Şimdi Ara

Golfte EPC ışığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
135.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gol 1.6 FSI aracımın EPC ışığı yandı ve kısa bir süre gaz yemedi. Sonra kenara çektim. Aracı stop ettim. Bir süre sonra çalıştırınca düzeldi. Servisi aradım bir elektronik arızası olabilir dediler. Bilgisi olan varmıdır?



  • yakıttan olabilir benzin aldığın yeri değiştir
  • Servisten randevu alın. Muhtemelen ertesi güne randevu vereceklerdir. Araca tablet pc bağlayıp kontrol etmelerini belirtin aradığınızda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Servisten randevu alın. Muhtemelen ertesi güne randevu vereceklerdir. Araca tablet pc bağlayıp kontrol etmelerini belirtin aradığınızda.
    İlk ihtimal yakıt.

    İkinci ihtimal karter havalandırması.

    Üçüncü ihtimal boğaz kelebeği kirlenmesi, potansiyometre adaptasyonsuzluğu.

    Son ihtimal elektronik hata...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Servisten randevu alın. Muhtemelen ertesi güne randevu vereceklerdir. Araca tablet pc bağlayıp kontrol etmelerini belirtin aradığınızda.
    EPC=Electronic Pedal Control (Elektronik Pedal Kontrolü) demek. Gaz pedalını kontrol ediyor. Servise göstermenizi tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: H.

    EPC=Electronic Pedal Control (Elektronik Pedal Kontrolü) demek. Gaz pedalını kontrol ediyor. Servise göstermenizi tavsiye ederim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: MuttFTS.

    EPC=Electronic Pedal Control (Elektronik Pedal Kontrolü) demek. Gaz pedalını kontrol ediyor. Servise göstermenizi tavsiye ederim.


    EPC, DBW(drive by wire) gibi gaz telsiz, elektronik gaz kontrollü araçlardaki sisteme verilen addır. Genellenmiş adı da DBW dir.

    Gaz kelebeği, gaz potansiyometresi, rolanti regülatörü, manifold gibi birçok parçadaki hatalar EPC ışığı ile temsil edilir.

    Pratikte en çok EPC ışığını yakan sebep düşük yakıt kalitesidir.

    Sonrasında bakılacak nokta gaz kelebeğidir. Ardından potansiyometreye bakılır. Gerekirse adaptasyon yapılır.

    Ayrıca PCV (Positive Crankcase Ventilation - kapalı karter havalandırma sistemi) de gaz kelebeğini manifoldu ve emişi etkilediği için herhangi bir hatada EPC ışığını yakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 20 Nisan 2009; 23:47:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: MuttFTS.

    EPC=Electronic Pedal Control (Elektronik Pedal Kontrolü) demek. Gaz pedalını kontrol ediyor. Servise göstermenizi tavsiye ederim.


    EPC, DBW(drive by wire) gibi gaz telsiz, elektronik gaz kontrollü araçlardaki sisteme verilen addır. Genellenmiş adı da DBW dir.

    Gaz kelebeği, gaz potansiyometresi, rolanti regülatörü, manifold gibi birçok parçadaki hatalar EPC ışığı ile temsil edilir.

    Pratikte en çok EPC ışığını yakan sebep düşük yakıt kalitesidir.

    Sonrasında bakılacak nokta gaz kelebeğidir. Ardından potansiyometreye bakılır. Gerekirse adaptasyon yapılır.

    Ayrıca PCV (Positive Crankcase Ventilation - kapalı karter havalandırma sistemi) de gaz kelebeğini manifoldu ve emişi etkilediği için herhangi bir hatada EPC ışığını yakar.

    Alıntıları Göster
    aynı sorun benim vw polo'da da oldu. boğaz kelebeğini temizletin sorun geçer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi

    aynı sorun benim vw polo'da da oldu. boğaz kelebeğini temizletin sorun geçer.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Magnat_HiFi

    aynı sorun benim vw polo'da da oldu. boğaz kelebeğini temizletin sorun geçer.



    Bunu yazmak için girdim konuya.Bazı FSI'larda boğaz kelebeğini temizletmek gerekebiliyormuş belli aralıklarla.Önemli bir şey değildir,sanayide yapılır.Yetkili servise para bayılmaya gerek yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orjinalden alıntı: Magnat_HiFi

    aynı sorun benim vw polo'da da oldu. boğaz kelebeğini temizletin sorun geçer.



    Bunu yazmak için girdim konuya.Bazı FSI'larda boğaz kelebeğini temizletmek gerekebiliyormuş belli aralıklarla.Önemli bir şey değildir,sanayide yapılır.Yetkili servise para bayılmaya gerek yok.

    Alıntıları Göster
    1 gün önce benzin almıştım ilgisi olabilir belki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceta

    1 gün önce benzin almıştım ilgisi olabilir belki.

    Alıntıları Göster
    Yolda bıraktırırmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceta

    Yolda bıraktırırmı?

    Alıntıları Göster
    benzinden olabilir
    yolda bırakmaz
    bilgisayarda da bir şey bulamazlar
    benzin aldığınız yeri değiştirin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meta80

    benzinden olabilir
    yolda bırakmaz
    bilgisayarda da bir şey bulamazlar
    benzin aldığınız yeri değiştirin

    Alıntıları Göster
    benimde benzin aldıktan sonra iki kez yandı.sonra söndü depoya güvendiğiniz yerden benzin alın üzerine ekleyin söner.sönmezse başak bir arıza vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    benimde benzin aldıktan sonra iki kez yandı.sonra söndü depoya güvendiğiniz yerden benzin alın üzerine ekleyin söner.sönmezse başak bir arıza vardır.

    Alıntıları Göster
    eğer sorun boğaz kelebeğinin kirlenmesinden değilde yakıttansa, hemen yakıt aldığınız yeri değiştirin ve güvenmediğiniz yerlerden yakıt almak zorunda kalırsanızda depoya oktan arttırıcı koyun.
    fsi motorlar 98 oktan benzinle çalışırlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi

    eğer sorun boğaz kelebeğinin kirlenmesinden değilde yakıttansa, hemen yakıt aldığınız yeri değiştirin ve güvenmediğiniz yerlerden yakıt almak zorunda kalırsanızda depoya oktan arttırıcı koyun.
    fsi motorlar 98 oktan benzinle çalışırlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Magnat_HiFi

    eğer sorun boğaz kelebeğinin kirlenmesinden değilde yakıttansa, hemen yakıt aldığınız yeri değiştirin ve güvenmediğiniz yerlerden yakıt almak zorunda kalırsanızda depoya oktan arttırıcı koyun.
    fsi motorlar 98 oktan benzinle çalışırlar.



    Kılavuzda 95 diyor ama.Ben hep 95 alıyorum,sorun yok.

    Kılavuzda 1.6 FSI için 95 oktan,2.0 FSI için 95/98 oktan diyor.

    Aracımın depo kapağında da 95/98 oktan yazısı var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orjinalden alıntı: Magnat_HiFi

    eğer sorun boğaz kelebeğinin kirlenmesinden değilde yakıttansa, hemen yakıt aldığınız yeri değiştirin ve güvenmediğiniz yerlerden yakıt almak zorunda kalırsanızda depoya oktan arttırıcı koyun.
    fsi motorlar 98 oktan benzinle çalışırlar.



    Kılavuzda 95 diyor ama.Ben hep 95 alıyorum,sorun yok.

    Kılavuzda 1.6 FSI için 95 oktan,2.0 FSI için 95/98 oktan diyor.

    Aracımın depo kapağında da 95/98 oktan yazısı var.

    Alıntıları Göster
    arkadaşım allah yardımcın olsun bizim 2002 octaviamızdada olmuştu rahat o problem yuzunde 20 kere servise gitti araba bir turlu cozemdiler tarif ettiğin gibi EPC lambası yanıyodu we devir saati 1000-1300civarı devirde gidip geliyodu ve gaz yemiyordu en sonunda arabayı sattik inş. seninki basit bir sorundur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetyusuf

    arkadaşım allah yardımcın olsun bizim 2002 octaviamızdada olmuştu rahat o problem yuzunde 20 kere servise gitti araba bir turlu cozemdiler tarif ettiğin gibi EPC lambası yanıyodu we devir saati 1000-1300civarı devirde gidip geliyodu ve gaz yemiyordu en sonunda arabayı sattik inş. seninki basit bir sorundur...

    Alıntıları Göster
    gecmiş olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsmeR72

    gecmiş olsun

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceta

    Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    epc elektronık pedal kontrolu fln degıl elektronık power control demektır aracın farlarını falan kontrol et bızımde olmustu fıren musuru bozulmus ondanmıs bı kontrol et derım ben
  • Arkadasim kesinlikle bogaz kelebegi degismesi lazim sakin yan sanayi taktirma yine ayni sorun cikar serviste orjinali taktir ve kesin sorun cozulur..
  • Yolda bıraktırırmı
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.