< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Garajda Volvo V40 1.8 Motor Yeniledik (rektefiye) (3. sayfa)
-
-
Öncelikle geçmiş olsun bende rektefiye yaptırdım aracı
Piston egzantrik mili ve yağ pompası değiştirmemeniz Büyük kumar olmuş.
Ben bunları hep değiştirdim hatta araçta şu an ufak bir sıkıntı yaşadım oda yağ soğutucusunun patlaması...
Behr marka soğutucu patladı aldığım parçalar içinde mais harici tek parçaydı birde piston tabi(mahle)...
Motordan talaş tozu topladık demişsiniz bende ilk yağ değişiminde böyle bir şey olmadı değişik bir durum acaba gömlekten dolayı mı oldu bu olay çünkü ben gömlek çaktırmadım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2.0 piston takılamaz mı bu durumda 1.8 yoksa silindir yuvaları honlanıp
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Olabilirdi hocam ama buralar hava sıcaklığı olarak çok ciddi soğuklar görmüyor. O yüzden tercih etmedim. Fiyat farkı da oldukça artıyordu. 5.3l yağ alıyor araç.
-
egzantrikler çıkma aldığımız kapakla beraber geldi hocam. Aldığımız kapak egzantrikler tertemizdi aşınma dahi yoktu. Sıfırı zaten çoğu şey yok. Renault grubunda ki kadar şanslı değiliz olsa alacaktık elbette :) Mesela 1.5dci sıfır yan sanayi üst kapak 2500tl. Keza pistonlar ve yağ pompası da öyle olsa neden değiştirmeyelim? Gerçi pistonlar da etek kısmı hariç oldukça iyi sayılırdı.
Sıfır araç alsanız da rektefiye yaptırsanız da ilk yağda illa ki metal tozu küçük metal parçacıkları olabiliyor. Takılan yeni yatakların kranka kol burçlarına alışma süreci olacak. Sonuçta ikisi de farklı malzeme ve biraz sıkı çalışacaklardır. Parçalar çalıştıkça yerine alışır ve bu sıkı çalışma durumu geçer. Buna rodaj süreci denir. Gömleklerden de bir miktar metal tozu bırakması normal sonuçta segmanlar üzerini sıyırıyor.
Yağ filtresinin içerisine detaylı bakınca ve çıkan yağa ışık tutunca parlamalar açıkca belli olur. İlk başta da dediğim gibi yağsız kalma durumundan değil yağ yaktığı için rektefiye ettik. Pompa da gayet iyi durumda ancak ne olacağı belli olmaz. Gerisi nasip kısmet.
Volvo'da durum böyle idi ancak clioda parçalar olduğu için her şey sıfır alındı. liste şöyle;
Krank orj
üst kapak (Yansanayi, orjinalinde kronik çatlama sorunu oluyormuş)
yağ pompası orj
piston segman kit (goetze)
subaplar subap gaydı güneş
turbo supsan
yağ pompa zinciri
devirdaim ve triger set
yağlama jetleri
egzantrik
subap fincanları
-
2.0 pistonlarının çapı tutuyor hocam ancak pim yüksekliği farklı idi. Onun için krankın ve piston kollarının değişmesi gerekiyordu. Yurtdışında forumda birisi yapmış dediğim şekilde. Adamın elinde iki motorda varmış ondan ona söküp yapmış. ne yazık ki bizim öyle bir şansımız yoktu. Güzel ülkemizde de çıkma krankı 2 bin liraya satıyorlar kollar 4*350tl civarı. O yüzden heyecana gerek yok diyerek mevcut motordan gittik. Şu an gücü gayet yerine geldi keşke bir de turbo olsaydı tadından yenmezdi
-
Turboyu da garajda yapıp ekledik diye konu açma ne olur bu muhteşem konu sayesinde bugünde gözüm güzel birşeyler gördü. Eline sağlık.
-
Yazılım dışında yapılır aslında 😂 turbolu Volvo motoru ECU ve intercooler olursa çıkma her şeyi aynı buna yerleştirirsek olur hocam :) araçla bi yurtdışı yapıp gelmek lazım 😅
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
udemy, araç rektifiye diyerek kurs aç reyiz, valla şu dkdan sonra ancak o kurtarır bizi
-
Bu işleri önceden yapmamış tecrübesi olmayan insanın yapabileceği iş değil bu.
-
Evde bira, rakı gibi ÖTV den millet yavaş yavaş evde araba yapına doğru ilerliyor :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elinize sağlık. Garaj tasarımı bile aklımda olanla hemen hemen aynı. Müstakil bir eve geçince mutlaka böyle bir düşüncem var. Türkiye'de kendi motorunu toplayan insanlar görmek güzel. Motor, piyasa motoru olsaydı maliyet çok daha düşük çıkardı. Bloğu rektefiyeci yerine seyyar olarak keşke siz honlasaydınız :) Silindir hacminden talaş kaldırıp bir büyük pistona geçilmeyecekse pek rektefiyecilik iş yok aslında araç hararet görmemişse. Motor toplandıktan sonra olan ilk marşın heyecanını kolay kolay hiç birşey yaşatamaz. Kolay gelsin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tebrikler. Chrisfix gibi bir çalışma olmuş. Yedek parça sıkıntısı olan bir aracı tamir etmek daha zor olmasına rağmen başarmışsınız.
-
Garaj alanı anca bu kadar çıkarabildik hocam. Kepenk kapıyı bile 2 ay sonra yapabildik ancak :)
Volvo parçaları nispeten pahalı. Renault Fiat grubu olsa daha dusuk maliyetli olurdu ve çoğunun sıfırını bulabilirdik. Gömleklerde aşınma çoktu hocam gömlek çakılması şarttı. Piston malum zaten yoktu. Ayrıca elde honlamaya karşıyız hocam kasap işi oluyor tam anlamıyla. Düzenli olmadığı icin uzun ömürlü bir iş değil. Diğer parçaların komparator saati ile fln ölçülmesi açısından da iyi oluyor. Kendimiz kullanacağımız icin iyi olsun dedik. Ama piyasada satış işi yapanlar öyle yapıyor. Biz de aldıktan 12bin km sonra elimize verdiler :) satış işi yapmışlar kütlemişler bize. Olsun bu durumu göze alarak aldık 25bine alıyorduk sonuçta 😅
İlk marş dediğiniz gibi heyecanlı çalışacak mi çalışmayacak mi :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sağolun hocam. Sökmeden önce parçacılar oo hepsi var diyordu söktük o yok bu yok oldu. Çok içimize sinmese de yine güzel çalışıyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
16 yıldır bu forumda üyeyim. Böyle dolu dolu içeriği olan konu görmeyeli çok uzun zaman olmuştu. Elinize sağlık. Onca işin arasında foto çekip paylaşmak büyük maharet.
-
Çok teşekkür ediyorum hocam :) biraz geç oldu ama boş bırakmak istemedim forumu
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
elinize sağlık bende motosikletin birçok bakım/tamir işlerini kendim yaparım motor yarma işine girmeye cesaret edemesem de denemek isterim
-
Efsane konu. Güle güle kullanın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu siteye yakisan bir calisma olmus.ellerinize emeginize saglik.bu tip paylasimlarin cogalmasi dilegi ile..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X