< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
"Bakımdan sonra 500 km bile olmamıştı"
Anahtar kelime bu olabilir, bakımda ne yaptılar bilmiyorum ama bazı şeyleri yanlış veya eksik yapmış olabilirler. |
Merhaba;
Hocam aynı şekilde motor problemleri maalesef Ferrari, Lamborghini gibi gazlamak için üretilmiş atmosferik araçlarda da oluyor bildiğiniz üzere 80 bin kilometre yapabilen hiç bir Ferrari 430 veya 360 yok piyasada. Daha önce Ferrari 430 kullanan biri olarak benim aracım 62 bin kilometrede motoru bitirdi eski üyeliğim olan Montainegro kullanıcı adı ile araç incelemesini burada paylaştıktan 1 hafta sonra, hatta bir çok üye nazardan dolayı bunun olduğunu forum laneti olduğunu söylemişti :) Şu anda 2012 model 911 Turbo kullanıyorum, aracı önceki kasa olan 2008'den beri yakınen tanırım, ailemde 2008 modeli kullanan kişi araçtan gayet memnun üstelik 127.000 kilometreye gelmiş araçta herhangi bir sorunla karşılaşmadık bu araçta diğerleri gibi performans odaklı üretilmiş bir otomobil ve turbolu. Şayet yurtdışı kaynaklı sitelerin de belirttiği gibi zaten Ferrari ve Lamborghini'nin atmosferiklerinden daha sağlıklı bir motor olduğu konusunda herkes hemfikir hatta öyle ki Ferrari'de 488 versiyonunda da artık turbo kullanmaya başladı. Bu koşullar altında benzin, dizel, atmosferik, turbo gibi ayrımlar pek farketmiyor. Bir de şu şekilde bir gerçek var, atmosferik araçlar daha çok devir çevirdiği için gazlama sırasında segman aşınması daha fazla oluyor. Burada eminim yüksek hacimli (3.0 ve üzeri) atmosferik motor kullanan hiç kimse gazlayarak gittiğim halde 15 bin kilometre boyunca yağ eklemedim diyemez. Yine aynı şekilde turbo benzinli araçlarda da bir çok sorun mevcut, misal olarak geçen yıl konusunu eski üyeliğimden paylaştığım bir A5 vardı, 2.0TFSI 211 HP Quattro Coupe aracım 130 bin kilometrede blok kırdı, hakeza yine 1 ay sonra 185.000 KM'de Audi Q7 3.0TDI aracımın motorunu indirdim onun konusunu da paylaşmıştım. Herhangi bir sorun yoktu, krank keçesinden yağ terlettiği için motorun komple inmesi gerekiyordu indirmişken zincir seti, yağ ve su pompası gibi bir çok parçasını da değiştirttim. Hatta kilometresi yükseldi diye subap ve segman değiştirmek için motoru da açtık ama herhangi bir sorun yoktu bunların ölçümleri yapılırken ki fotoğrafları da paylaşmıştım yine buraya eklerim bulabilirsem. Size katıldığım nokta şu; Sıkıştırılmış motor olan 1.4 TSI gibi veyahut 1.6 Dizel bir araç ile gazlamak yerine 1.6 Atmosferik bir araçla gazlamak çok daha güvenlidir bu konuda tamamen haklısınız. Ama 2.0 TDI'lar pek yabana atılacak motorlar değil, şirketimizdeki müdürlerimiz 2.0 TDI 170 ve 177 HP'lik A6 kullanıyorlar ve gelen trafik cezalarından dolayı eminim ki Clio veyahut Symbol gibi şirket araçları nasıl kullanılıyor ise bu araçlar da o şekilde kullanılıyor fakat şu ana kadar hiç bir sorunla karşılaşmadık. Edit: Dizel motoru seven birisi değilim, garajdaki araçlarımdan sadece 3 tanesi dizel 7 adet benzinli araç var şu anda burada yazdıklarım başımdan geçen ve birebir tanık olduğum olaylar olduğu için yazıldı. Herhangi bir şekilde FanBoyluk yaptığımın düşünülmesini istemediğim için bu düzenlemeyi ekleme gereği duydum. Anlayışınız için teşekkür ederim. |
Hocam, benim araçları yapan Hakan Ustayı aradım.
Bu sorunun sık görülen bir arıza olduğunu, EGR valfi veya Turbodan kaynaklandığını söyledi bilginize. |
10 dakika tapagazda motoru bitirenler , diesel runawaycilar, ortalik senlenmis gene
10 dakika 20 dakika hatta arttiriyorum yarim saat yuksek tempolu motorda arac dizel yada benzin oyle kendini bitirmez tabii stock , fabrikasyon , bakimli bir aractan bahsediyorsak..Motorlar oyle cit kirildim yapilmazlar Gunumuzdeki binek araclarin toleranslari cidden cok yuksek , tabii supersport hypersport araclari varsaymazsak.. Keza dizel benzin turbolu atmosferik onlarca aracla tapagaz cok yuksek tempolu 10 dakikaninda uzerinde surusler yaptim hicbirisi de kirilmadi.. Fakat konu sahibinin sorununa benzer bir sorun yillar once Peugeot 407 dizel otomatik aracta basima geldi.. Sollama esnasinda hizlanirken arac stop etti ve bir daha calismadi..Sorun elektronik , sensor sebebli cikti , pejonun sensoru bizim katilimiz oluyordu |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 16 Ağustos 2020; 20:1:54 > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 16 Ağustos 2020; 21:37:51 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 16 Ağustos 2020; 20:49:41 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 16 Ağustos 2020; 21:40:35 > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |