Şimdi Ara

Geçmiş olsun. Müşür mü yoksa Turbo mu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
4.996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Direk konuya giriyorum;

    20-25 kmlik otoban yolunda yaklaşık 10 kmlik yolu tapagaz gittim (4000 devir). Geri kalan kmlerde ile genelde yüksek hızda seyrettim (2500-3000) devirde. 180-190 ile giderken sanki arabayı arkadan biri çekmiş gibi, lastiğine bi hayvan girmişcesine gaz kesti bi anda araç ve yavaşladığını fark ettim.

    1)Araç gaz kesince sakinliğimi korudum ve ilk ihtimal aklıma şanzıman geldi. Arabayı 160 kmden 0 a kadar kendi akışında bıraktım ve gaza bir daha basmadım. Kendi kendine akarak aracı yavaşlamaya bıraktım.

    2)Şanzımandan mı diye düşünürken çok hafif gaza dokunup çektim. 2000 devirdeydi 2200 oldu baktım araba ivmelenmedi. Dedim şanzıman dağıldı ortada bi kavrama olmadığını direk anladım. D de daha fazla gitmesin diye aracı N ye çektim.

    3)Araç bu sırada kendi akışında yavaşlarken N ye attım şanzımanı. N ye atar atmaz devir 0 a indi araç stop etti ve "Start Stop sistemi devre dışı motoru manuel çalıştırın" uyarısı verdi. Bu sırada kızdırma bujileri lambasınıda yaktı. Daha sonra yanlış hatırlamadıysam esp ışığınıda yakıp kapattı.

    4)Otobanda sağ salim araç kenarda durdu ve stop ettik. Arkadaşım arabanın altına baktı direk yağ kaçırma yağ sızma yoktu karter muhafazasında bi koyuluk yoktu. Bende o telaşla kaputu açtım genleşme kabında ne bir su eksiltme ne bi buharlaşma ne başka bişey vardı. En son aracın arkasına gittik bi baktık 2 egzoz çıkışından birinden "demlenmiş çaydan çıkan buhar veya sigara yakıldıktan sonra küllüğe bırakılmış şekilde o yanan dumandan" çıkıyordu. Ne olduğunu anlayamadık. Kaputu açtık 20 dakika boyunca çekici yol yardımı vs ulaşmaya çalıştık.

    5) 20 dakika sonra arabaya kontak yapmam sonucu bu uyarıyı verdi ve araç hiç marş almadı. Kendini korumaya aldı sanırsam. Telefondaki yetkili kişi "o arabaya yağ koysanızda ilerlemez çalıştırmaya çalışmayın defalarca, büyük ihtimalle turbo yağı yuttu" tarzında bişeyler söyledi. Bende dedimki sadece 1 kere marş basmaya çalıştım zaten tık dedi hiç almadı dedim. Size çekici yönlendiricem dedi.

    6)çekiciyle yolda giderkende bana "yağ müşüründendir yağ yok olarak algılamıştır o yüzdendir" dedi. İnanmak istedim ama kaputu açtığımızda yanık kokusu alıyordum.

    Son olarak yetkili servise bırakılmadan önce verdiği uyarı budur;

    Geçmiş olsun. Müşür mü yoksa Turbo mu ?

    Yani anlayacağınız 10 dakika bile sürmeyen bi tapagaz sıkıştırması sonucu araç çekiciyle servise çekildi yarın bakılacak. Ayrıca bakımlarını yaptıralı daha 500 km bile olmamıştı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Merhaba;

    Hocam aynı şekilde motor problemleri maalesef Ferrari, Lamborghini gibi gazlamak için üretilmiş atmosferik araçlarda da oluyor bildiğiniz üzere 80 bin kilometre yapabilen hiç bir Ferrari 430 veya 360 yok piyasada. Daha önce Ferrari 430 kullanan biri olarak benim aracım 62 bin kilometrede motoru bitirdi eski üyeliğim olan Montainegro kullanıcı adı ile araç incelemesini burada paylaştıktan 1 hafta sonra, hatta bir çok üye nazardan dolayı bunun olduğunu forum laneti olduğunu söylemişti :) Şu anda 2012 model 911 Turbo kullanıyorum, aracı önceki kasa olan 2008'den beri yakınen tanırım, ailemde 2008 modeli kullanan kişi araçtan gayet memnun üstelik 127.000 kilometreye gelmiş araçta herhangi bir sorunla karşılaşmadık bu araçta diğerleri gibi performans odaklı üretilmiş bir otomobil ve turbolu. Şayet yurtdışı kaynaklı sitelerin de belirttiği gibi zaten Ferrari ve Lamborghini'nin atmosferiklerinden daha sağlıklı bir motor olduğu konusunda herkes hemfikir hatta öyle ki Ferrari'de 488 versiyonunda da artık turbo kullanmaya başladı. Bu koşullar altında benzin, dizel, atmosferik, turbo gibi ayrımlar pek farketmiyor.

    Bir de şu şekilde bir gerçek var, atmosferik araçlar daha çok devir çevirdiği için gazlama sırasında segman aşınması daha fazla oluyor. Burada eminim yüksek hacimli (3.0 ve üzeri) atmosferik motor kullanan hiç kimse gazlayarak gittiğim halde 15 bin kilometre boyunca yağ eklemedim diyemez.

    Yine aynı şekilde turbo benzinli araçlarda da bir çok sorun mevcut, misal olarak geçen yıl konusunu eski üyeliğimden paylaştığım bir A5 vardı, 2.0TFSI 211 HP Quattro Coupe aracım 130 bin kilometrede blok kırdı, hakeza yine 1 ay sonra 185.000 KM'de Audi Q7 3.0TDI aracımın motorunu indirdim onun konusunu da paylaşmıştım. Herhangi bir sorun yoktu, krank keçesinden yağ terlettiği için motorun komple inmesi gerekiyordu indirmişken zincir seti, yağ ve su pompası gibi bir çok parçasını da değiştirttim. Hatta kilometresi yükseldi diye subap ve segman değiştirmek için motoru da açtık ama herhangi bir sorun yoktu bunların ölçümleri yapılırken ki fotoğrafları da paylaşmıştım yine buraya eklerim bulabilirsem.

    Size katıldığım nokta şu; Sıkıştırılmış motor olan 1.4 TSI gibi veyahut 1.6 Dizel bir araç ile gazlamak yerine 1.6 Atmosferik bir araçla gazlamak çok daha güvenlidir bu konuda tamamen haklısınız. Ama 2.0 TDI'lar pek yabana atılacak motorlar değil, şirketimizdeki müdürlerimiz 2.0 TDI 170 ve 177 HP'lik A6 kullanıyorlar ve gelen trafik cezalarından dolayı eminim ki Clio veyahut Symbol gibi şirket araçları nasıl kullanılıyor ise bu araçlar da o şekilde kullanılıyor fakat şu ana kadar hiç bir sorunla karşılaşmadık.

    Edit: Dizel motoru seven birisi değilim, garajdaki araçlarımdan sadece 3 tanesi dizel 7 adet benzinli araç var şu anda burada yazdıklarım başımdan geçen ve birebir tanık olduğum olaylar olduğu için yazıldı. Herhangi bir şekilde FanBoyluk yaptığımın düşünülmesini istemediğim için bu düzenlemeyi ekleme gereği duydum. Anlayışınız için teşekkür ederim.
    10 dakika tapagazda motoru bitirenler , diesel runawaycilar, ortalik senlenmis gene

    10 dakika 20 dakika hatta arttiriyorum yarim saat yuksek tempolu motorda arac dizel yada benzin oyle kendini bitirmez tabii stock , fabrikasyon , bakimli bir aractan bahsediyorsak..Motorlar oyle cit kirildim yapilmazlar

    Gunumuzdeki binek araclarin toleranslari cidden cok yuksek , tabii supersport hypersport araclari varsaymazsak..

    Keza dizel benzin turbolu atmosferik onlarca aracla tapagaz cok yuksek tempolu 10 dakikaninda uzerinde surusler yaptim hicbirisi de kirilmadi..

    Fakat konu sahibinin sorununa benzer bir sorun yillar once Peugeot 407 dizel otomatik aracta basima geldi..

    Sollama esnasinda hizlanirken arac stop etti ve bir daha calismadi..Sorun elektronik , sensor sebebli cikti , pejonun sensoru bizim katilimiz oluyordu
  • Geçmiş olsun egzozdan yanik yağ kokusu geliyorsa turbo emme manifolduna yağ basmıştır bunun sonucunda da bu hatayı aldiniz umarim yatak sarmamıştır dua edin motor ambeleye kalkmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • youtube da ''runaway'' diye aratın, başınıza gelen olay o gibi.
    dizel araçla kısa süre bile dipgaz gidilmez, öyle bir huyunuz varsa benzinli kullanın.
  • Hocam kaputu açtığımızda yanık kokusu geliyodu. Egzoz bi koklama işlevi yapmadık. Otoban kenarındaydık kamyonlar tırlar arabalar vızır vızır geçiyordu. Bakalım yarın servis açılınca ne çıkıcak ama fikir açısından konu açayım dedim.

    Dediğim gibi daha 500 km bile olmamıştı yağ ve filtrelerin değişmesi. Ve yağ seviyesini gün içinde her defasında mmi ekrandan kontrol ediyorum. Min ile max seviyesi arasındaydı hep.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç ne yukarıda yazmışlar ama diesel runaway felan değil nerden çıkardınız hemen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Bakımdan sonra 500 km bile olmamıştı"

    Anahtar kelime bu olabilir, bakımda ne yaptılar bilmiyorum ama bazı şeyleri yanlış veya eksik yapmış olabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 16 Ağustos 2020; 20:1:54 >
  • Gaz pedalı direk motora bağlı değil ki sen sadece sensöre basıyorsun. Motora gidecek havayı yine bilgisayar sistemi kendi ayarlıyor. Sen gaza ne kadar basarsan bas motor ihtiyacı kadar hava alır. Çok eski dizel araçlarda haklı olabilirsiniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu araçda sorun olabilir mi?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bakımdayken arabanın yanından hiç ayrılmadım hocam. Ankarada mı yaşıyorsunuz bilmem ama Aydoğdu vwye götürdüm aracı aldıktan sonra bakım için. Vag grubunda bu servisten daha ötesi yok dediler Ankara için.

    Yağ 0w30 du acaba ince geldi ve sürüş esnasındamı yağı yaktı ? Ama ne biliyim sürüş anındada 3-4 litre yağı şak diyede bitirmez bence çünkü egzostan mavi duman atma yoktu bişey yoktu. İnternette yağsız motorla bile kaç tur attırmışlar kıytırık bi mercedese araba anca yatak sardı 10 dakika sonra. Ben tapagaz gidişim toplasanız 10 km bile değildi. Yani otobandan arabanın stop ettiği yere kadar olan mesafe zaten 30 km anca var. Koydurduğum yağ Motul Specific vw 504-507 olan yağdı. 0w30 du. 5w30 la 100 derecedeki akışkanlık farkı yoktu. 5 30 olan 12.1 di 0w30 olan ise 11.8 di yani

    Bakalım yarın ne olucak. Masraf 20-25 kağıt tutarsa zaten garaja çekeriz binmeyiz ele para geçene kadar. Sonuçta binmek için aldık ve alalı daha 1 ay oldu 2 bin km yaptık sadece.

    Arkadaşlar ambeleden bahsetmiş ama D den N ye çektiğim gibi araç stop etti. Ambele olsaydı hiç stop etmezdi bence araç

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Hocam geçmiş olsun, aracın motor kodu nedir? Bunu trigerin zincir-kayış olup olmadığını kontrol etmek için soruyorum.

    Turbo olma ihtimali %90 hocam ama %10 ihtimalle Üst kapak çatlaması veya blok kırıp zincir koparmış olma ihtimali var, bu olay şu şekilde gerçekleşiyor;

    Audi grubu araçlarda yağ pompasına bağlı yağ balansörü yüksek hızlarda özellikle siz manuel şekilde vites düşürürken kilitleniyor. Zincir burada kopuyor, şanslı iseniz zincir ile kurtarıyorsunuz değilseniz sıralama şu şekilde ilerliyor;

    Kopan zincir başka zincire bağlı dişlilerden birinin arasına sıkışıyor ve o sırada diğer dişli dönemediği için kopuyor. Tabi bu sırada yağ pompasının zinciri koptuğu için yağlama yetersiz kalıyor ve yine zincire bağlı (2.0tfsi’da öyleydi) su pompası su pompalayamadığı için hararet yaparak contayı yakıyor. Felaket senaryosunun en büyüğü bu şekilde ki biliyorsunuz basıma geldi. Canınızı sıkmayın bir şekilde halledilir gerektiği şekilde yardımcı olurum

    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 16 Ağustos 2020; 21:37:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Bosa attim ve stop Etti

    Yeni motor ya da revizyon.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 16 Ağustos 2020; 20:49:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gecmis olsun. İncelenmeden ne olup bittigini anlamak zor.

    Madem gazlamayi seviyosunuz ne diye gidip dizel arac alirsiniz anlamam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olay turbodan patlak verince genelde bu tarz sorunlar meydana geliyor, forumda çokca gördük.

    %99 turbodan gitmiştir. Geçmiş olsun.
    Kadrandan anladığım kadarıyla araç Audi.
    Ne yazıkki turbolar hiçbir kronik sorun olmasa dahi yağı yutup arıza verebiliyor. Geçen sene benzer bir sorunla karşılaşan fındık motor turbocu bir arkadaş vardı. Konusunu/yorumunu bulursam atacağım, tamir yoluna gitmişti. Yağ yuttuğunu söylüyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gazlamayı sevmemle alakası yok hocam araç alınanı 1 ay oldu ve daha ilk kez otobana çıkmıştım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CNHA hocam motor kodu.

    Yarın gelişmeleri paylaşırım şimdilik ben uyuyana kadar olabilcek ihtimalleri değerlendirmek için açtım konuyu sizede haber veririm

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer hakikaten yağ bittiyse turbo ve motorun yatakları çöp olmuştur büyük ihtimalle. Bu durumda yüklü bir masraf çıkacaktır maalesef.
    Sensör arızasıysa bir şey olmamıştır, ama yağ sensörü yüzünden de araç stop etmez bence. Yağ çubuğu falan yok mu araçta fiziksel olarak kontrol etseniz yağ seviyesini?
  • Bu araçta yağ çubuğu yokmuş hocam. Yağ çubuğunun olduğu kısımda sadece koruma tıpası var. Yağ seviyesi multimedya sisteminde servis ve kontroller kısmından takip ediliyormuş. Doğuş oto "ben özellikle mekanik olarak kontrol etmek istiyorum gözümle görmek istiyorum" derseymişiz yağ çubuğu veriyolarmış

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    CNHA hocam motor kodu.

    Yarın gelişmeleri paylaşırım şimdilik ben uyuyana kadar olabilcek ihtimalleri değerlendirmek için açtım konuyu sizede haber veririm
    Zincirli değilmiş araştırdığım kadarıyla, kayışı kontrol etme imkanınız oldu mu?

    Ek olarak; sorununuz sensörden kaynaklı değil, sensörde sorun olsa dahi araç çalışır hatta daha önce sensör problemi yaşadığım bir Audi aracımdan fotoğraf paylaşayım;

    Geçmiş olsun. Müşür mü yoksa Turbo mu ?

    Bu arada atmosferik candır mantığı ile gidenlere çok takılma, biliyorsun bende A6 3.2FSI, Grand Cherokee 5.2, Mercedes ML350 gibi atmosferik araçlar var turbolu kadar baş ağrıtıyor hepsi. Ayrıca dedikleri gibi Atmosferik araçlar o kadar sağlam olsa 4.4 V8 E92 M3'lerin 100.000 KM'de yatak değiştirmesine gerek kalmazdı, yine hakeza bu araçlarda uzun yolda 4 saat sonrasında aracı mecburen dinlendirmek gerekiyor aksi takdirde yine yatak ve segmanlarda sorun çıkıyor. Yine bir çok atmosferik için de benzer şartlar geçerli.

    Ayrıca Dizel araçla gazlanmayacak ise bu gün Audi S serileri, BMW M550d, X6 M Dizel serilerini geçtim de Mercedes-Benz gibi tüketiciyi dikkate alan bir firma 3.0 dizel üniteye 340 hp koymaz. Yalnız bu noktada şunu kabul etmek lazım, pist koşullarında dizel araçlarda kullanılan turboların devir düşüklüğünden dolayı geç dolması sebebiyle benzinli kadar verimli olmasa da günlük kullanımda çok daha verimli kullanılabilen motorlar bunlar. İçiniz rahat olsun, uzun süre gazlanmadıktan sonra dizel araçla atmosferik arasında fark yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 16 Ağustos 2020; 21:3:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çoğu turbo dizel veya turbo benzinli araç ile tapa gaz giderseniz segmanları veya pistonları eritirsiniz. Tapa gaz çok gitmemişsiniz ama sonrasında da düşük hızda seyredilmemiş. Bu araçlar o hızlara çıkar ama o hızlarda uzun süre gidecek şekilde uygun kalitede yapılmıyorlar.

    Neyse geçmiş olsun eğer gerçekten müşür öyle algılamış ise ucuz yırtmışsınız derim ama genelde bu olmaz,piston aşınmasından dolayı motor yağ yakar,yani segmanlar gitmiştir. Yağ pompasından olacağını zannetmiyorum,yağ basıncı düşük ibaresi çıkar sanırım bu durumda sizin araçta. Ama incelemeden bilinmez sonuç,bakalım yarın olsun öğrenirsiniz.

    Forumda çok bilmişlerin sürekli atmosferik motorları küçümsediklerine bakmayın, bu motorlar yüksek hız ve tapa gazlamalar için çok daha uygundur. Amerikalılar yıllardır boşuna atmosferik benzinli motor kullanmıyor sonuçta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 16 Ağustos 2020; 21:40:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Çoğu turbo dizel veya turbo benzinli araç ile tapa gaz giderseniz segmanları veya pistonları eritirsiniz. Tapa gaz çok gitmemişsiniz ama sonrasında da düşük hızda seyredilmemiş. Bu araçlar o hızlara çıkar ama o hızlarda uzun süre gidecek şekilde uygun kalitede yapılmıyorlar.

    Neyse geçmiş olsun eğer gerçekten müşür öyle algılamış ise ucuz yırtmışsınız derim ama genelde bu olmaz,piston aşınmasından dolayı motor yağ yakar,yani segmanlar gitmiştir. Yağ pompasından olacağını zannetmiyorum,yağ basıncı düşük ibaresi çıkar sanırım bu durumda sizin araçta. Ama incelemeden bilinmez sonuç,bakalım yarın olsun öğrenirsiniz.

    Forumda çok bilmişlerin sürekli atmosferik motorları küçümsediklerine bakmayın, bu motorlar yüksek hız ve tapa gazlamalar için çok daha uygundur. Amerikalılar yıllardır boşuna atmosferik benzinli motor kullanmıyor sonuçta.
    Kesinlikle oyle. Benim arac 300.000km ye yeni geldi ve hala rutin bakim disinda anahtar degmedi.

    Ve emin olun arabanin cigerini sökuyorum yemedigim halt kalmiyor Gun icinde ona buna her sinirlendigimde sinirimi gaz pedalindan cikariyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eğer motorun çalışma sesinde herhangi bir anomali olmadı ise Yüzde doksan turbonun mil yatakları hasar gördü ve muhtemelen yağ eksoz kanatı tarafından eksozla yanarak atıldı ve araçta yağ eksildi eksik yağ seviyesi kırmızı durum verdiği içinde araç çalışmıyor. Şimdiden geçmiş olsun inşallah motor sağlamdır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.