Şimdi Ara

Silinsin ltf (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
0
Favori
20.371
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Arkadasin riskli dedigi vites degistirenler icin degil degistirmeyenler icin.

    Mesela adam atti altinci vitese gidiyor. Yokus geldi vites degistirmedi araba yavaslamaya basladi. CC gaz verdi araba yavaslamaya devam etti. hem cok yakti hem de araba yavasladi. Ondan sonra bu adam Toyotanin kapisina dayandi ben CC ye takiyorum arabam sabit hizda gitmiyor hem de ok yakiyor diye. Ondans ona Toyota`nin dizelleri cok yakiyor, CC si dandik calismiyor diye bir suru soylenti. Risk dedigi bu sanirim arkadasin. Vitesin daha cok degistirilmesi gerekliliginden kaynakli bir risk.

    Bana da mantikli geldi. Benzinli de varsa dizel de yoksa mantikli gibi aciklama.

    Bu mantıklı mı geldi... İlginç...

    O zaman "gaza bastığım halde aracım yokuşta hızlanmıyor" diye de şikayet eden Toyota sahipleri olabilir. Ya da "klimam motor ısınmadan aracı ısıtmıyor" diyen bir akıllı çıkabilir... Onlara ne yapacak Toyota?

    Öte yandan Du Hast'ın söylediği tork avantajı nedeniyle mantığın aslında tersine işlemesi de cabası...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: dr_suphiba

    debriyaj ile devreden çıkmayan sistem biraz pahalı.

    bir de 1.4 did motorun vites değiştirme isteği fazla.

    örnekse 6.vites ile 100km süratle gidiyorsunuz. vitesin gücü az, yokuşa geldiniz araç 5. vitesi isteyecektir. ancak diğer yandan hızı sabit tutabilmek için gaz verecek motoru eski tabirle boğacaktır.

    dizel araçlarda hız sabitleyici biraz riskli olabileceğinden toyota da sorunsuz marka olarak bu riski almak istemediğinden 2012 yılında hala bu sistemi kullanmıyor araçlarında.

    aynı model benzinlilerinde sabitleyici var.

    dizelde hız sabitleyicinin neresi riski Allah aşkına ya?
    elektronik hız sabitleyici olan sistemlerde debriyajda sensör vardır. vites küçültmek için debriyaja basınca cc gaz vermeyi keser siz vitesi atınca tekrar eski hızına sabitlemek için gaz verir.
    saçma sapan bir donanım anlayışı yüzünden markayı savunmak için saçmalamaya gerek yok bence. yok sorunsuzluğu bozmamak için falan fıstık...

    Arkadasin riskli dedigi vites degistirenler icin degil degistirmeyenler icin.

    Mesela adam atti altinci vitese gidiyor. Yokus geldi vites degistirmedi araba yavaslamaya basladi. CC gaz verdi araba yavaslamaya devam etti. hem cok yakti hem de araba yavasladi. Ondan sonra bu adam Toyotanin kapisina dayandi ben CC ye takiyorum arabam sabit hizda gitmiyor hem de ok yakiyor diye. Ondans ona Toyota`nin dizelleri cok yakiyor, CC si dandik calismiyor diye bir suru soylenti. Risk dedigi bu sanirim arkadasin. Vitesin daha cok degistirilmesi gerekliliginden kaynakli bir risk.

    Bana da mantikli geldi. Benzinli de varsa dizel de yoksa mantikli gibi aciklama.

    mantık nerede hocam?
    dizelin torku daha yüksek yokuşu daha iyi tırmanır, benzinli daha fazla vites küçültmek zorunda kalır. ayrıca adam vites küçültmüyorsa gitsin bmx bisiklete binsin derim..

    Soylediginiz araclar ayni gucte olsa dizelin torku yuksek olsa tamam daha cok vites degistirmek gerekebilir benzinlide ama araclar:
    1.6 benzinli 124 hp/6000dd 157Nm
    1.4 dizel 90 hp/3800dd 205NM

    Bence bu ikisi arasinda dizelin daha cok vites degistirmesi geekir. Ki zaten max guc 3800 de geliyor devir araligi cok kisa 2000-3000 arasinda gidecektir her zaman. O yuzden biraz hizlaninca bir ust vitese atmak zorunluluk olacaktir. Az bisi yavaslayinca hemen alt vitese almak gerekecektir.
    Benzinli de ise devir araligi genis hemen ust vitese atmaya gerek yok. 2000-4000 araliginda rahatlikla seyahat edilebilir. Yavaslayinca da hemen vites dusurmeye gerek yok. asagida da yukari da da daha cok devir araligi olacaktir.




  • büyük eksiklik.
  • Güvenlik ile ilgili özellikleri ayırıyorum. Benim için olmazsa olmaz bir özellik. Yeri geliyor 1000-1500 arası km yapıyor insan ve bana en zor gelen kısım sürekli belli bir hızda sabit tutmaya çalışarak gitmek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: dr_suphiba

    debriyaj ile devreden çıkmayan sistem biraz pahalı.

    bir de 1.4 did motorun vites değiştirme isteği fazla.

    örnekse 6.vites ile 100km süratle gidiyorsunuz. vitesin gücü az, yokuşa geldiniz araç 5. vitesi isteyecektir. ancak diğer yandan hızı sabit tutabilmek için gaz verecek motoru eski tabirle boğacaktır.

    dizel araçlarda hız sabitleyici biraz riskli olabileceğinden toyota da sorunsuz marka olarak bu riski almak istemediğinden 2012 yılında hala bu sistemi kullanmıyor araçlarında.

    aynı model benzinlilerinde sabitleyici var.

    dizelde hız sabitleyicinin neresi riski Allah aşkına ya?
    elektronik hız sabitleyici olan sistemlerde debriyajda sensör vardır. vites küçültmek için debriyaja basınca cc gaz vermeyi keser siz vitesi atınca tekrar eski hızına sabitlemek için gaz verir.
    saçma sapan bir donanım anlayışı yüzünden markayı savunmak için saçmalamaya gerek yok bence. yok sorunsuzluğu bozmamak için falan fıstık...

    Arkadasin riskli dedigi vites degistirenler icin degil degistirmeyenler icin.

    Mesela adam atti altinci vitese gidiyor. Yokus geldi vites degistirmedi araba yavaslamaya basladi. CC gaz verdi araba yavaslamaya devam etti. hem cok yakti hem de araba yavasladi. Ondan sonra bu adam Toyotanin kapisina dayandi ben CC ye takiyorum arabam sabit hizda gitmiyor hem de ok yakiyor diye. Ondans ona Toyota`nin dizelleri cok yakiyor, CC si dandik calismiyor diye bir suru soylenti. Risk dedigi bu sanirim arkadasin. Vitesin daha cok degistirilmesi gerekliliginden kaynakli bir risk.

    Bana da mantikli geldi. Benzinli de varsa dizel de yoksa mantikli gibi aciklama.

    mantık nerede hocam?
    dizelin torku daha yüksek yokuşu daha iyi tırmanır, benzinli daha fazla vites küçültmek zorunda kalır. ayrıca adam vites küçültmüyorsa gitsin bmx bisiklete binsin derim..

    Soylediginiz araclar ayni gucte olsa dizelin torku yuksek olsa tamam daha cok vites degistirmek gerekebilir benzinlide ama araclar:
    1.6 benzinli 124 hp/6000dd 157Nm
    1.4 dizel 90 hp/3800dd 205NM

    Bence bu ikisi arasinda dizelin daha cok vites degistirmesi geekir. Ki zaten max guc 3800 de geliyor devir araligi cok kisa 2000-3000 arasinda gidecektir her zaman. O yuzden biraz hizlaninca bir ust vitese atmak zorunluluk olacaktir. Az bisi yavaslayinca hemen alt vitese almak gerekecektir.
    Benzinli de ise devir araligi genis hemen ust vitese atmaya gerek yok. 2000-4000 araliginda rahatlikla seyahat edilebilir. Yavaslayinca da hemen vites dusurmeye gerek yok. asagida da yukari da da daha cok devir araligi olacaktir.

    tamam hocam toyota sorunsuzluğunu bozmak için böyle birşey yapmıyor diğer üreticiler çok salak toyota alkıllı, CC ye gerek yok 60 binlik araçta opsiyonda bile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Arkadasin riskli dedigi vites degistirenler icin degil degistirmeyenler icin.

    Mesela adam atti altinci vitese gidiyor. Yokus geldi vites degistirmedi araba yavaslamaya basladi. CC gaz verdi araba yavaslamaya devam etti. hem cok yakti hem de araba yavasladi. Ondan sonra bu adam Toyotanin kapisina dayandi ben CC ye takiyorum arabam sabit hizda gitmiyor hem de ok yakiyor diye. Ondans ona Toyota`nin dizelleri cok yakiyor, CC si dandik calismiyor diye bir suru soylenti. Risk dedigi bu sanirim arkadasin. Vitesin daha cok degistirilmesi gerekliliginden kaynakli bir risk.

    Bana da mantikli geldi. Benzinli de varsa dizel de yoksa mantikli gibi aciklama.

    Bu mantıklı mı geldi... İlginç...

    O zaman "gaza bastığım halde aracım yokuşta hızlanmıyor" diye de şikayet eden Toyota sahipleri olabilir. Ya da "klimam motor ısınmadan aracı ısıtmıyor" diyen bir akıllı çıkabilir... Onlara ne yapacak Toyota?

    Öte yandan Du Hast'ın söylediği tork avantajı nedeniyle mantığın aslında tersine işlemesi de cabası...

    Adamlar ayni donanim seviyesinde benzinliye koymus dizele koymamis. Bu yuzden sebep bir sekilde dizel motor ile ilgili olmali.

    Yani biliyorsunuz Insignia 1.6 atmosferik motorla geldiginde aracim yokusta hizlanmiyor diyen bir suru kisi oldu. Hatta kardesimin soyledigine gore mahkemelik olanlar bile varmis. Universitede calisiyor bilirkisi istemisler bu tarz bir kac dava icin. Sonuc noldu 1.6 atmosferik Insignia artik satilmiyor. Sebep bu sorunlar mi bilemeyiz tabi ama etkisi olmus olabilir.

    Sizin soyledikleriniz de olabilir yani olmayacak degil. belki kullanici hatasidir adam vites kucultse hizlanacak ama kullanici hatasindan olsa bile markanin imajini zedeleyecek adini kotuye cikarak her sey maka icin sorundur. Ben sonucta Toyota`nin yoneticisi degilim onlarin ne dusunduklerini ne yaptiklarini bilemem. Ben sadece aciklama bana mantikli geldi dedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: dr_suphiba

    debriyaj ile devreden çıkmayan sistem biraz pahalı.

    bir de 1.4 did motorun vites değiştirme isteği fazla.

    örnekse 6.vites ile 100km süratle gidiyorsunuz. vitesin gücü az, yokuşa geldiniz araç 5. vitesi isteyecektir. ancak diğer yandan hızı sabit tutabilmek için gaz verecek motoru eski tabirle boğacaktır.

    dizel araçlarda hız sabitleyici biraz riskli olabileceğinden toyota da sorunsuz marka olarak bu riski almak istemediğinden 2012 yılında hala bu sistemi kullanmıyor araçlarında.

    aynı model benzinlilerinde sabitleyici var.

    dizelde hız sabitleyicinin neresi riski Allah aşkına ya?
    elektronik hız sabitleyici olan sistemlerde debriyajda sensör vardır. vites küçültmek için debriyaja basınca cc gaz vermeyi keser siz vitesi atınca tekrar eski hızına sabitlemek için gaz verir.
    saçma sapan bir donanım anlayışı yüzünden markayı savunmak için saçmalamaya gerek yok bence. yok sorunsuzluğu bozmamak için falan fıstık...

    Arkadasin riskli dedigi vites degistirenler icin degil degistirmeyenler icin.

    Mesela adam atti altinci vitese gidiyor. Yokus geldi vites degistirmedi araba yavaslamaya basladi. CC gaz verdi araba yavaslamaya devam etti. hem cok yakti hem de araba yavasladi. Ondan sonra bu adam Toyotanin kapisina dayandi ben CC ye takiyorum arabam sabit hizda gitmiyor hem de ok yakiyor diye. Ondans ona Toyota`nin dizelleri cok yakiyor, CC si dandik calismiyor diye bir suru soylenti. Risk dedigi bu sanirim arkadasin. Vitesin daha cok degistirilmesi gerekliliginden kaynakli bir risk.

    Bana da mantikli geldi. Benzinli de varsa dizel de yoksa mantikli gibi aciklama.

    mantık nerede hocam?
    dizelin torku daha yüksek yokuşu daha iyi tırmanır, benzinli daha fazla vites küçültmek zorunda kalır. ayrıca adam vites küçültmüyorsa gitsin bmx bisiklete binsin derim..

    Soylediginiz araclar ayni gucte olsa dizelin torku yuksek olsa tamam daha cok vites degistirmek gerekebilir benzinlide ama araclar:
    1.6 benzinli 124 hp/6000dd 157Nm
    1.4 dizel 90 hp/3800dd 205NM

    Bence bu ikisi arasinda dizelin daha cok vites degistirmesi geekir. Ki zaten max guc 3800 de geliyor devir araligi cok kisa 2000-3000 arasinda gidecektir her zaman. O yuzden biraz hizlaninca bir ust vitese atmak zorunluluk olacaktir. Az bisi yavaslayinca hemen alt vitese almak gerekecektir.
    Benzinli de ise devir araligi genis hemen ust vitese atmaya gerek yok. 2000-4000 araliginda rahatlikla seyahat edilebilir. Yavaslayinca da hemen vites dusurmeye gerek yok. asagida da yukari da da daha cok devir araligi olacaktir.

    tamam hocam toyota sorunsuzluğunu bozmak için böyle birşey yapmıyor diğer üreticiler çok salak toyota alkıllı, CC ye gerek yok 60 binlik araçta opsiyonda bile.

    Yanlis anlama oldu galiba, Toyotadan hic hoslanmam en son alacagim arabalardan biridir. 60 binlik CC olmayan aracin yanindan bile gecmem.
    Ben sadece sektore ilgiliyim, bu sektorde calisiyorum o yuzden yorum yaptim. Toyota bunu yapmakla hakliymis haksizmis demedim. Bana gore de sacma bir olay ama Toyota bu sekilde dusunup koymamis olabilir demis arkadas. ben de onun gorusune katildim evet Toyota`nin dusuncesi bu olabilir dedim.

    Burda neden koymamislar onun sebebini dusunuyoruz. Toyotadan bir aciklama gelmedigi surecede soylediklerimiz sadece dusunce olarak kalacaktir.




  • Aurisi almadan önce, kullanırken, ve de sattıktan sonra kaç kez görüştüm bu durumu serviste.


    CC istiyorsak benzinli almalıymışız.



    Ama işin bir de şu boyutu var: Başta lider preminyum markamız olmak üzere araçların yurtdışı donanımından tırtıklayıp bize daha boş araçları gönderenler mevcutken en azından Toyotanın 1.4 d4d motorlu araçlarının hiç bir yerde hız sabitleme ile satılmadığını da unutmamak gerekiyor.
  • 1250 kiloluk bir kasa , kısa vites oranına sahip şanzuman, performansı sınırlı bir motor,bunlar ile cc olduğunda rafine bir sürüş elde edilemiyor . başka markalar bunu göz ardı edebilir ama toyota (sorunsuzluk veya başım ağrımasın diye ne derseniz artık) etmiyor .

    toyota gücü yeterli ve vites oranları ile esnek araçlarına donanımda yoksa sonradan 400 tl gibi bir rakama her türlü takıyor CC ü, 1.4 dizel modellerine yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı hiçbir şekilde takmıyor takmayacaklarını da söylüyorlar zaten.

    yok illa ben isterim diyorsanız,adresiniz toyota değil başka marka olmalı nokta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fasher

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Saçmalık,başka adı yok.
    Bir de bu Corolla ve Civic'ler xenon paketle satılıyor güya ama,ben bunlardan hiçbirinin mercekli fara sahip olduğunu görmedim.
    Fabrika çıkışı çakma xenon mu satıyor bunlar ? Garip değil mi ?

    aynen benimde dikkatimi çekti civic incelerken, fabrika çıkışlı çakmayı yapıştırıyorlar birde araçlar xenon lu diye de hava atıyorlar hey allahım

    Bilgisiz yorum yapmayın. Xenon için mercek zorunlu değildir. Civic'lerde de orjinal xenon var. Aynı zamanda xenon sisteminde zorunlu olan oto. far yükseklik ayarı ve far yıkama da var.

    Bunlarda merceklilerde kullanılan D1S/D2S yerine D1R/D2R ampul kullanılır. Biraz araştırın.




  • Bi zahnet bepenmiyorsanız almayı verin arkadaşım. Kesbinin aveosunda bile var bu özellik ama Corollada yok o da toyota nın ayıbı bir aveo olamamış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: fasher

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Saçmalık,başka adı yok.
    Bir de bu Corolla ve Civic'ler xenon paketle satılıyor güya ama,ben bunlardan hiçbirinin mercekli fara sahip olduğunu görmedim.
    Fabrika çıkışı çakma xenon mu satıyor bunlar ? Garip değil mi ?

    aynen benimde dikkatimi çekti civic incelerken, fabrika çıkışlı çakmayı yapıştırıyorlar birde araçlar xenon lu diye de hava atıyorlar hey allahım

    Bilgisiz yorum yapmayın. Xenon için mercek zorunlu değildir. Civic'lerde de orjinal xenon var. Aynı zamanda xenon sisteminde zorunlu olan oto. far yükseklik ayarı ve far yıkama da var.

    Bunlarda merceklilerde kullanılan D1S/D2S yerine D1R/D2R ampul kullanılır. Biraz araştırın.

    tebrikler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Dizel az yaktığı için Hız sabitleyiciye ihtiyaç duymuyor. Ne kadar basarsan bas 5-6 litre yakar. Forum sabitidir. BMW 5.20d de o kadar yakar, 1.3 Multijet de o kadar yakar.

    hiçbirşey bilmiyorsunuz bari yorum yapmayın.

    320D 184 Bg ----- Opel Corsa 1.3 95 Bg Ecoflex

    Ş.içi 6.8 lt ------- Ş.içi 4.3 lt
    Ş.dışı 4.4 lt ----- Ş.dışı 3.2 lt
    ort. 5.3lt ------- Ort 3.6 lt
    Co2 140gr ------ Co2 94gr

    Bmw nin 2 litre dizeliyle , fiat-opel 1.3 dizeli arasında ne güç, ne tüketim, ne co2 salınımı nede performans anlamında hiçbir benzerlik yoktur. Vergilendirme sistemindede 95gr co2 salınımıyla opel bambaşka biyerdedir vergi bile vermez, 140 gr co2 salınımıyla bmw bambaşka biyerdedir. Arada hem vergilendirme olarak hem tüketim hemde performans olarak dağlar kadar fark var. (co2 ile vergi alan ülkeler için, türkiyede de bir fark yok gerçi ) Post kasma amacıyla her konuya doğru yanlış bişeyler yazmaktan vazgeçerseniz forumu kirletmemiş olursunuz.

    Silinsin ltf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 5 Ocak 2012; 17:22:41 >




  • dizel corolla'larda yok diye duymuştum
    benzinli modellerinde varmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Dizel az yaktığı için Hız sabitleyiciye ihtiyaç duymuyor. Ne kadar basarsan bas 5-6 litre yakar. Forum sabitidir. BMW 5.20d de o kadar yakar, 1.3 Multijet de o kadar yakar.

    hiçbirşey bilmiyorsunuz bari yorum yapmayın.

    320D 184 Bg ----- Opel Corsa 1.3 95 Bg Ecoflex

    Ş.içi 6.8 lt ------- Ş.içi 4.3 lt
    Ş.dışı 4.4 lt ----- Ş.dışı 3.2 lt
    ort. 5.3lt ------- Ort 3.6 lt
    Co2 140gr ------ Co2 94gr

    Bmw nin 2 litre dizeliyle , fiat-opel 1.3 dizeli arasında ne güç, ne tüketim, ne co2 salınımı nede performans anlamında hiçbir benzerlik yoktur. Vergilendirme sistemindede 95gr co2 salınımıyla opel bambaşka biyerdedir vergi bile vermez, 140 gr co2 salınımıyla bmw bambaşka biyerdedir. Arada hem vergilendirme olarak hem tüketim hemde performans olarak dağlar kadar fark var. (co2 ile vergi alan ülkeler için, türkiyede de bir fark yok gerçi ) Post kasma amacıyla her konuya doğru yanlış bişeyler yazmaktan vazgeçerseniz forumu kirletmemiş olursunuz.

    Silinsin ltf



    Forumda devamlı tarşılan bir konudur.

    1.3 Opel genelde 5-6 litre arası yakar.

    BMW 5.20d de 5-6 litre arası yakar.

    Dizel araçla yoğun trafikte de kalsan, sürekli 150-180km/s hızla da gitsen az yakar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: dr_suphiba

    debriyaj ile devreden çıkmayan sistem biraz pahalı.

    bir de 1.4 did motorun vites değiştirme isteği fazla.

    örnekse 6.vites ile 100km süratle gidiyorsunuz. vitesin gücü az, yokuşa geldiniz araç 5. vitesi isteyecektir. ancak diğer yandan hızı sabit tutabilmek için gaz verecek motoru eski tabirle boğacaktır.

    dizel araçlarda hız sabitleyici biraz riskli olabileceğinden toyota da sorunsuz marka olarak bu riski almak istemediğinden 2012 yılında hala bu sistemi kullanmıyor araçlarında.

    aynı model benzinlilerinde sabitleyici var.

    dizelde hız sabitleyicinin neresi riski Allah aşkına ya?
    elektronik hız sabitleyici olan sistemlerde debriyajda sensör vardır. vites küçültmek için debriyaja basınca cc gaz vermeyi keser siz vitesi atınca tekrar eski hızına sabitlemek için gaz verir.
    saçma sapan bir donanım anlayışı yüzünden markayı savunmak için saçmalamaya gerek yok bence. yok sorunsuzluğu bozmamak için falan fıstık...

    sevgili forumdaşım,

    toyota markasının bu donanımsızlık ve pahalılığında markayı savunduğum konusunda yanlış düşünüyorsunuz. bana göre şu nanda o paraya alınabilecek en saçma araç corolla did dir.
    yazdığım şeylerin tamamı debriyaja basınca devreden çıkan sistemler içindi.(2008 civicte kullanılan gibi)
    biraz fazla kızmışsınız gerek yok

    debriyajsız sistemdeki risk konusu ise araç zaten kısa olan tork bandından düşebilecek duruma geldiğinde oluşabilir. ama "eşek olma vitesi küçült o zaman" derseniz diyeek birşeyim yok. bu durumda da hız sabitleyici gerektiğinde kapatılması gereken sonra tekrar açılan gereksiz birşey gibi olacaktır.




  • arkadaşımda 2006 megane sportway var, hız sabitleyici var aynalar ve arka camlar elle ayarlanıyor
  • 45 bin tllik astra classicte her donanım standartken corollada olmaması ayrı bir tuhaflık ayreten 13 bin tl daha veriyorsun ayrıca
  • Sanırım hız sabitleyicinin icat sebebinin yakıt tasarrufu olduğu düşünülüyor.

    Oysa hız sabitleyici bir konfor ekipmanıdır. Örneğin uzun Alman otobanlarında, ayağınızı sürekli sabit tutmanız sonucu yorulmanızı engellemektir amacı.

    Bunun yan getirisi, sabit hızlarda stabil bir yakıt tüketimidir. Bakın daha az da demiyorum, mümkün olduğunca sabit bir yakıt tüketimi sağlar çünkü aynı hızda gittikten sonra ayağınız ile de pedalı ayarlasanız, hız sabitleyici de kullansanız yaklaşık aynı yakıtı harcarsınız.

    Kaldı ki, bundan 10-15 sene önce henüz gaz pedalı elektronik komutlar ile değil bir tel ile motora hükmederdi, eğer o dönemde hız sabitleyicisi olan bir otomobil kullanmış iseniz, hız sabileyiciden(Cruze Control yada Tempomat) hızı artırdığınızda, pedalın aşağıya düştüğünü hissederdiniz. Yani pedala basmaktan hiçbir farkı yoktu çalışma prensibi olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi John Shepard -- 5 Ocak 2012; 17:49:36 >




  • 2005 TDCI Focusumda hız sabitleyici var; uzun yolda büyük rahatlık. Üstelik el gazı da var gaz pedalı kullanmadan hızı arttırıp azaltabiliyor.

    Ama şimdi bütün forum Focusta arabamı corollanın yanında diyecek, sinir bozucu mesajlar yazılacak falan.
    Hep aynı hikaye, kim hangi aracı alıyorsa onun fanatiği oluyor.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.