Şimdi Ara

GM Epsilon Platformu Türkiye Tarafından Satın Alındı (Yerli Otomobil) (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
4
Favori
6.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gecceanduana kullanıcısına yanıt
    Belki fotograflarla videoları göremiyor. İlk sayfada, ilk alıntıya cevaben Ferdinand'ın prototip verisyonunun resmini kendim koymuştum. Arşivleri araştırınca F. Porsche'nin çizim ve stil yönü ürettikçe, sonradan gelişmiş gibi görünüyor.

    Neyse, maksadı iletişim olan kişi bence konuya öyle girmezdi. Bunlara pek vaktim yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    quote:

    Orijinalden alıntı: vlknka

    2 TL lik şarj ile 100 KM gidecek deniyor,
    Yakıt tüketimini 100 KM'de 2 LT'nin altına düşürmeye çalışıyorlarmış. (bana pek inandırıcı gelmedi...)

    Ayrıca üretim için neden özel sektör teşvik ediliyor, devlet kursun fabrikasını yatırımını da yapsın bir şeye de kendisi sahip olsun yoktan var etsin (din konusunda hassas olan arkadaşlar yanlış anlamasınlar bu lafı)

    13 Yıllık hükümet serüvenlerine satmaktan başka iyi niyetle Kamu İktisadi Teşkilatlarına katkıda bulunsunlar...



    yok yok öyle demeyin

    adamlar emekliye bile kaynak buldular halbuki önceki seçimde kaynak nerede diye muhalefete çatmışlardı

    bir baktılar koltuk elden gidiyor kaynak bulunuverdi ama artık çok zor..)

    atı alan üsküdarı geçti

    her yol muhalefete akıyor treni kaçırdılar ne yazık.

    evet evet gördük her yol muhalefet aktı.
    seçimleride muhalefet istedi zaten
    işiniz gücünüz siyaset



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isseyy -- 15 Ekim 2015; 15:16:54 >




  • babayiğitte babayiğit tutturdu gitti çakma bakan

    bu işten anlayan bir adamı bakan yapamazlar mı?
  • Türkiye yerli otomobili başka bir markanın platformunda oluşturuyor. Ancak bu yöntem yeni değil. 40 yıl önce bugünün dünya devi Güney Koreli Hyundai, 3 ülkenin katkısı ile ilk markasını oluşturdu
    Yerli otomobilin prototipinin başta bir markanın platformunda yükselmesi ile yeni bir tartışma başladı. Ancak başka bir markanın geliştirdiği platform üzerine araç inşa etmek oldukça eski bir yöntem. Otomotiv tarihindeki en başarılı uygulamalar da bundan 40 yıl önce Güney Koreli Hyundai tarafından yapıldı. Türkiye’de yüzde 100 yerli otomobil talebi dile getirilmeye başlandığı ilk yıllarda, bunun mümkün olmadığı, kendi markasını yaratmış ülkelerin de işbirliği yaparak bunu başardığı dile getirilmişti.
    Güney Kore’nin bugün dünyanın en büyükleri arasında sayılan üreticisi Hyundai, farklı üreticilerin parçalarını bir araya getirerek ürettiği ilk otomobili Pony’de bu yöntemi kullanmıştı. Kendi otomobil markasını yaratmaya karar veren Hyundai, bu iş için British Leyland’ın direktörü George Turnbul ile çalışmaya başladı. Otomobilin motor ve şanzımanı, uzun yıllar işbirliği içinde olduğu, daha sonra 4X4 modeli Galloper’da da birlikte çalıştığı Mitsubishi’den alındı. Otomobilin önemli gövde parçalarının tedariki içinse Ford seçildi. Markanın Cortina modeli Güney Kore’nin ilk yerli otomobili için baz oluşturdu.

    1974 yılında Torino Otomobil Fuarı’nda sergilenen Pony, 1975 yılında satışa sunuldu. 1976 yılında ise Güney Kore’nin ilk ihracat modeli olarak Ekvador’a satıldı. Otomobilin 1976 yılında pick-up, 1977 yılında station wagon ve 1980 yılında ise iki kapılı HB versiyonları geliştirildi. Pazara çıktıktan 3 yıl sonra Avrupa pazarına da girmeyi başaran Pony’nin yollarına çıktığı ilk Avrupa ülkeleri Belçika, Hollanda, İspanya ve Yunanistan oldu.


    PLATFORM NEDİR?


    Otomotiv dilinde platform üretim bandı demek. Aynı platformu paylaşan araçlar ortak şasi parçalarıyla aynı üretim bandından ama birbirlerinden tamamen farklı üstyapılarla çıkabilirler.


    Kaynak;

    http://www.haberturk.com/ekonomi/otomobil/haber/1140199-hyundai-1975-yilinda-platformunu-forddan-alarak-yola-cikti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TrowZeeN

    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Sıfırdan tasarlansa ucube, teneke,çöp,beşpara etmez.

    Bilinen bir altyapı üzerine kurulup dış kabuğu tasarlanıp üretilse 100%100 yerli değil devşirme, taklit, çakma.

    Altyapı ve kasa bilindik sağlam, güzel gıpta ile bakılan araca motor, şanzıman geliştirilse umut yok bizimkiler yapamaz eline yüzüne bulaştırır.

    O halde yerli araç girişinde bulunmak dahi yanlış nede olsa hali hazırda piyasada biton model var. Elin oğlu yapmış alıp biniyoruz zaten.

    Bu ülke kazanacğına alman, İtalyan, fransız kazansın. Paramız dışarı gitmiş kimin umrunda.

    Bizim milletede bu yakışır zaten eleştiri, boş muhabbet, kuru gürültü.

    Bu işin ucundan tutup başladıkdan sonra gerisi gelir, ama bu şekilde doğmamış çocuğa don biçme kafasıyla biryere varamayız.


    Takma kafaya kardeşim tipik CEHAPE zihniyeti. Bunların döneminde Türkiyede 1 çivi dahi çakılmadı

    Hocam ben olaya siyasi yönden bakmadım bakmamda vatana millete faydalı olduktan sonra ak yapmış, kara yapmış hiç önemi yok.
    Sonuçta millet için halk için yapılıyor.

    Ama şu forumda herkonu siyasete çekiliyor. Sadece bu proje veya bu konu değil yapılanı doğru bulup yorum yapsan ak troll, eleştirsen çamurcu muhalif oluyorsun.


    Gerçi memlekette işini doğru yapan siyasetçi de yok eleştiren arkadaşlarda haklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vestel motora falan karışmasın yine ek vergi getirirler aman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.hurriyet.com.tr/isik-saab-9-3un-fikri-mulkiyet-haklarini-aldik-30320584

    baştan adam gibi desenize saabın platform haklarını satın aldık diye .buradan hareketle üreticez diye.


    bence yinede yanlış sen 2020 de 20 yıllık platformla üreteceksin.

    satın alınması güzel ama yinede biz elektrikli araca uygun çok daha hafif bir platform üretmeliyiz.bu platform elektrikli araçlara uygun değil .d sınıfı zaten.c-ve e sınıfı araçlardada kullanılmış ama en uygun d sınıfı için.
  • Yazıklar olsun yahu Akp sevme tamam anlarız ben de sadece kötünün iyisi oldugu için destekliyorum yoksa yanlışları da çok fakat gel gelelim...

    Şu projeye de b.k atmayın be arkadaş.Bilinçli şekilde eleştirirsiniz anlarım da yok eski platformmuş ta çağdışıymış ta bi siz biliyorsunuz tabi bu işleri.

    Beğenseniz de beğenmeseniz de bişeyler üretecek bu ülke çeyrek asır sonra bi otomobil..

    İçimizdeki İrlandalılar inş. içinizdeki fesatlıkta boğulur kalırsınız...


  • http://www.hurriyet.com.tr/isik-saab-9-3un-fikri-mulkiyet-haklarini-aldik-30320584

    E sevgili bakanım bu satın almayı ta en başından söyleseydiniz de bunca rezillik yaşanmasaydı ya. Hamle güzel Elektrikli Araç (Alternatif projeli, Tuzlu su ile çalışan dahil) ana üretim olarak devam etmemiz bizim lehimize olacaktır. İnşallah bu olayın sonu başlangıcı gibi olmazda bizde sevinecek bir şey bulmuş oluruz.
  • Bu proje ile Turkiye bence bir ilke imza etti. 10 yil once satilan arabayi kamuflaja sokan ilk olduk.
    Mantik nedir 10 yil onceki arabayi neden kamuflajliyorsun, kimden sakliyorsun? Zaten yolda gorulen bir dizayn.

    Buyuk ihtimal daha havali gorulsun diye kamuflajlamislar, anlamayanlara yutturuz diye.

    Sirf bu detaya bakarak bile bunun amacinin ne oldugunu anlayabilirsiniz.

    Gercekten ulkesinin menfaati icin bu proje yapiliyor olsaydi. Adam gibi cikip biz su su platformu satin aldik denirdi araclar kamuflajli olmazdi. Ama yapilan ne kamuflajli arac gosterip bak bu yerli arac demek. Milletten ses cikinca 3 gun sonra biz platformu satin aldik demek. Sirf secim yatirimi yapilan hareketlerden belli.
  • ulan Allahtan aldıkları altyapı saab ın. renodan hyundai den fln alsalar bu seferde yok dandik altyapıyı kullanacak bu devlet fln diye çamur atarlar. destek olmuyorsanız bari köstek olmayın. ekmek yediğiniz ülkeye azıcık sadakatiniz olsun
  • Arkadaşlar daha ilk arabamız olur inşallah ilerde dediğiniz gibi 1000kg 2.0 motor araçlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Yazıklar olsun yahu Akp sevme tamam anlarız ben de sadece kötünün iyisi oldugu için destekliyorum yoksa yanlışları da çok fakat gel gelelim...

    Şu projeye de b.k atmayın be arkadaş.Bilinçli şekilde eleştirirsiniz anlarım da yok eski platformmuş ta çağdışıymış ta bi siz biliyorsunuz tabi bu işleri.

    Beğenseniz de beğenmeseniz de bişeyler üretecek bu ülke çeyrek asır sonra bi otomobil..

    İçimizdeki İrlandalılar inş. içinizdeki fesatlıkta boğulur kalırsınız...




    Nokta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burayı troller bastı. burda farklı nick başka konuda farklı nick ama yazdıkları yazılar aynı...

    bu kadarda olmaz yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: PsychicPower

    Söylediklerinize katılsam da küçük bir dipnot geçmek isterim. Tesla'nın ilk modeli Roadster, lotus elise baz alınarak Lotus'un yardımlarıyla şasisi geliştirilmiş bir model. Tabi ben burada Tesla'nın akıl alması zor işler başardığını ve çok başarılı bir firma olduğunu ikna etmiyorum. Ülkemizdeki yerli otomobil projesi şuanda hiçbir başarı gösterebilmiş değil. Ben ise sadece, doğru yoldan gittiklerini söylemeye çalışıyorum. Bunun seni nereye varır bilinmez. Ancak buradakilerin sandığı gibi de, haydee otomobil yapacağız toplanın her şeyini biz yapacağız diyerek yola çıkınca bir halt yapılamaz bu devirde. Anca şöyle olur, zamanında bu sektörde önemli R&D ekiplerini yönetmiş kişiler bulursun dışarıdan. Onlarla beraber işi yürütür, kendini kanıtlamış firmalarla anlaşır R&D sürecinde yardım, tavsiye ve know-how istersin. Böyle sıfırdan bir otomobil ortaya çıkarılabilir. Ama dünyadan kopuk bir şekilde çalışarak başarılı bir halt ortaya çıkarılmaz

    Dizayn ve teknoloji yardımı konularına kesinlikle katılıyorum.

    Tesla ayrı bir dava. Arkadaş para sıçtığı için o herşeyi yapabilir. ABD'de zaten. Otomotiv devlerinden birkaç yönetici, birkaç baş mühendis, ve bunların altında grup grup çalışan kadroları çalmak hiç de zor olmamıştır Tesla için.

    Tesla Roadster bir tanıtım projesi idi zaten. Adam onunla hem yatırımcı buldu. Hem Tesla'yı deli gibi tanıttı. Bütün ünlüler bu araba ile geziyordu bir ara. Bu arabadan olmayan ünlüye doğa katili gözüyle bakıldığı bir dönem yaşadı ABD. Düşününce amma salak var ABD'de... Neticede bu Roadster'ın ilk tanıtıldığı gün Model S üzerinde çalıştıklarının sinyallerini vermişlerdi ve asıl bombaları bu oldu. Biz Tesla olabilir miyiz? Yavaş gel, olamayız.

    Ancak yabancı dizayn, yabancı teknoloji, yerli sermaye, yerli üretim bir araba üretebiliriz. Buna da şükür abi. Ben buna karşı değilim ki? Ben yalancılığa, bilineni halktan saklamaya çalışmaya, milleti yanlış yönlendirmeye karşıyım. Herkes işini düzgün yapsın. Kimsenin kendilerine çamur atacakları yok. Şu teknoloji işini de açığa kavuştursunlar. Bizi kandırmaya çalışmasınlar. Sonra da belli olunca ortaklık yapısını dürüst bir biçimde anlatsınlar. Biz de yıllar sonra ilk yerliye en yakın arabamızı bağrımıza basalım. Biz Şahin'i Doğan'ı sevmişiz (Fiar Regata), bağrımıza basmışız arkadaş! Bunu mu basmayacağız?

    Bunu üretmeye başladıklarında da uzun vadede işi Tofaş gibi bir rezilliğe dökmesinler tek ricam. 2000 yılında 1960'lar teknolojisi Doğan'ı üretmeye devam etmesinler. Güvenlik zaafiyetli arabalara takılıp on yıllarca milletin ölümünü izlemesinler. Hedefleri zamanla hep geliştirmek, mümkünse kendileri geliştirmek olsun. Bu tabi üretim başladıktan sonraki temennim.

    Bu Tesla`yi ornek verenler Teslanin bugune kadar hic kar etmedigini biliyrolar mi acaba. Arac basina yaklasik 4000 dolar zarar ettigni biliyorlar mi acaba.
    12 yil once kuruldugunu dusunursek. Tesla hayli kuranlar 12 yil boyunca zarar etmeyi goze alacak bir organizasyon goruyorlar mi bu projede?
    Ayrica Tesla`nin bir otomobili Amerikada kaca sattigi da ortada. Hemen hemen S class parasina satiliyor.

    Neyse insanlari kandirmak ne kadar kolay ona sasiriyorum ben.




  • Bir işe başlanınca hayırlı olsun denir. Siyası tarafına bakmıyorum da otomobil üretimi için birtakım adımlar atılması ümit veriyor. Umarım başarılı olunur da bizim de bir markamız olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TsuBLK

    Vestel motora falan karışmasın yine ek vergi getirirler aman

    vestel sözde bilgisayarda üretiyor ama hiç yerli parçası yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne vesteli ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakanın açıklamasına göre saab 9-3 ün tüm hakları satın alınmış ve parçalarının en az %85 i yerli üretim olacakmış. Bence harika olmuş, inşallah fiyat olarak da beklediğimiz gibi olur da adam gibi sıfır araba alıp bineriz.
  • Mercedesin renodan motor almasından tutun boschun bütün otomotiv sektörüne yedek parça teknoloji vs üretmesine kadar olan su dönem de olabilecek en mantıklı adımdır işin içine siyaseti karıştırmadan kendini kanıtlamış platformla sıfırdan platform maliyeti, gelistirme sureci, getirisi goturusu açısından en iyi karar budur


    Saabtan bahsediyoruz boru değil bu bir zamanların sağlamlığı konforu teknolojisiyle efsane olmuş bir marka ulkecek destek verir gelistirirsek neden olmasın

    Su vatanın evladı olan her insanın milli duygularla destek olmalı olmalıyız olmak zorundayız bu vatanin ekmeğini yiyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.