Şimdi Ara

Formula 1 - 2023 Sezonu (18 Haziran - Kanada Grand Prix) (36. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
851
Cevap
14
Favori
16.785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fia nin Masi den sonraki Redbulcu lobisi dağilmamiş en net örneği oldu. Ne hikmetse RB hiç DSQ olmuyor, elli tane taban güncellemesine rağmen.

    Bu yarişi uzun aradan sonra takip ettim, cunku Mercedesin 2 yıllik kronik sorununun çozümu oldugu iddia edilen taban güncellemesi takima geri dönen efsane muhendis James Allisondan bulundugu iddia edildi ve gelecek sene bunun uzerine guncellemeler yapilacagi konusuluyordu. Bu sebeple sezon boyu 4 5 yaris izleyen ben, bu yarisi tamamen izledim.

    Tam da denildigi gibi yaris sonucunu, sallayalim zaten. Sezon biteli cok oldu. Onemi yok.

    Mercedes bu hafta sonu ilk defa yaris temposu, tek turlar da RB seviyesine yaklaşti. Bu da cok buyuk bir haber Mercedes takimi için.

    Yarişa dönersek, aptal pit duvari tek pitstop stratejisi yapmasa mclaren ve mercedeslerde bu yarişta zaten Ver ergeninin ne Ham i ne Norrisi gececek temposu yoktu pitlere girildiginde 4 sn farkı koymuştu Ver'e. Elleriyle verdiler, gene cocuga sevindirdilrr. Yine aptal strateji ile H lastiklere geçip maceraya girdiler. Adam ne lastik giymisse, sen de onu giyeceksin bu kadar basit bir mantigi bile cozemiyorlar halen 2021 de yapilan aptalliklara devam.

    Asil endişe verici bu 2024 için. 2024, Max icin boyle bedava 2 sampiyonluk aldigi gibi geçmeyecek bunu da buraya yazayim. Bir samp luk kazanacagini sanmiyorum ama kazanacaksa da ağlaya ağlaya alacak onu. 2024 ve 2025 bol rekabetli 2 sezon olacağa benziyor.

    Öte yandan McLaren da redbull konseptini kopyalarak uzerine insa edecegini acikladi buyuk bir gelişme var onlarda da, Ferrari yariş temposu sorununu da cozecege benzemiyor bu gidişle seneye 3. takim Mclaren olma ihtimali oldukca yuksek. Koskoca Ferrarinin 2 sene boyunca cok guzel.bir arac yapip, lastik yeme, yariş temposu sorununu cozememesi de ayri bir trajedi gerçekten.

    Meydan bu gazozcu firmaya kaldı. Artik nasil bir sponsorluk destegi sagliyorsa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi krstarica -- 24 Ekim 2023; 13:28:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • evet yazdıklarına katılıyorum.pitstop öncesi ne güzel öndeyken tek pitstop fake i atıp sonradan yetişme macerasına giriyosun sanki bu sene düz kazandın da tersini deniyosun  


    ama güncelleme etkisini göstermiş açıkça belli etti.

  • qaan77 Q kullanıcısına yanıt
    Yalnız diskalifiyeye sebep olan kural net zaten, bu yarışta konmuş bir kural değil. Daha önce de uygulanmış emsal cezaları da var aynı şekilde, zaten farkındaysanız ne merso ne ferrari itiraz etmediler, demek ki itiraz edilecek birşey yok.

    Ferrari açıklama da yaptı hatta “agresif setupla çıktık risk aldık,sonuçlarına katlanacağız” diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CCaGDaSS -- 24 Ekim 2023; 15:59:2 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • evet eleştiri kurala değil uygulanış şekline yarış sonrası disk. etmek yerine öncesi düzelttir uygunsuzluk varsa

  • qaan77 Q kullanıcısına yanıt
    Ama olay aşınmayla alakalı, belki de tümsekler olsun kerbler olsun o bu sekmeler yeterince aşındırmayacaktı ve 2 takım da getirisini alacaktı. Aslında bi nevi gri nokta, alınan bi risk var, yarış öncesi denetlenebileceğini düşünmüyorum, zaten singapur olsun işte abd olsun bu tarz pistlerde görülen bi aşınma her zaman olan birşey de değil. Bence yarış öncesi denetlenmemesi iyi bile, takımlar adına denemek için alınabilecek bi risk demek ki.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Dominasyon tabii ki keyif vermiyor ama beceriksiz pilotların koltuk alması da çok canımı sıkıyor. Bu açıdan biraz daha hareketlilik olması lazım

  • qaan77 Q kullanıcısına yanıt

    Aşınma plakasının amacı o zaten. Testlerden sorunsuz geçen esnek kanatların yarış içerisinde ekstra esnemesi gibi süspansiyonlar da testlerden geçecek ama arabayı yarış içerisinde yere yaklaştıracak şekilde ayarlanabiliyor. 2021 yılında bariz bir şekilde mercedes ve ferrariler belli bir hızın üzerine çıkınca arabanın arkası yere basılıyordu. Arabanın yarış içerisindeki yere yakınlığını ölçmek adına her arabada uzuuuuun yıllardır bu ahşap plaka var. Hatta 94 Belçika gpsinde Michael Schumacher diskalifiye olmuştu bu sebeple.


    Şu da videosu.


    FORMULA 1youtube
    An extra for Tech Talk this week - hosts Craig Scarborough and Sam Collins talk through the most discussed suspension of Mercedes, when it works best and why it's different to other teams. See brand new episodes of Tech Talk every race weekend, available in full for F1 TV subscribers: http://f1.com/F1TV_TechTalk For more F1® videos, visit http://www.Formula1.com Follow F1®: http://www.instagram.com/F1 https://www.facebook.com/Formula1/ http://www.twitter.com/F1 https://www.twitch.tv/formula1 https://www.tiktok.com/@f1 #F1 #USGP
    https://www.youtube.com/watch?v=iv92F6ElPS8&t=64s




  • şu sporu anlamayanlar izlemesin ya , bu kurallar nettir , çünkü TEKNİK KURALLARDIR ,YORUMA NET BİR ŞEKİLDE KAPALIDIR ,mesela DRS AÇIKLIĞI 85MM Yİ GEÇEMEZ DİYOR NET, 85.1MM OLAMAZ OLURSA CEZASI NETTİR DİSKALİFİYE .

    TABANDA AYNI ŞEKİLDE AŞINMA DEĞER ARALIKLARI BELLİDİR ,bu aşınmayı 0,1mm dahi geçemezsin


    hakikaten seyretmeyin şu sporu .


    RBR aptal mı aracı yükseltti , bu sorunu mercedesin mühendisleri anlayamıyorsa diğer aracını yükselten takımların günahı ne ? , RBR aracı yükselterek en çok performans kaybeden takım ama tek antrenmanda bunu öngörmüşler , anlamışlar .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hirotaro -- 25 Ekim 2023; 6:26:41 >
  • Redbull için de diskalifiye durumları olduğunda yapılmaması ayrı konu ve tekrar yazmaya gerek yok.


    Burada verilen cezada problem yok ama uygulama ve karar açıklanma kısmında sıkıntılar var. Öncelikle sadece 4 aracın plakasının kontrol edilmesi saçmalığı var. Kalan araçlarda da aynı durum olamaz mı? Eğer varsa haksızlık ortaya çıkmaz mı? Sadece ön sıra değil arka taraftaki takımlar da her puan için çabalıyorlar. Şimdi bu açıdan adaletsizlik oluşmadı mı?


    Daha da önemlisi kararın açıklanma zamanı. Yarış bitiminden itibaren 30 dakika içinde takımların itiraz hakkı var. Sonrasında böyle bir hakları yok. Kararın açıklanması da bu süre dolduktan sonra yapıldı. Yani Mercedes ve Ferrari kararı öğrendikten sonra itiraz etse de yarış sonucu değişmeyecek. Diğer takımların da şüpheli göredükleri araçlar için itiraz etme hakkı da yok. Çok adil bir uygulama olmuş yani.


    Zaten bu pist önceki senelerde de zemin olarak sıkıntılı iken sprint eklenmesi de takımları ayar açısından tek antrenman ile sıkıntıya düşürüyor ki bu da hesaba katılmalı. Artık bu pistin zemininin düzgün yaptırılması lazım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tnuviel37 -- 25 Ekim 2023; 10:31:55 >




  • tnuviel37 kullanıcısına yanıt

    redbull kayırılıyor... 4 şampiyoluk hakkı satın almışlarsa...

  • Yaristan DSQ edilmek ne Ferrarinin ne de Mercedesin umurunda bile değildir. Sahsen benim de umurumda degil. Sezoj bitmiş, sampiyon belli olmuş. Pilotlar klasmaninda bir tek Checo ile olan Ham in 2.lik yarişi var. Markalarda belli oldu zaten.

    Bahsi geçen mevzuda itiraz etme şansi bile vermemiş olmalari karari saatler sonra açikliyorsun.

    Kural 2021 Abu Dabide de vardi. Kara puntolarla bold yazan arkadaşim. Güvenlik araci arkasinda tum araclarin turlarini tamamlamadan başlatmak da bak koca koca yaziyorum kural hatasiydi ama çatir çatir şampiyonluğu elli tana dalavere ile verdiler.
    Keza Suudi Arabiye de fren testi yapmanin da cezasi belli ama 5 sn aldi yine malum takımın elemanı.

    2022 Imola olmasi lazim, yine uçan kaçan malum takimin pilotu, taban hasariyla kerblerde parcaladigi araciyla puan bile alamayacakken puanlar aldi. Aşinma hasar teate tabi de, taban hasarlari neden dahil degil?

    Kurallari kitabina göre uygulamadiklari açikca belli.

    Gelelim asıl bombaya madem kaşıyorsunuz mevzulari. RB 2021 de çatir çatir bütçeyi delmişti. Bu sene kisitlama bile vermediler, hepsini deldi RB, göstermelik bir para cezasi verildi sadece o zaman herkes açsin bütçeyi zaten zengin kafa takimlarin tamamı Turk usulu parasi neyse verirler. Kurallar ise şu sekilde isleniyor kuçuk aşimlarda Rb %5 in altinda aşim yapmişti.


    Küçük ihlal (Bütçe sınırı %5’in altında aşıldıysa) için olası cezalar:

    -Takımın bütçe sınırının bir sonraki sezon azaltılması,
    -İlgili sezonun bir veya daha fazla yarışından men etme,
    -Aerodinamik ve CFD gibi test yöntemlerine sınırlama,
    -Pilotun belirlenen miktarda puanının silinmesi,
    -Takımın belirlenen miktarda puanının silinmesi.

    Adama sorarlar buradakilerden hangisi uygulandi veya hangisi adam akilli uygulandi? Hiçbiri nerdeyse. Aero testlerini az biraz kisitladilar sadece yalan dan para cezasi verildi bitti gitti.Guclu olanin ezmeye devam etmesine alkiş o zaman.

    Malum adamın 0.5 puanla sammpıyon oldugu sezonda RB bütçe aşımı yapıyor adamin sampiyonlugu yaristaki dalaberelerden bağimsız onlara deginmiyorum zaten daha fazla, ne bir puan silme ne bir yaristan men edilme ne bir herhangi dişe dokunur yaptirim. Ey dostum farkinda misin o bütçe aşimi ile adam sampiyon olduruldu. Hani nerede yaptirim? Kurallar belli Fia nin belirledigi yukarida yaziyor sitesinde de yaziyor.

    Bu yarişin sonucu takimlarin umurunda bile degil asil endise verici olan 2024 te de olasi bir sampiyonluk mucadelesinde son haftaya kadar bu yanlı tutumun devam edecek olup olmasi mi şüpheleridir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi krstarica -- 25 Ekim 2023; 12:27:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • krstarica kullanıcısına yanıt

    Devam edip etmeyeceği derken hocam? Sizce devam etmeme ihtimali var mı? Mercedes ve Ferrari'nin zaten umurunda değil elbette ama bu tarz durumlarda orta ve alt sıra takımlarını unutuyoruz. Onların da önemli mücadelesi var ve her puan çok değerli. Sadece üst sıralar etkilenmiyor bu kararlardan ve uygulamalardan. Alacakları her puan gelirlerini çok fazla etkiliyor ve küçük takımların hayatta kalma mücalesine direkt etki ediyor. Ama onları dinleyen de yok zaten. Sonrasında da büyük takımların kukla takımları haline geliyorlar kolayca. Yoksa eskiden küçük takımların bazen yarışlarda büyük takım araçlarına nasıl zor anlar yaşattığını az görmedik. Şimdi hem araçların yapısı hem de bu yönetim tarzı ile sadece pistte yer alan ve doğru düzgün katkı yapamayan takımlar oluşmaya başladı.

  • krstarica kullanıcısına yanıt

    hiç kayırmasına gerek de yok aslında zaten diğer takımlar süper yarış stratejileri ile birinciliği rb ye veriyo zaten.

  • Karaboğa bey çok güzel açıklamış.

    Mackolikyoutube
    Diskalifiye Olan Pilotlar, Tek Pit Kumarı, Belalı Plaka | Araba Sevdası S1B24
    https://www.youtube.com/watch?si=SitgwD50LlnB29Jp&v=fsOS8isy9Yo&feature=youtu.be

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Devam etmeyecegini ben de dusunuyorum. Eskiden liyakat yoktu şu Arap baskan geldiginden beri daha berbat bir hale dondu. Kurallar tamamen keyfiyete göre esnetilerek uygulaniyor ya da hiç uygulanmiyor. Para yedirildigini sponsorlardan acikca dusunuyorum. Baska aciklamasi olamaz. Arap başkan geldiginden beri Fiaya dunyaya iyice şov işi olarak sunmaya basladilar bu sporu zaten tarihi pistleri bile tek tek yok etmeye başladilar başta Spa pisti bundan muzdarip. Gelecegi belirsiz duruyor takvimde.


    Tum yarislar birkac seneye arap ve amerikaya kayacak gibi nerdeyse pistlerin yarisi bu cografyalarda iyice son yillardaki NBA ye benzettiler güzelim sporu mahvettiler, para uğruna.


    Bundan neden bahsettim, az çok eskiden de bu böyleydi hocam, yani bu spor izleyecige verdigi zevki arkaplanda tutup, markalarin kendi aralarinda prestij yarişina girdigi bir sistem olarak donuyor. Amaç adilane bir "spor" kavramindan uzak, zaten F1 var oldugundan beri nerdeyse bu boyle, tamamen birkac high end markanin, dunya otomotiv pazarindaki reklam pazar alani olarak goruyorum.


    Kucuk takimlara bütçe sinirlamasi kalkmali ve F1 den bütçe destegi almali diye dusunuyorum normal sartlarda ama bu buyuk takimlarin ve dolayisiyla f1 in işine gelmiyor. Pastanin payı, Ozellikle birkac takim yukariya dogru tam sivrilecekken, buyuk takimlarin yemi oluyor. Alfa Romeo cok iyi başlamişti bariz sekilde gerilediler. Keza Aston Martin süper girdi bu sezona ki, sahibi multimilyoner bir isadami ona ragmen su an dibe çapa attilar. Haas ve Williams cirpiniyorlar, iyi isler de cikariyorlar. Ancak bütçeleri yetmiyor bu çok belli destege ihtiyaclari var.


    Su an acikcasi bu ustteki ticari anlamda cikarlara ters düzen düzelemiyorsa da, f1 in eskiden ruhu var dedigimiz, o havaya dönmesinin bir tek yolu kalıyor. Yaptiklari abuk güncellemelerden vazgecmeleri araclar tank gibi acilen kucultulmeli 2026 da güya kuculecek ama ne boyutta bilemiyoruz henüz. Araçlar tatminkar anlamda kuculunce, gecişler kolaylasacsgo icin bu drs saçmaligindan da acilen vazgecilmeli.


    Şu an mesela drs işini çok iyi kiviran 2 takım var 1 i tartismasiz RB ikincisi de Ferrari.


    Peki gectigimiz yarişta yapilan hata uzerinden konuşalim, gectigimiz yariş buna cok güzel bir ornek aslinda eskiden tek pit stratejileri işe yariyordu cunku" defans" kavrami vardi. Efsane defanslara şahit olabiliyorduk. Artik bu guclu takimlarin drs gucuyle, drs si gucsuz olanlarin savunma sansi sifirlandi. Tek pit stratejisi gibi olaylarda önde bile kalinsa, Ferrari ve RB gibi takımlar gule oynaya diger takimlari hicbir savunma olmaksizin gecebilecek. F1 de acilen bu savunma/defans ruhunun geri gelmesi lazim. Bizim ihtiyacimiz olan efsane geçişler degil, efsane defanslar eski yarislara zaman zaman bakarim bunu cok net goruyorum. Su an gecisler bizi tatmin etmiyor cunku, defans yapmadan düzlükte geciyorlar.


    RB nin nerdeyse kanatli drssiz duzluk hizi, McLarenin drs li düzlük hizina eşit o kadar buyuk bariz bir fark var.


    Son olarak bu alanda mühendis kitligi var ozellikle tasarim muhendisleri artik emekli oluyor efsane Schuminin de aracini tasarlayan yillarca yapan cizim muhendisi emekli oldu gitti 80 kusur yasinda adam.


    En buyuk efsanelerde newey rb nin elinde yillardir. Zaten onlarda bunun ekmegini yiyor. Mercedes ise en buyuk tasarim muhendisini gitti genel sef yapti James Allisondan bahsediyorum ve bu sacma zeropod tasarimli araçla 2 sene debelendiler, bunu da yerine getirdikleri Mike Elliott tsarladi.. Adami Nisan ayinda geri getirdiler de pozisyona anca anca şu an gectigimiz hafta sorunu cozduler gibi gozukuyor. Yani paran da olsa muhendislerin yoksa nallari toplatiyorlar adama bu cok net. Koskoca hibrit cagina yumrugunu vurmuş takim, 2 senedir yirtiniyor sorunu anlamak için. Bu muhendislik konusu kesinlikle masaya yatirilmali bir kere her takima bellli duzeyde bazi seyler asgari düzeyde sunulmali ki anormal farklar cikmasin. Adam bir arac yapiyor diger takimlara tur başi 1 sn fark atabiliyor yipranmiş lastikle bunlar artik bitmeli.


    Demem o ki bu düzen ancak katı F1 yonetimi kurallari ile cozulebilir ya bu nitelikli baba muhendis kadrosu en azindan tasarim muhendjsleri fia ya da f1 e gececek maasini formula yonetimi verecek ve belirlenen tasarimlari secme hakkini takimlara standart sunacak( bu majör farki ortadan kaldirir) boylece kisitli olan tasarim muhendislerinden herkes faydalanir ve major tasarim sorunlari ortadan kalkar rekabet ciddi derecede artar. buna benzer bir seyler yapilmali bunlar tamamen benim dusuncem. Zira yeterince nitelikli muhendis yok ozellikle tasarim konusunda parayi basanda o 2 3 ismi aliyor kalanlar, arkadan tezek topluyor. Boyle bir sey yapilsa, kalan detay ve gelistirmelere gucsuz takımlar sezon icinde yapacaklari ayarlamalarla mudahale eder vs.gibi gene gucluler kazanir ama rekabet boyutu ciddi artabailir vs vs uzun mevzular ama sonuc olarak takimlar buna yanasmaz. Yanasmayacagi icindr bu duzen boyle gider.


    Tek istedigimiz adilane bir yonetim ama o da zor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi krstarica -- 25 Ekim 2023; 22:56:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ve f1 de ruhu olduren en bariz seylerden biri yakit ikmali durumu. Eskiden araclar 2008 ve oncesi kimi stratejisini ona gore ayarliyor az yakitla cikiyordu kimde ne yakit var bilinmiyordu bu da bariz bir güzellik katiyordu. Bakiyorsun, force india mclaren mercedesi ilk 20 tur zorluyordu az yakit yukü ile yarista surprizler oluyordu. Kimi benzini fazla aliyor pitte geriye dusuyordu kimi yakit ikmali yapmiyor sadece lastik degosiyordu.

    Simdi daha yaris baslamadan stratejiler belli eskiden kimin ne yapacagi belirsiz olunca acayip karmaşik yaris sonu dizilimi cikabiliyordu.

    Guvenlik prosedürleri geregi benzin ikmali kaldirildi ama cok buyuk bir zevkten mahrum kaldik.

    Icimde uktedir benzin ikmali mevzusu keske geri getirseler, getirmek bir yana elektrikli işlere giriyoruz muhtemelen 2030larda benzinli f1 araclari bile gormeyiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krstarica kullanıcısına yanıt
    Olayın özünde hepimizin istediği rekabet tabi ama yazıya uzaktan bakınca “bütçeler denklensin, tasarımlar ortak paydadan seçilsin vb.” Derken olay iyice F2 ye evrilmiyor mu? Ben özellikle olayın mühendislik kısmından memnunum, F1 in olayı mühendislik bence. He bu dominasyonlara yol açan rekabeti baltalayan bi unsur belki ama onu da 100lerce milyon euroluk takımlar düşünsün.

    Araçların küçültülüp farklı çizgilerin denenmesine fırsat sunması başlı başına müthiş olur zaten, yakıt ikmali de keza öyle inanılmaz bi bilinmezlik katıyordu yarışlara ama gerek araçların büyümesi gerek yakıt ikmali o bu olsun hepsinin özünde güvenlik korkusu var ve ihtimal vermiyorum geri adım atılacağına malesef. Araçlar illa küçülecek öyle de deniyor zaten ama ben tatmin edecek bi küçülme beklemiyorum, inşallah yanılırım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • En büyük sorun araçların büyüklüğü. Araçları küçült, bütçe limiti gene kalsın. Sorunun büyük bir bölümü çözülür. Araçlar küçülünce defans yapmalar, bol bol ataklar geri dönecektir. Pistin genişliğinde araç yapmışlar neredeyse, kimse kimseyi doğru düzgün geçemiyor haliyle. Araçları küçülttüğün zaman car fight izleriz en azından.

    Ayrıca F1 in olayı mühendislikti. O konuya katılıyorum ama mühendislik ve teknoloji o kadar çok gelişti ki, artık araçlar ön plana çıkıyor. Neredeyse herşey elektronik.

    F1 de mekanik mühendislik gelişmesi insanları mutlu ediyordu. İşler elektronik ve sensörlere evrilince pilota yapacak iş kalmadı. Eski muhendislik harikası mekanik araçları şimdi elektronik heryeri sensörlü ve yardım destekli araçlar kapladı.

    Ben F1 in patronu olsam F1 i kurgu yapardım. Üç dört pilotu birincilik mücadelesine sokardım. Gerisi de kendi arasında kapışırdı. Aralara da bazı pistlerde bu üç dört isim dışında ekstra bir kaç pilotu birinci, ikinci falan yapardım. İnanın yapması zor değil. Bunu kitleye hissettirmeden yaptığın zaman inanılmaz keyif alırdı insanlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yapayzeka037 -- 26 Ekim 2023; 0:38:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • CCaGDaSS kullanıcısına yanıt

    F2 ye rekabetsel anlamda evrilecekse evrilmeli dogrusu bu zaten ama bile isteye bu yapilmiyor amacta tam da bugun ki durum cunku f1 de para dönüyor. Burasi bir vitrin, birileri dominasyon yapip ben " en iyiyim" the best of best" kavramini dayatıyor. Amac bu olunca ferrariden 7 8 yil dominasyon izledik Mercedesten 7 8 yil dominasyon izledik 4 sene rb domimasyonu izledik sonra tekrar RB dominasyonu geldi. Ve her dönem kimin işine gelmiyorsa o ağliyor fanları olarak. Mercedes nasil hibrit cagina damga vurarken 7 sene herkes yakiniyorduysa simdi de Rb doneminde digerleri yakiniyor. Bu isin sonu olmali.


    Herkes kaliteye ve isme bakar bir de. PTT 1. ligde 5 takim sampluk cekismesi yasasa da, izleyicisi 2 takimin kapiştigi sadece sampluk icin Super Ligi geçmez. Ama süperligde 5 takim sampluk.mucadelesi verse işte Ptt ligine benzer ama tadindan da yenmez. Demek istedigim bu. F2 yi izleyen insan bir elin parmaklaridir istedigi kadar da rekabet olsun cunku orada bir Ham bir Ver Bir Leclerc yok. Ama burada da rekabet yok. 2021 her ne kadar bazi konularda adaletsiz bir yil olduysa da özünde herkesin isteyecegi heyecanli bir yildi. O türden mucadelelerin yasanabilecegi sezonlarin olusturulmasi icin zemin hazirlanmali.


    2021 sezonunda f1 i takipnetmeyenler bile o son abudabiyi izlediler, dunya kupasi finali gibiydi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu hafta sonu Checo Perez den kendi evinde büyük tirübün desteğiyle galibiyet olmasada podyum bekliyorum ama Checo bu ne yapacağını kestirmek zor ya yarış dışı kalır yada podyumu alır izleyip göreceğiz hadi Checo bi derece yap ki koltuğunu ve dünya 2.liğini sağlama alma vakti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.