Şimdi Ara

Geçmiş olsun. Müşür mü yoksa Turbo mu ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
5.006
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Burada sürücü kendisi motoru susturuyor ve boşta devam ediyor, konu sahibi boşa atar atmaz stop ettiğini belirtmiş. Umarım en hafif sıkıntıyla kurtulunur.

    200.000km’de bir araç anladığım kadarıyla geçmişini bilmiyor aracın ilk sahibi değiller.

    Sağda solda dpf filtresini temizlemek için otobana çıkın tapagaz 15dk gidin vs yazar, ve sonu da bu gibi sonuçlar oluşur. Bu bilgi dogru degildir, DPF Rejenerasyona kendi girer ve Otoyol'da kontak kapamadan* normal bir surus yapmak yeterlidir (30-50km mesafede)

    Araçların dpf filtreleri ömürlüdür denir, bu olabildiğince aracın ömrü boyunca kullanılan yağ ve yakıt ile alakalıdır. 150.000 km ile 200.000 km arası ömür verilir. Ama alındığı ilkgünden beri bilinçli bir kullanıcı iyi yağ ve doğru kullanım ile (çeyrek depo üzeri iyi yakıt) bu süreyi uzatabilir.

    Dpf dolduktan sonra motor yağına yakıt karışmaya başlar bu da bazı kısımlarda piston sekman ve gömlekte aşınmalara neden olur ve artan yağ basıncı contalarında zamanla aşınmasına neden olur.

    Dpf temizlendikten sonrada bu aşınmalar nedeniyle yağ kaybı olabilir.

    Günümüz araçları yüksek basınç ve fazla dişli adedi ve düşük devir üzerinden ekonomi odaklı araçlardır, yağlar vw gibi onayı olsa bile pist yarış kullanımına uygun değildir. 4000-4500 ddk bir motorun 10-15 dk devamlı kullanılması için aracın yaşına ve bakım geçmişine dikkat edilmiş olsa bile sıcak iklimde ekonomi odaklı yağlar, performans sürüşlerinde aracın yasiylada* alakalı olarak çok verimli yağlama yapamayabilir, bu yağ sıcaklığı ve NoACK buharlaşma kaybı ile alakalıdır.

    Çoğu vw kullanıcısı bilir noAck değerleri nedeniyle bir çok servis bakımlı vw yağ eksiltmesi problemi ile karşılaşabilir. Vw onay kodlarında MB kodlari gibi sıkı noAck kısıtlaması yoktur.

    Sonuç olarak eski yaşlı araçlarda uzun yollar boyunca tapa gaz gitmeden evvel herşeyi 2 defa düşünmek gerekir, eğer bu kullanım tarzından vazgeçilmiyorsa biraz daha kalın bir yağ kullanılıp arabayı ısıtıp ve soğutup yürütmek/motoru susturmak daha uygun olur.

    Dipnot, Yağ pompası bile sürüş esnasında bozulmuş olabilir.
    Bak bu yaklaşım aşırı doğru motor toleransları ve yataklar tribolojinin el verdiği ölçülerde hesaplanarak yapılıyor ama gerçek hayatta durum epey farklı benim s40 1.6 dizelde 15 dakika boyunca 3500 rpm bandında tapagaz yokuş çıktığımda aracı boşa atarsam veya ışıklarda durursam yağ lambası yanıyor yağ muhtemelen pompanın kanatlarından yukarıya çıkamıyor aşırı inceldiği için ve basınç düşüyor bunun önüne geçmek için pompayı değiştirdim ama 3 sene sonra sonuç yine aynı muhtemelen yağ süzgeçi veya filtreside tapa gaz sıcak havada yarım saat zorlayarak gitmeye müsade etmiyor bunun önüne geçmek için motul 5w30 xcless 8100 aldım ama ondada değişen birşey olmadı 5w40 ta ankara ikliminde kışın efektif olmuyor sence nasıl bir yol izlemeliyim sonuç benim düşündüğüm gibi pompadamı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • noldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bu araçta yağ çubuğu yokmuş hocam. Yağ çubuğunun olduğu kısımda sadece koruma tıpası var. Yağ seviyesi multimedya sisteminde servis ve kontroller kısmından takip ediliyormuş. Doğuş oto "ben özellikle mekanik olarak kontrol etmek istiyorum gözümle görmek istiyorum" derseymişiz yağ çubuğu veriyolarmış
    Hocam Allah hiç bir firmayı 10 liralık yağ çubuğunu opsiyonel hale getirecek duruma sokmasin çok zor doğuş baya sıkıntida olmalı...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba;

    @MeGaDave06 arkadaşımla biraz önce görüştük, araç Ankara Doğuş Oto'da motor kilitlemiş, krank dönmüyormuş. Araçta daha önce yazılım yapıldığı için bu tip bir sorun olduğuna dair kanaat getirilmiş sanırım.

    Motor açılmadan ne olduğunu söylemek zor, lakin ilk mesajımda da belirttiğim gibi başıma gelenin aynısına benziyor vâka; kopan zincir bir yerlere sıkışmış diye düşünüyorum. Umarım çok masraf açmadan çözülebilir.
  • 17 Ağustos Pazartesi editi;

    Arkadaşlar geçmiş olsun. Araca yazılım atılmış

    Ve arabaya yağ koydukları halde motor dönmüyormuş hiç marş almıyormuş. Motorun inip teşhis konulması gerekiyormuş ve sırf teşhis için 3.5k para tutar dediler. Başka ustalara sordum onlarda o civarda tutar dediler. Tamirat doğuşta yapılırsa tahmin edersinizki yüksek fiyat çıkar. Dışarda bi serviste yapılırsa bilemiycem.

    Turboyu sordum turboda çok bişey yok o kadar yağ basmamış mı dedi birşey dedi. Turbo bile değilmiş sorun. Müşürde değilmiş. Büyük ihtimal motor kitlendi.

    Gelişmeler için takipte kalın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Burada sürücü kendisi motoru susturuyor ve boşta devam ediyor, konu sahibi boşa atar atmaz stop ettiğini belirtmiş. Umarım en hafif sıkıntıyla kurtulunur.

    200.000km’de bir araç anladığım kadarıyla geçmişini bilmiyor aracın ilk sahibi değiller.

    Sağda solda dpf filtresini temizlemek için otobana çıkın tapagaz 15dk gidin vs yazar, ve sonu da bu gibi sonuçlar oluşur. Bu bilgi dogru degildir, DPF Rejenerasyona kendi girer ve Otoyol'da kontak kapamadan* normal bir surus yapmak yeterlidir (30-50km mesafede)

    Araçların dpf filtreleri ömürlüdür denir, bu olabildiğince aracın ömrü boyunca kullanılan yağ ve yakıt ile alakalıdır. 150.000 km ile 200.000 km arası ömür verilir. Ama alındığı ilkgünden beri bilinçli bir kullanıcı iyi yağ ve doğru kullanım ile (çeyrek depo üzeri iyi yakıt) bu süreyi uzatabilir.

    Dpf dolduktan sonra motor yağına yakıt karışmaya başlar bu da bazı kısımlarda piston sekman ve gömlekte aşınmalara neden olur ve artan yağ basıncı contalarında zamanla aşınmasına neden olur.

    Dpf temizlendikten sonrada bu aşınmalar nedeniyle yağ kaybı olabilir.

    Günümüz araçları yüksek basınç ve fazla dişli adedi ve düşük devir üzerinden ekonomi odaklı araçlardır, yağlar vw gibi onayı olsa bile pist yarış kullanımına uygun değildir. 4000-4500 ddk bir motorun 10-15 dk devamlı kullanılması için aracın yaşına ve bakım geçmişine dikkat edilmiş olsa bile sıcak iklimde ekonomi odaklı yağlar, performans sürüşlerinde aracın yasiylada* alakalı olarak çok verimli yağlama yapamayabilir, bu yağ sıcaklığı ve NoACK buharlaşma kaybı ile alakalıdır.

    Çoğu vw kullanıcısı bilir noAck değerleri nedeniyle bir çok servis bakımlı vw yağ eksiltmesi problemi ile karşılaşabilir. Vw onay kodlarında MB kodlari gibi sıkı noAck kısıtlaması yoktur.

    Sonuç olarak eski yaşlı araçlarda uzun yollar boyunca tapa gaz gitmeden evvel herşeyi 2 defa düşünmek gerekir, eğer bu kullanım tarzından vazgeçilmiyorsa biraz daha kalın bir yağ kullanılıp arabayı ısıtıp ve soğutup yürütmek/motoru susturmak daha uygun olur.

    Dipnot, Yağ pompası bile sürüş esnasında bozulmuş olabilir.
    Hocam Merhaba;

    Ben arkadaşın yeni nesil araçlarda Runaway durumunda aracın nasıl durdurulacağına ilişkin sorduğu soruya dair bir video koydum. İlk yorumlarıma bakarsanız sorunun üst kapak veyahut benimde başıma gelen zincir kırılması nedeniyle blok patlatma kaynaklı olabileceğini yazdım. İlginiz için teşekkür ederim ama yanlış anlaşılmaların önüne geçmek için bilgilendirme amaçlı bu mesajı yazma gereği duydum.




  • Geçmiş olsun,iş büyük anlaşılan. Sökülmeden anlaşılmaz ama sadece işciliği bile ciddi rakam tutar Audi grubunda. Eğer yazılım ile fazla güç artışı olursa şanzıman kırarsınız ve/veya piston başları erir. Esas sorun yazılım yapıldıktan sonra araca yüklenmedir,tekrar yazayım bu araçların çoğu sıkıştırmaya gelmez,evet birçok kişi merak ediyor,basıyor ama ilerleyen kmlerde ciddi riksleri var. Neyse inşallah çok az masrafla kurtarır araç sahibi.

    Yukarıda bana laf sokmaya çalışan arkadaşa da aynen devam etsin böyle,gerçek hayatta ustam ne derdim var diye çare isteyen herkes sanalda başımıza usta kesiliyor.1.4 motor ne alaka ise ayrıca onu geçelim.
  • Dolar ve Euro kuru bu seviyelerdeyken parça ücretleri inanılmaz artmış durumda.Birde Pandemiden dolayı parça gelmedi bir süre.Bu etkenleri birleştirince çok uçuk rakamlar çıkmakta.İnş ucuz yollu halledebilirsiniz.

    Geçmiş olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Geçmiş olsun,iş büyük anlaşılan. Sökülmeden anlaşılmaz ama sadece işciliği bile ciddi rakam tutar Audi grubunda. Eğer yazılım ile fazla güç artışı olursa şanzıman kırarsınız ve/veya piston başları erir. Esas sorun yazılım yapıldıktan sonra araca yüklenmedir,tekrar yazayım bu araçların çoğu sıkıştırmaya gelmez,evet birçok kişi merak ediyor,basıyor ama ilerleyen kmlerde ciddi riksleri var. Neyse inşallah çok az masrafla kurtarır araç sahibi.

    Yukarıda bana laf sokmaya çalışan arkadaşa da aynen devam etsin böyle,gerçek hayatta ustam ne derdim var diye çare isteyen herkes sanalda başımıza usta kesiliyor.1.4 motor ne alaka ise ayrıca onu geçelim.
    Kim size laf sokmaya çalıştı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarıda bir arkadaş vardı,silmediyse duruyordur mesajı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Yukarıda bir arkadaş vardı,silmediyse duruyordur mesajı
    1.4 motorla alakalı mesaj yazan tek benim hocam başkası yazdıysa şu an silmiş ama eğer banaysa mesajınız benim herhangi bir laf sokma gayem yok o bakımdan söyledim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim 12 yaşında Clio da bile hem yağ çubuğu hemde dijital yağ göstergesi var. Yağ azaldığında ekrandan bakıp ekliyordum ... Sensör arızası olamaz daha önce bende de sensör arızası oldu. Öyle bir durumda arkadan çekme falan gibi şeyler olmaz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Podgoritsa

    1.4 motorla alakalı mesaj yazan tek benim hocam başkası yazdıysa şu an silmiş ama eğer banaysa mesajınız benim herhangi bir laf sokma gayem yok o bakımdan söyledim

    Alıntıları Göster
    "o yukarda tam gaz gidilmez diyen arkadas da sanırım 1.4 atmosferik kullanan bi arkadaş ne cahilce bir yorum.." mesaj bu,yazan başka arkadaş
  • Arkadaşlar arabayı satma yoluna gidiyoruz bu haliyle. Bi yandanda parçacılardan parça sordurup fiyat almaya çalışacağım en ucuza nasıl kapatılır diye. Düşünen olursa pm atabilirler bana araç hakkında bilgi için

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Araç dizel herhalde. Motor kilitlemişse işin çok zor ...
    20bin rahat rahat tutar. Çıkma motor attır devam et.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Babam zaten arabaya masraf etmeyim derdinde hocam. Söyledimde yok. Bi yandanda bana vw parçacılarına parça sor dedi çünkü dışarda arabanın masrafı ne kadar ucuza kapatılacağı belli değil dedi. Arabayı bu haliyle satıcam dedi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Ankaradaysan Türkyılmaz a soracaksın parçayı ama diyorum sana motor kitlemişse krank a kadar girmiştir olay . Arabaya ölü fiyat verirler haberin ola yine tavsiyem hiç motoru açtırma kazalı araçtan motor al tak devam et...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Virinom V kullanıcısına yanıt
    sanırım var, detaylarını bilmemek ile beraber şahit oldum.
    2014 x6m ile şehir içinde ışıktan dipgazla sertçe kalktık, 20 sn sonra motor devri anormal arttı.
    aşırı duman ve motor sesi v.s. frenle zor durdu araç, kenarda kontağı kapattık.
    sonrası yetkili servis komple motor revizyonu dolayısıyla araç ezildi (hurda).
    (danimarka)

    edit; youtube linki konmuş, aşırı beslemeli araçlarda sıkça karşılaşılıyor.
    dizelle dipgaz dolaşılmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-12B15DEEB -- 17 Ağustos 2020; 23:3:3 >
  • iyi tasarlanmış motor, düzgün enjeksiyon sistemi ve uygun yağ ile dip gazla istediğiniz kadar gidin birşey olmaz. her firma dizel motor yapamıyor.
    1248 cc 90 hp dizel ile yaz sıcağı, kış soğuğu dahil balıkesir - izmir arasını 3500 devir üzerinde 1.5 saat boyunca gaz kesmeden defalarca gittim, gidiyorum hiç birşey olmuyor, olmayacakta. araba 245000 kmde bu arada orjinal turbosu üzerinde.
    iş birazda kullanıcıda bitiyor. arabasını motorunu tanıyacak. yağı bitirik yatak sardırana kadar yağ lambası yanar mutlaka. konu sahibi arkadaşın arabası yatak saracak vaziyete gelene kadar gösterge paneli düşük yağ seviyesi yada düşük yağ basıncı uyarısı vermediyse atın gitsin zaten.
    arkadaşlarım bana niye multijet motorlu araba alıyorsun git vw, peugeot, ford al diyorlar. işte sonuçları yukarıda. bozulmuyor bu multijet. adamlar yapmışlar. Ha arabanın geri kalanı çok mu iyi? değil. ama banane yumuşak göğüsünden, kapı döşemesinden. araba bana sorunsuz ve istediğim gibi hizmet ediyorsa geri kalanı teferruat.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 17 Ağustos 2020; 23:34:7 >




  • Hocam büyük geçmiş olsun ağız tadıyla binememişsiniz bile lütfen sanayide adı sanı olmayan insanlara yaptırmaya çalışmayın bir umutla sonrasında pişman olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.