Şimdi Ara

GM Peugeot ve Citroen birleşiyor.! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
0
Favori
3.517
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    1.7 cdti gibi sınıfının en iyi motoru varken 1.6 hdi hiç beklemeyin bence.

    1.7 cdti 130hp 300nm tork ş.içi 4.3 ş.dışı 3.4 ort 3.7 lt tüketimi olan ve en önemlisi 99g/kg c02 salınımıyla pek çok ülkede vergi bile vermeyen bir motor.

    1.6 hdi 112 hp 270 nm tork ş.içi 4.9 i.dışı 4.0 ort 4.4 lt tüketim ve en önemlisi 114g/kg co2 ile 2 üst dilimden vergi veren bir motor. Bu durumda, opel ne yapsin hdi i ?

    siz opele hdi beklerken citroene 1.7 cdti giderse şaşırıp kalmayın sonra. Ha bu firmaların sadece türkiye için bu motoru astra-insigniaya takıp getiriceklerini düşünüyorsanız, çok iyimsersiniz demektir.

    t.veriler
    http://www.citroen.com.tr/Resources/Content/TR/Brochures/haziran/teknik/C4_Foy.pdf

    http://www.vauxhall.co.uk/vehicles/vauxhall-range/cars/new-astra/features-specs/engines-transmissions.html


    Türk milleti ne anlar arkadaşım 1.7CDTI dan.

    Bunlar için varsa yoksa 1.6 dizel. 1.6 dizel için çocugunu bile keser bunlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    1.7 cdti gibi sınıfının en iyi motoru varken 1.6 hdi hiç beklemeyin bence.

    1.7 cdti 130hp 300nm tork ş.içi 4.3 ş.dışı 3.4 ort 3.7 lt tüketimi olan ve en önemlisi 99g/kg c02 salınımıyla pek çok ülkede vergi bile vermeyen bir motor.

    1.6 hdi 112 hp 270 nm tork ş.içi 4.9 i.dışı 4.0 ort 4.4 lt tüketim ve en önemlisi 114g/kg co2 ile 2 üst dilimden vergi veren bir motor. Bu durumda, opel ne yapsin hdi i ?

    siz opele hdi beklerken citroene 1.7 cdti giderse şaşırıp kalmayın sonra. Ha bu firmaların sadece türkiye için bu motoru astra-insigniaya takıp getiriceklerini düşünüyorsanız, çok iyimsersiniz demektir.

    t.veriler
    http://www.citroen.com.tr/Resources/Content/TR/Brochures/haziran/teknik/C4_Foy.pdf

    http://www.vauxhall.co.uk/vehicles/vauxhall-range/cars/new-astra/features-specs/engines-transmissions.html


    Türk milleti ne anlar arkadaşım 1.7CDTI dan.

    Bunlar için varsa yoksa 1.6 dizel. 1.6 dizel için çocugunu bile keser bunlar.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    1.7 cdti gibi sınıfının en iyi motoru varken 1.6 hdi hiç beklemeyin bence.

    1.7 cdti 130hp 300nm tork ş.içi 4.3 ş.dışı 3.4 ort 3.7 lt tüketimi olan ve en önemlisi 99g/kg c02 salınımıyla pek çok ülkede vergi bile vermeyen bir motor.

    1.6 hdi 112 hp 270 nm tork ş.içi 4.9 i.dışı 4.0 ort 4.4 lt tüketim ve en önemlisi 114g/kg co2 ile 2 üst dilimden vergi veren bir motor. Bu durumda, opel ne yapsin hdi i ?

    siz opele hdi beklerken citroene 1.7 cdti giderse şaşırıp kalmayın sonra. Ha bu firmaların sadece türkiye için bu motoru astra-insigniaya takıp getiriceklerini düşünüyorsanız, çok iyimsersiniz demektir.

    t.veriler
    http://www.citroen.com.tr/Resources/Content/TR/Brochures/haziran/teknik/C4_Foy.pdf

    http://www.vauxhall.co.uk/vehicles/vauxhall-range/cars/new-astra/features-specs/engines-transmissions.html


    Arac satmak isteyen bu ulkeye uygun motoru getirip satmak zorunda.

    Dogus otoyu sirf bu yuzden takdir ediyorum. Avrupa'da olmayan motor kombinasyonlarini satmaya basladi.

    Ayrica Opel thp motorlarin tadina bakacaktir. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu iki firmayı birbirine benzetiyordum zaten :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako

    quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    Şimdi opel gransız arabası mı oluyor? Hayatta almam

    Yoksa pejo ve citro alman arabası mı ?

    annesi helga babası lililan oluyor pejo ve citronun


    en çok astra ya yakışacağını düşünüyorum hdi 112 psnin

    O zaman işte dadından yinmez astra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hayırlı olsun
  • Öyle bişey olursa BMW'ye motor vermeye devam edecekler mi acep?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Bence yanlışınız var. Ben 1-2 yıldır anlaşmaları bitti diye biliyorum. Şuan ayrı olarak ikisi de kendi geliştiriyor. Zaten teknik verileri de farklı. Tork, torku verdikleri devir, emisyon değerleri, tüketimler, performans vs. çok farklı. Fiat kendi yapıp rakibine daha iyi olanı verecek değil heralde. Mesela 95likte aveodaki (opeli vs. takip etmiyorum bakmak istemedim şimdi) 210 nm tork veriyor. Yeni lineadaki ise 200nm. Puntodaki motor 75lik 1500 devirde veriyor maksimum torkunu aveodaki 1750 devirde. Emisyon ve tüketim değerleri de aveoda daha iyi. Fiorinada mesela 75lik ve 1750 devirde maksimum tork veren motor euro4 iken, yine 75lik aveodaki motor euro 5 normlarında. Yani birebir aynı motor olamazlar. Yakında bu farkın daha da belirginleşeceğini düşünüyorum.

    Aveo'daki 75'lik motor ile punto'daki 75'lik motor aynı (4000 d/d @75 hp, 1750 d/d 190 nm tork)

    Aveo'daki 95'lik motor ile Punto'daki 95'lik motordaki farklar:
    Aveo'da 4000 d/d 95 hp, 1750 d/d 210 nm tork
    Puntoda 4000 d/d 95 hp, 1500 d/d 200 nm tork

    Punto daha alt devirde 200 tork verirken aveo 1750 devirde Punto'ya göre 10 nm tork fazla veriyor.

    75 ve 95 hp motorlar her iki firmada da; 1248 cc, 69,6x82 silindir çapı/strok, 16:8:1 sıkıştırma oranı ile çalışıyor.

    Zaten 95'lik ve 75'lik motorların zaten çoğu yapısı aynı. Arada enjektör, turbo kompresör, emme manifoltu, yazılım, piston pimleri v.s. gibi farklar var.

    Velakin Aveo'daki 95'lik motorun yazılımı farklıdır. Yine Fiat motorudur. Fiat 95'lik motoru çıkarttıktan sonra Opel (GM)'de kullanmaya başlamıştır. Opel, Fiat izni olmadan motorun yapısal değişikliği ile oynama gibi şansı yok. Zaten GM bunu becerebilecek kapasiteye sahip olsaydı, Fiat ile uğraşmaz 1.6 cdti görürdük :)




  • GM firması opeli ihya etti ya , sıra geldi PS grubuna
    yakın zamanda bunları da batırırlar ,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast
    Aveo'daki 75'lik motor ile punto'daki 75'lik motor aynı (4000 d/d @75 hp, 1750 d/d 190 nm tork)

    Aveo'daki 95'lik motor ile Punto'daki 95'lik motordaki farklar:
    Aveo'da 4000 d/d 95 hp, 1750 d/d 210 nm tork
    Puntoda 4000 d/d 95 hp, 1500 d/d 200 nm tork

    Punto daha alt devirde 200 tork verirken aveo 1750 devirde Punto'ya göre 10 nm tork fazla veriyor.

    75 ve 95 hp motorlar her iki firmada da; 1248 cc, 69,6x82 silindir çapı/strok, 16:8:1 sıkıştırma oranı ile çalışıyor.

    Zaten 95'lik ve 75'lik motorların zaten çoğu yapısı aynı. Arada enjektör, turbo kompresör, emme manifoltu, yazılım, piston pimleri v.s. gibi farklar var.

    Velakin Aveo'daki 95'lik motorun yazılımı farklıdır. Yine Fiat motorudur. Fiat 95'lik motoru çıkarttıktan sonra Opel (GM)'de kullanmaya başlamıştır. Opel, Fiat izni olmadan motorun yapısal değişikliği ile oynama gibi şansı yok. Zaten GM bunu becerebilecek kapasiteye sahip olsaydı, Fiat ile uğraşmaz 1.6 cdti görürdük :)

    Malesef yine katılamayacağım. Puntodaki 75lik motor da aynı değil.
    http://www.chevrolet.com.tr/modellerimiz/yeni-aveo-hatchback/ozellikler-ve-donanimlar.html
    http://www.fiat.com.tr/modeller/sayfalar/punto.aspx

    Aveodaki motor 1750 devirde 190 tork veriyor. Puntodaki 1500 devirde 190 tork veriyor. Fiziksel olarak pat diye tabiki motor ölçüleri vs. değişmez. Yıllardır yaptıkları yatırım ve arge o zaman boşa gider. Bikaç yıl daha aynı ölçülerle devam edilecektir. O kadar fabrika kuruldu yatırım yapıldı bir kalemde silemezler elbette. GM küçük hacim dizel motordan anlamaz bu yüzden yardım alıyor. Çünkü bu motoru satacağı pazar devede kulak gibi bişey. Uğraştığına değmiyor yani. Dünyadaki yakıt ve vergi durumu bizden farklı. Amerikada dizel araç zaten yok gibi bişey. Yaptıkları dizel motor 1,7 litre ve çekiş yakıt olarak çok iyi ama bizim üstün vergi sisteminin kurbanı oluyor. Türkler opele binsin diye de başka motor yapmıyorlar adamlar.

    95likte dediğim gibi yeni linea ve yeni aveoya baktığımızda tork farkı, emisyon farkı, yakıt tüketimi farkı ve performans farkı var. Hepsi de aveodan yana daha iyi. Millet emisyonu düşürmek için magnezyum valflerden tutun nelerle uğraşıyor biliyorsunuz o kadar kolay değil bunlar. Bir iki parça değiştirip bu yapıldıysa zaten fiat asıl bu işi bilmiyor o halde. Beraber yaptıkları bir motoru niye durduk yere ölçüleriyle oynaısnlarki? Dediğim gibi ancak 3-4 yıl sonra belki görürüz yapısal ve boyutsal değişiklikleri ama şuan bile epey fark var. Daha az yakıyor, daha iyi çekiyor ve daha az emisyona sahip. Torinodaki bu merkez motor geliştiriyor. Orda boş boş durmuyorlardır diye düşünüyorum. Listelerinde de şuan 1.3 dizel motor var.

    http://media.opel.com/media/intl/en/opel/news.detail.html/content/Pages/news/intl/en/2011/OPEL/07_14_powertrain_torino_invests.html
    http://media.gm.com/media/us/en/gm/news.detail.html/content/Pages/news/us/en/2012/Jun/0628_torino.html




  • tamamiyle vergi ile ilgili.. vergisi düşük olsun, 2litre dizel al bin kral!.. ama çılgınca vergilerle ister istemez 1.6'nın üstüne çıkamıyorsun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast
    Aveo'daki 75'lik motor ile punto'daki 75'lik motor aynı (4000 d/d @75 hp, 1750 d/d 190 nm tork)

    Aveo'daki 95'lik motor ile Punto'daki 95'lik motordaki farklar:
    Aveo'da 4000 d/d 95 hp, 1750 d/d 210 nm tork
    Puntoda 4000 d/d 95 hp, 1500 d/d 200 nm tork

    Punto daha alt devirde 200 tork verirken aveo 1750 devirde Punto'ya göre 10 nm tork fazla veriyor.

    75 ve 95 hp motorlar her iki firmada da; 1248 cc, 69,6x82 silindir çapı/strok, 16:8:1 sıkıştırma oranı ile çalışıyor.

    Zaten 95'lik ve 75'lik motorların zaten çoğu yapısı aynı. Arada enjektör, turbo kompresör, emme manifoltu, yazılım, piston pimleri v.s. gibi farklar var.

    Velakin Aveo'daki 95'lik motorun yazılımı farklıdır. Yine Fiat motorudur. Fiat 95'lik motoru çıkarttıktan sonra Opel (GM)'de kullanmaya başlamıştır. Opel, Fiat izni olmadan motorun yapısal değişikliği ile oynama gibi şansı yok. Zaten GM bunu becerebilecek kapasiteye sahip olsaydı, Fiat ile uğraşmaz 1.6 cdti görürdük :)

    Malesef yine katılamayacağım. Puntodaki 75lik motor da aynı değil.
    http://www.chevrolet.com.tr/modellerimiz/yeni-aveo-hatchback/ozellikler-ve-donanimlar.html
    http://www.fiat.com.tr/modeller/sayfalar/punto.aspx

    Aveodaki motor 1750 devirde 190 tork veriyor. Puntodaki 1500 devirde 190 tork veriyor. Fiziksel olarak pat diye tabiki motor ölçüleri vs. değişmez. Yıllardır yaptıkları yatırım ve arge o zaman boşa gider. Bikaç yıl daha aynı ölçülerle devam edilecektir. O kadar fabrika kuruldu yatırım yapıldı bir kalemde silemezler elbette. GM küçük hacim dizel motordan anlamaz bu yüzden yardım alıyor. Çünkü bu motoru satacağı pazar devede kulak gibi bişey. Uğraştığına değmiyor yani. Dünyadaki yakıt ve vergi durumu bizden farklı. Amerikada dizel araç zaten yok gibi bişey. Yaptıkları dizel motor 1,7 litre ve çekiş yakıt olarak çok iyi ama bizim üstün vergi sisteminin kurbanı oluyor. Türkler opele binsin diye de başka motor yapmıyorlar adamlar.

    95likte dediğim gibi yeni linea ve yeni aveoya baktığımızda tork farkı, emisyon farkı, yakıt tüketimi farkı ve performans farkı var. Hepsi de aveodan yana daha iyi. Millet emisyonu düşürmek için magnezyum valflerden tutun nelerle uğraşıyor biliyorsunuz o kadar kolay değil bunlar. Bir iki parça değiştirip bu yapıldıysa zaten fiat asıl bu işi bilmiyor o halde. Beraber yaptıkları bir motoru niye durduk yere ölçüleriyle oynaısnlarki? Dediğim gibi ancak 3-4 yıl sonra belki görürüz yapısal ve boyutsal değişiklikleri ama şuan bile epey fark var. Daha az yakıyor, daha iyi çekiyor ve daha az emisyona sahip. Torinodaki bu merkez motor geliştiriyor. Orda boş boş durmuyorlardır diye düşünüyorum. Listelerinde de şuan 1.3 dizel motor var.

    http://media.opel.com/media/intl/en/opel/news.detail.html/content/Pages/news/intl/en/2011/OPEL/07_14_powertrain_torino_invests.html
    http://media.gm.com/media/us/en/gm/news.detail.html/content/Pages/news/us/en/2012/Jun/0628_torino.html

    chip tuning ile uğraşanlara sormak lazım yazılım farkından mı diye.
    Fiat'ın eski elearn yazılımı var bende. 95'lik ve yeni 75'lik motorların verileri yok. Yeni yazılımı bulursam o zaman net bilgi verebilirim. Haftasonu bir bakayım ona.
    max tork devrinin değişmesi yazılım ile alakalıdır. Piston çapı, strok, kol v.s. aynı çünkü.
    Birde emisyon değerleri sadece motor ile alakalı değil. Şu an 75'lik aveo'daki motorun tüm özellikleri eski 1.3 multijetler aynı (06'da çıkan puntodaki ile mesela). Haliyle bu motordaki emisyon düşükse aktarma, sürtünme gibi değerlerden dolayıdır. Fiat torku 1500 devire çekmiş buda demek oluyor ki Fiat'ın kullandığı yazılım daha güncel :) Punto halen 06'da çıkan kasa olduğu için emisyon ve yakıt tüketimi için torku daha aşağıya çekmişler. Aveo daha güncel bir kasa haliyle yazılım ile oynamadan daha iyi tüketim ve emisyon sağlamış...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 18 Ekim 2012; 16:35:32 >




  • geçmiş olsun GM'e

    dö antipatiqq dö patinaj de fantastic motor çekomastik şanzuman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Öyle bişey olursa BMW'ye motor vermeye devam edecekler mi acep?

    kim bmw'ye motor veriyor? general motor's mu? opel mi? citröen mi? peugot mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Santino Santorelli

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Öyle bişey olursa BMW'ye motor vermeye devam edecekler mi acep?

    kim bmw'ye motor veriyor? general motor's mu? opel mi? citröen mi? peugot mu?

    Citröen 1,6 benzinli motor veriyor diye biliyorum.
  • yok öyle bişey hocam..citröen'nin ne haddine bmw'e motor vermek..psa motorları için fransızlar bmw'nin az g... dolaşmadı..ihaleler anlaşmalar..belki bir ihtimal oda bmw düşük hacimli motorlar üretmiyor o açıdan..akabinde onuda değiştirdiler 1.16i lerden çok şikayet vardı..aktarma ve motor performansından siz o üretimden bahsediyorsunuz galiba..sonra motor ve aktarmaları revize edildi..otpmatik ve dizelleri yapıldı..yani ''kılavuzu karga olanın burnu b.... çıkmaz'' hesabı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Santino Santorelli -- 18 Ekim 2012; 16:51:07 >
  • Kim kime ne veriyor Otomobil sektörü tren yapmış yani...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    Zaten GM bunu becerebilecek kapasiteye sahip olsaydı, Fiat ile uğraşmaz 1.6 cdti görürdük :)

    Şu fiatçılar beni her seferinde güldürmeyi başarıyolar.

    100 yıllık otomobil devi General Motors Corporation'ın, ABD'de marş motoru yerine bile konmayacak kıçıkırık bir 1.6 dizel motor yapacak kapasitesi yok demek öle mi?

    Neremle gülsem bilemedim.


    GM'in ABD'de 100 yıldır ürettiği dizel motorları buraya listelemeye kalksak burdan torinoya yol olur



    Ayrıca 1.7CDTI gibi 0,99 karbon salınımlı teknoloji harikası bir motoru varken hangi mantıkla birde 1.6 üretecekler ah onu bi anlasam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 18 Ekim 2012; 17:08:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaggeredByRuhtan

    fiat la olsa bu birlesme daha iyiydi gm de kmle birlesecegini sasirdi ..

    Fiat zaten GM'in
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    Zaten GM bunu becerebilecek kapasiteye sahip olsaydı, Fiat ile uğraşmaz 1.6 cdti görürdük :)

    Şu fiatçılar beni her seferinde güldürmeyi başarıyolar.

    100 yıllık otomobil devi General Motors Corporation'ın, ABD'de marş motoru yerine bile konmayacak kıçıkırık bir 1.6 dizel motor yapacak kapasitesi yok demek öle mi?

    Neremle gülsem bilemedim.


    GM'in ABD'de 100 yıldır ürettiği dizel motorları buraya listelemeye kalksak burdan torinoya yol olur



    Ayrıca 1.7CDTI gibi 0,99 karbon salınımlı teknoloji harikası bir motoru varken hangi mantıkla birde 1.6 üretecekler ah onu bi anlasam.

    Bilmeyenleri yadirgamiyorum ama General Motors otomotiv dunyasinin en koklu otomotiv sirketlerinden biridir ve otomotiv dunyasina sayisiz teknoloji ve yenilik getirmistir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.