Herkez hız ölüm diyor bu aracına göre hız ölümdür demekte fayda var araç var at arabası var onun hızıda aynı olsa olur mu Siz ferariye diyorsunuz ki 30 km/hız git, adamın sınırı güvenli olarak tahmin ediceğimiz en az 200km/hız yani yavas kavramı her araç için ayrıdır, adamlar 200 km/hızda fren mesafesi 18 mt, bizim 100 km/hızla gittiğimiz fren mesafesi 15 mt, yani kafadan hesap yapsam bile kagıt üzerinde eziyor hıza uygun olan araç her araçla hız yapılmaz ama yapılan araçlada hız yapılır
quote:
Orijinalden alıntı: Melihdk
Herkez hız ölüm diyor bu aracına göre hız ölümdür demekte fayda var araç var at arabası var onun hızıda aynı olsa olur mu Siz ferariye diyorsunuz ki 30 km/hız git, adamın sınırı güvenli olarak tahmin ediceğimiz en az 200km/hız yani yavas kavramı her araç için ayrıdır, adamlar 200 km/hızda fren mesafesi 18 mt, bizim 100 km/hızla gittiğimiz fren mesafesi 15 mt, yani kafadan hesap yapsam bile kagıt üzerinde eziyor hıza uygun olan araç her araçla hız yapılmaz ama yapılan araçlada hız yapılır
200km hızda fren mesafesi 18 metre mi? Şaka yapıyorsunuz sanırım..
quote:
Orijinalden alıntı: Melihdk
Herkez hız ölüm diyor bu aracına göre hız ölümdür demekte fayda var araç var at arabası var onun hızıda aynı olsa olur mu Siz ferariye diyorsunuz ki 30 km/hız git, adamın sınırı güvenli olarak tahmin ediceğimiz en az 200km/hız yani yavas kavramı her araç için ayrıdır, adamlar 200 km/hızda fren mesafesi 18 mt, bizim 100 km/hızla gittiğimiz fren mesafesi 15 mt, yani kafadan hesap yapsam bile kagıt üzerinde eziyor hıza uygun olan araç her araçla hız yapılmaz ama yapılan araçlada hız yapılır
Herkez hız ölüm diyor bu aracına göre hız ölümdür demekte fayda var araç var at arabası var onun hızıda aynı olsa olur mu Siz ferariye diyorsunuz ki 30 km/hız git, adamın sınırı güvenli olarak tahmin ediceğimiz en az 200km/hız yani yavas kavramı her araç için ayrıdır, adamlar 200 km/hızda fren mesafesi 18 mt, bizim 100 km/hızla gittiğimiz fren mesafesi 15 mt, yani kafadan hesap yapsam bile kagıt üzerinde eziyor hıza uygun olan araç her araçla hız yapılmaz ama yapılan araçlada hız yapılır
Zaten örnek verdim gerçek bilgiler değil ama fark açısından araştırın hangi araçta ne varmış seramik fren ile torna fren arasındaki farkıda göreceksiniz aksini idaaa eden varsa gelin kanıtlayın
Otomobil fren sistemlerinde kullanılan seramik diskler frenleme sırasında yüksek ve sabit bir sürtünme düzeyi sağlar. Disk frenler sayesinde frenlemede ısı sorunu kalmaz ve hem fren mesafesi azalır hem de fren gücünde ısınmadan kaynaklanan azalma olmaz. Karbon seramik fren diskleri geleceğin otomobil fren teknolojisi açısından çok önemli bir yere sahiptir. Formula 1 araçlarında da kullanılan seramik diskler 1999 yılında Porsche trafından geliştirildi. PCCB (Porsche Ceramik Composit Brake) adıyla anılan sistem yüksek performanslı lüks otomobillerde kullanılmaktadır. Seramik disklerin özellikleri şunlardır: Daha çabuk soğur. Yüksek ısıya dayanıklıdır. Toz tutmaz, normal frenlerden daha az ve açık renkte toz üretir. Bu nedenle toz tekerleklere ve disklere yapışmaz. Fren sesini azaltır. Konforlu bir sürüş hissi verir. Daha güçlü frenleme sağlar. Duruş mesafesini kısaltır. Aracın kontrolünü kolaylaştırır. Normal disklere göre %50 daha hafiftir. Normal disklere göre 4 kat daha dayanıklıdır. Islak kuru tüm yol koşullarında daha dayanıklı ve performanslı frenleme sağlar. 16000 C sıcaklığa kadar dayanıklıdır. Balatalar suyu emmediği için ıslak yollarda son derece güvenlidir. Seramik disklerin dezavantajı pahalı ve az bulunan bir sistem olmasıdır.
Yeter mi bu kadar fark :=) Söze gerek yok parayı basan hız yapar güvenli şekilde öylemiş böylemiş diyemeyiz
Şimdi bizdede mercedes-vito var bastıkça gidiyor araç... bastıgımızdada basıyoruz sorun degil yakıt bizdemi apaçi olduk ? kaç kişiye plaka okuttugumuzu bilirim
quote:
Orijinalden alıntı: Melihdk
Herkez hız ölüm diyor bu aracına göre hız ölümdür demekte fayda var araç var at arabası var onun hızıda aynı olsa olur mu Siz ferariye diyorsunuz ki 30 km/hız git, adamın sınırı güvenli olarak tahmin ediceğimiz en az 200km/hız yani yavas kavramı her araç için ayrıdır, adamlar 200 km/hızda fren mesafesi 18 mt, bizim 100 km/hızla gittiğimiz fren mesafesi 15 mt, yani kafadan hesap yapsam bile kagıt üzerinde eziyor hıza uygun olan araç her araçla hız yapılmaz ama yapılan araçlada hız yapılır
Ne kafadan hesabı ne 15 mtsi?
quote:
Orijinalden alıntı: Avatar:TheLastAirbender
Şimdi bizdede mercedes-vito var bastıkça gidiyor araç... bastıgımızdada basıyoruz sorun degil yakıt bizdemi apaçi olduk ? kaç kişiye plaka okuttugumuzu bilirim
Adamım bunu burada demeyecektin
quote:
Orijinalden alıntı: JasoNBuraK
quote:
Orijinalden alıntı: Melihdk
Herkez hız ölüm diyor bu aracına göre hız ölümdür demekte fayda var araç var at arabası var onun hızıda aynı olsa olur mu Siz ferariye diyorsunuz ki 30 km/hız git, adamın sınırı güvenli olarak tahmin ediceğimiz en az 200km/hız yani yavas kavramı her araç için ayrıdır, adamlar 200 km/hızda fren mesafesi 18 mt, bizim 100 km/hızla gittiğimiz fren mesafesi 15 mt, yani kafadan hesap yapsam bile kagıt üzerinde eziyor hıza uygun olan araç her araçla hız yapılmaz ama yapılan araçlada hız yapılır
Ne kafadan hesabı ne 15 mtsi?
Arkadaşım onu mu çözemedin tamam sana birsey demiyorum vallahi anlamamak için mi yapıyorsunuz anlayıpta anlamıyormusun onu çözemiyorum, bosver sen anlama aklısın o kadar dediklerimi geri alıyorum sizin araçlarının daha iyi devam edin böyle
100 km hızla 50 metreden aşağı duran araba sanmıyorum varmıdır?
quote:
Orijinalden alıntı: _Mysterious_
100 km hızla 50 metreden aşağı duran araba sanmıyorum varmıdır?
Güncel araçlar 40m civarında duruyor. Mevzubahis Connect'inki dahi 44 metre..
quote:
Orijinalden alıntı: bal974
quote:
Orijinalden alıntı: aoe_
quote:
Orijinalden alıntı: bal974
Arkadaşlar, ben de bazen hafif ticari kullanıyorum, şirkete bir tane combo aldım, bagaj hacmi geretiğinde biniyorum. Bu araçları hızlı ve deli gibi kullananların, makas atanların cesaretine hayranım. Bazıları bu hafif ticari araçların limitlerini zorlamayı çok seviyorlar.
aracınızın modelini öğrenebilir miyim mahsuru yoksa. combo sahiplerinden pek alışılmamış bir yorumda bu o yüzden merak ettim.
2006 City plus + sport paket
Eğer kartal, vs veya diğer hafif ticarilerden eski doblo, eski kangoo'dn inip comboys binerseniz iyi görünebilir. Ama bu araçların amacı konforlu bir şekilde yük taşımak, Makas ve yüksek hız için beni tedirgin eden araçlar Limitlerini zorlamamak lazım ve yollarda zorlayanlar epey çok
eski aracımız fiat marea idi. kullanımı çok rahattı ve fiat değil bu araç diyordum. çok seviyordum sürüş zevki yönüyle. ford fusion, mercedes vito, fiat fiorino, tofaş doğan, şahin, honda civic, ford transit pick-up ve opel combo yu aktif olarak kullanırım. daha yakınlarımın sahip olduğu ve kullandığım bir dünya araç var ancak bunlar en aktif kullandığım araçlar. içlerinde en çok güven veren vitodur. gidişiylede duruşuylada araçtır yani. en güvensiz gelenler doğan ve şahindir. hız yapmam zaten bu arabalarımızla. ancak combo bana göre fiorino, fusion ve civicten daha güvenli geliyor. deli gibi kullanmıyorum aracımı. kardeşim hastalandığında hastahaneye giderken zorlamıştım ancak bana bu yüksekliğe rağmen hiç güvensizlik yaşatmadı. geçenlerde istanbuldan geldim otobanda 140-160 gitmeme rağmen yine hiç tereddütsüz geldim. viraj konusunda caddy zayıftı mesela ancak combo bana güvensizlik veren bir araç değil. civic lastik ve rot balans yüzünden güvensizlik veriyor olabilir. ama yeni ticarilere gerçekten hayranım. böyle tepki vermeniz beni şaşırttı desem yeridir ancak eski modellerde esp gibi güvenlik donanımları varmıdır bilmiyorum. araç 2010 model. ve saydığım araçların arasında güvenle gittiğim ve durduğum araçlar vito ve combodur.
quote:
Orijinalden alıntı: aoe_
quote:
Orijinalden alıntı: bal974
quote:
Orijinalden alıntı: aoe_
quote:
Orijinalden alıntı: bal974
Arkadaşlar, ben de bazen hafif ticari kullanıyorum, şirkete bir tane combo aldım, bagaj hacmi geretiğinde biniyorum. Bu araçları hızlı ve deli gibi kullananların, makas atanların cesaretine hayranım. Bazıları bu hafif ticari araçların limitlerini zorlamayı çok seviyorlar.
aracınızın modelini öğrenebilir miyim mahsuru yoksa. combo sahiplerinden pek alışılmamış bir yorumda bu o yüzden merak ettim.
2006 City plus + sport paket
Eğer kartal, vs veya diğer hafif ticarilerden eski doblo, eski kangoo'dn inip comboys binerseniz iyi görünebilir. Ama bu araçların amacı konforlu bir şekilde yük taşımak, Makas ve yüksek hız için beni tedirgin eden araçlar Limitlerini zorlamamak lazım ve yollarda zorlayanlar epey çok
eski aracımız fiat marea idi. kullanımı çok rahattı ve fiat değil bu araç diyordum. çok seviyordum sürüş zevki yönüyle. ford fusion, mercedes vito, fiat fiorino, tofaş doğan, şahin, honda civic, ford transit pick-up ve opel combo yu aktif olarak kullanırım. daha yakınlarımın sahip olduğu ve kullandığım bir dünya araç var ancak bunlar en aktif kullandığım araçlar. içlerinde en çok güven veren vitodur. gidişiylede duruşuylada araçtır yani. en güvensiz gelenler doğan ve şahindir. hız yapmam zaten bu arabalarımızla. ancak combo bana göre fiorino, fusion ve civicten daha güvenli geliyor. deli gibi kullanmıyorum aracımı. kardeşim hastalandığında hastahaneye giderken zorlamıştım ancak bana bu yüksekliğe rağmen hiç güvensizlik yaşatmadı. geçenlerde istanbuldan geldim otobanda 140-160 gitmeme rağmen yine hiç tereddütsüz geldim. viraj konusunda caddy zayıftı mesela ancak combo bana güvensizlik veren bir araç değil. civic lastik ve rot balans yüzünden güvensizlik veriyor olabilir. ama yeni ticarilere gerçekten hayranım. böyle tepki vermeniz beni şaşırttı desem yeridir ancak eski modellerde esp gibi güvenlik donanımları varmıdır bilmiyorum. araç 2010 model. ve saydığım araçların arasında güvenle gittiğim ve durduğum araçlar vito ve combodur.
Benim güvenememem benden de kaynaklanıyor olabilir.
Diğer aktif kullandığım araçlar Volvo S80 T6 ve Honda Accord 3.0 V6.
Geçmişe doğru syarsam 1992 yılına kadar gidersem Eski araçlarım sırasıyla BMW 320i, Rover 620Si, Fiat Tipo 2.0ie 16V, Fiat Tipo 1.6s, Renault Spring, Ford Taunus 2.0 GLS. Bu arada 1995 yılında sıfır aldığım Spring hala bende. Şirkette eşek niyetine biniyoruz.
Combo'nun yol tutuşu Taunus, Spring ve Tipo S'e göre kesinlikle iyi. Tartışılmaz bile. Rover'ın konforlu amortisor sistemine göre virajlarda daha fazla güven verebilir. Rover yüksek hızlarda otoban sürüşlerinde çok rahattı.
Şu anda aktif olarak binek araçlarım Volvo ve Honda'ya binerken alıştığım için bana güvensiz geliyor da olabilir. Bu arada bu araçlarda da ESP yok. Ama gençliğimden kalan bir alışkanlıkla araçları limitlerinden çıkarmadan kullanmayı bilirim. ESP olsa daha iyi olurdu ama şimdiye kadar ESP'nin eksikliğini hissetmedim, umarım da gerekmez.
Bu arada Combo geniş yan yüzeyleri yüzünden yan rüzgarlardan etkileniyor. 120 üstünde beni tedirgin ediyor.
Ayrıca mantığım da bu araçların yük taşıma amaçlı olarak imal edildiğinin unutulmaması gerektiğini söylüyor.
Yaş oldu 37, yaşlanıyorum belki de, eskisi kadar cesur değilim. Bunun da etkisi vardır. :))
kullandığınız araçlar comboya göre fazla lüks. bence sebebi budur. esp çok etkili güven konusunda. bunu aynı kasa ticarileri kullanınca çok iyi anladım. bende aracımın limitlerini pek zorlamam. yaş 22 ancak kanımızın kaynadığı zamanlar olmuyor değil. combo özellikle yük atıldığında müthiş frenleme yapıyor. belkide bu güven veriyor bana.