Şimdi Ara

Gittigidiyor cep telefonu iade etmek (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
127
Cevap
8
Favori
9.678
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • n11 böyle diyor:

    quote:

    Satın alınan cep telefonuna sim kart takılması, WiFi ile network bağlantı kurulması halinde cihaz 2. el statüsüne geçmiş olacaktır.İlgili mevzuat gereği cayma hakkı kapsamında "ürünün satılabilir özelliğinin kaybolmaması" gerekmektedir.Bu nedenle de sim kart takılan veya WiFi ile bağlantı kurulan ürünler cayma hakkı kapsamında iade alınamamaktadır.Ayıplı vs. ürün olması halinde mağaza ile irtibata geçilmelidir.Mağaza, teknik servis raporu talep edebilir.
  • Vazcaydım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raziel82

    Cep telefonuna sim kart takar veya wifi ye bile bağlarsanız keyfi iade edemezsiniz. sorun var ise anca servis tutanağı ile iade edebilirsiniz. öyle sorun var deyip de gönderemezsiniz.

    Elektronik ürünlerde cayma hakkı ve iade süreci nasıl kullanılır?
    Elektronik ürünlerin “Cayma Hakkı” dahilinde iade alınabilmesi için satın alınan ürünün, orijinal kutusuna zarar verilmemiş olması, faturasının ve tüm tamamlayıcı aksesuarlarının ürün ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Gönderilmemesi halinde iade talebi reddedilecektir.
    Kurulumu servis tarafından yapılan ürünler için servis haricinde kutunun açılması veya kurulumunun servis haricinde yapılması durumunda iade alınmayacaktır.
    Satın alınan cep telefonuna SİM kart takılması, WiFi ile network bağlantı kurulması halinde cihaz 2’inci el statüsüne geçmiş olacaktır. İlgili mevzuat gereği cayma hakkı kapsamında “ürünün satılabilir özelliğinin kaybolmaması” gerekmektedir. Bu nedenle de SİM kart takılan veya WiFi ile bağlantı kurulan ürünler, cayma hakkı kapsamında iade alınamamaktadır. Ayıplı vs. ürün olması halinde mağaza ile irtibata geçilmelidir. Mağaza, teknik servis raporu talep edebilir.
    Cayma hakkı dışında kalan 14 ile 6 ay arası iade talepleri için, ürünün teknik servise gitmesi ve servis tarafından iade kararı verilmiş olması gerekir.

    bu maddelerin hiçbiri Ticaret Bakanlığının SİTESİNDE neden yok ? çünkü satış yapan sitenin kendi uydurduğu kurallar




  • Bugün kargoyu gönderip bilgileri sisteme girdim. Ardından satıcı mağaza tarafından arandım. İade alamam benim için zarar olur falan gibi şeyler söyledi. Hakem heyeti raporu olması lazım falan dedi. En sonundada kargoyu teslim almayacağını söyledi bende nasıl istiyorsa öyle yapmasını söyledim ve görüşme bitti. Sanki bende art niyet varmış gibi konuşması canımı sıktı cayma hakkımı bile kullanmamı istemiyor resmen. Cihaz ona ulaştığında ekranını kırıp kırık cihaz yollamış iade almam falan diyebilirmi. Çünkü o tür birşey yapabilme ihtimali bile sezdim böyle bir durum oluşsa ne olacak al başına belayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEVERDIES

    Bugün kargoyu gönderip bilgileri sisteme girdim. Ardından satıcı mağaza tarafından arandım. İade alamam benim için zarar olur falan gibi şeyler söyledi. Hakem heyeti raporu olması lazım falan dedi. En sonundada kargoyu teslim almayacağını söyledi bende nasıl istiyorsa öyle yapmasını söyledim ve görüşme bitti. Sanki bende art niyet varmış gibi konuşması canımı sıktı cayma hakkımı bile kullanmamı istemiyor resmen. Cihaz ona ulaştığında ekranını kırıp kırık cihaz yollamış iade almam falan diyebilirmi. Çünkü o tür birşey yapabilme ihtimali bile sezdim böyle bir durum oluşsa ne olacak al başına belayı.

    Hayır, almakla mükelleftir. Ürün kırık derse, hasarlı derse hakem heyetine yahut ticaret mahkemesine başvurabilir. Sistem 4 iş günü içersin de otomatik onay verecektir.

    Ayrıca hiçbir sebeple sizi aramaya hakkı yoktur. Almam vs demek ne haddine? Sıkıntısı varsa gittigidiyoru arasın.

    Gittigidiyora zaman kaybetmeden fiş açın. Satıcının iadeyi almayacağı yönünde beyanı olduğunu, hiç hak etmediğiniz halde muhattap kaldığınızı; kargo yetkilisine tutanak tutturabilir yönünde endişelerinizin olduğunu belirtin. Üzerine basa basa iade hakkınızın olup olmadığını sorun.


    Kişisel görüşüm olarak iade hakkınız mevcut fakat yaptığınız hareket etik değil. Kusursuz bir ürünü zevke iade etmek hiç hoş yaklaşım değil. Lütfen telefonun boyutundan şikayetçi olan arkadaşlarımız eline metre alıp ölçüsünü görüp alsın.

    20-25 liralık ürün değil. Cep telefonunun açılması modeline göre ciddi anlamda değer kaybı yaşatabilir.




  • Bende keyfi yer yapmıyorum hocam iadeyi. 20 küsür alışverişim olmuş daha ilk iadem bu ürün olacak. O yüzden nasıl yapıldığını bile bilmiyorum. GG ye fiş aç derken nerden açılıyor ? yardım al butonunu kastediyorsanız orası satıcıyla iletişime geçin diyor. Açıkcası iyice canım sıkıldı iadeyi almayıp beni uğraştıracak gibi görünüyor. Umarım öyle olmaz.
  • internet üzerinden veya mağzadan cep telefonu aldığınız zaman sim kartı takarsanız iadesi olmaz. Sim kartı olmadan açıp test edebilirsiniz ancak. Sim kartı takılmış cihazlar 2. el konumuna düşer bu yüzden iadesi mümkün değildir.
  • 2. defa aynı mesaj



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yunusbozkurt44 -- 11 Şubat 2016; 14:06:21 >
  • Sim kartı takmadan açıp kontrol etseydin keşke.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ya arkadaşım böyle bir şey yok. saçmalamayın mağazaların uydurduğu yalan bu. son çıkan kanun ile 2 yıl sonra bile iade edebilecek güçte kullanıcı. millet hakkını aramayı bilmiyor diye yükleniyorlar millete.

    bak iade etmek isteyen kardeşim. eğer satıcı ürünü kargodan teslim almaz ise. en direk suçlu duruma düşecek. gittigidiyor satıcıya arayıp son kez alması için uyarıcak eğer yine almaz ise. hem paranı iade alıp hemde ürünün sahibi olacaksın. bu kadar kendinden haberi olmayan sığır satıcılarla dolu piyasa. mesafeli satışta. iadeyi engelleyen hiç bir durum yok. adam cihaza zarar vermeye gözü yemez. böyle bir risk olamaz. bunu hiç bir kullanıcı yapmaz. gittigidiyor 2 tarafı dinledikten sonra. mutlaka müşteri lehine karar verecek. satıcı heleki almamak gibi bir hata yaparsa zaten bitmiştir mevzu.
  • Cep telefonu internet üzerinden satılmamalı.
  • http://www.n11.com/genel/cayma-hakki-ve-iade-surec-bilgileri-65205

    Özellikle Elektronik Ürünlerde Cayma Hakkı ve İade Süreci Nasıl Kullanılır? Kısmını okunuyunuz.
  • Ne olursa olsun cep telefonunu açıp kullandıktan sonra iade etmek etik değil, kendinizi satıcı konumuna koyun açılmış oynanmış bir telefonu iade aldıktan sonra sıfır diye mi satacaksınız?

    Yani birisi sizin gibi açıp oynadığı bi telefonu iade edip, mağaza sahibi size sıfır diye satınca, bu telefon ikinci el diye zırlarsınız.

    Kesinlikle etik değil ve yasa boşluğu.
  • Bu ülkede ne etik ki? Dünya para sayıp aldığın telefonun imei numarası klonlu çıkar,fatura matura bir sürü uğraşırsın,sonunda da telefon sadece bir hatta açılır,yani o telefonu eşine,annene,babana veremezsin...
  • Yukarda arkadaş gayet güzel açıklamış ... Satıcı bu iade risklerini göze almıyorsa mesafeli satış yapmayacak , internetten ürün satmayacak o zaman , Kanun da herşey açıkca yazıyor ... Arkadaş rahatlıkla iade edebilir , satıcı ürünü almazsa kendi bilir aynı şey sizin başınıza gelse , ürünün herhangi bir şeyini beğenmediniz ve kullanmak istemiyorsunuz ve aldığınıza pişman oldunuz diyelim , Ya tüh şimdi satıcıya da yazık olacak bu adam bunu nasıl satacak diye düşünürmüydünüz ? Kanunen hakkınız varsa ki bu olayda zaten var hiç düşünmeden iade edebilirsiniz ...
  • Evet arkadaşlar süreç sonlandı ama çok garip bir şekilde. Satıcı iadeyi onayladı gg paranız 2-4 gün içinde hesaba yatar dedi ve iade işlemini kapattı ama bu satıcı ısrarla kargoyu teslim almıyor, kargocu arkadaşlar beni arıyor kargonuz şubede bekliyor diye. kargoyu teslim almadığı halde neden onay verdi ne yapmaya çalışıyor olabilir ? Hakem heyeti falan gibi şeyler geliyor aklıma.
  • NEVERDIES kullanıcısına yanıt
    Satıcılar tüketici hakem heyetine başvuramaz ki Ancak siz başvuruda bulunursanız savunma ve itiraz hakkı var.
  • NEVERDIES kullanıcısına yanıt
    aynı şey benimde başımda. Bana kusurlu ürün gönderdi satıcı iade sürecini başlattımalmayacagım dedi. kargoyu yolladım almamış ürün kargoda bekliyor.
    gitti gidiyor satıcı ürünü alsın almasın 3+1 işgünü içerisinde ücreti iade ediyor. Ürünün kargo parası ödemek istemiyorsa kargoyu almıyor. sonrası hakkında bilgimyok bende yaşayıp göreceğim gg ile iletişime geçin
  • Para hesaba geçince pislik yap ürünün geri iadesini iste kargodan.

    Bir iki arasın seni. Özür dilettir... Geri yollarsın telefonu sonra
  • sim kart takılmış cihazlar satıcılar tarafından iade alınmayabiliyor diye hatırlıyorum. IMEI çalıp iade edenler veya telefonun önemli bir parçasını alıp iade edenler oluyor çünkü. Hadi onu geçtim, alıyor adam sıfır telefonu, pakedini açıyor sim kartını takıp 2.el'e düşürüyor aleti. Sonra '' beğenmedim, telefon büyükmüş'' diyebiliyor. Sormazlarmı adama e kardeş, araştırmıyosun etmiyorsun, daha cihazın ölçüsünü bilmiyorsun nasıl bir şey gelecek diye, firma isterse iade almazdı, iş uzamasın diye onaylamışlar sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simerazzı -- 16 Şubat 2016; 8:35:21 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.