Şimdi Ara

GT250R kullananlar Yardım !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
2.919
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. İnternette yaptıgım araştırmalar üzerine 2008 den once yapılan hyosung gt250r 'larda krank kırma sorunu olduğunu duydum.
    Ama bazıları da bi fark yok eskisiyle yenisi arasında, yaptıktan sonra her türlü yapıyor sorunu diyolar.
    Şimdi bu doğru mu yani 2008 üzeri modellere mi yoğunlaşmalıyım sizce ?
    Ve birde yenilerde enjeksiyon ve hız kesici varmıs mahiyetlerini aciklayabilir mi birisi bana ?
    Motosikleti alırken yani 1000 lira fazla vereyim ama hız kesici ve enjeksiyonlu olsun mu demeliyim ?
    Teşekkürler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Soru: eğer bu motor ilk motorun olacak ise bu sevdadan vazgeç kuvvetli motordur düz duvarda bulursun kendini..

    Bu motorda krank kırma sorunu yoktur bir efsanedir.. Neden mi belirli üretim serilerde devir kesicisi yoktur bunu bilen apachi kullanıcısı tipler 250cc 30bg makine ile nasıl 200km/h basarım diye deniyorlar Youtube de aratırsan videoları görebilirsin eğer sende alıp 250cc bir makine ile 200km/h göreceğim diye zorlamazsan sorun olmaz. Piyasada bulunan çoğu 1600cc arabanın bile fabrika verisi son hızının 185 olduğu düşünülünce....

    Aslında motor teknolojisi çok güzeldir (DHOC engine) halefi olan honda 250cc incelediğinde motorda ki kaliteyi görebilirsin

    Hız kesici değil bahsettiğin devir kesici! Elbette EFI yani enjeksiyonlu alman yararına olacaktır zaten o serinin fiyatı diğerlerinden daha farklı.


    Neden EFI;
    S&T motor (eski adı Hyosung) avrupada motor satabilmek adına, yasaklardan dolayı daha az egzoz gazı salınımı için EFI yapmaya başlamıştır. Bazı halefleri hala karbüratörlü bu büyük bir fark

    EFI karbüratörlü gibi kirlenmez ayar istemez ayarını zaten sürekli kendi yapar. (Beyine pc bağlanıp ayar yapılır onada hiç ihtiyaç duyulmaz tıpkı arabalarda ki gibi)

    EFI daha az yakar, Egzozdan çıkan gazı sürekli kontrol eder. Beyinde işler silindirde ki hava yakıt karışımını sürekli ayarlar.

    EFI daha fazla güç üretir

    EFI parçalar bakımından daha pahalıdır, Beyin ve sensörleri bulunabilir ama pahalıdır..

    EFI'den anlıyan motor ustası çok çok az en azından benim yaşadığım şehirde bu böyle tutturmuşlar karbüratörlü öyle gidiyorlar

    Başka sorun varmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WanDoGa -- 10 Şubat 2013; 12:54:56 >




  • Çok uzun anlatmaya gerek yok araştırısanız aradığınız cevapları bulursunuz. Kısacası 2008 öncesinde enjeksiyon ve kesici olmadığından motorun kalıbına aldanan apaçi tayfası devir göstergesini dibine soktuğu için krank kırma ve egzantrik zinciri bollaşması sorunları ile karşılaştılar. Bütçe varsa 2008 sonrası daha mantıklı olur.
  • Cevaplarınız icin çok teşekkür ederim. Aslında saatlerce araştırıyorum ilk motorum olacağı icin bi hayli meraklıyım ama farklı farklı cevaplar görünce aklım karışıyor.

    Ya diyorum ki mesela 2006 2007 bitane bulsam ortalama kilometresi 20.000, motoru acılmamış ( piston vs degismek zorunda kalmamis) olsa redline denen yüksek devirde kullanmadığım sürece bi sıkıntı yasarmiyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedafb

    Cevaplarınız icin çok teşekkür ederim. Aslında saatlerce araştırıyorum ilk motorum olacağı icin bi hayli meraklıyım ama farklı farklı cevaplar görünce aklım karışıyor.

    Ya diyorum ki mesela 2006 2007 bitane bulsam ortalama kilometresi 20.000, motoru acılmamış ( piston vs degismek zorunda kalmamis) olsa redline denen yüksek devirde kullanmadığım sürece bi sıkıntı yasarmiyim?

    İLK MOTORUN ise bu motordan uzak dur
    15bg civarı basit bir motor ile başla sonra kademe kademe artırırsın Honda cbr serisi olabilir misal...

    Yok ben hastanede ve mezarlıkta yerimi ayırttım sorun değil diyorsan karar senin sende apachi tayfasına katılabilirsin
  • Sırf birazcık hava atmak amacıyla yok 160 gördüm yok 180 gördüm deme pesinde değilim ki ben. Kendimi geliştirene kadar dusuk hızlarda seyahat ederim zaten apaciligin lüzumu yok. Senelerdir araba kullanıyorum ve activa tarzı scooter çok kullandım almisken düzgün alayım diyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzeldi şimdi sana nasıl anlatayım bilemiyorum burada anlatılmak istenen son hız değildir gücün düzeyidir . Kalkışlarda gazı biraz fazla verirsen ya motor pati çeker k.ç kaydırır yada tek tekere kalkar eğer tecrübende yoksa al işte sana kaza hemde 1. viteste.

    imzanda duran araca 90bg yazmışsın bu ise 30bg arada ki fark devasa

    araba 1300kg 90bg
    motor 180kg 30bg


    Tabi tüm bunlara rağmen kendini geliştirip ileride daha büyüklerini de alabilirsin ama her şey adım adım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    L300 kullanan varmı?
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşım sadece hız yapmak olarak düşünme.Hiç bu motorun üzerine oturdun mu? Çok agresif bir sürüş pozisyonu var.İlk motorum olacak demişsin,rahatsız bir sürüş pozisyonunda 30 BG motosiklet hoş bir kombinasyon değil.Dikkatini yola mı vereceksin,kadrana mı bakacaksın,etrafını mı kolaçan edeceksin,kaçıncı viteste olduğunu mu hatırlayacaksın,boşu mu arayacaksın? En azından 125cc bir scooterle biraz trafiğe çık motosikletin trafikteki yerini öğren ya da trafikte nasıl motosiklet sürmen gerektiğini.Eğitim vs demiyorum bile bak en azından bunu yap.

    Edit : Yukarıda daha önce scooter kullandığını belirtmişsin şimdi gördüm kusuruma bakma,yinede hala yazdıklarımın arkasındayım,öyle arkadaştan alıp turlamak gibi değil de düzenli olarak bir ulaşım aracı olarak kullan daha uysal bir motosikleti bir süre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acoustronic -- 11 Şubat 2013; 3:22:35 >
  • hız yapmam diyen yalan söyler, biraz alıştım dersin sağlı sollu geçmeye çalışırsın sonrası vahim. Motor şakayı asla affetmez. 250 cc de olur ama çok dikkat etmen lazım.
  • Dangerousman eski mesajini gördüm de suzuki an 125 hk almayı düşünmüşsün heralde.
    Benim aklımda öncelikli olarak kanuni deer 152 var bi diğer seçenek olarak suzuki an 125 hk. Aslında wind 125 de hoşuma gitti..

    Yardım lütfen :/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedafb

    Dangerousman eski mesajini gördüm de suzuki an 125 hk almayı düşünmüşsün heralde.
    Benim aklımda öncelikli olarak kanuni deer 152 var bi diğer seçenek olarak suzuki an 125 hk. Aslında wind 125 de hoşuma gitti..

    Yardım lütfen :/

    Hoca naptın nerden buldun o mesajı bilmiyorum ancak derenin altından çok sular geçti O mevzular kapandı geçti şuan gt250r kullanıyorum.
    İmkanlar elveriyorsa japondan şaşma, yoksa çin malı scooterları çok tanımıyorum. Benim gözümde hepsi aynı. Kore malı güzel makineler var ancak kymco,sym,daelim gibi. Çin malından kat kat iyidirler.




  • Buyuk ihtimal enjeksiyonludur heralde. Memnun musuun motorundan ? :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar bulduğum temiz motorlar hep karbüratörlü ve devir kesicisiz. Yani bütçeme uygun bulduğum motorlar boyle. Sizce bikac ay daha bekleyip para mi biriktirmeliyim yoksa yaz yaklaşıyo diyip şimdi karbüratörlü mü almalıyım ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlaşılan sen kararını vemiş illa gt250r alacaksın sana tavsiyem bir tanıdığından GT250r edin 10-15km kullan eğer hakim olmakta zorlanmıyorsan gücü fazla değil az geliyorsa o zaman al

    Bir motorcu abimiz demişti ki "Scoter kullanmanın bisikletten farkı yoktur. Vitesli motor ise bateri çalmaya benzer"

    EFI olması tercih sebebidir ama efi olunca fiyat artması doğaldır efi'nin tek kötü yanı ustaların tam bilmeyişidir zaten bu sebeple hangisine sorsan karbüratörlü tavsiye eder.

    Bir motoru alırken evladiyelik olacak diye düşünme al bir müddet bin ve değiştir. Forumda birisi vardı 3 kere gt250r satmış tekrar yeni modelini almış. Karbüratörlü alabilirsin yaza bırakırsan fiyatların artacağını bilmelisin.
  • Bitane buldum 2010 model 16 bin kilometrede. Sahibiyle görüştüm tek arızasının göstergede olduğunu söyledi. Arızası tam olarak bozukluk degil ama. Soketle oynadığın zaman bazen tahminimce temassızlıktan kaynaklanan bi açılıp kapanma oluyormuş ama sadece dijital kısımda. Yuksek devirlerde de titreşim olduğu icin bazen gösterge gidip geliyormuş. Suan etrafımda motorda çok tecrübeli diyebileceğim kimse yok maalesef. Bulabilirsem yanıma alıp motora bakmaya gidicem. Fiyatta da bi sıkıntımız yok aslında 3 aşağı 5 yukarı beni kurtariyo ama suan yanımda götürmeye usta birini bulmam gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.