Şimdi Ara

GALERİ VE BAYİ FİYATLARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
4.084
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar öncelikle yarın ki bayramınızı şimdiden kutlarım. soruma gelecek olursak galeriler nasıl oluyorda sıfır km araçları bayiden ucuza satıyor?



  • Türkiye'de bayi karları astronomik seviyelerde.Bazen bazı modellerde öyle indirimler oluyor ki,e adamlar da zararına araba satmayacağına göre indirimli satıştan bile kar ediyorlar.

    Galeriler genelde fabrikadan veya oradaki bir toptancı(!) diyim artık oralardan toplu sipariş geçiyorlar.Araba ucuza geliyor haliyle.

    Bayii;distribütör,resmi ithalatçı vs. sıfatıyla 10bin euro kar koyuyorsa galeri 5bin euro kar koyuyor.

    Ankara'da tanıdığım bir galeri sahibi var mesela,adam 20 tane 5.20d siparişi geçiyor Almanya'dan.15 tanesini gümrükte bekletiyor,5 tanesini galeriye çekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 18 Ağustos 2012; 13:53:19 >
  • Ornegin 7 8 galerici aralarinda anlasiyorlar ve filo seklinde araclari uygun fiyattan satin alip satiyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayiler ufak tefek hasarlı, defolu arabaları uygun fiyatla galerilere devrediyorlar...Bu bir...İkincisi zam öncesi onlara iskontolu fiyattan araba satıyorlar.. Acil nakit ihtiyaçlarını gideriyorlar..Her yetkili bayinin devamlı iş yaptığı ikinci el arabalarını devrettiği bir kaç galerisi var..Zaman zaman paslaşıyorlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 18 Ağustos 2012; 13:55:28 >
  • bu durumda galeriler değil bayiler çamura yatıyor yani
  • bu durum piyasa arabası denilen araçlarda daha çok olmakta.. Kolay satılması ve düşük fiyat seviyesinde araçlar olması bu işi hızlandırıyorlar..

    Geçen günlerde yeni kasa Fiat Linea'yı internet fiyatı üzerinden 1.500 TL indirimle bayiiden anlaşırken 2.500 TL daha uygun fiyata malum sitede galeri ilanlarına rastladık..

    İstenilirse bayiide bu indirimi yapar... Ama yapmıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    50.000€ ve üstü rakama araç alacaksam, bayide pahalı, galeride 5-10.000€ ucuz olayına hiç dikkat etmem. Sonrasında sıkıntı çıkmayacağının garantisini veremezler. En azından bayiden aldığında garanti konusunda hem üst düzey haklısın, hem de kafan rahat.

    olay keşke 5-10 bin ile fark etse.
    bugün galerideki cls lere bakıyorum 290-320 arası misal

    bayide ise (internet fiyatı)
    quote:

    Temel Fiyat 361.700,00 TL
    Paketler 26.702,83 TL
    Renk Metalik Elmas Beyazı 10.657,88 TL
    Jant 18 inç, 5 kollu, parlak titanyum rengi, AMG tasarımı hafif alaşım jantlar 0,00 TL
    Döşeme Badem Beji Deri 0,00 TL
    Süslemeler Açık Kahve İpek Mat Cilalı Kavak Ağacı Ahşap Süslemeler 0,00 TL
    Ekstra donanım 75.645,12 TL
    Toplam fiyat 474.705,80 TL


    buyur sen hesap yap

    -----
    Ama yine de önce bayiyle sıkı bir pazarlık yapılmalı. Sonra duruma göre galerinin kapısının önünden geçilmeli.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing
    Rakamları örnek verdim dostum.

    400.000TL'lik araç alacak olsam, 20-30.000TL arasında boğulmam yani gider orjinal bayiden alırım pahalı fln beni alakadar etmez. Galeriye neden bulaşayım?

    Evet örnek (benim verdiğim de örnek)

    bayide 474
    greyde 300

    474 - 300 = 174 bin Tl az buz fark değil yani (2. el E 350 fiyatı)
    İnsanın kafası karışmıyor değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ycgurdal

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing
    Rakamları örnek verdim dostum.

    400.000TL'lik araç alacak olsam, 20-30.000TL arasında boğulmam yani gider orjinal bayiden alırım pahalı fln beni alakadar etmez. Galeriye neden bulaşayım?

    Evet örnek (benim verdiğim de örnek)

    bayide 474
    greyde 300

    474 - 300 = 174 bin Tl az buz fark değil yani (2. el E 350 fiyatı)
    İnsanın kafası karışmıyor değil.

    Risk ama burda grey.




  • Galeriden lüx araç almak daha mantıklı. Neden derseniz galeriler çok fazla araç aldıkları için indirim oranları fazla. Misal bayide araba 400 bin tl tek paket var. Galeride araba 395 bin tl 3 paket var. Bu tür güzellikleri var galerinin ama kesinlikle resmi ihtalatçı faturalı olmalı. Grey araba alınmaz.
  • bu fiyatları tartışmayalım arkadaşlar yukarıda arkadaşın da dediği gibi linea vb araçlar üzerinden konuşalım. garanti vs kime ait güvenilirlik açısından fark nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    İlerde bir garantilik bir durum söz konusu olduğunda, servisten alacağın desteği galeriden alamazsın.

    Tıpkı küçük esnaf bilgisayarcıdan bir kulaklık alıp, bozulduğunda garanti için verdiğinde, nasıl yüz göz asıp tamam diye alıp ve 1-2 ay oyalıyorsa ve yine büyük firmada en fazla 20 gün ise bu süre, bunda da mantık aynı.

    Aslında ben de en çok o konuyu düşünüyorum.
    Bazı markalar bu konuda kesin bir yargı koyarken, bazı marklar da garanti kapsamına alabilmekte.
    Ama özellikle bu konu iyi araştırılması gerekir.
    Yanlış anlaşılmasın grey savunucusu değilim. Hatta olabildiğince resmiyet sağlamdır derim.

    Misal x firma ile ilgili servis çalışanı bir tanıdıkla üstü kapalı konuştum.
    Onun verdiği bilgiler de yine pek açık değildi.

    Misal ; "Greyden aldığın aracı 2 yıl uluslar arası garantisi var.
    Fakat bu garantiyi kullanabilmen için resmi ithalat olması lazım.
    Oldu da herhangi bir konudan ötürü yolda kaldın.
    Eğer aracın garanti kapsamında olsa bile yol yardım desteği alamayabilir.
    Aracı, çekici tutup servise kendin bırakmak zorunda olabilirsin.
    Ama sorun araçta ise (kullanıcı hatası değilse) parça garantiden değişir ama işçilik servisin insafında imiş.
    Bir de satarken muadillrine oranla sorun olabiliyor. vs. vs. "(arkadaşın ifadeleri)

    Bilmiyorum düşüncem net desem yalan olur.
    Fiyat farkı azımsamayacak gibi değil.
    Şimdilik bekliyorum.
    Sonuçta bilgi, araştırma ve ŞANS.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serginhoo

    bu fiyatları tartışmayalım arkadaşlar yukarıda arkadaşın da dediği gibi linea vb araçlar üzerinden konuşalım. garanti vs kime ait güvenilirlik açısından fark nedir?

    Linea gibi araçları bayiler kotalarını doldurmak için toplu olarak galerilere verebiliyor.
    Eğer aracın sıfır olduğundan eminseniz(km düşürme olayı veya rent acar) böyle konularda sıkıntı yaşamazsınız.
    Sadece ruhsata göre sıfır aracınızın 2. sahibi olursunuz.
  • Kota doldurma dısında bayilerin bir yıl icinde getirdiği aracı satma zorunluluğu var. Söyle örneklerim; bugun 19 agustos 2012.Toyota toyan bayisi 21 Ağustos 2011 de gümrüğe bir corolla sokuyor ve arac bugüne kadar satilamadi. Eğer arac yarında ( yani 20 agustos 2012) satılmazsa bayının o araca plaka çıkartması gerekiyor. Araca plaka çıktığı an zaten ikinci ele düşüyor haliyle degeride düşüyor. Bu yüzden bayiler bu araçları ya erkenden galerilere satıyor yada kendi çalışanlarına satıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bikac galeri aralarinda toplanir yil sonuna dogru yuklu miktarda arac siparis ederler filo indirimi vs. Ile araclari alirlar ve sonrada eritirler catir catir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sonuç olarak galeriden sıfır araç almak daha mantıklı diyosunuz yani
  • Sifir ama plakali ikinci el oluyor o spottaki linea vs tipi araclar..
    Filo indirimi ile ciddi dusuk fiyatlardan yuksek rakamlarda alis yapiyorlar..
    Buradaki dezavantaj aracin 2. Sahibi olmak ve sifir km arac kredisi kullanamamak,kredide ikinci el arac sinifinda faiz orani ile arac almak..
    Diger turlu para pesin ve galeri saglam ise avantajli.. Bu arada kasko da da ikinci el arac muamelesi gorebilir belki? Sifir km yani yeni tescil araclarin kaskolari ayni model ikinci el araclara gore daha dusuk olabiliyor diye biliyorum sahsen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.