Şimdi Ara

GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil) (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
4
Favori
6.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 10 yıl önce üretilmiş arabayı "gerizekalı bunlar anlamaz" mantığıyla kamuflaja sokuyorlar buna rağmen destek alıyorlar inanılmaz.
  • Ben can alıcı noktanın aracın fiyatı olacsğını düşünüyorum. Ülkemiz insanının geliri belli 30.000 TL'nin üstüne kesinlikle çıkmamalılar yerli bir araç için. Muadilleriyle yakın fiyatdan olursa kimse kusura bakmasın yerli bile olsa dönüp bakmam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu işin devamı gelir inşallah.
  • umarım seçim için bir göz boyama olmaz da 9-3 böyle enfes makineler görürüz...
  • Bu ak fanboyların anlayamadığı şu.Adam bunun ilk tanıtımını yaparken şovanistçe yaptı ve satın aldıkları Cadillac Bls yi ahada ürettik ayağıyla reklam yaptı.Birebir taklit olsa bile motorunu,gövdesini kendimiz yapabiliyorsak sorun yok.Sonuçta bi yerden başlanacak.Ama sen çık git aracı al,dışını kamuflaj et sonrada ahada yerli oto tanıtıyorum dersen buna millet güler.Bizim karşı çıktığımız nokta burası..Tanıtım tam bir fiyaskoydu.Şimdi çıkıp Saab ın haklarını aldık diyor.En başta açıklasana bunu.Ama gidipte dışardan aldığın araca binerek yapma bunu..Dalga konusu olmanızın nedeni budur.1 Kasımda seçim var diye 2. el aldığın araca binerek olmuyor bu işler.
  • Fiat croma bu platformda yapılan en çirkin araba olmuş
    Bir platformu kaç marka kullanmış onlarda %100 kavgası yok bize ne oluyor
    Bir yerden başlamak lazım başlanmış işte , daha iyisini yapanın elini tutan yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakanın açıklamalarını dinledim.
    Hal ve hareketleri hiç tatmin edici değildi.
    Bunun da altından birşeyler çıkacak gibi ya dur bakalım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asıl mesele platform satın alınması mevzusu falan değil. çoğu arkadaş bunu idrak edememiş. platform mevzusu olsaydı burada komple marka alınmasıda olumsuz karşılanırdı. olay hazır bir aracın tahminimce üzerinde de çok fazla da bir şey yapılmadan milli, yerli, tübitak geliştirdi gibi ifadelerle lanse edilmesi. Hal böyle olunca da inandırıcılığını kaybediyor ve farklı amaçlara yönelik sunulduğu algısını oluşturuyor. bence durum bundan ibaret.
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Hocam ben Tesla gibi olabilirize çıkan herhangi bir söz sarfetmemiştim nasıl böyle bir anlam çıkarabildiniz
    Söylediklerinizin baştan sonuna her cümlesine katıldığımı belirtmek isterim. Doğru konuşmuşsunuz.
  • Açıklamaların kriz gibi olması bence beklenilir bir şey. Böyle detayları teknik yapılar açıklamalı. Tübitak açıklamalı mesela. Ama vergi paralarıyla bir platform satın alındıysa bakanlıktan hedefler beklenir. Toplumun ne kadarı motorize olacak, aylık geliri ne kadar olanlar otmobil sahibi olabilecek. Bu işin sonunda Türkiye'den gerçek bir otomobil toplumu çıkarabileck miyiz... Yapamasak bile hedef nedir.

    * * *

    Hitler 1933'te seçiliyor. Halk arabası projesi 34'te başlıyor. O zamanlar seri üretim halk arabaları ABD'den geliyor, ama bunlar Alman halkı için çok pahalı, 20bin Mark kadar. Henry Ford'un kitlesel modelleri Alman halkını otmobillendiremiyor. Ana problem halk için pahalı kalması.

    "Eğer 20bin Mark'a üretiiirse alan olur ancak Almanya için değişen bir şey olmaz. Bunu verebilecek bir kaç onbin nüfus var. 10bin Mark'a satılırsa çok insan alır. 5bin Mark'a satılırsa daha çok isnsan alır, milyonlar alabilir. Otomobilin uyuyan potansiyeli ancak insanlar evlerindeki kırlan bir camı değiştirdiğindeki doğallıkla otombil satın aldığında ortaya çıkacak..." fikriyle proje yapılıyor. Hedef 900 Mark'mış. Fabrikanın 38'deki yıllık üretim kapasitesi 1.5 milyonmuş. (http://propagander2.tripod.com/index-6.html )

    Orada önce ekonomik kalkınmanın projesi yapıldı, maliyet hedefine göre ürün geliştirildi, platfrom da sonra ürüne göre geliştirildi. Hatta fabrikasını Ford kurmuştur, Almanya böyle büyük sayılardaki seri üretime yabancıydı ( * The Machine That Changed the World; * Industrial Design ). "Platform"dan kastedilen, yani kelimenin adresi çok teknik ve detaylı. Buarada da yeterince aktarılabildiğini ve herkes tarafından anlaşıldığını sanmıyorum. Seri üretimle çalışmamış birisine gerçekten ne ifade ettiği kolay kolay anlatılamaz bence.

    Neticede haftada 5 Mark tasarruf edebilen VW sahibi olabiliyordu. Türkiye'deki ithal bir "halk arabası" için 40bin lira dersek, bugünkü ölçülerle haftada 10 lira ayırabilen birisinin bir kaç yıl içinde otomobil sahibi olabilmesi gerekir ki bu ülkenin otomotiv panoramasını değiştiren, Almanya'nın otomotiv kalkınması gibi bir proje olsun.

    Bunları nasıl bir proje'den neler beklenebilir daha çoğumuza fikir verebilmek için yazdım. Kayıtdışı ekonomi üzerinde egemenlik kuramamış bir ülkede siyaset refahı etkileyemez. Türkiye'de de etkiememiştir. Etkisiz eleman siyaset kurumu için alıntı yapmayalım lütfen..

    * * *

    Tekniği teknik kurumlar yapsın. Teknik bir başarı için mühendisler alkışlanır veya eleştirilir, politikacılar değil. At binenin... Siyasetten vizyon beklenir. İnsanlar milli gurur, ekonomi, teknik merak gibi farklı farklı sebeplerle yerli otomobil istiyor olabilirler. Peki devlet şu anda ne için, neyi hedeflediği için bu projeye girdi, ve sonunda vergi verenler ne beklemeli? Toplumun otomotiv kalkınması mı, yerli üretimin ilk girdabını oluştuacak bir sanayi projesi mi, bir "amblem mühendisliği" mi, yoksa "Devrim" projesinde olduğu gibi ABD'ye göz dağı vermek mi... Bu amaç bilinmediği için çok tartışma çıkıyor. Siyasi tarafta bir rol çatışması var gibi. Bu sebeple sayısız eleştiri geliyor. Daha gelir de, normal.




  • GM Epsilon ile üretilen araçların tam listesi :

    Buick Lacrosse/Alpheon
    Cadillac BLS
    Cadillac XTS
    Chevrolet Classic
    Chevrolet Impala
    Chevrolet/Holden Malibu
    Chevrolet Malibu Maxx
    Fiat Croma
    Opel Insignia/Buick Regal
    Opel Signum
    Opel Vectra
    Pontiac G6
    Roewe 950
    Saab 9-3
    Saab 9-5
    Saturn Aura
  • Her kez kendi düşüncelerini bir güzel sıralamışlar aslında üzerine eklenecek pek bir şey kalmamış. Kimi projeyi doğmadan gömmüş, kimi mantıklı bir gerekce ile olabileceğini açıklamış. Ben Türkiyede yerli bir otomobil sanayinin kurulabilmesi için devletin direk işin içinde olmasını uzun süredir savunanlardanım. SAAB firması satılırken hep içimden alınması gerektiğini geçiriyordum. Ancak o zaman çok bilmiş ekenomistler hemen bunun intihar olacağını yazıp çizdiler ve bir kamuoyu oluşturdular. Dikkat ederseniz özellikle Doğan medya grubu Tv ve gazeteleri bu işin olmayacağı konusunda can siparhane çalışıyorlar.

    Sonuç olarak;
    - Zamanlaması yanlış olsada (etik açıdan yanlış, AKP açısından siyaseten doğru bir adımdır) geç kalınmış bir hayati adımdır
    - Doğru, yerinde bir seçim olmuş. Bildiğimiz gibi SAAB sorunsuzluğu ve sağlamlığı ile bilinen bir araçtır.
    - Model eski olsada platform eski değildir. Yeni çıkan araçları inceleyin platform eski ancak ufak iyileştirme, yeni dizayn ve iç tasarımla çıkar. Şuan satılan dizaynlarda devrimsel bir ilerleme yok (bir kaç model dışında).
    - Yeni bir arge merkezinde bu işi bilen tasarım firmalarının desteği ile araç tasarımı yenilenerek çıkabilir.
    - Seçilen platform ucuz araç değil bir üst platform olduğu için uygun bir fiyatla ve ÖTV desteği verilerek oldukca iyi pazar payına ulaşabilir. Düşünülen 4 model ile 200 bin barajını (araç üretimi için karlılığın eşigi imiş ) rahatlıkla aşabilir.
    - TOKİ gibi devlet desteği ile uzun vadeli kredili satış ile araç alımı kolaylaşa bilir.
    - Devlet araç alımında öncelik tanıyacağı için yıllık zaten en az 50 bin satış oraya gider.
    - Ülkemizde hala 30 yıllık araçlar yollarda, 10 yıllık geri teknolojide olduğunu düşünsekte bir tofaş şahin ve renault 12 den 50 yıl ilerde bir araçtır.

    Ülkemize hayırlı olmasını diliyorum, bu proje bir devrimsel bir adım olacaktır ve çok daha fazla sektörü etkiliyecektir. Ülkemizin sıkıştığı cari açık ve 10 bin dolarlık milli gelir kıskacından kurtulmasına çok pozitif bir katkı yapacaktır. Bu devlet projesidir bugün APK vardır yarın CHP olacaktır ancak yapılan işler milletimize fayda sağlıyacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Trident682

    benim anlamadığım o kadar argeleri olan dünya devleri firmaların yakıtı felan ortadayken biz nası 2 litrenin altına düşürecez çok merak ettim kimi kandırıyo bunlar ? Yapacaksanız bi işi adam gibi yapın siyasetin bulaşmadığı alan kalmadı ülkede

    okunmuş yakıt pompasıyla 2 litrenin altına düşecek, hiç endişelenmeyin..
  • eni bilgiler hızla akmaya başladı. Bu haber üzerine işin ciddiyeti, kapasitesi ve yapılabilirlik konusu anaşılır diye umuyorum
    http://www.milliyet.com.tr/yerli-otomobilin-sirri-ortaya/ekonomi/detay/2132969/default.htm
  • ulkede bilinmeyen modeli once biz tasarladık diye yutturmaya kalktılar....cahilleri kandırdılar...

    simdide ufak ufak dökülüyorlar....

    aynı yaptıkları hırsızlıkların sonradan cıkması gibi......

    ....................2010 yerli ucagımız goklerde................................
  • Arkadaşlar mükemmel haberi veriyorum "Saab (Scania) 9-3'ün isim hakkını değil, fikri mülkiyet haklarını satın aldık".


    Araç içi inceleme videosu :



    Yerli otomobil için iki yolun bulunduğuna işaret eden Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, bunlardan birinin her şeyin Türkiye tarafından yapılıp, ortaya bir prototip çıkarmak olduğunu söyledi. Böyle bir çalışmanın 3-5 yıl zaman alacağını ve 1 milyar dolarlık da maliyet gerektirdiğine dikkati çeken Işık, Şunları kaydetti:

    "Bu, aslında Amerika'yı yeniden keşfetmek anlamına da gelir. İkinci yol nedir? Bu noktada çalışmış, bilinen, kendini ispat etmiş bazı firmalarla işbirliği yapmak ama her şeyden önce fikri mülkiyet hakları sizde olan bir platforma sahip olmak. Biz bu iki alternatif arasında karar vermek durumundaydık ve dedik ki, '5 yıllık zamanı ve 1 milyar doları boşa harcamayalım ve zaten var olan bir platformun fikri mülkiyet haklarını satın alarak, bunun üzerinden teknolojiyi geliştirmeye devam edersek, en az 3 yıl ve 1 milyar dolarlık avantajla başlamış oluruz ve o 1 milyar dolarla projeyi bitirebiliriz.' Bu noktada ciddi bir araştırma yaptık ve Saab 9-3'ün platformunun bizim açımızdan çok uygun olduğunu tespit ettik."


    Türkiye'nin elinde artık geliştirmeye hazır bir araç bulundunuyor.

    Bu, Türkiye'ye en az 3 ila 5 yıl arasında zaman kazandırdı. Türkiye'nin asıl ilerlemek istediği alan menzili uzatılmış elektrikli araç. Bunun için bu bir platform olacak ve bu platformu Türkiye geliştirmeye başladı. TÜBİTAK burada önemli bir liderlik üstlenecek .



    Neden Saab tercih edildi?

    Öncelikle sağlamlığı dillere destan bir firmadır SAAB , İsveç Tankı da denilen SAAB'ın dünyanın en sağlam arabalarını ürettiği kabul edilir .




    Saab'ın gerçekten iyi bir teknolojisi var. Çok kaliteli, konforlu ve sağlam araçlarıyla tanınıyor. Dolayısıyla böyle bir araçla başlangıç yapmanın, Türkiye'nin menfaatine oldu düşünülmüş .




    Benzer şekilde İtalyan Agusta firmasından teknoloji transfer edilerek ürettiğimiz Atak T-123 savaş helikopterleri gibi , Kuzey Kore'li Hyundai Rotem firmasından teknoloji transfer ederek ürettiğimiz Altay tankımız gibi , bu aracı da üretip dilediğimiz gibi dünyaya satabileceğiz. Edindiğimiz tecrübe sayesinde de pek çok yeni modeller tasarlayıp üretebileceğiz .



    SAAB Firması Hakkında :


    Saab, 1937'de İsveç'te kurulan otomobil ve uçak şirketidir. Saab firmasının dünyanın en sağlam ve güvenli otomobillerini ürettiği savunulur ki bunu da girdikleri güvenlik testlerinden iyi sonuçlar alarak kanıtlamışlardır . Saab aynı zamanda süper sonik savaş uçakları da üretmektedir. SAAB'ın ticari araç markası ise SCANİA'dır .

    Saab önce uçak üretmiş daha sonra araba üretimine geçmiştir. Bu firmanın asıl önemli özelliği turbo teknolojisini ilk olarak geliştiren ve kullanan firma oluşudur.
    Konforlu ve yüksek kalitede araçlar üretirler. Forumlarda biraz dolaşarak bu arabanın pek çok hayranından yorumlara erişebilirsiniz. Arabadan az çok anlayan herkes Saab kalitesini bilir.


    GM Epsilon altyapısını kullanarak üretilen araçlar. ( Onlar bu altyapıyı kullanınca kendi arabalarını üreritiyorsa biz de bu altyapıyı kullanarak kendi milli arabamızı üretmiş sayılırız , kimse kopya araç falan demesin saçmalamış olur sadece .

    Opel Vectra

    Buick Lacrosse

    Alpheon

    Cadillac BLS

    Cadillac XTS

    Chevrolet Classic

    Chevrolet Impala

    Chevrolet/Holden Malibu

    Chevrolet Malibu Maxx

    Fiat Croma

    Opel Insignia

    Buick Regal

    Opel Signum

    Pontiac G6

    Roewe 950

    Saab 9-3

    Saab 9-5

    Saturn Aura




  • qedo kullanıcısına yanıt
    Biz tasarladık sözünü ben duymadım, kim duymuş. Ürün yerli oto diye lanse edildi. İçerisindeki elektrikli motor aksamının TÜBİTAK tarafından yapıldığı, ki bunda Derindere grubunun yardımı olması büyük ihtimal, söylendi. Evet yerli oto diye anons edildi buda doğrudur. Çünkü araç satın alınmış ve artık o altyapı yerlidir. Bir ürünün yerli olması için ne gerekli. Burada üretilmesi ve isim haklarının sana ait olması yeterli değilmi. Örnek olarak iPhone Çinde üretiliyor bu ürün Amerikan mı yoksa Çin mi. İsim hakkı kimde ise onun sahibide odur. Benim olaydan anladığım bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _SkiP_

    kardeş i20 nin teknolojisinden haberim var.üzülecek bir şey de yok.9 3 ve bls gibi arabaların yanında i20 gaz tenekesidir.Ben büyük hayal falan da kurmuyorum kardeş,siyasete alet edilmedikçe diyorum başından beri.Platform hazır üzerinde denenecek araç hazır olduktan sonra gerisi zaten kolay.İş fabrika açmaya kalır.Bu araç elektrikli haliyle 40 50 binden girse tr piyasasına kimse i20ye 60 bin tl ödemez.Bazılarının karın ağrısı bundan sanırım.ülkende araba üretmen paranın ülkende kalmasıdır,dışarıya bile satabilirsin düzgün bir şey yaptıktan sonra.illa almanyaya ihraç etmene gerek yok etrafımızda tonla ülke var.iran bile ikco samandı belirli bir platform üzerinde geliştirip tr de sattı.Önemli olan bizi yönetenlerin bu düşüncede olup olmadığı.Onu da zamanla göreceğiz.Şu anda yapılan iş olumlu.Umarım böyle devam eder.Ben i20 üretileceğine D segmenti 9 3 veya bls tarzı bir araç üretilmesini 100 kere onaylarım.

    kardeşim yazdıklarına anlam veremiyorum özür dilerim. i20 ile b sınıfı bir araçla d sınıfı bir aracı nasıl bir mantıkla karşılaştırırsın. illa bir sorun bulacaksan bence yönetimde bulmalısın hyundai'de yeterince d sınıfı model mevcut e sınıfı da mevcut s sınıfı da mevcut. ülkemizin vergi sisteminden dolayı adamlar üzülerek bize c sınıfının üstünü sunamıyorlar. nolacaktı hyundai 5bin motor 8 ileri equusu mu getirtseydi. 3,8 /5l genesis mi getirseydi. sonata mı getirseydi.. saabla karşılaştıracaksan sonata'yı karşılaştır üstelik 26bin dolara hybrid bir araçtır. o araca binemeyiz amerikanlara üretilir satılır sana da i10 yollarlar bu hyundainin suçu değildir. i20 de kötü bir araç değildir. ncap vs türlü testten 5 yıldız almıştır. ama senin kıyasındaki sorun güvenlik değil bence b sınıf ile d sınıfı aracı karşılaştırman




  • siz benim dediğimi anlamak istemiyorsunuz galiba.buraya gelip birkaç tane apaçi yerli otomobil alacağıma i20 alırım yeaa diye propaganda yapıyor.biliyor onlar kendilerini ben onu eleştirdim.Gaz tenekesi dememin sebebi de bu araçların kıyaslanamayacak olması.Bizim üreteceğimiz yerli otomobili i20yle kıyaslamak cehaletin daniskasıdır kardeş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Bu Tesla`yi ornek verenler Teslanin bugune kadar hic kar etmedigini biliyrolar mi acaba. Arac basina yaklasik 4000 dolar zarar ettigni biliyorlar mi acaba.
    12 yil once kuruldugunu dusunursek. Tesla hayli kuranlar 12 yil boyunca zarar etmeyi goze alacak bir organizasyon goruyorlar mi bu projede?
    Ayrica Tesla`nin bir otomobili Amerikada kaca sattigi da ortada. Hemen hemen S class parasina satiliyor.

    Neyse insanlari kandirmak ne kadar kolay ona sasiriyorum ben.

    Ben Tesla'yı sıfırdan giren de var, Güven Özveri Tecrübe ister şeklinde örnek verdim. Dev yatırımlarda uzun soluklu zararların da hiçbir önemi yoktur. Bir firmanın varoluş amacı sahiplerinin zenginliğini arttırmaktır. Kar, zenginlik artışını garanti etmez. Kar, şirketin düzgün bir finansal yapıyı sürdürebilmesinde önemli bir rol oynar. Zenginlik dediğimiz ise, şirketin değeridir.

    Tesla'nın şirket değer artışına bakıldığında sahiplerini zengin ettiği söylenebilir. Bunun sürdürülebilir olup olmadığını ise, Tesla halk modelini çıkardığında göreceğiz. Beklediği ilgiyi yakalayamazlar ise, şirketin şu anki şişik değeri fena patlayacak, sahiplerinin zenginliğini azaltıcı, başarısız bir firma olacak. Ancak gördüğüm kadarı ile iyi gidiyorlar. Büyücenek bir yatırım planları olduğu için de, geleceği bizden iyi ele alıyorlardır diye düşünüyorum.

    Kısaca, size katılıyorum. Tesla'nın zarar ettiği doğrudur. Ancak bu başarısız olduğu anlamına gelmez. Bu kadar uzun sürelik zararı finanse edebilecek bir grup da bizim memlekette yok. O yüzden zaten kimsenin Tesla gibi bir marka beklentisi, sıfırdan çıkmalarını istemesi gibi bir durum da yok. Yerli sermaye ne üretseler zaten herkes razı. Neticede hiç yok. Ben herhangi bir biçimde üretseler çok mutlu olurum. Platform şundan, teknoloji bundan, %70-80 yerli sermaye, diğer yerli üretimlere göre %20-30 daha fazla yerli aramadde kullanımı sağlasalar ve Tofaş'da yapılan gibi üretilen bir arabanın üzerine yatıp, zırnık geliştirmemezlik etmesinler ona da şükür abi. Kimse üretmeyin, yapmayın demiyor.

    İnsanı sinir eden, "işte yerli oto!" diye tanıtıp, aracın platform bilgisini falan vermeyip, sonra millet arabanın Cadillac olduğunu bulunca açıklama yapınca dansözlük edilmiş oluyor. Bu noktada teknolojinin kendileri tarafından geliştirildiğine de inanmıyorum. Aynı araba üzerinde geliştirilmiş bir hibrid teknolojisi varken bizimkiler bu arabanın haklarını şans eseri mi aldı? Zaten geliştirilmiş bir hibrid teknolojisi varken, kendileri tekrar sıfırdan neden geliştirsinler? Aptal mı bu adamlar? Değil. Başkasının teknolojisini "biz yaptık" diye yutturmaya kalkacaklar. Bu yanardönerliğe gıcığım. Baştan çık delikanlı gibi, "araba şu, teknoloji şuradan" de. Hepimiz yerli arabaya bir yerinden başladığımız için sevinelim. Yok... İllaha rant malzemesi olacak her mesele...




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.