Şimdi Ara

Getz Komple Bakım yapacağım ve katalizör sorunu yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
830
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. 2006 model eski kasa 1.3 12v Getz Gls aracım var. Forumda yeniyim konuyu yalnış yere açtıysam özür dilerim. Arabam ile hikayem biraz uzun. Birden fazla soru işareti var aklımda. Bütün sorunlara olmasada birinde bile tecrübe ettiyseniz paylaşmanızı rica ederim.

    Ben üç ay önce ağır bakımları yaptım. Triger kayışı, diğer kayışların tamamı. Yağ, filterler antifiriz. 4x lastik alt takım falan filan. o zaman da eski sahibinden kalma bosch buji vardı üzerinde, ben kitapçıkta yazanı taktım ancak orj buji kablosu bulamadım. Bir daha ki bakıma kadar idare etsin düşüncesindeydim ve bakım vakti yaklaşıyor. Kablo ve buji konusunda ne düşünüyoruz arkadaşlar bir deneyim yapan yok mu hiç? orjinal kablolar mı iyidir yoksa daha iyileri var mı? Orjinal kablolar ipek oluyor galiba. Bu durum buji içinde orjinal mi yoksa daha farklı iyi alternatifler var mı??? Bujileri değiştirme fikri aklıma takıldı, arabada LPG yok. Kitapçığında yazan ORJ NGK BKR5ES-11 kodlu buji taktırdım, ama daha iyi bir buji almak aklımı karıştırıyor. NGK nın sitesinde BKR5EIX-11 kodlu iridyum buji var. BOSCH 0 242 229 543 kodlu platin buji bide en farklısı 4 tırnaklı 0 242 232 502 kodlu buji var. Bunlar arasında kararsız kaldım. Sizler orjinalden farklı buji kullandınız mı yorumlarınız nedir? Sizce ne yapmalıyım? Bide buji kablosu seti için orj. mi yoksa bosch ngk gibi firmaların seti mi iyidir? Özellikle beklentim stabil motor çalışması ve en aza indirgenmiş yakıt tüketimini sağlamak. Birde üç ay önce ağır bakımdan çıktım ilk ay hiç sorun yoktu ancak engine check ışığı yanmaya başladı. Arıza tespit cihazım var arıza kodu P0420 açıklaması "Katalizör verimliliği eşiği altında" galiba katalizörde tıkanmaya başladı. Sizce bu konudada ne yapmalıyım söküp içini kimyasallarla temizlemek mi yoksa yenisini mi almak. Yenisi çok pahalı ama yan sanayi olanlar ne kadar iyidir. Kesinlikle iptal etmeyeceğim yakıt artacak arıza ışığı hep yanacak sinir bozacak. Yardımlarınız ve fikirleriniz için şimdiden çoook teşekkür ederim. Umarım ki bu sorunları çözdüğümüzde başka arkadaşlarında işine yarar...







  • ne çok sıkıntı yapmışsınız kendinize buji ve katalizör olayını. bildiğim kadarını aktarayım, araç ilk çalışmada sorunsuz çalışıyor ve yakıt tüketiminde belirgin bir artış olmuyorsa buji ve buji kablolarından yana kafanız rahat olsun.
    katalizör için iyi bir servis ışığın yanmasının gerçek sebebini bulup çözüm üretecektir. çünkü bu arıza ışığı mevzusu için kim ne derse inanmayın, yerinde usta teşhisi ve çözümünden başkası derdinizi çözmez.
  • Katalizör tıkanıklığı kendisini hissettiriyor ancak ne yapabilirim onu bulmnaya çalışıyorum. araba 123000km de ve buji kablosu bile hala orj. bnce ömrünü tamamlamak üzere olsa gerek diye düşünüyorum
  • Ngk bujiler iyidir. İridyum vs. Birsonraki sefer alirsiniz. Katalizoru halledin sorun devam ederse buji kablolarini da deistirirsiniz.bir seferde bir degisiklik yapin ki sorunun kaynagini tespit etmek kolay olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • perşembe günü haftalık tatilim. bakalım dediğiniz gibi düşünmeye başladım artık. önce bi katalizörü söküp durumuna bakacağım, sonuçları paylaşırım artık :)
  • bujilerde sıkıntı yoktur büyük ihtimalle sıkıntı yapma katalizörüde iptal ettirip ışığınında yanmasını engelletebilirsin katalizör iptal edilirse araç daha az yakar ve 3-5 beygir artar gücü
  • arabayı lifte kaldırdım altan egzosu komple yumrukladım, hiç bir anormal ses yok tıkanık olduguna emin oldum gibi :) yarın söktürüp bakacağım fotoları paylaşırım ama inş. temizleme ile kurtarırım. temizleme için önerebileceğiniz bir temizleyici kimyasal v.s var mı?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.