Şimdi Ara

Fren ve direksiyon hidroliği değişimi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
13.445
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Fren ve direksiyon hidroliği değişimini ustaya mı yaptırsam yoksa önemli oldu için servise mi yaptırsam araç 2000 symbol direksiyonu sert ve frenler çok zor tutuyor teşekkürler kendimiz yapabilirmiyiz acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sambut -- 16 Aralık 2008; 23:09:14 >



  • Servis de aynııı ustada aynı. yeter ki dısardaki usta iyi bir usta olsun. Servise para bayılmayın. Saglam bir usta bulun herseyini ona yaptırın. Fren hidroligi direksiyon hidroligi yag degisimi basit islerdir.
  • iyi bir usta ve havasının tam alınması şarttır . DOT3 veya DOT4 olup olmadığını önceden kitapçığından bakıp öğrenin bunun konulduğunan emin olunuz.
  • hidrolik lafi gecince sorayim dedim. Normalde dot4 le dot3 fren hidroliklerinin karistirilmasi onerilmez eksilen hidroligi tamamlarken diye bilirdim biraz arastirinca dot 3 ve 4 hidroliklerin poliglikol bazli olup karistirildiginda cok da probleme yol acmayacagini okudum. Ama dot 5 icin silikon bazli olmasi sebebiyle kesinlikle digerleri ile karistirilmamasi gerekir yaziyordu. burada karistirmadan kastim eksilen hidroligi tamamlama acisindan. yoksa yari yariya karistirmak degil.

    ne dersiniz dot3 dolu araci dot 4 ile tamamlasak soruna yol acarmi sizce ?
  • cevaplar için teşekkürler
  • evet açabilir. Karıştırılmamalarının en büyük nedenlerinden birisi kaynama sıcaklıklılarının farklı olmasıdır.DOT4 kaynama sıcaklığı Dot3 den yüksektir. Frenlerin en büyük sıkıntısı ise içine istemeden giren su nedeniyle kaynama noktasının aşağıya doğru dramatik bir şekilde inmesidir. Siz zaten engellenemeyecek (bir su veya su buharı (nem ) aynı kapıya çıkar ) bir durumu elinizle daha riskli bir duruma getirmiş olursunuz. Eğer derseniz ki ben her sene hidroliklerimi değiştirtirim , o zaman problem yok çünkü 2 farklı sıvının karışmasının aynı bazlı olması nedeniyle ortalama bir kaynama sıcaklığı elde etmiş olursunuz. Ama işin içine su girince ki bunu engelleyemezsiniz mutlaka kaynama derecesi düşecektir.

    Sıkça duyduğumuz kamyonların fren patlamalarının asıl nedeni değiştirilmesi unutulan fren hidroliklerinin kaynama sıcaklığının su nedeniyle düşmesidir. Yüzde 1 su oranı bile ciddi düşüşlere yol açmaktadır. Bir de araç ağır tonajlı bir kamyon veya otobüs ise fren patlaması kaçınılmaz olmaktadır. Çünkü zaten kaynama derecesi düşmüş ama gayet normal görünen hidroliğiniz 2 sert frende kazık gibi olup bir sonraki sefere, kaynayıp hortumu en zayıf noktasından patlatacaktır.

    özetleyecek olursak ,

    Katalogda yazan sıvı dışında seçeneklere yönelmeyin.

    Asla farklı sınıftaki hidrolikleri karıştırmayın.

    Hidrolik tamamlama ve ekleme işini alışkanlık haline getirmeyin. Hidrolik eksiliyorsa derinlemesine araştırma yapın mutlaka nedenini bulun hayati derecede önemlidir. Hep aynı marka hidrolik alın.

    Değiştirme işinde ekleme yerine komple atıp sıfır yeni uygun bir hidrolik ile değiştirin. Hepsi 10-15 lira olan hidrolikten tasarruf olmaz sıfır açılmış (kutusunu ilk kendiniz açın) ürünleri tercih edin. Sanayide hidrolikleri toptan alıp açıkta soğuk atölyelerde bırakırlar. Zaten nemin büyük bir kısmı burada sıvıya karışmaktadır. Kendiniz iç piyasadan sıfır açılmamış uygun olan(DOT3 ,DOT4 veya DOT5)tanınmış markaların ürününü alın. Marka vermeyi sevmem ama en kalitelisi ve üretim tarihi yeni olan varsa onu alın.

    Eğer ben nereden bileyim kalitelisini derseniz ki çok doğru bir yaklaşımdır, her sene veya 2 senede (maksimum 3 sene) komple atıp yenisini koydurtun.

    En önemlisi ise aracı teslim alırken hem acele edip basıp çıkmayın sanayi içinde frenlerinizi kontrol ediniz. En az 10-15 kere ser fren yaparak sistemde hava kalmadığından emin olarak karayoluna çıkın.

    Yine en önemli konulardan birisi değiştirme ve hava alma işini güvendiğiniz bir ustaya yaptırtın. Bu işler çıraklara bırakılmayacak kadar hayati önemde işlerdir. Sonra kendiniz veya yakınınız için ölümle veya hayat boyu taşıyacağınız anılarınız olmasın. Nedenini hiçbir zaman öğrenemeyeceğiniz ve kanıtlanması zor olan bu tür durumları yaşamamak için hidrolik işini ciddiye alın ve başkalarının da aynı şekilde tamir yaparken önemsemesini bekleyiniz ve ısrarcı olunuz.




    quote:

    Orjinalden alıntı: kerten

    hidrolik lafi gecince sorayim dedim. Normalde dot4 le dot3 fren hidroliklerinin karistirilmasi onerilmez eksilen hidroligi tamamlarken diye bilirdim biraz arastirinca dot 3 ve 4 hidroliklerin poliglikol bazli olup karistirildiginda cok da probleme yol acmayacagini okudum. Ama dot 5 icin silikon bazli olmasi sebebiyle kesinlikle digerleri ile karistirilmamasi gerekir yaziyordu. burada karistirmadan kastim eksilen hidroligi tamamlama acisindan. yoksa yari yariya karistirmak degil.

    ne dersiniz dot3 dolu araci dot 4 ile tamamlasak soruna yol acarmi sizce ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Aralık 2012; 17:51:53 >




  • cevap icin tesekkurler vezir.

    hidroligin fiyatindan degilde yurtdisinda oldugum icin iscilikten kaciyorum biraz(saati 50-70 euro ozel serviste) ama fren isinde ucuza kacilmamamli haklisin canimiz emanet sonucta.
  • evet işçilik çok tutabilir, ülkemizde bu işler ucuzdur bu nedenle 15-20 liraya iş biter sanayide, ama 1,5 ssat işçilik yazarlarsa gerçekten de sizin hesaba göre çok para tutar.En çok kışın nem oranı arttığı için problemlerin başlangıcı kıştır ama yazın zararını görürsünüz.Neyse yazın bir ara ülkeye gelirseniz sanayiye dalar hallettirirsiniz
    quote:

    Orjinalden alıntı: kerten

    cevap icin tesekkurler vezir.

    hidroligin fiyatindan degilde yurtdisinda oldugum icin iscilikten kaciyorum biraz(saati 50-70 euro ozel serviste) ama fren isinde ucuza kacilmamamli haklisin canimiz emanet sonucta.
  • başkalarının dediklerine aldanmayın yok yağların rengi farklıymış, yok farklı markalar karıştırılmazmış bunlar BOŞ LAF.


    fren hidroliği kabının kapağına bakın dot kaç ise o numaradan ekleyin. Farklı marka aynı numara yağ rahatlıkla karışır sorun çıkartmaz.
    Dot3 kullanan araçlara dot4 ilave edilebilir. Kaynama noktası dot3 ile dot4 arası bir değer olur.
    dot4 kullanan araçlara dot3 karıştırılmaz!!!
    dot5 dot4le veya dot3le karıştırılmaz.

    ben diskleri kızartacak şekilde kullanmama rağöen dot4 yağı kaynatamadım !!!
  • tamam ekledim!
    sormak istediğim; 4 tekerlekli ve 4 kapılı bir binek otomobilde fren ve debreç hidroliği hangi aralıkta (tarih, yıl, km. her ne ise) değişmeli?
    boşu boşuna servise gitmeyelim, zaten param yok, dar gelirliyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otuz3

    tamam ekledim!
    sormak istediğim; 4 tekerlekli ve 4 kapılı bir binek otomobilde fren ve debreç hidroliği hangi aralıkta (tarih, yıl, km. her ne ise) değişmeli?
    boşu boşuna servise gitmeyelim, zaten param yok, dar gelirliyim



    debreç değil debriyaj öncelikle. 2 senede bir değişmesi tavsiye edilir. ancak paranız yoksa araba kullanmayın.

    konu da ağır hortmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihan9999 -- 21 Aralık 2012; 17:19:00 >
  • sağol onuda örgendim. 3 senede bir değiştiriyorlar.
    parasızım ama bazen kullanmak zorunda kalıyorum, bu sayede elime 15-20 lira para geçiyor aradabir. araba benim değil, emanet, fırının arabası
  • Arkadaşlar selam. Sizler için direksiyon hidroliği değişim videosu hazırladım. Umarım beğenirsiniz.

    Meraklı Türkyoutube
    Audi A4 - hidrolik direksiyon yağı değişimi - Detaylı anlatım
    https://youtu.be/DS0MZwQiWyE




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.