Şimdi Ara

GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil) (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
4
Favori
6.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _SkiP_

    Sorun zenginlikten gebermek değil c segmentine bile zor binen bir topluma kendi üretimin D segmenti araç sunmak.aracın elektrikli olacağı açıklandı.hafifletmek dediğin şey de teknolojiyle alakalı platformla değil.Artı bıraktım elektriği benzinli motor bile koysan lpg garantisiyle kaldırırsın o aracı.Dizel araçlar 1.6 ile 160hp leri gördüler crv gibi s80 bir araçta bile 1.6d var artık.Boş konuşuyorsun ve boş konuştuğunun farkındasın.Bu araba üretilsin i20nin 2020deki neslini bile 4e katlar.Gereksiz muhalefet etmeyi bırak artık.

    Konuya yazdıklarınızı okudum hocam. Çok büyük hayaller kuruyorsunuz üzülürsünüz yıpranırsınız. Sürekli hyundai ye laf sokup duruyorsunuz. İ20 dediğiniz aracın aracın teknolojisinden bir habersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Sıfırdan tasarlansa ucube, teneke,çöp,beşpara etmez.

    Bilinen bir altyapı üzerine kurulup dış kabuğu tasarlanıp üretilse 100%100 yerli değil devşirme, taklit, çakma.

    Altyapı ve kasa bilindik sağlam, güzel gıpta ile bakılan araca motor, şanzıman geliştirilse umut yok bizimkiler yapamaz eline yüzüne bulaştırır.

    O halde yerli araç girişinde bulunmak dahi yanlış nede olsa hali hazırda piyasada biton model var. Elin oğlu yapmış alıp biniyoruz zaten.

    Bu ülke kazanacğına alman, İtalyan, fransız kazansın. Paramız dışarı gitmiş kimin umrunda.

    Bizim milletede bu yakışır zaten eleştiri, boş muhabbet, kuru gürültü.

    Bu işin ucundan tutup başladıkdan sonra gerisi gelir, ama bu şekilde doğmamış çocuğa don biçme kafasıyla biryere varamayız.


    Takma kafaya kardeşim tipik CEHAPE zihniyeti. Bunların döneminde Türkiyede 1 çivi dahi çakılmadı




  • kardeş i20 nin teknolojisinden haberim var.üzülecek bir şey de yok.9 3 ve bls gibi arabaların yanında i20 gaz tenekesidir.Ben büyük hayal falan da kurmuyorum kardeş,siyasete alet edilmedikçe diyorum başından beri.Platform hazır üzerinde denenecek araç hazır olduktan sonra gerisi zaten kolay.İş fabrika açmaya kalır.Bu araç elektrikli haliyle 40 50 binden girse tr piyasasına kimse i20ye 60 bin tl ödemez.Bazılarının karın ağrısı bundan sanırım.ülkende araba üretmen paranın ülkende kalmasıdır,dışarıya bile satabilirsin düzgün bir şey yaptıktan sonra.illa almanyaya ihraç etmene gerek yok etrafımızda tonla ülke var.iran bile ikco samandı belirli bir platform üzerinde geliştirip tr de sattı.Önemli olan bizi yönetenlerin bu düşüncede olup olmadığı.Onu da zamanla göreceğiz.Şu anda yapılan iş olumlu.Umarım böyle devam eder.Ben i20 üretileceğine D segmenti 9 3 veya bls tarzı bir araç üretilmesini 100 kere onaylarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _SkiP_ -- 15 Ekim 2015; 10:35:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PsychicPower

    Söylediklerinize katılsam da küçük bir dipnot geçmek isterim. Tesla'nın ilk modeli Roadster, lotus elise baz alınarak Lotus'un yardımlarıyla şasisi geliştirilmiş bir model. Tabi ben burada Tesla'nın akıl alması zor işler başardığını ve çok başarılı bir firma olduğunu ikna etmiyorum. Ülkemizdeki yerli otomobil projesi şuanda hiçbir başarı gösterebilmiş değil. Ben ise sadece, doğru yoldan gittiklerini söylemeye çalışıyorum. Bunun seni nereye varır bilinmez. Ancak buradakilerin sandığı gibi de, haydee otomobil yapacağız toplanın her şeyini biz yapacağız diyerek yola çıkınca bir halt yapılamaz bu devirde. Anca şöyle olur, zamanında bu sektörde önemli R&D ekiplerini yönetmiş kişiler bulursun dışarıdan. Onlarla beraber işi yürütür, kendini kanıtlamış firmalarla anlaşır R&D sürecinde yardım, tavsiye ve know-how istersin. Böyle sıfırdan bir otomobil ortaya çıkarılabilir. Ama dünyadan kopuk bir şekilde çalışarak başarılı bir halt ortaya çıkarılmaz

    Dizayn ve teknoloji yardımı konularına kesinlikle katılıyorum.

    Tesla ayrı bir dava. Arkadaş para sıçtığı için o herşeyi yapabilir. ABD'de zaten. Otomotiv devlerinden birkaç yönetici, birkaç baş mühendis, ve bunların altında grup grup çalışan kadroları çalmak hiç de zor olmamıştır Tesla için.

    Tesla Roadster bir tanıtım projesi idi zaten. Adam onunla hem yatırımcı buldu. Hem Tesla'yı deli gibi tanıttı. Bütün ünlüler bu araba ile geziyordu bir ara. Bu arabadan olmayan ünlüye doğa katili gözüyle bakıldığı bir dönem yaşadı ABD. Düşününce amma salak var ABD'de... Neticede bu Roadster'ın ilk tanıtıldığı gün Model S üzerinde çalıştıklarının sinyallerini vermişlerdi ve asıl bombaları bu oldu. Biz Tesla olabilir miyiz? Yavaş gel, olamayız.

    Ancak yabancı dizayn, yabancı teknoloji, yerli sermaye, yerli üretim bir araba üretebiliriz. Buna da şükür abi. Ben buna karşı değilim ki? Ben yalancılığa, bilineni halktan saklamaya çalışmaya, milleti yanlış yönlendirmeye karşıyım. Herkes işini düzgün yapsın. Kimsenin kendilerine çamur atacakları yok. Şu teknoloji işini de açığa kavuştursunlar. Bizi kandırmaya çalışmasınlar. Sonra da belli olunca ortaklık yapısını dürüst bir biçimde anlatsınlar. Biz de yıllar sonra ilk yerliye en yakın arabamızı bağrımıza basalım. Biz Şahin'i Doğan'ı sevmişiz (Fiar Regata), bağrımıza basmışız arkadaş! Bunu mu basmayacağız?

    Bunu üretmeye başladıklarında da uzun vadede işi Tofaş gibi bir rezilliğe dökmesinler tek ricam. 2000 yılında 1960'lar teknolojisi Doğan'ı üretmeye devam etmesinler. Güvenlik zaafiyetli arabalara takılıp on yıllarca milletin ölümünü izlemesinler. Hedefleri zamanla hep geliştirmek, mümkünse kendileri geliştirmek olsun. Bu tabi üretim başladıktan sonraki temennim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _SkiP_

    kardeş i20 nin teknolojisinden haberim var.üzülecek bir şey de yok.9 3 ve bls gibi arabaların yanında i20 gaz tenekesidir.Ben büyük hayal falan da kurmuyorum kardeş,siyasete alet edilmedikçe diyorum başından beri.Platform hazır üzerinde denenecek araç hazır olduktan sonra gerisi zaten kolay.İş fabrika açmaya kalır.Bu araç elektrikli haliyle 40 50 binden girse tr piyasasına kimse i20ye 60 bin tl ödemez.Bazılarının karın ağrısı bundan sanırım.ülkende araba üretmen paranın ülkende kalmasıdır,dışarıya bile satabilirsin düzgün bir şey yaptıktan sonra.illa almanyaya ihraç etmene gerek yok etrafımızda tonla ülke var.iran bile ikco samandı belirli bir platform üzerinde geliştirip tr de sattı.Önemli olan bizi yönetenlerin bu düşüncede olup olmadığı.Onu da zamanla göreceğiz.Şu anda yapılan iş olumlu.Umarım böyle devam eder.Ben i20 üretileceğine D segmenti 9 3 veya bls tarzı bir araç üretilmesini 100 kere onaylarım.

    Dün cnntürk e çıkan Alphan Manasın videosunu bulursunız mutlaka izleyin. Paramızın nasıl çöpe gittiğini görürsünüz.

    Alphan manas sıradan bir kişi değil. Geçtiğimiz yıllarda saabı almak üzere olan yabancı yatırımcıların danışmanı ve şuanda yabancı yatırımcılarla elektrikli otomobil yapan kişidir. Bizim bakan gibi 'bende yeni öğrendim kamuflaj olması lazımmış, farı farklı olacak çizgileri böyle olmayacak diyen bu araba cadillac deyince gevrek gevrek biz ne yaptığımızı biliyoruz diyen 1 gram bilgisi olmayan vatandaşın vergilerini havaya saçan bürokrattan öteye biri değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mühendisim,neyin ne olduğunu biliyorum.Arabanın da en çok ben yapılmasını isterim.Ama kusura bakmayın burada cahil insanları kandırıyorlar.2006'da üretilip ağırlık,aktarma sorunu olup üretimden çekilen bir platformu 2020 yılında kullanacaksın.Yaklaşık bu aracın ağırlığı 1500 kg.Eğer denildiği gibi elektrikli falan olacaksa 2 tona yaklaşır.Bu ağırlıkta araca elektrikli motor üretmenin imkansızlığını geçin 100 kmde 2 litrenin altında yakıt yakması,2 liraya 100 km gitmesi o kadar imkansız.Az çok elektrikli araç inceleyenler bilirler.Örneğin Bmw i3 modeli.Çoğu genelde göze uzay aracı gibi gelir.Tasarımın böyle olmasının sebebi?Ağırlığı azaltmak için karbon fiber vs.özel malzemeler kullanılır.Öncelik göze hoş gelmesi değildir,ağırlıktır.Bu adamlar Bmw 7 kasaya %100 elektrikli motor koymasını bilmiyorlar mı?Dünyada kim d segmentinde elektrikli araç yapmış?Ben olacakları şimdiden söyleyeyim.Fiat ile anlaşma yapılır.1.9 gibi 2020 yılında ilkel olacak bir motor satın alınır.%30 elektrik destekli ekstra motor konulur.İçine tubitak arayüzlü bir ekran yerleştirilir.Adı elektrikli araba ürettik olur.Son olarak günümüzde tubitak zırboş insanların bir araya geldiği bir kurumdur.İcat,üretim vs.yoktur.Yurtdışında yazılmış olan makaleler alınır.Türkçeye çevrilir.Tez,araştırma adı altında hayali icraat yapılmış gibi gösterilir.Kendi başlarına toplu iğne bile üretemezler.Sadece adı üzerinden reklam yapılıyor.Kısaca siyasete alet olmuş durumda.Başarılı olmak istiyorlarsa herkes kendi işini yapacak.Siyaset o kurumun işi değil.Elini ayağını çekecek.Bundan 5 yıl sonra mesajımı alıntılarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Apocalypto33 -- 15 Ekim 2015; 11:35:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Proje baştan öldü doğdu. Ölü bir platform seçilmiş.
    Tamamen seçim propagandasına yönelik bir "alentirkli olacak, arkada jenaratör olacak" şeklinde açıklamalarla önümüze sürülen cadillactan başka bir şey yok ortada.
    Fanatik olmayan ve olaya objektif olarak bakan her göz ortada döndürülen komediyi anlıyor.

    Benden oy almak istiyorsan bu projeyi olgunlaştıktan sonra açıklayacaktın.
    Olgunlaşmadan şunu deseydin yine oy alabilirdin benden.

    Aracımızın şase, kaporta vs aksamında mümkün olabildiğince az demir-çelik kullanılacak. Mümkün olan her yerde şase dahil karbon fiber, aluminyum parçalar kullanılacak.
    Bu nedenle karbon fiber parça üretmek isteyenlere devlet yurt dışı eğitim imkanı ve işletme kurulum desteği verecek.
    Aluminyum aksam üretimi yine devlet destekli olacak.
    Böylece araç mümkün olan en hafif gövde yapısı ve azami dayanıklılıkta olacak.
    Araç tamamen elektrikli olacak. Menzili 300 km olacak. Batarya değişim istasyonları ve hızlı dolum tüm yurt genelinde olacak.
    Aracın elektrik motoru ve batarya teknolojisi için bir üniversitede bölüm açılacak.
    Burada bu konularda uzman hocalar (yerli yabancı) eğitim verecek ve proje yürütecek.
    Öğrenciler hem eğitim alacak hem de projede yer alacak.
    gibi gibi gibi
    5-10 yıllık bir planlarla gel bana. Cadillac BLS ile değil.
    Ama gelemezsin. Bizim halkımız ortada araba görmek ister. Al sana araba al bu da konsolu.
    Böyle halka böyle konsol.




  • saab 9 3un bütün fikri mülkiyet haklarını aldık diyor bakan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    hocam tartıştığın adam daha motor yağını bilmezseni bilen bilirbilmeyen kendi gibi bilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim anlamadığım o kadar argeleri olan dünya devleri firmaların yakıtı felan ortadayken biz nası 2 litrenin altına düşürecez çok merak ettim kimi kandırıyo bunlar ? Yapacaksanız bi işi adam gibi yapın siyasetin bulaşmadığı alan kalmadı ülkede
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Öncelikle kaplumbağanın tasarımcısının Ferdinand Porsche olduğu ğerçegini ögrenin.Yazıyı biryerlerden kopyala yapıştır yapmışsınız heralde.
    Ayrıca aldıkları platform kaç yıllık platform?Böyle parçaları sagdan soldan toplayacaklarsa zaten tofaş yıllardır araba yapıyor onlara göre o zaman.2020 kadar seri üretime geçecekmiş inanan varmı bunlara acaba?Seçimden sonra ne araba kalır ne platform.Daha önce yaptıgı açıklamalara bakın bakalım.Bir ara tüfek yapıyorduk ne oldu ismini hatırlayan yok.Atak helikopteri ne oldu? Bu projelerden kaç tane silah/helikopter üretildi ne oldu onlar.O kadar operasyon yapıyorlar bunlara hiçmi bir atak helikopteri destek vermedi adı geçmiyor.Kobralarla yardırıyorlar hala.Ayrıca sadece tek ülkenin kullanması olmaz ne kadar satıldı bu ürünler.M16 mekanizmasını alır dışını değiştirirler milli tüfegimiz derler.İtalyanlardan parçalarını alır milli helikopterimiz derler.GM platform alır parçalarını toplar milli arabamız derler.Bir arada tank yapıyorduk?Bunlara inananlarda var.Bu kaçıncı milli projemiz....




  • Devşirme seçim propagandası fos haber.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infectedvoice

    d segmenti gelir durumuna göre ,orta veya orta üstüne hitap eder.

    bmw3 mercedesC yi geçtik,toyota avensis, passat ,peugeot 508, volvo s60, citroen c5 gibi rakiplerin olduğu pazarda tubitak imalatı terk edilmiş gm platformlu araç piyasaya sürülsün, prestijin de önem kazandığı sınıfta orta üstü geliri olanlar bunu kapışır zaten diyorsun öyle mi? fiat'ın bile d segmentini terk ettiğini görmeden..

    edit: unutmadan , dünyada tüm zamanların en çok satılan aracı corolla yanılmıyorsam 40 milyondan fazla satış adedi var, sana göre amaçsız bir sınıfın gereksiz modeliydi değil mi?

    anlamadan yapılan yorumlar böyle alakasız olur işte.


    D segmenti aile boyutuna göre hitab eder. parayla alakası yok. AB'nin AB ülkelerinin en büyük segmenti C olabilir. Türk aile yapısı ile onların aile yapısı arasında ortalama +1.5 kişi var. türkiye'de hakim sınıf ne? bilgin var mı? DOBLO PARTNER FIORINO CONNECT türkiye'nin hakimidir. arkasından LINEA gelir. peki NEDEN? hiç sorguladın mı? 2 çocuklu aile mondeo parasına Golf alıyor, zekayla mı? pazarlama yönlendirmesiyle. cahillikle.

    MTV+ÖTV+KDV avantajı ile hangi marka hangi model araba olursa olsun yeter ki bir şey üretilsin. aylarca önceden satılır. millet (ben de dahil) kuyruk bekler. bu ülkenin C sınıfı SEDAN ihtiyacı yok. hiçbir ülkenin yok. AB'de de sedan değil WAGON satılır. kendi pazarımıza hakim olmadığımız için böyle rezil bir konuma geldik.

    gırgırı geçiyorum:



    hükümet naparsa yapsın. 21.yy koşullarında piyasaya ölüm makinesi süremeyeceğinden dolayı mecburen hazır platform alacak. 8-10 sene sonra kendi modelini yapar.
    FIAT, FORD, GM, VW bu firmalar 120 yıldır ürün geliştiriyor. 1920 model bir Ford kaza yaptığında insanlar paramparça oluyordu, kimse ses etmiyordu.

    şimdi "sayın vatandaş selamınaleyküm. yeni araba yaptım , kusura bakmazsan 30-40 sene insanlar ölebilir, bu süreçte hatalardan ders alıp modeli geliştireceğiz valla bak" diyebilir misin? diyemezsin. o yüzden hazır platform almak zorundasın. en azından NCAP 3-4 yıldız olacak. burası türkiye, çin değil. çinliler çatır çatır ölüyor chery'lerde.

    düşünce doğru ama uygulamaya inanmıyorum o ayrı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Trident682

    benim anlamadığım o kadar argeleri olan dünya devleri firmaların yakıtı felan ortadayken biz nası 2 litrenin altına düşürecez çok merak ettim kimi kandırıyo bunlar ? Yapacaksanız bi işi adam gibi yapın siyasetin bulaşmadığı alan kalmadı ülkede

    Yeni nesil plug-in hibritler kısa süre %100 elektrik ile gidebiliyor. Bu da klasik şehir içi yakıt tüketimi ölçümü sisteminde arabaya 2lt yaktırabiliyor. Araba ilk 50km %100 elektrikle gidiyor. Sonraki 50km jeneratör çalışıyor, aküyü destekliyor. Bir noktadan sonra jeneratör iyice abanıyor mesela. 100km ortalamasında 2lt'ye geliyor. Araba uzun yola çıksa jeneratör 100km'de 5-6 litre yakacak mesela... Bu hidrit tipinin plug-in olmasının sebebi, aküyü kendin şarj edebiliyorsun. Aküleri arabadaki jeneratör şarj etmesin dersen, evinde şarj edersen, 100km menzil için, araba 2lt yakmış oluyor mesela... Bu çok standart bir teknoloji haline geldi. Yavaş yaygınlaşıyor sadece. Bu teknolojiyi de kendileri geliştirdiklerine inanmıyorum. Dediğim gibi, Saab'ı satın alan Çin'li firma zaten bu teknolojiyi geliştirmişti. Muhtemelen bunu olduğu gibi uygulayacaklar.

    Benim de dediğim tek şey bu ya. Adam gibi yap. Başkasının teknolojisi, dizaynı olsa da olur. Dürüst ol. Bu işin siyasetle alakası da olmamalı. Çok saçma. Anlamsız. Ne yapacaksan yap gene. Kimse bu çabayı kötülemiyor. Sadece birşeyi de kendine yontmasan da, dürüst olsan ölür müsün? Benim canımı sıkan bu.




  • taşı uzaktan beklemeye gerek yok sözü buraya uygun galiba.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dangalakboy'lar hala okumadan etmeden sadece boş konuşmak için eleştirenlere dış mihraklı gözüyle bakıyor, muhalefet gözüyle bakıyor. Mal dicemde mala yazık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: balkanxp


    quote:

    Orijinalden alıntı: yigit+

    Elektrikli araçlar zaten aşırı ağır. Arabanın şasi ağırlığı göreli olarak önemsiz.

    D sınıfı türkiyede pahalı olduğundan dar. Yoksa bu işin özü B ve D sınıfı üretimidir. C'nin yüzüne kimse bakmaz. Ne pratik, küçük, ne rahat geniş. Amaçsız bir sınıf. Abd almanya italya gibi otomotiv ülkelerinde C sınıfı sedan neredeyse yoktur.




    Sıkıntıdan seri mesajlar atıyorum amacım bir yerlere destek değil

    C segmentinin bilinen en dev pazari amerika, civic in corolla nin milyon adetlere ulastigi yer nasil olmaz c segmenti

    yeni satışta mid size ve small payları eşit, rakamların detayına da bakın derim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • valla merkezden takip edilme olayını sevmedim :D nereye gidersek izleyecekler bizi :( keşke tubitaka girip bende çalışşam :/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alembizim

    Öncelikle kaplumbağanın tasarımcısının Ferdinand Porsche olduğu ğerçegini ögrenin.

    Şöyle yapalım. Siz önce tasarımın ne demek olduğunu öğrenin sonra ben geri kalanını okuyayım.

    Nasıl?
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Tasarım deyince komple arabayı yapmak falan anlıyor olabilir mi arkadaş
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.