Şimdi Ara

GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
191
Cevap
4
Favori
6.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet dünden beri tartışılıyor Cadillac, Saab derken bakanlıktan açıklama gelmis, bu aracın platformu satın alinmis yerli otomobil bu platformda inşa edilecek miş.

    GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı

     GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)

    Bakan Işık, yerli otomobilin prototipini sosyal medya üzerinden paylaşınca olay oldu. 2006 model Cadillac BLS ile büyük benzerliğin sırrı ise sonra ortaya çıktı. Çünkü TÜBİTAK’ın yerli oto fikri GM’nin Epsilon Platformu’nda yükseliyor

    Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık tarafından tanıtılan ‘yerli otomobil’ prototipi dün Türkiye’nin önemli gündem maddelerinden biri haline geldi. Otomobillere aşina olan herkes daha ilk bakışta ‘yerli otomobil’ prototipinin 2006-2010 yılları arasında İsveç’te Saab fabrikasında üretilmiş ve daha sonra bantlara veda etmiş olan Cadillac BLS modeli olduğunu gördü. Üstelik bu araç gün boyunca özellikle sosyal medyada tartışıldığı gibi bu otomobilin yani Cadillac BLS’nin benzeri ya da taklidi değil bizzat kendisinin kamufle edilmiş haliydi.

    BU PLATFORMDA İNŞA EDİLECEK
    Fotoğraflardaki araç Cadillac, paylaşılan filmde ise yine kamuflajlı olan ve bu kez yolda giderken görüntülenen araç ise aynı platform üzerine üretilmiş olan, artık marka olarak varlığını sürdürmeyen bir Saab 9-3’tü.

    Bilen gözler araçların farklı olduğunu da ilk bakışta ayırt edebildi. Ama TÜBİTAK’ın neden ‘aynı yerli araç’ için farklı iki görüntü paylaştığının nedenini pek kimse anlamadı.
    Her ne kadar TÜBİTAK ve bakanlıktan gün içinde bir başka açıklama yapılmadıysa da, bunun nedeni günün sonuna doğru anlaşıldı. TÜBİTAK’a yakın kaynaklar, her ne kadar doğrulanmaya muhtaç olsa da, kurumun Saab ve Cadillac gibi GM markalarıyla, Alfa Romeo’nun 159 modelinde de kullanılan GM’in Epsilon isimli platformunun fikri mülkiyet haklarını satın aldığını ve yerli otomobilin bu platform üzerinde inşa edileceği bilgisini paylaştılar.

    Dünyada yeni bir platform üzerinde test edilen yenilikler, genellikle eski bir kasa altına saklanarak yapılabiliyor. Bizde TÜBİTAK tarafından yapılan bu bile olsa, biraz acemice yapıldığı ve bakanlık tarafından yapılan duyurunun seçim telaşıyla aceleye geldiğini söylemek mümkün.

    YERLİ PROTOTİP BENZERİ DEĞİL CADILLAC’IN KENDİSİ
    Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık’ın fotoğraflarını paylaştığı yerli araç prototipi, Cadillac’a benzerliğiyle tartışma yarattı. Ancak bu otomobil Cadillac’ın benzeri değil, kendisiydi. Otomotiv endüstrisinde benzer uygulamalar özellikle uzakdoğulu üreticilerin büyümeye başladığı yıllarda çokça yapıldı. Buradaki tartışma, sadece platformu kullanılıp, seri üretime geçildiğinde görünümü tamamen değişeceği söylendiği halde, paylaşılan fotoğrafların bir başka ve artık üretilmeyen modele ait olmasından çıktı.

    TÜBİTAK’ın paylaştığı görüntülerde, fotoğraftakilerin aksine bir Cadillac değil de, platform kardeşi Saab 9-3’ün kullanılmış olması da dikkat çekiciydi. Bu da, kurumun söz konusu araçları kullanarak, muhtemel seri üretim araçta kullanılacak olan güç ünitelerin testlerini gerçekleştirdiği fikrini güçlendirdi. Seri üretimde değişeceği duyurulduğu halde, bu araçların neden kamufle edilerek gizlendiği ise anlaşılamadı.

    HÂLÂ KULLANILAN GÜNCEL BİR PLATFORM
    Yerli otomobilin üzerine inşa edileceği belirtilen, GM’nin Epsilon Platformu, kullanıldığı dönemde oldukça sevilen otomobillerin altyapısını oluşturdu. Bunlar artık üretilmeyen GM’nin Saab 9-3, Cadillac BLC modelleri ile Fiat Grubu’nun başarılı modeli Alfa Romeo 159 idi. Her iki üreticinin de bu platformu hâlâ kullanma hakkına sahip olduğu da biliniyor. GM’nin premium crossover modelleri Lambda and Theta ile 2016 yılında pazara çıkacak olan yeni Chevrolet Malibu’da da aynı platform kullanılıyor.

    ÜRETİMİ SAKARYA’DA YAPILACAK
    Yerli otomobil üretiminin Sakarya’daki otomotiv ihtisas bölgesinde gerçekleştirilmesi planlanıyor. Tüm paydaşlar, bu bölgede toplanacak. Yerli otomobilin 3 yıllık üretim sürecinin ardından 2019 yılında banttan inmesi planlanıyor. Yerli otomobil, 2020’de satışa sunulacak.

    TÜBİTAK VE BAKANLIĞA SORULAR
    1- 2010’da üretimine son verilen bir otomobilin platformu kullanılarak üretilecek ve 2020 yılında piyasaya çıkacak bir otomobil, piyasaya çıktığı yıl teknolojik olarak eskimiş olmayacak mı?
    2- Elektrikli, hibrit ve içten yanmalı motorlarla donatılacak yerli ve kolay ulaşılacağı söylenen bir otomobilin BMW 3 Serisi, Audi A4 ve Mercedes C Sınıfı gibi araçların olduğu bir sınıfta açıklanan hedefe uygun mu?
    3- Fotoğrafları paylaşılan bu otomobil bir sermaye grubunun elinde göründüğü şekliyle mi, yoksa tamamen yeni bir görünümle mi pazara çıkmaya hazır hale gelecek?

    VESTEL ELEKTRİKLİ MOTORA TALİP
    TÜBİTAK’ın prototip geliştirme çalışmalarının tamamlanmasının ardından, yeniden “babayiğit” arayışına geçilecek. Edinilen bilgiye göre TÜBİTAK, yerli otomobil üretimi için özel sektöre çağrı yapacak. Çağrıya, bu yıl bitmeden çıkılması planlanıyor. Elektrikli motor ile otomobil üretimini ayrı ayrı firmaların üstlenmesi öngörülüyor. Yerli otomobil üretimine Vestel’in de gönüllü olduğu öğrenildi. Vestel’in, bu konuda bakanlıkla sık sık görüşmeler yaptığı da gelen haberler arasında.

    BENZERLİK NORMAL, ÜRETİMDE DEĞİŞİR
    Protipi (ilk örnek) TÜBİTAK tarafından üretildiği belirtilen yerli otomobilin kamuflaj desenli ilk görüntüsü, Sanayi Bakanlığı’nın sosyal medya hesapları üzerinden yüzünü gösterdi. Sedan tipi prototipin paylaşılmasıyla birlikte, aracın 2006 model Cadillac BLS ile büyük benzerlikler taşıdığına yönelik yoğun bir tartışma başlayınca Sanayi Bakanlığı yetkilileri, otomotiv sektöründe “sıfırdan yeni bir şey üretilmediğini” savunarak şunları söyledi:

    HER TÜRLÜ MÜLKİYET HAKKI TÜBİTAK’TA
    “Otomotiv sanayiinde zaten pek çok firma ortak parça (komponent) kullanıyor. Bu tür benzerlikler normal. Üretim yapılacak model bambaşka olacak. Araç ileride evrim geçirecek. Üretimi yapacak özel sektör kendi projesini ortaya koyacak. Yerli otomobilin her türlü patent, fikri mülkiyet ve IP hakkı TÜBİTAK’ta. Araç her şeyi ile Türk malı olacak ve Türkiye’de gerçekleştirilecek. Yazılımdan donanıma kadar bize ait olacak.”



    Habertürkhthayat.haberturk.com
    İşte yerli otonun Cadillac'a benzemesinin sırrı!
    http://www.haberturk.com/ekonomi/otomobil/haber/1139755-fikri-aldik-cadillacin-uzerine-yerli-oto-konacak


    Bakan Işık'ın açıklamalarında öne çıkan başlıklar:

    * Dün tanıtılan prototip son tasarım değil, tasarımın fikri mülkiyeti devlete ait.

    * 2 TL'lik şarj ile 100 km yol gidilebilecek.

    * 100 km'de 2 litre yakıt tüketimin altına düşme hedefleniyor.

    * Bu aracın maliyeti muadillerinden daha düşük olacak.

    * Emisyon sıfıra yaklaşacak, arkada jeneratör olacak, dijital bir araç olacak, batarya merkezde bile takip edilebilecek.

    * Her türlü yakıta ulaşabileceğiniz yerde rahatlıkla seyahat edilebilecek

    * Kalite, güvenlik, konfor ve maliyet noktalarında hassasiyetle çalışıyoruz.

    * Herkes bir milli mücadele düşüncesiyle çalışacak bu projede.

    * Dünden bu yana aldığımız tepkiler gayet olumlu güzel tepkiler oldu.

    * AR-GE'si TÜBİTAK liderliğinde yapılacak.

    * 1961 yılında Devrim'in başına gelen şeylerin aynısının yaşanmaması için çabalıyoruz.

    * İsmi ile ilgili çalışma başlamadı. Önümüzde 4 yıl var.

    * Bu iş özel sektöre tamamen yüklenemeyecek kadar ağır bir iş. AR-GE liderliğini TÜBİTAK yapacak, mühendislikte ise dinamizmi sağlamak için devleti liderliğini ikinci plana çekeceğiz.

    * Seri üretimde ise 'Babayiğit' bulmak için çalışmalarımız sürüyor.

    * Platfom olmadan, bir şeyi sıfırdan 2020 teknolojisine aktaramazsınız. Bir yerden başlamak durumundasınız.

    Habertürkhthayat.haberturk.com
    Bakan Işık'tan Habertürk'e yerli otomobil açıklaması
    http://www.haberturk.com/ekonomi/otomobil/haber/1139980-fikri-isik-yerli-otomobili-anlatiyor


    GM Epsilon Platformunu Kullanan Otomobiller:

    Ülkemizde en çok Opel Vectra ile bilinir..

    Opel Vectra 2002
     GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)

    Saab 9-3 2006
     GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)

    Chevrolet Malibu 2004
     GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)

    Cadillac BLS 2006
     GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)

    Pontiac G6 2005
     GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)

    Fiat Croma 2005
     GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)

    Saturn Aura 2007

     GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)

    Chevrolet Malibu 2008

     GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)

    Hyundai, 1975 yılında platformunu Ford'dan alarak yola çıktı

    Türkiye yerli otomobili başka bir markanın platformunda oluşturuyor. Ancak bu yöntem yeni değil. 40 yıl önce bugünün dünya devi Güney Koreli Hyundai, 3 ülkenin katkısı ile ilk markasını oluşturdu

     GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)


    Yerli otomobilin prototipinin başta bir markanın platformunda yükselmesi ile yeni bir tartışma başladı. Ancak başka bir markanın geliştirdiği platform üzerine araç inşa etmek oldukça eski bir yöntem. Otomotiv tarihindeki en başarılı uygulamalar da bundan 40 yıl önce Güney Koreli Hyundai tarafından yapıldı. Türkiye’de yüzde 100 yerli otomobil talebi dile getirilmeye başlandığı ilk yıllarda, bunun mümkün olmadığı, kendi markasını yaratmış ülkelerin de işbirliği yaparak bunu başardığı dile getirilmişti.

    Güney Kore’nin bugün dünyanın en büyükleri arasında sayılan üreticisi Hyundai, farklı üreticilerin parçalarını bir araya getirerek ürettiği ilk otomobili Pony’de bu yöntemi kullanmıştı. Kendi otomobil markasını yaratmaya karar veren Hyundai, bu iş için British Leyland’ın direktörü George Turnbul ile çalışmaya başladı. Otomobilin motor ve şanzımanı, uzun yıllar işbirliği içinde olduğu, daha sonra 4X4 modeli Galloper’da da birlikte çalıştığı Mitsubishi’den alındı. Otomobilin önemli gövde parçalarının tedariki içinse Ford seçildi. Markanın Cortina modeli Güney Kore’nin ilk yerli otomobili için baz oluşturdu.

    KISA SÜREDE İHRAÇ EDİLDİ

    1974 yılında Torino Otomobil Fuarı’nda sergilenen Pony, 1975 yılında satışa sunuldu. 1976 yılında ise Güney Kore’nin ilk ihracat modeli olarak Ekvador’a satıldı. Otomobilin 1976 yılında pick-up, 1977 yılında station wagon ve 1980 yılında ise iki kapılı HB versiyonları geliştirildi. Pazara çıktıktan 3 yıl sonra Avrupa pazarına da girmeyi başaran Pony’nin yollarına çıktığı ilk Avrupa ülkeleri Belçika, Hollanda, İspanya ve Yunanistan oldu.

    GM OLABİLİR Mİ?

    Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık’ın “Uluslararası bir markayla çalışıyoruz, yakında açıklayacağız” diye konuşması pek çok spekülasyona neden oldu.
    Her ne kadar yerli otomobil projesinde Malezyalı Proton’un adı da geçse de, Bakan Işık’ın sözleri akla dünya devi GM’i getirdi. Yerli araç prototipi olarak gösterilen Cadillac BLS’nin platformunun GM’in mülkiyetinde olması, menzil artırıcı teknolojisini yine bu markanın geliştirip kullanmaya başlamış olması ister istemez “Milli otomobil GM’le ortak mı geliştirilecek?” sorusunu getirdi.

    PLATFORM NEDİR?

    Otomotiv dilinde platform üretim bandı demek. Aynı platformu paylaşan araçlar ortak şasi parçalarıyla aynı üretim bandından ama birbirlerinden tamamen farklı üstyapılarla çıkabilirler. Eğer milli otomobil GM platformunu kullanacaksa, Türkiye’yle işbirliği yapması gerekir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Source -- 15 Ekim 2015; 16:00:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • madem sıfırdan üretmeyecektik bari 10 yıllık bir teknolojiye sahip bir platformu değil 2015 model bir platform satın alsaydık ne bileyim pininfarinaya vb çizdirseydik madem ver parayı al sana yerli otomobil mantığındayız.

    bir de 10 yıldır seri üretimde olan binlercesi satılmış araca kamuflaj uygulamanın açıklaması nedir? acaba vatandaş aracın cadillac bls/ saab 9-3 olduğunu anlamaz belki diye mi düşündüler.

    aracın çıkardığı sese bakarsak elektrikli bir araç olmayacak.

    ben motorlardan da hiç ümitli değilim onların da bir firmanın kullanmaktan sıkıldığı, verim alamadığı bir modelinin fikir haklarını alarak üretmemiz büyük olasılık.

    keşke devrim projesi gibi bir proje olsaydı. seçime yetişmeseydi de gerçekten çizgileri de bize ait bir şey ortaya çıksaydı, hatta üniversiteler arası yarışma düzenlenseydi , finalistler halk oyuna sunulsaydı, e devletten oy verseydik vb.

    neyse

    hayırlı günler.




  • yerli araç ürettik diye SATIN ALDIK demek zor oldu heralde


    daha üretmeden platforma para verdik.

    platform üretecek kapasite yokmu bizde.
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Prototipte mevcut bir kasanın kamuflajlanmasi aynı tasarımın kullanılamayacağından olabilir hocam sonuçta prototip bir model belki teknolojileri deneniyor olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mantikli hareket ilk defa duzgun bisey yaptilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    madem sıfırdan üretmeyecektik bari 10 yıllık bir teknolojiye sahip bir platformu değil 2015 model bir platform satın alsaydık ne bileyim pininfarinaya vb çizdirseydik madem ver parayı al sana yerli otomobil mantığındayız.

    bir de 10 yıldır seri üretimde olan binlercesi satılmış araca kamuflaj uygulamanın açıklaması nedir? acaba vatandaş aracın cadillac bls/ saab 9-3 olduğunu anlamaz belki diye mi düşündüler.

    aracın çıkardığı sese bakarsak elektrikli bir araç olmayacak.

    ben motorlardan da hiç ümitli değilim onların da bir firmanın kullanmaktan sıkıldığı, verim alamadığı bir modelinin fikir haklarını alarak üretmemiz büyük olasılık.

    keşke devrim projesi gibi bir proje olsaydı. seçime yetişmeseydi de gerçekten çizgileri de bize ait bir şey ortaya çıksaydı, hatta üniversiteler arası yarışma düzenlenseydi , finalistler halk oyuna sunulsaydı, e devletten oy verseydik vb.

    neyse

    hayırlı günler.
    Bu doğrulanmayan kaynaktaki haber bile Bakanın açıklamasından daha tatmin edici. Milleti salak yerine koymanın alemi yoktu. Yerli oto için kötü bir lansman oldu diyelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Prototipte mevcut bir kasanın kamuflajlanmasi aynı tasarımın kullanılamayacağından olabilir hocam sonuçta prototip bir model belki teknolojileri deneniyor olabilir.

    arkadaşım hevesini, iyi niyetini heyecanını anlıyorum umarım senin dediğin gibi çıkar.

    ama bence kamuoyunun genelinin düşündüğü gibi olacak sonuç.

    hayırlı günler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Prototipte mevcut bir kasanın kamuflajlanmasi aynı tasarımın kullanılamayacağından olabilir hocam sonuçta prototip bir model belki teknolojileri deneniyor olabilir.

    arkadaşım hevesini, iyi niyetini heyecanını anlıyorum umarım senin dediğin gibi çıkar.

    ama bence kamuoyunun genelinin düşündüğü gibi olacak sonuç.

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    buda yerli ayfon.


     GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)



    ne teknolojisini üretmişler hani nerde patentler. o arabaya koyacağın herşey patentli.

    dua edelim saab bize dava açmasın çinlilerde herhalde.adamalr bizi aştınız demesinler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi INTRUDERTR -- 14 Ekim 2015; 11:41:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Prototipte mevcut bir kasanın kamuflajlanmasi aynı tasarımın kullanılamayacağından olabilir hocam sonuçta prototip bir model belki teknolojileri deneniyor olabilir.

    arkadaşım hevesini, iyi niyetini heyecanını anlıyorum umarım senin dediğin gibi çıkar.

    ama bence kamuoyunun genelinin düşündüğü gibi olacak sonuç.

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    Motor olarak aynı motorları alırlarsa ölü doğar madem her şeyi bir yerden alıyoruz anlaş fiatla al 1.6 multijeti ortaya şu halka ucuz ama kaliteli bir araba çıksın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zzoorroo

    Bu doğrulanmayan kaynaktaki haber bile Bakanın açıklamasından daha tatmin edici. Milleti salak yerine koymanın alemi yoktu. Yerli oto için kötü bir lansman oldu diyelim.

    Alıntıları Göster
    Süreci hızlandırmak adına mantıklı bir hamle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Süreci hızlandırmak adına mantıklı bir hamle.

    süreci hızlandırmaya ne gerek var; 100 yıldır otomobilimiz yok 2-3 sene daha olmasaydı ama gerçekten bize ait özgün bir araç olsaydı ne değişecekti.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 14 Ekim 2015; 11:43:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Prototipte mevcut bir kasanın kamuflajlanmasi aynı tasarımın kullanılamayacağından olabilir hocam sonuçta prototip bir model belki teknolojileri deneniyor olabilir.

    arkadaşım hevesini, iyi niyetini heyecanını anlıyorum umarım senin dediğin gibi çıkar.

    ama bence kamuoyunun genelinin düşündüğü gibi olacak sonuç.

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    Iki model yap biri 9-3 biri 159.Yurtdisindan bile kosarak gelirler Alfa 159,Saab 9-3 kalitesinde bir arac olacaksa ne guzel ama maliyette dusunuldugunde linea otesine cok gecemeyecek.Ulkenin alim gucu ve vergiler vs belli.




  • Sıfırdan tasarlansa ucube, teneke,çöp,beşpara etmez.

    Bilinen bir altyapı üzerine kurulup dış kabuğu tasarlanıp üretilse 100%100 yerli değil devşirme, taklit, çakma.

    Altyapı ve kasa bilindik sağlam, güzel gıpta ile bakılan araca motor, şanzıman geliştirilse umut yok bizimkiler yapamaz eline yüzüne bulaştırır.

    O halde yerli araç girişinde bulunmak dahi yanlış nede olsa hali hazırda piyasada biton model var. Elin oğlu yapmış alıp biniyoruz zaten.

    Bu ülke kazanacğına alman, İtalyan, fransız kazansın. Paramız dışarı gitmiş kimin umrunda.

    Bizim milletede bu yakışır zaten eleştiri, boş muhabbet, kuru gürültü.

    Bu işin ucundan tutup başladıkdan sonra gerisi gelir, ama bu şekilde doğmamış çocuğa don biçme kafasıyla biryere varamayız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunc52 -- 14 Ekim 2015; 15:47:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    buda yerli ayfon.


     GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)



    ne teknolojisini üretmişler hani nerde patentler. o arabaya koyacağın herşey patentli.

    dua edelim saab bize dava açmasın çinlilerde herhalde.adamalr bizi aştınız demesinler.


    Dikkatimi cekti elestiriniz olabilir de sizinki artik karsi propoganda seviyesine ulasmis.her konuda ayni seyleri hararetle soyluyorsunuz.

    akli basinda adam zaten bunun hepsinin yerli oldugunu dusunmez. Ama biryerlerden bir sekilde birerbir kopya vs herneyse artik,bir sekilde baslanmasi lazimdi.arti olarak hadi diyelim tamamen ayni platforma hicbirsey uzerine eklemeden koydular.seri uretim de bir yil icinde olabilirdi degil mi? Neden 2020 li yillar telaffuz edilsin/beklensin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Nefretiniz nasil buyumusse adamlar GM i alsalar ne olacak neden cadillaci almadi diyecek derecede sacmalamissiniz. Hayir burda laf sayinca elinize birseyde gecmiyor. Ama hemen bir goygoy yapmak zorundasiniz. Cok bi halt becerenler gibi yorum yapip yermelisiniz. Tutturmuslar bir devrimi devrim eskide kaldi artik. Birakin sunuda gunumuze biraz cagimiza bakin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Prototipte mevcut bir kasanın kamuflajlanmasi aynı tasarımın kullanılamayacağından olabilir hocam sonuçta prototip bir model belki teknolojileri deneniyor olabilir.

    arkadaşım hevesini, iyi niyetini heyecanını anlıyorum umarım senin dediğin gibi çıkar.

    ama bence kamuoyunun genelinin düşündüğü gibi olacak sonuç.

    hayırlı günler.

    Önemli olan bizlerin inanması eğer işi siyasetsiz düşünebilirsek halk desteğiyle yapilamiycak birşey yok, umarım işin peşi bırakılmazda proje tamamlanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: frood

    Nefretiniz nasil buyumusse adamlar GM i alsalar ne olacak neden cadillaci almadi diyecek derecede sacmalamissiniz. Hayir burda laf sayinca elinize birseyde gecmiyor. Ama hemen bir goygoy yapmak zorundasiniz. Cok bi halt becerenler gibi yorum yapip yermelisiniz. Tutturmuslar bir devrimi devrim eskide kaldi artik. Birakin sunuda gunumuze biraz cagimiza bakin.

    Bazı arkadaşlar devrim diyor evet zamanının başarılı bir projesiydi ama onda da kopya parçalar mevcuttu, tabi günümüz ile o zamanlar ile kıyaslanamayacak teknolojik uçurumlarda yoktu, bugün otomotiv teknolojisi ciddi derecede çağ atladı ben bir anda dünyanın en büyük markaları ile aşık alabileceğinizi sanmiyorum ama bir yerden başlanması gerekiyordu, ülkemiz için hayırlısı olsun, diyecek tek sozum budur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arabadan gram anlamayan troller gelmis yine.denenmis d segmenti tank gibi platform varken 2015 platform alaymisiz.siz i20ye poloya 60k verin kardes bu is siyasete alet edilmezse o araba banttan inince melersiniz burda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    buda yerli ayfon.


     GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil)



    ne teknolojisini üretmişler hani nerde patentler. o arabaya koyacağın herşey patentli.

    dua edelim saab bize dava açmasın çinlilerde herhalde.adamalr bizi aştınız demesinler.


    Elinde ki iphone yuzde yuz yerli mi ekran lg islemci samsung

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence gayet yerinde bi tercih. Eksisozlukde salagin biri yol tutmayan kotu araclarin platformu demis ama bir sey bilmedigi acik. Insallah iyi bi baslangic yapariz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.