1.4 veya 1.5 tsi lar hariç golfler torsiyon oldugu için biraz daha konforsuz olması doğal. Yalnız süspansiyon yumusaklığı tek başına bişey ifade etmez.Fiat genel olarak yumuşak süspansiyonlu üretiyor araçlarını.Fiorino bile yumuşak kısa darbelerde konforlu geliyor..Lakin yollar kısa darbelerden ibaret değil daha uzun bozuk yerlerde o kısa aralık fiat da yetmiyor konfor için.Yol tutuş-konfor dengesi optimum olması mühim.. |
Golf mü kötü Egea mı iyi anlamadım. (5. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Golf için pek bişey diyemem kullanmadım. Lakin egea için hem kullandığım hemde bindiğim bir araç diyebilirim. Egea süspansiyon konusunda dengeli bir araç değil. Arka taraftan kayma eğilimi var. Kuru yolda 70'le giderken bir araba nasıl arka taraftan kayar, ben egeada gördüm.
Konfor olarak fena bir araç değil ama sürüşte o basitlik hissini alıyorsunuz. Focustan sonra, bu araç bu konuda pek güven vermedi. Golf için bir şey diyemem kullanmadım egea ile arada fark nedir? Afaki bir fark yoktur ama yine de beklenen golfün daha iyi olmasıdır. Bu sınıfta süspansiyon söz konusuysa mazda 3, focus bir tarafa diğerleri bir tarafa diyorum.
-
Golf övüldüğü kadar iyi değil, Egea da yerildiği kadar kötü değil.
Bütün hikaye bu aslında.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Abartma dostum bravo 1 ve bravo 2 yi uzun zaman kullandım. Golf te kullandım. Bravo 1 maalesef 2 den iyi yol tutuyor ))). 2 fazla yatıyor. Yol tutuş bravo 2 golf ve Astra dan iyi diyen çok doğru bir test yapmış sayılmaz. Olay şartlar , disk ve lastik ölçüleri, lastikler ))) bunların hepsi bu konuda seni yanıltır. Çıkıp 18 inç jantlı bir araçla 16 inç jantlı bir aracı kıyaslamak çok yanlış. Konfor istiyorsan 16 inç . Ben yol tutuş istiyorum görüntü olsun diyorsan 17-18 inç kullanıcaksın. Ben de cee'd jd vardı. 16 jantla yol tutuşu istediğim kadar iyi değildi. 17 inç lastikleri 225/45/17 yaptım Nokian zline + jantlar ofsetliydi. Efsane yol tutuş oldu araçta. Hızlanması iyi değildi 12 sn civarıydı. Stage 1 yazılım attım tadından yenmez oldu ))) Her araç herkesin beklentisini karşılamaz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
linea dediğimiz araç, grande punto, corsa d, alfa mito ile benzer platformda üretildi. yol tutuşu fena değildir.
-
@ALPHA LION KING Konu sahibi arkadaş haklı olabilir zira yakın çevremde sürekli kullandığım 8 araba var ve hepsinin kendisine has karakteristik özellikleri var. Süspansiyon konforu olarak her iki aracı da yorum yapabilecek seviyede kullanmadım ya da yolcu olarak binmedim sadece fikir vermesi açısından bu 8 aracı SÜSPANSİYON KONFORU açısından en iyiden en kötüye doğru değerlendireceğim:
1; 2020 model 1.6 180 hp C5 aircross ( bindiğim ve kullandığım en rahat en konforlu araba)
2; 2018 model 1.6 benzinli atmosferik Corolla ( günlük kullandığım araba)
3; 2017 model E 220 cdi exclusive
4; 2012 model A4 2.0 tdi
5; 2013 model Focus 1.6 tdci (95 hp)
6; 2017 model Astra 1.6 turbo (200 hp)
7; 2015 model E 250 cdi amg ( aşırı sert bir araç)
8; 2008 model Auris ( arkada kemer bağlamazsan arabanın içinde savrulabilirsin
)
-
Dün Nazilli-Beydağ arası dağ yollarında virajdan viraja atladım. Araç egea hb. Hızım 50-70 arasıydı. Herhangi bir tedirginlik yaşamadım. Esp devreye girmedi. Lastikler falken ziex 225 45 17. Henüz 4000km yol yaptım alalı. Acaba sizin durum lastik ömrü veya basıncıyla ilgili olabilir mi?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Güzel örnek olmuş hocam. Demek ki süspansiyon konforunun MARKA/SEGMENT/FİYAT ile ilgisi yokmuş.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İki aracı da baya kullandım ( Egea bir önceki kasa, golf 7 ). Ben çok usta bir şöför değilim. Bu sebeple kendi hislerime göre yorum yapacak olursam. Sehirler arası yolda hele de viraj çoksa golf çok keyifli. Egea adamı bitiriyor :)
Ama gel gör ki iş gereği bazen saha alanlarına gitmem gerekiyor. Her nekadar arazi olmasa da hani bilirsiniz hafif bozuktur yolları. Golfle giderken araba sırtımda gibi gidiyorum. Egea yı vur toprağa gitsin.:) Ama bence bu çok büyük oranla yerden yüksek olması ve bende bir arabanın altını yere vurmaktan çekinme takıntısı olmasından da kaynaklanıyor. Golf ile kendimi fazla kasıyor olabilirim.
-
O kayma lastiktendir dostum. Yol tutuşu fena değil.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Corolladan sonra Auris alınsa çok mu sert gelir süspansiyon konforu pişman ettirir mi ve çok fark var mı hocam konforda???
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Egea'nın yol tutuşu fena değildir. ESP her ne kadar önemli olsa da ESP dışında da çok dengesiz bir araba değil. Ha bir Focus 1 ya da BMW olamaz tabii ki ama o kadar da kötü de değil.
Araba Hikayeleriyoutube
Tırın altında kalıyordu. Egea sürücüsünün refleksi hayatını kurtardı.https://www.youtube.com/watch?v=JjN1vdNx51k&feature=youtu.be -
Bu video egea'nın yol tutuş kalitesini gösteriyor mu gerçekten? Eğimli virajlarda, eğimleri farklı yönde ağırlık dengesini bozan S virajlarda da egea'nın başarılı olduğunu hiç sanmıyorum. Muğla ve Antalya virajlarında denedim, hiç de güven veren bir araç değil. Egea çok abartılıyor.
-
Egea da Golfte ticari bir üründür. Egea ekonomik sınıfa hitap etmek için herhangi bir Ar&Ge ye tabi tutulmadan geliştirilmiş piyasa arabasıdır. Golf sürekli bir Arge geçmişi olan ve uluslararası rekabete dayanan ticari bir üründür. Karşılaştırılması, sınıfsal veya ticari olarak çok mümkün değildir. İmkanlarınız yetiyorsa Golf'e binin, yetmiyorsa Egea'ya binin fakat hızlı gitmeyin, sevgiler.
-
En azından bir kaçınma manevrasını yapabildiğini, arkasını sağa sola savurmadığını görüyoruz.
Onun dışında torisyon çubuklu bir araçtan ne bekliyorsanız o var. Ben de 2 senedir kullanıyorum, Muğla Marmaris'e de gittim pek tedirgin etmedi beni. Önceki arabam bağımsız süspansiyonlu, yol tutuşu gayet iyi olan bir S40 mk1'di. Ona rağmen bunu söylüyorum.
Dediğim gibi torsiyon çubuğu gerçeğini kabul ettiğiniz kadar iyi. Kalkıp bağımsız süspansiyonlu arabayla kıyaslayamam. Mesela köprü birleşim yeri viraja gelmişse anlık olarak arka bir gidip geliyor. Bu bağımsız süspansiyonlu S40'da yoktu.
-
@netttt2627 Eğer beklentiniz salt konforsa evet çok fark var. Toyota markasının ülkemizdeki her modelini uzun süreler kullandım.Auris ( 8 sene kullandım) açık ara alınabilecek en kötü Toyota modeli.Diyeceksiniz ki madem bu kadar kötü neden 8 sene kullandın?Her Toyota kullanıcısının sığındığı mazeret;sorunsuzluk...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahony16 -- 6 Ağustos 2022; 16:35:26 > -
İlk kasa Auris ve Corolla arasında konfor farkı yok. Sadece oturumdan kaynaklı Corolla sehirdisinda daha konforlu. Auris ise sehiricinde daha rahat.
İkinci nesilde Auris sertlestirildi. Corolla ise yumusatildi.
Üçüncü nesilller hakkında bilgim yok lakin 2 araçta içten daraltildi. Corolla 2 nesil eski aracın iç hacmine düşmüştür. Corolla hb ise b sınıfı standartına.
Bağımsız süspansiyonlu araçta, tümsek geçişleri aracın arkasında dengesizlik hissettirir. Bu doğru. Lakin bağımsız süspansiyon vs torsiyon kıyası yapıp, her türlü bagimsiz iyi yol tutar diyen arabaya binmemistir.
Bkz j kasa Astra virajlı yolda çoğu aracin yavaş gittiğini düşündürecek kadar virajı hissettirmez. Ah birde direksiyon ağırlığı doğru olsa...
Bkz otomobil günlükleri kanalında Civic vs corolls testi ve golf 8 1.0 testi aynı yolda gerçekleştiriliyor. Golf testi kışın olmasına rağmen civicin kaydığı virajda golf kaymiyor ve daha yüksek hızda dönüyor. İki videoyuda aynı noktalara getirirseniz hem turbo motor farkını hemde golf, Corolla, Civic yol tutuş farklarını rahatlıkla görebilirsiniz.
Konfor ve güven hissi konusunda bağımsız arka süspansiyonun başarısı tartışılamaz lakin yol tutuş için bu kadar basit araçlarda elzem bir kriter değildir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X