dostlar cd okuyamıyor G/Ç hatası veriyor dvd rw daha yeni hiç bir cd yi okumuyor bu nedir tam olarak ne yapmam lazım
Sorunun belirtileri Windows XP'de CD sürücünüzden bir program yüklemeye veya veri kopyalamaya çalıştığınızda, aşağıdaki hata iletilerinden birini alabilirsiniz: Bir G/Ç aygıt hatası nedeniyle istek yürütülemedi. ReadProcessMemory veya WriteProcessMemory isteğinin sadece bir parçası tamamlandı Üste
Sorunu giderme yöntemleri Bu sorunu gidermek için aşağıdaki yöntemleri deneyin. Üste
Yöntem 1: CD sürücünüz için IDE Kanalı Özellikleri'nde aktarım modunu değiştirme 1. Başlat'ı tıklatın, Bilgisayarım'ı sağ tıklatın ve sonra Yönet'i tıklatın. 2. Bilgisayar Yönetimi (Yerel) altında, Aygıt Yönetimi'ni tıklatın. 3. Sağ tarafta, IDE ATA/ATAPI denetleyiciler öğesini genişletin. 4. CD sürücünüzün bağlı olduğu kanalı sağ tıklatın ve sonra Özellikler'i tıklatın. Genellikle bu kanal İkincil IDE Kanalı'dır. 5. Gelişmiş Ayarlar sekmesinde, CD sürücünüzü temsil eden aygıtın Aktarım Modu kutusunda Salt PIO'yu tıklatın. Genellikle bu aygıt Aygıt 1'dir. Sonra Tamam'ı tıklatın. İkincil IDE kanal aygıtı 1 için aktarım modunu değiştirdikten sonra sorun çözülmezse, CD sürücünüzün konumu bu olmayabilir. Aktarım modunu yeniden DMA kullanılabiliyorsa olarak değiştirmek için aynı yordamı kullanın. Sonra, sorun çözülünceye kadar IDE aygıtlarının aktarım modunu aşağıdaki sırayla değiştirmek için bu adımları yineleyin: • Birincil IDE kanalı, aygıt 1 • İkincil IDE kanalı, aygıt 0 Not Birincil IDE kanalı, aygıt 1 önyükleme diskinize bağlıdır. Bu genellikle, işletim sisteminizi içeren sabit disktir. Üste
Yöntem 2: Aygıt Yöneticisi'nde aygıtın durumunu denetleme Aygıt yöneticisinin doğru çalıştığından emin olmak için Aygıt Yöneticisi'nde aygıtın durumunu denetleyin.
Daha fazla bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makale numarasını tıklatın: 283658 (http://support.microsoft.com/kb/283658/) NASIL YAPILIR: Windows XP'de Aygıtları Yönetme Üste
Yöntem 3: Donanımınızın üreticisine başvurma Kullanabileceğiniz bir bellenim veya aygıt sürücüsü güncelleştirmesi olup olmadığını belirlemek için donanımınızın üreticisine başvurun.
Üreticiye başvurma konusunda bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki uygun makale numarasını tıklatın: 65416 (http://support.microsoft.com/kb/65416/) Donanım ve yazılım satıcıları iletişim bilgileri, A-K
60781 (http://support.microsoft.com/kb/60781/) Donanım ve yazılım satıcıları iletişim bilgileri, L-P (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir)
60782 (http://support.microsoft.com/kb/60782/) Donanım ve yazılım satıcıları iletişim bilgileri, Q-Z (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir) Microsoft, teknik destek bulmanıza yardımcı olmak üzere üçüncü taraf iletişim bilgilerini sağlamaktadır. Bu iletişim bilgileri önceden haber verilmeksizin değiştirilebilir. Microsoft bu üçüncü taraf iletişim bilgilerinin doğruluğunu garanti etmez. Üste
Yöntem 4: Tüm kabloların doğru şekilde bağlandığından emin olma Başka bir kablonuz varsa onu kullanmayı deneyin. USB aygıtları için, başka bir USB bağlantı noktası kullanmayı deneyin. Üste
Yöntem 5: Bilgisayarda temiz önyükleme yapma Bilgisayarınızın temiz önyüklemesini gerçekleştirmeye çalışan.
Daha fazla bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makale numarasını tıklatın: 310353 (http://support.microsoft.com/kb/310353/) Windows XP bir "temiz önyükleme" durumunda başlatılacak biçimde nasıl yapılandırılır Temiz önyükleme sorunu giderirse, bilgisayarda uyumsuz bir program veya sürücü olabilir.
Daha fazla bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makale numarasını tıklatın: 316434 (http://support.microsoft.com/kb/316434/) Windows XP'de gelişmiş temiz önyükleme sorun gidermesi nasıl gerçekleştirilir Üste
Yöntem 6: Medyaya veya aygıta başka bir bilgisayarda erişmeyi deneme Sorun devam ederse, medya veya donanım arızalı olabilir. Yardım için medyanın veya donanımın üreticisine başvurun.
Üreticiye başvurma konusunda bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki uygun makale numarasını tıklatın: 65416 (http://support.microsoft.com/kb/65416/) Donanım ve yazılım satıcıları iletişim bilgileri, A-K
60781 (http://support.microsoft.com/kb/60781/) Donanım ve yazılım satıcıları iletişim bilgileri, L-P (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir)
60782 (http://support.microsoft.com/kb/60782/) Donanım ve yazılım satıcıları iletişim bilgileri, Q-Z (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir) Microsoft, teknik destek bulmanıza yardımcı olmak üzere üçüncü taraf iletişim bilgilerini sağlamaktadır. Bu iletişim bilgileri önceden haber verilmeksizin değiştirilebilir. Microsoft bu üçüncü taraf iletişim bilgilerinin doğruluğunu garanti etmez.
Bilgisayarim sag tikla - özellikler - Aygit yoneticisi - IDE ATA/ATAPI denetleyiciler yanindaki artiyi tikla - CDROM'un bagli oldugu kanali sag tikla - ozellikler (Genelde Ikincil IDE Kanali) - Gelismis Ayarlar sekmesi - Aktarim Modu'nda Salt PIO tikla (Genelde Aygit 1) - Tamam tikla