modern atmosferik diye birşey yoktur. mazda sanırım direk elektrikli teknolojisine atlayacak, turbo olaylarını falan kaçırdı. skybilmene falan diye milleti uyutuyor. |
Golf 1.0 TSİ Vs Civic 1.6 (3. sayfa)
-
-
Performans ve tüketim olarak tokatlıyor ama??
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: commandxCvt şanzımanın rahatlığını Artvin bölgesinde yaşadım bu sene. Zig-zag çizerek dağa tırmanıyorsunuz. O durumda ne tam otomatik ve çift kavrama cvt'nin rahatlığını veremez. Motor hacimli, güçlü olursa yine şanzımanın dezavantajını kurtarır ama güçsüzse hepten sıkıntı.
O yokuşlu virajlarda tam otomatik sürekli vites küçültüp yükseltir, 2 de yemez 1 e düşer, bağırır, hızlanır tekrar 2 ye. Aynı şey 2-3 arasında olur. Virajda vites düşürür, devir yükseltir, kayma riskini arttırır. Tek çekişse sıkıntı, patiye vs düşer. Çift kavrama bu sıkıntıların üzerine zaten kararsızlaşıyor. Isınma problemi de oluyor. Cvt öyle değil. Gaza basarak devri, hızı ayarla o kadar. Hiç ani devir dalgalanması, düşmesi olmuyor.
ezberlemişsin birşeyler tekrarlayıp duruyorsun.
-dsg kararsızlık yapan bir vites değil -asla-
-dsgnin ısınmasına sebep olanlar bunun aslında otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman olduğunu unutanlar. sadece çok aşırı yavaş gitmeyince ısınma arızası da vermiyor. ben bir kere aldım bu hatayı ve bir daha da aşırı yavaş gitmedim, almadım o hatayı. manuel viteste de aşırı yavaş gidersen mecbur yarım debriyaj falan yaparsın ve ortalık balata kokar. bütün olay bu işte.
-
kimi tokatladığını merak ettim şimdi.
mazda 3 1.5 150 tork (o da bir noktada, golf gibi uzun bir devir aralığında değil)
golf 1.5 250 tork
mazda max hız 182
golf 216
mazda 0-100 10.6
golf 8.3
mazda resmi veriler şehir için 6.5 lt (zayıf torkuyla bir golf gibi kullanmaya kalkınca golf'ü fena halde geçer)
golf 6.9 lt
şaka gibisin gerçekten. mazda 1.5 gerçekten +60 yaş aracı, genç biri almaz bu arabayı, resmen bu performansla uykusunu getirir insanın. bazılarının amerikada mazda çok satıyo dediği işin aslı da şu; orda japon araçlarının yürütme maliyeti çok düşük. çok uygun fiyata sattıkları araçlara çok uzun garantiler veriyorlar.
şaka gibisin.
-
quote:
Orijinalden alıntı: commandx
Bu mesaj silindi.koku yapmıyor. istanbul'da yaşıyorum. sadece kararlı kalkacaksın. çok ağır kalkmayacaksın. başka otomatikleştirilmiş şanzımanlar için kararsızlık duydum ama dsg için bunu söyleyen daha görmedim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 17 Kasım 2020; 14:59:11 > -
İlk yorum benim olabilir, anormal olan ne? Sana ne? Seni niye ilgilendiriyor? İsteyen istediği konuya cevap yazar, herkesin ilgisi farklı.
Ceza alırım, yeri gelir hakaret de ederim. Sana ne? Madem beni öyle görüyorsun niye her yorumuma sazan gibi atlıyorsun? Bloklasana. Cevap yazma. Bak ben seni yıllardır kaale alıp cevap vermedim. Şanzıman diyordun yine konuyu alakasız yerlere çektin.
-
Yine bir sürü saçma sapan yorumlar dönmüş konu da ilk başlarda motor performansları tartışılırken sonra cvt ye sallamaya başlanmış.Biri de demiş yokuş aşağı bile geçme şansı yok diye.Garip gerçekten.
1.0 Golfün kullanımı civice göre aşırı rahattır , bağırmaz turbo besleme sayesinde akıcıdır.Buna kimsenin itirazı olmaz.Ama tam gaz performanslarını tartışacaksanız civic 1.0 golfü geçecektir.Belki 60 70 e kadar öne fırlayıp arayı açar golf ama sonrasında civic eforsuz kapatıp geçecektir.
Bu arada şahsi aracım civic ,paramız buna yetti aynı temizlikte 1.0 golf ile kafa kafaya takas imkanım olsa kesinlikle golfü seçerim çok daha iyi bir araç.Bu olay konudaki tartışmadan tamamen bağımsız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sizde 1.0 atmosferik polo kullanın o zaman hocam :D
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: commandxCvt şanzımanın rahatlığını Artvin bölgesinde yaşadım bu sene. Zig-zag çizerek dağa tırmanıyorsunuz. O durumda ne tam otomatik ve çift kavrama cvt'nin rahatlığını veremez. Motor hacimli, güçlü olursa yine şanzımanın dezavantajını kurtarır ama güçsüzse hepten sıkıntı.
O yokuşlu virajlarda tam otomatik sürekli vites küçültüp yükseltir, 2 de yemez 1 e düşer, bağırır, hızlanır tekrar 2 ye. Aynı şey 2-3 arasında olur. Virajda vites düşürür, devir yükseltir, kayma riskini arttırır. Tek çekişse sıkıntı, patiye vs düşer. Çift kavrama bu sıkıntıların üzerine zaten kararsızlaşıyor. Isınma problemi de oluyor. Cvt öyle değil. Gaza basarak devri, hızı ayarla o kadar. Hiç ani devir dalgalanması, düşmesi olmuyor.
İşkembeden sallamalar falan filan.... 8,5 yıldır tam otomatik hitler motor Jettayla girmediğim yol kalmadı. Yok vites düşürür, yok kafasına göre takılır yaşamadım.
-
nasıl diyorsanız öyle olsun hocam sizi mi kırıcam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu modellerin hepsi 1.0 tsi golfü çatır çutur yer. Youtube'da birçok video var. Zamanında fd6 1.4 tsi golf 122hp ile drag videosu vardı. Forumda bayağı tartışmalar dönmüştü. Buldum
https://forum.donanimhaber.com/civic-1-6-125-hp-golf-tsi-122-hp-dsg-drag--59448130
Burada durum daha da vahim olacaktır. 3-4 boy geride kalır golf. Tam otomatik fb7 kasa vs son hızda daha da hızlı cvt fc5'den.
-
Dik yokuşta hiç vites düşürmüyor yani. Helal olsun o şanzımana. Bravoooo
-
Şu forumdaki birçok vag kullanıcıları gerçekten çok garip.
-
quote:
Orijinalden alıntı: commandxDik yokuşta hiç vites düşürmüyor yani. Helal olsun o şanzımana. Bravoooo
Düşürüyor tabi.
"O yokuşlu virajlarda tam otomatik sürekli vites küçültüp yükseltir, 2 de yemez 1 e düşer, bağırır, hızlanır tekrar 2 ye. Aynı şey 2-3 arasında olur. Virajda vites düşürür, devir yükseltir, kayma riskini arttırır. Tek çekişse sıkıntı, patiye vs düşer."
burada anlattığın masal gibi değil ama.
-
quote:
Orijinalden alıntı: commandxŞu forumdaki birçok vag kullanıcıları gerçekten çok garip.
Sizin gibi hayalperest olmaktan iyidir.
-
Yıllarca tam otomatik kullandım. Babamda tam otomatik var. Masal okuyan sizsiniz. Tam otomatik yokuşlarda kararlı değil. Hız ve devri güzel ayarlamıyor. Bu dediğim 8 ileri zf için de geçerli. Özellikle yokuşta çok sık vites değiştiriyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X