Şimdi Ara

Geçmiş olsun. Müşür mü yoksa Turbo mu ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
5.006
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Şimdi volvo motoru olsa 5w40 koyup devam edin derdim hocam da, PSA'nın işi belli olmaz. Değiştirdikten sonraki ilk 3 sene aynı problemi tekrar yapmadıysa, pompa zamanla aşınıp yetersiz kalıyor olabilir.
    O değil de bu yeni motorlar ne kadar narin oluyor yav. Ben s40'ta yeni KMO otobanında tam 40 km tapa gaz gittim (tam anlamıyla tapagaz, trafik olmayınca). Arabanın son hızı zaten, devir de 5.vites 4800-5200 arasında hep. Yağ pompası falan da orijinal. Ama motul 5w40 kullanıyorum ben. Bence 5W olduğundan pek sıkıntı çıkarmaz Ankara kışında eğer sürekli kısa mesafe yapmıyorsanız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 18 Ağustos 2020; 0:18:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bakımdayken arabanın yanından hiç ayrılmadım hocam. Ankarada mı yaşıyorsunuz bilmem ama Aydoğdu vwye götürdüm aracı aldıktan sonra bakım için. Vag grubunda bu servisten daha ötesi yok dediler Ankara için.

    Yağ 0w30 du acaba ince geldi ve sürüş esnasındamı yağı yaktı ? Ama ne biliyim sürüş anındada 3-4 litre yağı şak diyede bitirmez bence çünkü egzostan mavi duman atma yoktu bişey yoktu. İnternette yağsız motorla bile kaç tur attırmışlar kıytırık bi mercedese araba anca yatak sardı 10 dakika sonra. Ben tapagaz gidişim toplasanız 10 km bile değildi. Yani otobandan arabanın stop ettiği yere kadar olan mesafe zaten 30 km anca var. Koydurduğum yağ Motul Specific vw 504-507 olan yağdı. 0w30 du. 5w30 la 100 derecedeki akışkanlık farkı yoktu. 5 30 olan 12.1 di 0w30 olan ise 11.8 di yani

    Bakalım yarın ne olucak. Masraf 20-25 kağıt tutarsa zaten garaja çekeriz binmeyiz ele para geçene kadar. Sonuçta binmek için aldık ve alalı daha 1 ay oldu 2 bin km yaptık sadece.

    Arkadaşlar ambeleden bahsetmiş ama D den N ye çektiğim gibi araç stop etti. Ambele olsaydı hiç stop etmezdi bence araç
    Arac belli km olmussa 0w30 konmaz ,0w30 dizel ve sıfır araçlara konur çünkü akışkanlığı fazladır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Aynen
    Bende bakımları yaptırıp yola çıktım ki conta yandı..
    Bakim yapan arkadaş suyu değişirken havasını almamış..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt
    Yok benim alıntıladığıma bakmayın, genel amaçlı yazdım doğrudur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun, bu durumda soğukkanlı olmakta fayda var.

    Arabayı satmak elbette bir çözüm, araç geçmişi derken bu. Eşya bunun gibi durumları kasıt etmiştim.
    Yazılımlı haliyle araba satmanın hukuki boyutları var, hukuken size haber vermeden yazılım ile araba satmanın motor. Hukuki olarak teknik incelemede Yağına 2L su katıp arabayı teslim etmekten çok farkı yok.


    Şu devirde şu haliyle motoru yaptırıp satmanın yaptırmadan satmaktan farkı emek ve nakit olacaktır. Hukuksal Hakkınızı kaybedersiniz.

    Araba fiyatları yüksek olsa da motoru kitlenmiş bir aracın ölücüsü çok olur.
    Size yetkili serviste teknik bir rapor tutulmasının hukuki olarak elinizi güçlendireceğini tavsiye ediyorum.

    Yazılım konusunda ne yazık ki en fazla feragat edilen Kısım dayanıklılık, 177hp bir aracı yazılım ile 225bg yapmak mümkün ama zaten limitlerde olan sürüşlerde saatli bir bomba gibi...

    Kolay gelsin ve geçmiş olsun

    Motoru tamir ettirip (İyi vw ustasına) tutanak ile önce anlaşma sonra hukuksal yollarla rücu edebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Mobil1 esp x3 0w40
    Dpf yoksa mobil1 0w40 Fs

    Oldukça viskozite indeksi yüksek yağlardır bir incelemenizi öneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaptırıp satılcak hocam mantıken evet yaptırılmadan satılmaz. Bide orjinale tabikide çevrilir yazılım ki ben 25 yaşında genç birisi olarak bile yazılıma sonuna kadar karşıyım. Mekanik işleri hallolduktan sonra yazılımda orjinale çevrilir ve o haliyle binilip satılmalık hale gelir. Zaten podgoritsa hocamın dediği gibi arabanın bozulmadık bi yeri kalmadı bi enjektörler ve şanzıman kalıyor geriye. Alacak adamda onları yaptırmak isterse kaporta hariç sıfır araba olur. Bende öyle binmek isterdim şahsen.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    quote:

    Satın aldığı 2. el otomobilin motorunda arıza çıkması sonucu parasının iadesini isteyen ancak sonuç alamayınca yargıya başvuran kişinin açtığı davada, satış bedeli olan 52 bin 500 liranın iadesine karar verildi.

    İzmir'de yaşayan Erkan Şentabaklar, internet üzerinden verilen bir satış ilanı üzerine beğendiği aracı satın almak için Sakarya'nın Akyazı ilçesine gitti. 52 bin 500 lira ödeyerek aracı satın alan Şentabaklar, İzmir'e dönmek için yola çıktığında araç Balıkesir ili sınırlarında aniden durdu.



    37 BİN LİRA MASRAF ÇIKTI

    Şentabaklar, çekici yardımıyla İzmir'e döndü ve aracını tamire götürdü. Tamirde kendisine aracın önceden motor arızası verdiği, motorun tamir gördüğü ve eski haline dönmesi için KDV hariç 37 bin lira harcama yapması gerektiği söylendi.

    Şentabaklar, bunun üzerine ödenen araç bedeli ile harcamaların iadesini talep etti, olumlu bir sonuç alamayınca konuyu Ocak 2018'de yargıya taşıdı.

    Akyazı Asliye Hukuk Mahkemesinde görülen dava kapsamında alınan bilirkişi raporunda, davalının otomobil alım ve satımı yaptığı, araçların problemlerini teşhis edebileceği, arabanın motoruna önceden müdahale edildiği ve arızanın kullanıcı kaynaklı olmadığı belirtildi.

    "ARACIN AYIBINDAN SATICI SORUMLU"

    Mahkeme, "aracı satan davalının satıcı sıfatıyla aracın ayıbından sorumlu olduğu" gerekçesiyle aracın davalıya iadesine, satım bedelinin ise davalıdan tahsiline karar verdi.

    Şentabaklar'ın avukatı Bülent Ötkün, AA muhabirine yaptığı açıklamada, araçta teknik inceleme yapıldığında "motor yatak sarması" denilen durumla karşılaştıklarını, bu durumun müvekkilinin aracı almadan önce vuku bulduğunun belirlendiğini söyledi.

    Ötkün, şunları kaydetti:

    "Bilirkişi raporunda araçta tespit edilen 'motor yatak sarması'nın tüketici tarafından araç satın alınırken tespit ya da teşhisinin mümkün olamayacağı, bunun basit bir muayeneden ziyade teferruatlı bir araştırma ve inceleme gerektirdiği, bu noktada da müvekkilimizin ek bir yükümlülük altına sokulamayacağı düşünülerek araçta gizli ayıp olduğu gerekçesiyle müvekkilimizin ödediği paranın da iadesine karar verilebileceği belirtilmiştir. Mahkeme, bizim olayımızda ispat yükünü davalı satıcıya yüklemek suretiyle satıcının bunu ispatlaması gerektiğini beyan ederek müvekkilimizi haklı bulmuştu


    https://www.akahukuk.com.tr/2017/08/02/ikinci-el-arac-satisinda-saticinin-ayiptan-sorumlulugu/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 10 dakika tapagazda motoru bitirenler , diesel runawaycilar, ortalik senlenmis gene

    10 dakika 20 dakika hatta arttiriyorum yarim saat yuksek tempolu motorda arac dizel yada benzin oyle kendini bitirmez tabii stock , fabrikasyon , bakimli bir aractan bahsediyorsak..Motorlar oyle cit kirildim yapilmazlar

    Gunumuzdeki binek araclarin toleranslari cidden cok yuksek , tabii supersport hypersport araclari varsaymazsak..

    Keza dizel benzin turbolu atmosferik onlarca aracla tapagaz cok yuksek tempolu 10 dakikaninda uzerinde surusler yaptim hicbirisi de kirilmadi..

    Fakat konu sahibinin sorununa benzer bir sorun yillar once Peugeot 407 dizel otomatik aracta basima geldi..

    Sollama esnasinda hizlanirken arac stop etti ve bir daha calismadi..Sorun elektronik , sensor sebebli cikti , pejonun sensoru bizim katilimiz oluyordu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Şimdi volvo motoru olsa 5w40 koyup devam edin derdim hocam da, PSA'nın işi belli olmaz. Değiştirdikten sonraki ilk 3 sene aynı problemi tekrar yapmadıysa, pompa zamanla aşınıp yetersiz kalıyor olabilir.
    O değil de bu yeni motorlar ne kadar narin oluyor yav. Ben s40'ta yeni KMO otobanında tam 40 km tapa gaz gittim (tam anlamıyla tapagaz, trafik olmayınca). Arabanın son hızı zaten, devir de 5.vites 4800-5200 arasında hep. Yağ pompası falan da orijinal. Ama motul 5w40 kullanıyorum ben. Bence 5W olduğundan pek sıkıntı çıkarmaz Ankara kışında eğer sürekli kısa mesafe yapmıyorsanız.
    Pek bilinmiyor ama 1.6 dizel üniteler yine volvo nun kendi göteburgdaki tesislerinde döküldü ve yapıldı piston segman vs hakkında bir bilgim yok ama blok volvonun tasarımı ise psa nın gerçi yine volvo ve ford bazı ufak tefek değişiklikler yaptılar yinede bir d5 volvolar gibi olmaz çünkü pompa yağ kanal ve cidarlarının tasarımı farklı.

    Benim eski s40 ta öyleydi fakaf aşırı ısınınca gaz kesiyordu yazın ama yüksek devirde 1 saat kullanmak lazım fakat b416 s ve t motorlar 5 silindir için tasarlandığı için yüksek devirlerde çok ses çıkartması can sıkıyor 2.0t lerde buna mütakip titreşimde çok mesela s70 2.0t5 çok daha ipeksiydi sırf bu yüzden satmaya yakın hevesimi aldığım için 4000 rpm in üzerine çıkmazdım pek ama taş gibi motordur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Mobil1 esp x3 0w40
    Dpf yoksa mobil1 0w40 Fs

    Oldukça viskozite indeksi yüksek yağlardır bir incelemenizi öneririm.
    Peki 5w30 yağlar mobil castrol motul farketmeksizin ısınınca pompa bence yeteri kadar basamıyor 0w40 ta yataklar için sıkıntı olmasada pompanın pallerinden yukarı çıkamama ihtimali daha yüksek değilmi ısınınca sonuçta 200 küsür bin kmde bir motor bu işin garip tarafı kopmaya karşı çok daha dirençli yüksek sıcaklıklarda işlevsel sürtünme direnci düşük ama ben motordan emin olamıyorum
    Kışın bu sorun olmuyor mesela bende

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Aslında aynı motoru kullandım, yağ pompasını değişmedim ama sizin değişiyor olmanız gerekebilir, 2006 0w30 bile kullandım yağ lambası yanmadı ama 15dk yüksek devir tehlikeli.

    Böyle bir kullanımda yağ oldukça ısınır ısınan yağ incelir. Yağ soğukken kalındır, 0w40 40°'de 76cst gibi ince sıcakta ise 13.5cst gibi incelir çok fark olmaz 5w30'dan ama 150C'de HTHS 3.5-3.8 civarıdır.

    Avea C2/C3 0w30 ise 40°'de 60cst civarıyken 100C'de 11cst civarıdır, HTHS 150C'de 3.2 civarı olması gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 18 Ağustos 2020; 17:3:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • _DIESEL_ kullanıcısına yanıt
    ağzı olan konuşuyor işte usta, sanki akülü araba kullanıyorlar 5 dk da motor bitiyormuş

    motor kırılıyorsa bakımsızlıktan, dandik yağdan, ya da km düşürmeden kaynaklıdır. Çok az bi kısmı da üretim hatasından.
  • viper17 kullanıcısına yanıt
    Ne demek istiyorsun ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    ağzı olan konuşuyor işte usta, sanki akülü araba kullanıyorlar 5 dk da motor bitiyormuş

    motor kırılıyorsa bakımsızlıktan, dandik yağdan, ya da km düşürmeden kaynaklıdır. Çok az bi kısmı da üretim hatasından.
    Bu dediklerinize katılmakla birlikte eklemek istediğim bazı genel geçer uyulması gereken alışkanlıklar da var.

    Bunların hepsi teknik açıklaması olan ve forumda da önceden çokca üstünde durulan şeyler.

    Konu sahibini hedef alarak değil, genel olarak yazıyorum;

    Dizel araçlarda araç düşük devirlerde seyrederken dip gaz yapılmamalı.

    Genel olarak yüksek devirlere çıkılmamalı, çıkılırsa uzun süre kalınmamalı.

    Turboda biriken yakıt motorda ani yanma yapması ve üst ölü denilen noktaya erişmeden patlama yapmaması için genel olarak agresif gaz tepkilerinden kaçınılmalı.

    Bunun gibi anlatılsa roman olunacak dizelin ömrünü bitiren ve uygulanmadığı taktirde uzun vadede aşırı ciddi sorunlara yol açması mümkün alışkanlıklar var.

    Neticede bu motorlar oyuncak değil ve son derece sağlamlar ancak şunu net bir şekilde anlayabiliyoruz ki başta turbo dizeller olmak üzere, (ardından da turbo benzinliler geliyor haliyle) bu saydığımız tarzda kullanıma kesinlikle gelmeyen motorlardır.

    İddaa etmeyi çok sevmem ancak deney yoluyla öğrenmeyi çok isterim, ama aklımdan geçen varsayım şudur ki; kronik sorunları olmayan 3 farklı turbo dizel, turbo benzin ve atmosferik motorlar 3 ay boyunca ciddi şekilde agresif ve tapa gaz şeklinde kullanılırsa turbo dizel ve turbo benzinli de ya en az 1 sorun çıkar ya da gözlemlenirse aşınmaya uğradıkları görülecektir.

    Ben konu sahibinin arabasının geçmişini bilmiyorum, ancak yüksek kilometrede. Eğer bu kilometreye kadar belirli bir alışkanlıkla kullanılmadıysa yapısı gereği sorun yaşaması kaçınılmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • "Çoklu viskozite, “XW-XX” ortak sınıflandırması kullanılarak derecelendirilmektedir. “W” (kış) öncesindeki sayı, yağın sıfır derece Fahrenheit’ta (-17.8 santigrat derece) viskozitesi olarak derecelendirilir. Sayı ne kadar düşük olursa soğuk havalarda yağ daha az kalınlaşır.

    “XW” den sonraki rakamlar, 100 santigrat derecede viskoziteyi ifade eder ve yağın yüksek sıcaklıklarda incelmesine karşı direncini gösterir."

    Bu kısımdan ne anlıyorsan
  • Araç alınmadan önce tamamen Doğuş bakımlı,arkadaşta bilindik bir VW servisinde daha yeni sayılacak bir zaman aralığında bakımını yaptırmış hala ısrarla bakım diyen var. Bir değil,iki değil en az 15-20 örnek araç gördük,normal kullanımlı zaten binlerce araç tamir ettik,baktık ettik neyse sebebi tapa gaz,sıkıştırma,performanslı kullanım. Gelmiyor işte aşırı besleme küçük hacim benzinli,dizel güçlü araçlar aşırı derece de sıkıştırmaya. 1 lt, 1.3lt veya 1.4 lt 80-90 beygir araçta elbette sorun yaşanmaz ama yap bakalım 140-160 HP o aracı,sonra sıkıştır neler oluyor.

    Haaa sorun değil derseniz önemli değil,siz yine basın sanayici dostlarımız kazanır nasıl olsa bol bol Ben burada en azından böyle olduğunu bilmeyen arkadaşlara yazıyorum,sonuçta para kolay kazanılmıyor. Ama sen bastın da ben niye bastın mı dedim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 19 Ağustos 2020; 23:27:39 >




  • viper17 kullanıcısına yanıt
    Konu ile bir ilgisi olmadığını anlıyorum, git Triboloji dersi oku beni anlamak istiyorsan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesela 0w30 yağ ile 0w40 yağ,0 derecede aynı kalınlıkta olabilir mi? Aynı sorum 5w30 ve 5w40 için de geçerli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.