Şimdi Ara

FSİ KLÜBÜ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
3.833
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • FSİ KULLANAN ARKADAŞLAR BURADA TOPLANALIM



  • olur toplanalım
  • herkes bilgi versin mesela fsi hakkında
  • Öncelikle biraz bilgi sahibi olduğum bir konu hakkında fikir beyan ediyim.FSİ motora tüp takılabiliyormu diye araştırdım.BRC markası takıyormus fakat her araca takamıyormus nedense.Onlarda olan katologda 2006 ve sonrası olarak gözüküyor takabildikleri motorlar.Bizdeki araç 2004 olduğundan takamıyacaklarını söylediler.Hiç FSİ motoruna tüp taktıran varmı acaba?Benzin her geçengün artıyor.

    Alttaki araçlara takabiliyorlar şuan için.
    Volkswagen Golf 1.6 16V 2006 85 kW Engine BLP
    Volkswagen Passat 2.0 16V 2006 110 kW Engine BVY
    Volkswagen Golf 2.0 16V GTI 2006 147 kW Engine BPY
    Volkswagen Golf 1.4 16V Turbo 2006 103 kW Engine BMY



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdor -- 31 Mayıs 2008; 14:09:09 >
  • Aracım Tubolu FSI ve LPG ile de yakından ilgileniyorum. Asagidaki tabloyu referans olarak ekliyorum.

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Önceki aracım 2003 model SEAT TOLEDO 1.6 16V 105 HP ve çok kaliteli bir LPG sistemine sahipti. Şu anda imzamaki aracı kullanıyorum. Ayrıca 2 ay önce de 2006 model FIAT GRANDE PUNTO 1.4 ACTIVE 77 HP ikinci aracıma da LANDI-RENZO sıralı sistem LPG taktırdım.

    TSI motorları konusunda LPG uygulaması henüz geliştirme aşamasında. VW TOURAN'da kullanılan 1.4 TSI 150 HP, VW GOLF ve VW JETTA'da kullanılan 140 HP TC (TwinCharger) TSI ve 170 HP TC TSI gücündeki motorlara LPG takılabilirken (!) bizim bildiğimiz 122 HP T (Turbo) motora henüz takılamamaktadır.

    Bu konuda çalışmalar devam etmekte, FSI motorlar için Türkiye'de 2-a Mühendislik BRC marka sistemi 1 yıldır başarı ile takmaktadır. Almanya'da bu sistem 2690 Euro'ya takılmaktadır.

    Şahsi kanaatimi sorarsanız, bütçe kısıtlı, ama yürek yanık ise bence (!) VW GOLF, VW JETTA veya VW PASSAT 1.6 102 HP 8 VALF motor alıp BRC veya LANDI-RENZO sıralı sistem LPG takıp doya doya binmeli, amaç kaliteli ve yeni otomobile binmek ve tasarruf etmek, fakat otobanda yarış yapmak değil.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    http://www.autohaus-ilg.de/index.php?option=com_content&task=view&id=263&Itemid=122
    http://www.motor-talk.de/forum/vw-1-4-l-tsi-umruestung-auf-lpg-moeglich-t1657925.html
    http://www.cargassystem.de/voltran2/cgs-anlage.php
    http://www.brc-regionalvertrieb.de/

     FSİ KLÜBÜ

     FSİ KLÜBÜ

     FSİ KLÜBÜ

     FSİ KLÜBÜ

     FSİ KLÜBÜ


    BLP ve BLF kodlu motora takılabiliyormuş. Yukarıda yazıyor. Bundan ötesi sanırım gereksiz tartışma.

    http://www.autohaus-ilg.de/index.php?option=com_content&task=view&id=263&Itemid=122

    BRC, VIALLE ve PRINS taktıklarını ifade ediyorlar (solda reklamları var)








  • Taner bey açıklayıcı bilgiler koymussunuz teşekkürler fakat Ben bir brc servisine gittim ve kodların tutmasına karşın aracın beynini söktüler ordan baska bir numarayı kıyasladılar takılamaz dediler.Yani demek istediğim her FSİ motora henüz takılamıyor sanırım yada bizimki istisna
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    VW POLO V KULÜBÜ "BÜYÜKSÜN"
    15 yıl önce açıldı
    i30 CW SAHİPLERİ KLÜBÜ
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Sevgili Erdor,

    Bence her BRC servisine git, taa ki takanı/takabileni bulana kadar. Bence mutlaka bir yolu vardır. Başarılar ve olumlu haber varsa lütfen yaz.

    Taner Göde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Sevgili Erdor,

    Bence her BRC servisine git, taa ki takanı/takabileni bulana kadar. Bence mutlaka bir yolu vardır. Başarılar ve olumlu haber varsa lütfen yaz.

    Taner Göde

    yani bu benzin fiyatlarından arabayı satmayı bile düşündük.Şimdilik bu tüp olayını araştırıyorum eğer olursa arabayı kullanmaya devam edicez.Devir dizel devri dedik ama onada devamlı bir zam söz konusu hatta benzini bile geçebilir diyolar.İnsanlara resmen arabalarınıza binmeyin demeye getiriyorlar.
  • bir fsi kullanıcısı olarak kaydımın yapılmasını azr ederim vede böylebir bölüm actıgınıız içinde tskederim:D:D




  • Bir müşterimin arabasını kullanmıştım. 2006 Passat 2.0 FSI ve otomatik vites. Araba tekliyordu vs... Detaylı konuşamadık adamla ama memnun olmadığını söyledi...

    Not: Araçta sıralı sistem LPG vardı. Söylemeyi unuttum, yanlış anlaşılmasın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi demir_mert -- 3 Haziran 2008; 13:44:53 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: demir_mert

    Bir müşterimin arabasını kullanmıştım. 2006 Passat 2.0 FSI ve otomatik vites. Araba tekliyordu vs... Detaylı konuşamadık adamla ama memnun olmadığını söyledi...

    Not: Araçta sıralı sistem LPG vardı. Söylemeyi unuttum, yanlış anlaşılmasın...

    NEE araba tekliyormuydu?
    Eğer birkaç kişi daha böyle yorum yaparsa gerçkelik payı olabilir dikkate almak lazım FSİ kullanıcılarının.FSİ motora tüp taktıranlar varsa onlardan yorumları alalım.




  • Valla hocam tekleme her arabada olabilir. Yani bunu sadece FSI motora yansıtmak olmaz dıye dusunuyorum. Sonucta motora normalden farklı bır uygulama yapılıyor. Takan usta takamamış ya da kalibrasyon ayarlarını yapamamış olabilir. Ayrıca usta becerıksizse bırakın FSI'ı şahinin motorunu bile tekletir. Yanlız aklıma şu geliyor. FSI'ların LPG ile arası pek iyi olmadığından tekleme sorunu olmuş olabilir diye düşünüyorum. Sizler ne dersiniz???
  • Doğru yapıldığında ve şartlara uyulduğunda FSI'nın LPG'de doğru ve teklemeden çalışmaması için hiçbir engel yok. FSI'lere LPG yurtdışnda geliştirildi ve ispatlandıktan sonra Türkiye'de de uygulanmaya başlandı. Hatta şu anda TSI'lere de uygulanıyor ancak bu şimdilik Almanya'da yapılabiliyor (dönüşüm istasyonu marka belirtmedi ama büyük olasılıkla BRC).

    Taner
  • Forumdada sanırım bir kişi dahi yok FSİ motora tüp uygulaması yapmış olan.Kullanıcı yorumu herzaman önemlidir.Umarım biraz daha artar kullanıcıları ve sağlıklı bilgilere ulaşırız BUarada taner bey TSİ motora LPG uygulanınca turboda herhangi bir sorun olmuyor değilmi?Belki biraz daha zor olabilir turbo motorlara.Gerçi 1.8T ya LPG rahatlıkla uygulanabiliyor yanılmıyorsam.
  • Almanya'dan 1.4 TSI Twincharger ve Turbo motorlara uygulanmış örneklerine henüz rastlamadım. Burada tek sorun LPG enjektörlerinin emme manifolduna mı yoksa benzin enjektörüne mi (paralel veya seri) bağlanacağına henüz karar verilememesi. 1.4 TwinCharger'lara LPG uygulandığını tespit ettim ama örnek bulamadım. 1.4 TSI ve 1.8 TSI Turbolara henüz LPG uygulanmıyor.

    VOLKSWAGEN'ın "LAMBORGHINI MOTORU" yavrusu 3 emme ve 2 eksoz valfli 20V MOTORU hakikaten TURBO ile 150 HP üretmekte ve LPG'ye % 100 uyumluluğu ile 1.6 motorlarla bir anda değeri artmaktadır.

    Bulabilirseniz LPG uygulatmak için 1.8 T motor alın ve BRC veya LANDI-RENZO sıralı sistem uygulatın. İnanılmaz ekonomik ve güçlü bir motor elde edersiniz. TURBO'nun LPG'ye ve LPG'nin de TURBO'ya hiçbir zararı yoktur.

    Taner Göde
  • FSİ motorlarda 1250 devirin altında benzin yakması ve seyir halinde iken %8-10 gene benzin tüketmesi ayrıca FSİ motora sıralı sistemin diğer sıralı sistemlere göre çok daha pahalı olması (2250ytl peşin)LPGnin ekonomikliğine bence güzel bir darbe vuruyor.Bu şartlar altında LPG taktırmak ne derece doğru karar veremedim.
  • Evet, sevgili Erdor,

    Bu nedenle

    102 HP -8V
    105 HP 16V
    125 HP 20V
    150 HP 20V Turbo

    Motorlu VW GOLF, JETTA, PASSAT ile SEAT TOLEDO, LEON ve ALTEA, AUDI A3 ve SKODA OCTAVIA araçların 2. el piyasası YÜKSELMİŞ durumda. LPG'ye uyum şu anda en önemli kriter. LPG'li araçlar, sistemin markası, takan usta/servis ve ruhsata işlenme durumuna göre aracın fiyatını 500 ile 2.500 YTL arasında arttırabiliyor.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

     FSİ KLÜBÜ


     FSİ KLÜBÜ




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Evet, sevgili Erdor,

    Bu nedenle

    102 HP -8V
    105 HP 16V
    125 HP 20V
    150 HP 20V Turbo

    Motorlu VW GOLF, JETTA, PASSAT ile SEAT TOLEDO, LEON ve ALTEA, AUDI A3 ve SKODA OCTAVIA araçların 2. el piyasası YÜKSELMİŞ durumda. LPG'ye uyum şu anda en önemli kriter. LPG'li araçlar, sistemin markası, takan usta/servis ve ruhsata işlenme durumuna göre aracın fiyatını 500 ile 2.500 YTL arasında arttırabiliyor.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    Taner bey ben genede Eski motorların piyasının yükseldiğini pek sanmıyorum.Yani FSİ yerin 102bglik alınabiir ama FSİın piyasasından daha yüksek olacağını düşünmüyorum.Herzaman yeni teknoloji daha pahalıdır.Şimdi düşünün TSİlara LPG takılmıyor diye FSİla aynı fiyat istenirmi Araba kullanıcılarının çoğu hala LPGye karşı ve bir haber olduğunu düşünüyorum.




  • FSI bence vw grubunun üz karasıdır. yanılmıyorsam 2005 yılında üretilen araçlara montajı yapılmaya başlandı. ama neyazık ki 2007 yılından itibaren farklı bir motor jenerasyonuna geçilmeye başlandı. ve bu tarihten itibaren de vw elindeki fsı motorları tüketecek ve yeni teknolojisini tam anlamı ile piyasaya hakim hale sokacak.
    benim burada anlatmak istediğim Fsı motor vw sverler için hayal kırıklıgı oldu yüksek yakıt tüketimi vede gürültülü çalışması ile beraber lpg uyumsuzlugu, kullanıcılarını bayagı rahatsız etti.
    formumuzda da Fsı tam bir yakıt canavarı başlıgımı da okuduk aylarca.
    motor gürültüsü de başka bir muamma ben 2.0 fsı yanımdan gçerken dizel mi diye şöyle bir baktım ve kendimden utandım. ya salih dedim artık dizel ile benzinli motor sesini ayıramaz hale geldin dedim.
    o nedenle fsı motor benim gözümde 5 para etmez.
    Vw yıllarcada 8v motoru da ayrı bir muama.
    ama tsı söylenecek söz yok.
    lpg uyumu da yapılırsa bu araca ölene kadar binilir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.