Şimdi Ara

FSI için LPG

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
3.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar,

    FSI motorlu arabası olan arkadaşların bilgi birikimlerini ve araştırmalarını burdan paylaşması için artık FSI motor kullanıcıları olarak buradayız diyelim



  • FSI' a lpg uymuyor diye biliyordum ben...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MADXXL

    FSI' a lpg uymuyor diye biliyordum ben...
    FSI LPG uymuyor demek günümüz teknolojisinde çok büyük bir yanlış olur,

    ama FSI için uygun LPG üretilmedi hepsi bu,

    şu an ben kendi bilgilerimle bile bu araç için LPG üretebileceğime inanıyorum ama uygun ortam atölye gibi bir imkanım yok,

    bir labaratuvarım olsa çok zor bir şey değil,

    Hala ülkemizin LPG markası atiker ne bekliyor anlayabilmiş değilim,

    uygun pazar oluşmuşken ve sadece üretip satmak kalmışken beklemek heralde rakiplerin gelip pazarı kapması için olsa gerek,

    ki rivalle sistemi kurmuş ve ilk olarak TSİ motorlar için piyasaya sürecekmiş LPG için henüz getirmiyorlar ancan TSİ için üretilen sistemin FSI içinde uyarlanması çok ta zor olmasa gerek,

    zira mevcut sıralı sistemlerin FSI için dezavantajı olan bazı problemler rivalle sistemi ile otomatikman tamamen bertaraf ediliyor,

    ve çok sağlıklı bir sistem halini alıyor,

    hatta sağlıklı sistem olmanın da ötesinde diğer lpg sistemlerine göre avantajlar bile yakalanıyor ,


    o yüzden şu an bir lpg işinin içinde olmayı isterdim çünki köşeyi dönmek için ortam hazır sadece gayret gerekiyor,

    bu konuda bazı arkadaşlar çok basit düşünüyorsun diyebilirler ama işte basit olan bazen gözünün önündedir ve görünmez,

    adamlar yapmışlar çok değil bu yılın içinde ben sıvı lpg sistemlerinin tüm araçlar için aktif olacağını tehmin ediyorum,

    ardından da diğer lpg firmaları lisans sorunlarını bir açık kapı bulup aşarak bu yöntemde sistemler hazırlayacaklarını düşünüyorum.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corobo

    FSI LPG uymuyor demek günümüz teknolojisinde çok büyük bir yanlış olur,

    ama FSI için uygun LPG üretilmedi hepsi bu,

    şu an ben kendi bilgilerimle bile bu araç için LPG üretebileceğime inanıyorum ama uygun ortam atölye gibi bir imkanım yok,

    bir labaratuvarım olsa çok zor bir şey değil,

    Hala ülkemizin LPG markası atiker ne bekliyor anlayabilmiş değilim,

    uygun pazar oluşmuşken ve sadece üretip satmak kalmışken beklemek heralde rakiplerin gelip pazarı kapması için olsa gerek,

    ki rivalle sistemi kurmuş ve ilk olarak TSİ motorlar için piyasaya sürecekmiş LPG için henüz getirmiyorlar ancan TSİ için üretilen sistemin FSI içinde uyarlanması çok ta zor olmasa gerek,

    zira mevcut sıralı sistemlerin FSI için dezavantajı olan bazı problemler rivalle sistemi ile otomatikman tamamen bertaraf ediliyor,

    ve çok sağlıklı bir sistem halini alıyor,

    hatta sağlıklı sistem olmanın da ötesinde diğer lpg sistemlerine göre avantajlar bile yakalanıyor ,


    o yüzden şu an bir lpg işinin içinde olmayı isterdim çünki köşeyi dönmek için ortam hazır sadece gayret gerekiyor,

    bu konuda bazı arkadaşlar çok basit düşünüyorsun diyebilirler ama işte basit olan bazen gözünün önündedir ve görünmez,

    adamlar yapmışlar çok değil bu yılın içinde ben sıvı lpg sistemlerinin tüm araçlar için aktif olacağını tehmin ediyorum,

    ardından da diğer lpg firmaları lisans sorunlarını bir açık kapı bulup aşarak bu yöntemde sistemler hazırlayacaklarını düşünüyorum.....

    Alıntıları Göster
    FSI motorda taktırmaya gerek yok zaten ekonomik olmuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    FSI motorda taktırmaya gerek yok zaten ekonomik olmuyor

    Alıntıları Göster
    mevcut sıralı sistemlerde FSI araçların yapacağı maksimum tasarruf %25 olarak söyleniyor,

    her ne kadar servislerden aldığım bilgilere göre tasarruf miktarları şu şekilde olsada pek gerçeği yansıtmıyor

    - romano servisleri ile görüşmem neticesinde %40 civarı tasarruf olur dedilersede bana pek inandırıcı gelmedi ve FSI için en uyumlu kitin romano olduğunu söylediler, arıza lambasının yanacağını da söylediler

    - landi lorenzo servisleri ile görüşmem neticesinde tasarrufun şehir dışında % 30-40 arasında olacağını , şehir içinde ise %25 ler civarında olacağını söylediler ve en uyumlu kitin landi loranzo olduğunu söylediler

    - brc servisleri ile görüşmem neticesinde tasarrufun %30 larda olacağını söylediler ve arıza lambası yanacak dediler,

    Bu 3 marka dışında prins ile de görüştüm ancak henüz kitin gelmediğini ama testlerin devam ettiğini söylediler,

    Yukarda görüştüğüm 3 markada da sistem hemen hemen aynı fiyatlarda aynı sayılır 1800-2300 TL civarında,

    hem benzin hemde lpg kullanıyor araç, genellikle normal sıralı sitemlerdeki sistemin aynısı ama 1000 devir altında benzine geçiyor ve araca takabilmek için teste sokuluyor ve testi geçerse motor koduna göre özel ecu geliyor ve montaj yapılıyor,

    yani bu normal sıralı sistemler FSI araçlar için pekte tasarruflu değil, benim birden fazla servis ve tanıdık vs.. görüşmelerim sonucunda ben şu sonucu çıkarttım,

    bir aracın benzin kullanırken yaptığı tüketime göre bir tasarruf oranı çıkartacak olursak,

    FSI olmayan diğer araçlarda ;

    şehir içi ve şehir dışı aynı olmakla birlikte lpg % 40 - % 45 tasarruf sağlarken

    FSI araçlarda bu oranlar

    şehir içi %20 - % 30 , şehir dışı %30 - % 40 diye belirtiliyor,

    Sonuç olarak normal sıralı sistemleri taktırmak pek makul bir çözüm değilken ihtiyacımı zolan çözüm ise tabiki her zaman var,


    FSI için özel bir lpg çözümü koyulmalı ve aynen tsi motorlar için ortaya koyulan vialle dsıvı lpg sistemi gibi bir çözüm olmalı,

    hatta şu an tsi motorlar için uygun olan vialli lpg sisteminin yakın zamanda fsi için uyarlanacağı beklentisi içindeyim,

    vialli sisteminin diğer normal sıralı sistemlere göre farkları şöyledir,

    tasarruf miktarı oranları şehir içinde ve şehir dışında aynı ve mevcut sıralı lpg sistemlerine göre daha da avantajlı ve % 40 tasarruf tan daha yukarda,

    sistem takılırken aracımız üzerinde daha az işçilik ve daha az oynama yapılıyor ve montajı daha kolay,

    bu yüzden vialle dışında ki diğer markalarında FSI araçlar için lpg sistemlerinde değişik yöntem ile bir çözüm üretmelerini bekliyoruz ve mevcut çözümlerden daha kararlı bir sonuç ile biz potansiyel müşterileri kavuşturmalarını bekliyoruz, helede ülkemizin bu sektördeki öncüsü ATİKER den daha hızlı davranarak bu sektörde ülkemize kazançlar sağlaması beklentimizdir hemde daha ucuz hizmet alma fırsatını sunmuş olur,



    FSI araçları olan kişilerin bu bölümden ilgililere sesimizi duyurarak yeterli talebin olduğunuda göstermeliyiz zira vialle servisi ile görüşmelerim sonucu yeterli talep yok diye FSI için vialle nin sistemini uyarlamadığını söylediler bu yanlış bilgi düzeltilemelidir,

    bu yüzden vialle ilk olarak 15 nisan 2010 itibariyle TSI motorlar için sistemlerin montajına başlayacak

    oysa tsi motorlar piyasaya daha sonra çıktı ve mevcut piyasadaki araçların bir çoğunda heniz garantiler bile dolmadı avrupa dahil,

    oysa ben dahil aracımı sıfır aldım ve garanti süreleri de dolduğu için artık aracıma lpg taktıram fikrini yavas yavas benimsedim ve ciddi ciddi düşünüyorum uygun sistem olursa,

    dolayısıyle mevcut fsi araçların 4 yıllık gemişi var ve hemen hemen hepsi lpg taktırma pozisyonuna gelmiş durumdalar,

    hepinize kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corobo

    mevcut sıralı sistemlerde FSI araçların yapacağı maksimum tasarruf %25 olarak söyleniyor,

    her ne kadar servislerden aldığım bilgilere göre tasarruf miktarları şu şekilde olsada pek gerçeği yansıtmıyor

    - romano servisleri ile görüşmem neticesinde %40 civarı tasarruf olur dedilersede bana pek inandırıcı gelmedi ve FSI için en uyumlu kitin romano olduğunu söylediler, arıza lambasının yanacağını da söylediler

    - landi lorenzo servisleri ile görüşmem neticesinde tasarrufun şehir dışında % 30-40 arasında olacağını , şehir içinde ise %25 ler civarında olacağını söylediler ve en uyumlu kitin landi loranzo olduğunu söylediler

    - brc servisleri ile görüşmem neticesinde tasarrufun %30 larda olacağını söylediler ve arıza lambası yanacak dediler,

    Bu 3 marka dışında prins ile de görüştüm ancak henüz kitin gelmediğini ama testlerin devam ettiğini söylediler,

    Yukarda görüştüğüm 3 markada da sistem hemen hemen aynı fiyatlarda aynı sayılır 1800-2300 TL civarında,

    hem benzin hemde lpg kullanıyor araç, genellikle normal sıralı sitemlerdeki sistemin aynısı ama 1000 devir altında benzine geçiyor ve araca takabilmek için teste sokuluyor ve testi geçerse motor koduna göre özel ecu geliyor ve montaj yapılıyor,

    yani bu normal sıralı sistemler FSI araçlar için pekte tasarruflu değil, benim birden fazla servis ve tanıdık vs.. görüşmelerim sonucunda ben şu sonucu çıkarttım,

    bir aracın benzin kullanırken yaptığı tüketime göre bir tasarruf oranı çıkartacak olursak,

    FSI olmayan diğer araçlarda ;

    şehir içi ve şehir dışı aynı olmakla birlikte lpg % 40 - % 45 tasarruf sağlarken

    FSI araçlarda bu oranlar

    şehir içi %20 - % 30 , şehir dışı %30 - % 40 diye belirtiliyor,

    Sonuç olarak normal sıralı sistemleri taktırmak pek makul bir çözüm değilken ihtiyacımı zolan çözüm ise tabiki her zaman var,


    FSI için özel bir lpg çözümü koyulmalı ve aynen tsi motorlar için ortaya koyulan vialle dsıvı lpg sistemi gibi bir çözüm olmalı,

    hatta şu an tsi motorlar için uygun olan vialli lpg sisteminin yakın zamanda fsi için uyarlanacağı beklentisi içindeyim,

    vialli sisteminin diğer normal sıralı sistemlere göre farkları şöyledir,

    tasarruf miktarı oranları şehir içinde ve şehir dışında aynı ve mevcut sıralı lpg sistemlerine göre daha da avantajlı ve % 40 tasarruf tan daha yukarda,

    sistem takılırken aracımız üzerinde daha az işçilik ve daha az oynama yapılıyor ve montajı daha kolay,

    bu yüzden vialle dışında ki diğer markalarında FSI araçlar için lpg sistemlerinde değişik yöntem ile bir çözüm üretmelerini bekliyoruz ve mevcut çözümlerden daha kararlı bir sonuç ile biz potansiyel müşterileri kavuşturmalarını bekliyoruz, helede ülkemizin bu sektördeki öncüsü ATİKER den daha hızlı davranarak bu sektörde ülkemize kazançlar sağlaması beklentimizdir hemde daha ucuz hizmet alma fırsatını sunmuş olur,



    FSI araçları olan kişilerin bu bölümden ilgililere sesimizi duyurarak yeterli talebin olduğunuda göstermeliyiz zira vialle servisi ile görüşmelerim sonucu yeterli talep yok diye FSI için vialle nin sistemini uyarlamadığını söylediler bu yanlış bilgi düzeltilemelidir,

    bu yüzden vialle ilk olarak 15 nisan 2010 itibariyle TSI motorlar için sistemlerin montajına başlayacak

    oysa tsi motorlar piyasaya daha sonra çıktı ve mevcut piyasadaki araçların bir çoğunda heniz garantiler bile dolmadı avrupa dahil,

    oysa ben dahil aracımı sıfır aldım ve garanti süreleri de dolduğu için artık aracıma lpg taktıram fikrini yavas yavas benimsedim ve ciddi ciddi düşünüyorum uygun sistem olursa,

    dolayısıyle mevcut fsi araçların 4 yıllık gemişi var ve hemen hemen hepsi lpg taktırma pozisyonuna gelmiş durumdalar,

    hepinize kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    nisan 15 te vialle tsi için montajlara başlayacak hadi hayırlısı ,

    inşallah bu montajların arkasından fsi montajları gelir,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corobo

    nisan 15 te vialle tsi için montajlara başlayacak hadi hayırlısı ,

    inşallah bu montajların arkasından fsi montajları gelir,

    Alıntıları Göster
    Tartarini de bir alternatif olabilir.Montaj fiyatı uygun(Reklam giderleri az olduğu için sanırım).Bu sistemlerde tasarruf oranı düşük olduğu için ilk montaj fiyatı düşük olana bakmak lazım.
    Ayrıca italyan forumlarında yaptığım araştırmada gördüğüm kadarıyla italyada FSİ sistemini ilk tartarini çözmüş.
    http://forum.donanimhaber.com/m_10972655/mpage_38/key_/tm.htm

    Alttaki linklerde fsi motorlarlarla ilgili bilgiler fazlasıyla mevcuttur.
    http://forum.donanimhaber.com/m_31366874/mpage_1/f_/key_//tm.htm#38680883
    http://forum.donanimhaber.com/m_26047516/mpage_2/f_/key_//tm.htm#38524197
    http://forum.donanimhaber.com/m_23223230/mpage_1/f_/key_//tm.htm#38520261




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetsunal

    Tartarini de bir alternatif olabilir.Montaj fiyatı uygun(Reklam giderleri az olduğu için sanırım).Bu sistemlerde tasarruf oranı düşük olduğu için ilk montaj fiyatı düşük olana bakmak lazım.
    Ayrıca italyan forumlarında yaptığım araştırmada gördüğüm kadarıyla italyada FSİ sistemini ilk tartarini çözmüş.
    http://forum.donanimhaber.com/m_10972655/mpage_38/key_/tm.htm

    Alttaki linklerde fsi motorlarlarla ilgili bilgiler fazlasıyla mevcuttur.
    http://forum.donanimhaber.com/m_31366874/mpage_1/f_/key_//tm.htm#38680883
    http://forum.donanimhaber.com/m_26047516/mpage_2/f_/key_//tm.htm#38524197
    http://forum.donanimhaber.com/m_23223230/mpage_1/f_/key_//tm.htm#38520261

    Alıntıları Göster
    BRC olarak FSI - TSI - JTS olarak takılabilen araç listesi.
    Burada yazmayan ve volkswagen le aynı motoru kullanan SEAT ve SKODA lara da takılabilmektedir.



    VOLKSWAGEN
    Golf 1.6i 16V

    Yıl Kw Motor Kod Euro Benzin ECU No Ve Tip Kit Kodu
    85 BLP 4 Bosch Benzin MED9.5.10 - Bosch 0 261 S02 (2 Konektorlu) 09SQ40000005G
    Passat 2.0i 16V


    Yıl Kw Motor Kod Euro Benzin ECU No Ve Tip Kit Kodu

    2006 110 BVY 4 Bosch Benzin MED9.5.10 - Bosch 0 261 S02 (2 Konektorlu)
    09SQ40000007G




    Golf 2.0i 16V GTI
    Yıl Kw Motor Kod Euro Benzin ECU No Ve Tip Kit Kodu
    2006 147 BPY 4 Bosch Benzin MED9.1 - Bosch 0 261 S02
    (2 Konektorlu)
    09SQ40000040G




    Golf 1.4i 16V Turbo
    Yıl Kw Motor Kod Euro Benzin ECU No Ve Tip Kit Kodu
    2006 103 BMY 4 Bosch Benzin MED17.5.1 - Bosch 0 261 201 (2 Konektorlu)
    09SQ40000006G





    ALFA ROMEO

    159 2.2i 16V JTS
    Yıl Kw Motor Kod Euro Benzin ECU No Ve Tip Kit Kodu Ekstra Parça
    2006 136 939A5000 4 Bosch Benzin MED7.6.1A - Bosch 0 261 S01 (2 Konektorlu) 09SQ40000005G 06LB00001216
    Benzin Seviye Moduları v.001

    v.001


    Brera 2.2i 16V JTS
    Yıl Kw Motor Kod Euro Benzin ECU No Ve Tip Kit Kodu Ekstra Parça
    2006 136 939A5000 4 Bosch Benzin MED7.6.1A - Bosch 0 261 S01 (2 Konektorlu) 09SQ40000005G 06LB00001216
    Benzin Seviye Moduları v.001

    v.001




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    BRC olarak FSI - TSI - JTS olarak takılabilen araç listesi.
    Burada yazmayan ve volkswagen le aynı motoru kullanan SEAT ve SKODA lara da takılabilmektedir.



    VOLKSWAGEN
    Golf 1.6i 16V

    Yıl Kw Motor Kod Euro Benzin ECU No Ve Tip Kit Kodu
    85 BLP 4 Bosch Benzin MED9.5.10 - Bosch 0 261 S02 (2 Konektorlu) 09SQ40000005G
    Passat 2.0i 16V


    Yıl Kw Motor Kod Euro Benzin ECU No Ve Tip Kit Kodu

    2006 110 BVY 4 Bosch Benzin MED9.5.10 - Bosch 0 261 S02 (2 Konektorlu)
    09SQ40000007G




    Golf 2.0i 16V GTI
    Yıl Kw Motor Kod Euro Benzin ECU No Ve Tip Kit Kodu
    2006 147 BPY 4 Bosch Benzin MED9.1 - Bosch 0 261 S02
    (2 Konektorlu)
    09SQ40000040G




    Golf 1.4i 16V Turbo
    Yıl Kw Motor Kod Euro Benzin ECU No Ve Tip Kit Kodu
    2006 103 BMY 4 Bosch Benzin MED17.5.1 - Bosch 0 261 201 (2 Konektorlu)
    09SQ40000006G





    ALFA ROMEO

    159 2.2i 16V JTS
    Yıl Kw Motor Kod Euro Benzin ECU No Ve Tip Kit Kodu Ekstra Parça
    2006 136 939A5000 4 Bosch Benzin MED7.6.1A - Bosch 0 261 S01 (2 Konektorlu) 09SQ40000005G 06LB00001216
    Benzin Seviye Moduları v.001

    v.001


    Brera 2.2i 16V JTS
    Yıl Kw Motor Kod Euro Benzin ECU No Ve Tip Kit Kodu Ekstra Parça
    2006 136 939A5000 4 Bosch Benzin MED7.6.1A - Bosch 0 261 S01 (2 Konektorlu) 09SQ40000005G 06LB00001216
    Benzin Seviye Moduları v.001

    v.001

    Alıntıları Göster
    FSI motorlar için sanırım yeni bir gelişme yok ki kimseden se çıkmıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corobo

    FSI motorlar için sanırım yeni bir gelişme yok ki kimseden se çıkmıyor

    Alıntıları Göster
    Evet merakla bekliyoruz.Ama herkes sanırım kendi sayfasında açıklama yapıyor.Diğer sayfalara gözatmanız lazım.

    Mesela ;

    http://forum.donanimhaber.com/m_37105079/mpage_1/f_/key_//tm.htm
    http://forum.donanimhaber.com/m_10972655/mpage_38/key_/tm.htm

    BRC'den Faruk Bey sağolsun burada da açıklamasını yapmışlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corobo

    FSI motorlar için sanırım yeni bir gelişme yok ki kimseden se çıkmıyor

    Alıntıları Göster
    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selsah -- 23 Nisan 2010; 5:10:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Son monyajını gerçekleştirdiğimiz TSI montajından aşama aşama montaj resimleri

    http://picasaweb.google.com/103858553536934107235/DropBox?authkey=Gv1sRgCNPKtuHugpGc5wE&pli=1&gsessionid=d3nSjnNcmmyjERXja-YBFg#5463047035426137618

    http://picasaweb.google.com/103858553536934107235/DropBox?authkey=Gv1sRgCNPKtuHugpGc5wE&pli=1&gsessionid=d3nSjnNcmmyjERXja-YBFg#5463047176025139730

    http://picasaweb.google.com/103858553536934107235/DropBox?authkey=Gv1sRgCNPKtuHugpGc5wE&pli=1&gsessionid=d3nSjnNcmmyjERXja-YBFg#5463047297402227362

    http://picasaweb.google.com/103858553536934107235/DropBox?authkey=Gv1sRgCNPKtuHugpGc5wE&pli=1&gsessionid=d3nSjnNcmmyjERXja-YBFg#5463047424037183842

    http://picasaweb.google.com/103858553536934107235/DropBox?authkey=Gv1sRgCNPKtuHugpGc5wE&pli=1&gsessionid=d3nSjnNcmmyjERXja-YBFg#5463047542482971266


    http://picasaweb.google.com/103858553536934107235/DropBox?authkey=Gv1sRgCNPKtuHugpGc5wE&pli=1&gsessionid=d3nSjnNcmmyjERXja-YBFg#5463047634915785602

    http://picasaweb.google.com/103858553536934107235/DropBox?authkey=Gv1sRgCNPKtuHugpGc5wE&pli=1&gsessionid=d3nSjnNcmmyjERXja-YBFg#5463047771837718274

    http://picasaweb.google.com/103858553536934107235/DropBox?authkey=Gv1sRgCNPKtuHugpGc5wE&pli=1&gsessionid=d3nSjnNcmmyjERXja-YBFg#5464924056872942690



     FSI için LPG


    Alıntıları Göster
    bu konunun altında gerek yok bu resimlere burası lpdi siztemi için açılmış forum,

    artık zaman geldide geçiyor koyun şuraya bir lpdi montajı ,

    foruma haberde gelmiyor ne oldu bu lpdi öldümü kardeşim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corobo

    bu konunun altında gerek yok bu resimlere burası lpdi siztemi için açılmış forum,

    artık zaman geldide geçiyor koyun şuraya bir lpdi montajı ,

    foruma haberde gelmiyor ne oldu bu lpdi öldümü kardeşim

    Alıntıları Göster
    prins ve zavoli de tsı-fsı araçlara lpg montajına başladı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RSRSRS

    prins ve zavoli de tsı-fsı araçlara lpg montajına başladı.

    Alıntıları Göster
    Sayın Faruk Sevgili,

    1.4 TSI 122 HP motorlu PASSAT'a taktığınız BRC marka LPG sistemi sıralı LPG sistemleri gibi önce benzinde çalışıp sonra sadece LPG'yi mi geçiyor yoksa "enjektörleri soğutmak amacıyla" LPG ile beraber benzin de tüketiyor mu?

    Saygılarımla,

    Taner Göde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sayın Faruk Sevgili,

    1.4 TSI 122 HP motorlu PASSAT'a taktığınız BRC marka LPG sistemi sıralı LPG sistemleri gibi önce benzinde çalışıp sonra sadece LPG'yi mi geçiyor yoksa "enjektörleri soğutmak amacıyla" LPG ile beraber benzin de tüketiyor mu?

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    @Taner Göde

    Azönce benzer başlıkta yaptığım açıklamayı buraya kopyalıyorum
    Saygılarımla :)

    23 dk önce

    Seçtiğiniz mesajın linkini aşağıdaki kutudan kopyalayabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=41353902


    --------------------------------------------------------------------------------

    Sevgili dostlar ;

    Bu sistemi takmış olanlar ve kullananlar bu forumlarda yeterli sayıyıa ulaşamadığı için bazı bilgi eksikliklerinin olduğu alenen ortadadır.,

    Mevcut sistemlerde bile bazı belirsizlikler ve bilgi eksiklikleri olunca FSI ve TSI konusunda eksiklerin olmasının tek suçlusu bizleriz aslında.

    Bu konudaki belirsizliklere açıklama getirebilecek nacizane açıklamalarımı bu vesileyle sizlerle paylaşmak istedim :)

    1- Normal bir SGI sistem bile tamamen rolantede ve gazda çalışsa bir saatte sadece 0,8 lt benzin tüketir.

    2- FSI yada TSI sistemler ise mehmet meslekdaşımın dediği gibi (ROLANEDE BENZİNLE ÇALIŞMAZ) Sadece kut-off tan çıkarken her enjektörden 3-4 kere benzin dozajlaması yapar.

    3- Bu tip araçlarda her enjektörün 0.80 veya 0.90 m/s açık kaldığını düşünün !!! ve 4 kez bu işlemi yapsın ve 4 tane pitonunuz var :)
    3.6 msX4piston dediinizde = 14.4 ms yapar :)
    Buda normal bir v.wagen golfün 4X3.30 = 13.20 ms açık kaldığını düşündüğünüzde
    FSI yada TSI bir aracın normal volkswagen golfe göre sadece 1 er defa açık kalarak benzin dozajlaması yapması anlamına gelmektedir.

    4- Sanıldığı gibi yakıt tasarrufu konusunda FSI yada TSI lerin diğer kitlerden farkı yoktur desek başımız ağrımaz...

    5- Sadece çok kalabalık şehirlerde biraz gerçeklik payı vardır.

    6- Aslaa belli devirin üzerine çıktığında benzine geçiyor diye birşey yoktur.

    Lütfen arkadaşlar bu tip araçları bırakın normal sıralı sistemleri bile insanlara kabul ettire bilmek için fuar lara milyarlar döktüm, hatta nnefes yetmezliği problemi yaşadım ...
    ''Sıfır aracıma LPG taktıracağıma yakarım onu gidip broadway alırım'' diyenlerin karşısında rencide dahi oldum,
    Bu insanlara yeni nesil sequantal sistemleri anlatırken insanlar fuarda sergilediğim spor araçların kaç beygir olduğunu soruyorlardı :(
    Ardından nooldu !!!

    Fuarın otoparkında bedava broşür dağıtan ve bu işten anlamayanlar parayı kazandı biz seyrettik.

    Şimdi Teknoloji bizi buralara getirdi, bırakında bu işi anlatanlar yalan söylememiş olsun ,
    Neticede yarın hepiniz bu ürünü takmayı öğreneceksiniz ve bu üründen ekmek yiyeceksiniz.

    Sürçi-lisan eylediysem affola
    Saygılarımla efendim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sayın Faruk Sevgili,

    1.4 TSI 122 HP motorlu PASSAT'a taktığınız BRC marka LPG sistemi sıralı LPG sistemleri gibi önce benzinde çalışıp sonra sadece LPG'yi mi geçiyor yoksa "enjektörleri soğutmak amacıyla" LPG ile beraber benzin de tüketiyor mu?

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    @Taner Göde

    Azönce benzer başlıkta yaptığım açıklamayı buraya kopyalıyorum
    Saygılarımla :)

    23 dk önce

    Seçtiğiniz mesajın linkini aşağıdaki kutudan kopyalayabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=41353902


    --------------------------------------------------------------------------------

    Sevgili dostlar ;

    Bu sistemi takmış olanlar ve kullananlar bu forumlarda yeterli sayıyıa ulaşamadığı için bazı bilgi eksikliklerinin olduğu alenen ortadadır.,

    Mevcut sistemlerde bile bazı belirsizlikler ve bilgi eksiklikleri olunca FSI ve TSI konusunda eksiklerin olmasının tek suçlusu bizleriz aslında.

    Bu konudaki belirsizliklere açıklama getirebilecek nacizane açıklamalarımı bu vesileyle sizlerle paylaşmak istedim :)

    1- Normal bir SGI sistem bile tamamen rolantede ve gazda çalışsa bir saatte sadece 0,8 lt benzin tüketir.

    2- FSI yada TSI sistemler ise mehmet meslekdaşımın dediği gibi (ROLANEDE BENZİNLE ÇALIŞMAZ) Sadece kut-off tan çıkarken her enjektörden 3-4 kere benzin dozajlaması yapar.

    3- Bu tip araçlarda her enjektörün 0.80 veya 0.90 m/s açık kaldığını düşünün !!! ve 4 kez bu işlemi yapsın ve 4 tane pitonunuz var :)
    3.6 msX4piston dediinizde = 14.4 ms yapar :)
    Buda normal bir v.wagen golfün 4X3.30 = 13.20 ms açık kaldığını düşündüğünüzde
    FSI yada TSI bir aracın normal volkswagen golfe göre sadece 1 er defa açık kalarak benzin dozajlaması yapması anlamına gelmektedir.

    4- Sanıldığı gibi yakıt tasarrufu konusunda FSI yada TSI lerin diğer kitlerden farkı yoktur desek başımız ağrımaz...

    5- Sadece çok kalabalık şehirlerde biraz gerçeklik payı vardır.

    6- Aslaa belli devirin üzerine çıktığında benzine geçiyor diye birşey yoktur.

    Lütfen arkadaşlar bu tip araçları bırakın normal sıralı sistemleri bile insanlara kabul ettire bilmek için fuar lara milyarlar döktüm, hatta nnefes yetmezliği problemi yaşadım ...
    ''Sıfır aracıma LPG taktıracağıma yakarım onu gidip broadway alırım'' diyenlerin karşısında rencide dahi oldum,
    Bu insanlara yeni nesil sequantal sistemleri anlatırken insanlar fuarda sergilediğim spor araçların kaç beygir olduğunu soruyorlardı :(
    Ardından nooldu !!!

    Fuarın otoparkında bedava broşür dağıtan ve bu işten anlamayanlar parayı kazandı biz seyrettik.

    Şimdi Teknoloji bizi buralara getirdi, bırakında bu işi anlatanlar yalan söylememiş olsun ,
    Neticede yarın hepiniz bu ürünü takmayı öğreneceksiniz ve bu üründen ekmek yiyeceksiniz.

    Sürçi-lisan eylediysem affola
    Saygılarımla efendim :)

    Alıntıları Göster
    --------------------------------------------------------------------------------

    SYIN FARUK USTAM: BU HAFTA SONU FSİ TFSI TSİ..ARAÇLARIN YAKIT DÜNÜŞÜMÜ SEMİNERİNE KATILDIM..POLARİS LPG ZAVOLİ...İTALYADAN TEKNİK ELEMANLAR GELMİŞTİ..DEDİĞİM GİBİ BRC NİN B SİNİ BİLMEM BİLMEKTE İSTEMEM...VE HER DEFASINDA AYNI ŞEYLERLE KARŞI KARŞIYA KALMAKTAN GERÇEKTEN HİÇ HOŞNUT DEĞİLİM..KİMSENİN BİLGİSİNE USTALIĞINA LAF SMYLEMEDİM SÖYLEMEM..BÜTÜN ANLATTIKLARIM TAMAMİYLE PRİNS Dİ VE ZAVOLİ İÇİN GEÇERLİDİR..VE BU SİSTEMLERDE ARAÇ KESİNLİKLE 1100 DEVİRİN ALTINA GİRDİĞİ ZAMAN SADECE BENZİN YAKMAKTADIR...AYRICA 5200 DEVİRE KADAR ARAÇ LPG DE ÇALIŞIURKEN BİLE BELİRLİ MS LERDE BENZİN PÜSKÜRTMESİ YAPILMAKTADIR..5200 DEVRİDEN SONRA BU ARAÇLARIN MOTOR YAPISINDAN KAYNAKLANAN ÖZELİKTEN ÖTÜRÜ SADECE BENZİNDE ÇALIŞMASI VARDIR..VE HİÇBİR BAYİ TEKNİK TESTLERDEN GEÇTİKTEN SONRA ÇIKAN YAKIT TASARUFUNU GERÇEK ANLAMDA UYGULAMAYA KONULAMAYACAĞINI TÜRKİYEDE HAVA RAKIM YOL VE LPG FİYATI BAZ ALINDIĞINDA TASARUFUN ÇOK DÜŞÜK OLDUĞUNU BİLMEKTEDİR..

    teknik bilgi olarak sizin gibi bir ustanın eline su bile dükemem..siizin gibi değerli ve konusunda uzaman bir meslektaşımla bilgi tartışmasına girmek hhaddim değildir..siz nasıl katıldığınız fuarlarda seminerlerde toplantılarda değilki müşterileri katılımcıları bilhasa bayilere bilgi aktarımı yaptığınız gibi biz burda bu bölgede müşterilere anlatıyoruz..siz orda kalkiteyi anlatırken teknik bilgi verirken biz burda insanların kafasına yerleşmiş tüp tüptür mantığını silmekle meşkuluz..

    gelelim verdiğiniz değerlere :size bir kaç sorum olacak...bu sorularımı lütfen bir çırağın ustasına sorduğu gibi algılayın..öyle temmmeni ediyor ve affınıza sığınıyorum..


    biliniyorki fsi ,tsi, tfsi araçlarda yakıt standart motorlarda olduğu gibi emme manifolduna değil ,direk yanma odasına püskürtülüyor..ve normal motorlardaki benzin pükürtme barı 4 bar iken fsi lerde 10 bara kadar çıkabiliyor..tfsi lerde 110 bara kadar çıkıyor.. bu araçlarda yakıt talebe bağlı kontrol edilen yüksek basınçlı pompalar ile sağlanan ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor..emmme spapların arasında yer alan enjektürlerle yakıt doğrudan yanma odasına ms lik(milisaniyelik) hsasasiyetle yüksek bar basınçla püskürtülüyor..

    buda karşımıza benzin enjektürlerinin direk yanma odasına bağlı blokun içinde yar aldığını ve sürekli aktif olması gerekltiğini gösteriyor..BU ARAÇ NASIL OLURDA BENZİN PÜSKÜRTMEDEN DİREK LPGDE ÇALIŞABİLİYOR..Kİ ÇALŞABİLMESİ İÇİN EN AZ 0,5 MS LİK ZAMANLAMAYA SAHİP BİR LPG ENJEKTÜRÜNE SAHİP OLMASI LAZIM...BÖYLE BİR ENJEKTÜR YOK SANIRIM..BU TEZ ARACIN ROLANTİDE BENZİNLE ÇALIŞTIĞINI GÖSTERİR..maxsimum tork değeri :280 NM .1800 D/D İLE 5000 D/D ARASINDA OLABİLİYOR..BU CANAVARI LPG DE DOYURABİLMEK VE AYNI ZAMNDA BENZİNİ KESMEK SADECE LPG DE ÇALIŞTIRMAK NASIL OLUYOR ...

    MONTAJINIZI YAPTIĞINIZ ARAÇLARDA YAKIT TASARUFU SADECE LPG DE KULLANIRKEN 100 KM DE KAÇ LT LPG YAKITI HARCAR..

    EĞER DEDĞİNİZ SİSTEM BRC DE VARSA SANIRIM BRC Yİ TAKMAK BİRAZ RİSKLİ OLUYOR..BENZİN ENJEKTÜRLERİNİ NASIL SOĞUTUYOR..

    KUSURA BAKMAYIN BEN BİRAZ MÜŞTERİ GÖZÜYLE BAKARIM RAKAMLARA İNMEM..ÇÜNKÜ BİLİNMELİDİR Kİ MÜŞTERİ SONUCA BAKAR ...

    BU KADAR TASARUF ORANI YÜKSEK İSE BRC YADA FARKLI BİR MARKA NEDEN BUNA REKLAM YAPMIYOR..YATIRIM YAPMIYOR..EN BÜYÜK REKLAM ATILIM OTOGAZIN SADECE TEK TSİ MONTAJINI DEFALARCA LPG HABERDEN VERMESİ..

    HERKES BİLİYORKİ YAKIN GELECEKTE BELKİDE BÜTÜN ARAÇLAR DİREK ENJEKSİYON SİSTEMİNE DÖNECEK..ALTERNATİF YAKIT İSE YATIRIM NERDE...AVRUPADA HER BAYİDE MONTAJ YAPILIYORKEN TÜRKİYEDE NEDEN MONTAJI YAPILAMIYOR...YAPILSADA ÇOK DÜŞÜK BİR MİKTARDA..SEBEBİ NE.

    TSİ VE FSİ AYNI MOTOR OLMAMASINA KARŞIN TSİ DE ALINAN VERİM NEDEN FSİ DEN ALINMIYOR...(avrupa da tabi..türkiyede tsaruf yokta)

    HERKES TARAFINDAN BİLİNİYORKİ ZAVOLİ İLE BRC NİN SAHİBİ BİR...DEDİĞİNİZ GİBİ BRC GAZLA ÇALIŞIYOR İSE TEKNİKERLER NEDEN ZAVOLİYE BU ÖZELKLERİ BU ÇALIŞMA PRENSİPLERİNİ UYGULATMIŞ..BU KAYIPTIR KAZANÇ DEĞİL..

    SANIRIM Bİ ARA KOREGAS IN TÜRKİYE DİSTİRİBÜTÜRÜYDÜNÜZ VE ÇOK KALİTELİ CİHAZ OLMASINA RAĞMEN NEDEN BRC..HATTA PAZARLAMACINIZ TAMMAIYLE ŞU ÇÜMLEYİ KULLANMIŞTI :ahmet bey hepimiz biliyoruz ki lpg piyasasının tek devi prins vsi dir..herkes ona yetişmeye çalışıyor ve dengeyi onun üstüne kuruyor..dünyada en büyük 3. firma olması ve en kaliteli ürünü pazarlaması onları 1. sıraya getiriyor..bizim enjektürümüz (koreagas) dünyada prins ten sonra en kaliteli enjektürdür..mslik oranıda söylemişti 2,4 mü öyle bişeydi ...

    PRİNS BİLE FSİ TSİ ARAÇLARA ŞUAN İÇİN MONTAJ UYGULAMASI DOĞRU DEĞİL DEMESİNE RAĞMEN BRC YADA FARKLI BİR FİRMA NEDEN HALA TASARUF VAR DEYİP MONTAJ YAPIYOR..ACABA PRİNS BU KONUDA GERİMİ KALDI...


    BİZ SADECE TAKILIYOR DİYE DUYUYORUZ ...PEKİ FİRMALAR NEDEN NET BİR TAVIRLA NET BİR RAKAMLA NET BİR DURUŞLA REKLAM VE YATIRIM YAPMIYOR VE ARKASINDA DURMUYOR...

    BEN 4 SENEDİR LPG SEKTÜRÜNDEYİM...SEKTÜRE GİRMEDEN ÖNCE ELİME ANAHTAR ALMIŞLIĞIM YOK MOTORUN M SİNDEN ANLAMAM..BEN BİLE İTALYAN ARAKADAŞA ŞU SORUYU SORDUM SİZCE TÜRKİYEDE BU ARAÇLARA MONTAJ UYGULAMASI YAPILMALIMI YAPILMAMALIMI..SORUSUNA BANA YANIT AYNEN ŞÖYLE OLDU AVRUPADA BU ARAÇLARA TASARUF %40 TIR...TÜRKİYEDE FİYATTAN DOĞAN SIKINTIODAN ÖTÜRÜ TASARUF ORANI DÜŞÜKTÜR..ANCAK FİRMALAR ÇOK CİDDİ GELİŞMELER ARAŞTIRMALAR UYGULAMALAR YAPIYOR..ŞUAN İÇİN AÇIKCASI HİÇBİR FİRMA BU ARAÇLAR İÇİN ALTERNATİF YAKIT LPG DİR DİYEMEZ..

    HATTA BİR BAYİ ARKADAŞIMIZ ŞU SORUYU SORMUŞTU NEDEN ARAÇ ROLANTİDE BENZİNDE ÇALIŞIYOR NORMALDE ÇALIŞIYORSA LPG DE ÇALIŞMASI LAZIM DEMİŞTİ..ALDIĞI CVP BİZİM MÜHENDİSLERİMİZ SİZİN GİBİ AKKILLI DEĞİL ..DAHA OKADAR GELİŞMEMİŞLER OLDU..



    KUSURA BAKMAYIN KAFANIZI ŞİŞİRDİM..ÇIRAKLIĞIMIZA VERMENİZİ TEMMENNİ EDERİM..SAYGILAR SUNARIM..

    _____________________________




    mehmet usta ayka
    Teğmen




    Mesaj: 187



    Bugün; 0:49:02

    Seçtiğiniz mesajın linkini aşağıdaki kutudan kopyalayabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=41356840


    --------------------------------------------------------------------------------

    BU ARADA VERDİĞİNİZ 0,8 İLE 0,9 MSLİK ENJEKTÜR BAŞINA ZAMANLAMALARI BENZİN ÇALIŞMA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka


    --------------------------------------------------------------------------------

    SYIN FARUK USTAM: BU HAFTA SONU FSİ TFSI TSİ..ARAÇLARIN YAKIT DÜNÜŞÜMÜ SEMİNERİNE KATILDIM..POLARİS LPG ZAVOLİ...İTALYADAN TEKNİK ELEMANLAR GELMİŞTİ..DEDİĞİM GİBİ BRC NİN B SİNİ BİLMEM BİLMEKTE İSTEMEM...VE HER DEFASINDA AYNI ŞEYLERLE KARŞI KARŞIYA KALMAKTAN GERÇEKTEN HİÇ HOŞNUT DEĞİLİM..KİMSENİN BİLGİSİNE USTALIĞINA LAF SMYLEMEDİM SÖYLEMEM..BÜTÜN ANLATTIKLARIM TAMAMİYLE PRİNS Dİ VE ZAVOLİ İÇİN GEÇERLİDİR..VE BU SİSTEMLERDE ARAÇ KESİNLİKLE 1100 DEVİRİN ALTINA GİRDİĞİ ZAMAN SADECE BENZİN YAKMAKTADIR...AYRICA 5200 DEVİRE KADAR ARAÇ LPG DE ÇALIŞIURKEN BİLE BELİRLİ MS LERDE BENZİN PÜSKÜRTMESİ YAPILMAKTADIR..5200 DEVRİDEN SONRA BU ARAÇLARIN MOTOR YAPISINDAN KAYNAKLANAN ÖZELİKTEN ÖTÜRÜ SADECE BENZİNDE ÇALIŞMASI VARDIR..VE HİÇBİR BAYİ TEKNİK TESTLERDEN GEÇTİKTEN SONRA ÇIKAN YAKIT TASARUFUNU GERÇEK ANLAMDA UYGULAMAYA KONULAMAYACAĞINI TÜRKİYEDE HAVA RAKIM YOL VE LPG FİYATI BAZ ALINDIĞINDA TASARUFUN ÇOK DÜŞÜK OLDUĞUNU BİLMEKTEDİR..

    gelelim verdiğiniz değerlere :size bir kaç sorum olacak...bu sorularımı lütfen bir çırağın ustasına sorduğu gibi algılayın..öyle temmmeni ediyor ve affınıza sığınıyorum..


    biliniyorki fsi ,tsi, tfsi araçlarda yakıt standart motorlarda olduğu gibi emme manifolduna değil ,direk yanma odasına püskürtülüyor..ve normal motorlardaki benzin pükürtme barı 4 bar iken fsi lerde 10 bara kadar çıkabiliyor..tfsi lerde 110 bara kadar çıkıyor.. bu araçlarda yakıt talebe bağlı kontrol edilen yüksek basınçlı pompalar ile sağlanan ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor..emmme spapların arasında yer alan enjektürlerle yakıt doğrudan yanma odasına ms lik(milisaniyelik) hsasasiyetle yüksek bar basınçla püskürtülüyor..

    buda karşımıza benzin enjektürlerinin direk yanma odasına bağlı blokun içinde yar aldığını ve sürekli aktif olması gerekltiğini gösteriyor..BU ARAÇ NASIL OLURDA BENZİN PÜSKÜRTMEDEN DİREK LPGDE ÇALIŞABİLİYOR..Kİ ÇALŞABİLMESİ İÇİN EN AZ 0,5 MS LİK ZAMANLAMAYA SAHİP BİR LPG ENJEKTÜRÜNE SAHİP OLMASI LAZIM...BÖYLE BİR ENJEKTÜR YOK SANIRIM..BU TEZ ARACIN ROLANTİDE BENZİNLE ÇALIŞTIĞINI GÖSTERİR..maxsimum tork değeri :280 NM .1800 D/D İLE 5000 D/D ARASINDA OLABİLİYOR..BU CANAVARI LPG DE DOYURABİLMEK VE AYNI ZAMNDA BENZİNİ KESMEK SADECE LPG DE ÇALIŞTIRMAK NASIL OLUYOR ...

    MONTAJINIZI YAPTIĞINIZ ARAÇLARDA YAKIT TASARUFU SADECE LPG DE KULLANIRKEN 100 KM DE KAÇ LT LPG YAKITI HARCAR..

    EĞER DEDĞİNİZ SİSTEM BRC DE VARSA SANIRIM BRC Yİ TAKMAK BİRAZ RİSKLİ OLUYOR..BENZİN ENJEKTÜRLERİNİ NASIL SOĞUTUYOR..

    KUSURA BAKMAYIN BEN BİRAZ MÜŞTERİ GÖZÜYLE BAKARIM RAKAMLARA İNMEM..ÇÜNKÜ BİLİNMELİDİR Kİ MÜŞTERİ SONUCA BAKAR ...

    BU KADAR TASARUF ORANI YÜKSEK İSE BRC YADA FARKLI BİR MARKA NEDEN BUNA REKLAM YAPMIYOR..YATIRIM YAPMIYOR..EN BÜYÜK REKLAM ATILIM OTOGAZIN SADECE TEK TSİ MONTAJINI DEFALARCA LPG HABERDEN VERMESİ..



    Selamlar arkadaşım uzun bir süredir foruma giremiyordum yazdıklarını görme fırsatım olmadı.

    Öncelikle FSI motorlara ilk montaj yapan firmayız ve bu sadece ilk ve tek montajla kalmadı şu zamana kadar 20ye yakın FSI araca (Bunların içinde VW Golf, Passat, Jetta, Touran modelı ve 1,6 ve 2,0 motorların hepsi mevcut) montaj yaptık ve ilk yapmış olduğumuz montajımız şu anda 70.000 km civarı yol kat etti. Müşterimizden aldığımız bilgiye göre sağladığı tasarrufta tükettiği benzinle birlikte %35 ile %40 arası kullanıma bağlı olarak değişmekte.

    Bu montajları yapmadan önce müşterilerimize bizde aracın 1000 dv altında benzinde çalışacağını belirtiyorduk fakat montajlar arttıkça kullanan sayısı ile birlikte bizimde tecrübemiz artmış oldu ve gördük ki bu motorlar sadece yoğun trafikte o da Faruk Bey'in dediği gb zaman zaman kısa süreli olarak benzine geçip tekrardan gaza geçiyor ve yine Faruk Bey'in dediği gibi belli bir devirin üzerinde benzine geçmesi kesinlikle söz konusu değil.
    Arıza lambasının yanması ise daha cok aracın gaz ayarı ve motorun kendi durumuyla alakalı hepsinde kesin yanar diye bir şey söz konusu değil!

    Türkiye'de neden avrupadaki gibi ya da İtalya'da ki gibi montajların hız kazanmadığına gelecek olursak dönüşüm maliyetlerinin yüksek olmasından olduğunu düşünüyorum müşteri ne harcadığı parayı ne zaman amorti edeceğini düşünüyor ve aracıyla çok fazla km yapmıyorsa bu parayı vermek ona fuzuli geliyor. Ayrıca Avrupa'daki gibi Lpg'nin çevreci bir yakıt olduğu ülkemizde pek göz önünde bulundurulmuyor oysa Avrupa'nın bir çok ülkesinde vatandaş Lpg dönüşümüne teşvik ediliyor bizde ise hala otopark yasağı diye anlamsız bir yasa var gelin gerisini siz düşünün.

    Son olarak dediğin gibi bende olaylara müşteri gözünden bakmayı tercih ederim ve Zavolli'nin veya Prıns'in neden bunu yapamadığı veya yapmadığı, mühendislerinin kabiliyetleri beni pek bağlamaz! Ben sonuca bakarım eğer bunu BRC firması gerçekleştirdi ve bende bunu uygulayıp test ettiysem tasarrufuma bakarım. Müşterimede bu motorların sorunsuz montajını yaptığımı ve tasarruflarınında %35 ile %40 arası olacağını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.

    İnanmak istemeyen arkadaşlarıda referans olması açısından montaj yaptığımız araçların sahiplerine yönlendirerek bilgi almalarını ve memnuniyetlerini sormalarını isterim ve beklerim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MERLPG


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka


    --------------------------------------------------------------------------------

    SYIN FARUK USTAM: BU HAFTA SONU FSİ TFSI TSİ..ARAÇLARIN YAKIT DÜNÜŞÜMÜ SEMİNERİNE KATILDIM..POLARİS LPG ZAVOLİ...İTALYADAN TEKNİK ELEMANLAR GELMİŞTİ..DEDİĞİM GİBİ BRC NİN B SİNİ BİLMEM BİLMEKTE İSTEMEM...VE HER DEFASINDA AYNI ŞEYLERLE KARŞI KARŞIYA KALMAKTAN GERÇEKTEN HİÇ HOŞNUT DEĞİLİM..KİMSENİN BİLGİSİNE USTALIĞINA LAF SMYLEMEDİM SÖYLEMEM..BÜTÜN ANLATTIKLARIM TAMAMİYLE PRİNS Dİ VE ZAVOLİ İÇİN GEÇERLİDİR..VE BU SİSTEMLERDE ARAÇ KESİNLİKLE 1100 DEVİRİN ALTINA GİRDİĞİ ZAMAN SADECE BENZİN YAKMAKTADIR...AYRICA 5200 DEVİRE KADAR ARAÇ LPG DE ÇALIŞIURKEN BİLE BELİRLİ MS LERDE BENZİN PÜSKÜRTMESİ YAPILMAKTADIR..5200 DEVRİDEN SONRA BU ARAÇLARIN MOTOR YAPISINDAN KAYNAKLANAN ÖZELİKTEN ÖTÜRÜ SADECE BENZİNDE ÇALIŞMASI VARDIR..VE HİÇBİR BAYİ TEKNİK TESTLERDEN GEÇTİKTEN SONRA ÇIKAN YAKIT TASARUFUNU GERÇEK ANLAMDA UYGULAMAYA KONULAMAYACAĞINI TÜRKİYEDE HAVA RAKIM YOL VE LPG FİYATI BAZ ALINDIĞINDA TASARUFUN ÇOK DÜŞÜK OLDUĞUNU BİLMEKTEDİR..

    gelelim verdiğiniz değerlere :size bir kaç sorum olacak...bu sorularımı lütfen bir çırağın ustasına sorduğu gibi algılayın..öyle temmmeni ediyor ve affınıza sığınıyorum..


    biliniyorki fsi ,tsi, tfsi araçlarda yakıt standart motorlarda olduğu gibi emme manifolduna değil ,direk yanma odasına püskürtülüyor..ve normal motorlardaki benzin pükürtme barı 4 bar iken fsi lerde 10 bara kadar çıkabiliyor..tfsi lerde 110 bara kadar çıkıyor.. bu araçlarda yakıt talebe bağlı kontrol edilen yüksek basınçlı pompalar ile sağlanan ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor..emmme spapların arasında yer alan enjektürlerle yakıt doğrudan yanma odasına ms lik(milisaniyelik) hsasasiyetle yüksek bar basınçla püskürtülüyor..

    buda karşımıza benzin enjektürlerinin direk yanma odasına bağlı blokun içinde yar aldığını ve sürekli aktif olması gerekltiğini gösteriyor..BU ARAÇ NASIL OLURDA BENZİN PÜSKÜRTMEDEN DİREK LPGDE ÇALIŞABİLİYOR..Kİ ÇALŞABİLMESİ İÇİN EN AZ 0,5 MS LİK ZAMANLAMAYA SAHİP BİR LPG ENJEKTÜRÜNE SAHİP OLMASI LAZIM...BÖYLE BİR ENJEKTÜR YOK SANIRIM..BU TEZ ARACIN ROLANTİDE BENZİNLE ÇALIŞTIĞINI GÖSTERİR..maxsimum tork değeri :280 NM .1800 D/D İLE 5000 D/D ARASINDA OLABİLİYOR..BU CANAVARI LPG DE DOYURABİLMEK VE AYNI ZAMNDA BENZİNİ KESMEK SADECE LPG DE ÇALIŞTIRMAK NASIL OLUYOR ...

    MONTAJINIZI YAPTIĞINIZ ARAÇLARDA YAKIT TASARUFU SADECE LPG DE KULLANIRKEN 100 KM DE KAÇ LT LPG YAKITI HARCAR..

    EĞER DEDĞİNİZ SİSTEM BRC DE VARSA SANIRIM BRC Yİ TAKMAK BİRAZ RİSKLİ OLUYOR..BENZİN ENJEKTÜRLERİNİ NASIL SOĞUTUYOR..

    KUSURA BAKMAYIN BEN BİRAZ MÜŞTERİ GÖZÜYLE BAKARIM RAKAMLARA İNMEM..ÇÜNKÜ BİLİNMELİDİR Kİ MÜŞTERİ SONUCA BAKAR ...

    BU KADAR TASARUF ORANI YÜKSEK İSE BRC YADA FARKLI BİR MARKA NEDEN BUNA REKLAM YAPMIYOR..YATIRIM YAPMIYOR..EN BÜYÜK REKLAM ATILIM OTOGAZIN SADECE TEK TSİ MONTAJINI DEFALARCA LPG HABERDEN VERMESİ..



    Selamlar arkadaşım uzun bir süredir foruma giremiyordum yazdıklarını görme fırsatım olmadı.

    Öncelikle FSI motorlara ilk montaj yapan firmayız ve bu sadece ilk ve tek montajla kalmadı şu zamana kadar 20ye yakın FSI araca (Bunların içinde VW Golf, Passat, Jetta, Touran modelı ve 1,6 ve 2,0 motorların hepsi mevcut) montaj yaptık ve ilk yapmış olduğumuz montajımız şu anda 70.000 km civarı yol kat etti. Müşterimizden aldığımız bilgiye göre sağladığı tasarrufta tükettiği benzinle birlikte %35 ile %40 arası kullanıma bağlı olarak değişmekte.

    Bu montajları yapmadan önce müşterilerimize bizde aracın 1000 dv altında benzinde çalışacağını belirtiyorduk fakat montajlar arttıkça kullanan sayısı ile birlikte bizimde tecrübemiz artmış oldu ve gördük ki bu motorlar sadece yoğun trafikte o da Faruk Bey'in dediği gb zaman zaman kısa süreli olarak benzine geçip tekrardan gaza geçiyor ve yine Faruk Bey'in dediği gibi belli bir devirin üzerinde benzine geçmesi kesinlikle söz konusu değil.
    Arıza lambasının yanması ise daha cok aracın gaz ayarı ve motorun kendi durumuyla alakalı hepsinde kesin yanar diye bir şey söz konusu değil!

    Türkiye'de neden avrupadaki gibi ya da İtalya'da ki gibi montajların hız kazanmadığına gelecek olursak dönüşüm maliyetlerinin yüksek olmasından olduğunu düşünüyorum müşteri ne harcadığı parayı ne zaman amorti edeceğini düşünüyor ve aracıyla çok fazla km yapmıyorsa bu parayı vermek ona fuzuli geliyor. Ayrıca Avrupa'daki gibi Lpg'nin çevreci bir yakıt olduğu ülkemizde pek göz önünde bulundurulmuyor oysa Avrupa'nın bir çok ülkesinde vatandaş Lpg dönüşümüne teşvik ediliyor bizde ise hala otopark yasağı diye anlamsız bir yasa var gelin gerisini siz düşünün.

    Son olarak dediğin gibi bende olaylara müşteri gözünden bakmayı tercih ederim ve Zavolli'nin veya Prıns'in neden bunu yapamadığı veya yapmadığı, mühendislerinin kabiliyetleri beni pek bağlamaz! Ben sonuca bakarım eğer bunu BRC firması gerçekleştirdi ve bende bunu uygulayıp test ettiysem tasarrufuma bakarım. Müşterimede bu motorların sorunsuz montajını yaptığımı ve tasarruflarınında %35 ile %40 arası olacağını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.

    İnanmak istemeyen arkadaşlarıda referans olması açısından montaj yaptığımız araçların sahiplerine yönlendirerek bilgi almalarını ve memnuniyetlerini sormalarını isterim ve beklerim...

    Sevgili dostum bana verdiğiniz destek için teşekkür ederim...

    Ben burada şuna çok dikkat ediyorum,
    Önyargılı ve kendini bilmezlere lâf atmak yerine,
    Akıllı soru soranlara iş tarif etmek insanı yormuyor aksine bundan keyif alıyorsunuz...

    Ve önyargılarıda bu arada farkında olmadan eğitiyorsunuz :)

    Saygılar efendim.

    İşi yapan ve bilenle paylaşmak daha kolay oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: MERLPG


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka


    --------------------------------------------------------------------------------

    SYIN FARUK USTAM: BU HAFTA SONU FSİ TFSI TSİ..ARAÇLARIN YAKIT DÜNÜŞÜMÜ SEMİNERİNE KATILDIM..POLARİS LPG ZAVOLİ...İTALYADAN TEKNİK ELEMANLAR GELMİŞTİ..DEDİĞİM GİBİ BRC NİN B SİNİ BİLMEM BİLMEKTE İSTEMEM...VE HER DEFASINDA AYNI ŞEYLERLE KARŞI KARŞIYA KALMAKTAN GERÇEKTEN HİÇ HOŞNUT DEĞİLİM..KİMSENİN BİLGİSİNE USTALIĞINA LAF SMYLEMEDİM SÖYLEMEM..BÜTÜN ANLATTIKLARIM TAMAMİYLE PRİNS Dİ VE ZAVOLİ İÇİN GEÇERLİDİR..VE BU SİSTEMLERDE ARAÇ KESİNLİKLE 1100 DEVİRİN ALTINA GİRDİĞİ ZAMAN SADECE BENZİN YAKMAKTADIR...AYRICA 5200 DEVİRE KADAR ARAÇ LPG DE ÇALIŞIURKEN BİLE BELİRLİ MS LERDE BENZİN PÜSKÜRTMESİ YAPILMAKTADIR..5200 DEVRİDEN SONRA BU ARAÇLARIN MOTOR YAPISINDAN KAYNAKLANAN ÖZELİKTEN ÖTÜRÜ SADECE BENZİNDE ÇALIŞMASI VARDIR..VE HİÇBİR BAYİ TEKNİK TESTLERDEN GEÇTİKTEN SONRA ÇIKAN YAKIT TASARUFUNU GERÇEK ANLAMDA UYGULAMAYA KONULAMAYACAĞINI TÜRKİYEDE HAVA RAKIM YOL VE LPG FİYATI BAZ ALINDIĞINDA TASARUFUN ÇOK DÜŞÜK OLDUĞUNU BİLMEKTEDİR..

    gelelim verdiğiniz değerlere :size bir kaç sorum olacak...bu sorularımı lütfen bir çırağın ustasına sorduğu gibi algılayın..öyle temmmeni ediyor ve affınıza sığınıyorum..


    biliniyorki fsi ,tsi, tfsi araçlarda yakıt standart motorlarda olduğu gibi emme manifolduna değil ,direk yanma odasına püskürtülüyor..ve normal motorlardaki benzin pükürtme barı 4 bar iken fsi lerde 10 bara kadar çıkabiliyor..tfsi lerde 110 bara kadar çıkıyor.. bu araçlarda yakıt talebe bağlı kontrol edilen yüksek basınçlı pompalar ile sağlanan ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor..emmme spapların arasında yer alan enjektürlerle yakıt doğrudan yanma odasına ms lik(milisaniyelik) hsasasiyetle yüksek bar basınçla püskürtülüyor..

    buda karşımıza benzin enjektürlerinin direk yanma odasına bağlı blokun içinde yar aldığını ve sürekli aktif olması gerekltiğini gösteriyor..BU ARAÇ NASIL OLURDA BENZİN PÜSKÜRTMEDEN DİREK LPGDE ÇALIŞABİLİYOR..Kİ ÇALŞABİLMESİ İÇİN EN AZ 0,5 MS LİK ZAMANLAMAYA SAHİP BİR LPG ENJEKTÜRÜNE SAHİP OLMASI LAZIM...BÖYLE BİR ENJEKTÜR YOK SANIRIM..BU TEZ ARACIN ROLANTİDE BENZİNLE ÇALIŞTIĞINI GÖSTERİR..maxsimum tork değeri :280 NM .1800 D/D İLE 5000 D/D ARASINDA OLABİLİYOR..BU CANAVARI LPG DE DOYURABİLMEK VE AYNI ZAMNDA BENZİNİ KESMEK SADECE LPG DE ÇALIŞTIRMAK NASIL OLUYOR ...

    MONTAJINIZI YAPTIĞINIZ ARAÇLARDA YAKIT TASARUFU SADECE LPG DE KULLANIRKEN 100 KM DE KAÇ LT LPG YAKITI HARCAR..

    EĞER DEDĞİNİZ SİSTEM BRC DE VARSA SANIRIM BRC Yİ TAKMAK BİRAZ RİSKLİ OLUYOR..BENZİN ENJEKTÜRLERİNİ NASIL SOĞUTUYOR..

    KUSURA BAKMAYIN BEN BİRAZ MÜŞTERİ GÖZÜYLE BAKARIM RAKAMLARA İNMEM..ÇÜNKÜ BİLİNMELİDİR Kİ MÜŞTERİ SONUCA BAKAR ...

    BU KADAR TASARUF ORANI YÜKSEK İSE BRC YADA FARKLI BİR MARKA NEDEN BUNA REKLAM YAPMIYOR..YATIRIM YAPMIYOR..EN BÜYÜK REKLAM ATILIM OTOGAZIN SADECE TEK TSİ MONTAJINI DEFALARCA LPG HABERDEN VERMESİ..



    Selamlar arkadaşım uzun bir süredir foruma giremiyordum yazdıklarını görme fırsatım olmadı.

    Öncelikle FSI motorlara ilk montaj yapan firmayız ve bu sadece ilk ve tek montajla kalmadı şu zamana kadar 20ye yakın FSI araca (Bunların içinde VW Golf, Passat, Jetta, Touran modelı ve 1,6 ve 2,0 motorların hepsi mevcut) montaj yaptık ve ilk yapmış olduğumuz montajımız şu anda 70.000 km civarı yol kat etti. Müşterimizden aldığımız bilgiye göre sağladığı tasarrufta tükettiği benzinle birlikte %35 ile %40 arası kullanıma bağlı olarak değişmekte.

    Bu montajları yapmadan önce müşterilerimize bizde aracın 1000 dv altında benzinde çalışacağını belirtiyorduk fakat montajlar arttıkça kullanan sayısı ile birlikte bizimde tecrübemiz artmış oldu ve gördük ki bu motorlar sadece yoğun trafikte o da Faruk Bey'in dediği gb zaman zaman kısa süreli olarak benzine geçip tekrardan gaza geçiyor ve yine Faruk Bey'in dediği gibi belli bir devirin üzerinde benzine geçmesi kesinlikle söz konusu değil.
    Arıza lambasının yanması ise daha cok aracın gaz ayarı ve motorun kendi durumuyla alakalı hepsinde kesin yanar diye bir şey söz konusu değil!

    Türkiye'de neden avrupadaki gibi ya da İtalya'da ki gibi montajların hız kazanmadığına gelecek olursak dönüşüm maliyetlerinin yüksek olmasından olduğunu düşünüyorum müşteri ne harcadığı parayı ne zaman amorti edeceğini düşünüyor ve aracıyla çok fazla km yapmıyorsa bu parayı vermek ona fuzuli geliyor. Ayrıca Avrupa'daki gibi Lpg'nin çevreci bir yakıt olduğu ülkemizde pek göz önünde bulundurulmuyor oysa Avrupa'nın bir çok ülkesinde vatandaş Lpg dönüşümüne teşvik ediliyor bizde ise hala otopark yasağı diye anlamsız bir yasa var gelin gerisini siz düşünün.

    Son olarak dediğin gibi bende olaylara müşteri gözünden bakmayı tercih ederim ve Zavolli'nin veya Prıns'in neden bunu yapamadığı veya yapmadığı, mühendislerinin kabiliyetleri beni pek bağlamaz! Ben sonuca bakarım eğer bunu BRC firması gerçekleştirdi ve bende bunu uygulayıp test ettiysem tasarrufuma bakarım. Müşterimede bu motorların sorunsuz montajını yaptığımı ve tasarruflarınında %35 ile %40 arası olacağını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.

    İnanmak istemeyen arkadaşlarıda referans olması açısından montaj yaptığımız araçların sahiplerine yönlendirerek bilgi almalarını ve memnuniyetlerini sormalarını isterim ve beklerim...

    Sevgili dostum bana verdiğiniz destek için teşekkür ederim...

    Ben burada şuna çok dikkat ediyorum,
    Önyargılı ve kendini bilmezlere lâf atmak yerine,
    Akıllı soru soranlara iş tarif etmek insanı yormuyor aksine bundan keyif alıyorsunuz...

    Ve önyargılarıda bu arada farkında olmadan eğitiyorsunuz :)

    Saygılar efendim.

    İşi yapan ve bilenle paylaşmak daha kolay oluyor

    Alıntıları Göster
    maliyet ortalama nedir tfsi lere




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.