Şimdi Ara

FREN BALATASINDAN DUMAN ÇIKIYOR?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
96.293
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar 2 gun once taktırdıgım fren balatasından duman cıkıyor.
    Bugun ıncek-umıtkoy yolunda 140 fılan gıderken frene bır dokundum araba nerdeyse durmayacak azar azar yavaslayarak kenara cektım ındım arabadan ve on lastıklerın ıcınden duman cıkıyor.
    gercı on fren balatalarını 2 gun once değiştirdim yukarda da belirttim zaten .acaba bunun bır etkısımı bıraz yıpranana kadar hem duman hem koku hemde frenın tutmaması olacakmı yoksa ters gıden bıseyler mı var?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fren Balatasından Duman Çıkması

    Fren balatasından duman çıkması, araç sahipleri için endişe verici bir durum olabilir. Bu, genellikle bir arızanın belirtisidir ve derhal dikkate alınması gerekir.

    • Fren Balatası Yanarsa Ne Olur?

    Yanmış bir fren balatası, önemli hasarlara yol açabilir. Sürtünme malzemesi aşındığında, fren diskine sürtünür ve ısı üretir. Bu ısı, balatayı yakarak dumanın çıkmasına neden olur. Yanık balata, frenleme gücünü azaltır ve araçtaki diğer bileşenlere zarar verebilir.

    • Fren Balatası Duman Çıkıyor

    Fren balatasından duman çıkmasının birkaç olası nedeni vardır:

    * Aşınmış veya hasarlı balatalar
    * Sıkışmış fren kaliperi
    * Kirli veya yağlı balatalar
    * Aşırı fren kullanımı
    
    • Yeni Balatadan Duman Gelmesi

    Bazı durumlarda, yeni balatalardan da duman gelebilir. Bu, genellikle balataların üretim sırasında oluşan reçinelerin ve yağların yanmasından kaynaklanır. Bu duman genellikle birkaç fren uygulamasından sonra kaybolur.

    Yukarıdaki belirtilerden herhangi biriyle karşılaşırsan şunları yapmalısın:

    • Aracını güvenli bir şekilde durdur.
    • Frenleri serbest bırak ve hemen soğumasını bekle.
    • En kısa sürede bir oto tamircisine başvur.

    Fren balatalarının düzenli olarak kontrol edilmesi ve bakımı yapılması önemlidir. Bu, olası sorunları erken tespit etmene ve daha büyük hasarları önlemene yardımcı olur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bu seninkine benzer bi durumda ben yaşadım 4 fren balatası aynı gün deişti yoğun trafikte eve geldim hiç ani bi fren ihtiyacı olmadı sonra gece 3 de acil bi işim çıktı 170 le falan giderken frene bastım araba yavaşlamadı 140 lara falan düştüm hala yavaşlamam gerekio inanmıycaksın belki ama 130 la el freni çektim 1 sn ye çekili dur denge bozulsun brak düzelt tekrar geç gibi 6-7 seramoni sonrasında 40 lara düştüm servisi aradım bu arada balatralardan baya duman çıkıyodu, servis konya yoluna çık dedi (ankaralı değilsen; çok uzun bir yoldur ve baya diktir) inerken motor freni kullanma normal frenle in indiğinde frenler normal performans a gelmiş olur dedi bu arada duman ve koku çıkabilir dedi sorun değil. bi yokuşta in benimki gibi ama nolur noolmaz 80 i geçme sorun devam edio olursa servise git bence...
  • eğer yeni taktırdıysan bir sorun yok çünkü balataların alışma süreleri wardır gerek kampanay gerek disk e

    yeni takılan balatalar yüksek hızlarda uzun süreli frene basmalarsa koku duman yapabilir aşırı ısına bilir..

    normal bi durum
  • fren balataları ilk takıldığında frene basmada bazı değişiklikler olur diye duymuştum ama böle birşey duymadım.peki balataların orjinallmi yoksa yan sanayimi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: miraz.miraz

    eğer yeni taktırdıysan bir sorun yok çünkü balataların alışma süreleri wardır gerek kampanay gerek disk e

    yeni takılan balatalar yüksek hızlarda uzun süreli frene basmalarsa koku duman yapabilir aşırı ısına bilir..

    normal bi durum

    BUDUR..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tüberkül

    fren balataları ilk takıldığında frene basmada bazı değişiklikler olur diye duymuştum ama böle birşey duymadım.peki balataların orjinallmi yoksa yan sanayimi.



    doğru bir soru... orjinal balata asla öyle alışma vs süresi bayır aşağı frenle inme gibi işlemlere gerek kalmadan bastımı şak diye yapıştırır...sen bence orjinal olup olmadığını sorgula taktırdığın yerde...
  • fren balatalarini degistirdigim zaman!! usta herzaman soluyoo!! dikkatli ol freenler eskisi gibi tutmayabilir!! alismasi lazim dioo
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alcat81

    arkadaslar 2 gun once taktırdıgım fren balatasından duman cıkıyor.
    Bugun ıncek-umıtkoy yolunda 140 fılan gıderken frene bır dokundum araba nerdeyse durmayacak azar azar yavaslayarak kenara cektım ındım arabadan ve on lastıklerın ıcınden duman cıkıyor.
    gercı on fren balatalarını 2 gun once değiştirdim yukarda da belirttim zaten .acaba bunun bır etkısımı bıraz yıpranana kadar hem duman hem koku hemde frenın tutmaması olacakmı yoksa ters gıden bıseyler mı var?




    Arkadaşım duman çıkması balatanın tipine göre yeniyken normal ama jant ve lastik çok fazla ısınıyosa balatalar çok sıkı demektir kesinlikle bi kontrole git..bunun dışında eğer bir sorun yoksa 100 km normal bin sonra bi kaç lastiği kilitlemeden frene yüklen ve tamircide fren havalarını aldır sorun çözülsün ama dediğim gibi ısınmadan dolayı duman çıkıyosa hemen taktırdığın yere git....




  • oncelıkle yorumlara tesekkur ederım.Bugun servıse gıttım.Ustaların dedıklerını soylemeden once su ayrıntıyı da yazayım.Aracım KAVAKLIDERE FIAT/TOFAS servısı tarafından bakıma alınmıstır.Halıyle taktırdıgım tum parcalar orjınaldır.
    Bugun sabah yıne aracı denedıhımde (yokus asagı )yıne aynı prıblemı gordum.Hemen servıse gıttım.Servıste balataları tekrar kontrol ettırdım.HIc bır problem yok ust dedıkı senın problem ana merkezden olabılır.Cok ısınınca sısme yaptıgı ıcın tutmuyopmus.Ama tabı balataların da yenı olmasından da kaynaklanıyo dedı.Ana merkez ıcın 205 YTL ıstedıler acılıyetı yok bı 10 gun dene arabayı ona gore bakalım dedıler.
    o sırada motorda yağ akıntılarını gordum ıyıkıde gormusum ust kapaktan kacırıyomus onu yarın değiştirecekler onuniçinde 75 YTL alacaklar .
    servısten cıkıp eve gelene kadar aracı hep denedım hatta bır yerde eger fren tutmasaydı baya bı kaza yapıyodum ama kurtardı.sımdılık ıyı frenler bakalım 10 gun sonra tatıle gıdıcem malum 9-10 saat yol ve yuksek hız olacak rıske atmak ıstemıyorum ısın gercegı bu ana merkezı degıstıreyım dıye dusunuyorum.




  • arkadasım bu balata ısınde bı ıs war ben hayatımda bole bısı duymadım tmm ılk degıstırdıgınde bazı sorunlar olabılır merkezı eskı balataya alısmıs old hala sıkıo olur ama en fazla 5 10 km kı bu yol bıle abartı aslında kesmesı lazım...bnmde basıma geldı ama 3 4 km sonrra kestı fren merkezınde sorun war demıs olabılırler ama serwı old unutma toz konsa serwıs arızalı der merkezın saglam oldugunu kendınde anlayabılırsın araba calısıoken pompala sısmıosa saglamdır yada sabah calıstırmadan once bas bıkac kere sıssın we marsa bas bıraktıgı an saglamdır bos yere paranı carcur etme derım ben...ezbere konustugumu sanmayın yedek parca ısı yapıorum az cok bılırım bole seylerı...kı yola gıdecekmıssın halletmeden tam anlamıyla cıkma yola allah korusun yoksa...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alcat81

    oncelıkle yorumlara tesekkur ederım.Bugun servıse gıttım.Ustaların dedıklerını soylemeden once su ayrıntıyı da yazayım.Aracım KAVAKLIDERE FIAT/TOFAS servısı tarafından bakıma alınmıstır.Halıyle taktırdıgım tum parcalar orjınaldır.
    Bugun sabah yıne aracı denedıhımde (yokus asagı )yıne aynı prıblemı gordum.Hemen servıse gıttım.Servıste balataları tekrar kontrol ettırdım.HIc bır problem yok ust dedıkı senın problem ana merkezden olabılır.Cok ısınınca sısme yaptıgı ıcın tutmuyopmus.Ama tabı balataların da yenı olmasından da kaynaklanıyo dedı.Ana merkez ıcın 205 YTL ıstedıler acılıyetı yok bı 10 gun dene arabayı ona gore bakalım dedıler.
    o sırada motorda yağ akıntılarını gordum ıyıkıde gormusum ust kapaktan kacırıyomus onu yarın değiştirecekler onuniçinde 75 YTL alacaklar .
    servısten cıkıp eve gelene kadar aracı hep denedım hatta bır yerde eger fren tutmasaydı baya bı kaza yapıyodum ama kurtardı.sımdılık ıyı frenler bakalım 10 gun sonra tatıle gıdıcem malum 9-10 saat yol ve yuksek hız olacak rıske atmak ıstemıyorum ısın gercegı bu ana merkezı degıstıreyım dıye dusunuyorum.


    Aman dikkat, bu kavaklidere servisinde benim tipo slx aracimin karburatorunu çalmislardi. Bu sebeple kendilerine guvenim yoktur, bir daha kapisindan girmedim zaten. Balata konusu benim de basima geldi. Bu çok bilmis ustalar, fren hortumlarina kaçan havayi almiyorlar ve balatalari asiri sıkıp daha hizli ve tehlikeli asinmasina sebebiyet veriyorlar. Boylece musteri daha erken servise gelecek, muhtemelen kaza yapacak, aracin bakimini gerceklestirecek servis bu musterinin sirtindan ekmek yiyecek vs vs..

    Siz frene basmasaniz da, balatalar surekli disklere surttugu icin jantlar kizginlasiyor ve isinan diskler artik frenlerin devre disi kalmasina sebep oluyor. Cunku balatalar ve diskler kizdikca, surtunme kabiliyetleri iyice azaliyor. Bu sekilde kaza bile yapabilirsiniz. Bir de kizgin jantlara sogutmak için su dokmeye kalkmayin sakin.

    Araci hic fren yapmadan 5-10 km kullandiginizda eger jantlar elle dokunulmayacak kadar isiniyorsa, balatalar kesinlikle olmasi gerektiginden sıkı demektir. Problemin kaynagi fren ana merkez degildir. Kaziklanmayiniz...




  • BEYFEN DI FORUMDA ADIMIZI LEKELEMENIZE GEREK YOK BU SEKILDE IFTIRA ATARAK HIC BIYERE VARAMAZSINIZ BU MESAJI YAZAN ARKADAS SERVISIMIZE GELIPTE BIZLE MUATTTAP OLURSA MEMMUN OLURUZ BIZ YAPTIGIMIZ HER ISIN ARKASINDAYIZ BURASI BIR FIAT YETKILI SERVISIDIR FREN BALATASI HAKKINDA DA BILGI VERIYIM 140 LA GIDERKEN FRENE SUREKLI BASILINCA ISTER ISTEMEZ FERN BALATASI ISINIR VE ISTER ISTEMEZ FRENDE SISER YENI TAKILAN BALATA BIR IKI DEFA FRENE SERT BASILDIGINDA DISKE ALISIR BIZIM UYARMAMIZDAKI AMAC YAKIN TAKIPTE ISTEDIGINIZ TUTMA GERCEKLESMEYECEKTIR HERHANGI BIR KAZAYA SEBEP VERMEMMESI ICINDIR BIRDE 130 LA EL FRENI CEKILDIGINDE BU ARACI TUTAMAZSINIZ TAKLA ATAR BU MESAJI YENI GORDUGUM ICIN CEVABI YENI GONDERDIM HERKESE BU MESAJ MUHENDIS 06 NIN OKUMASINI TAVSIYE EDERIM.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KAVAKLIDERE OTO

    BEYFEN DI FORUMDA ADIMIZI LEKELEMENIZE GEREK YOK BU SEKILDE IFTIRA ATARAK HIC BIYERE VARAMAZSINIZ BU MESAJI YAZAN ARKADAS SERVISIMIZE GELIPTE BIZLE MUATTTAP OLURSA MEMMUN OLURUZ BIZ YAPTIGIMIZ HER ISIN ARKASINDAYIZ BURASI BIR FIAT YETKILI SERVISIDIR FREN BALATASI HAKKINDA DA BILGI VERIYIM 140 LA GIDERKEN FRENE SUREKLI BASILINCA ISTER ISTEMEZ FERN BALATASI ISINIR VE ISTER ISTEMEZ FRENDE SISER YENI TAKILAN BALATA BIR IKI DEFA FRENE SERT BASILDIGINDA DISKE ALISIR BIZIM UYARMAMIZDAKI AMAC YAKIN TAKIPTE ISTEDIGINIZ TUTMA GERCEKLESMEYECEKTIR HERHANGI BIR KAZAYA SEBEP VERMEMMESI ICINDIR BIRDE 130 LA EL FRENI CEKILDIGINDE BU ARACI TUTAMAZSINIZ TAKLA ATAR BU MESAJI YENI GORDUGUM ICIN CEVABI YENI GONDERDIM HERKESE BU MESAJ MUHENDIS 06 NIN OKUMASINI TAVSIYE EDERIM.

    spin atmazmı? neden takla atıyor ben anlamadım onu....
    açıklarsanız sevinirim.....
    bide forumda başlığı da vardı hatta o konunun.....yeni takılan balatalar yıpranmış diske neden takılıyor....sanayide çok düzgün bit şekilde üstündeki şekillenmiş yeri alıyorlar özel bir makinayla...ilk değişimde fln tamamda 3.4. balata değişiminde bu çapakların temizlenmesi yada diskin değişmesi gerekmiyormu?....
     FREN BALATASINDAN DUMAN ÇIKIYOR?

     FREN BALATASINDAN DUMAN ÇIKIYOR?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 26 Ocak 2007; 18:40:00 >




  • YA KONU BU DEGILDI AMA ARAC SPINDE ATAR BENIM BAHSETMEK ISTEDIGIM O DEGIL BI DE YIPRANMIS DISKE BALATA TAKMAYIZ MUSTERIMIZDEN ONAY ALMADAN YENI DISKI TAKAMAYIZ EGER KABUL EDERSE DEGISTIRIRIZ .EGER 3.4. BALATA DEGISIMI GELDIYSE BU DISK YIPRANMIS DEGISMESI GEREKIR BU TABIKI KULLANMAYA DA BAGLI ORNEK:UZUNYOLDA KULLLANIYOSANIZ DISK FAZLA YIPRANMAZ BU SEHIR ICINDE DEGISIR FRENDE TEPME VARSA BU DEDIGINIZ ISLEM YAPILABILIR AMA YIPRANMIS ISE MUSTERI BILGISINDE DEGISTIRILIR
  • ALCAT81,
    ARACA YENİ BALATA TAKILDIĞINDA, (DİSKLER DEĞİŞSİN YA DA DEĞİŞMESİN) ALIŞMA SÜRESİ 4-5 KM DİR... SERVİSTEN ÇIKAR ÇIKMAZ BALATALAR DİSKLERE ALIŞINCAYA KADAR ZAYIF TUTAR. HER FRENE DOKUNDUĞUNDA FRENLERİN PERFORMANSI ARTACAKTIR. EN FAZLA 20-30 FRENDEN SONRA TUTUŞ NORMALE DÖNECEKTİR... FRENLERDEN DUMAN ÇIKMASI OLAYI KESİNLİKLE NORMAL DEĞİLDİR...
    SENİN ARACINDAKİ PROBLEM SERVİSE GİRMEDEN ÖNCE YOKTU DEĞİL Mİ. YANLIŞSAM DÜZELT.
    SERVİSTE BÜYÜK İHTİMALLE FREN HİDROLİĞİNİ DEĞİŞMİŞLER FAKAT, SİSTEMDE HAVA KALMIŞTIR. BU HAVANIN ALINMASI GEREKİYOR...
    İŞ BİLMEZ SERVİSLER YERİNE, SANAYİDEKİ TECRÜBELİ FREN USTASINA GÖSTER BENCE ARABANI... (BU SON CÜMLEM SADECE FRENLER İÇİN)..


    quote:

    Orjinalden alıntı: alcat81

    oncelıkle yorumlara tesekkur ederım.Bugun servıse gıttım.Ustaların dedıklerını soylemeden once su ayrıntıyı da yazayım.Aracım KAVAKLIDERE FIAT/TOFAS servısı tarafından bakıma alınmıstır.Halıyle taktırdıgım tum parcalar orjınaldır.
    Bugun sabah yıne aracı denedıhımde (yokus asagı )yıne aynı prıblemı gordum.Hemen servıse gıttım.Servıste balataları tekrar kontrol ettırdım.HIc bır problem yok ust dedıkı senın problem ana merkezden olabılır.Cok ısınınca sısme yaptıgı ıcın tutmuyopmus.Ama tabı balataların da yenı olmasından da kaynaklanıyo dedı.Ana merkez ıcın 205 YTL ıstedıler acılıyetı yok bı 10 gun dene arabayı ona gore bakalım dedıler.
    o sırada motorda yağ akıntılarını gordum ıyıkıde gormusum ust kapaktan kacırıyomus onu yarın değiştirecekler onuniçinde 75 YTL alacaklar .
    servısten cıkıp eve gelene kadar aracı hep denedım hatta bır yerde eger fren tutmasaydı baya bı kaza yapıyodum ama kurtardı.sımdılık ıyı frenler bakalım 10 gun sonra tatıle gıdıcem malum 9-10 saat yol ve yuksek hız olacak rıske atmak ıstemıyorum ısın gercegı bu ana merkezı degıstıreyım dıye dusunuyorum.




  • yeni balata takilirken takan adamin sikiligini havasini ayarlamsi gerikyor
    tamam isinabilir bir sure fren yapinca ama duman falan olmamasi lazim
    tutmamasi ve duman aklima baska bir sorun getirdi

    acaba yagli eller balataya veya diske degmis olabilir mi veya yag bulasmis olabilirmi
  • 3 nedenden dolayı duman olabilir

    1- Yan sanayi düşük kaliteli balata malzemesi .Buraka koku ve ısınma aşırı olmaktadır .Balata bitene kadar sorun geçmez.Orginalden şaşmayın.
    2- Bir şekilde motor yağı veya geres yağı disklere bulaşmış olabilir tekerlek çıkarıldığında diskler üstünde normal olmayan bir kayganlık varsa .mutlaka temizlenmelidir. Geçici bir problemdir ancak fren tutma mesafesi uzayıp frene daha fazla yüklenme gerekeceğinden , çok tehlikelidir.Bunlar istenmeyen durumlardır ancak neden oluyor sorusu için genelde rastlanan olay , yağı temizlemek için kullanılan bezler veya üstübü bbir sekilde balata takılırken kullanılıyor ise diskler üstünde kalabiliyor .Aşırı sıcak havalarda ön fren göbeklerindeki gres sızıntı yapıp ,bir şekilde disklere bulaşmakta fren anında yanıp koku yapmaktadır.
    3-Balatalarda aşırı ısınma sonucunda , genelde yazın ağır tonajlı araçlarda çok sık rastlanır.Eğer bir kamyonun arkasından yokuş aşagı giderseniz bu konuyu bilirsiniz.Bu balata kokusudur .İyi bir fren sisteminin gerekli soğutma sistemi de üzerinde mevcuttur.Arka arkaya yapılan sert frenerde görülür.Ayrıca nadir görülen bir olay da fren hiroliğine bir sekilde hava kaçmış ise fren basıncı düşer ve fren tutmama durumları olabilir Tabii ki tutmayan frenden koku gelmemesi de gereklidir.




  • selamlar,


    fren balatası ile fren diski birbirine uyum sağlamaz ise fren balatası normalinden daha fazla sürtünmeden dolayı ısı meydana gelir. kaliperlerin sıkı olması veya fren merkeizin arızalı olması sürekli frenle gidilmesine sebep olur yani el freni çekili gidilmesi gibi.. balatayı yakar ... fren balatasının kalitesiz olması olağan sebeptir. bu olaydan sonra fren balatasını ve diskini değitirmenizi tavsiye ederim. yeni takılan fren balatalarınız alışma süreleri 150-200 km dir. bu süre zarfında çok ani ve uzun mesafeli fren yapmamaya dikkat edin. (acil durumlar dışında) bu şekilde kullanılırsa hem fren balatalarının ömrü uzar vede frenleriniz daha iyi tutar.
  • Arkadaşlar form da yeniyim doğru yere yazıyorum bilmiyorum. .
    Bugün aracım kumda kaldı baya bi zorladım balatalar 3bin km oldu değişeli. İzmit Aytepe ye çıktım iniş istikametinde sağ balatadan duman çıkmaya başladı fikri olan yardımcı olursa memnun olurum sağolun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun süreli fren yaparsanız balataların ısınıp duman çıkarması bence normal. İnişlerde mümkün mertebe motor freniyle ve kesik kesik frenlerle inmeniz daha sağlıklı olur. 5sn-10sn aralıklarla freni bırakıp çekerseniz en azından disk ve balatalara bir miktar soğuma imkanı tanımış olursunuz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.