Şimdi Ara

Golf 1.2 tsi dsg yakıt tüketimi (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
293
Cevap
6
Favori
83.387
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Atmosferikte ne kadar dikkat edersen et, ne kadar basarsan bas tuketim sasirtacak sekilde ne dusuyor, ne artiyor. Hep bir oranti mevcut.

    Tsi kullanima bagli olarak cidden cok degisiyor. Dur/kalk cok ise sabit hiza gore tahmininden cok yakabiliyor, sabit hizda tahmininin altinda yakabiliyor, basinca da tahmininden cidden cok yakiyor.

    Yani tsi kullanan adamin iyi degerler icin hep efendi kullanmasi gerekiyor. Atmosferikte arada kacamak yapsan da motor durumu telafi edici yaklasiyor. Tuketimi birden ucurmuyor.

    Surekli sehirici kullanimimdan dolayi ve araci yurutmek icin devir cevirmek istemeyisimden dolayi 1.2tsi sectim. Vergi avantaji vs ekstradan mutlu ediyor.

    Aracimi akici trafikte kullaniyorum. 36km/h ortalama hizda son 9.500km tuketimim: 5.5L. Istanbul'da yasasaydim 10-15 km/h araliginda 8L civarlarinda yakardim sanirim.

    Kazasiz surusler dilerim.

    Burasi tamamen dogru.gecen hafta acil bir isim cikti urfa hatay 160 180le geldim normalde 130u gecmem 6lt ortalamam 8.5 yakti arac 1.33 corolla bagaj full iki kisi klima acik.ayni seyi tsi ile yapamazsiniz içer.
    Tsiler sakin kullanimda gerek guc gerek tuketim harika makineler orasi ayri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 9 Haziran 2016; 20:43:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Şu konuda aynı ortalama hızda atmosferik motorlu ve tork konvertörlü şanzımana sahip aracımla benzer ağırlıktaki tsi motorlarlu araçlardan daha düşük tüketim gerçekleştirdiğimi resimli olarak gösterdim. Tsi motor aynı hızda eşit ya da daha fazla tüketim gerçekleştirerek nasıl daha verimli oluyor?

    Cvt şanzımanlı 1.6 motorlu bir araç ile aynı şartlarda tsi+dsg kombinasyonlu araçtan daha düşük tüketim gerçekleştirilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01
    ...Ek olarak: Toyota diye baz aldığınız adamlar sürüş esnasında sizi ne kadar dikkate alarak kullanıyor o da önemli. Yani onlar sizin gözlem yaptığınızdan habersiz sağı solu seyrederek gidiyorda olabilir.

    selektörü yiyince önce biraz gitmeyi deniyorlar, sonra da hürmet edip sağa çekiliyorlar.

    1.4tsi ile 1.6 dizeller de başa çıkamıyor. 2500-3000 devirden sonra torkları düşmeye başlıyor çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Şu konuda aynı ortalama hızda atmosferik motorlu ve tork konvertörlü şanzımana sahip aracımla benzer ağırlıktaki tsi motorlarlu araçlardan daha düşük tüketim gerçekleştirdiğimi resimli olarak gösterdim. Tsi motor aynı hızda eşit ya da daha fazla tüketim gerçekleştirerek nasıl daha verimli oluyor?

    Cvt şanzımanlı 1.6 motorlu bir araç ile aynı şartlarda tsi+dsg kombinasyonlu araçtan daha düşük tüketim gerçekleştirilir.


    hayal aleminde yaşıyorsun arkadaşım. ne diyeyim. yetersiz oksijen alan ciğersiz arabanın daha verimli olduğunu iddia ediyorsun ki ilme aykırı birşey. temcit pilavı gibi aynı şeyi getirip durma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Civic'i 3 yıldır kullanıyorum hangi trafikte hangi ortalama hızda ne kadar yaktığını biliyorum. Gerçek verileri nasıl fabrika verisinin üstündeymiş? Sakin kullanım tarzı ile araba tamamen yüklü haldeyken bile fabrika değerlerinin altında tüketim gerçekleştiriyorum.

     Golf 1.2 tsi dsg yakıt tüketimi

     Golf 1.2 tsi dsg yakıt tüketimi

    Her ikisinde de araçta bagaj tıka basa doluydu. Bunlar fabrika değerinin altı değil mi?

    Ciddi bir iniş eğimi olmadan ve araba yüklü halde fabrika değerlerini tutturabilen bir vw araç gördünüz mü? Duydunuz mu? Size açık çek istediğiniz motor şanzıman kombinasyonu vag grubu aracı alıp 400 kg yükleyip inişli çıkışlı bir yolda 5.2 yaktırın da tsi motor nasıl az yakıyormuş tüm aleme gösterin.

    Bir önceki mesajımda vw'nin Abd verilerini paylaştım. Abd'de Civic'den fazla şehir dışı ve karma tüketim gerçekleştirdiğini söyleyen vw nasıl oluyor da Türkiye'ye gelince %30 daha düşük tüketim yapabiliyor? Bunun mantıklı bir izahatı var mı?

    Döndürüp döndürüp aynı şeyleri yazıyorsun. Bak bunlar rakım farkı olmadan inişli çıkışlı, bol kırmızı ışıklı yolda ve araba yüklü halde yakaladığım değerler. 1.4 tsi motorlu ve aynı ağırlıktaki bir araç ile yokuş aşağı salmadan bu değerleri yakalayamazsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Bir mesaj yukarıda tüketim verileri var. Ciğersiz dediğin motor ile 6000 devir üzerinde 1 saat yol alırsın banamısın demez ama tsi motor ile uzun süre yüksek devirde gitmeye kalkma sakın yoksa ciğerli tsi motorunu kucağına alırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Bir mesaj yukarıda tüketim verileri var. Ciğersiz dediğin motor ile 6000 devir üzerinde 1 saat yol alırsın banamısın demez ama tsi motor ile uzun süre yüksek devirde gitmeye kalkma sakın yoksa ciğerli tsi motorunu kucağına alırsın.

    aracın ciğersiz çünkü turbo basıncı olmadığı için yetersiz oksijen alıyor. bunun da iki çaresi var ya turbo ya kompresör. 6000 devir üzerinde gitmek senin aracına da zarar verir. benim aracımın farkı seninki 6500-7000 devirde yırtınırken 3500 devirde gidecek olmasıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Atmosferikte ne kadar dikkat edersen et, ne kadar basarsan bas tuketim sasirtacak sekilde ne dusuyor, ne artiyor. Hep bir oranti mevcut.

    Tsi kullanima bagli olarak cidden cok degisiyor. Dur/kalk cok ise sabit hiza gore tahmininden cok yakabiliyor, sabit hizda tahmininin altinda yakabiliyor, basinca da tahmininden cidden cok yakiyor.

    Yani tsi kullanan adamin iyi degerler icin hep efendi kullanmasi gerekiyor. Atmosferikte arada kacamak yapsan da motor durumu telafi edici yaklasiyor. Tuketimi birden ucurmuyor.

    Surekli sehirici kullanimimdan dolayi ve araci yurutmek icin devir cevirmek istemeyisimden dolayi 1.2tsi sectim. Vergi avantaji vs ekstradan mutlu ediyor.

    Aracimi akici trafikte kullaniyorum. 36km/h ortalama hizda son 9.500km tuketimim: 5.5L. Istanbul'da yasasaydim 10-15 km/h araliginda 8L civarlarinda yakardim sanirim.

    Kazasiz surusler dilerim.

    fazla hipotez, az gerçek. 20 yıl atmosferik kullandım ve şu an 1.4 tsi kullanıyorum ve İSTANBUL'da kullanıyorum. bu kadar az yakan benzinli bir araç görmedim. dur kalkta, akan trafikte, her yerde daha az yakıyor. belli ki istanbul trafiğinde pek atmosferik kullanmamışsın.

    istanbul içi yakaladığım değerler:

    28 km ortalama hız - 7 lt (uzun dönem)
    31 km ortalama hız - 6,7 lt (uzun dönem)
    60 km ortalama hız - 4,7 lt
    17 km ortalama hız - 9 lt
    7 km ortalama hız - 18 lt

    aracımı gerçekten efendi kullanmıyorum. çünkü basınca diğer benzinlilere fark atıyor aniden ve ben de dayanamıyorum. özellikle yokuşlarda çok hoşuma gidiyor bu. toyotalar tın tın giderken vınnn yapıyorum ben. buna rağmen de çok yakmıyor. tsi'nin çok yaktığı bir efsane. çünkü araç benzini verimli kullanıyor. nasıl çok yakacak? dur kalklarda da start-stop'un da katkısıyla az yakıyor. yukarıdaki listede 7 km ortalama hızda gittiğimde klima açıktı ve bu sebeple start-stop çok fazla devreye giremedi, o yüzden tüketim çoktu. rekorum zaten o 18 lt.

    Evet İstanbul'da yaşamadığım için yaşayan kadar araba kullanmadım. Gelip/gittikçe kullandım.

    Benzini verimli kullanmak demek ne demek? Araç zeki mi demek istiyorsunuz? Bunu bir açıklar mısınız? Ama kuru lafla değil. Tsi'da ne var da diğerlerinde yok, eğer bunu yazılı dökümanla koyup anlamamı sağlarsanız ve diğer motorlarla/motorla karşılaştırma yaparsanız anlarım. Turbo demeyinde..

    Bende tsi motor araç kullanıyorum dikkat etmeden hafif sert sürüşle tüketimim 7.4L seviyelerinde geziyor. (tabi benim hafif sert dediğimi neye ve kime göre baz alacağız bilmiyorum. Fazla kişisel oluyor.) Ama aynı yolu sakin kullandığımda 5.5L dolaylarında geziyorum.

    Çok düşük hızlarda araç " öngörülenden " fazla yakıyor. 30-35km/h ortalama hızda yaktığı yakıtı kafadan kurgulayıp, 20km/h'te x kadar yakar dediğinin üstüne çıkıyor araç. O yüzden diyorum ki çok düşük hızlarda " öngörülenden " fazla yakıyor.

    Genele vurduğunda aracın yakıtı abartılacak kadar değil, sürüşü abartmadığın sürece.

    Ek olarak: Toyota diye baz aldığınız adamlar sürüş esnasında sizi ne kadar dikkate alarak kullanıyor o da önemli. Yani onlar sizin gözlem yaptığınızdan habersiz sağı solu seyrederek gidiyorda olabilir.

    bunu turbo demeden açıklamak mümkün değil. atmosferik araçlar yeterince hava alamadığı için benzini verimli kullanamıyor. benzinin bir kısmı yetersiz oksijen sebebiyle heder oluyor.

    tsi motorda verimli bir turbo kullanılmış. start-stop var, fren enerjisi kazanımı var. e bir de arabanın ağırlığı azaltılmış. bir çok şey bir araya gelince araç az yakıyor.

    araç düşük devirde 200 tork verince haliyle az yakıyor. yokuşu bile 6. vites 2000 devirle çıkıyorum ben. nasıl az yakmasın?

    Tahmin ettiğim gibi elle tutulur bir cevap verememişsin. Gerçekçiliği olmayan kendince yorumlamalarda bulunmuşsun.

    İkinci kez alıntıladığın 1.4tsi'a 1.6 dizellerin yetişemediği mevzusuna gelirsek: Sapla samanı karıştırmanın bir anlamı yok. Hacim ve güç olarak birbirine eşit iki farklı benzinli ve dizel motordan, benzinlinin geçeceği aşikar. Bunu tartışmak bile yersiz, hele hele kaldı ki güçleri eşit olmayan biri benzinli diğeri dizel iki motoru karşılaştırırsan bu ego tatmininden başka birşeye benzemez.

    Atmosferikle kıyaslıyayım dersen, aynı güç ve aynı hacimde biri turbo biri atmosferik motor olan iki farklı araç roll yapsa amaç 0-100 ise turbo olan önde tamamlayacakken, üst hızlarda turbo olanın nefesi kesilecek. (bak tsi demiyorum ki saldırıya geçme, anladığım kadarıyla toz kondurmamak için inadın var.) Hayır deme gibi lüksün yok çünkü turbo belirli aralıkta verimliliğini sürdürürken, atmosferik üst devirlerde daha canlanacak. Yani turbo motorun son vites ve üst devirlerde nefesinin kesildiği yerde, atmosferik güldür güldür hızlanmaya istekli şekilde yürümeye devam edecek.

    Hepsinden öte " ben hem gaza asılarak araba kullanıyorum hemde az yakıyor " mantığı tamamen yanlış ve cahilce bir yorum. Böyle bir motor yok. İşleyişe, mekaniğe, fiziğe ters. Ne kadar enerji, o kadar güç. Bastığın gibi yakarsın durum bu kadar basit. Dolayısıyla turbo ile elde edilen ekstra güç: senin her hunharca gaza basışında yaktığın ekstra yakıt gibidir. Bedavaya köfte olmadığı gibi..


    Sonuç olarak: tsi başarılı mı? Tabiki de başarılı zaten kimsenin aksini idda ettiği bir durum yok. Aracı bağırtmadan, vites düşürmeden şehir içinde gayet akıcı ekonomik sürüşler yapılabiliyor. Ama durumu saptırmadan, ne gereksiz överek ne de gereksiz karalamadan aktarmak herşeyden önemli. Hepimiz malımızı severiz ama bunu gerçekleri görmezden gelerek yapmamak gerekir.



    Haydi iyi akşamlar




  • supremum01 kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım ezberlemişsin bir turboların üst devirde nefesi kesiliri. O dizeller için geçerli. Benim tsi 4000 devire kadar 200 torku koruyor. Senin atmosferik maks torkuna ulaştığında benimkinin torku hala daha yüksek. Geç bunları.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Atmosferikte ne kadar dikkat edersen et, ne kadar basarsan bas tuketim sasirtacak sekilde ne dusuyor, ne artiyor. Hep bir oranti mevcut.

    Tsi kullanima bagli olarak cidden cok degisiyor. Dur/kalk cok ise sabit hiza gore tahmininden cok yakabiliyor, sabit hizda tahmininin altinda yakabiliyor, basinca da tahmininden cidden cok yakiyor.

    Yani tsi kullanan adamin iyi degerler icin hep efendi kullanmasi gerekiyor. Atmosferikte arada kacamak yapsan da motor durumu telafi edici yaklasiyor. Tuketimi birden ucurmuyor.

    Surekli sehirici kullanimimdan dolayi ve araci yurutmek icin devir cevirmek istemeyisimden dolayi 1.2tsi sectim. Vergi avantaji vs ekstradan mutlu ediyor.

    Aracimi akici trafikte kullaniyorum. 36km/h ortalama hizda son 9.500km tuketimim: 5.5L. Istanbul'da yasasaydim 10-15 km/h araliginda 8L civarlarinda yakardim sanirim.

    Kazasiz surusler dilerim.

    Burasi tamamen dogru.gecen hafta acil bir isim cikti urfa hatay 160 180le geldim normalde 130u gecmem 6lt ortalamam 8.5 yakti arac 1.33 corolla bagaj full iki kisi klima acik.ayni seyi tsi ile yapamazsiniz içer.
    Tsiler sakin kullanimda gerek guc gerek tuketim harika makineler orasi ayri.

    Bende tsi motor kullanıyorum, yıllarca atmosferik kullandım. Şehir içinde bana sunduğu artılar atmosferikten çok daha fazlaydı ve şuan seçimimden memnunum. Ancak olayları karıştırmak, hele hele başka motorlarla kıyaslamak tamamen yanlış. Çünkü çalışma prensipleri farklı.(atmosferik-turbo-dizel) Özelliklede o geçer bu geçer açısından.

    Bu karşılaştırmayı yapmak tamamen ego tatminine giriyor. Ben buna karşıyım. Herkes kendi malını över/sever ama tadında bırakmak daha doğru.

    VW karşıtı bir çok insanın içinde yatanlar araştırılsa, markayı fanatiklik derecesinde savunan insanlardan dolayı elde edilen bir önyargı olduğu kesin ortaya çıkacaktır. Bu çok rahatsız edici yahu.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Hız, tork ve ciğer dediğin dayanıklılığı birbirine karıştırmış çorba etmişsin. Otomatik Civic 3000 devirde 150 km hız yapıyor. 6000 devirde 200 üzerine çıkıyor. 1.4 tsi motorlu araç ile 3000 devirde 200 üstüne mi çıkacaksın? Nasıl bir şanzıman aralığı var merak ettim.

    Sürekli az yaktığından bahsediyorsun ama yol bilgisayar görüntüsü yok. İlk önce aracının ne kadar yaktığını bir göster az mı yakıyor çok mu yakıyor biz karar veririz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 9 Haziran 2016; 23:45:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Hız, tork ve ciğer dediğin dayanıklılığı birbirine karıştırmış çorba etmişsin. Otomatik Civic 3000 devirde 150 km hız yapıyor. 6000 devirde 200 üzerine çıkıyor. 1.4 tsi motorlu araç ile 3000 devirde 200 üstüne mi çıkacaksın? Nasıl bir şanzıman aralığı var merak ettim.

    Sürekli az yaktığından bahsediyorsun ama yol bilgisayar görüntüsü yok. İlk önce aracının ne kadar yaktığını bir göster az mı yakıyor çok mu yakıyor biz karar veririz.

    Ya bırak arkadaşım şirket aracı otomatik civici çok kullandım. 150 km de 3000 devir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Arkadaşım ezberlemişsin bir turboların üst devirde nefesi kesiliri. O dizeller için geçerli. Benim tsi 4000 devire kadar 200 torku koruyor. Senin atmosferik maks torkuna ulaştığında benimkinin torku hala daha yüksek. Geç bunları.

    1. Ben senin arkadaşın değilim.

    2. Okuduğunu anlamadığın belli. Yukarıda da tsi motoru kullanıyorum diye epeyce yazmıştım.

    3. Tork yarış kazandırmaz, beygir gücü yarış kazandırır. Otomobillerden anlıyorsan açıklamama gerek yok, ama bilmiyorsan yaz onuda anlatırım.

    4. Bu ilk tsi kullandığım araçta değil ben daha denk gelmedim 6000-6500d/dak arası güldür güldür yürüyen tsi veya başka turbo benzinli bir araç.

    Hepsini geçtim, malına bu kadar düşkün olma dünya malı dünya da kalır. Yarın öbür gün başına birşey gelse aracının kendini yakacak hale geleceksin durumuna bak. İki lafından biri tsi'm. Üreten adam böyle düşkün değildir yav.

    Bu mesajdan sonra yazdıklarına cevap vermeyeceğim çünkü sorduğum şeylere bile doğru düzgün yanıtlar veremiyorsun boşuna uzatmayayım mevzuyu.

    Selametle.




  • malum arkadaşın golf veya vw yazmadığı bir konu bulunmamakta,alfada haç var almayın alman alın diyede beyanatı var.kimle tartıştığınızı bilin istedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    malum arkadaşın golf veya vw yazmadığı bir konu bulunmamakta,alfada haç var almayın alman alın diyede beyanatı var.kimle tartıştığınızı bilin istedim

    Demek ki eski 159 kullanicisi oldugumu bilse.. 😎

    Yazdiklarindan kendini belli etti de bu gercegi bilsem bastan cevap vermezdim. Insani birak vw'den arabadan soguturlar.

    Ekleme: gerci benim 159 kazadan dolayi perte cikti, ben hep karsi tarafi sucladim da belki de " hac " tandi. 😄



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supremum01 -- 10 Haziran 2016; 0:05:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 Tfsi a3 var evde esnekliği ve şehir içinde sakin kullanımlarda ekonomik onun haricinde sıradan bir atmosferik motorlu araca bariz üstünlüğü yok.Şehir dışına hiç çıkmadık ama 5 Kişi + Pandizota kadar bagaj ve +130 Km/s kullanımlarda 1.6 Valvematic Corolla'dan daha fazla yakacağını zannediyorum.
  • Nedir bu Vag'cıların arabalarına toz kondurmama merakı anlamadım. Arabalarının, firmanın, yöneticilerinin patlayacak mecrası kalmamış, her yönden sınıfta kalmış, saçma salak bir Alaman markası. Stockholm sendromu herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Bence şirket aracı olarak otomatik Civic filan kullandığın yok boş boş sallıyorsun.

    3000 devir 150 km

     Golf 1.2 tsi dsg yakıt tüketimi

    2400 devir 120 km

     Golf 1.2 tsi dsg yakıt tüketimi

    2000 devir 100 km

     Golf 1.2 tsi dsg yakıt tüketimi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 10 Haziran 2016; 9:01:53 >




  • supremum01 kullanıcısına yanıt
    Sizin gibi bilinçli vw kullanıcılarının olduğunu görmek çok güzel. Daha tork, beygir, dayanıklılık kavramlarını bilmiyorlar ama maşallah her yere laf yetiştiriyorlar. Az yakıyor, az yakıyor diyorlar ama ekran görüntüsü at deyince hiçbirisi o az yakan aracın tüketim miktarını atamıyor. Nasıl az yakmak bu anlamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Hız, tork ve ciğer dediğin dayanıklılığı birbirine karıştırmış çorba etmişsin. Otomatik Civic 3000 devirde 150 km hız yapıyor. 6000 devirde 200 üzerine çıkıyor. 1.4 tsi motorlu araç ile 3000 devirde 200 üstüne mi çıkacaksın? Nasıl bir şanzıman aralığı var merak ettim.

    Sürekli az yaktığından bahsediyorsun ama yol bilgisayar görüntüsü yok. İlk önce aracının ne kadar yaktığını bir göster az mı yakıyor çok mu yakıyor biz karar veririz.

    Ya bırak arkadaşım şirket aracı otomatik civici çok kullandım. 150 km de 3000 devir.

    Corolla cvt 3bin devirde 155 - 160km hızlarla gidebiliyor. Bu araçlar uzun yolda taptığınız, öve öve bitiremediğiniz tsi'lerden daha az yakar. Şehir içinde de çok sakin kullanınca yine az yakar. Ama normal kullanımda belki bir tık fazla yakarlar.

    Az yakmasalar bile aralarında abarttığınız kadar fark olmaz. Buna 2.0 atmosferik japonlar dahil. Yeni avensisin karma tüketimi 6.0 litre, mazda 6 nın 5.9.




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.