Şimdi Ara

Geely, BMW ve Mercedes'i geride bırakarak ilk 10'a giren ilk Çinli üretici oldu!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
2.179
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geely, BMW ve Mercedes'i geride bırakarak ilk 10'a giren ilk Çinli üretici oldu!
    Çinli otomobil üreticileri elektrikli araçlarıyla satışlarını hızla arttırsa da, bugüne kadar ilk 10'da Çinli bir üretici görememiştik. Ancak durum değişti ve Geely küresel olarak en çok otomobil satan 10 üreticiden biri olmayı başardı.



    Satışlarını %27 arttırdı



    2024 yılının ilk çeyreğinde dünya çapında 730.000 araç satan Geely Group, Mercedes ve BMW'yi geride bırakarak küresel sıralamada 10. sıraya yerleşti. Volvo ve Lotus gibi birçok tanınmış markanın yanı sıra Polestar ve Zeekr gibi kendi geliştirdiği markaların da sahibi olan Geely, satış hacmini yıllık bazda %27 artırmayı başardı. Şirket, geçen yılın ilk çeyreğinde 12. sırada yer alıyordu.



    Toyota, 2024 yılının ilk çeyreğinde 2,52 milyon araç satarak %5 düşüşe rağmen ilk sıradaki yerini korudu. Toyota'yı %3 artış ve 2,1 milyon adet satış rakamıyla Volkswagen Grubu ve 1,76 milyon araçla Hyundai Motor Grubu izledi.



    Ayrıca Bkz.Çinli Great Wall için Avrupa'da işler iyi gitmiyor: Almanya'daki genel merkezini kapatıyor



    Çinli üreticiler hızla tırmanıyor



    Diğer Çinli şirketler de sıralamada hızla yükseliyor. BYD, Changan, Chery ve SAIC Motor listenin ilk 20'sinde yer aldı. Beş büyük Çinli üretici toplam satışlarını geçtiğimiz seneye göre %20 arttırırken, ilk 20'deki diğer üreticilerin artış oranı sadece %2 oldu.



    Geely Group'un bir parçası olan Volvo'nun satışları %12 oranında artarken, BYD %13'lük bir artış kaydetti. Çinli üreticilerin satışlarındaki artışın ana itici gücü ihracat oldu. Geely, yurt dışı satışlarını ilk çeyrekte %43 arttırırken, BYD'deki artış oranı %150'yi buldu. 2023 yılının tamamında Çin, bir önceki yıla göre %78 artışla 1,2 milyon yeni enerjili araç (hibrit, şarj edilebilir hibrit ve tamamen elektrikli araç) ihraç etti. Uzmanlar, Çin'in elektrikli araç ihracatının gelecek yıl 3,5 milyona ulaşmasını bekliyor. 



     




    Kaynak:https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Geely-cracks-top-10-in-Q1-global-auto-sales-in-China-carmaker-first







  • 2011'den beri Geely FC kullanıyorum.
    Memleketteki vergi politikası yüzünden bu araçların devamı gelmedi.
    Uygun araba alma şansımızı engellediler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ekonomiyi sadece finans olarak algılayan bakanların olduğu bir ülkede, bastıkları paranın yarattığı enflasyonu da halkın belini kırarak düzeltebileceklerini sanmaları normal ki hala son gaz oara basmaya devam (kendilerini prof diye pazarlayan "ekonomist" bilirkişiler de bu duruma çanak tutar her zaman) :)



    Sonuç

    Ederinin 4 katına satılan her ürün, sadece araç değil her ürün



    Abd faiz indirsin diye duaya çıkmamız yakındır Allah yolu, Hak yolu quattrolu imamımızın arkasında :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doruhüso -- 2 Haziran 2024; 23:18:26 >
  • Fiyatları çok pahalı, ayrıca ülkemiz gibi yerlerde ++ vergilerle etiketi çok yukarılarda, bize ancak haberini okumak düşüyor.

  • WmLord kullanıcısına yanıt

    Çinliler eğer ben gemiye arabayı koyar satarım pazarının da içinden geçerim mantığını bırakırlarsa uygun araba alırsın tabi

    Geely o dönem battı bu arada,ondan gelmediler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Önyargı böyle bir şey işte. Geely ortağı falan değilim ve benim savunmama da ihtiyaçları yok. Dünya otomotiv sektöründe kendini ispatlamış marka zaten.

    Bir orta alt sınıf birey olarak Opel, Renault, Hyundai, Fiat, Kia, Peugeot, Ford marka giriş veya ikinci sıra araçlar kullandım.
    Geely aralarında en sorunsuz, en konforlu araç ve her birinin yarı fiyatına alınabiliyor.
    Motordaki eksantrik zincir ömürlük. Kia ve Hyundai'de de var ama onlar illaki değişim istiyor.
    Koca Ford, Opel, Renault vs triger kayışını dayıyor. 60-90 bin km'de bir yüksek işçilik maliyetiyle değiştiriyorsunuz.

    Güncel Geely modellerindeki en verimli plugin hybrid motor seçeneklerini Avrupalı rakiplerinden çok önce yaygın şekilde piyasaya sundular ve fiyat olarak da her sınıftaki aracı rakiplerinden daha uygun.

    Türkiye'ye giriş çıkış ilişkilerini, kolay işlerin peşinde koşan yandaş bir grupla yaptılar. Hem bu nedenle hem de vergi politikasıyla azalan fiyat rekabetinden yılarak memleketi terk ettiler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • mehmet_clk M kullanıcısına yanıt
    Geely'nin mi fiyatları çok pahalı?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • WmLord kullanıcısına yanıt

    Ben diyorum Fransa

    Sen diyorsun Floransa

    Arkadaşım ben kötü araba demedim,senin aracının olduğu dönemde battı firma dedim

    Dünya otomobil sektöründe kendini kanıtlamış olabilir,bu gemiye araba doldurup kafasına göre araba satma,milletin pazarının içinden geçme hakkı vermez dedim

    Ab ABD çatır çatır vergi uyguluyor bu yüzden, Avrupa'da vergiden kurtulmak için fabrika açmaya hazırlanıyorlar bu yüzden

    Burada da açarlar,ucuza satarlar

    Ok?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Senin bahsettiğin ithalat vergisi ama bu memlekette ithalatçı firma o vergiyi ödemiyor. Sen şahıs olarak getirirsen ödersin.
    Benim bahsettiğim vergi ise devasa boyuta ulaşan ÖTV...
    Sadece Geely değil, birçok firma terketti memleketi.
    Battı dediğin yıllarda firma koca Volvo Otomotiv'i satın aldı. Bizse çakma işlere sınırsız kaynak ayırmakla meşguldük.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WmLord -- 3 Haziran 2024; 12:57:9 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • WmLord kullanıcısına yanıt

    Volvoyu alacak firman yok senin,koç bile connect iteleme peşinde millete

    Devasa boyuttaki ÖTV yüzünden değil, Çinli araçlara dünya çapında uygulanan vergiler yüzünden o muhabbet

    Geely ülkeden çekildiğinde millet çatır çatır 0 faizle araba alıyordu,battı çekildi

    Düze çıktı geldi

    Bu kadar basit




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 3 Haziran 2024; 15:26:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de saçma sapan bir vergi sistemi var. Vergi ve ÖTV sistemi herşeyi bozuyor ya kaldırsınlar yada adam gibi ayar versinler dünyanın hiçbir ülkesinde böyle saçma sapan bir vergi sistemi daha yok

  • WmLord kullanıcısına yanıt
    Nasıl bir araba hocam? Bana ciddi manada tekerlekli teneke gibi geliyor, o yüzden bir bilen olarak sana sorayım dedim.

    2011 model Geely FC...

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    Estağfurullah. Uzakdoğu grubu araçların motor mekaniği hep aynı.
    Geely FC ve Emgrand bu gruptaki muadillerinin neredeyse yarı fiyatına alabileceğiniz araç. İçi dışı geniş, oturaklı ağır araba.

    Anadolu grup getirip servisini de üstlenmişti. Şimdi yetkili servis ağı yok. Oralardan çıkanlar ve Japon grubu tamircileri bu araçlardan da anlıyor.
    Parçalari da İstanbul, Ankara ve İzmir'deki tedarikçilerden temin ediliyor. Başka şehirlerdeyseniz kargo ile geliyor.

    Atmosferik 1.5 motor bu kasaya küçük. 1.8 motorlu olanlar var ama Türkiye'ye gelmedi. Keşke gelseydi. Sonradan turbolu, hybrid, plugin hybrid modeller de çıktı ama onlar hiç gelmedi.

    Eğer sakin kullanıcıysanız, rampalarla çok işiniz yoksa, trafiğiniz çok sıkışık değilse tavsiye ederim. Ben çok yoğun trafikte kullandığım için şehiriçi yakıt tüketimi şehirdışının iki katını buluyor.
    LPG ile uzun yolda 7-8 litre yakıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.