Şimdi Ara

Gittigidiyor'un kullanıcıları mağdur etme politikası

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
2.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Gittigidiyor'un bütün sistemi kullanıcıları mağdur etme pahasına tamamen satış ve kar odaklı olarak yapılandırmasından rahatsız olan var mı?

    Puan ve yorum verme kısmında satıcı profili "iyi" olduğu için olumsuz veya nötr yorum bırakılamıyor. Gittigidiyordaki herhangi bir satıcı birçok alanda ürün satıyor. Bir kişi bile satıcıya olumlu yorum verse bu satıcının profili %100 olumlu oluyor ve sonraki satışlarda bu kişiye olumsuz yorum bırakabilmek için 7 gün beklemek gerekiyor. Satıcıyla irtibata geçip sorunu çözmek için 7 gün gibi uzun bir süre gerekmez. Satıcıya bir mesaj atarsın, gelen ilk cevap olumlu yöndeyse zaten olumsuz yorum bırakmaktan vazgeçersin. Bunun için de 1 veya en fazla 2 gün gerekir. Ayrıca olumsuz yorum bırakılacağı zaman zaten yeterince uyarı çıkıyordu "Olumsuz yorum vermeden önce satıcıyla iletişim kurun" vs. tarzında.

    Siz de tahmin edersiniz ki çözülmeyen bir sorunda çoğu kişi olumsuz yorum bırakmak için 7 gün beklemez. Ya unutur gider ya da olumlu başlığı altında olumsuz yorumunu bırakır. Bu iki seçenek de satıcı profilini daha temiz gösterir. Yani bu 7 günlük süreç satıcıların profilini temiz göstermek ve dolayısıyla alıcıları yanıltarak gittigidiyor'dan daha fazla alışveriş yapmalarını sağlamaktır. Çünkü gittigidiyorda satış yapan küçük ölçekli satıcılar para kazandıkça Gittigidiyor'un kazancı da artacaktır.

    100 lerce çeşit ürünü birlikte satan satıcılar var. Mesela bir satıcının satmakta olduğu ürünlerden birkaç tanesi sağlam olabilir fakat geri kalan ürünler tamamen veya kısmen problemli olabilir. Fakat bu birkaç tane sağlam ürünü almış olan kullanıcılar satıcıya olumlu yorum verdiği için diğer tüm üründe çıkan sorun satıcının profil sayfasına yazılamıyor, ya da yazılması güçleştiriliyor. Ayrıca ürünlerde problem olmasa bile kullanıcı, satıcının ilgisiz davranışlarını veya kargo ile ilgili bir problemi de satıcının profil sayfasına bırakmak ister ki zaten bırakabilse bile 128 karakter kısıtlaması ile derdini yeterince anlatamayacaktır.

    128 karakter kısıtlaması da ayrı mesele zaten. 128 karakter ile yalnızca iyi yorum bırakılır, olumsuzlukları yazmaya yetmez. Çünkü iyi birşey zaten iyidir, işlevini gerçekleştiriyordur, yorum kısmına da "iyi" yazıp geçersiniz fakat kötü olan ürünün veya satıcının hangi yönlerinin neden kötü olduğunun da yazılması gerekir. Tahmin ediyorum ki gittigidiyor bunun farkında ve bu nedenle yorum kısmına böyle bir kısıtlama getirmişler. Neden? Çünkü satıcıların daha çok kazanmasını isterler, çünkü satıcılar kazandıkça Gittigidiyor daha fazla kazanacak...

    Konu hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bl0ck -- 14 Mayıs 2011; 14:33:02 >







  • Birde kredi kartisiz sahibi olarak benim için önemi olan havaleyi kabul etmiyor. Allah belaları versin diyorum başka birşey demiyorm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    Birde kredi kartisiz sahibi olarak benim için önemi olan havaleyi kabul etmiyor. Allah belaları versin diyorum başka birşey demiyorm.


    aynen.. Hem havale kabul etmiyor hemde kullanıcıdan elden almak için pm isteyince uyarı veriyor
  • Güncel...
  • benim olumsuz yorumum bile silindi. Hala gg yönetimi ile yazışıyorum olumsuz yorumumun yerine konması için. malesef gg sadece kar amaçlı bir site haline gelmiş.
  • GittiGidiyor. Yakında temelli gider. Çok bozdu çok. Nefret ediyorum GG den.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DHzgn -- 31 Ocak 2012; 18:53:18 >
  • yorumlara katılıyorum. Bu tavırlarından dolayı 2 yıla yakındır alışveriş yapmıyorum GG den.
  • 2009 yılında yaşadığım olaylar sonrası ben de ne kullanıyor ne de çevreme 10binlerce liralık alışveriş yapan biri olarak tavsiye ediyorum.
    %100 olumlu yorum almış bir satıcıdan aldığım sıfır lcd monitor de iki adet birbirine yakın ölü piksel çıkmıştı. neyse olabilir, ben bunu mağazadan da alsam çıkabilirdi dedim ama her ihtimali de düşünerek eşeği sağlam kazığa bağlamak için ürün seri nosunu ve garanti belgesindeki ürün seri nosunu kontrol ettiğimde farklılık olduğunu gördüm. böyle olunca satıcıya öncelikle ürünün değişimini olmadı para iadesini istiyorum yaptığınız resmen dolandırıcılık dedim. o da gönderirseniz alırım ama kargo size ait dedi ve o meşhur İADE İŞLEMLERİNDE KARGO ALICIYA AİTTİR kuralını hatırlattı. gg yönetimiyle irtibata geçtim satıcının resmen dolandırıcılık yaptığını, gerekirse resimlere de durumu belgeleyebileceğimi, dolandırıcılığa varan bi satışta kargo ücretini benim ödememin SIFIR RİSK polikanıza uymadığını aktardım, dinletemedim. kendilerinin sadece aracı olduukları klasik bilgiyi, ve dilersem işlem sonrası satıcıya olumsuz yorum verebileceğimi bildirdiler. ben de ne haliniz varsa dedim ve ürünü ilçede anlaşmalı oldukları yurtiçi kargo da olmadığı için cebimden yüklü bir kargo ücreti ödeyip iade ettim. olumsuz yorumumu bıraktım ama hemen yayınlanmamıştı sanırım.
    ürüne gelince kargoyu teslim aldıktan sonra satıcı bi 20 lira daha ücretini düşürüp, kusurlarını belirtmeden ve yine sıfır garantili açıklamalarıyla yeniden satışa çıkardı.
    işte SIFIR RİSK
    o gün bu gündür ulusal mağazalara sahip firmaların sitelerinden haftasonu kampanyalarından alıyorum ürünleri, gg fiyatlarının da altına düşüyor çok kere.. size de tavsiye ederim. en azındna karşınızda biz sadece aracıyız deyip kenara çekilen birilerini değil, bir muhatap bulursunuz.




  • bende arada küçük şeyler alırdım ama durum buysa gerek yok kalsın
  • GG bitik bir ortam, kimin ne olduğu belli değil. Garanti, ürün kalitesi, içeriği konusunda çok sıkıntılı bir yer.
    Sanal pazar gibi firmalar kendini biraz daha geliştirse reklam filan kalmıcak.

    Uzun zamandır Gg'den alışveriş yapmıyorum. Dikkatli olun sizde yaparken
  • Gittigidiyor öldü zaten :) %10 banka kampanyalarıyla ayakta duruyor :) sanalpazar sımdılık ıyı ama onlarda da cok guvenlık onlemı var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seferii

    yorumlara katılıyorum. Bu tavırlarından dolayı 2 yıla yakındır alışveriş yapmıyorum GG den.

    +1
  • Gittigidiyor demeyin bana yavşaklığın kralını yaptı.
    Anneme hediye elektrik süpürgesi aldım. Süpürge geldi, kargocuya bekle deneyeyim çalışmazsa rapor tut dedim banane diyip çekti gitti. Tabiki beklediğim gibi süpürge bozuk çıktı, adama mesaj attım adres yolladı şuraya gönderin diye. Ürünü gönderdim 3 gün sonra kargodan aradılar ürün teslim almak istemiyorlar dediler. Tekrar satıcıya mesaj attım bu sefer başka bir adres verdi oraya gönderdim yine aynısı oldu ! Telefon numarasını açmıyor açsa anasından girip 7 kök sonraki torununa kadar sövecektim. kargoya verdiğim paralarla 1 süpürge daha alınırdı. göndermeye para alıyorlar, ürünü teslim almadıklarında tekrar gidiş geliş parası alıyolar oh ne ala memleket satıcıya olumsuz yorum bıraktım yorum silindi, adamla aramızdaki alış verişin gözüktüğü tabloda silindi sanki adamla alışveriş yapmamışız gibiydi.




  • aynı dertten muzdarıbım. aynı gün kargo denilen ürünü salı günü satın aldım pazartesi elime ulaştı. kötü puan ve yorum verme hakkımı kullandırmadılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donald Draper

    aynı dertten muzdarıbım. aynı gün kargo denilen ürünü salı günü satın aldım pazartesi elime ulaştı. kötü puan ve yorum verme hakkımı kullandırmadılar.

    hocam 7 gün bekle silme ürünü, ondan sonra olumsuz oy kullanabilirsin. bunlar iyi rayına almışlar işi. benimde olumsuz bir oyum var onu kullanayım bir daha da uğramam.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.