Merhaba dostlar. Aynı yazıyı Volvo S40 I grubumuzda da paylaştım ancak genel olarak kendi aracını yapmak isteyen ustalardan bıkmış kişilere de ilham olabilmek adına yeni konuda paylaşmak istedim. Araç Volvo V40 1.8 atmosferik motor 115 HP 1998 model. Geçtiğimiz aylarda benim aracın rektefiye işlemlerini yazacak vakit bulamamıştım. Şimdi biraz toparlayıp fotoğrafları paylaşayım. Öncelikle evimizin garajında söküm işlemlerine başladık. Motoru calaskar ile sabitleyip bağlantılarını söktük. Şanzıman ve motoru yere indirip şanzımanı yerde ayırdık. daha sonra motoru üstten aldık. Külbütör kapağını açtık buradan sonra aşama aşama söktük. Üstteki vida diplerinden yağ geliyordu buji yuva oringleri artık vazifesini yerine getiremiyordu. Üst kapağı da açtık pistonlar aşağıya indi Buradaki ilk izlenim önceki sahipleri tarafından antifriz kullanılmamış. Üst kapakta su kanallarında çürümeler vardı. Pistonlar aşırı derece boşluk yapmıştı. Bu şekilde elle yokladığımızda silindir içerisinde sağa sola oynama vardı. Pistonlar üzerindeki kurumlardan da anlaşılacağı gibi aşırı şekilde yağ yakma vardı araçta. Lokomotif gibi geziyorduk :) Karteri de sökerek kranka ulaştık. üzerinden çıkan yataklar fabrikada takılan orjinal yatakalr idi. Motor daha önce kasaplar tarafından kurcalanmasına rağmen yatakları değiştirmemişler. Çok ufak çizikler dışında yataklar ve krank iyi durumdaydı. 300bin km de olmasına rağmen daha iyi bakılsa daha da fazla kmleri görebilirdi. Piston ve segmanın durumu bu şekilde. Segmanlar önceden ters takılmış yada yanlış segman kullanmışlar. Segmanlar hem ince hem de çapı kurtarmıyordu. Kompresyon segmanları bitik vaziyetteydi. Boşluktan dolayı da piston eteği silindir duvarlarına çarptığı için çizikler meydana gelmiş. Pistonların sıfırını bulamadığımız ve serviste de olmadığı için aynı pistonlara segman atarak tekrar kullandık. Rektefiyeci tarafından pistonlara göre özel gömlek çakıldı. Buradan sonraki aşamada söktüğümüz parçaları yıkadık temizledik ve Antalya Motor Yenileme atölyesinde Ecir Ustaya teslim ettik. 2-3 haftalık piston arama gibi bir vakit geçirdik boşu boşuna. En sonunda İsveç'te bile bulunmadığını farkettiğimizde bir hüsran oldu bizim için ancak sonrasında Ecir ustaya durumu bahsettik. Mevcut pistonların çok kötü olmadığını segman ve gömlek ile hallolur deyince bir de segman arayışına girdik Segmanları 950 gibi bir fiyata aldıktan sonra rektefiyeciye teslim ettik. Eklemeyi unuttuğum üst kapakta egzantrik tarafında bir eğiklik olduğunu üst kapağın değişeceğini söylediler. Çıkma olarak komple egzantrikler dahil 2250 gibi fiyata üst kapağı aldık. Ürün muhtemelen yurtdışından gelmişti çok çok temizdi şansımıza. Ülkemizde çıplak kapağı o fiyattan satıyorlar normalde. 3-5 gün içerisinde de rektefiyeciden hazır diye haber geldi. Gidip teslim aldık ve montajına başladık. Buradan itibaren montaj fotoğrafları yer alıyor. Pistonlar ve krank rektefiyecide toplandı. Kendimiz de toplayabilirdik ancak bu şekilde gelince dokunmadık. Yatakları güzelce yağladık ince ince yavaş yavaş topladık. Yağ pompasının içi. Yayı bir miktar kısalmıştı altını pul ile besledik. İçinden oldukça çamur çıktı iyi ki sökmüşüz. Pompanın da yenisi olmadığı için bunu da değiştiremedik maalesef. Ancak aracı yağ yaktığından dolayı söktüğümüz için herhangi bir sıkıntı olmayacağını düşündük. Sonuçta yatak sarmamıştı. Taşlanmış yeni subaplar takılmış çıkma aldığımız üst kapak. Volanı da sökmüşken taşlattık. Yanıklar fln vardı üzerinde. Baskı balata da yenilendi. Anaerobik Sıvı Conta ile topladık tüm aksamı. Bazı yerlerde normal sıvı conta da kullandık. Blok birleşimleri sadece turuncu conta ile yaptık. Üst kapak ve egzoz manifoldu takıldıktan sonra. Şanzımanı yine yerde birleştirdik ve yukarıya kaldırarak motor takozlarını taktık. Bu aşamadan sonra kablolar sensörler gaz teli gibi aksamları taktık. Debriyaj hidroliğinin havasını aldık. Parça eksikliği gibi nedenlerden dolayı toplama işi 3.güne sarktı. 3. günün akşamında Enjektör kütüğünün havasını alarak marşa bastık. 5-6snlik marşta motor çalıştı. eksilen suyunu fln takviye ederek deneme sürüşüne çıktık. yağını suyunu kontrol ettikten sonra yaz ayının gece serinliğinde 130km yol yaptık. motoru yenilemimizden bugüne yaklaşık 3bin km yol yaptım. 1900km civarında ilk yağını değiştirdik ki bu süre çok önemliydi. İlk yağ içerisinden çapaklar ve metal tozu bolca çıktı. Yağ olarak ilk yağı petrol ofisi 10-40 sonraki yağı ise liqui moly 10-40 kullandım. Motoru yapmadan önce rölantide klima açınca stop edecek hale gelen motor bugün rampalarda klima ile çıkmakta. Parçalar ve rektefiyeci işçiliği olarak 12500'e yakın meblağ tuttu. Sökme ve toplama işlerini kendimiz yaptığımız için maliyet daha düşük oldu. 4 ile 6bin tl arasında işçilik isteyenler vardı. Bu süreçten sonra arkadaşımın s40 2.0t yatak sardı onu da rektefiye edip topladık. Abimin clio da 450bin de artık vakti geldiği için onu da söküp rektefiye ederek 1.5 ay içerisinde 3 aracı da yapmış olduk. Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. |
Garajda Volvo V40 1.8 Motor Yeniledik (rektefiye)
-
-
Akıcı yazınız için bende teşekkürler, iyi günlerde kullanın
(rektefeden anlamadığımdan yorum yapamıyorum:)
-
Teşekkür ederim hocam :)
-
Emeğinize sağlık, ne güzel olmuş, elinizden geliyor, kendiniz yapmışsınız, tebrik ederim. Sonucun iyi olması da ayrı bir güzellik tabi. Benim için eksilen yağını ve suyunu kontrol etmekten ibaret araç bakımı.
-
Meslek ne ?
Bu arada çok klas değilmi kanka gel bizim bahçede senin arabanin motorunu rektefiye edelim zaman geçsin falan elinize sağlık 🙂🤌 -
Hocam elinize sağlık güzel olmuş. Acaba araç benzinli mi yoksa LPG var mı? Malum bu aralar benzinli araba bulmak zor. Çoğu LPG'li.
-
Eyvallah hocam. O kadar bakmayanlar da var ki motoru ölüme kadar götürür :)
-
Normal bir vatandaşın yapacağı iş hiç değil, elinize sağlık. Çok güzel konu olmuş.
-
Hocam benim grafik tasarım :)
Abimle beraber yaptık abim motor meslek lisesi bitirmişti seneler önce. Yine önceden motorsiklet tamirhanemiz vardı abimle beraber çalıştık benim ilgi tecrübe de oradan geliyor.
Teşekkür ederiz hocam :) Tabi arabayı yapmak için 3 ay garajı da kendimiz inşa ettik :)
-
LPG'li hocam. ocak 2020 de almıştım 25bin tl'ye üzerindeki sistem 10 yıllık. tank değişim süresi de geldi hatta. lpg konusunda ben bu motorda memnunum sorun çıkartmıyor uzun yolda 4.97 lpg fiyatıyla 40krş yakıyor yaklaşık. tam litre hesabı tutmuyor.
@parker48 Teşekkürler hocam. Yılların birikimini de böyle değerlendirmiş olduk.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ezimuse -- 21 Eylül 2021; 14:56:58 > -
Konu kesinlikle başka yere 5-6 bin liralık işçilik vermemek değil, gerçekten motoru toplayabilcdk bilgiye yeteneğe sahip olmak farklı bir mutlulukdur tekrardan helal olsun forum içinde aranan kan niteliğinde konulardan 😀 -
Gerçekten çok güzel bir başlık olmuş,
İmrenerek okudum,
etrafımda ufak tefek tamir vs. işlerini hep ben yaparım ama böyle bir iş hiç elimden gelen birşey değil,
cesaret isteyen ve araçta sorunsuz çalıştığına göre de gurur verici...
ellerinize sağlık.
diğer iki aracı da bekleriz....
-
eyvallah hocam. tabi her şey para değil işçilik kalitesi özen gibi konularda var. Hiç bir ticari yer bizim kadar özenli uğraşıp toplamaz. Verilen emek gerçekten muazzam. gece 3lere kadar benzinle tinerle parça yıkadık sabah 130km yola gittik motor parçalarını vermek için.
-
Elinizden gelmesi çok iyi. İnsanlar artık sanayiye düşünce pavyona düşmüş gibi hissediyor kendini.
-
Güzel çalışma. Anlatım çok daha güzel. -
Çok teşekkür ederim hocam :) bazı konularda bizde tereddütte kaldık ama sıkıntı yaşamadık şükür :)
Diğer Volvo bunun turbolusu motor fln aynı zaten sadece turbo besleme var ekstradan :)
Clio'da fotoğrafları abimin telefondan çektik onda kaldı onlar :) ama aşamalar aynı motor biraz daha farklı tabi dizel olunca.
Clio söktükten sonra. 1.5 dci
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ezimuse -- 21 Eylül 2021; 15:26:7 >
-
Gerçekten öyle hocam. İnsanları nasıl yolarız nasıl çakallık yaparız peşindeler. Yazık günah gerçekten. Ne iyi usta kaldı ne de dürüst usta, satıcı ve insanlar...
-
Bu kadar yazabileceğimi düşünmüyordum ama teşekkür ederim
-
Detaylı ve bilgi isteyen bir iş, böle bi işe girişsek çoğumuzun elinde kalır motor gerçekten. Tebrik ederim. -
Şunu yapamadığım için gerçekten kıskandım. Tebrikler çok verimli ve güzel bir çalışma.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Akıcı yazınız için bende teşekkürler, iyi günlerde kullanın (rektefeden anlamadığımdan yorum yapamıyorum:) |
Konu kesinlikle başka yere 5-6 bin liralık işçilik vermemek değil, gerçekten motoru toplayabilcdk bilgiye yeteneğe sahip olmak farklı bir mutlulukdur tekrardan helal olsun forum içinde aranan kan niteliğinde konulardan 😀
|
Hocam benim grafik tasarım :) Abimle beraber yaptık abim motor meslek lisesi bitirmişti seneler önce. Yine önceden motorsiklet tamirhanemiz vardı abimle beraber çalıştık benim ilgi tecrübe de oradan geliyor. Teşekkür ederiz hocam :) Tabi arabayı yapmak için 3 ay garajı da kendimiz inşa ettik :) |
Benzer içerikler
- 1.3 multijet yazılım yorumları
- servo fren kısıtlı ne demek
- fsi motor nasıl
- volant dişlisi değişim fiyatı
- araba far ayarı 0 1 2 3
- yeni 1 serisi
- togg ortakları ayrıldı
- ford fiesta sıfır
- nissan qashqai 2024 fiyat listesi
- skoda yeni kodiaq
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X