Şimdi Ara

Gaza basınca gelen gıcık ses sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
52.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar konu için doğru yerde mi başlık açtım bilmiyorum ama yardımcı olursanız sevinirim. Aylardır bulamadım çözümünü. 2008 model dizel volvo s80 d5 im var. Kendi kendine sekiz dokuz ay önce bir ses başladı. Gaza basmaya başladığın zaman (hafif dokunsan bile) dikiş makinası gibi bir ses çıkartıyor. Rölantideyken yok, gaza basmadan seyir halinde ses yok. Ne zaman gaza basıyorum o zaman bu illlet ses çıkıyor pata pata dikiş makinesi gibi. Bu normal dizel motor sesi değil, ek bir ses. Servise götürdüm birkaç kez, umursamıyorlar, birkaç kez yaptık falan dediler ama aynı duruyor. Geçmemiş diyorum birşey yok abi diyorlar önemsemiyorlar yani. Bir de şunu farkettim, motor soğukken daha çok ses oluyor, yarım saat vs kullanınca azalıyor ama halen devam ediyor ses. Araç daha gürültülü çalışıyor ama yakıt tüketimi vs normal. Sorunun neden olduğunu bilen ya da daha önce tecrübe etmiş biri yardımcı olursa çok sevinirim. Kafayı yedirecek bu ses bana, arabadan soğudum resmen. En son enjektörlerde sorun var diye değiştirdiler ama ses bir gram azalmadı. Herkese hayırlı günler.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Gaza Basınca Gelen Gıcırtı Sesinin Nedenleri ve Çözümleri

    Arabanızdan gaza bastığınızda gelen gıcırtı, tıkırtı, sürtme veya şıkırtı sesleri can sıkıcı olabilir ve olası bir soruna işaret edebilir. İşte bu seslerin olası nedenleri ve çözümleri:

    Motor Bölmesinden Gelen Sesler

    • Kayış Gıcırtısı: Gaza bastığınızda, gevşek veya aşınmış bir tahrik kayışı gıcırtı sesi çıkarabilir. Kayışı kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Alternatör Sesi: Gaz verdiğinizde alternatörden gelen bir cızırtı sesi, arızalı bir gergi kasnağına veya alternatöre işaret edebilir. Kasnağı kontrol edin veya alternatörü tamir edin.

    Şanzımandan Gelen Sesler

    • Debriyaj Sesi: Gaza basıp bıraktığınızda gelen bir gıcırtı sesi, aşınmış bir debriyaj plakasından kaynaklanabilir. Debriyaj sistemini kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Şanzıman Yatak Sesleri: Gaz verirken şanzımandan gelen bir tıkırtı sesi, aşınmış yataklara işaret edebilir. Şanzıman sıvısını kontrol edin ve gerekirse değiştirin.

    Süspansiyon Sisteminden Gelen Sesler

    • Rot Başı Sesi: Gaza bastığınızda veya viraj alırken gelen bir sürtme sesi, aşınmış veya yağsız bir rot başından kaynaklanabilir. Rot başlarını kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Amortisör Sesi: Gaz verdiğinizde gelen bir şıkırtı sesi, arızalı veya zayıflamış bir amortisöre işaret edebilir. Amortisörleri kontrol edin ve gerekirse değiştirin.

    Diğer Olasılıklar

    • Egzoz Sistemi Sesi: Gaz verdiğinizde egzozdan gelen bir cızırtı sesi, egzoz sistemindeki bir sızıntıdan kaynaklanabilir. Sızıntıyı tespit edin ve tamir edin.
    • Fren Sistemi Sesi: Gaza bastığınızda frenlerden gelen bir gıcırtı sesi, aşınmış fren balatalarından kaynaklanabilir. Fren balatalarını kontrol edin ve gerekirse değiştirin.

    Gaza bastığınızda gelen bu sesleri görmezden gelmeyin. Sorun zamanla daha da kötüleşebilir ve daha ciddi sorunlara yol açabilir. Sesi tespit ettiğinizde, sorunun kaynağını belirlemek için bir tamirciye başvurun ve gerekirse onarın. Bu sayede aracınızdan gelen gıcırtı seslerini ortadan kaldırarak daha keyifli bir sürüş deneyimi yaşayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Debriyaj balata gibi geldi.. Nasıl bulamazlar sorunu anlamıyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matmuhendisi

    Debriyaj balata gibi geldi.. Nasıl bulamazlar sorunu anlamıyorum..

    Araç otomatik vites hocam. Çok anlamam bu işlerden, otomatik viteslerde içte debriyaj benzeri bir aksam var mıdır bilmiyorum ama debriyaj yok yani.
  • Turbo oldu aklima ilk gelen. Muhtemelen de o cikacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkerator

    quote:

    Orijinalden alıntı: matmuhendisi

    Debriyaj balata gibi geldi.. Nasıl bulamazlar sorunu anlamıyorum..

    Araç otomatik vites hocam. Çok anlamam bu işlerden, otomatik viteslerde içte debriyaj benzeri bir aksam var mıdır bilmiyorum ama debriyaj yok yani.

    Ya ne olursa olsun servisin bulması lazım yani .. Başka servislere falan götürdünüz mü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozandrl

    Turbo oldu aklima ilk gelen. Muhtemelen de o cikacak

    Hocam turbo bildiğim kadarıyla 1000 - 1500 devir civarında çalışıyor ve çalışırken fıslama şeklinde kendine has bir ses çıkarıyor,şu an problemsiz çalışıyor turbo, ayrıca turbo çalışmazken de geliyor bu gıcık ses yani daha gaza ilk dokununca turbo henüz çalışmaya başlamadan bile gelmeye başlıyor bu ses. Yine de soracağım servise turboya bir daha baksın. Teşekkür ederim ilginize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matmuhendisi


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilkerator

    quote:

    Orijinalden alıntı: matmuhendisi

    Debriyaj balata gibi geldi.. Nasıl bulamazlar sorunu anlamıyorum..

    Araç otomatik vites hocam. Çok anlamam bu işlerden, otomatik viteslerde içte debriyaj benzeri bir aksam var mıdır bilmiyorum ama debriyaj yok yani.

    Ya ne olursa olsun servisin bulması lazım yani .. Başka servislere falan götürdünüz mü

    İki ayrı servise götürdüm, bulamadılar, üçüncü servis yetkili servis, onlardan memnun değilim çünkü en ufak arızada bile üç dört kat para istiyorlar. Normal özel serviste 1000 TL ye yaptırdığım arıza için bunlar 4500 istemişti o yüzden yetkili servise gitmeye çekiniyorum. Forumlarda çok okudum, yabancı forumlarda egzoz manifoldunda çatlak olunca böyle ses gelir yazıyor ama bu aksamın nerede olduğunu biliyor musunuz açıp kaputu kontrol etsem?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bu gaza basınca gelen tır tır sesi benim başıma da geldi. enjektör dediler olmadı, mazot filtresi bilmem nesi dediler olmadı, baskı balata bitmeye yakındı değiştirdik yine olmadı. peugeot yetkili servisleri dahil 10 usta gezdim, hiç biri sesin sorununu bulamadı. kayış mayış değiştirdik yine olmadı. eğer aynı sorun ise allah yardımcınız olsun diyorum. ben aracı satıp kurtuldum. çok sinir ediyordu ses...
  • yine iyi sallanmış konuda.enjektörler ve motor fincanlarına bakılmalı.ya enjektörler yavaştan pertlemeye başladı ya da motor fincanları.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: just sky

    bu gaza basınca gelen tır tır sesi benim başıma da geldi. enjektör dediler olmadı, mazot filtresi bilmem nesi dediler olmadı, baskı balata bitmeye yakındı değiştirdik yine olmadı. peugeot yetkili servisleri dahil 10 usta gezdim, hiç biri sesin sorununu bulamadı. kayış mayış değiştirdik yine olmadı. eğer aynı sorun ise allah yardımcınız olsun diyorum. ben aracı satıp kurtuldum. çok sinir ediyordu ses...

    Hocam yabancı forumlarda egzoz manifoldunda çatlak olunca böyle ses gelir yazıyor ama bu aksamın nerede olduğunu biliyor musunuz açıp kaputu kontrol etsem?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    yine iyi sallanmış konuda.enjektörler ve motor fincanlarına bakılmalı.ya enjektörler yavaştan pertlemeye başladı ya da motor fincanları.

    Enjektörler değişti ancak motor fincanları ile ilgili birşey demediler. "Exhaust manfold crack" yazınca çıkan youtube videolarındaki sese benziyor bendeki ses. Egzoz manifoldu kaputu açınca görebileceğim bir yerde midir açıp çatlak için kontrol etsem?
  •  Gaza basınca gelen gıcık ses sorunu

    hocam yerini bilmiyorum, epey zaman da geçti bu problemin üstüne fakat şekli temsilen şöyle bir şey. koyu bakır renkte görünen parça egzozun motordan çıkış noktası. devam edip arkaya kadar uzanır. o koyu kahverengi parçada mı çatlak olabilir diyorlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: just sky

     Gaza basınca gelen gıcık ses sorunu

    hocam yerini bilmiyorum, epey zaman da geçti bu problemin üstüne fakat şekli temsilen şöyle bir şey. koyu bakır renkte görünen parça egzozun motordan çıkış noktası. devam edip arkaya kadar uzanır. o koyu kahverengi parçada mı çatlak olabilir diyorlar?

    Eyvallah hocam açıp bakayım bi kaput altına. Aynen egzoz manifoldunda çatlak varsa soğukken daha fazla ses yapar, ısındıkça materyal genişler çatlak daralır ses azalır falan diyorlar. Ustalarin sorunu şu ki önemsemiyor adamlar kimi zaman olmasa da yaptık diyorlar kimi zaman bir sorun görünmüyor deyip geçiyorlar. O yüzden kendim teşhis etmeye çalışıyorum sorunu bi bulsam alın şunu değiştirin tamir edin vs diyebileceğim ama işte bulamıyorum. Teşekkürler resim için faydalı olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • "Aynen egzoz manifoldunda çatlak varsa soğukken daha fazla ses yapar, ısındıkça materyal genişler çatlak daralır ses azalır falan diyorlar." aslında sesi ve ısınınca azaldığını düşünüce çok mantıklı. umarım hallolur sorununuz.
  • benim araçtada benzer bi durum var benzinli araba vitesi 1 den 2 ye atıyorum gaza basıyorum devri yavaş yavaş tamamlarken biyerinde torpidonun ordan derinlerden bir tıkırtı sesi geliyor ama illa o belli devir ve titreşimi yakalaması lazım ozaman tıkıtrı çıkıyor gazı bırakınca gidiyor gaza basınca yine geliyor 2 ve 3. viteslerde hızlanırken çıkıyor sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam turbo kontağı çevirdiğin andan itibaren her devirde çalışır, sadece 1000-1500 aralığı dediğiniz devirlerde tam basınca veya devrine erişir. Motor rölantide yani 900 rpm' de iken turbo 5000 rpm devirde döner. Motoru 3000 rpm devre getirdiğinizde turbo 15000 çevirir. Verilen değerler örnektir. Manifold kaçağının diğer başka yan etkileri olurdu diye düşünüyorum. Çekiş azalışı, yakıt tüketimi artışı, koku, motor bloğunun oralarda islenme (kararma).

    Turbo bıçaklarında yaşanan balans bozukluğu da bu tip seslere sebebiyet verebilir. 20-30 bin devirde dönen pervanelerden bu tip sesler gelebilir. Normalde rölantide veya gaza basmadan seyir halindeyken ses yapmaması, gaza basıldığında daha çok stres altında çalışan bir parçadan geldiğinin göstergesi (turbo gibi). Kayış, bilyeler vs. rölantide de aynı sesi yapması gerekir. Aynı şekilde, turbo pervanelerindeki yağlama problemi de olabilir. Motor yağı ısındıkça daha akışkan hale gelip, balans boukluğu veya pervane sesi her neyse, bu sebeple azaltıyor olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stasi

    Hocam turbo kontağı çevirdiğin andan itibaren her devirde çalışır, sadece 1000-1500 aralığı dediğiniz devirlerde tam basınca veya devrine erişir. Motor rölantide yani 900 rpm' de iken turbo 5000 rpm devirde döner. Motoru 3000 rpm devre getirdiğinizde turbo 15000 çevirir. Verilen değerler örnektir. Manifold kaçağının diğer başka yan etkileri olurdu diye düşünüyorum. Çekiş azalışı, yakıt tüketimi artışı, koku, motor bloğunun oralarda islenme (kararma).

    Turbo bıçaklarında yaşanan balans bozukluğu da bu tip seslere sebebiyet verebilir. 20-30 bin devirde dönen pervanelerden bu tip sesler gelebilir. Normalde rölantide veya gaza basmadan seyir halindeyken ses yapmaması, gaza basıldığında daha çok stres altında çalışan bir parçadan geldiğinin göstergesi (turbo gibi). Kayış, bilyeler vs. rölantide de aynı sesi yapması gerekir. Aynı şekilde, turbo pervanelerindeki yağlama problemi de olabilir. Motor yağı ısındıkça daha akışkan hale gelip, balans boukluğu veya pervane sesi her neyse, bu sebeple azaltıyor olabilir.

    Valla çok mantıklı şeyler yazmışsınız hocam eyvallah. İlginç olan bilgisayara bağlandığında herhangi bir hata kodu vermemesi. Servisçiler genelde öyle yapar ya hata vermiyor sorun yok der geçer. Ondan öyle aylardır uğraşıyorum muhtemelen.
    Aynen anlattığınız gibi oluyor. Biraz daha ayrıntı vereyim. Rolantide normal dizel motor sesi var, gaza dokunmaya başladığım zaman ekstra bir ses tır tır tır başlıyor ve ben gaza baktıkça hızlanarak devam ediyor tırrrrr şeklinde. Sonra diyelim 90 - 100 km ye ulaşıp gaza sabit basınca zor duyulacak kadar azalıyor ses. Gazı bırakırsam kesiliyor. Yani sizin anlattığınız turbo zıkkımının çıkardığı bir şey olabilir dediğiniz gibi. İlginç olan hata kodu vermemesi. Turbonun masrafı da sağlam girer derler ama hayırlısı bakalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • içeriden şöyle geliyor ses, birkaç ay öncesine kadar hiç böyle bir ses yoktu. nedeni hakkında fikri olan var mı?
    https://youtu.be/1mx2kV3MDSA
  • Hocam epey zaman olmuş ama çözümü bulabildiniz mi bende aynı sorundan müzdaribim şuanda sanırım

  • Benim üstte yazdığım sorunun kaynağı sağ motor takozuymuş takoz sağlam ama kayış değişip söküp yeniden takılırken takozun şaseye vidalandığı yerler doğru hizalanmamış birkaç cm motordan uzak kalmış o yüzden gaza basıp motora yük verince ses çıkarıyormuş benzer bir durumsa motor takozlarına baktırın.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.