Şimdi Ara

Golf 1.0 TSİ Vs Civic 1.6 (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
0
Favori
3.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Yıllarca tam otomatik kullandım. Babamda tam otomatik var. Masal okuyan sizsiniz. Tam otomatik yokuşlarda kararlı değil. Hız ve devri güzel ayarlamıyor. Bu dediğim 8 ileri zf için de geçerli. Özellikle yokuşta çok sık vites değiştiriyor.

    6 ileri (8,5 yıldır kullanıyorum) ve 8 ileri tam otomatik (3 yıldır kullanıyorum) iki aracım var, tam otomatik araçları bana anlatmayın. Samimiyetle söyleyin; Tam otomatik araç kullanırken vites değişiminde kayma riskiniz oldu mu ya da kaç kere oldu?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Yıllarca tam otomatik kullandım. Babamda tam otomatik var. Masal okuyan sizsiniz. Tam otomatik yokuşlarda kararlı değil. Hız ve devri güzel ayarlamıyor. Bu dediğim 8 ileri zf için de geçerli. Özellikle yokuşta çok sık vites değiştiriyor.

    İyi de sizin aractaki tam otomatik yanlis hatirlamiyorsam 4 ileriydi yani 1970 lerin teknolojisi falan. O zamandan beri cok sey degisti.


    @zed




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 17 Kasım 2020; 17:38:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zed Z kullanıcısına yanıt

    Az bir gaz verince vites düşürüyor mu düşürmüyor mu? Yokuş yerde vites düşürmüyor, viraja girince illaki gazdan çekip gaz veriyorsun, illaki anlık çekiş farkı oluyor.


    Kayma riskim çok oldu. Honda crv, 3008, kuga gibi araçları bu yüzden sevmiyorum. Hepsinin test sürüşünde benzer durumla karşılaştım.


    1.40 taki kazaya dikkat. Buradaki kayma nedeni vitesin düşme ihtimali olabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ‘Olabili’
    Açıkçası otomatik vitesin vites düşürmesinden kaynaklı kayma riskinden dolayı meydana gelen kaza ben duymadım. Duyan varsa, varsayımlarla değil, kesin kanıtlarla beni de aydınlatsın. Ha eğer yoksa lütfen saçmalamayı kessin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    İyi de sizin aractaki tam otomatik yanlis hatirlamiyorsam 4 ileriydi yani 1970 lerin teknolojisi falan. O zamandan beri cok sey degisti.


    @zed



    Alıntıları Göster

    Uğraşmayın hocam bence. Bildiği sandığı şeyden vazgeçmeyecek


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zed Z kullanıcısına yanıt

    Yaşın 15 falan mı? Hayatında hiç araba kullanmamış gibi yorumlar yapıyorsun. Oversteer, understeer ne demek biliyor musun?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dik yokuş, düşük hız ve güçsüz motor üçlemesi varsa tam otomatik viteslerde 1-2, 2-1 geçişleri olabiliyor. Eski 5 ileri tork konvertörlü 1.6 Civic'de bir kaç defa bu durumu yaşadım. Bazen öyle bir yol oluyor ki yavaş gitmen gerekiyor araç tam ikiye atacak ama o hızda sabit kalıyorsun araç vites atamıyor. Veya yokuşta durup kalkman gerekiyor ama araçta 5 yetişkin + bagaj ağzına kadar dolu oluyor. Araçtaki ağırlık istihap hadddine yakın olduğu için hızlanamıyor 1-2, 2-1 yapıyor. Bunlar hiç olmayacak durumlar değil. Neden garipsediniz onu anlamadım.

    Yokuşu, güçsüz motoru, tam otomatiği bir kenara bırakın çift kavrama şanzımanlar bunu düz yolda yaşatıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski 4 ileri tam otomatiklerde P,R,N,D,1,2 şeklinde vitesler ile O/D özelliği vardır. Vites değişmesi istenmediği takdirde bunlardan uygun olanların kullanılması gerekebilir ve yeterli olur.
    Yeni araçlarda ise bu işi sürüş modları yerine getiriyor. Kaygan zeminlerde Eco Mod kullanmak gerekli ve yeterli olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plf -- 17 Kasım 2020; 19:56:6 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Otomatik vitesin kaydırma olasılığından oversteer-understeer muhabbetine geldik. Tebrikler 🎊

    Muhtemelen anlamlarını bilmediğin terimlerin, manuel vitesli araçlar için de geçerli olduğunun farkındasındır umarım 🙏


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zed Z kullanıcısına yanıt

    Dişli olan her şanzıman tipi için geçerli bir durum bu. En çok tek kavrama yarı otomatiklerde yaşarsın. Sonra manuel, sonra çift kavrama sonra tork konvertörlü. Cvt için bu risk daha az. Bu aynı zamanda sürüş konforu getiriyor. Dediğim zigzag çizilerek çıkılan dağ yolunda güçsüz motora rağmen konforu çok iyiydi cvt'nin. Muhalefet oldunuz ama aynı yolu hem tam otomatik hem de cvt ile gitseniz eminim hak verirdiniz. Bunu cvt'yi övmek için demedim, sezarın hakkı sezara.


    Eski zf8 bmw 3 sahibi, 45-50 yaşlarında otomobil meraklısı birine sordum. Cvt'nin konforu tartışılmaz.


    Golf 1.0 TSİ Vs Civic 1.6




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Dişli olan her şanzıman tipi için geçerli bir durum bu. En çok tek kavrama yarı otomatiklerde yaşarsın. Sonra manuel, sonra çift kavrama sonra tork konvertörlü. Cvt için bu risk daha az. Bu aynı zamanda sürüş konforu getiriyor. Dediğim zigzag çizilerek çıkılan dağ yolunda güçsüz motora rağmen konforu çok iyiydi cvt'nin. Muhalefet oldunuz ama aynı yolu hem tam otomatik hem de cvt ile gitseniz eminim hak verirdiniz. Bunu cvt'yi övmek için demedim, sezarın hakkı sezara.


    Eski zf8 bmw 3 sahibi, 45-50 yaşlarında otomobil meraklısı birine sordum. Cvt'nin konforu tartışılmaz.


    Ben hala otomatik vitesin kaydırma olasılığı için somut kanıt göremedim ama neyse konunun içine ettik zaten. Size CVT nizle mutluluklar, kazasız belasız sürüşler. Şükrü Abiye de selamlar.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Wltp verilerine göre modern atmosferik mazda skyactive x motor vw'nin muadil 1.5 tsi motorundan daha az yakıt tüketiyor ve daha performanslı.


    Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

    Şaka mı bu?

    1.5 tsi 150hp dedigin motor, 2.5 v6 atmosferiklerle kafa kafaya yuruyen bir unite.

    1.5 atmosferik mazda nasil daha performansli olacakmis anlamadim?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Civic 1.6 derim.Daha geniş, 1.6 motor iyi, konfor , yol tutuşu güzel.
    CVT şanzıman favorimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Skyactive x sadece 2.0da var. 181hp,222nm tork. 1.5tsi yi her türlü yer. Yüksek beygir, geniş tork bandı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Skyactive x sadece 2.0da var. 181hp,222nm tork. 1.5tsi yi her türlü yer. Yüksek beygir, geniş tork bandı.

    2.0 180hp ise ok.

    1.5 olani diyosun zannettim ben.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amma yazi yazılmış. İki arac kıyaslanamaz . Honda civic atmosferik motorlu bir cöptür. Lpg ile binin diye yapılmış. Kiyaslamalar birbirine rakip araçlarla yapılır. Civic için diger çöp corolla ile kıyaslayin. Tsi mototlari da yeni 1.3 tce ile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz buna dsg diyoruz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Performans ve tüketim olarak tokatlıyor ama??

    TokatlıyorMuş, ondan dolayı Türkiye’de en az satılan otomobil Mazda.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskiden VAG fanlarına laf atardı forumdakiler ama Vtecciler o kadar antipatik ki artık ben de VAGboy oldum forum sayesinde. Hala CVT ve Shogun imzalı atmosferik motoru övüyorlar.


    Ya zeki kardeşler şunu sormak lazım, bu kadar başarılı motorsa bu motor, Honda neden Avrupada satmıyor? 1.6 atmosferik motor anca Hindistan ve Türkiye gibi ülkelerde var. Honda Avrupada 1.0 turbo motoru kullanıyor, onlar bile vazgeçiyor Hondacıların kafası hala Japon İmparatorluğu döneminden kalma, diyecek bir şey yok artık.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.