Şimdi Ara

Frame time (ms) ile ilgili gtx660ti-hd7950 techreport (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
3
Favori
4.583
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • AA modları için Nvidia alan, FSSGSAA(tüm sahne süper örneklem) filtresini kaçırır. Nvidia'nın TRSSGSAA filtresinde tüm geometriler piksel piksel göze batar.
    Sürücü yenilenir, ama donanım aynı kalır. AMD, asıl 13.2 sürücüsüyle GCN bellek mimarisine yeni zamanlayıcı yazılım oluşturacak. Performanstaki gelgitler belli bir miktar daha düzenli olur.
    Donanımda potansiyel var, Nvidia Keplerleri tanıtırken bir Amd konuşmacısının "Bizim sözümüz daha bitmedi" deyişi hala tam üstünlüğe dönüşmedi. İlk hızlarıyla HD7000 donanımların hız aşırtılmış Kepler rakiplerini yüksek çözünürlükte geçtikleri gibi düşük çözünürlükte dahi geçmesini hala beklemekteyim.




  • AMD, Kasım ayında HD8000ler ile yeni bir mimariye geçecek deniyor hardwarecanucks'ta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    AMD, asıl 13.2 sürücüsüyle GCN bellek mimarisine yeni zamanlayıcı yazılım oluşturacak. Performanstaki gelgitler belli bir miktar daha düzenli olur.

    Zaten 12.11 sürücüsü ile gelen frametime (latency) sorununun belleğe erişimle ilgili olduğu belirtildi. 13.2 ile de bunun düzeltileceği haber verildi. Yani yapmak zorundalar. Diğer bir ifadeyi eşşeği kaybedip bulmuş olacaklar.


    quote:


    Nvidia Keplerleri tanıtırken bir Amd konuşmacısının "Bizim sözümüz daha bitmedi" deyişi hala tam üstünlüğe dönüşmedi.

    Bunun için bir link falan var mı? Bu tür şeyler hemen haber yapılır, ama ben hiçbir yerde böyle bir şey görmemiştim. Varsa cidden merak ettim. AMD illaki bir şeyler sunacaktı. Sundu da. Ama bunu önceden ima eden bir açıklama olduğunu hiç duymadım, görmedim. Bir de bu üstünlük için biraz geç kaldılar gibi.


    quote:


    İlk hızlarıyla HD7000 donanımların hız aşırtılmış Kepler rakiplerini yüksek çözünürlükte geçtikleri gibi düşük çözünürlükte dahi geçmesini hala beklemekteyim.

    Evet 1 yıldır bekliyoruz. Hatta 1 yılı geçti. Sanki yine bir geç kalma durumu var gibi...




  • takip
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: setek01

    AfterBurner ile izlenebiliyor. Yalnız burada verilen değerler çok küçük bir zaman aralığına denk geliyor. Online oyunlarda serverlar arasında bile tarifi mümkün olmayan o kadar farklar varken saniyenin 1/1000'i cinsinden yapılan ölçümlerde aradaki 10 ms farkı fazla büyütmek bana pek doğru gibi gelmiyor....


    Meseleye nasıl baktığınızı pek çözemedim. 1000 ms'de 10ms fark çok önemli değil demeniz, tam olarak anlamadığınız düşüncesini oluşturdu bende. 1000 ms dediğimiz 1 saniye tamam ama 1 saniyede basılan kare durumu önemli. Misal, bir taraf saniye 60 kare basıyor ve 18 ms aralıklarla düzenli şekilde bunu gerçekleştirebiliyorsa 55 fps gibi akıcılık sağlayabiliyor demektir. Ama diğer taraf 28 ms aralıklarla dengesiz bir fps değeri sunuyorsa 60 fps vermesinin hiç önemi yok. Zira algılayacağınız akıcılık değeri 35 fps'ye düşeyecek.

    İşte mesele de tam olarak burda. 10 ms çok şey ifade etmese de 55 fps ile 35 fps arasında ciddi bir fark vardır sanıyorum.

    Bu fps*frame time= gerçek akıcı fps hesabının bir formülü var mı?
    Nerden buldunuz 60 fps 18 time ile verirse 55 fps, 28 time ile verirse 35 fps diye. Bahsedilen örnekler bir de 660TI ve 7950. 7850 söz konusu olursa 15 fps ile yerlerde kartlar o zaman.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: setek01

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: setek01

    AfterBurner ile izlenebiliyor. Yalnız burada verilen değerler çok küçük bir zaman aralığına denk geliyor. Online oyunlarda serverlar arasında bile tarifi mümkün olmayan o kadar farklar varken saniyenin 1/1000'i cinsinden yapılan ölçümlerde aradaki 10 ms farkı fazla büyütmek bana pek doğru gibi gelmiyor....


    Meseleye nasıl baktığınızı pek çözemedim. 1000 ms'de 10ms fark çok önemli değil demeniz, tam olarak anlamadığınız düşüncesini oluşturdu bende. 1000 ms dediğimiz 1 saniye tamam ama 1 saniyede basılan kare durumu önemli. Misal, bir taraf saniye 60 kare basıyor ve 18 ms aralıklarla düzenli şekilde bunu gerçekleştirebiliyorsa 55 fps gibi akıcılık sağlayabiliyor demektir. Ama diğer taraf 28 ms aralıklarla dengesiz bir fps değeri sunuyorsa 60 fps vermesinin hiç önemi yok. Zira algılayacağınız akıcılık değeri 35 fps'ye düşeyecek.

    İşte mesele de tam olarak burda. 10 ms çok şey ifade etmese de 55 fps ile 35 fps arasında ciddi bir fark vardır sanıyorum.

    Bu fps*frame time= gerçek akıcı fps hesabının bir formülü var mı?
    Nerden buldunuz 60 fps 18 time ile verirse 55 fps, 28 time ile verirse 35 fps diye. Bahsedilen örnekler bir de 660TI ve 7950. 7850 söz konusu olursa 15 fps ile yerlerde kartlar o zaman.....


    ft: en fazla frame time
    fps: minimum fps

    (1/ft)*fps = en berbat ortalama fps ---->bunun büyük olması gerekir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: setek01

    Bu fps*frame time= gerçek akıcı fps hesabının bir formülü var mı?
    Nerden buldunuz 60 fps 18 time ile verirse 55 fps, 28 time ile verirse 35 fps diye. Bahsedilen örnekler bir de 660TI ve 7950. 7850 söz konusu olursa 15 fps ile yerlerde kartlar o zaman.....


    Çok basit bir formülü var. 1 saniyede 16,6 ms aralıklarla düzenli olarak çizilen 60 kare akıcıdır. Bu değere ne kadar yaklaşılırsa o kadar akıcıdır. Zaten bu fps aralığı konu edilince fps'nin bir anlamı kalmıyor ki. O incelemede de HD7950'nin yüksek fps verdiği sonuçlar var ama kare'ler arasında zaman farkında dengesizliklik olduğu için, akıcılıkta sorun var.

    Benim bahsettiğim mesele de 1000 ms'de çizilen fps'nin, birbirleri arasındaki zaman farkı. Bu 18 ms ise 55 fps hissiyatı verir diyorun. 28 ise 35 fps hissiyatı... Olay bundan ibaret. Biz de anca frapsın bize üst köşede gösterdiği fps değerine bakıyoruz. Oysa olay çok farklı. Ben bu durumu ilk olarak Max Payne 2'de, sonrasında da Most Wanted'da yaşamıştım yıllar yıllar önce. Tabi o zamanlar anlamamıştım. Sebebini de çözememiştim. O sırada Nvidia kart kullanıyordum. Ati kartlarda daha akıcı olduğunu görmüştüm.




  • şu başlığı düzelt artık, frime time değil frame time
  • önemli bir konu bu
    OSd kullananlar açsın bu özelliği fps nin yanında

    bakıyorsun birden ms yükseliyor fps ayn ı olsa bile göze donukluk yada atlanmışlık geliyor
    sorunlu oyunlarda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    şu başlığı düzelt artık, frime time değil frame time


    Kusura bakma yazarken dikkat etmemişim, şimdiye kadar senden başkası da uyarmadığı için taaa bu zaman kadar öyle kaldı. ama sonunda düzelttim,oldu mu

    edit: bu arada dikkat ettimde frame hep frime olarak yazmışım kusura bakmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fire.Sword -- 16 Şubat 2013; 11:21:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: setek01

    Bu fps*frame time= gerçek akıcı fps hesabının bir formülü var mı?
    Nerden buldunuz 60 fps 18 time ile verirse 55 fps, 28 time ile verirse 35 fps diye. Bahsedilen örnekler bir de 660TI ve 7950. 7850 söz konusu olursa 15 fps ile yerlerde kartlar o zaman.....


    Çok basit bir formülü var. 1 saniyede 16,6 ms aralıklarla düzenli olarak çizilen 60 kare akıcıdır. Bu değere ne kadar yaklaşılırsa o kadar akıcıdır. Zaten bu fps aralığı konu edilince fps'nin bir anlamı kalmıyor ki. O incelemede de HD7950'nin yüksek fps verdiği sonuçlar var ama kare'ler arasında zaman farkında dengesizliklik olduğu için, akıcılıkta sorun var.

    Benim bahsettiğim mesele de 1000 ms'de çizilen fps'nin, birbirleri arasındaki zaman farkı. Bu 18 ms ise 55 fps hissiyatı verir diyorun. 28 ise 35 fps hissiyatı... Olay bundan ibaret. Biz de anca frapsın bize üst köşede gösterdiği fps değerine bakıyoruz. Oysa olay çok farklı. Ben bu durumu ilk olarak Max Payne 2'de, sonrasında da Most Wanted'da yaşamıştım yıllar yıllar önce. Tabi o zamanlar anlamamıştım. Sebebini de çözememiştim. O sırada Nvidia kart kullanıyordum. Ati kartlarda daha akıcı olduğunu görmüştüm.

    FULL ULTRA. MSI 1GB 7850 OC. 1GHZ CLOCK 5000 MHZ VRAM
    Bu teste 18/23 ms arası çiziyor fps.
    FPS ÖLÇÜMÜ 1000 MS DEĞİLDİR, 200 MS'DIR...
     Frame time (ms) ile ilgili gtx660ti-hd7950 techreport

    Bu salak oyunda gereksiz iki tane efekt var. Motion BLUR ve HBAO. İkisini de kapattım. ULTRA 1920*1080 4X AA 16XAF olarak kartı 1050 MHZ CLOCK 5200 MHZ VRAM olarak aldım. Test HardwareCanucks'un ve benim her zaman aldığımız bölüm olan Rock and a Hard Place..
    Bu teste FPS'i de yükseltik, frame aralığı da düştü...
    BU TESTİ 100 MS FPS ÖLÇÜMÜ OLARAK YAPTIM.
     Frame time (ms) ile ilgili gtx660ti-hd7950 techreport

    Bu gibi testleri sabit bir zemine oturtup hüküm vermekle olmaz. Sanırım techreport farklı kartlarda farklı sonuçlar elde etmiş. ASUS MSI Sapphire farklı sonuçlar yaratabilir. İstek olursa buraya başka marka 7870 7970 ile de bu bölümden test eklenebilir. Teamspeakde BF3 oynadığım arkadaşlardan rica ederiz.

    Catalyst 13.1 kullanılmıştır. Catalyst oyun ayarlarında doku ve 3D ayarı performans modunda yapılmıştır. Zaten quality mod olarak gelmez. Nvidia CP'de olduğu gibi balance olarak gelir. Aruz edilirse Qulaty mod olarak yaparım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi setek01 -- 16 Şubat 2013; 15:56:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: setek01

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: setek01

    Bu fps*frame time= gerçek akıcı fps hesabının bir formülü var mı?
    Nerden buldunuz 60 fps 18 time ile verirse 55 fps, 28 time ile verirse 35 fps diye. Bahsedilen örnekler bir de 660TI ve 7950. 7850 söz konusu olursa 15 fps ile yerlerde kartlar o zaman.....


    Çok basit bir formülü var. 1 saniyede 16,6 ms aralıklarla düzenli olarak çizilen 60 kare akıcıdır. Bu değere ne kadar yaklaşılırsa o kadar akıcıdır. Zaten bu fps aralığı konu edilince fps'nin bir anlamı kalmıyor ki. O incelemede de HD7950'nin yüksek fps verdiği sonuçlar var ama kare'ler arasında zaman farkında dengesizliklik olduğu için, akıcılıkta sorun var.

    Benim bahsettiğim mesele de 1000 ms'de çizilen fps'nin, birbirleri arasındaki zaman farkı. Bu 18 ms ise 55 fps hissiyatı verir diyorun. 28 ise 35 fps hissiyatı... Olay bundan ibaret. Biz de anca frapsın bize üst köşede gösterdiği fps değerine bakıyoruz. Oysa olay çok farklı. Ben bu durumu ilk olarak Max Payne 2'de, sonrasında da Most Wanted'da yaşamıştım yıllar yıllar önce. Tabi o zamanlar anlamamıştım. Sebebini de çözememiştim. O sırada Nvidia kart kullanıyordum. Ati kartlarda daha akıcı olduğunu görmüştüm.

    FULL ULTRA. MSI 1GB 7850 OC. 1GHZ CLOCK 5000 MHZ VRAM
    Bu teste 18/23 ms arası çiziyor fps.
    FPS ÖLÇÜMÜ 1000 MS DEĞİLDİR, 200 MS'DIR...
     Frame time (ms) ile ilgili gtx660ti-hd7950 techreport

    Bu salak oyunda gereksiz iki tane efekt var. Motion BLUR ve HBAO. İkisini de kapattım. ULTRA 1920*1080 4X AA 16XAF olarak kartı 1050 MHZ CLOCK 5200 MHZ VRAM olarak aldım. Test HardwareCanucks'un ve benim her zaman aldığımız bölüm olan Rock and a Hard Place..
    Bu teste FPS'i de yükseltik, frame aralığı da düştü...
    BU TESTİ 100 MS FPS ÖLÇÜMÜ OLARAK YAPTIM.
     Frame time (ms) ile ilgili gtx660ti-hd7950 techreport

    Bu gibi testleri sabit bir zemine oturtup hüküm vermekle olmaz. Sanırım techreport farklı kartlarda farklı sonuçlar elde etmiş. ASUS MSI Sapphire farklı sonuçlar yaratabilir. İstek olursa buraya başka marka 7870 7970 ile de bu bölümden test eklenebilir. Teamspeakde BF3 oynadığım arkadaşlardan rica ederiz.

    Catalyst 13.1 kullanılmıştır. Catalyst oyun ayarlarında doku ve 3D ayarı performans modunda yapılmıştır. Zaten quality mod olarak gelmez. Nvidia CP'de olduğu gibi balance olarak gelir. Aruz edilirse Qulaty mod olarak yaparım.


    dotum sen ms durmunu sanırım pek anlamamışsın nasıl anlatacağımı bilmiyorum ama ben resimlere göre yazıyım belki daha açık olur 1. resimde ortalalama 48 fps verdiği görülüyor. kart her kareyi çizmek için ise 21 ms(mili saniye) harcıyor. yani gerçekte saniyede 1000/21=47 fps çiziyor ve bu değer çok iyi. çünkü frame atlamıyor çizdiği kadar gösteriyor. 2. resimde ise ortalama 64 fps gösteriyor. frame time ise ortalama 18-19 gösteriyor. 18 desek 1000/18= 55 yapar. yani gerçekte 55 fps var ama kart 64 gösteriyor. yani 9 kareyi çizmede atlıyor ama 9 atlama o kadar önemli değildir. Birde ms(mili saniye) durumu stabil görünüyor. ilk testteki hd7950 ms çizelgesine bakarsan nasıl dengesiz olduğunu görürsün sen de öyle bir durum yok. Yani kısaca senin değerler battlefield 3 için çok iyi msi afterburnerdaki 100 ms-200 ms ise çizelgedeki üst değer kart 100 mili saniyede 1 frame çizse saniyede 10 frame çizeceği için oyun oynayamazsın zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fire.Sword

    dotum sen ms durmunu sanırım pek anlamamışsın nasıl anlatacağımı bilmiyorum ama ben resimlere göre yazıyım belki daha açık olur 1. resimde ortalalama 48 fps verdiği görülüyor. kart her kareyi çizmek için ise 21 ms(mili saniye) harcıyor. yani gerçekte saniyede 1000/21=47 fps çiziyor ve bu değer çok iyi. çünkü frame atlamıyor çizdiği kadar gösteriyor. 2. resimde ise ortalama 64 fps gösteriyor. frame time ise ortalama 18-19 gösteriyor. 18 desek 1000/18= 55 yapar. yani gerçekte 55 fps var ama kart 64 gösteriyor. yani 9 kareyi çizmede atlıyor ama 9 atlama o kadar önemli değildir. Birde ms(mili saniye) durumu stabil görünüyor. ilk testteki hd7950 ms çizelgesine bakarsan nasıl dengesiz olduğunu görürsün sen de öyle bir durum yok. Yani kısaca senin değerler battlefield 3 için çok iyi msi afterburnerdaki 100 ms-200 ms ise çizelgedeki üst değer kart 100 mili saniyede 1 frame çizse saniyede 10 frame çizeceği için oyun oynayamazsın zaten.

    Şimdi hiç olmadı. 1000/21 her zaman 47 yapar. 21 ms ile 80 fps çizseydi ne olacaktı. O zaman 8 ms ile ölçmesi gerekirdi değil mi? Zaten 660TI 18 ms ile kare ölçmüş 7950 35 ile ölçmüş. Yani arada iki kat ölçüm aralığı farkı var. Dolayısıyla biri sanki diğerinin iki katı kadar geç kare sn çizdiği için bu konuda yorumlarda aslında 7950'nin görünenden düşük çizdiği söyleniyor. Ben bu zaman aralığı önemsiz demiştim ama madem buna önem veriliyor biz de test ettik.

    Ben burada test ile ortaya koydum. 1GB 7850 HD 18-23 ms arası ayarlara göre kare çizerken techreport 7950'yi nasıl yerin dibine sokmuş çözemedim? 560TI'den 680'e kadar olan tüm Nvidia kartlarla, 6950 ve 7970 ile AMD kartlarla bu oyunu bu şekilde AFterBurner ile test ettim. 200 MS ölçme sebebimafterburner'ın okutma aralığını düşürererk min fps'e düştüğünde orada ne kadar kaldığını ve ne kadar sürede toparlarladığını görmek içindir. Zira her 200 ms'de afterburner farklı veri çiziyor. 670'i satmadan önce bu konu açılmış olsaydı daha iyi olurdu ama akşam arkadşlardan rica ederim onlarda testleri buraya eklerler inşallah...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: setek01

    FPS ÖLÇÜMÜ 1000 MS DEĞİLDİR, 200 MS'DIR...


    Yine ufak bir yanlış anlama durumu olmuş. Bu cümlenizden bunu anlıyorum. 1000 ms dediğimiz şey standarttır. Değişmez.

    1000 milisaniye = 1 saniye

    Yani 60 saniye = 1 dakika gibi değişmez bir ölçüdür bu.


    O sizin verdiğiniz Afterburner'daki 100 veya 200 yazan kısım 100 ms yahut 200 ms üzerinden ölçüm gibi bir şey değil. Yalnızca tabloda kullanılan sınır değerdir ki çizelge haline getirilebilsin diye. Ona takılmayın.

    Verdiğiniz tabloda zaten aldığınız kare/sn (fps) ile kare/aralık (frame time) değerleri doğru orantılı. Sorun yok. Ekranda yazan fps değerini algılıyorsunuz, Afterburner'da gösterdiğiniz test sonucuna göre. İşte Tech Report'un o incelemesinde ortalama 60 fps alınan oyunda, ms dalgalanması 25-30 ms olabildiği görülüyordu. Bu da sizin algıladığınız fps'nin 35-40 olduğunu gösteriyordu. Mesele bundan ibaret.

    Normalde fps yükseldikçe, ms'in düşmesi gerekir. Bu olmazsa sorun var demektir. İşte ideal değer için 60 fps = 16,6 ms diyoruz. Allah göz vermiştir, daha yüksek fps'yi de algılıyorsunuzdur, sizin için 100 fps çok daha iyidir. Sizin için ideal değer 10 ms olur.

    Olumsuz bir örnek olarak da şunu söyleyeyim; o verdiğiniz ölçümde fps değeriniz yine 40'larda olsaydı ve ms'de 25-40 arasında gezinseydi, sorun olduğunu gösterirdi. Çünkü 1000/40 = 25 fps algısı oluştururdu. İstediği kadar 40-45 fps göstersin. Ama sizin verdiğiniz tabloda her şey düzgün gitmiş görünüyor.

    Eskiden beri olan bir şeydi bu sorun. Çift gpu'da gpu'ların senkronize çalışmadığı anlaşılınca gündeme geldi o kadar. Oysa tek gpu'larda bile yaşanan bir sorundu bu. Nvidia Kepler'in ilk sürücülerinde hafif düzeyde yaşadı bunu, daha 301'lerde falan hemen düzeltti diye hatırlıyorum. Hatta GTX690'da gözlemlenebilecek ms sorununu bile büyük ölçüde düzelttiği görüldü.

    Mesela yine Tech Report'un yaptığı GTX680 incelemesinde, bazı oyunlarda GTX680'in akıcılık konusunda sorun yaşadığı görülüyor. Bunlardan biri Crysis 2:

    http://techreport.com/review/22653/nvidia-geforce-gtx-680-graphics-processor-reviewed/11


    Benzer şekilde Serious Sam 3:

    http://techreport.com/review/22653/nvidia-geforce-gtx-680-graphics-processor-reviewed/12


    Batman'de de verdiği fps'ye göre ms durumu iyi görünmüyor:

    http://techreport.com/review/22653/nvidia-geforce-gtx-680-graphics-processor-reviewed/9


    Yani bu sorunlar biraz anlık ve yazılımla hızlı şekilde çözülebilen sorunlar. Ha sorunun boyutu daha büyüktür (AMD'deki gibi), o zaman daha fazla gündeme oturur. Zaten şuan bu kadar dillendirilmesinin sebebi de Tech Report'un incelemesi sonucunda sorunun çok büyük olduğu (birçok oyunda devasa akıcılık sorunları) ve yeni sürücü ile bu sorunun ortaya çıktığının anlaşılması. AMD'nin de bunu kabul edip, çözmek için çalıştıklarını belirtmesi. Bu gelişmeler sonucunda da bazı sitelerin test prosedürlerini değiştirip Tech Report gibi test yapacaklarını duyurmaları. Çünkü bu incelemeden sonra anlaşıldı ki; klasik düzen ortalama fps'ye dayalı testler bize doğru bilgi sunmuyor. Yalnızca ekran kartının saniyede ekrana bastığı kare sayısı gösteriliyor. Ancak bu kareler arasındaki geçiş, algı, düzen ne durumda belli değil. Birara (özellikle Fermi incelemeleri ile birlikte) minimum fps olayı dikkat çekti ama o da çok yetersizdi. Minimum fps'nin de anlamlı olabilmesi için HardOCP gibi test sürecini gösteren bir tablo verilmesi gerekiyor. Zira bahsedilen minimum fps'ye kaç kere düşülmüş yahut ne kadar yaklaşılmış, dalgalanma ne durumda görülmesi lazım. İşte bunlar çok komplike işler olduğu için siteler de pek üstünde durmuyordu. Ama artık hepsi, bu tarz incelemeler yapmak zorunda kalacaklar. Zira durum anlaşıldı artık.

    Bunların haricinde testleri gerçekleştirdikleri bölümleri, sahneleri belirtmeleri hatta kaydedilmiş olarak yayınlamaları gerekecek. Bunlar incelemelerin kalitesini artıracak işler. Ancak diğer taraftan yüksek iş gücü gerektirecektir. Bu yüzden bazı sitelerin artık ekran kartı incelemesi yapmaktan vazgeçtiğini de görebiliriz. Şaşırmayalım.




  • bu sorun ilk gündeme geldiğinde bende testi yapan techreporttan kuşkulanmıştım bana biraz rakip firmayı kayırıcı bir hamle gibi gelmişti ama işin aslı öyle değilmiş adamlar cidden incelemiş zaten daha sonrada çekimi normal ve slow motion olarak yayınladılar ve hatta yeni driverlar ile tekrarladılar 13. beta sürücülerde durum biraz daha düzelmiş gibi görünüyor şunu açıklamakta yarar var birde kişinin algı anlayışı farklıdır kimisi bu farkı hisseder kimisi hissetmez. Tamamen sürücü kaynaklı bir sorun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@U
    yine ufak bir yanlış anlama durumu olmuş. Bu cümlenizden bunu anlıyorum. 1000 ms dediğimiz şey standarttır. Değişmez.

    Hocam aynı kart farklı ayarda ve farklı saat hızında farklı skor alıyor neticede değil mi? Yani Burada düşük ms yüksek fps alabileceğimiz en ideal skor olsa gerek ve fps arttıkça MS oranı da düşüyor. Anladığım siz 1000/16,6=60 fps üzerinden yola çıkıyorsunuz ve buna bağlı olarak 60 fps üzerine çıkıldıkça 16,6'ın altına inilmedikçe fps artışı yerine aksine fps kaybından bahsediyorsunuz. İyi hoş ama neticede GPU'nun işlem yükünün artması dolayısıyla bu mümkün müdür? Bir görüntü son haliyle ekrana gelirken işlemci ram GPU haricinde bmönitöründe işlem yaptığını unutmamak gerekir. Yani bunu cümle alem sabit bir değer olarak nasıl elde etsin?
    Ama şuna katılırım; zaten gözle veya her nasıl olursa olsun akıcılığı algılamak mümkündür.

    BF3 de FOV ayarı var, sonuçları etkiliyor. Ayrıca Motion BLUR ve HBAO başlı başına bir faciadır. Bir kullancı BF3 de sadece HBA ve MB'yi kapattığında elindeki kartı direk bir üst seviye olur İşte gerçek hayat bunladan ibarettir. Bu testi şimdi 7850 çin daha geçerli olan HIGH ayarda yapacağım sonucu eklerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: setek01

    Şimdi hiç olmadı. 1000/21 her zaman 47 yapar. 21 ms ile 80 fps çizseydi ne olacaktı. O zaman 8 ms ile ölçmesi gerekirdi değil mi?

    Tahminen siz de biliyorsunuzdur, çoğu kişide biliyordur ama bilmeyenler için soruna göre biraz daha anlaşılır yazmaya çalışayım. Yukarıda da kısmen bahsetmiştim, dalgalanma meselesi..

    Ekran kartının 80 fps basabilmesi için 12,5 ms aralıklarla ekrana kare basması gerekir. Ama derseniz ki 21 ms görünüyor, o zaman nasıl oluyor bu?

    80 fps'yi sabit alalım, daha anlaşılır olur. 1 dk boyunca 80 fps aldığımız bir bölüm geliyor ekrana. Ancak 21 ms değeri görüyoruz. Bu demektir ki; ilk kare basıldıktan 21 ms sonra ikinci kare basılmış, üçüncü kare ise 4 ms sonra basılmış! İşte mesele tam olarak bu. Normal bir insan, 4 ms'lik farkı algılayamaz. Yani siz üçüncü kareyi farketmeden, direk olarak dördüncü kareyi algılayacaksınız. Bunun sebebi ise dördüncü karenin, üçüncü kareden 21 ms sonra çizilecek olması.

    Yani şekil ile ifade edecek olursak: 1---------------------2----3---------------------4----5---------------------6----7---------------------8----9--

    Normal şartlar altında sizin göreceğiniz kareler "1, 2, 4, 6, 8" şeklinde gider. "3, 5, 7, 9" gibi kısa aralıklarla çizilen kareleri görmezsiniz. Bu nedenle de aldığınız kare/aralık durumu 25 ms'e çıkar. O da 80 fps yerine 40 fps algılamaktır.

    Bu durumu düzeltmek için hem donanım üreticileri hem de oyun geliştiriciler, bazı yöntemler geliştiriyorlar. Ama onlarda da farklı sorunlar çıkıyor. Misal, yüksek fps'de zaten göz algımız yetişmediği için akıcılık hissetmeyiz. Misal 80 fps'de çok düzgün biçimde işlenir, ama biz 12,5 ms'i algılayamadığımız için yine 40 fps algısı yaşarız. Bunun haricinde monitör 80 fps'yi göstermez, 60 fps gösterir ama bu sefer de diğer kareler üstüste geleceği için yırtılma denen hadise olur vs...

    Sonuç olara 60 fps, 16,6 ms ideal akıcılık durumudur. Ha bu kişiye göre değişir, değişmez; o tartışmanın sonu gelmez. Ama en azından bu değerler, üzerine konuşulabilecek değerlerdir. Büyük eleştiriler getirilmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M@U -- 16 Şubat 2013; 17:17:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: setek01


    Zaten pek çok etken var. O nedenle de 16,6 ms ile 60 fps durumu ideal diyorum. Yani ulaşılaması çok güç, ütopik bir şey. Dalgalanma olur, artar, azalır, her şey iyidir, monitör etkiler falan...

    Özetle bu değere ne kadar yaklaşılırsa, o kadar rahat ve akıcı bir oyun deneyimi yaşanır. Uzaklaşıldıkça, rahatsız edici olur. Çok takılmamak gerekli diye bunun diyorum. Ama elbette bu sorun varsa, kesinlikle duyurulması, açıklanması gerekir. Zira bu sorun insanlarda firmaya karşı ön yargı oluşturmaya kadar götürür. Misal, adam bu sorunu bilmeden kartı alır, sürücü falan da güncellemez, sonra konuşur: "Ya şu kartı aldım, takılarak oynatıyor, ama fps yüksek. Eski kartım rakip firmanınkiydi. Çok daha güçsüz bir karttı ama daha iyi oynatıyordu vs..." Ben bu durumu bizzat yaşadım. Max Payne 2 çıktığında elimde TI 4200 vardı, bariz takılarak oynatıyordu oyunu. Sebebini de anlayamıyorum. Oyunda sorun var falan diyordum. Sonra Ati 9550 aldım, oyun yağ gibi akmaya başladı. Yanlış hatırlamıyorsam fps'de hemen hemen aynıydı. Aynı durumu 6600gt kullanırken Most Wanted'ta da yaşadım. Hatta 7600gt ile de yaşamış olabilirim hatırlamıyorum. Sonra x1900 kartlarla, oyunun aktığını gördüm. İşte o zamanlar durumun farkında değildik. Şimdi yeni yeni uyanıyoruz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@U



    HIGH ayarda yeni bir test aldım. 7850 şimdi daha iyi bir perfromans çizdi. Yani hepsi yazılımla olmuyor yazılıma göre donanım kendi çapında daha başarılı oluyor.

     Frame time (ms) ile ilgili gtx660ti-hd7950 techreport

    Bu arada sol üst resimde oyun açık. masaüstüne dönünce 9 ms gibi bir değer var. Ama 111 fps yok. Zaten bende video lagdan dolayı multiyi 1440*900 75 hz oynarım, ve oyun klasöründe User.cfg dosyasında şöyle bir komut vardır:
    gametime.maxvariablefps 100
    Yani benim oyunun 100 fps üst limitlidir. Ama 110 yok AFterBurner'da. Fps limiti de hikayeymiş o zaman, çünkü verdiğim grafikte masaüstüne dönünce fps en son 100 olarak görünüyor, yada benim kart görünen fazla iş görüyor

    Hocam bir bölümün başında 1 dk kadar sabit bölüm var. Orman içinde kamyonda gidiyoruz ama oyun grafikleriyle geçilen bir bölüm, sadece karaket aktif hareket etmiyot. Yani çatışma vs yok.. Orada daha düşük değerler üretiyor ve sabit.
    Şu 670'e sattığıma pişman oldum sırf bu konu yüzünden. Yani test edemediğim için yoksa elimdeki kart sadece Bf3 oynadığım için her türlü yeterli....

    Edit: O oyunda görünen OVA var aşağıda. İşte orada film kopar kartların performansı yarıya bile inebilir. HardwareCanucks'u bundan seviyorum. Caspiana gerek yok aşağıda ovayı oynayın yeter...

    GTX670 ile aldığım testi buldum. Bu testide 200 MS ile çizdim. Arada bir fark var değil mi? FPS çizimlerine dikkatli bakarsan 670'in sanırım orada frame time yok ama daha dar aralıklar nasıl ölçtüğü anlaşılıyor. Zaten bazı yerlerde -- bu şekilde FPS çizimi var. 7850 daha yuvarlak bir çizim yapıyor..
     Frame time (ms) ile ilgili gtx660ti-hd7950 techreport

    GTX580 böyle çizerdi 200 MS'de mesela;
     Frame time (ms) ile ilgili gtx660ti-hd7950 techreport

    Çizimlere dikkat. 580 nasıl iş gördüğünü ortaya koyuyor. İşlem gücü yüksek ama Nvidia tarafından yazılım desteğinden mahrum bırakılmış bir efsane.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi setek01 -- 16 Şubat 2013; 17:46:54 >




  • O kadar şey okudum, benim anladığım eğer FPS'ye de güvenemeyeceksek yandık yakında FT savaşları başlar ise forum iyice kafayı çizer Senif FT'n düşük ama stabil değil şeklinde. Tanrı Amerika'yı korusun dostlar yoksa işimiz zor
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.