Şimdi Ara

Gittigidiyor cep telefonu iade etmek (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
127
Cevap
8
Favori
9.678
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: simerazzı

    sim kart takılmış cihazlar satıcılar tarafından iade alınmayabiliyor diye hatırlıyorum. IMEI çalıp iade edenler veya telefonun önemli bir parçasını alıp iade edenler oluyor çünkü. Hadi onu geçtim, alıyor adam sıfır telefonu, pakedini açıyor sim kartını takıp 2.el'e düşürüyor aleti. Sonra '' beğenmedim, telefon büyükmüş'' diyebiliyor. Sormazlarmı adama e kardeş, araştırmıyosun etmiyorsun, daha cihazın ölçüsünü bilmiyorsun nasıl bir şey gelecek diye, firma isterse iade almazdı, iş uzamasın diye onaylamışlar sanırım.

    Hocam firmayla bi akrabalığınmı var? Benim yaptığım doğrumu yanlışmı meselesi değil kurallara uygunmu değilmi onu konuşalım. GG diyorki alınan ürünler incelense, hatta özelleştirilse bile iade kapsamındadır. Ben cihazı alıp kötü bir şekilde kullanmadım veya zarar vermedim bahsettiğin hiçbirşeyide yapmadım. Cihaza simkart takıp 1 saat kullanıp geri yollamam ne gibi bir zarar açar firmaya? Cepport, intellicell ithal ettiği cihazların içini açıp yazılımlarıyla oynayıp radyosunu silince birşey yok onları kapış kapış alıyorsunuz. Tüketici bir cihazı açıp sıfırlığını bozdu diyemi suçlu oluyor. Cihaz heryerde 1000 lira iken GG chippara ve bkm kampanyalarını fırsat bilip fiyatı 1050 lira yapan satıcı suçlu değilde alıcı beğenmedi diyemi suçlu.? Herşeyi geçtim hangi hukukta yazıyor cihazın iade edilemeceği, bana laf sokma çabasına gireceğine açıp baksaydın keşke GG iade politikalarını bi okusaydın. Ticarette hep kazanma mantığıyla yapılıyor o zaman müşteri memnuniyeti diye birşey yok sat kurtul. Allahtan bazı kanunlar ve gg gibi yerler varda tamamen satıcının ve senin gibi düşünenlerin insafına kalmıyoruz.




  • O kanunlar sim kart takılan telefonların 0 olmaktan çıktığını ve iade alınmayacağını söylüyor. Ben kafama göre söylemiyorum ki bunu kanun söylüyor. İade alan firmalar almayabilir de insiyatif kullanıyor adamlar satıcıyla da uzaktan yakından alakam yok firmanın adını bile bilmiyorum.gittigidiyor kanunları kırpıyor işine gelmediği için satıcıyı önemsemeyen bir site çünkü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simerazzı -- 16 Şubat 2016; 13:00:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GG da sorun yaşamazsınız bence.
    n11 de sorun olurdu.

    iade gönderebilirsiniz büyük ihtimal sorun olmaz , olma ihtimali de var.
  • simerazzı kullanıcısına yanıt
    dostum sorun orada zaten kanunun böyle bir şey dediği falan yok. asla olamaz. kanunların hepsi ortada upuzun yazı aç oku bak bakayım mesafeli satış için en ufak bir kısıtlama yada şart konulmamış böyle bir şey olamaz. aldım sim kartı taktım. kullanacam kamera bozuk çıktı yada gittim bi yerde gps çalışmıyor bunların hepsi olabilir. böyle bir şey yok. n11 bizim gibi sığır tüketicilerin hiç bir şeyi araştırmadan hareket edeceğini bildiği için kafasına göre kriter belirlemiş. kanunda buna benzer en ufak bir madde yok. tüketici kanunu mesafeli satış için değil. normal girdin mağazaya satın aldın çıktın. sonra ben bunu beğenmedim deyip geri veremezsin diyor. hediye kartı ile alırsan ancak o zaman iade tartışılır duruma geliyor ama bunların hiç birisinin mesafeli satış ile alakası yok. mesafeli satışta cayma hakkı sadece gıda iç giyim. kitap dergi gazate kartuş gibi ürünler için iade yapılamaz demiş. başka hiç bir engel yok. halen günümüzde cayır cayır müşteriden kargo parası kesen cazlayınca puan yükleyen siteler var. kendi kafasına göre sözleşmeye madde eklemiş. buda yasal değil. sözleşmeye madde ekleyip çıkartıp onaylatamazsın. suçtur ve geçersizdir. ama yine biz çok yoğunuz ve hakkımızı arayamayız. ve adamlar kafasına göre at koşturur ve. iade etmeye kalkarsanız sizi evinizde ziyaret ederiz gibi bir madde olsa kabul edip demekki kanun böyle demiş diyecek kitle var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEVERDIES

    Bugün kargoyu gönderip bilgileri sisteme girdim. Ardından satıcı mağaza tarafından arandım. İade alamam benim için zarar olur falan gibi şeyler söyledi. Hakem heyeti raporu olması lazım falan dedi. En sonundada kargoyu teslim almayacağını söyledi bende nasıl istiyorsa öyle yapmasını söyledim ve görüşme bitti. Sanki bende art niyet varmış gibi konuşması canımı sıktı cayma hakkımı bile kullanmamı istemiyor resmen. Cihaz ona ulaştığında ekranını kırıp kırık cihaz yollamış iade almam falan diyebilirmi. Çünkü o tür birşey yapabilme ihtimali bile sezdim böyle bir durum oluşsa ne olacak al başına belayı.

    Diyemez zira kargo elemanının önünde kutuyu açıp tutanak tutturmalı. Eğer öyle bir şey yaparsa gittigidiyor direk tutanak sorar.




  • iphone aldın hattını taktın telefon aktifleşti garanti başladı. ee kime satacak satıcı bunu bir daha kim alır sıfır diye.
    Madem aldınız niye hat takıyorsunuz. birçok büyük e ticaret sitesi wifi ve şebeke bağlantısı yapılmış cihazı sorun yoksa keyfi aide almıyor.

    Satıcı ne yapar kabul etmez gönderir servise servis raporu tutturur herhangi bir sorun olmadığına dair. size iade eder telefonu raporla sizde almak zorunda kalırsınız. satıcılar için bu çok büyük bir sorun. alırken bu konulara dikkat etmemiz laızm. elinizi vicdanınıza koyun biraz bu konularda.

    Ha bi arkadaşta demiş e ticaretin kaymağını yerken iyiydi diye. bu da çok yanlış bir düşünce bana göre.

    Millet ticaret yapıyor para kazanıyor diye banane buna da katlansın demek pek vicdanlı bir davranış değil. kaldı ki keyfi iade yapılıyor ve hat takılmış kullanılmış.

    Kullanılmasa lafım olmaz. iade almak zorunda.

    Daha biliçli olmamız dileğiyle




  • NEVERDIES kullanıcısına yanıt
    Elektronik Ürünlerde Cayma Hakkı ve İade Süreci Nasıl Kullanılır?

    Satın alınan cep telefonuna sim kart takılması, WiFi ile network bağlantı kurulması halinde cihaz 2. el statüsüne geçmiş olacaktır.İlgili mevzuat gereği cayma hakkı kapsamında "ürünün satılabilir özelliğinin kaybolmaması" gerekmektedir.Bu nedenle de sim kart takılan veya WiFi ile bağlantı kurulan ürünler cayma hakkı kapsamında iade alınamamaktadır.Ayıplı vs. ürün olması halinde mağaza ile irtibata geçilmelidir.Mağaza, teknik servis raporu talep edebilir.
  • Bu tür durumlarda kanunen alıcı tarafın lehine daha fazla olumlu sonuç oluyorsa dahi bence cep telefonu ve elektronik aletlerde "beğenmedim" gibi bir bahanenin olmaması gerekiyor. Yanlış anlamayın 2016 senesinde yaşıyoruz ve ürünün boyutlarından tutun her türlü özellikleri web'te anlatılıyor. Benchmark'ları veriliyor. Hangi kullanıcıya hitap edip etmeyeceği anlatılıyor. Bunun dışında bu ürünleri görebileceğiniz mağazalar da mevcut. Yani bana kalsa satıcı maalesef bu konuda haklı. Tabii eğer üründe bir problem yok ise.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersiny699

    iphone aldın hattını taktın telefon aktifleşti garanti başladı. ee kime satacak satıcı bunu bir daha kim alır sıfır diye.
    Madem aldınız niye hat takıyorsunuz. birçok büyük e ticaret sitesi wifi ve şebeke bağlantısı yapılmış cihazı sorun yoksa keyfi aide almıyor.

    Satıcı ne yapar kabul etmez gönderir servise servis raporu tutturur herhangi bir sorun olmadığına dair. size iade eder telefonu raporla sizde almak zorunda kalırsınız. satıcılar için bu çok büyük bir sorun. alırken bu konulara dikkat etmemiz laızm. elinizi vicdanınıza koyun biraz bu konularda.

    Ha bi arkadaşta demiş e ticaretin kaymağını yerken iyiydi diye. bu da çok yanlış bir düşünce bana göre.

    Millet ticaret yapıyor para kazanıyor diye banane buna da katlansın demek pek vicdanlı bir davranış değil. kaldı ki keyfi iade yapılıyor ve hat takılmış kullanılmış.

    Kullanılmasa lafım olmaz. iade almak zorunda.

    Daha biliçli olmamız dileğiyle

    Aynen katılıyorum. Arkadaşlar bir sürü teknoloji mağazası var gidin 2 dak. alacağınız telefonu inceleyin, beğenin, karar verin ona göre istediğiniz yerden alın.

    Ben çevremde şunuda görüyorum ve türk milleti adına utanıyorum insanlar ayakkabı alacakları zaman hem 43 hem 44 hem 45 numara sipariş ediyor ayağına olan numarayı alıp diğerlerini iade ediyor.

    İnsanf , insaf , insaf . Türk insanı bu e-ticaretin resmen bokunu çıkartıyor. Biraz EMPATİ yapın allah rızası için.




  • smclk89 kullanıcısına yanıt
    Hocam dediğim gibi bir madde var ancak n11'in koydugu bir madde imiş satıcının mağduriyetini gidermek ve keyfi iadeleri azaltmak için. Gittigidiyor'da kulaklıklar için bir madde eklemiş hijyeniktir, iade edilemez diye. Resmi gazetede yok bunlar haklısınız. Satıcı ilanında ne olursa olsun ne anlattıysa o ürünü göndermek zorunda ona lafım olamaz bile ama şöyle düşünün; sıfır bir telefonu kutusunu açıp sim kartınızı takıp kullandıktan sonra, aynı gün bir telefoncuya götürün en tanıdığınız bile olur, sim takıldıgı için size direk 2.el fiyatını verecektir. Şimdi satıcıları, hele küçük sermayeli olanları bir düşünün.
    Üstelik adam zarara uğramamak adına bunu tekrar sıfır olarak sattığında bu sefer de bunun için cazlıyor alıcı kullanılmış bu diye. Devlet bu işe bir an önce el atmalı. Sonuçta bu giysi değil ki alırsın üstüne olmaz iade edersin veya ayna alırsın duvarında güzel durmaz geri yollarsın. Bu işi daha önce yapan ve bırakan bir tanıdığım bizzat söylüyor, İphone 5 alıp 10 gün kullanıp iade edenler var, adam telefonu da sıfırlamamış, içinde bir dolu selfiesi var, arkadaşlarına 10 gün hava atıp geri verdi büyük ihtimalle. Sıfır diye satamadı tabi ki sonra




  • Beyler yapmayın burada insafsızca alıp alıp iade edelim gibi bir durum tartışılmıyor.
    telefon wifi bağlantısı yapıldı diye garantisi başladı diye o cihaz endişe etmeyin satıcıya 100 liradan fazla zarar açmaz. bu yine demek değil alalım iade edelim. adam yoğun çalışıyor avm yolu bilmez yada fark etmez. hoşuna gitti bir cihazı araştırmadan aldı alabilir. herkes bilinçli tüketici olmak zorunda değil bende dediğiniz gibi yapıyorum ama adam yapmadı diye de satıcının tarafına tamamen geçmek doğru değil. sony mesala. abi z3 compact araştırın telefon video çekerken kapanıyor ya sen bu cihazı nasıl yapar satarsın. varmı aranızda cihazı alır almaz 10 dakika video çeken. şuan pek kalmadı ama tek çekirdekli işlemcilerde telefon 1 hafta sonra çağrı cevaplamaz oluyordu kapatıp açmak gerekiyor zart zurt. bunları avm de deneyerek göremezsiniz.

    tamam arkadaşın bahaneleri basit ve kötümsenir olabilir ama. ben burada haklarımıza sahip çıkmak adına konuşup savunma yapıyorum. öncelikle bakın büyük firmalar teknosa hb hızlıal vb. çok ciddi miktar ürün alan adamlar. senden gelen iadeye elini sürmeden. ana firmaya direk iade faturasını geçiriyor. bırak sony asus apple düşünsün. okey. esnaf için durum aynı değil. evet bu adamalar da durum aynı değil. bu adam 2 cihaz iade etse bir daha ya cihaz alamaz o firmadan. yada milletten %20 pahalı fiyat alır. rafına koyup orda satmak zorunda kalıyor. ben demiyorum ki. telefonun yanında tuş var üstünde şu var iade edelim. ama 2 günde kullanırken sevmediğin cihazı maalesef. mesafeli satışta keyfen iade edebilirsin. mağaza satış sözleşmesi. e ticaretten farklıdır. sim kart la cart la curtla alakası yok hertürlü iade edersin. 2. en büyük isyanım ise. bi tarafından kanun uyduranlara yedirmeyin kendinizi. evet bir esnaf için dükkanını açıp o mahalleden para kazanırken mesafeli satış ile para kazanmak e ticaretin kaymağını yemektir. neden hızlıal hb nin dışarıda bir mağazası yok ve adamlar esnaflığın kaymağını yemiyor. yada neden teknosanın mağazasında aldığın ürünü iade edemezken evde bilgisayarın başına geçip sipariş verip gelince beğenmeyip geri gönderebiliyorsun. sağduyu var sağduyu var. amaç art niyet değil. dünya hali.
    arkadaş heveslenip basıp tuşa sipariş etmiş ve cihazı sevmemiş. önemli olan bunu hergün yapmaması ki yapmaz bence kimse yapmaz. yapan da kendini ilgilendirir firmayı ilgilendirir.

    bakın inanın ömrümde ilk defa bi dokunmatik Mouse aldım. çok heveslendim. abi geldi yok böyle bişey hiç kullanamadım sanalpazar üzerinden iade ettim ama nasıl mahcupum adamı aradım özür dilerim abi. inan istemezdim ama hiç kullanmayacağım bir şeye 80 lira ödemek istemiyorum kargosunu ben ödeyim yok önemli değil falan dedi adam. sonra iade ettim. hemen arkasından normal tuşlu bir Mouse aldım adamdan dışarda 7 8 tl daha ucuza bulmama rağmen adam pat iptal etti siparişi yok elimde dedi. 2 gün bekledim ürün halen satışta dedim abi hayırdır bize yollamadın ürün ora da duruyor. ya sen iade ediosun falan. dedim senin kadar beyni dar adam ömrümde görmedim. sen bu kafayla devam et dedim. kimsenin kimseyi düşünmeye ihtiyacı yok. herkesin hakları belli stratejileri belli. beyni dar adam dardır. akıllı adam akıllıdır. ticareti bilmek başkadır herkes iyi olduğu gücünün yettiği işi yapsın. bu kadar net ve kuralı kuralına uygun lafımı haklı bulmayan adam. istediği gibi yaşayabilir.

    türk milleti diyorsunuz. trendyoldan çok beyendiğin bir ayakkabı mecbur 43 44 spariş vermezsen 43 aldın olmadı değişime yolluyorsun adamlar direk paranı iade ediyor. değişim yok başlık kapanınca bitti. ve o ayakkabıyı belki en az 1 2 ay o paraya bir daha bulamıyorsun. herkes kuralına göre art niyet beslemeden kendini de mağdur etmeden hareket edebilir. etmelidir.




  • Bence cayma hakkı telefonda geçersiz olmalı
  • Sonuç ne oldu şimdi?
  • smclk89 kullanıcısına yanıt
    cihazda sorun var dersen teknik servis incelesin ona göre işlem yaparız derler :)

    ne kadar resmi dayanağı vr bilminmez ama sim kart takılmış telefonları iade almıyor genelde firmalar.

    sende de hata var, telefonun büyük geldiğini bir süre sonra mı anladın. telefon almışsam hemen sim takmam, kutuyu zarar vererek açmam, test vs edeceksem jelatin sökmeden kart takmadan yapıyorum.

    sen al, kullan ben bunu beğenmedim de, bu zor iş. bence olmaması gereken bir işlem.
  • Yine de para verip alıyoruz bu işten biri zararlı çıkacak ama kullanıcının herne olursa olsun zararlı çıkmasını kimse istemez.
    neyse gelelim çözüme.

    Hangi telefonu aldın bilmiyorum ama eğer Apple değilse :
    1- Telefonu sana geldiği gibi düzgünce paketliyorsun şarj kablosunu makinayı kutudan nasıl çıktıysa.
    2-Gittigidiyora mesaj atıp. Telefonu alıp incelediğini ancak memnun kalmadığını ve iade etmek istediğini bildir ayrıca telefonda görüşme sırasında kesintiler yaşandığını şebekenin gelip gittiğini söyle. para aktarımını durdursunlar.
    aksi taktirde satıcı ile görüşmeden ve onun rızasını almadan asla para iadesi alamazsın.
    3- Satıcıya gönderdiğin telefonu satıcı kabul etmezse. Servise göndermesini ve rapor almasını talep et. Eğer hangi satıcı olduğunu söylersen uğraşıp uğraşmayacağını da söylerim tanıyorsam.
    4-İlla sim kart takmışsınız iade alamam derse: Telefonun değişim olmasını yazdığın gibi şebeke problemi olduğunu bildir. değişim talep et sıfır kutusunda gelsin. aynı telefonu gönderirse yine aynı hata olduğunu gittigidiyora bildir ve tekrar gönder. muhtemelen satıcı küfredip iade alır yada yenisini gönderir.
    5- gelen sıfır telefonu iade etmek istediğini hiç kullanmadığını söyle ve iade et. burada iade almama gibi bir şansı yok.




  • SPaCeLoRD kullanıcısına yanıt
    öncelikle cihazı alan ben değilim. var olan güncel haklarımız üzerine ve sayısız tecrübem ile bilgi paylaşıyorum. öncelikle 1 aylık cihaza hiç bir kurumsal firma teknik servis falan demez. direk paranı iade alırsın. geçmiş kanunlarda doa kapsamı 1 aydı sonra 6 ay şimdi ise süresiz oldu. yani 1.5 yıl sonra bile cihaz arızasında yeninisini istiyorum yada paramı istiyorum deme hakkın var. evet kardeşimiz hatalı ama. herkes hata yapar ama bu e ticaretin bizi düşürdüğü bir hatadır. ve sorumlusu yalnızca kendisi değildir. cihazı kırıp atmadık sonuçta. dandik firmaların caydırıcı unsurlarını ciddiye almayın bu kadar. hiçte zor bir işlem değil. ben sony cihazı abime aldım 2 gün boyunca telefon hergün donuyordu gönderdim iade ettim hepsi burada da aynı cihazı bir çok sebepten tam 5 defa hepsine hat ve wifi takıp 6 7 gün kullanıp iade ettim istiyorsan caps bile atabilirim. ilk iadem 4 gün sonra cihazın fiyatının 60tl düşmesiydi gönderip iade ettim ve yenisini aldım sonraki gelenlerde gps ekran çerçevelerinde işçilik sorunları gibi problemlerdi. elime sıfır açılmamış kutusundan bile dertli sıkıntılı çok cihaz geçti. firmalar çok masum değil. biraz uyanık ve bilgili olmazsanız işiniz zor bu dünyada. almanya fransa gibi ülkelere ürün üreten yerel plastik fabrikalarımız bile yere düşen hafif kusurlu kötü ambalajlı ürünleri ülkemize satarken kusursuz ve muhteşem ambalajlı ürünleri. elin gavuruna satıyor. hepsinin sebebi sizlersiniz bizleriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smclk89

    2 yıl boyunca arıza durumunda müşteri istiyorsa yenisini vermek zorundasın

    bu nerde yazıyor?
  • reactor1111 kullanıcısına yanıt
    herşeyi önünüze beklemeyin araştırın. tüketici hakları niyazi saral beyin sohbeti var 33.08 dakika. tabikide sana bu haklarını kvk telpa teleservice bilmem ne hemen kullandırtmıyor. seni bir güzel oyalıyor. çünki biliyorki. hakkını aramayı bilmiyor bu adamlar deyip işini görmüyor. tüketici heyetine gidip bir başvuru dilekçe ile elindeki belgeler ile başvurup 1-3 ay süre içerisinde ne istiyorsan yaptırtabiliyorsun bu lanet olası adamlara.

    http://www.niyazisaral.net/?p=2818
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smclk89

    herşeyi önünüze beklemeyin araştırın. tüketici hakları niyazi saral beyin sohbeti var 33.08 dakika. tabikide sana bu haklarını kvk telpa teleservice bilmem ne hemen kullandırtmıyor. seni bir güzel oyalıyor. çünki biliyorki. hakkını aramayı bilmiyor bu adamlar deyip işini görmüyor. tüketici heyetine gidip bir başvuru dilekçe ile elindeki belgeler ile başvurup 1-3 ay süre içerisinde ne istiyorsan yaptırtabiliyorsun bu lanet olası adamlara.

    http://www.niyazisaral.net/?p=2818

    smclk89 nickli arkadaş size haklarınızı anlatıyor siz hala firmaları savunuyor arkadaşı suçluyorsunuz..arkadaş size kanundaki açıktan da yararlanın demiyor,sadece hakkınızı aramanızı belirtiyor..çoğumuz bilmiyoruz ve n11'in uydurduğu şeyi kanunda yazıyor sanıyoruz,arkadaş da yazıyor öyle bişey yok diye,teşekkür edeceğinize hala satıcıya yazık değil mi diyorsunuz..ben smclk89 nickli arkadaşa bilgilendirmelerinden dolayı teşekkür ediyorum,onun sayesinde n11'in koyduğu kuralın doğru olmadığını ve herhangi bir sıkıntıda hakem heyetine başvurup haklı çıkacağımı öğrendim..böyle arkadaşların değerini bilin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEVERDIES

    Evet arkadaşlar süreç sonlandı ama çok garip bir şekilde. Satıcı iadeyi onayladı gg paranız 2-4 gün içinde hesaba yatar dedi ve iade işlemini kapattı ama bu satıcı ısrarla kargoyu teslim almıyor, kargocu arkadaşlar beni arıyor kargonuz şubede bekliyor diye. kargoyu teslim almadığı halde neden onay verdi ne yapmaya çalışıyor olabilir ? Hakem heyeti falan gibi şeyler geliyor aklıma.

    Hata yapmıştır, ya istemeden basmıştır ya da (belirtmediğine göre büyük olasılık bu) işlem yoğunluğuna göre birden fazla iade var ve karıştırdı.

    Bu arada son durum nedir? Umarım mesaj yoluyla ulaşıp ortada bir hata olduğunu söylemişsinizdir.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.