Yukaridaki linkteki dll dosyasini direk FSX klasorune atiyorsunuz, bu kadar Pek guvenmemistim olacagina fakat sonunda cozulmus gibi; 2 gundur bu sekilde kullaniyorum hic bir sekilde oyundan atma olmadi; fs commander, vatsim, servinfo, sqbox vs. hic bir sorun yasamadim henuz.
quote:
Orijinalden alıntı: jedi_master
quote:
Orijinalden alıntı: mahfuzalbayrak
Sonuna kadar haklısınız. Yaptığım hatayı ben de sonradan fark ettim. Şu an online olmuyorum. THYVA'ya üye oldum orada bana çok yardımcı oldular ve destek verdiler. Hatta bana o uyarıyı yapan ATC ile tanıştım :) Şu an kendime bir eğitim programı oluşturuyorum. Eğitimim biter bitmez online uçuşlara başlayacağım.
Bu şekilde anlayışlı olduğunuz sürece, diğer pilotlar ve ATC'ler de size aynı anlayışı gösterecek ve bu işi öğrenmeniz için ellerinden gelen yardımı yapacaklardır. Aslında ben de size ve sizden bir önce mesaj yazan arkadaşa yardımcı olmak isterdim fakat FSX'de sık sık Fatal error almaktan bıktım artık. FSX'i açma isteğim dahi kalmadı. Şu AMD yeni işlemcilerini bir çıkarsın hele, o zaman yeni bir sistem toplamayı düşünüyorum. O zaman tekrar uçuşlara başlarım herhalde ve size de yardımcı olmak isterim.
Yukaridaki linkteki dll dosyasini direk FSX klasorune atiyorsunuz, bu kadar Pek guvenmemistim olacagina fakat sonunda cozulmus gibi; 2 gundur bu sekilde kullaniyorum hic bir sekilde oyundan atma olmadi; fs commander, vatsim, servinfo, sqbox vs. hic bir sorun yasamadim henuz.
quote:
Orijinalden alıntı: jedi_master
quote:
Orijinalden alıntı: mahfuzalbayrak
Sonuna kadar haklısınız. Yaptığım hatayı ben de sonradan fark ettim. Şu an online olmuyorum. THYVA'ya üye oldum orada bana çok yardımcı oldular ve destek verdiler. Hatta bana o uyarıyı yapan ATC ile tanıştım :) Şu an kendime bir eğitim programı oluşturuyorum. Eğitimim biter bitmez online uçuşlara başlayacağım.
Bu şekilde anlayışlı olduğunuz sürece, diğer pilotlar ve ATC'ler de size aynı anlayışı gösterecek ve bu işi öğrenmeniz için ellerinden gelen yardımı yapacaklardır. Aslında ben de size ve sizden bir önce mesaj yazan arkadaşa yardımcı olmak isterdim fakat FSX'de sık sık Fatal error almaktan bıktım artık. FSX'i açma isteğim dahi kalmadı. Şu AMD yeni işlemcilerini bir çıkarsın hele, o zaman yeni bir sistem toplamayı düşünüyorum. O zaman tekrar uçuşlara başlarım herhalde ve size de yardımcı olmak isterim.
Teşekür ederim, ben bunu daha önce demiştim sanırsam fakat gene bir sonuç alamamıştım gibi geliyor. Benim sorun belki sistemimin eski olmasından da kaynaklanıyordur. Sistem sürekli kasıyor zaten. Fatal error almasam da FPS düşüklüğünden uçamıyorum bazen. Genelde de tam inişte aşırı FPS düşmeleri yaşıyorum ve uçağı çakıyorum. Bundan dolayı da FSX açma isteğim kalmadı diyebilirim. Fakat yakın zamanda sistemimi yenileyeceğim. AMD yeni işlemcilerini gene erteledi, artık benim de beklemeye tahammülüm kalmadığı için şimdilik Athlon II X4 işlemcilerinden birisini alacağım. O zaman temiz bir de FSX kurar, tekrar uçuşlara başlarım diye düşünüyorum.
FSX iFly 737NG serisinden B737-800 için THY (Elazığ) kaplaması, Boeing 737-700 için THY (Beşiktaş) kaplaması
library.flight1.net
Flight1 File Library System » FSX Turkish Airlines 737-800
Yine sorun oluyorsa cok kotu tabi; umarim duzeltirsiniz. Ben cok yasiyordum bu sorunu, ozellikle FS Passenger X modunu biliyorsunuzdur; surekli hata verdiren bir yazilim. 1 hafta olacak hic bir sorun yok su anda
Yukaridaki linkteki dll dosyasini direk FSX klasorune atiyorsunuz, bu kadar Pek guvenmemistim olacagina fakat sonunda cozulmus gibi; 2 gundur bu sekilde kullaniyorum hic bir sekilde oyundan atma olmadi; fs commander, vatsim, servinfo, sqbox vs. hic bir sorun yasamadim henuz.
quote:
Orijinalden alıntı: jedi_master
quote:
Orijinalden alıntı: mahfuzalbayrak
Sonuna kadar haklısınız. Yaptığım hatayı ben de sonradan fark ettim. Şu an online olmuyorum. THYVA'ya üye oldum orada bana çok yardımcı oldular ve destek verdiler. Hatta bana o uyarıyı yapan ATC ile tanıştım :) Şu an kendime bir eğitim programı oluşturuyorum. Eğitimim biter bitmez online uçuşlara başlayacağım.
Bu şekilde anlayışlı olduğunuz sürece, diğer pilotlar ve ATC'ler de size aynı anlayışı gösterecek ve bu işi öğrenmeniz için ellerinden gelen yardımı yapacaklardır. Aslında ben de size ve sizden bir önce mesaj yazan arkadaşa yardımcı olmak isterdim fakat FSX'de sık sık Fatal error almaktan bıktım artık. FSX'i açma isteğim dahi kalmadı. Şu AMD yeni işlemcilerini bir çıkarsın hele, o zaman yeni bir sistem toplamayı düşünüyorum. O zaman tekrar uçuşlara başlarım herhalde ve size de yardımcı olmak isterim.
quote:
Orijinalden alıntı: casualities
Yine sorun oluyorsa cok kotu tabi; umarim duzeltirsiniz. Ben cok yasiyordum bu sorunu, ozellikle FS Passenger X modunu biliyorsunuzdur; surekli hata verdiren bir yazilim. 1 hafta olacak hic bir sorun yok su anda
Saygilar,
Kısa zamanda sistemi yeniliyorum inş. Yeni HDD'ye Windows ve FSX'i de sıfırdan kurunca problemlerimin çözüleceğini umuyorum.
Ek olarak, hddyi boldukten sonra tek bir partisyonun direk en ustune kurdum FS'yi; farkedilir bir hizlanma oldu. D:\FSX olarak kurulu bende ornek vermek gerekirse.
quote:
Orijinalden alıntı: jedi_master
quote:
Orijinalden alıntı: casualities
Yine sorun oluyorsa cok kotu tabi; umarim duzeltirsiniz. Ben cok yasiyordum bu sorunu, ozellikle FS Passenger X modunu biliyorsunuzdur; surekli hata verdiren bir yazilim. 1 hafta olacak hic bir sorun yok su anda
Saygilar,
Kısa zamanda sistemi yeniliyorum inş. Yeni HDD'ye Windows ve FSX'i de sıfırdan kurunca problemlerimin çözüleceğini umuyorum.
Arkadaşlar event yapacaksak gelecekler yazsın toplanalım bi
gerçek pilot war mı acaba konuda bir kaç sorum olcak kendisine eğer varsa ?
Arkadaşlar Bu flap değerleri nasıl olmalı. Fspassenger x de her şey sorunsuz indiriyorum uçağı ama hep flap la ilgili ceza puanı veriyor. Yardımcı olacak var mı?
Banking Camera diye küçük bir program var, uçağın bank durumuna göre virtual kokpitte kamera belirlenen açıda bank tarafına dönüyor.
Kısaca kamera döndüğünüz noktaya doğru otomatik olarak bakıyor. Ben sp2 dx10 da kullandım, herhangi bir sorun yok. hat switch kullanmaktan daha iyi.
gerçek pilot war mı acaba konuda bir kaç sorum olcak kendisine eğer varsa ?
Ne gibi
quote:
Orijinalden alıntı: Mechaniker
quote:
Orijinalden alıntı: Mechaniker
Üstadlar şu VOR ile yaklasmayi anlatirmisiniz?
Ayrica ils ile piste yaklasirken bazi yerlerde hatasiz inerken bazi yerlerde resmen ucak kamikaze yapiyor, kendini denize yada sehre cakiyor.. Anlamadim valla
VOR yaklaşmalar başlı başına bir konu zaten. Amma velakin VOR approach yapmanız için güncel chartlara sahip olmanız lazım. Ve course-radyal arasındaki ilişkiyi , VOR'un çalışma mantığını , DME nedir , çalışma şekli , chart okuma gibi soruların cevabını bilmemiz gerekiyor. İsterseniz hemen burada anlatayım , aşağıda LTAF (Adana) meydanının 05 pistine olan VOR/DME yaklaşma chartını görüyorsunuz.
Hemen üstte görüyoruz ADA VOR'unun frekansı 112.70 miş. En önce bunu uçağımızdaki radyo panelinin NAV1 bölümüne girmemiz gerekiyor. ( Gerekli meydan STAR'ını uyguladığınızı düşünüyorum ) daha sonra course bölümümüze 051 dereceyi girmemiz gerekiyor zaten 051 bizim 05 pistimizin baktığı yön Onun yanında MDA'yı görüyoruz bu da MINIMUM DECISION HEIGHT demek yani 360 feet'i gördüğümüzde eğer pist görüşümüz yoksa pas geçiyoruz. Yanda da APT ELV var işte o da meydan irtifası.
Her neyse asıl konuya gelelim.
Nerden gelirsek gelelim ADA VOR'una göz kararı ( gerçi DME bilgisi alıyoruz ) 1.5 nm kala eğer CAT A&B de isek heading ile 217 başa dönüyoruz. ( CAT C&D isek 204 baş ) daha sonra 8 mil açılıyoruz. DME'den 8 nm'yi görebiliriz. 8 nm yi gördüğümüz anda sağdan dönüşle 051 başa dönüyoruz ve 051 ADA VOR'unun 231 radyalini tutturmaya çalışıyoruz. Basit anlatım bu , şimdi alttaki alçalma profiline inelim.
VOR'un üzerine 3000'de gelmemiz gerekiyor. Alçalma profilinde öyle yazmış. STAR uyguluyorsanız zaten sizi ADA VOR'una 3000 feette getirir. Ama uygulamıyorsanız kendiniz alçalacaksınız. Daha sonra uçağımızın kategorisine göre 217 veyahut 204 başa dönüyoruz. Ve hemen sağ tarafa bakarsak bu dönüşle beraber 2500 feete alçalmamız gerektiğini görüyoruz. (D8.0'ın altında yazıyor.) Hemen 051 başa dönüyoruz , ve 2000 feete alçalmaya başlıyoruz. D5.0'ın yanında görebilirsiniz. Ve daha sonra kendimiz alçalmaya devam ediyoruz , 360 feette piste inemeyeceksek öyle karar verdiysek pas geçiyoruz. Ama kesinlikle 360 feetin altına inmiyoruz. Adı üstünde MINIMUM decision height ( minimum karar irtifası )
Olay budur arkadaşlar. Unutmayın ILS sizi kendi bünyesinde bulundurduğu LOC ve G/S sayesinde kusursuz şekilde indirir. Ama VOR app. öyle değildir. Bu yaklaşmalar NON-PRECISION yaklaşmalardır yani hassas olmayan yaklaşmalar Mesela bu meydanda sizi pist doğrultusuna getirebilir bu VOR ancak Van meydanı OFFSET bir yaklaşmadır ve sizi meydana çapraz getirir. ARC DME uygulayarak inersiniz.
Okuduğunuz için çok teşekkürler , VOR yaklaşmaları öğrenirseniz eminim bütün uçuşlarınız VOR TO VOR ve VOR yaklaşmalar olacaktır
Yeni FSX için PMDG 737NGX serisi videosu. Videoda kabin içi aydınlatma gösteriliyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hulusi1962 -- 11 Haziran 2011; 7:10:24 >
quote:
Orijinalden alıntı: Hölüzöfül
Yeni FSX için PMDG 737NGX serisi videosu. Videoda kabin içi aydınlatma gösteriliyor.
737 yi hiçbir şeye değişmem ya
Çok detaylı modellemişler. en baba sistem bile ağlar bu modellemeyle.
quote:
Orijinalden alıntı: Abincomartinez
Çok detaylı modellemişler. en baba sistem bile ağlar bu modellemeyle.
En baba sistem eklenti kurulmamiş bir FSX ile bile yerlerde sürünürken bu eklentiyle sürünmesi normal olur. FSX beni uçak simulasyonundan soğuttu. Microsoft Flight ı bekliyorum ve umarım adam akıllı çıkar.
quote:
Orijinalden alıntı: K@r@K@L3M
quote:
Orijinalden alıntı: Abincomartinez
Çok detaylı modellemişler. en baba sistem bile ağlar bu modellemeyle.
En baba sistem eklenti kurulmamiş bir FSX ile bile yerlerde sürünürken bu eklentiyle sürünmesi normal olur. FSX beni uçak simulasyonundan soğuttu. Microsoft Flight ı bekliyorum ve umarım adam akıllı çıkar.
Flight ın daha iyi olacağını pek sanmıyorum. özellikle de gerçekçilik bakımından. daha çok erken ama forumdaki konusuna bakılırsa arcade ağırlıklı olabilir. onun için fsx lerimize iyi bakmamız lazım :)