Şimdi Ara

GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
4
Favori
6.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigit+

    Elektrikli araçlar zaten aşırı ağır. Arabanın şasi ağırlığı göreli olarak önemsiz.

    D sınıfı türkiyede pahalı olduğundan dar. Yoksa bu işin özü B ve D sınıfı üretimidir. C'nin yüzüne kimse bakmaz. Ne pratik, küçük, ne rahat geniş. Amaçsız bir sınıf. Abd almanya italya gibi otomotiv ülkelerinde C sınıfı sedan neredeyse yoktur.




    Sıkıntıdan seri mesajlar atıyorum amacım bir yerlere destek değil

    C segmentinin bilinen en dev pazari amerika, civic in corolla nin milyon adetlere ulastigi yer nasil olmaz c segmenti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tübitak yandaşlarla doldurulmuş,içi boşaltılmış bir kurum.

    Mahkemelere bilirkişi gönderemiyoruz yetkin personelimiz yok diyecek kadar aciz bir kurum araba üretecekmiş...

    Bu ancak seçim yatırımı,reklam olur ondan da öteye gidemez..!
  • Devrim filmi hic bitmeyecek anlaşılan. Allah bu millete devrim 2 yi izlettirmesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turgay0651

    Bu devirde tamamen sıfırdan otomobil yapmak zaten ahmaklık olurdu.Hayranı olduğunuz markalar her şeyi sıfırdan düşünüp tasarlayıp argeden geçirip mi yeni araba ortaya çıkarıyorlar sanki.Keşke birebir Alfa 159 un imitasyonunu yapabilsek Adan Zye ama hedef ondan da büyük.Burada bu işi beğenmeyenler 25 yıllık dijital saati 15 yıldır motoru değişmeyen Toyota Honda,yanınızdan geçene kadar önden Polo mu Passat mı Jetta mı Golf mü diye birbirinden ayırd edemediği emisyon kurnazlarının arabalarına hayranlar ya ona gülüyorum.Demek ki neymiş otomobil teknolojisinde 'muhafazakarlık' gerekiyormuş.

    ne sacmaliyorsunuz evet her 10 15 yilda bir sifirdan arac uretirler arac ureticileri.atiyorum mesela vw mqb platformunu kullaniyor artik cunku platformlar degisir. şase yenilenir şase malzemesi yenilenir.daha hafif daha guclu daha dayanikli olacak sekilde degistirilir.hyundainin 90 da urettigi aracla 2010 da urettigi araclarin 1 tane bile ortak malzemesi hatta ortak civatasi bile yoktur hepsi sifirdan dizayn edilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turgay0651

    Bu devirde tamamen sıfırdan otomobil yapmak zaten ahmaklık olurdu.Hayranı olduğunuz markalar her şeyi sıfırdan düşünüp tasarlayıp argeden geçirip mi yeni araba ortaya çıkarıyorlar sanki.Keşke birebir Alfa 159 un imitasyonunu yapabilsek Adan Zye ama hedef ondan da büyük.Burada bu işi beğenmeyenler 25 yıllık dijital saati 15 yıldır motoru değişmeyen Toyota Honda,yanınızdan geçene kadar önden Polo mu Passat mı Jetta mı Golf mü diye birbirinden ayırd edemediği emisyon kurnazlarının arabalarına hayranlar ya ona gülüyorum.Demek ki neymiş otomobil teknolojisinde 'muhafazakarlık' gerekiyormuş.

    Dünşüncen yanlış

    eğer bi toyota bi honda 15 yıllık motoru yeni model arabasına koyabiliyosa bunun sebebi yapın arge çalışmalarıdır.

    hayranı olduğumuz markalar bi araba modeli çıkarmaya karar verdiyse tabi kide herşeye sıfırdan başlayıp bunun için gerekli arge çalışması yapar yada elindeki platforma gerekli modifikasyon yaparak bir model sürer (örnek: fiat punto ve fiat linea )

    Gelelim Türkiyenin platform satın almasına burda mantıklı bi hamle yapılmış gerçekten
    Bu işi kıvırdıktsn sonra elbette kendi tasarımlarımız olur... şuanda tasarımdan önemli olan motor,eletrikli motor,yazılım ve arge çalışmaları bunlar tasarımdan daha önde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sürekli söylenen 'platform satınalınmasına' da değinmek istiyorum.

    bu platform ne zaman, kaça alındı ,kim hangi yetki ve hangi ünvanla aldı hiçbir açıklama yok. açıkçası ben çöpe atılmış bir mala para verildiğini hiç mi hiç düşünmüyorum.

    bakınız,amerikanın çöpe atılacak malını ucuza satmaya çalısmak yerine, hibe ederek çok daha kolay yoldan para kazanmak gibi bir huyu vardır..
    zamanında marshall yardımında olduğu gibi, envanterden kalkmış döküntü askeri araçlarını Türkiyeye hibe ederek bir taşla iki kuş vurmuştur.
    birincisi bu araçlar için gereken yedek parçayı satarak hibe edilen hurdanın parasını kat be kat kazanmıştır.
    ikincisi Türkiyenin askeri araç üretme isteğine, nasıl olsa bedavaya geliyor görüntüsüyle engel olmuş, dışa bağımlı kalmasını sağlamıştır.

    bugün bahsi geçen olayda da senaryom; GM satacağı gerek yedek parça, gerek montaj ekipmanları ve lisans bedelleri ile zaten çöp olmuş platformunu bedava vermekle aslında çok pahalıya itelemek gibi düşunceye sahiptir.
    çok akıllı hükümetimiz de zaten ilerisi ve üretimi çok düşünülmediğinden kısa vadede çöp olsa da bedava bir platform ile kendince yerli oto hamlesine ucuza seçim öncesi hem acil hem de somut bir durum yaratmıştır.

    gelişmelerin beni yanıltması umuduyla.....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vlknka

    2 TL lik şarj ile 100 KM gidecek deniyor,
    Yakıt tüketimini 100 KM'de 2 LT'nin altına düşürmeye çalışıyorlarmış. (bana pek inandırıcı gelmedi...)

    Ayrıca üretim için neden özel sektör teşvik ediliyor, devlet kursun fabrikasını yatırımını da yapsın bir şeye de kendisi sahip olsun yoktan var etsin (din konusunda hassas olan arkadaşlar yanlış anlamasınlar bu lafı)

    13 Yıllık hükümet serüvenlerine satmaktan başka iyi niyetle Kamu İktisadi Teşkilatlarına katkıda bulunsunlar...



    yok yok öyle demeyin

    adamlar emekliye bile kaynak buldular halbuki önceki seçimde kaynak nerede diye muhalefete çatmışlardı

    bir baktılar koltuk elden gidiyor kaynak bulunuverdi ama artık çok zor..)

    atı alan üsküdarı geçti

    her yol muhalefete akıyor treni kaçırdılar ne yazık.




  • yigit+ Y kullanıcısına yanıt
    d segmenti gelir durumuna göre ,orta veya orta üstüne hitap eder.

    bmw3 mercedesC yi geçtik,toyota avensis, passat ,peugeot 508, volvo s60, citroen c5 gibi rakiplerin olduğu pazarda tubitak imalatı terk edilmiş gm platformlu araç piyasaya sürülsün, prestijin de önem kazandığı sınıfta orta üstü geliri olanlar bunu kapışır zaten diyorsun öyle mi? fiat'ın bile d segmentini terk ettiğini görmeden..

    edit: unutmadan , dünyada tüm zamanların en çok satılan aracı corolla yanılmıyorsam 40 milyondan fazla satış adedi var, sana göre amaçsız bir sınıfın gereksiz modeliydi değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infectedvoice -- 15 Ekim 2015; 9:03:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnşallah olur bir şeyler ama ben inanmıyorum . Madem satın aldınız. Böyle fiyasko olacağını biliyorsunuz. Adam gibi çıkıp söyleseydiniz. Tabi öyle deseniz oy getirmez size. Kusura bakmayın da bakan Fikri Işık bana samimi gelmiyor. Daha önceki açıklamaları ortada. Sürekli bir saçmalama hali...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Kimse baslangicta uzay mekigi beklemiyor. Ne bekliyorsunuz anlamiyorum. Sifirdan platform motor yapmak oyle kolay sey mi. Onun riski ayri maliyeti ayri dert. Global markalarla kiyaslamak sacma.

    gidip bir firma ile ortaklık kurarsın, kendi platformunu yaparsın arkadaşım. 4 sene bununla ilgili çalışırsın.

    olay resmen göz boyama. 2003 yapımı d sınıfı için hazırlanmış bir platformu 2020'de kullanmak savunulacak bir şey değil.

    hoş bi halt yapacakları da yok ya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: highgen


    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    En mantıklı adımı atmışlar

    Sıfırdan platform geliştirmek hem daha maliyetli hem daha uzun bir süreç alacagi için mevcut platform satın alıp geliştirmek fayda maliyet avantajı düşünülmüş hareketler bunlar

    2003'de çıkan platform ile 2020'de araç yapıp rekabet etmek, çok mantıklıymış evet.

    ortada bir fayda yok be arkadaş.

    Mesele su sıfırdan geliştirilecek platformla kendini kanıtlamış platform arasinda fayda maliyeti getirisi götürusu hesaplanmıştır geri kalan imkânlarla daha onemli noktalar geliştirmeye ayrılmış olabilir motor denendiği söylendi mesela

    resimlere bak bakalım motor 1.9 dizel fiat motoru o da bls'nin orjinal motoru zatenü düzgün kapatamamışlar.

    türkiye'de yapılmış bir motor yok tamamen hikaye.

    artı sıfırdan platform geliştirme, git tesla yaptığını yap, lotus ile zor durumda bir firma ile ortaklık kur geliştir, allah aşkına 2003 yapımı bu platform.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 15 Ekim 2015; 20:10:30 >




  • arkadaş git bari renodan r19 europanın platformunu satınalda bari insanlar ekonomik ucuz bir arabaya binsin,milleti hayal peşinde koşturup kekleyip durmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _SkiP_

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    En mantıklı adımı atmışlar

    Sıfırdan platform geliştirmek hem daha maliyetli hem daha uzun bir süreç alacagi için mevcut platform satın alıp geliştirmek fayda maliyet avantajı düşünülmüş hareketler bunlar

    2003'de çıkan platform ile 2020'de araç yapıp rekabet etmek, çok mantıklıymış evet.

    ortada bir fayda yok be arkadaş.

    evet çok mantikli.saab 9 3 üretebilmek varken 60 bin tl ye i20 denen gaz tenekesini almaktan bahseden bir zihniyete göre ışık yılı kadar daha mantıklı:
     GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)
     GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)
    Bitmediniz be.

    pöff arkadaşım platform nedir onu bile bilmiyorsun, sürekli aynı muhabbet, saab var cadillac var alfa var, güzel var. d sınıfı araç diye çıldırıyoruz ülkece zenginlikten geberiyoruz zaten.

    sürekli saab yapıyoruz deyip duruyorsun, ne kadara satacaklar sence senin şu saab'ı 60 k'ya mı ? ne kadar yakacak 4 litre mi ?

    ötv, kdv koymak zorundasın elektirikli olmazsa bu araç farkındasın di mi ?

    tek şansımız belki platformun üzerinde oynama yapıp hafifletirler, motoru da direkt gazla çalıştırmayı akıl ederler. bir umut işte bizimki de olacağı yok ya.




  • Argeye ayrılan bütçesinimin milli gelirine oranı %0,80 olan bir ülkenin, 4 yılda 0 dan 2lt/100km yakıt tüketimi olan bir araba üreteceğine sadece akp seçmeni inanır.bakan beyin açıklamaları tam bomba zaten.Abdülhamid 1884 yılında yerli otomobil için talimat vermiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorun zenginlikten gebermek değil c segmentine bile zor binen bir topluma kendi üretimin D segmenti araç sunmak.aracın elektrikli olacağı açıklandı.hafifletmek dediğin şey de teknolojiyle alakalı platformla değil.Artı bıraktım elektriği benzinli motor bile koysan lpg garantisiyle kaldırırsın o aracı.Dizel araçlar 1.6 ile 160hp leri gördüler crv gibi s80 bir araçta bile 1.6d var artık.Boş konuşuyorsun ve boş konuştuğunun farkındasın.Bu araba üretilsin i20nin 2020deki neslini bile 4e katlar.Gereksiz muhalefet etmeyi bırak artık.
  • infectedvoice kullanıcısına yanıt
    Şu haberden anladığım kadarıyla 100 Milyon TLye satın alınmış. Yine de tam açık değil.http://www.zaman.com.tr/ekonomi_yerli-cadillacin-sadece-parasi-yerli_2321943.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: PsychicPower

    Ben de sana şunu sormak istiyorum? Otomobilden ne kadar anlıyorsun? Yada anlıyor musun? Yoksa sadece klavye delikanlılığı mı yapıyorsun?

    Sıfırdan bu işe başlayan hiçbir kurumun hiçbir şirketin kendi platformunu üretmesi beklenmez. Eğer gidip kendi platformumuzu kendimiz üreteceğiz deseydik 15-20 yıl daha geriye gitmiştik. Sektörün çoktan unuttuğu hataları biz yeniden yapacaktık. Ancak bu şekilde alan insana güven verecek kendini kanıtlamış ve ilerisi için çok tecrübe sağlayacak bir platform var ortada.
    Birkaç sene önce Hint hükümeti Türkiyeye otomobili sıfırdan yapmak hiç mantıklı değil siz de bizim yaptığımız gibi bir marka satın alın demişti. Bence Türkiye bu işe gayet güzel bir noktadan başlıyor. Umarım ileride her şey daha da güzel olur.

    İşe sıfırdan giren de var. Bkz: Tesla. Teknoloji altyapısı ve deli derya sermayesi olan yapıyor. Zor değil o kadar. Sorun, bizde o teknoloji altyapısı yok. Ek olarak o kadar büyük yatırımı riske sokacak büyüklükte bir yapı yok. O yüzden buna da şükür.

    Buradaki problem güven. Adamlar yanardöner. Tanıtımı yapıyor. Sonra araba Cadillac çıkınca durumu anlatıyor. Şimdi teknoloji konusunda "biz yapıyoruz" diyor. Aynı araba Çin'li firma tarafından hibrid-elektrikli geliştirilmiş zaten. Onların teknolojisini kendilerinin gibi göstereceklerinden adım gibi eminim. Ancak bunu yapmadan önce onlarla anlaşırlar ise, bunu öğrenmemiz daha zor olur... Dikkat! İmkansız değil, zira aynı araba Çin'de üretiliyor olacak. Karşılaştırmak ve teknolojinin kimin olduğunu görmek çocuk oyuncağı aslen. Sadece biraz zaman alır... Benim canımı sıkan bu yalancılık abi. Anlat adam gibi, bilelim. Kimse burada araba üretmeyin demiyor. Delikanlı gibi çıkıp "kasa cadillac, bu araba aslen Saab, teknoloji de Saab'ın sahibi olan Çin'li firmanın. Biz teknolojinin son geliştirmelerini sağladık ve üretime uygun hale getirdik. X,Y ve Z de bunun üretiminde ortak olacak. maliyetin %70'i yerli olacak" falan diye delikanlı gibi çıksın anlatsınlar. Neticede hiç olmamasından iyidir. Ne dansözlük yapıyorlar anlamıyorum. Zaten kendilerine olmayan güveni sıfırlıyorlar.

    Neyse, sonuçta gelecekte açıklayacakları teknoloji ve sermaye yapısı olacak. Rica ediyorum dürüst davransınlar. Aklıselim kimse onlarla inatlaşmıyor, kimse üretilecek bir arabayı kötülemiyor. Üretsinler, yerli ihtiva oranı yüksek olsun. Yabancı sermaye oranı nispeten düşük olsun. Piyasada kapacağı pay sayesinde, diğer Türkiye'de üretilen yabancı markaların Türkiye satışı düşeceğinden, bu fabrikalar zaten yaptıkları ihracatı arttıracaklar. Bu da bir kazanımdır. Mesele yok yani. Yanardöner olmasınlar sadece. Delikanlı gibi yapsınlar işleri... Meseleyi bir seçim oyununa çevirmeden, memleketin faydasına ise faydasına iş yapsınlar. Bunu da çok büyütmesinler, çok önemli bir işmiş gibi lanse etmesinler. Bu kadar. Umarım üretime geçer.

    Ah be hüseyinim. Bi şey bilmeden bilmiş tavır takınan hüseyinim. Tesla dediğin marka sıfırdan herşeyini kendi yaratmadı. Araştırmadan bilmeden neden sallıyorsun. Gövde lotus misal. Bunu neden göremiyorsun. Hadi bilmesen bile azıcık lotus markasını tanısan aha bu araç lotus dersin ama bilmiyorsun işte. Şase gövde diğer parçalar lotus. Bataryalar Panasonic. Elektronik aksam bosch.daha neyin bıdı bıdı ını yapıyosun. Maksat kendi yerli malını kötülemek başka hiçbi amacın yokyok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesincır


    Şu haberden anladığım kadarıyla 100 Milyon TLye satın alınmış. Yine de tam açık değil.http://www.zaman.com.tr/ekonomi_yerli-cadillacin-sadece-parasi-yerli_2321943.html


    Okuduğun haber sitesi zaman. Dikkatini çekerim. Gündelik olaylardan haberin yok heralde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mesincır kullanıcısına yanıt
    eğer gerçekse durum öngörümden çok daha vahimmiş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pokezoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: PsychicPower

    Ben de sana şunu sormak istiyorum? Otomobilden ne kadar anlıyorsun? Yada anlıyor musun? Yoksa sadece klavye delikanlılığı mı yapıyorsun?

    Sıfırdan bu işe başlayan hiçbir kurumun hiçbir şirketin kendi platformunu üretmesi beklenmez. Eğer gidip kendi platformumuzu kendimiz üreteceğiz deseydik 15-20 yıl daha geriye gitmiştik. Sektörün çoktan unuttuğu hataları biz yeniden yapacaktık. Ancak bu şekilde alan insana güven verecek kendini kanıtlamış ve ilerisi için çok tecrübe sağlayacak bir platform var ortada.
    Birkaç sene önce Hint hükümeti Türkiyeye otomobili sıfırdan yapmak hiç mantıklı değil siz de bizim yaptığımız gibi bir marka satın alın demişti. Bence Türkiye bu işe gayet güzel bir noktadan başlıyor. Umarım ileride her şey daha da güzel olur.

    İşe sıfırdan giren de var. Bkz: Tesla. Teknoloji altyapısı ve deli derya sermayesi olan yapıyor. Zor değil o kadar. Sorun, bizde o teknoloji altyapısı yok. Ek olarak o kadar büyük yatırımı riske sokacak büyüklükte bir yapı yok. O yüzden buna da şükür.

    Buradaki problem güven. Adamlar yanardöner. Tanıtımı yapıyor. Sonra araba Cadillac çıkınca durumu anlatıyor. Şimdi teknoloji konusunda "biz yapıyoruz" diyor. Aynı araba Çin'li firma tarafından hibrid-elektrikli geliştirilmiş zaten. Onların teknolojisini kendilerinin gibi göstereceklerinden adım gibi eminim. Ancak bunu yapmadan önce onlarla anlaşırlar ise, bunu öğrenmemiz daha zor olur... Dikkat! İmkansız değil, zira aynı araba Çin'de üretiliyor olacak. Karşılaştırmak ve teknolojinin kimin olduğunu görmek çocuk oyuncağı aslen. Sadece biraz zaman alır... Benim canımı sıkan bu yalancılık abi. Anlat adam gibi, bilelim. Kimse burada araba üretmeyin demiyor. Delikanlı gibi çıkıp "kasa cadillac, bu araba aslen Saab, teknoloji de Saab'ın sahibi olan Çin'li firmanın. Biz teknolojinin son geliştirmelerini sağladık ve üretime uygun hale getirdik. X,Y ve Z de bunun üretiminde ortak olacak. maliyetin %70'i yerli olacak" falan diye delikanlı gibi çıksın anlatsınlar. Neticede hiç olmamasından iyidir. Ne dansözlük yapıyorlar anlamıyorum. Zaten kendilerine olmayan güveni sıfırlıyorlar.

    Neyse, sonuçta gelecekte açıklayacakları teknoloji ve sermaye yapısı olacak. Rica ediyorum dürüst davransınlar. Aklıselim kimse onlarla inatlaşmıyor, kimse üretilecek bir arabayı kötülemiyor. Üretsinler, yerli ihtiva oranı yüksek olsun. Yabancı sermaye oranı nispeten düşük olsun. Piyasada kapacağı pay sayesinde, diğer Türkiye'de üretilen yabancı markaların Türkiye satışı düşeceğinden, bu fabrikalar zaten yaptıkları ihracatı arttıracaklar. Bu da bir kazanımdır. Mesele yok yani. Yanardöner olmasınlar sadece. Delikanlı gibi yapsınlar işleri... Meseleyi bir seçim oyununa çevirmeden, memleketin faydasına ise faydasına iş yapsınlar. Bunu da çok büyütmesinler, çok önemli bir işmiş gibi lanse etmesinler. Bu kadar. Umarım üretime geçer.

    Ah be hüseyinim. Bi şey bilmeden bilmiş tavır takınan hüseyinim. Tesla dediğin marka sıfırdan herşeyini kendi yaratmadı. Araştırmadan bilmeden neden sallıyorsun. Gövde lotus misal. Bunu neden göremiyorsun. Hadi bilmesen bile azıcık lotus markasını tanısan aha bu araç lotus dersin ama bilmiyorsun işte. Şase gövde diğer parçalar lotus. Bataryalar Panasonic. Elektronik aksam bosch.daha neyin bıdı bıdı ını yapıyosun. Maksat kendi yerli malını kötülemek başka hiçbi amacın yokyok.

    Hahaha!

    Otomotiv sektöründe ortak çalışma disiplinini "o yapmadı bu yaptı" olarak yorumlamanı sektöre uzak olmana veriyorum. Kötü niyetli olma ihtimalini gözardı ediyorum şimdilik. Yerli malını kötülemek gibi bir derdim olmadı hiç. Aksine tüm yazılarımda "yapsınlar, çok mutlu olurum" dedim. Aramızda kötü niyetli varsa, o ben değilim, baştan söyleyeyim. Ancak yalancıya, palavracıya, yanardönerliğe gıcığım. Daha önce de söyledim. "Dansözlük etmesinler çıksınlar her detayı delikanlı gibi paylaşsınlar." dedim. Gelsinler, suratlarına da söylerim. Arkalarından konuşmuş gibi olmasın. Bu ne abi böyle, yerli araba var, bu da kamuflajlı hali diye tanıtım yapıyorsun, araba Cadillac armalı Saab çıkınca ikinci açıklama geçiyorsun da "biz bu kasanın üretim hakkını aldık" diyorsun. Yeme beni şimdi. Yanardönerlik değil mi bu? En basitinden fahiş bir hata. Ancak bu heriflerin geçmişteki "hata"larını da bildiğimiz için bunun hata olmadığını biliyoruz. Yersen yaptılar, biz yemeyince açıklamayı çaktılar. Hala milleti kandırma derdindeler; ama yemezler. Bir tanıtım yapıyorsan baştan çıkarsın "biz bu kasanın üretim hakkını GM'den aldık, teknolojiyi bu arabayı geçmişte satın almış bir Çin'li firmadan alıyoruz. Nihai haline biz getireceğiz ve bu bizim yerli arabamız olacak. Ortaklık yapısı belli olunca sizi haberdar edeceğim" dersin. Ortaklık yapısı belli olunca "Türkiyeden X ve Y, Çin'den Z ortaklaşa üretim yapacağız" dersin veya yabancı ortak yoksa yoktur. O da olabilir. Dansözlük etmeden işi yönetir, anlının akı ile çıkar, Türkiye'ye bir üretim daha kazandırırsın. Kimse buna karşı değil. Önce bunu bir anla. Ben yanardönerliğe karşıyım. Kandırmaya çalışmasın beni. Zekama hakaret etmesin. Ben o herifi 3'e çarpar 4'e bölerim. Kandırmaya çalıştığı insanların toplam zekası da onun zekasının milyon katını geçiyor. Akıllı olsun, halkını aptal yerine koymasın. Sonra böyle maymun ederler adamı.

    ----------------

    Tesla bu işe başladığında ne yapacağını bilerek başladı. Planını yaptı. Piller sebebi ile çok ağır bir arabası olacaktı. Tesla'nın çıkış tarzı yatırımcıların dikkatini çekmek, ünlüler vesilesi ile kendini tanıtmak gibi pazarlama dertleri vardı. İlk olarak spor araba üretmelerinin sebebi budur. Lotus Elise ise bu iş için çok uygun bir araba idi. ABD'deki eksikliği de düşünülürse, dış görünüşü de ABD'li için farklı olacaktı. Kısaca Tesla Roadster tanıtım arabası idi. Bu üretilirken Tesla Model S olarak bilinen ilk gerçek Tesla geliştirilmiş, trototipleniyordu. Zira Roadster tanıtıldığı gün, "asıl 4 kapılı sedan üzerinde uğraşıyoruz" demişlerdi.

    Elektronik aksamın tamamının dizaynı kendilerine aittir. Adam MAL değil ya, elektroniği neden kendi üretsin? Bu işin en iyisine ürettirdi. Piyasadaki en iyi lithium-ion pilleri Panasonic ürettiği için ondan Pilleri aldı. Araba ortaya çıktı. Bütün dizayn, teknoloji geliştirme, üretime hazırlama işlerini kendi yaptı. Yoksa kimin neyi ürettiğinin zerre önemi yok. Sen de biliyorsun bunu da, maksat çamur atmak ya, çirkefe yatıyorsun. Yeme beni güzel kardeşim.

    Ek olarak, bugün Tesla 2 milyar dolarlık akü fabrikası yatırımı yapıyor. Yeni teknoloji bir aküden bahsediyor. Tesla bir teknoloji firması zaten. İşi bu. A123 diye meşhur bir akü markası vardı. İflas ederlerken Teslanın sahibi olan arkadaş A123'ü de aldı. A123 Dünya'nın en kaliteli LiFePO4 akülerini üretmekte. Tesla bunları aldı ise, tahminim rekabeti kısıyorlar ve yeni teknoloji bir LiFePO4 aküleri geliyor. Bu olduğunda iddiaları orta sınıfa elektrik araba üretebilecek oldukları. S60 fiyatına o boylarda aile arabası üretebilecekleri iddiası içindeler. 30-35.000$ seviyelerinde satılabilecek bir araba projeleri mevcut. Adı da belli Model 3.

    Tesla Elektroniği Bosch'dan, pili Panasonic'den, şase zottiriden şeklinde ne denk gelirse alıp, toplama araba üretmiyor. Hepsinin dizaynı kendi bünyesinde. Zaten bütün mesele o. Tartışmanın da bir alemi yok. Ben örnek olarak Tesla'yı verdim. Bu kadar büyütülecek bir mesele de yok. "İddialı olun Tesla gibi olun" falan demiyorum. O benim kendi hırsım. Yapılmayanı yapmak benim zevkim. Kimseye tavsiye etmem.

    Dediğim gibi, ben üretsinler çok isterim. Kasa başkasınınmış falan ile de ilgilenmem. Hiç olmamasından iyidir şeklinde bakarım. Beni sinir eden tek konu yanardönerlikleri ve bunu eleştiriyorum. Bunu kaldıramıyorsan da kusura bakma. Daha uzun süre bana sinir olacaksın.




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.