Arkadaşlar garanti şartları hakkında bilgisi olan arkadaşlardan ve başından gecenlerden bilgi istiyorum.
soru 1- garanti dahilindeki plazmayı 30 iş günü içerisinde teslim edemezlerse yeni ürün talebi veya para iadesini secme hakkı bana mı kalmış yoksa firma kafasına göremi? soru 2- 30 iş günü derken haftanın 5 günümüdür (servis ögle diyor) yoksa webde araştırdığım üzere haftanın 6 günümüdür?
Tüketici haklarına göre 30 iş günü (Haftanın 6 günü sayılır) süresi içerisinde servis size ürünü vermez ise elinizdeki belgeler ile tüketici hakem heyetine başvurmanız sonucunda, ister para iadesi isterseniz sıfır ürün talebinde kendiniz bulunabilirsiniz...
Ürün servisteyse 15 günü geçtiği takdirde size geçici olarak benzer ürün vermek zorundalardır !
30 iş gününe tatil günleri dahil edilmez (pazar günleri),Servise yani size verilen belgede yazılan zaman önemlidir,30 iş günü sonunda haklarınızı belirten bir faxla firmaya bildirebilirsiniz,bunu noterden yaparsanız ama pekte gerek yoktur !
Ürünün durumunu bildirmemişsiniz,yeni bir ürünse zaten 30 iş günü diye birşey geçerli değildir,ürün sorunlu yada ayıplı mal kapsamındaysa,firmalar değiştirmek zorundadırlar !
Büyük ihtimal size yeni ürün vereceklerdir,illaki hayır ben ürün istemiyorum derseniz,Tüketici hakem heyetine baş vuru yapabilirsiniz !