Şimdi Ara

Gürkan Genç Dünya Turu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
9
Favori
7.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2010-2011 yılları arasında bisikletle Türkiye-Japonya turu yapan Gürkan Genç 9 Eylül 2012 tarihinde Dünya Turuna başladı.


    GÜRKAN GENÇ KİMDİR?


    Gürkan Genç 15.1.1979 tarihinde doğdu. İletişim Fakültesi Radyo-Televizyon-Sinema mezunu. Kariyer hayatına televizyon kurumunda haber montajı yaparak başladı. Sonrasında farklı kurumlarda; satış temsilciliği yapıp ardından 3 arkadaşı ile şirket kurdu. Ortaklıklarının ikinci senesi olan 2010 yılının şubat ayında şirket hisselerini devretti. İş hayatının son aylarında bisikleti bir ulaşım aracı olarak kullanmaya başlayan Gürkan, çocukken kurduğu hayali hatırladı.

    2010 yılının Nisan ayında “Doğa için Pedalla” diyerek Samsun’dan bisikletiyle yola çıktı. Gürcistan, Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan, Tacikistan, Kırgızistan Çin, Moğolistan ve Güney Kore rotasını takip ederek Japonya’ya ulaştı.

    11 ay süren bisiklet yolculuğunda Gürkan; 11 ülke, 950 şehir, kasaba ve köy gezdi. 15.000 kare fotoğraf, 2242 dakika video çekimi yaptı. 12.500 kilometre pedal çevirdi.

    *Kuzey Asya’nın tamamını,
    *Orta Asya Türk Devletlerini,
    *İpek Yolu’nun tamamını,
    *Türkmenistan’da Kara-Gum Çölü’nü, Moğolistan’da Gobi Çölünü,
    *Tacikistan da en yüksek geçitlerden biri olan 4650 metrelik Pamir ve toplamda 37000 metrelik Valkhan vadisi tırmanışını,

    Bisikletiyle tek başına geçmeyi başaran ilk Türk olarak tarihe geçti.

    *1 sene içinde 100 kurumda sunum yaparak deneyimlerini 25.000 gençle paylaştı. 4 fotoğraf sergisi açtı. 2 kısa film hazırlayıp festivallere yolladı. Bütün bu koşuşturma arasında biten turun kitabını yazdı.

    *Fakat hayali bu değildi! Küçükken, annesine “Bir gün gelecek bisikletimle dünyayı gezeceğim.” demişti

    Dünyanın en büyük 5 çölü, en yüksek 5 araç geçiş noktasından geçip Everest ana kamp alanı tırmanışını gerçekleştirecek. Daha önce tek seferde denenmemiş bir rotayı deneyerek rekorlar kitabına girip Türkiye’ye geri dönmeyi hedefliyor. "Hayali yaşayıp başarmaya çabalayan biriyim. Başarana kadar durmayacağım!"
    Alıntı: https://www.gurkangenc.com/gurkan-genc-kim/



    GÜRKAN GENÇ'İN DÜNYA TURUNDA KULLANDIĞI EKİPMANLAR

    BİSİKLET
    [simage]https://store.donanimhaber.com/ad/ed/fc/adedfc5d99fe02e1f5ebdf9f88c657e7.jpeg[/simage]
    2012 Kron yeni yüzü ile tüketicinin karşısına çıktı. Bende bir önceki yolculuğumda güven veren bu marka ile yola devam etmek istedim. Kron XC 4000 modelleri profesyonel dağ bisikletleridir. Bu bisikletlerde bagaj taşıma yeri ve V fren yerleri bulunmamaktadır. 2012 model kron XC 4000 üzerinde dünya turu için bazı değişiklikler yapıp üretime o şekilde yolladık. Geri geldiğinde ise kasa tam istediğim gibi olmuştu ve tabi ki bisikletin bu modelle birlikte adı da değişmiş oldu.

    Gürkan Genç World Tourer markası ortaya çıktı.

    Gürkan Genç World Tourer ; 7 borudan 7005 Alüminyum dan yapıldı ve 3 defa inceltilmiş bir kadro. Kadronun esneme payı normal bir bisiklete göre %30 daha az olması süper dayanım sağlamakta. Özel inceltilmiş kaynak teknolojisi yapılan kadroda ağırlığın bindiği bölgelerde isteğim üzerine kaynak silme teknolojisi kullanılmadı.

    Bisiklet V fren sistemi takılacak şekilde üretildi. Tur bisikletlerinde disk fren tercih edilmemeli. Disk fren yüksek hızlarda ani duruşlar yapan bir sistemdir. Aynı performansı üst düzey V fren yani klasik fren sistemlerinde almakta mümkün. Benim düşüncem, yarışlara katılmıyorsanız disk fren almak gösterişten başka bir şey değil. Ayrıca bisikletle uzun turlar yapıyorsanız disk frenle yaşanacak sıkıntılar canınızı sıkar. Hidrolik borusu yağ kaçırabilir, hava yapabilir, balatalar ve hidrolik yağı bitebilir ve bunları gezdiğin coğrafyada yedek parçasını bulamama ihtimalinde yüksek. Disk frenden istemediğin sürtme sesi gelebilir ve daha birçok neden var. Fakat klasik bir V fren kullanıyorsan en ücra kasabalarda bile basit bir fren bulup takıp yola devam edebilirsin. Bisikletleri ile dünyayı gezen başka milletlerin gezginlerinde de disk fren kullanımı görmedim.

    Bisiklette tam 4 adet suluk yeri bulunmakta. Altta bulunan suluk kafesine yolculuğumda yemek yapmak için kullandığım bezin ocağının bir litrelik benzin tankını taşıyorum. Gövdenin içinde bulunan suluklardan birine 2.5 litrelik su diğerine de 500ml termos koyuyorum. Kasanın hemen üstünde selenin altında da 1 litrelik bir suluk yeri daha var. Böylelikle uzun çöl geçişlerinde bisiklet üzerinde taşıyabileceğim su haznelerinin sayısını da arttırmış oldum.

    Profesyonel dağ bisikletlerinde bagaj takma yeri bulunmamaktadır. Gürkan Genç World Tourer modelinde bagaj takma yerleri de mevcut. Arka bagajda 60 kg ön tarafta 15 kilo yük taşıyabilecek kapasitede bagajlar kullanmaktayım.

    Tur bisikleti dendiğinde; 28 jant düz maşa yani amortisör olmayan bir bisiklet gösterilir. Peki, ben neden 26 jant bir dağ bisikletini tur bisikletine çeviriyorum?

    28 jant tur bisikletleri ile ancak asfalt yollarda tur yaparsınız. Araziye girdiğinizde jant telleri uzun olduğundan ve aşırı yükten dolayı tek tek kırılmaya başlar. Türkiye- Japonya yolculuğumda Tacikistan da karşılaştığım Polonyalı bisikletli gezginler 28 jant bisiklet kullanıyorlardı. Asfaltın olmadığı bir ülkede o yüklerle 28 jant bisiklet kullanmaktan defalarca jant teli kırdıklarını dile getirdiler. Dağ bisikletine Schwalbe Marathon marka lastikler taktığınızda hem asfaltta hem de arazide çok rahat bir şekilde gidebilirsiniz tellerin boyu kısaldığından direnci de artacaktır. Gene düz maşalı yani amortisör olmayan tur bisikletleri de asfalt içindir. Araziye girdiğinizde eğer düz bir maşa kullanıyorsanız yoldaki tüm girinti çıkıntılarda yük kollarınıza ve eklem bölgelerinize binecektir. 1000 kilometre arazide yüklü bir bisikletle seyahat ederseniz ve ön tarafta amortisör yoksa akşamları çadırda eklem yerlerindeki ağrılardan dolayı uyuyamazsınız. Kendi yolculuklarımda en zor şartlarda seyahat etmeyi seven biri olduğumdan 28 jant klasik tur bisikletleri benim tur anlayışıma uymamaktadır. Bu yüzden Öz Efor bisikletle birlikte Gürkan Genç World Tourer markasını yarattık. Bu modeli önümüzdeki turda kazanacağım deneyimlerle geliştireceğimize inanıyorum.



    Gürkan beyin zamanla kullandığı bisiklet değişti, güncel donanımı linke ekliyorum.


    ROTA

    Gürkan Genç Dünya Turu


    BİSİKLETİN DONANIMI

    Anlık konum >>>> https://eur-share.inreach.garmin.com/gurkangenc

    www.gurkangenc.com

    X - Instagram - YouTube
    - Facebook



    İyi yolculuklar Demir Atlı Adam...

    Gürkan Genç Dünya Turu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Ege -- 16 Haziran 2024; 14:50:13 >







  • Bisikletle dünya turu

    Sitede güzel yazılar var takip etmesi saracak
  • 7 yıl sürecek bir tur! Bisiklete başlama hikayeside başka bi güzelmiş Tebrik etmek lazım
  • 25 bin TL toplam masrafı.

    sadece 1.000 TL vites attırıcı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ADEM 1990

    25 bin TL toplam masrafı.

    sadece 1.000 TL vites attırıcı

    7 yıllık evi bu. Olsun o kadar.

    Yolu açık olsun.
  • Yolun açık olsun demir atlı adam.
  • Ayın 16 sında, pazar günü ıstanbulda söyleşi yapacak. Detaylar için BFF İstanbul programına bakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • xtr ile tura çıkılmaz, 100 liralık deore ondan daha saglamdır, portbagaj ağırlık merkezi yanlış,bisiklet ilk vırajd devrilecek, çeki borusu cok kısa, hızını muhafaza edemeyecek,,,,

    Tamâm reklam olurda bu kadar saçmâlanmâz.

    Tura tur bisikleti ile çıkılır!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiddlesticks

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Silindi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Ege -- 24 Şubat 2018; 13:47:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SpyPC

    quote:

    Orijinalden alıntı: face1tr

    xtr ile tura çıkılmaz, 100 liralık deore ondan daha saglamdır, portbagaj ağırlık merkezi yanlış,bisiklet ilk vırajd devrilecek, çeki borusu cok kısa, hızını muhafaza edemeyecek,,,,

    Tamâm reklam olurda bu kadar saçmâlanmâz.

    Tura tur bisikleti ile çıkılır!

    İlk mesajda gönderdiğim yazıdan alıntı:

    ''Tur bisikleti dendiğinde; 28 jant düz maşa yani amortisör olmayan bir bisiklet gösterilir. Peki, ben neden 26 jant bir dağ bisikletini tur bisikletine çeviriyorum?

    28 jant tur bisikletleri ile ancak asfalt yollarda tur yaparsınız. Araziye girdiğinizde jant telleri uzun olduğundan ve aşırı yükten dolayı tek tek kırılmaya başlar. Türkiye- Japonya yolculuğumda Tacikistan da karşılaştığım Polonyalı bisikletli gezginler 28 jant bisiklet kullanıyorlardı. Asfaltın olmadığı bir ülkede o yüklerle 28 jant bisiklet kullanmaktan defalarca jant teli kırdıklarını dile getirdiler. Dağ bisikletine Shwalbe Marathon marka lastikler taktığınızda hem asfaltta hem de arazide çok rahat bir şekilde gidebilirsiniz tellerin boyu kısaldığından direnci de artacaktır. Gene düz maşalı yani amortisör olmayan tur bisikletleri de asfalt içindir. Araziye girdiğinizde eğer düz bir maşa kullanıyorsanız yoldaki tüm girinti çıkıntılarda yük kollarınıza ve eklem bölgelerinize binecektir. 1000 kilometre arazide yüklü bir bisikletle seyahat ederseniz ve ön tarafta amortisör yoksa akşamları çadırda eklem yerlerindeki ağrılardan dolayı uyuyamazsınız. Kendi yolculuklarımda en zor şartlarda seyahat etmeyi seven biri olduğumdan 28 jant klasik tur bisikletleri benim tur anlayışıma uymamaktadır. Bu yüzden Öz Efor bisikletle birlikte Gürkan Genç World Tourer markasını yarattık. Bu modeli önümüzdeki turda kazanacağım deneyimlerle geliştireceğimize inanıyorum.
    ''

    XTR konusunda size katılıyorum ben olsam Deore kullanırım çünkü daha üst modellerde(SLX,XT,XTR) dayanıklılık yerine hafiflik ön plana çıkıyor.


    +1 pahalı bisiklet demek disk frenli çift amörtsörlü bisiklet demekte değil en dayanıklı parçaları seçmek zorunda kendisi ve bakımı heryerde kolay yapılabilcek parçalar olmalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: face1tr

    xtr ile tura çıkılmaz, 100 liralık deore ondan daha saglamdır, portbagaj ağırlık merkezi yanlış,bisiklet ilk vırajd devrilecek, çeki borusu cok kısa, hızını muhafaza edemeyecek,,,,

    Tamâm reklam olurda bu kadar saçmâlanmâz.

    Tura tur bisikleti ile çıkılır!

    bu adam 2 yıl önce bisikletiyle Türkiye' den Japonya'ya kadar gitti toplam 11 ayda o zaman da xc 4000 kullanmıştı ilk virajda devrilseydi o zaman devrilirdi, yazının tamamını okursanız 28" tekerlekli tur bisikletlerinin jant tellerinin uzun olması sebebiyle asfalt harici ortamlarda yeterli dayanımı sağlamıyor diyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SpyPC

    quote:

    Orijinalden alıntı: ADEM 1990

    25 bin TL toplam masrafı.

    sadece 1.000 TL vites attırıcı

    25bin TL masraf nerde yazıyor? Sitesindeki bütün yazıları okudum ama böyle bir şey görmedim.

    Şunu da söylemek istiyorum XTR arka attırıcı 1000 TL değil yaklaşık 350 TL.

    25 bin tl sanırım toplam ekipman masrafı bu işte bisikletten çok giyecek, çadır vs. gibi ürünler daha önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alkaris -- 12 Eylül 2012; 10:40:31 >
  • Dünyadaki tum turcular keriz, bı bu adam akıllı oh ne ala memleket,

    Kadro kromoly olmalı, kromoly kadro ve shawalve Big Apple türünde bir lastik zaten yeterli amartısor etkisi sağlayacaktır.


    Gidip xtr attlırıcı takacagına kaliteli bir portbagaj, deore Lx göbek falan alsaymıs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MTB ile bal gibide tura çıkılır. Arazide rahat edersin, asfaltta kilitlersin amortisörünü basar gidersin. Sana 2.2 dişli lastikle gezeceksin diyen de yok. Adam buradan kalkıp ta Japonya'ya gitmiş. Hala bıdı bıdı bıdı yapıyorsunuz. Çoğunluk tarafından kabul edilmiş her şey illaki doğru ya da tek yol değildir. Bazen kerizlik kendi tecrübesi ile değil çoğunluğun lafı ile ahkam kesmektir. Ne çok biliyorsunuz ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HexfeT -- 12 Eylül 2012; 14:50:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: face1tr

    Dünyadaki tum turcular keriz, bı bu adam akıllı oh ne ala memleket,

    Kadro kromoly olmalı, kromoly kadro ve shawalve Big Apple türünde bir lastik zaten yeterli amartısor etkisi sağlayacaktır.


    Gidip xtr attlırıcı takacagına kaliteli bir portbagaj, deore Lx göbek falan alsaymıs.


    Lastik zaten Schwalbe'nin bir başka ürünü. Daha önce kullandığı ve memnun kaldığı için tercih etmiş. Ayrıca merak ediyorum nasıl amortisor etkisi sağlayacak? Bu kadar uzun tur yapan adam ön tekeri 20 basınçta kullanmaz bence. 50-60 civarı kullanır. Bu da pek amortisor etkisi yaratmaz. Ayrıca dünyayı gezecek adam. Kimi yerde asfalt olmayacak kimi yerde yol bile olmayacak belki. Xtr aktarıcı konusunu ben de anlamadım fakat bir bildiği vardır diye düşünüyorum. Yoksa bile öğrenir. Eski kullandığında aktarırcı konusunda sıkıntı çektiği için tercih etmiştir belki. Deore LX göbeğin esprisi nedir onu anlamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: face1tr

    xtr ile tura çıkılmaz, 100 liralık deore ondan daha saglamdır, portbagaj ağırlık merkezi yanlış,bisiklet ilk vırajd devrilecek, çeki borusu cok kısa, hızını muhafaza edemeyecek,,,,

    Tamâm reklam olurda bu kadar saçmâlanmâz.

    Tura tur bisikleti ile çıkılır!

    Japonya'ya giderken devrile devrile gitmiş zaten.

    quote:

    Orijinalden alıntı: naqıo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ADEM 1990

    25 bin TL toplam masrafı.

    sadece 1.000 TL vites attırıcı

    lan ben bu bisiklete max 2.500 veririm vermem hatta ne 25.000 salak mı o o paraya dünyanın en iyi özel bisikletini yaparsın


    edit . 2555 günde kaç km gidecek


    25 000 lira toplam masraf zaten.




    Şu foruma okuma dersi şart yemin ediyorum.




  • Yavas giderse elbette devrılmez,

    36telli deore lx göbek kullanmaz ise elbette teller kırılır,

    Big Apple kendinden yaylanıyormuscasına form alan ozel bir lastıktır. Ayrıca çift kat levlar kaplıdır.

    Japonyaya gıttıyşe paras ile gitti, günde harcadığı paraya bakın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda herkes Japonya Turu yaptığı için hepsi bilir kişi. Hepsinin bir fikri var ve hepsi haklı. Sadece Asya Turu yapan Gürkan Genç haksız.
  • Paranız, vaktınız varsa japonyaya gidersiniz, bu tecrübe sizi uzman yapmaz, Gürkan genç, Hasan söylemez gibi isimler guzel şeyler yspıyorlR ancak yaptıklarının ülkemizde örneği olmadığından, bu ise başlayacaklar onları referans alıyor, bu kişiler tur bısıkletcılıgı hakkında bılgı birikimiyle ise koyulmuş kişiler degil, bir tutkuyla koru körüne yola çıktılar, şimdi popüler oldular, ancak yeni baslayanları çok yanlış yonlendırıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SpyPC


    quote:

    Orijinalden alıntı: face1tr

    Yavas giderse elbette devrılmez,

    36telli deore lx göbek kullanmaz ise elbette teller kırılır,

    Big Apple kendinden yaylanıyormuscasına form alan ozel bir lastıktır. Ayrıca çift kat levlar kaplıdır.

    Japonyaya gıttıyşe paras ile gitti, günde harcadığı paraya bakın?

    Yavaş giderse devrilmez ne demek ya? Esas yavaş olduğunda devrilir bisiklet.
    Bir lastik hiçbir zaman kaliteli süspansiyonun yerini tutmaz ama dediğiniz gibi 36 telli kullanabilirdi Japonya turunda 36lı kullanmış.

    Yükü ağırlık merkezine yakın hatta aşağısında tutmak gerekir, arka lastiğin iki, uc parmak sonrasında portbagaj başlamalıdır.

    Alü kadro kırıldıgında Tibet de kaynak makinesi bulursun, peh, daha ülkemizdeki oto sanayılerınde alu kaynaklayacak makina yok.

    Deore lx, shımano nun turcular için çıkarttığı, yuksek dayanımlı malzemeden üretilen en sağlam serısıdır.

    Bir tur bısıkletınde brooks marka sele kullanamak Gerekir.

    Daha bir çok detay var...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.