Şimdi Ara

GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil) (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
4
Favori
6.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PsychicPower

    Hocam ben Tesla gibi olabilirize çıkan herhangi bir söz sarfetmemiştim nasıl böyle bir anlam çıkarabildiniz
    Söylediklerinizin baştan sonuna her cümlesine katıldığımı belirtmek isterim. Doğru konuşmuşsunuz.

    Yok yok, öyle birşey demedim. Kendim şunu diyorum:

    "Bizde bir teknoloji altyapısı olsaydı, sürdürülebilir ar-ge kültürümüz olsaydı ve büyük ve uzun soluklu bir yatırımı sermayeleyebilecek şirketlerimiz olsaydı, bu da mümkündü, herkes yardım ile başlamıyor. Amaç sektörü değiştirmek ise, bazen sıfırdan girmek daha iyi" diyorum. Böyle yapalım demiyorum. "Siz böyle yapalım dediniz" de demiyorum. Fikir yürütüyorum sadece. Foruma katkı sağlayan herkes, her açıdan konuyu ele alsın, benim bilmediğimi başkası tamamlar, ben başkasını tamamlarım maksadı ile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Tesla ayrı bir dava. Arkadaş para sıçtığı için o herşeyi yapabilir.


    Yanlis anlama olmasin ben Tesla basarisiz demedim zaten. Ama ne kadar zorlu bir yol oldugunu belirtmek istedim ve senin yazdigin su cumleyi desteklemek icin 12 yildir zarar ediyorlar dedim.
    Ornek gosterenler bunun farkinda olmadigini dusunuyorum. Ayrica aynen sen son paragrafta yazdigin gibi amac rant yaptik diyebilmek bu mantikla 15-20 sene de sonuc almayi goze almayacaklardir. Ayrica o kadar paralarinin oldugundan da emin degilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 19 Ekim 2015; 23:26:49 >
  • Bu arada Saab'ın fikri mülkiyet haklarının ne olduğunu da açıklarlarsa çok sevinirim. Konu hakkında çok bilgi kirliliği var. Zira, Saab Çin'li firmaya satıldığında Saab'ın üzerinde tek bir teknoloji yoktu. GM'in Saab hisselerinin geri kalanını satın aldığı dönem yıllar öncesi olduğu için, Saab'ın bu dönem boyunca geliştirdiği tüm teknolojiler GM bünyesinde. Saab'ın fikri mülkiyet hakkı olan motoru mesela, 1970'lerde tanıttığı ilk nesil Turbo motoru ve GM devrine kadar ekleye ekleye geliştirdiği aynı motor. 1994'e gelindiğinde Saab üzerindeki 2.0T motoru Saab'ın 1970'lerde geliştirdiği motorun 4'üncü veya 5'inci jenerasyonu idi; ancak TÜM fikri mülkiyet hakkı GM'e aitti. O yüzden kimden neyi aldılar, GM'den neleri almak için GM'i ikna edip Saab'ı tekrar üretilebilir hale getirdiler tam bir açıklasalar çok mutlu olacağız. Bu meseleyi tüm detayları ile açıklamak, konuya "külliyen yalan" fikri ile yaklaşan arkadaşları ikna etmek için de, konuya olumlu yaklaşan arkadaşların bilgi eksiklerini gidermek için de, yolun başında kaybettikleri güveni geri kazanmak için de çok doğru bir yöntem olur.

    Saab'ın fikri mülkiyet hakkında bulunan teknolojiler, konsüldeki kontak anahtarı, ki bu onlarca firma tarafından farklı yorumlarla kullanıldı (direksiyon altından başka bir yere kontağı kaydıran tüm arabalar), hazır kontak oradayken, kontağın şanzımanı belirlenmiş bir viteste kilitlemesi (Saab'larda uzunca bir dönem kontak anahtarı sadece araba geri viteste iken çıkardı. Böylece araba geri viteste kilitli kalır, immo iptal edilip araba çalıştırılsa bile, araba geriden çıkmadığı için sadece geri geri giderek çalınabilir) gibi dizaynların fikri mülkiyet hakkı Saab'da.

    Dolayısı ile, Saab'ın fikri mülkiyet haklarında ne olduğunu da açıklarlarsa çok sevinirim. Saab GM bünyesinden çıktıktan sonra geliştirilen Hibrit teknolojisinin fikri mülkiyet haklarını aldılar mı mesela? Neyse, konu dönüp dolaşıp aynı yere bağlanıyor. Mümkün olduğunca fazla bilgiyi, dürüst bir biçimde paylaşsınlar. Bize zaten desteklemek düşer. %100 yabancı sermaye gelip Türkiye'de üretim yapıp, ürettiğinin çoğunu ihraç ettiğinde de buna olumlu yaklaşıyoruz. Yerli sermaye, yerlileştirilmiş marka, yabancı dizayn, yabancı teknolojiye mi hayır diyeceğiz? Tabi amaçları seçim öncesi populizmiyse, kusura bakmasınlar, yemedik. Saab'cıya Saab üzerinden dezenformasyon yapılmaz bebişim. Siz bu arabanın varlığından haberdar değilken, biz 12 yıldır biniyorduk merete... Acemiliğimi attığım arabadır. İlk gözağrımdır. Tek içimde kalmış arabadır. Bindiğim her arabada onu aradığım arabadır. Başıma açtığı belalara rağmen ölesiye sevdiğim tek arabamdır. Bunca yıllık emeğe, ardından gelen onca yıllık özleme az saygı lütfen...

    Forumu eşelerseniz, ta 2005 yılından Saab maceralarımı bulursunuz. Kanıtlı çalışırım ben. Bilimsel adamım. Kanıt istiyorum arkadaş! Hurafe ile, gaz ile çalışmam. Gaz ile çalışan benim Legacy. Ben kanıt ile çalışırım...




  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Bu kafayla daha çok zarar ederler.

    Tesla sanılanın aksine "dark horse" falan değil.

    Elon Musk belki vizyon sahibi birisi ama berbat bir CEO.

    Firmanın başından ayrılması daha mantıklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bu kafayla daha çok zarar ederler.

    Tesla sanılanın aksine "dark horse" falan değil.

    Elon Musk belki vizyon sahibi birisi ama berbat bir CEO.

    Firmanın başından ayrılması daha mantıklı.

    Hocam niye oyle diyorsun. Adamlarin uzun donemli bir plani var.
    Bu araclar urettikce ucuzlayacak. Etrafta elektrikli araclar cogaldikca gunes enerjisinden bedava elektrik ureten Tesla super charging stationlar karli hale gelecek.
    Buyuk ihtimal baska firmalara pil satmaya baslayacak vs.

    Ha tabi bunlarin hepsi elektrikli araclarin musteri tarafindan kabullenildigi varsayimina dayaniyor. Ki orada bir donus olursa arada baska bir teknoloji isin icine girerse o zaman planlar tutmaz.
  • Firmaların parasal arkaplanlarını bilemiyorum tabii ama, sezgisel olarak...

    90'larda GM'in ev1'ini geri toplamasıyla toplum kontrol edilebiliyordu. Artık insanlar arkabahçesinde 20 konvasiyonel akü ve bir çıkma asansör motoruyla 0-100'ü 3 saniye olan arabalar yapabiliyorsa bazı firmalar kurulmalı, gerekirse maliyetleri sübvanse edilmeli, ekono-politik sistem her neyse içine alınmaya çalışılmalı şeklinde düşünenler oluyordur.

    Fiat 500'ün ABD'de elektrikli versiyonu var. Fiat da, bu modeli almayın, her satışından zarar ediyoruz diyor... Tiyatro veya gerçek, bilemiyoum. Orjinal Mini'den de BMC zarar ediyordu (bu gerçek). Bugün elinde bir marka kalmadıysa da BMC-Leyland İngiltere'yi değiştirmiş. Firmalar planlı şekilde zarar edebiliyorlar, özelikle de GM gibi askeri-stratejik veya bir günde kurulan firmalar. Zarar etmek tabu değil bence.

    Aslında böyle firmaların kar etmeleri de problem. Ne yapılacak o koca paralarla... silah ticareti? Bir belediyenin kar etmesi problemdir; o kar vatandaşa nasıl dağıtılacak... gibi. Bu yüzden Renault, BMC-Leyland, GM gibi, veya piyasaya açık görünüp her sermayeye açık olmayan Japon firmaları gibi parasal döngüden başka açıdan da bakılması gereken firmalar var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Sıfırdan tasarlansa ucube, teneke,çöp,beşpara etmez.

    Bilinen bir altyapı üzerine kurulup dış kabuğu tasarlanıp üretilse 100%100 yerli değil devşirme, taklit, çakma.

    Altyapı ve kasa bilindik sağlam, güzel gıpta ile bakılan araca motor, şanzıman geliştirilse umut yok bizimkiler yapamaz eline yüzüne bulaştırır.

    O halde yerli araç girişinde bulunmak dahi yanlış nede olsa hali hazırda piyasada biton model var. Elin oğlu yapmış alıp biniyoruz zaten.

    Bu ülke kazanacğına alman, İtalyan, fransız kazansın. Paramız dışarı gitmiş kimin umrunda.

    Bizim milletede bu yakışır zaten eleştiri, boş muhabbet, kuru gürültü.

    Bu işin ucundan tutup başladıkdan sonra gerisi gelir, ama bu şekilde doğmamış çocuğa don biçme kafasıyla biryere varamayız.


    sonuna kadar katiliyorum.. Birde tahmin ettigim birsey var bir sanayici vardi bir ara haberlerde gordumdegisik bir grank sistemi tasarlamis ve normal grank sistemibe gore %50 gibi daha fazla tork ve daha az yakit ile avantaji veriyordu ve yanilmiyorsam abdlah gul donemin cumburbaskani ilgilenin demisti.. hatta gm bu sanayiciye prototip icin teklif bile sunmustu sakin ola gm de bunun pesinde olmasin ilerde cikar kokusu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    mantıklı paylaşım için teşekkürler
    ayrıca fikri mülkiyet hakkının süreli olduğunu biliyorum, bu sürenin de açıklanmasını istiyorum ben.

    tüm veriler biraz önsezi ile bu işin alelacele ne için yapıldığını belli ediyor aslında ama hala elle tutulur birşeyler arayıp, bir umut ışığı görmeye çalışıyoruz veya keriz yerine konmadığımızı ispatlamaya çalışıyoruz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bu kafayla daha çok zarar ederler.

    Tesla sanılanın aksine "dark horse" falan değil.

    Elon Musk belki vizyon sahibi birisi ama berbat bir CEO.

    Firmanın başından ayrılması daha mantıklı.

    Mucitlikle ile yönetcilik arasında ciddi bir fark var zaten hocam.Elon Musk hangi konuda eksik onu bilemem ama herkes mucitlik yapamayacağı gibi herkeste yöneticilik yapamaz.

    Tesla, Amerikan aracı değilde Avrupa aracı olsaydı büyük bir başarı yakalardı fakat Avrupa ve Türkiye'de çok önemli bir teknoloji geliştirip tek şarjla 2000-3000 km gitmediği sürece zor tutulur.Bir de maliyet faktörü var.Gerçi Avrupa'da muhakkak iyi kötü bir başarı elde etmiştir zira kur farkı onlar için o kadar büyük bir sorun değil ama Türkiye için Tesla'nın araçları ölü araba.Fantazi arabası üretiyorlar.100 bin dolar veren yakıtı mı düşünür?Yani en azından 100 bin doları verebilecek kişi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bu kafayla daha çok zarar ederler.

    Tesla sanılanın aksine "dark horse" falan değil.

    Elon Musk belki vizyon sahibi birisi ama berbat bir CEO.

    Firmanın başından ayrılması daha mantıklı.

    Hocam niye oyle diyorsun. Adamlarin uzun donemli bir plani var.
    Bu araclar urettikce ucuzlayacak. Etrafta elektrikli araclar cogaldikca gunes enerjisinden bedava elektrik ureten Tesla super charging stationlar karli hale gelecek.
    Buyuk ihtimal baska firmalara pil satmaya baslayacak vs.

    Ha tabi bunlarin hepsi elektrikli araclarin musteri tarafindan kabullenildigi varsayimina dayaniyor. Ki orada bir donus olursa arada baska bir teknoloji isin icine girerse o zaman planlar tutmaz.

    Elektrikli araçlarda ilerde bedava şarj gibi bir durum söz konusu olamaz bana görede hocam.İnsanları yavaş yavaş petrolden elektriğe geçirmeye çalışıyorlar.Mantıklı bir hamle petrolü yakıt olarak kullana kullana bitireceğiz bu gidişle.Bunun çamaşır suyu var,kir çözücüleri o bu çoğu deterjanın ham maddesi petrol.

    Şuan için bedava ama elektrik araç sayısı mevcut yakıtlı araç sayısının 10 da 1'ine ulaştığında şuanki gibi ücretsiz şarj beklemek tuhaf olur.Avrupa ve Amerikalılar yaygınlaşana kadar bedavaya kullansın sonrasında güzel bir ayar çekerler.

    Bir hesap yapalım Dünya çapında 10 milyon tane elektrikli araç satılmış olsa teslanın.Ve bu 10 milyona bedava şarj hakkı vereyim dese. Model S'in bataryası 85 kwh'idi galiba.Yeni Model X'in falan ne kadar bilmiyorum ortalama 85 kwh alalım.

    10 milyon x 85 kw'lik elektrik. 850 milyon kw elektrik bu kadar yaygınlaştıktan sonra kw\h'in maliyeti haricinde 1 cent kâr koysa günde 8.5 milyon dolar kazanırlar.Şimdi elektriği bedavaya dağıtıp milleti teşvik etmek güzel bir hamle bu arada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bu kafayla daha çok zarar ederler.

    Tesla sanılanın aksine "dark horse" falan değil.

    Elon Musk belki vizyon sahibi birisi ama berbat bir CEO.

    Firmanın başından ayrılması daha mantıklı.

    Hocam niye oyle diyorsun. Adamlarin uzun donemli bir plani var.
    Bu araclar urettikce ucuzlayacak. Etrafta elektrikli araclar cogaldikca gunes enerjisinden bedava elektrik ureten Tesla super charging stationlar karli hale gelecek.
    Buyuk ihtimal baska firmalara pil satmaya baslayacak vs.

    Ha tabi bunlarin hepsi elektrikli araclarin musteri tarafindan kabullenildigi varsayimina dayaniyor. Ki orada bir donus olursa arada baska bir teknoloji isin icine girerse o zaman planlar tutmaz.

    Elektrikli araçlarda ilerde bedava şarj gibi bir durum söz konusu olamaz bana görede hocam.İnsanları yavaş yavaş petrolden elektriğe geçirmeye çalışıyorlar.Mantıklı bir hamle petrolü yakıt olarak kullana kullana bitireceğiz bu gidişle.Bunun çamaşır suyu var,kir çözücüleri o bu çoğu deterjanın ham maddesi petrol.

    Şuan için bedava ama elektrik araç sayısı mevcut yakıtlı araç sayısının 10 da 1'ine ulaştığında şuanki gibi ücretsiz şarj beklemek tuhaf olur.Avrupa ve Amerikalılar yaygınlaşana kadar bedavaya kullansın sonrasında güzel bir ayar çekerler.

    Bir hesap yapalım Dünya çapında 10 milyon tane elektrikli araç satılmış olsa teslanın.Ve bu 10 milyona bedava şarj hakkı vereyim dese. Model S'in bataryası 85 kwh'idi galiba.Yeni Model X'in falan ne kadar bilmiyorum ortalama 85 kwh alalım.

    10 milyon x 85 kw'lik elektrik. 850 milyon kw elektrik bu kadar yaygınlaştıktan sonra kw\h'in maliyeti haricinde 1 cent kâr koysa günde 8.5 milyon dolar kazanırlar.Şimdi elektriği bedavaya dağıtıp milleti teşvik etmek güzel bir hamle bu arada.

    Tabiiki butun hepsi icin bedava olamaz. Ama su an Tesla sattigi Model S ler omur boyu bedavay ulasim vaadiyle satiyor tabii aracinizi satmadiginiz surece ikinci el alan icin gecerli degil.
    Mantikli yani sonucta bu adam bir teslayi kac sene tutacak 2-3 seney satar yenisini alir. Ikinci el alana elektrik satarken sifir alana bedava veriyor elektrigi.

    Tabi ilerde degistirebilir ama degistirmeden de idare edebilriler gibi geliyor.




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.