Şimdi Ara

FSİ MOTOR LPG UYUMU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
63.575
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi akşamlar yıllardır Fsi motorlar hakkında LPG ile uyumsuz diye bir algı var. Acaba artık Yen'i sistemler bu algıları yıkıp motorla uyumlu hale geldimi?
    Video izlerken karşılaştım örnek Passat Fsi motorlarda motorun koduna göre atiker, lovato gibi LPG takıldığını gördüm bu sistemler benzin püskürtmeliymiş ve aracın performansını olumsuz yönde etkilemediği gibi performanstada sıkıntı olmuyormuş şimdi bu olayın gerçekliği nedir? Aramızda taktıranlar varmı varsa nasıl sonuçlar elde ettiniz


    Örnek olarak:

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • FSI motor günümüzde TSI motorun turbosuz versiyonu, mesela Hyundai'de de Gdi adı ile geçer, turbolu versiyonu T-Gdi.

    Bu motorlar ile sıradan atmosferik motorların arasındaki en temel fark enjeksiyon sistemleridir. Klasik atmosferik motorlarda çok noktada enjeksiyon vardır, bu yüzden kitlein geliştirilmesi daha ucuz ve montajı basittir, daha fazla randıman alınır. FSI ve diğer motorlarda ise tek noktadan enjeksiyon vardır. Bu da fazla tercih edilmeyen bir motor olmaması sebebiyle piyasadaki kitler pahalıdır, montajı nispeten daha zordur, verimsizdir. FSI motor zaten başlı başına hantal, gereksiz bir motor. LPG ile hic çekilmez, bu yüzden Passat ve Golf fiyatları daha ucuzdur, hepsi değil tabiki.
    Fsi tek nokta enjeksiyonlu değildir. Elma ile armutu karıştırmayın. 4 nokta, Direk enjeksiyonludur. Yani common rail dizeller gibi direk yanma odasına püskürtür. Teknoloji olarak daha üstündür ve atmosferik çok nokta enjeksiyonların çoğundan daha güçlüdür. Çok nokta enjeksiyonlular ise emme manifolduna püskürtür. Bu nedenle daha kolay lpg dönüşümü yapılır ve ülkemizdr tercih nedenidir.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    FSI Motorlarda LPG Uyumuna Dair Bilgiler

    FSI Motor LPG Uyumlu mu?

    FSI (Fuel Stratified Injection) motorlar, doğrudan silindirlere yakıt püskürten gelişmiş bir benzinli motor teknolojisidir. LPG (Sıvılaştırılmış Petrol Gazı), yaygın olarak kullanılan alternatif bir yakıttır.

    FSI motorlar tipik olarak LPG ile uyumlu değildir. Bunun nedeni, FSI sistemindeki yüksek basınçlı yakıt püskürtme sisteminin LPG'nin düşük basıncına uygun olmamasıdır.

    1.6 FSI Motorlarda LPG Uyumsuzluğu

    Özellikle 1.6 FSI motorlara LPG takılması önerilmez. Bu motorlar, LPG'ye maruz kaldığında pistonlarda ve valflerde hasara neden olabilecek kritik parçalar içerir.

    BLF Motorlarda LPG Uyumsuzluğu

    BLF motorlar da FSI teknolojisine sahip olduğundan LPG ile uyumlu değildir. BLF motorlara LPG takılması aynı şekilde hasara yol açabilir.

    FSI Motorlara LPG Dönüşümü

    Bazı durumlarda, FSI motorlara özel LPG dönüşüm kitleri bulunmaktadır. Ancak bu kitlerin kullanımı genellikle risklidir ve motorun ömrünü kısaltabilir. FSI motorlu bir araca LPG taktırmadan önce, yetkili bir uzmana danışılması şiddetle tavsiye edilir.

    LPG'nin FSI Motorlara Etkileri

    FSI motorlara LPG takılması halinde, aşağıdaki sorunlarla karşılaşılması muhtemeldir:

    • Pistonlarda ve valflerde hasar
    • Motor performansında düşüş
    • Yakıt verimliliğinde azalma
    • Egzoz emisyonlarında artış

    Sonuç

    FSI motorlar genellikle LPG ile uyumlu değildir ve FSI motorlara LPG takılması risklidir. 1.6 FSI ve BLF motorlara LPG takılması kesinlikle önerilmez. FSI motorlu bir araca LPG taktırmayı düşünüyorsanız, öncelikle yetkili bir uzmana danışmanız önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • FSI motor günümüzde TSI motorun turbosuz versiyonu, mesela Hyundai'de de Gdi adı ile geçer, turbolu versiyonu T-Gdi.

    Bu motorlar ile sıradan atmosferik motorların arasındaki en temel fark enjeksiyon sistemleridir. Klasik atmosferik motorlarda çok noktada enjeksiyon vardır, bu yüzden kitlein geliştirilmesi daha ucuz ve montajı basittir, daha fazla randıman alınır. FSI ve diğer motorlarda ise tek noktadan enjeksiyon vardır. Bu da fazla tercih edilmeyen bir motor olmaması sebebiyle piyasadaki kitler pahalıdır, montajı nispeten daha zordur, verimsizdir. FSI motor zaten başlı başına hantal, gereksiz bir motor. LPG ile hic çekilmez, bu yüzden Passat ve Golf fiyatları daha ucuzdur, hepsi değil tabiki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FSI tabiri caizse leş gibi bir motor.Sesli çalışır basmasan gitmez bassan yine gitmez hem de çok yakar salak saçma mühendislik hatası parçaları vardır üstüne pahalıdır parçaları.

    Edit:LPG uyumu SIFIR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NinthMenderReturns -- 22 Kasım 2016; 0:23:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tsi golf 5 alin kardesim... Dusuk yakit yuksek performans..... Napcaniz lpg yi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pdr tecnics

    Tsi golf 5 alin kardesim... Dusuk yakit yuksek performans..... Napcaniz lpg yi

    [DHTUBE=] Neresi düşük golf 5 in TSI larinin yakıtı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yeni bir kit oldugundan bahsetmis ve ilk taktigi fsi passatta 5 yildir kullanildigindan bahsetmis. celiski sezdim ben.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu sahibi arkadaşım diğer konuda bana inanmadın ama gerçekler böyle malesef. Lpg takılan mpi fotoğraflı passat ile fsi motorlu passat arasında böyle uçurum olmasının farkı burdan kaynaklanıyor işte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Atmosferik dizel motor.
    8 yıl önce açıldı
    Atmosferik motora turbo montajı
    6 yıl önce açıldı
    Ford Focus Ti-VCT motor LPG uyumu
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Hauntedd kullanıcısına yanıt
    140 beygirlik arabayla cogunlugu sehir uzun donem ortalamam 7.3
    Ve buna yuksek diyorsaniz...
    Dicek birseyi. Yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • evet R8 4.2 FSI mesela lpg'ye gelmez
  • Fsi tek nokta enjeksiyonlu değildir. Elma ile armutu karıştırmayın. 4 nokta, Direk enjeksiyonludur. Yani common rail dizeller gibi direk yanma odasına püskürtür. Teknoloji olarak daha üstündür ve atmosferik çok nokta enjeksiyonların çoğundan daha güçlüdür. Çok nokta enjeksiyonlular ise emme manifolduna püskürtür. Bu nedenle daha kolay lpg dönüşümü yapılır ve ülkemizdr tercih nedenidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ES3NT -- 22 Kasım 2016; 12:28:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fsi zaten ölü motor. Bir de lpg taktığında gerisini sen düşün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hauntedd


    quote:

    Orijinalden alıntı: pdr tecnics

    Tsi golf 5 alin kardesim... Dusuk yakit yuksek performans..... Napcaniz lpg yi

    [DHTUBE=] Neresi düşük golf 5 in TSI larinin yakıtı

    golf 6nın bile 8.2 lt fabrika verisi var şehir içi 122hp. gene birileri yakıt ürettirmiş.
  • Fsi hakkinda yorum yapan arkadaslar.
    Bu audilerdeki 1.8 tfsi ler nasil?
    Lpg falan baglamak icin degil.normal kullanimi?
    Verimlimi cok yakarmi arıza durumları?
    Simdiden tesekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 FSİ tüplü octavia var bende. BRC tüp. yıllardır tek bir problem çıkmadan kullanıyorum. FSI uyumlu değil diyenler ezbere konuşuyor.gayet ekonomik ve performansı iyi.
  • NinthMenderReturns N kullanıcısına yanıt
    2005 FSİ tüplü octavia var bende. BRC tüp. yıllardır tek bir problem çıkmadan kullanıyorum.gayet ekonomik ve performansı iyi.sen hangi arabaya bindinde böyle söylüyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmaslan

    2005 FSİ tüplü octavia var bende. BRC tüp. yıllardır tek bir problem çıkmadan kullanıyorum. FSI uyumlu değil diyenler ezbere konuşuyor.gayet ekonomik ve performansı iyi.

    Ne kadar zamandır kullanıyorsunuz lpg de?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mmaslan M kullanıcısına yanıt
    Ne kadarlık bir tasarruf ediyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  FSİ MOTOR LPG UYUMU

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • blf kodlu fsi motorlar lpg ye uyumlu diye duydum bilgisi olan var mı?
  • BLF kodlu araçlara lpg takılıyor. En başarılısı prins ve atiker. Nedense FSİ motor araç kullananlar çok memnun, ama kullanmayanlar ise yerin dibine sokuyor. Ben 2,5 yıldır 1.6 FSi jetta kullanıyorum çok çok memnunum. Fazla kilometre yapmadığım için LPG taktırmadım. Ama taktıranlar %30 ila %45 arasında tasarruf sağladığını, her hangi bir sıkıntı yaşamadığını söylüyorlar. Japon arabalar gibi tam uyumlu değil ama onlarında fiyatları malum. 1996 -2004 modellerin fiyatlarına baksanıza. Yanına yaklaşamıyorsunuz. Japon araçlarda motor sorunsuzluğu ön planda, Ama Alman araçlarında öncelik güvenlik. İçinde can taşıyorsunuz yaa. Bu işler para ve tercih meselesi. Ben tavsiye ediyorum. Karar tabiki de sizin.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.