Şimdi Ara

Geçmiş olsun. Müşür mü yoksa Turbo mu ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
5.006
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçmiş olsun, konunun eksiği aracın markası modeli motoru kmsi gibi bilgilerin olmaması.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bence sorununuz yağ seviye müşürü. burda arkadaslar piston yatak demis duman cıkmadan ne yatagı ne seyi. korumaya aldığı icin de calısmamıştır.
    motor suyu azalmış da olabilir yarın goruceksiniz. korkmayın hemen. o yukarda tam gaz gidilmez diyen arkadas da sanırım 1.4 atmosferik kullanan bi arkadaş ne cahilce bir yorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu durumda yalnız araç egzozdan aşırı derece beyaz duman atar,araç sahibinin bunu farketmemesi imkansız. Ayrıca turbo silindirlere yağ basar ise zaten geçmiş olsun,pistonları erimiştir,yine egzozdan bu sefer yoğun bir mavi duman alması,aracı stop edince de yağ kokusu duyması lazım.
  • Hocam, benim araçları yapan Hakan Ustayı aradım.

    Bu sorunun sık görülen bir arıza olduğunu, EGR valfi veya Turbodan kaynaklandığını söyledi bilginize.
  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt
    Mühendisliği düzgün yapılmış bir atmosferiğin, turbolu araçlardan daha uzun ömürlü ve sorunsuz olacağı yadsınamaz bir gerçek. E92'lerde de mühendislik hatası var. Yatakların yağ açıklığı, verimi arttırmak amacıyla çok dar üretilmiş. Ama böyle yapılınca da orta-uzun vadede yağlama problemleri baş gösteriyor, bu yüzden çok çabuk yatak yer o motorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Mühendisliği düzgün yapılmış bir atmosferiğin, turbolu araçlardan daha uzun ömürlü ve sorunsuz olacağı yadsınamaz bir gerçek. E92'lerde de mühendislik hatası var. Yatakların yağ açıklığı, verimi arttırmak amacıyla çok dar üretilmiş. Ama böyle yapılınca da orta-uzun vadede yağlama problemleri baş gösteriyor, bu yüzden çok çabuk yatak yer o motorlar.
    Merhaba;

    Hocam aynı şekilde motor problemleri maalesef Ferrari, Lamborghini gibi gazlamak için üretilmiş atmosferik araçlarda da oluyor bildiğiniz üzere 80 bin kilometre yapabilen hiç bir Ferrari 430 veya 360 yok piyasada. Daha önce Ferrari 430 kullanan biri olarak benim aracım 62 bin kilometrede motoru bitirdi eski üyeliğim olan Montainegro kullanıcı adı ile araç incelemesini burada paylaştıktan 1 hafta sonra, hatta bir çok üye nazardan dolayı bunun olduğunu forum laneti olduğunu söylemişti :) Şu anda 2012 model 911 Turbo kullanıyorum, aracı önceki kasa olan 2008'den beri yakınen tanırım, ailemde 2008 modeli kullanan kişi araçtan gayet memnun üstelik 127.000 kilometreye gelmiş araçta herhangi bir sorunla karşılaşmadık bu araçta diğerleri gibi performans odaklı üretilmiş bir otomobil ve turbolu. Şayet yurtdışı kaynaklı sitelerin de belirttiği gibi zaten Ferrari ve Lamborghini'nin atmosferiklerinden daha sağlıklı bir motor olduğu konusunda herkes hemfikir hatta öyle ki Ferrari'de 488 versiyonunda da artık turbo kullanmaya başladı. Bu koşullar altında benzin, dizel, atmosferik, turbo gibi ayrımlar pek farketmiyor.

    Bir de şu şekilde bir gerçek var, atmosferik araçlar daha çok devir çevirdiği için gazlama sırasında segman aşınması daha fazla oluyor. Burada eminim yüksek hacimli (3.0 ve üzeri) atmosferik motor kullanan hiç kimse gazlayarak gittiğim halde 15 bin kilometre boyunca yağ eklemedim diyemez.

    Yine aynı şekilde turbo benzinli araçlarda da bir çok sorun mevcut, misal olarak geçen yıl konusunu eski üyeliğimden paylaştığım bir A5 vardı, 2.0TFSI 211 HP Quattro Coupe aracım 130 bin kilometrede blok kırdı, hakeza yine 1 ay sonra 185.000 KM'de Audi Q7 3.0TDI aracımın motorunu indirdim onun konusunu da paylaşmıştım. Herhangi bir sorun yoktu, krank keçesinden yağ terlettiği için motorun komple inmesi gerekiyordu indirmişken zincir seti, yağ ve su pompası gibi bir çok parçasını da değiştirttim. Hatta kilometresi yükseldi diye subap ve segman değiştirmek için motoru da açtık ama herhangi bir sorun yoktu bunların ölçümleri yapılırken ki fotoğrafları da paylaşmıştım yine buraya eklerim bulabilirsem.

    Size katıldığım nokta şu; Sıkıştırılmış motor olan 1.4 TSI gibi veyahut 1.6 Dizel bir araç ile gazlamak yerine 1.6 Atmosferik bir araçla gazlamak çok daha güvenlidir bu konuda tamamen haklısınız. Ama 2.0 TDI'lar pek yabana atılacak motorlar değil, şirketimizdeki müdürlerimiz 2.0 TDI 170 ve 177 HP'lik A6 kullanıyorlar ve gelen trafik cezalarından dolayı eminim ki Clio veyahut Symbol gibi şirket araçları nasıl kullanılıyor ise bu araçlar da o şekilde kullanılıyor fakat şu ana kadar hiç bir sorunla karşılaşmadık.

    Edit: Dizel motoru seven birisi değilim, garajdaki araçlarımdan sadece 3 tanesi dizel 7 adet benzinli araç var şu anda burada yazdıklarım başımdan geçen ve birebir tanık olduğum olaylar olduğu için yazıldı. Herhangi bir şekilde FanBoyluk yaptığımın düşünülmesini istemediğim için bu düzenlemeyi ekleme gereği duydum. Anlayışınız için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 17 Ağustos 2020; 23:27:5 >




  • Uğraştığınız için teşekkür ederim hocam. Bilgilendirmenize göre masraf kaçınılmaz sanırım.. Yarın konudaki diğer mesaj atan üyelerimizde beklemede kalsın hep beraber görelim ne olacak bakalım.

    Ucuz etin yahnisi böyle olur diyeceğim az kaldı.. Arabadan soğudum soğuyacağım kadar zaten. Evde kalıp film dizi izlemek bu kadar cazip gelmemişti

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Uğraştığınız için teşekkür ederim hocam. Bilgilendirmenize göre masraf kaçınılmaz sanırım.. Yarın konudaki diğer mesaj atan üyelerimizde beklemede kalsın hep beraber görelim ne olacak bakalım.

    Ucuz etin yahnisi böyle olur diyeceğim az kaldı.. Arabadan soğudum soğuyacağım kadar zaten. Evde kalıp film dizi izlemek bu kadar cazip gelmemişti
    Dur hocam sakin ol sen, İnşallah Turbo çıkar da sana söz verdiğim Bang&Olufsen yerine Turbo kıyağım olur :)
  • Virinom V kullanıcısına yanıt
    kendi yağını yakmaya başlarsa gaz pedalı veya bilgisayardan bağımsız olarak devir artar.
    yeni sistemlerde motor bunu fark edip yatak sarmasın diye kendini kilitliyor, olan da bu gibi.
  • Kendini nasıl kilitliyor hocam? Dizellerde hava girişi sürekli açık değil mi motor içeriye aldığı yakıt ile devrini ayarlıyor. Eğer yakıt olarak yağ yakmaya başlarsa tek çare hava girişini kapamak. Hava girişinde böyle bir aparat mı oluyor?
  • Süperspor araçların motorları maksimum km yapması için değil mevcut motordan maksimum güç elde edilmesi düşünüldüğü için motor ömürleri kısadır. Yoksa Amerikan motorlarında böyle bir durum mevcut değil ama Avrupalı rakiplerine göre daha güçsüz olurlar. Amerikan sıralı 6 veya V8 motoru da tabi yağ eksiltir tam performanslı kullanımda ama öyle aman aman da değil. Offroad şartlarında ben daha doğru düzgün motor patlatan Amerikan görmedim. Saatlerce araçlara tapa gaz,arazi vitesinde yüklenirdik ki gerçekten çok yorulurdu araçlar ama yağ eklediğimiz bile olmazdı,ben hiç eklemedim örneğin km de 300 bin civarında idii,arkadaşlarım da eklemezdi hiç.

    Neyse bunlar fazla detaylar,arkadaşımızın örneğinden giderek piyasadaki birçok motor tapa gaz gitmeye gelmez. Özellikle turbo dizel ve benzinli bir de 2.0 lt ve altı ise hiç gelmez. Kadranda 250 km yazıyor, ben sıkıştıra sıkıştıra otobanda bir de araç 200 bin km gibi yüksek kmlerde ise basayım gideyim derseniz cebinizde bir arabanın fiyatının %20'si kadar para da en az hazır olacak ne olur ne olmaz diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 17 Ağustos 2020; 0:44:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Virinom

    Kendini nasıl kilitliyor hocam? Dizellerde hava girişi sürekli açık değil mi motor içeriye aldığı yakıt ile devrini ayarlıyor. Eğer yakıt olarak yağ yakmaya başlarsa tek çare hava girişini kapamak. Hava girişinde böyle bir aparat mı oluyor?
    Merhaba;

    Hocam şu videoda izleyebilirsiniz nasıl olduğunu:
    Dash Camera Learningyoutube
    UK Dash Cam - Audi TDI turbo failure runaway diesel (previously mystery break down)
    https://www.youtube.com/watch?v=yr_p5vtekJM


    Hocamın söylediği gibi, yeni nesil araçlarda beyin tarafından devir limitinin aştığı algılanıyor. Bir kısım dizel araçlarda beyin otomatikman boğaz kelebeğine benzeyen bir parça olan "Ayar Klapesini" kapatarak hava girişini kesiyor, bir kısım araçlar da ise bunun için yine hava girişini kesen ek bir sistem var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 16 Ağustos 2020; 23:49:16 >




  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt
    Burada sürücü kendisi motoru susturuyor ve boşta devam ediyor, konu sahibi boşa atar atmaz stop ettiğini belirtmiş. Umarım en hafif sıkıntıyla kurtulunur.

    200.000km’de bir araç anladığım kadarıyla geçmişini bilmiyor aracın ilk sahibi değiller.

    Sağda solda dpf filtresini temizlemek için otobana çıkın tapagaz 15dk gidin vs yazar, ve sonu da bu gibi sonuçlar oluşur. Bu bilgi dogru degildir, DPF Rejenerasyona kendi girer ve Otoyol'da kontak kapamadan* normal bir surus yapmak yeterlidir (30-50km mesafede)

    Araçların dpf filtreleri ömürlüdür denir, bu olabildiğince aracın ömrü boyunca kullanılan yağ ve yakıt ile alakalıdır. 150.000 km ile 200.000 km arası ömür verilir. Ama alındığı ilkgünden beri bilinçli bir kullanıcı iyi yağ ve doğru kullanım ile (çeyrek depo üzeri iyi yakıt) bu süreyi uzatabilir.

    Dpf dolduktan sonra motor yağına yakıt karışmaya başlar bu da bazı kısımlarda piston sekman ve gömlekte aşınmalara neden olur ve artan yağ basıncı contalarında zamanla aşınmasına neden olur.

    Dpf temizlendikten sonrada bu aşınmalar nedeniyle yağ kaybı olabilir.

    Günümüz araçları yüksek basınç ve fazla dişli adedi ve düşük devir üzerinden ekonomi odaklı araçlardır, yağlar vw gibi onayı olsa bile pist yarış kullanımına uygun değildir. 4000-4500 ddk bir motorun 10-15 dk devamlı kullanılması için aracın yaşına ve bakım geçmişine dikkat edilmiş olsa bile sıcak iklimde ekonomi odaklı yağlar, performans sürüşlerinde aracın yasiylada* alakalı olarak çok verimli yağlama yapamayabilir, bu yağ sıcaklığı ve NoACK buharlaşma kaybı ile alakalıdır.

    Çoğu vw kullanıcısı bilir noAck değerleri nedeniyle bir çok servis bakımlı vw yağ eksiltmesi problemi ile karşılaşabilir. Vw onay kodlarında MB kodlari gibi sıkı noAck kısıtlaması yoktur.

    Sonuç olarak eski yaşlı araçlarda uzun yollar boyunca tapa gaz gitmeden evvel herşeyi 2 defa düşünmek gerekir, eğer bu kullanım tarzından vazgeçilmiyorsa biraz daha kalın bir yağ kullanılıp arabayı ısıtıp ve soğutup yürütmek/motoru susturmak daha uygun olur.

    Dipnot, Yağ pompası bile sürüş esnasında bozulmuş olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 17 Ağustos 2020; 10:8:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bizim insanımız da okuduğunu anlamama durumu var dua edin ambeleye kalkmamış diye belirtmişim adamlar kalkmış ambeleye kalktığını söylemişim gibi yorum yapmış bu kafayla devam edin.
  • Açıklamalarınız için teşekkürler. Baya teknik detaylı bilgileriniz var görülüyor. Aracın geçmişini biliyoruz şöyle ki;

    189.000 kmde 195.000 bin bakımına girmiş. Biz ise aracı 202.000kmde aldık. Yani aldığımızda zaten bakımı yavaştan gelmişti ki aracı ankaraya getirdikten 2 gün sonra bakıma 800km uyarısı verdi. Bizde bi özel vw servisinde bakımlarını yaptırdık. Full doğuş bakımlıymış araç yani.

    Hala arayan olmadı kahvaltımı yapıyorum telefon bekliyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 model seat toledo 15 bin iken ikinci el olarak almiştik Şanliurfadan adanaya giderken gaziantep girişinde hata vermeye uyari verdi kendini korumaya aldi ve yağ seviyesi uyarisiydi sanirim araba calişmadi arac yeni bakim yapilmiş aracin böyle olmasi şaşirtti beni hemen servis gelip cekmişti 3 ay kalmişti garanti bitmesine ordaki bayan arkadaşa yağ müşhürnde problem olabilecegini söyledim israrla yarina kalicak diyince hemen doktorum yalaniyla yetşmem lazim diyince yardimci oldular geldiklerinde haklisiniz yarm LT den fazla yağ fazla konuldugunu basinc yaparak kendini korumaya alip yağ uyarisi verdigini söyledi...acaba öyle olma olasiliği varmi.?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Aslinda burada gecmis bilmemekten kasit sadece servis degil, umarim iyi haberler alirsiniz. Full dogus bakimli olmasi avantajiniza tabi ama dogus' bakimlarinin detayini bilmek lazim.

    Tabi kimseyi suclamiyorum 2.el araclarda bazen kullanici yapilan islemin detayini bilmiyor, ya da unutuyor. Cok yakin tanidiklarim var arabaya 0 motor yapilmis 60.000km'de ilk sahibi oldugu arabanin farkinda degil, onun icin araba P - Park et, D- Devam Et vites ve direksiyondan ibaret, Servisleri pahali oluyor diyor geciyor.

    Kolayliklar,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 17 Ağustos 2020; 10:14:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun, son durum nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmiş olsun, takipteyiz.
  • durum nedir
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.