Şimdi Ara

güvenlikmi yoksa koca bir yalanmı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
681
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ya arkadaşlar şu konuya dikakt çekmek istiyorum dahga öncede konuşuldu ama bakın şimdi araçların %75 i plastik peki bu neden ban aşimdi maliyet ucuz olsun diye demeyin madem arabayı plastikten yapıp satacaksan benden neden 50 bin ytl istiyosun derim ..
    bu sadece reno deil tofaş hyundai ford peki ya insan hayatı bakın gecen 2 arac biri megan 2006 digeri ford focus 2006 ya tabiri caizse arabalar kagıt gibi yırtılmış tamponlar kaporta tavan araçlar hurdatya ayrılmış ya biz safmıyız plastiği teknoloji diye alıyoz o begenilmeyen dogan şahin toros hatta anadol bu günkü araçlardan daha güvenlikli biz tuketiciler neden uyanmıyoruz çok merak ediyorum bu gun japonlar full donanım araçlara + güvenlik olan megan yada focus ile aynı segment araçlara 35 milyar fiyat biçerken baz version reno ford bize neden 33 milyar fiyat sunuyo anlamıyorum







  • tmm da o araçların ancak 90 la giderken kaza yaparsan güvenli yani kurallara uyarsan sen kalk düz yolda 200 le git karşıdan 100le gelenle çarpış 300 km hızla çarpmış gibi oluyon ki bu durumda araçların öyle olması gayet normal sadece zırhlı araçlara bişey oluyomu onu bilemem ama tüm araçlarda oluyo haberin vardır 2-3 ay önce mi ne adam hummer cipte geberiyo yani düşün hummer bile öyleyse var sen yap hesabını

    bu kazaları en aza indirmenin yolu yolllara çok radar koymak ve duble yol dediğimiz çok şeritli yollar yapmak bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi B.A.L -- 21 Ağustos 2007; 17:38:50 >
  • Kapalı alan çarpışma testleri genellikle 50km/h ile yapılır. Patenti Volvo' da olan ve ücret alınmadan tüm üreticilerle paylaştığı emniyet kemerinin kullanılmasından yanayım. Yoksa 8 havayastıklı bir otomobilde bile ölmek normaldir. Teknoloji sadece sürücü hatalarını örter.
  • Ayrıca kazalardaki ölümlerin hepsi arabanın ezilmesinden yada dağılmasından kaynaklanmaz.150 160 la gittiğinizi düşünün.Çarpışma anında o kadar kısa sürede hızınız 0 a düşer ki iç organlarınız bu ani basınca dayanamaz.Yeni araçlarda güvenlik önlemleri genelde kabine en az ölçüde şoku hissettirecek şekilde tasarlanmakta.Yani çamurluklar,tamponlar hatta motor parçalansın ama içeriye en az miktarda şok iletilsin.
  • Euro n-cap ın son standartı araçların daha fazla deforme olmasına dayalı yani araç ne kadar çok dağılırsa o kadar çok yıldız alıyor

    Bakınız son teknoloji ürünü Toyota Auris araç nasıl dağılıyor görüyormusunuz ama araç 5 yıldız aldı yani bu testler aracın dağılmasına göre değil araç içindeki kişilerin en az zarar almasına göre yapılıyor






  • Şimdi ben sana çok kolay bir deney önereyim. aynı uzunlukta bir çelik ile aynı uzunlukta bir sert plastiği dizinin dibine koy ve karşıdan da birisi hızla çekiçle fala vursun. Hangisinde yara alırsın? Çelik tepkiyi hiç enerji kaybettirmeden sana yansıtırken, sert plastik esneyerek enerjinin emilimini ve sana olan darbenin azalmasını sağlar. Sağlam denilen mercedesin sacı bile inceciktir, boya ile kalınlaştırılmıştır. Önemli olan yolcu güvenliği mi yoksa araca birşey olmaması mı. Ben öldükten sonra arabam sağlam kalmış bana ne! Ayrıca merak etme araçların şasesinde, kapı barlarında senin hayatını koruyacak yeterli düzenek sen görmesen de mevcuttur.



    quote:

    Orjinalden alıntı: çılgın_26

    ya arkadaşlar şu konuya dikakt çekmek istiyorum dahga öncede konuşuldu ama bakın şimdi araçların %75 i plastik peki bu neden ban aşimdi maliyet ucuz olsun diye demeyin madem arabayı plastikten yapıp satacaksan benden neden 50 bin ytl istiyosun derim ..
    bu sadece reno deil tofaş hyundai ford peki ya insan hayatı bakın gecen 2 arac biri megan 2006 digeri ford focus 2006 ya tabiri caizse arabalar kagıt gibi yırtılmış tamponlar kaporta tavan araçlar hurdatya ayrılmış ya biz safmıyız plastiği teknoloji diye alıyoz o begenilmeyen dogan şahin toros hatta anadol bu günkü araçlardan daha güvenlikli biz tuketiciler neden uyanmıyoruz çok merak ediyorum bu gun japonlar full donanım araçlara + güvenlik olan megan yada focus ile aynı segment araçlara 35 milyar fiyat biçerken baz version reno ford bize neden 33 milyar fiyat sunuyo anlamıyorum




  • bir kaza esnasında çarpmalardan dolayı çok ani yavaşlamalar olmaktadır (ör: 0.1 saniyede 100 km/s den 0 km/s ye). dolayısıyla kemeriniz yoksa zaten mahvolursunuz. kemer varsa sizi tutar ve vücudunuz çarpma ivmesine maruz kalır. pratik olarak çarpma sırasında oluşan ivme 10g yi (yerçekimi ivmesi * 10) geçerse dokular, kaslar ve kemikler aşırı zarar görmekte, ölüm gerçekleşmektedir.

    amaç bu ivmeyi azaltmaktır. arabanın dağılması işte burada önem kazanır. araba müthiş dağılmalıdır (ama kabin çökmemelidir yoksa ezilerek ölürüz) ki biz sürücü ve yolcular da duvara çarpmış gibi olmak yerine süngere çarpmış gibi olalım.

    burada olay maliyet değildir yani. kullanılan kompozitlerin ve plastiklerin metalden çok daha ucuz olduğunu da zannetmiyorum.

    kısaca her zaman kemer, ve mümkün olduğunca yüksek yıldızlı arabalar tercih edelim, risk almayalım, sevdiklerimiz üzülmesin.

    not: doğan, şahin, anadol demişsin, bu araçlar senin beğenmediğin plastik (!) arabalardan çok çok daha hızlı dağılmaktadır. tecrübe edilmiştir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: tamerin

    Şimdi ben sana çok kolay bir deney önereyim. aynı uzunlukta bir çelik ile aynı uzunlukta bir sert plastiği dizinin dibine koy ve karşıdan da birisi hızla çekiçle fala vursun. Hangisinde yara alırsın? Çelik tepkiyi hiç enerji kaybettirmeden sana yansıtırken, sert plastik esneyerek enerjinin emilimini ve sana olan darbenin azalmasını sağlar. Sağlam denilen mercedesin sacı bile inceciktir, boya ile kalınlaştırılmıştır. Önemli olan yolcu güvenliği mi yoksa araca birşey olmaması mı. Ben öldükten sonra arabam sağlam kalmış bana ne! Ayrıca merak etme araçların şasesinde, kapı barlarında senin hayatını koruyacak yeterli düzenek sen görmesen de mevcuttur.



    quote:

    Orjinalden alıntı: çılgın_26

    ya arkadaşlar şu konuya dikakt çekmek istiyorum dahga öncede konuşuldu ama bakın şimdi araçların %75 i plastik peki bu neden ban aşimdi maliyet ucuz olsun diye demeyin madem arabayı plastikten yapıp satacaksan benden neden 50 bin ytl istiyosun derim ..
    bu sadece reno deil tofaş hyundai ford peki ya insan hayatı bakın gecen 2 arac biri megan 2006 digeri ford focus 2006 ya tabiri caizse arabalar kagıt gibi yırtılmış tamponlar kaporta tavan araçlar hurdatya ayrılmış ya biz safmıyız plastiği teknoloji diye alıyoz o begenilmeyen dogan şahin toros hatta anadol bu günkü araçlardan daha güvenlikli biz tuketiciler neden uyanmıyoruz çok merak ediyorum bu gun japonlar full donanım araçlara + güvenlik olan megan yada focus ile aynı segment araçlara 35 milyar fiyat biçerken baz version reno ford bize neden 33 milyar fiyat sunuyo anlamıyorum






  • italyanlar hırsızdır fransızlarda öyle almanlar prestiji sever japonlar gösterişi sevmez hak yemezler şu renaultta insanlar ne bulur anlamış deyilim renau renau diye o mart kedisi gibi bağırırlar araba falan deyil alternatif olmasın valla o fiat ve reno yüz bin ytl den aşağa araba satmaz öyle k.p onlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ahremanes

    bir kaza esnasında çarpmalardan dolayı çok ani yavaşlamalar olmaktadır (ör: 0.1 saniyede 100 km/s den 0 km/s ye). dolayısıyla kemeriniz yoksa zaten mahvolursunuz. kemer varsa sizi tutar ve vücudunuz çarpma ivmesine maruz kalır. pratik olarak çarpma sırasında oluşan ivme 10g yi (yerçekimi ivmesi * 10) geçerse dokular, kaslar ve kemikler aşırı zarar görmekte, ölüm gerçekleşmektedir.

    amaç bu ivmeyi azaltmaktır. arabanın dağılması işte burada önem kazanır. araba müthiş dağılmalıdır (ama kabin çökmemelidir yoksa ezilerek ölürüz) ki biz sürücü ve yolcular da duvara çarpmış gibi olmak yerine süngere çarpmış gibi olalım.

    burada olay maliyet değildir yani. kullanılan kompozitlerin ve plastiklerin metalden çok daha ucuz olduğunu da zannetmiyorum.

    kısaca her zaman kemer, ve mümkün olduğunca yüksek yıldızlı arabalar tercih edelim, risk almayalım, sevdiklerimiz üzülmesin.

    not: doğan, şahin, anadol demişsin, bu araçlar senin beğenmediğin plastik (!) arabalardan çok çok daha hızlı dağılmaktadır. tecrübe edilmiştir.




    muhteşem açıklamışsın hocam. Aracın önünün dağılması kabindeki adama yol kazandırmak için. Kinetik enerjisini sönümlemek için. F.x = E muhabbeti. Eğer yolu uzatmazsan F yani kuvvet çok daha yüksek olur, parçalar adamı




  • çogu yerde söylendiği gibi "önemli olan kaportanın sertliği degil, şasenin vuruş gücünü iyi bir şekilde emip,çarpışma siddetini yolcuya olabildigince minimum sekilde hissettirmesidir"işte reno bunu başaran markalardan birtanesi.
  • bakınız Robert Kubica ve Canada F1 GP'si.
    280 km/h ile duvara vuruyor,
    araç param parça ancak sürücü sağ.

    olay aracın sertliği değil, darbe emici özelliği.
    zaten yukarıda arkadaşlar detaylı açıklamışlar.
    (zaten konuyu açan da pişman olmuşsasına bir daha cevap yazmamış)
  • bişeye dikkatini çekerim arkadaşım reno tüm binek modelleriyle 5 yıldız almış bi markadır ve bu şuanda bi rekordur.ilk beş yıldız alan markadır bunada dikkatini çekerim.fransızlar beş yıldız konusunda kimden hırsızlık yapmışlar acaba merak ettim




  • yeni corolla sedanın benzinli baz fiyatı sanırım 35bin, dizeli 38 bin, tavan fiyatıda benzinli 45 bin dizeli 46bin.

    quote:

    Orjinalden alıntı: çılgın_26

    ya arkadaşlar şu konuya dikakt çekmek istiyorum dahga öncede konuşuldu ama bakın şimdi araçların %75 i plastik peki bu neden ban aşimdi maliyet ucuz olsun diye demeyin madem arabayı plastikten yapıp satacaksan benden neden 50 bin ytl istiyosun derim ..
    bu sadece reno deil tofaş hyundai ford peki ya insan hayatı bakın gecen 2 arac biri megan 2006 digeri ford focus 2006 ya tabiri caizse arabalar kagıt gibi yırtılmış tamponlar kaporta tavan araçlar hurdatya ayrılmış ya biz safmıyız plastiği teknoloji diye alıyoz o begenilmeyen dogan şahin toros hatta anadol bu günkü araçlardan daha güvenlikli biz tuketiciler neden uyanmıyoruz çok merak ediyorum bu gun japonlar full donanım araçlara + güvenlik olan megan yada focus ile aynı segment araçlara 35 milyar fiyat biçerken baz version reno ford bize neden 33 milyar fiyat sunuyo anlamıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 25 Ağustos 2007; 11:19:41 >




  • Darbenin gücünü azaltmak için arabaların dış kısımları dağılır.Bu formula 1 dede böyledir.Arabanın her yeri dağılır.Ama sadece sürücünün oturduğu bölge sağlam kalır.Euro N-cap te tesler 64 km hızla yapılıyor.Neden 64 çünkü sizin yaklaşık 90-100 km ile giderken kazadan hemen önce fren yaparak inebileceğiniz en düşük hız 64 km dir.
  • şuan araçların bir çoğu monokok gövdeden oluşmaktaddır kaza sırasınaraç parçalmak üzere tasarlanmışdır yani bu şu demek oluor araç size gelecek hasarı absorbe etmek için mümkün olduğunca aracın o enerji soğurması gerekir yain eğer araç hasar almaz ise içindeki sahışlar bez bebek gibi etrafa savrulur bu arada ülkemizde ne emniyet kemerine ilgi var nede araçların güvenlik ekipmanlarına bakım var çoğumuz görmüstür dikkatinizi çekeyim şu kamyonlar lambaları ve arka barları neredeyse arka tereleğe yapısık e ne alaka rabanın plastik olmaı ile günümüz arabaları aero dinamik yuzunden alçaktır o arkadaki kısıma zamk sürülmüş gibi yapısır vede malum kasası szn kafanıza girer ve yazıkki bu sırada kmr hiç bir işe yaramz yani bize wrc arabalrı lazım mecburmyuz ve bu nunla ilgili yönetmelik yok veya standat yurt dışında dorse ile aşaıa kadar düz bir çizgi vede iki sizin tabirinizle boru var orayaçarpması gerekmezmi bzde öyle deil arabanın altına cuup girior varan bir ikinci hiç birimiz kazasırasında panikden kurtalamayız aracı dank die gnlde kafakafaya yadayandan gömdürürz mümkün ise alabilecek en az hasarı almak önmli deilmidir nasılmı eğer çarmak zorunaysanız diek deil tüm bir gövde ile yani tüm arac kullanın direk bodoslama girersek elbek mefta oluruzyani sıyırtın tamamıyla gümlemeyin nasıl mümkün olacakki ihele istanbulda dieceksiniz takip mesafenizi koruyun içinizden eğer yolda çizgi var ise düzgün sanmıyorum ama sayın 88 89 90 die konu dışındamı ne ama o araba hasaalamzz isesiz hasar alırsınız




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.