Şimdi Ara

Hadis Mevzusunda Ne Düşünüyorsunuz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
380
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hadisleri kabul ediyor musunuz ?

    Hadislere bakış açınız nasıl ?



    Kendi adıma konuşmak gerekirse Mehmet Okuyan,Caner Taslaman,Emre Dorman gibi kişilerin görüşlerine katılıyorum.Mantıklı olanı söylüyorlar fakat diğer cemaatciler ellerindeki ekmek kapısından olmamak için bu insanlara ajan ,dinsiz,deist vs gibi yakıştırmalar yapıyor.Bu insanların nerde yanlış bir yorumunu gördünüz.



  • Kitap kodlarla dolu cahillere yardım etmek lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir hadisin doğru olması için kuran ile çelişmemesi gerekmektedir. Eğer bir hadis kuran ile çelişiyorsa zatdn yanlıştır. Ama kuran ile çekişmeyen aksına onu daha iyi anlamamıza yardımcı olan hadisler de var bunları doğru kabul edebiliriz ama yinede kaynağını iyi araştırmalıyız insanlar hadis uyduruyorlar çünkü ve buna hadis diyince dindar kesim bir karşılık vermiyor malesef bu durum karşısında uyanık olmamız gerekir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • şunu baştan anlamak gerekiyor

    beyin ameliyatını niye herkes yapamıyor. bırakın herkesi mesela bir ortopedi profu bile yapamıyor. niye? çünkü herşeyin bir uzmanlığı var.

    din ve siyaset herkesin uzmanlık alanı mı
    niye herkes bu iki mevzuda ahkam kesme hakkını kendinde görüyor.
    kuranda niye çelişki var
    hadisleri nasıl anlayacağız.

    bir meseleyi anlamanın yolu o meseleyi asıl kaynağından öğrenmekle olur.
    islamın ilk kaynağı kurandır.
    geri kalanlar kuranın terazisdinden geçirilir. ama kuranı da herkesin anlayamayacağını bilmek gerekiyor.
    anlamamak demek hiçbir şey çıkaramamak değilidr. insan istedikten sonra illaki bir şeyler anlar. ama doğru anlaşılması peygambere bağlıdır.

    bir ayeti en kolay anlamnın yolu hz muhammedin hayatını iyi anlamaktan geçer.

    şimdi sizin sorunuza gelelim

    bir üstteki cümlenin sağlaması hadisin gerçekliğini sahijliğini ortaya koyar.




  • söylediğin isimlerin mantıklı gelen yorumlarının sebebi doğru olması değil.
    öncekilerden daha fazla toplumu anlamaya ve ihtiyaçlarını akademik zeminde analiz etmeye yönelik gayretlerinin sonucu anti-hurafeci geçinmelerindendir.
    mehmet okuyan senden benden islamın ne olduğunu bedevinin kim olduğunu biliyor.
    fakat mesleğindeki geçmişi nedeniyle ve misyonu gereği çıkıp açık açık dile getiremez.
    taslaman ise zaten pozitivist görünen ama oryantalizmin dibine vurmuş yeni nesil islamik çabadır fakat boş çaba.
    özellikle karşısındakinin sadece doğrularına !! odaklanmayı aydınlanma ve alternatiflendirme gören gençler arasında sevilen biridir.
    siz bu adamların çıkıp yüreklerinden ne geldiyse onu söylediklerini düşünüyorsanız zaten inanın gereği olan inan ve sorgulamadan geçi icra ediyorsunuz.
    şimdi size 2 isminde plan proğrama rağmen gelen soruyla sıvayıp batırdığı bolca video atarımda onu siz youtube da bulabilirsiniz..

    cemaat kesimin onlara saldırması onları doğru yapmaz.
    bu pastayı üleşme savaşıdır insanlara doğruyu aktarma kavgası değil.

    hadis madis dediklerin ise
    bu hadisler nye çıktı nerden çıktı.
    allah din varda biz yok mu dedik.
    bunlar bir takım uydurma laflardır.
    görünen ateizm uzakta değildir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sething -- 29 Eylül 2018; 16:7:18 >




  • Zamanında peygamberimizin sözlerinin yazılmasını yasaklamış diye rivayet vardır.Büyük ihtimal bundan dolayı peygamber efendimizin vefatından yıllar sonra hadisler yazılmaya başlanmıştır.Bir rivayete görede hadislere uydurma sokulabilceği için veya akılları karıştırabileceği için peygamberimiz hayattayken yasaklamıştır.
    Bakın peygamberimizden size söylediklerimi doğrulayan birkaç hadis nakledeyim;
    “Peygamberlerden hiçbir peygamber yoktur ki, ona insanların iman etmek zorunda kaldığı mucizelerin bir benzeri verilmemiş olsun. Bana verilen mucize ise Allah`ın bana vahyettiği, Kur`ân`dır. Bunun için, Kıyamet günü peygamberlerin en çok ümmetlisi ben olacağımı umarım!” buyurmustur. (Ahmed b. Hanbel, Müsned, c. 2, s. 451, Buhârî, c. 6, s. 97, Müslim, c. 1, s. 134. )

    “Size bir emanet bırakıyorum: Allah’ın kitabı ki Allah’ın gökten yere uzanmış ipidir. Ona yapıştığınız taktirde asla sapmazsınız. Müslim, c. 2, s. 890, Buhari Hac İbn İshak, İbn Hişam, Sîre, c. 4, s. 251, Mâlik, Muvatta, c. 2, s. 899, Vâkidi, Megâzî, c. 3, s. 1103, Taberî, Târih, c. 3, s. 169, Zehebî, Megâzi, s. 589.

    “Talha b. Musarrif dediki ben, Abdullah b. Ebu evfa ya Hz. Peygamber bir vasiyette bulunmuşmuydu diye sordum, o da Allah’ın kitabını vasiyet ettiğini söyledi. ”(Buhari, Vasiye 1. Müslim, vasiye 16)

    Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi. Tirmizi, Es Sunen, K. İlm 11

    Ebu Saîdi`l-Hudrî (r. a) anlatıyor: “Resulullah (a. s) şöyle emrettiler: “Benden Kur`an dışında bir şey yazmayın. Kim, Kur`an`dan başka bir şey yazmış ise, onu imha etsin. ” [Müslim, Zühd 72)

    El-Muttalib İbnu Abdillah İbni Hantab (r. a) anlatıyor: “Zeyd İbnu Sâbit Muâviye `nin yanına girmişti. Mu`âviye ona bir hadisten sual etti. Zeyd de hadisi ona söyledi. Muâviye (orada hazır bulunan bir adama) hadisi yazmasını emretti. Zeyd müdahalede bulunarak Resulullah (a. s)hadislerinden hiçbir şey yazmamamızı emretmişti” dedi. [Ebu Dâvud, İlm 3, (3647). ]

    Biz hadis yazarken Hz. Peygamber yanımıza geldi ve “Yazdığınız şey nedir? ” dedi. “Senden işittiğimiz hadisler” dedik. Hz. Peygamber: “Allah’ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? Sizden evvelki milletler Allah’ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan çıktılar. ”El Hatib, Takyid 33

    Hadisler Kur’an gibi dinin kaynağı olsaydı ve Peygamber hadisleri yazdırmayıp, unutulmaya mahkum etseydi dini eksik tebliğ etmiş olmaz mıydı? Hadisler dinin asli kaynağı, lüzumlu bir parçası ise nasıl olur da Resulullah döneminde yazılmak yoluyla muhafaza edilmezler?


    Ey insanlar ateş tutuşturuldu ve karanlık gecenin parçaları gibi fitneler yakınlaştı. Allah’a yemin ederim ki aleyhimde tutunacak bir şeyiniz yoktur; Kur’an’ın helal kıldıkları dışında bir şeyi helal kılmadım. Kur’an’ın haram kıldıkları dışındakileri de haram kılmadım. (İbni Hişam Siret 4 /332


    “Allah’ın kitabında helal kıldığı helal, haram kıldığı haramdır. Hakkında sustuğu ise serbesttir. Allah’ın serbest bıraktıklarını kabul edin ve bilin ki Allah hiçbir şeyi unutucu değildir”. Ebu Davud K. Etime 39/Tırmizi K. Libas 6 İbni Mace K. Etime 60/ El-Müracaat sayfa 20

    4 halife dönemi (Hz. Ebubekir, Hz. Ömer, Hz. Osman, Hz. Ali) 30 yıl sürmüştür. Bu dönemde ne bir mezhep oluşturulmuştur, ne de Kur’an dışında bir hadis kitabı yazılmıştır. Öyleyse 4 Halife’den sonraki Melikler’in idare ve gözetiminde oluşturulan mezhepleri ve yazılan hadis kitaplarını doğruluklarını Kur’an’la yüzleştirip sorgulatmamız gerekmezmi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrecan1923

    Zamanında peygamberimizin sözlerinin yazılmasını yasaklamış diye rivayet vardır.Büyük ihtimal bundan dolayı peygamber efendimizin vefatından yıllar sonra hadisler yazılmaya başlanmıştır.Bir rivayete görede hadislere uydurma sokulabilceği için veya akılları karıştırabileceği için peygamberimiz hayattayken yasaklamıştır.
    Bakın peygamberimizden size söylediklerimi doğrulayan birkaç hadis nakledeyim;
    “Peygamberlerden hiçbir peygamber yoktur ki, ona insanların iman etmek zorunda kaldığı mucizelerin bir benzeri verilmemiş olsun. Bana verilen mucize ise Allah`ın bana vahyettiği, Kur`ân`dır. Bunun için, Kıyamet günü peygamberlerin en çok ümmetlisi ben olacağımı umarım!” buyurmustur. (Ahmed b. Hanbel, Müsned, c. 2, s. 451, Buhârî, c. 6, s. 97, Müslim, c. 1, s. 134. )

    “Size bir emanet bırakıyorum: Allah’ın kitabı ki Allah’ın gökten yere uzanmış ipidir. Ona yapıştığınız taktirde asla sapmazsınız. Müslim, c. 2, s. 890, Buhari Hac İbn İshak, İbn Hişam, Sîre, c. 4, s. 251, Mâlik, Muvatta, c. 2, s. 899, Vâkidi, Megâzî, c. 3, s. 1103, Taberî, Târih, c. 3, s. 169, Zehebî, Megâzi, s. 589.

    “Talha b. Musarrif dediki ben, Abdullah b. Ebu evfa ya Hz. Peygamber bir vasiyette bulunmuşmuydu diye sordum, o da Allah’ın kitabını vasiyet ettiğini söyledi. ”(Buhari, Vasiye 1. Müslim, vasiye 16)

    Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi. Tirmizi, Es Sunen, K. İlm 11

    Ebu Saîdi`l-Hudrî (r. a) anlatıyor: “Resulullah (a. s) şöyle emrettiler: “Benden Kur`an dışında bir şey yazmayın. Kim, Kur`an`dan başka bir şey yazmış ise, onu imha etsin. ” [Müslim, Zühd 72)

    El-Muttalib İbnu Abdillah İbni Hantab (r. a) anlatıyor: “Zeyd İbnu Sâbit Muâviye `nin yanına girmişti. Mu`âviye ona bir hadisten sual etti. Zeyd de hadisi ona söyledi. Muâviye (orada hazır bulunan bir adama) hadisi yazmasını emretti. Zeyd müdahalede bulunarak Resulullah (a. s)hadislerinden hiçbir şey yazmamamızı emretmişti” dedi. [Ebu Dâvud, İlm 3, (3647). ]

    Biz hadis yazarken Hz. Peygamber yanımıza geldi ve “Yazdığınız şey nedir? ” dedi. “Senden işittiğimiz hadisler” dedik. Hz. Peygamber: “Allah’ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? Sizden evvelki milletler Allah’ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan çıktılar. ”El Hatib, Takyid 33

    Hadisler Kur’an gibi dinin kaynağı olsaydı ve Peygamber hadisleri yazdırmayıp, unutulmaya mahkum etseydi dini eksik tebliğ etmiş olmaz mıydı? Hadisler dinin asli kaynağı, lüzumlu bir parçası ise nasıl olur da Resulullah döneminde yazılmak yoluyla muhafaza edilmezler?


    Ey insanlar ateş tutuşturuldu ve karanlık gecenin parçaları gibi fitneler yakınlaştı. Allah’a yemin ederim ki aleyhimde tutunacak bir şeyiniz yoktur; Kur’an’ın helal kıldıkları dışında bir şeyi helal kılmadım. Kur’an’ın haram kıldıkları dışındakileri de haram kılmadım. (İbni Hişam Siret 4 /332


    “Allah’ın kitabında helal kıldığı helal, haram kıldığı haramdır. Hakkında sustuğu ise serbesttir. Allah’ın serbest bıraktıklarını kabul edin ve bilin ki Allah hiçbir şeyi unutucu değildir”. Ebu Davud K. Etime 39/Tırmizi K. Libas 6 İbni Mace K. Etime 60/ El-Müracaat sayfa 20

    4 halife dönemi (Hz. Ebubekir, Hz. Ömer, Hz. Osman, Hz. Ali) 30 yıl sürmüştür. Bu dönemde ne bir mezhep oluşturulmuştur, ne de Kur’an dışında bir hadis kitabı yazılmıştır. Öyleyse 4 Halife’den sonraki Melikler’in idare ve gözetiminde oluşturulan mezhepleri ve yazılan hadis kitaplarını doğruluklarını Kur’an’la yüzleştirip sorgulatmamız gerekmezmi?
    İlginç,güzel savunma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Zamanında peygamberimizin sözlerinin yazılmasını yasaklamış diye rivayet vardır.Büyük ihtimal bundan dolayı peygamber efendimizin vefatından yıllar sonra hadisler yazılmaya başlanmıştır.

    yeni mhmt olma yolunda hızla ilerliyorsun..
  • Bana göre İslamın tek kaynağı Kur'andır.Ama demek istediğini anlayamadım.
  • mhmt042 M kullanıcısına yanıt
    Zira ayetlerde apaçık olma ilkesi var

    Zuhruf 3
    Hacc 16
    Yusuf 2
    ayet meallerini yazmayacağım netten bulabilirsin.

    Tıp fakültesi 1.sınıf öğrencisine artık beyin ameliyatı yapabilirsin denmiyor. Bir şeyi okuyabiliyorsan okuduğunu anlamak uzmanlık alanı değildir ayrıca (arapça bilmeyenler için de çeviriler var)
  • lawbreaker kullanıcısına yanıt
    ayette geçen müteşabih ve muhkem kavramları da var

    peygamber size ne veririse alın, neyden men ederse terk edin ayeti de var

    hangi ayetler olduğunu yazmayacağım netten bulabilirsin

    peygamber içlerindeyken dahi ayeti yanlış anlayanlar olmuş. peygamber düzeltmiş. ondan sonra gelen peygamber varisleri düzeltmiş, düzeltmeye çalışmış. hz ali'yi şehid eden ibni mülcem neredyse 7/24 kuran okuyormuş. bu nasıl anlamak diye düşünmek gerekmiyor mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    ayette geçen müteşabih ve muhkem kavramları da var

    peygamber size ne veririse alın, neyden men ederse terk edin ayeti de var

    hangi ayetler olduğunu yazmayacağım netten bulabilirsin

    peygamber içlerindeyken dahi ayeti yanlış anlayanlar olmuş. peygamber düzeltmiş. ondan sonra gelen peygamber varisleri düzeltmiş, düzeltmeye çalışmış. hz ali'yi şehid eden ibni mülcem neredyse 7/24 kuran okuyormuş. bu nasıl anlamak diye düşünmek gerekmiyor mu
    e o zaman nasıl apaçık oluyor ? olmadığını kendin söylüyorsun.
    bence tekrar bir düşün bu yazdığını zira islamda tek bir ayeti bile reddedemezsin. Yani peygamber çevresi veya tefsirciler tarafından açıklanmaya ihtiyacı var herkes (akli melekeleri yerinde olan idrak sahibi elbette) anlayamaz uzmanlık gerektirir demek dinen sakıncalı bir yaklaşım bence




  • lawbreaker kullanıcısına yanıt
    tek bir ayeti reddetmem. gerek de yok.

    sorun şurada kurandan bir yorum çıkarılacaksa ilgili ayetler tümden incelenir. hangi ayet hangi mevzuda indirilmiş irdelenir. yorum yapılacak meseleye en yakın ayet baz alınır ama diğer ayetler yokmuş gibi davranılmaz.

    olaya sadece kuran olarak bakmadan düşün. hangi cümle olursa olsun bir cümle her insana farklı şeyler anlatır. tarihte hangi olay olursa olsun her insana farklı şeyler hatırlatır. düz mantığın doğru olduğu yerler vardır ama yanlış olanı da vardır.

    ayeti herkes anlar ama doğru da anlayabilir yanlış da anlayabilir. bunun için peygamber var. hayatı var varisleri var.
  • Bikere hadisler Kur'anın açıklaması veya tefsiri felan değildir.Peygamberimizinde Kur'an ile alakalı bir tefsir yazmamamıştır neden çünkü büyük ihtimal Kur'an zaten kendisinin açıklayıcı ve apaçık olduğunu biliyor ki tefsir yazmamamıştır.
    Sorum şu madem hadisler Kur'anın açıklaması da neden hadislerin yazılması yasaklandı?

    Alın hadiside veriyim;
    "Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi."Tirmizi, Es Sunen, K. İlm 11

    Bir sorum daha peki neden kendi tefsir yazmamıştır ümmeti için?

    Nedeni peygamberimizde biliyor Kur'anın apaçık olduğunu herkesin anlayabileceğini

    Bahsettiğiniz HAŞR Suresi 7. Ayet galiba
    Orda anlatılmak istenen şudur;
    Allah fethedilen şehir halkından alınan "fey"in Allah'ın Peygamberinin, O'na yakınlığı olanların, yetimlerin, yolcuların ve fakirlerin olduğunu açıklıyor. Zenginlere verilmemesi gerekiyor. Resûlün verdiğini almak, nehyettiği şeyi ise yapmamak ve Allah'a karşı takva sahibi olmak emrolunuyor.

    Ayetin Meali Şudur;
    "Allah’ın o şehir halkının (malından), resûlüne fey olarak verdiği şey (savaşsız elde edilen ganimet), artık Allah’ın, resûlünün (peygamberinin), ona yakınlığı olanların, yetimlerin ve yoksulların ve yolcularındır. (Bu) içinizden zengin olanların arasında elden ele dolaşan bir mal (servet) olmaması içindir. Ve resûl, size ne verdiyse o zaman onu alın. Ve o, sizi neden nehyetti ise o taktirde ondan vazgeçin. Allah’a karşı takva sahibi olun. Muhakkak ki Allah, ikabı (azabı) şiddetli olandır." HAŞR:7

    Kur'anı her düşünen insan ve akıllı insan anlar.
    Mesela bazen derler Kur'anda kafirleri veya müşrikleri öldürün ayeti geçer öyle bir ayetle karşılaşınca yine Kur'an kendisi yorumlamaktadır nasıl peki? şöyle ya ayeti tam bir şekilde cımbızlamadan okuyup anlaşılır yada ondan birkaç ayet öncesi okunur o zaman anlaşılır yada ondan sonraki ayetlere bakılarak anlaşılır bir meselenin veya olayın (savaşın) olcağı veya olduğundan bahsedildiğini anlar.Böylece nuzül sebebinede gerek kalmaz.Benim bakış açım budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    tek bir ayeti reddetmem. gerek de yok.

    sorun şurada kurandan bir yorum çıkarılacaksa ilgili ayetler tümden incelenir. hangi ayet hangi mevzuda indirilmiş irdelenir. yorum yapılacak meseleye en yakın ayet baz alınır ama diğer ayetler yokmuş gibi davranılmaz.

    olaya sadece kuran olarak bakmadan düşün. hangi cümle olursa olsun bir cümle her insana farklı şeyler anlatır. tarihte hangi olay olursa olsun her insana farklı şeyler hatırlatır. düz mantığın doğru olduğu yerler vardır ama yanlış olanı da vardır.

    ayeti herkes anlar ama doğru da anlayabilir yanlış da anlayabilir. bunun için peygamber var. hayatı var varisleri var.

    Bro Allah peygamberimize yakın çevrede olan olaylara göre mi indiriyor kuranı ozaman her mahalleye ayrı kitap insin bu nasıl evrensel kitap oluyor ozaman. Açıkça anlaşılır bir şekilde yazıldığı söyleniyor niye bukadar irdeliyorsun anlamadımki.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Asus gl702 kullanıcısına yanıt
    her yaşayan farklı bir hayat mı yaşıyor sanıyorsun
    tarih tekerrürden ibaret lafını da mı duymadın

    şimdi yaşadığın hayatı bir başkası yaşamamış gibi düşünürsen tabi ki her zamana her ferde ayrı kitap istersin. bu kadar bilinçsiz bir hayatta her baktığından yanlış şeyler görmen muhtemel olur. bakış açını genişlet bro
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    her yaşayan farklı bir hayat mı yaşıyor sanıyorsun
    tarih tekerrürden ibaret lafını da mı duymadın

    şimdi yaşadığın hayatı bir başkası yaşamamış gibi düşünürsen tabi ki her zamana her ferde ayrı kitap istersin. bu kadar bilinçsiz bir hayatta her baktığından yanlış şeyler görmen muhtemel olur. bakış açını genişlet bro
    Mesela farklı zamanı bırakalım o zamanlarda başka kıtalarda da kız çocuklarını vs. diri diri gömerler miymiş? Nasıl aynı şeyler her yerde oluyor anlamadım ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asus gl702 kullanıcısına yanıt
    arabistan da dahi tüm kız çocukları gömülmüyordu ki
    ne kadar da dar bir bakış açısı arkadaşım
    gömme hadisesi en çirkini .....
    mesela köle olarak satılanlar var
    roma da yok muydu vardı

    örnekler sürer gider

    yazma niyetinde olan insan az biraz okur da öyle yazar.
    yazdığı yer modern kahnehane olsa bile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    arabistan da dahi tüm kız çocukları gömülmüyordu ki
    ne kadar da dar bir bakış açısı arkadaşım
    gömme hadisesi en çirkini .....
    mesela köle olarak satılanlar var
    roma da yok muydu vardı

    örnekler sürer gider

    yazma niyetinde olan insan az biraz okur da öyle yazar.
    yazdığı yer modern kahnehane olsa bile

    Ozaman sen geniş açılı görüşünle tahmini % kaçının canlı olarak gömüldüğünü söyle.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.