Şimdi Ara

Galiba aracım dondu. Şuan çalışmıyor. (ÇÖZÜLDÜ) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
3
Favori
18.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merak ettim sonucu takip

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun İnşallah küçük bir zararla atlatırsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: humerus06

    Geçmiş olsun İnşallah küçük bir zararla atlatırsınız
    Blok çatlatmış piston kitlemiş diyenlere bakma sen, devirdaim donmuş. Kasnak dönemediği için v kayışından geliyodur o ses. bide marş verip zorlama devirdaimi kırarsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Axener

    Blok çatlatmış piston kitlemiş diyenlere bakma sen, devirdaim donmuş. Kasnak dönemediği için v kayışından geliyodur o ses. bide marş verip zorlama devirdaimi kırarsın.

    Alıntıları Göster
    mar? motoru aryzaly
  • Marş motoru cortlamış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arac nu şekilde donmus iken nasıl basiyorsunuz yazık . Sıcak su ile eritmeye çalışın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende de volvo dizel var motorlarımız aynı fabrika (psa) üretimi. Ben de İzmirde yaşıyorum benim aracımda da şöyle bir sıkıntı var aracın kontağını çevirdiğiniz an aracın çalışması gerekir ya hani. İşte benimki çalışmıyor. 4-5 saniye gecikmeli olarak çalışıyor. Yani kontağı çeviriyorum 4-5 saniye boyunca çıt çıkmıyor. Sonra çalışıyor motor ve abartısız 5dk rölantide bekleyip 20 dk boyunca devirsiz hareket ettikten sonra motor ancak ideal ısısına gelmiş oluyor ki bu hareket etme esnasında otomobile değil de traktöre binmişsiniz gibi bir hissiyat oluşuyor. 5-10 kez tekliyor gaz yemiyor. 2 hafta öncesine kadar aracımın hiçbir problemi yokken motoru elime alma noktasına geldim. Tamam havalar bir anda inanılmaz soğudu ama demek ki Erzurum Kars'ta olsak aracın kapısını dahi açamayacağız. Bir de Volvo İsveç malı olacak. Markadan inanılmaz derecede soğudum şu 2 haftada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnşallah motor blok çatlatmaz. Ben daha dün kontrol ettirdim antifirizi -28 derece dayanlikliligi gosterdi. Aracinizdan yaz-kış antifirizi eksik etmeyin. Pahali birşeyde degil zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MartenStorm

    Bende de volvo dizel var motorlarımız aynı fabrika (psa) üretimi. Ben de İzmirde yaşıyorum benim aracımda da şöyle bir sıkıntı var aracın kontağını çevirdiğiniz an aracın çalışması gerekir ya hani. İşte benimki çalışmıyor. 4-5 saniye gecikmeli olarak çalışıyor. Yani kontağı çeviriyorum 4-5 saniye boyunca çıt çıkmıyor. Sonra çalışıyor motor ve abartısız 5dk rölantide bekleyip 20 dk boyunca devirsiz hareket ettikten sonra motor ancak ideal ısısına gelmiş oluyor ki bu hareket etme esnasında otomobile değil de traktöre binmişsiniz gibi bir hissiyat oluşuyor. 5-10 kez tekliyor gaz yemiyor. 2 hafta öncesine kadar aracımın hiçbir problemi yokken motoru elime alma noktasına geldim. Tamam havalar bir anda inanılmaz soğudu ama demek ki Erzurum Kars'ta olsak aracın kapısını dahi açamayacağız. Bir de Volvo İsveç malı olacak. Markadan inanılmaz derecede soğudum şu 2 haftada.

    Psa dizel motorlarda lambda sensör arızası özellikle kışın çok yaşanır soğuk havalarda. Yanlış veri yüzünden motor devri korumaya geçer, yapılacak şey o durumda bir süre aracı rölantide çalıştırp ısıtmak sonra kontak kapatıp 3-5 dakika bekleyip çalıştırmak, yani anlık veriyi sıfırlayıp ikinci bir marş yapmak, yıllarca kullandım sık yaşadığım bir mevzudur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z


    quote:

    Orijinalden alıntı: MartenStorm

    Bende de volvo dizel var motorlarımız aynı fabrika (psa) üretimi. Ben de İzmirde yaşıyorum benim aracımda da şöyle bir sıkıntı var aracın kontağını çevirdiğiniz an aracın çalışması gerekir ya hani. İşte benimki çalışmıyor. 4-5 saniye gecikmeli olarak çalışıyor. Yani kontağı çeviriyorum 4-5 saniye boyunca çıt çıkmıyor. Sonra çalışıyor motor ve abartısız 5dk rölantide bekleyip 20 dk boyunca devirsiz hareket ettikten sonra motor ancak ideal ısısına gelmiş oluyor ki bu hareket etme esnasında otomobile değil de traktöre binmişsiniz gibi bir hissiyat oluşuyor. 5-10 kez tekliyor gaz yemiyor. 2 hafta öncesine kadar aracımın hiçbir problemi yokken motoru elime alma noktasına geldim. Tamam havalar bir anda inanılmaz soğudu ama demek ki Erzurum Kars'ta olsak aracın kapısını dahi açamayacağız. Bir de Volvo İsveç malı olacak. Markadan inanılmaz derecede soğudum şu 2 haftada.

    Psa dizel motorlarda lambda sensör arızası özellikle kışın çok yaşanır soğuk havalarda. Yanlış veri yüzünden motor devri korumaya geçer, yapılacak şey o durumda bir süre aracı rölantide çalıştırp ısıtmak sonra kontak kapatıp 3-5 dakika bekleyip çalıştırmak, yani anlık veriyi sıfırlayıp ikinci bir marş yapmak, yıllarca kullandım sık yaşadığım bir mevzudur.

    Öncelikle teşekkürler. Dediğin yöntemi uygulayınca motorun ideal ısısına gelme süresi yarı yarıya azaldı. Ancak aşırı titreşim, gürültü, tekleme vb. Traktörümsü davranışlar aynen devam ediyor. Hatta az da olsa arttı diyebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • MartenStorm M kullanıcısına yanıt
    Aracin rutin bakımlarıni nerede yaptiriyorsun ? Kışa kışlıķ bakımı yaptırmadan mi girdiz ? Benim aracım da volvo -15 de gördüm ama hep tek marş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Marş motoru cortlamış.

    Yahu hala MARŞ MOTORU diyorsunuz be!..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TroubleTrouble

    Aracin rutin bakımlarıni nerede yaptiriyorsun ? Kışa kışlıķ bakımı yaptırmadan mi girdiz ? Benim aracım da volvo -15 de gördüm ama hep tek marş

    Aracı 2.el olarak bu Ekim başı 110.000kmde Antalyadan aldım. Bütün bakımları yeni yapılmıştı Antalyada. Şu an araç 118.000de. İlk dizel aracım ancak 5.000 kmde bir servise gitmeye gerek yoktur heralde diye düşünüp bakım falan yaptırmadım henüz. Malum araç zaten İzmirde diye düşünüp ayrıetten kışlık bakım da yaptırmadım. Bundan önce hep benzinli araçlarım oldu en az 25-30 binde anca bakıma götürürdüm onlar da tek marş taş gibi çalışırdı. Ha 5.000kmde bir servise götürüp filtre-yağ cart curt değiştirmeye ne bütçem ne de sinir sistemim elvermez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Febr

    quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Marş motoru cortlamış.

    Yahu hala MARŞ MOTORU diyorsunuz be!..


    Alıntıları Göster
    Aracınızın aynı motoru olan (1.4 HDI DV4TD kodlu motor 70 hp) aracım var, sabaha doğru -6 derecede tek marşta çalışıyor. Yazın antifiriz komple değiştirmiştim. Sanırım kış bakımı yapılmamış. Yaz kış her zaman antifiriz kullanılmalı. Aracınız kaç bin kmde?




  • seizure kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun, benim 308 aracımda da aynı problem oldu, zorlamadım bıraktım. Havalar ısındığında icabına bakacağız.
  • Zorlamayın hocam, ben bile İzmir' de oturmama rağmen dün arabayı çalıştırınca tekleyip 3. saniyede filan marş bastı. İlk defa başıma böyle bir şey geliyor, havalar cidden aşırı soğuk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MartenStorm


    quote:

    Orijinalden alıntı: TroubleTrouble

    Aracin rutin bakımlarıni nerede yaptiriyorsun ? Kışa kışlıķ bakımı yaptırmadan mi girdiz ? Benim aracım da volvo -15 de gördüm ama hep tek marş

    Aracı 2.el olarak bu Ekim başı 110.000kmde Antalyadan aldım. Bütün bakımları yeni yapılmıştı Antalyada. Şu an araç 118.000de. İlk dizel aracım ancak 5.000 kmde bir servise gitmeye gerek yoktur heralde diye düşünüp bakım falan yaptırmadım henüz. Malum araç zaten İzmirde diye düşünüp ayrıetten kışlık bakım da yaptırmadım. Bundan önce hep benzinli araçlarım oldu en az 25-30 binde anca bakıma götürürdüm onlar da tek marş taş gibi çalışırdı. Ha 5.000kmde bir servise götürüp filtre-yağ cart curt değiştirmeye ne bütçem ne de sinir sistemim elvermez.

    İzmirde havalar soğuk olmaz diye düşünen bir çok kişi hava sıcaklığı -7 ye düşünce başlarına bu tür olaylar geldi. Oysa bu işin garantisimi var ne olur ne olmaz diye kış başlamadan antifreezen mutlaka konulması gerekiyor araçlara.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PolarStern

    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    Hocam antifreeze olmazsa su donar.Kisin %70 antifriz %30 seklinde olmalidir karisim.Yazin ise yari yariya

    Yaptığınız karışım oranı ile suyun donma ısısı -55 / -58 derece civarı olur. Türkiye şartlarında ideal karışım oranı %30 Antifreeze / %70 su dur. Bu şekilde suyun donma ısısı -15 / -16 derece olur.

    genelleme yaparak yanlış bilgi vermeyin, Ankara'nın yüksek kesimleri dün sabaha karşı -25 dereceleri gördü. iç kesimlerdeki soğuklardan haberiniz yok galiba. arkdaşın dediği 70/30 luk oran garanti orandır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaptân-ı Cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: PolarStern

    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    Hocam antifreeze olmazsa su donar.Kisin %70 antifriz %30 seklinde olmalidir karisim.Yazin ise yari yariya

    Yaptığınız karışım oranı ile suyun donma ısısı -55 / -58 derece civarı olur. Türkiye şartlarında ideal karışım oranı %30 Antifreeze / %70 su dur. Bu şekilde suyun donma ısısı -15 / -16 derece olur.

    genelleme yaparak yanlış bilgi vermeyin, Ankara'nın yüksek kesimleri dün sabaha karşı -25 dereceleri gördü. iç kesimlerdeki soğuklardan haberiniz yok galiba. arkdaşın dediği 70/30 luk oran garanti orandır.

    Alıntıları Göster
    Gaza sonuna kadar basın hava filtresinin ordan fönle 5 dakika sıcak hava üfleyin, aynı şeyi egzos manifoldunun ordan da yapın, egzosu söküp fönle 5 dk da ordan üfletin sonra manifolda geri bağlayın, aracın buzu çözülsün :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Discursive

    Gaza sonuna kadar basın hava filtresinin ordan fönle 5 dakika sıcak hava üfleyin, aynı şeyi egzos manifoldunun ordan da yapın, egzosu söküp fönle 5 dk da ordan üfletin sonra manifolda geri bağlayın, aracın buzu çözülsün :)

    Alıntıları Göster

     Galiba aracım dondu. Şuan çalışmıyor. (ÇÖZÜLDÜ)

    09/01/2015

    Arkadaşlar dün gece buz genleşirse çıkabilecek yeri olsun diye radyatör kapağını açık bırakmıştım. Bu gün baktığımda tamda düşündüğüm gibi olmuş. Buz kapak kısmından dışarı doğru çıkmış. Umarım motorun içine bir sıkıntı vermemiştir.

    Aracı sokacağım kapalı bir yer bulamadığım için bugün yine bu şekilde kalacak. Yarın İzmir'de hava 10 dereceye kadar ısınacak görünüyor. Yarın öğlen saatlerinde hava sıcakken fönle, sobayla biraz daha ısıtıp çalıştırmayı deneyeceğim.





  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.