Şimdi Ara

HAFİF TİCARİ SEVİYORUM ÇÜNKÜ.... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
0
Favori
2.937
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Sevmediğim yönü;

    Ruhsatta ticari olduğundan her yıl muayene ve hız sınrı olayı(10 Bin km'den fazla uzun yol yaptım ceza yemedim)

    Her yıl muayene ve potansiyel hız aşımı cezası bütçeye +yük getirebiliyor buraya kadar sevmiyorum

    işte filmin koptuğu nokta burası;

    İmzamdaki araç 2.0 motor 141 hp,dizel,otomatik

    Eğer bu araç binek olsaydı 40 Bin Tl'ye alamazdım asla

    Daha da önemlisi eğer bu araç binek geçseydi yıllık vergisi 2 Bin Tl den fazla olacaktı

    Ticari olduğu için vergiden yarı yarıya muafım

    Zararı geçtim kara dönüyorum

    Tüm yarışmacı arkadaşlara başarılar diliyorum



    yıllık muayene ücreti nedir?...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Sevmediğim yönü;

    Ruhsatta ticari olduğundan her yıl muayene ve hız sınrı olayı(10 Bin km'den fazla uzun yol yaptım ceza yemedim)

    Her yıl muayene ve potansiyel hız aşımı cezası bütçeye +yük getirebiliyor buraya kadar sevmiyorum

    işte filmin koptuğu nokta burası;

    İmzamdaki araç 2.0 motor 141 hp,dizel,otomatik

    Eğer bu araç binek olsaydı 40 Bin Tl'ye alamazdım asla

    Daha da önemlisi eğer bu araç binek geçseydi yıllık vergisi 2 Bin Tl den fazla olacaktı

    Ticari olduğu için vergiden yarı yarıya muafım

    Zararı geçtim kara dönüyorum

    Tüm yarışmacı arkadaşlara başarılar diliyorum



    yıllık muayene ücreti nedir?...




    130 TL küsürat tam hatırlayamadım şimdi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Sevmediğim yönü;

    Ruhsatta ticari olduğundan her yıl muayene ve hız sınrı olayı(10 Bin km'den fazla uzun yol yaptım ceza yemedim)

    Her yıl muayene ve potansiyel hız aşımı cezası bütçeye +yük getirebiliyor buraya kadar sevmiyorum

    işte filmin koptuğu nokta burası;

    İmzamdaki araç 2.0 motor 141 hp,dizel,otomatik

    Eğer bu araç binek olsaydı 40 Bin Tl'ye alamazdım asla

    Daha da önemlisi eğer bu araç binek geçseydi yıllık vergisi 2 Bin Tl den fazla olacaktı

    Ticari olduğu için vergiden yarı yarıya muafım

    Zararı geçtim kara dönüyorum

    Tüm yarışmacı arkadaşlara başarılar diliyorum



    bildiğiniz gibi hususi kullanımdaki araç sürücüleri için alkol sınırı 0.50, ticari araç sürücüleri ise 0.... 0.1 ile bile aracı bağlayıp ehliyetlerine el koyuyorlar. geçen gün radyodaki bir haber programında buna değindiler hususi amaçla ticari araç kullanan insanların başına böyle olaylar gelmiş. davalar şu anda yargıtaydaymış.hatta sizin gibi aracı ailesi için kullanan birisi telefonla bağlandı ailesiyle akşam çevirmeye girmiş ruhsatta ticari yazdığı için adamın ehliyetine el koymuşlar.( 0.25 promille) ben alkollü araç kullanmam ama bu konuyu merak etmek bilginiz var mı bu konuda???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Sevmediğim yönü;

    Ruhsatta ticari olduğundan her yıl muayene ve hız sınrı olayı(10 Bin km'den fazla uzun yol yaptım ceza yemedim)

    Her yıl muayene ve potansiyel hız aşımı cezası bütçeye +yük getirebiliyor buraya kadar sevmiyorum

    işte filmin koptuğu nokta burası;

    İmzamdaki araç 2.0 motor 141 hp,dizel,otomatik

    Eğer bu araç binek olsaydı 40 Bin Tl'ye alamazdım asla

    Daha da önemlisi eğer bu araç binek geçseydi yıllık vergisi 2 Bin Tl den fazla olacaktı

    Ticari olduğu için vergiden yarı yarıya muafım

    Zararı geçtim kara dönüyorum

    Tüm yarışmacı arkadaşlara başarılar diliyorum



    bildiğiniz gibi hususi kullanımdaki araç sürücüleri için alkol sınırı 0.50, ticari araç sürücüleri ise 0.... 0.1 ile bile aracı bağlayıp ehliyetlerine el koyuyorlar. geçen gün radyodaki bir haber programında buna değindiler hususi amaçla ticari araç kullanan insanların başına böyle olaylar gelmiş. davalar şu anda yargıtaydaymış.hatta sizin gibi aracı ailesi için kullanan birisi telefonla bağlandı ailesiyle akşam çevirmeye girmiş ruhsatta ticari yazdığı için adamın ehliyetine el koymuşlar.( 0.25 promille) ben alkollü araç kullanmam ama bu konuyu merak etmek bilginiz var mı bu konuda???

    Vallahi değil ben alkolü ve sigarayı yaklaşık 26 yıl önce bıraktığım için hiç ilgilendiğim bir konu değil bilgim yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CCeVViKK

    Bazı ticari araç sürücülerinden nefret ediyorum çünkü altındaki ticariyi (doblo-connect-kangoo)
    ferrari niyetine kullanıyorlar

    Ben öyle hareket yapan hafif ticarilerle oynuyorum..Tork'u bulunca uçuyorum zannediyorlar ama belli devirlerde sonrası hüsran.
    Tabiki burda lafım hafif tirari kullanan kişilere değil tabiri caizse maganda gibi araç kullananlara.
  • Çünkü,

    -1.8 motorlu bir araca biniyorum ve yıllık ödediğim vergi 768TL, bu hacimde motora sahip binek bir aracın vergisi ilk üç yıl 1.352TL, ancak 7. senede 768TL'nin altına iniyor ki, o zaman da ben hafif ticarimle bir alt dilime geçiyorum; 480TL, her şekilde karlı
    -İç hacmi neredeyse bir oda genişliğinde, araç içi çok ferah, inip binerken ikibüklüm olmanıza gerek yok
    -Alırken KDV iadesi alma(5-6 bin TL yararı oldu)
    -Her masrafının vergi iadesi
    -Tatmin edici performans
    -Yol tutuşu çoğu binekten iyi, yüksek hızlarda dahi savrulma yok güven veriyor
    -Altı yüksek, her yere girmenize imkan tanıyor
    -Alırken dizel motor için 5-10 bin TL fark ödemenize gerek olmaması
    -Parça ve servis bakım fiyatlarının binek araçlara nazaran çok daha uygun olması
    -Hiçbir binekte(SW'lar dahil) olmayan bagaj hacmi(tatile giderken tıka basa doluyor)
    -Güvenlik sistemleri bakımından bineklerden eksiği olmaması(ABS, ASR, EBD, ESP, TCS, 4 hava yastığı, ani frende yanan 4'lü flaşörler(gözümün önünde can kurtardı) vs.)
    -Donanım olarak gayet dolu olması (türkçe sesli kontrol sistemi, yağmur sensörü, far sensörü, sis farı, yol bilgisayarı, ön cam resistansı, vebasto, otomatik kararan dikiz aynası, elektrikli-ısıtmalı yan aynalar, direksiyondan kumandalı müzik sistemi ve daha aklıma gelmeyenler)

    İlk anda aklıma gelenler bunlar, dileyen olursa daha yazarım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 7 Mart 2012; 23:34:24 >




  • Ticari Candır. Hele Vw ise
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company

    Ticari Candır. Hele Vw ise

    Yine işin içine VW girdi, ortalık karışacak..
  • Kullandığım araç için konuşuyorum.Seviyorum çünkü

    2 litre motor hacmi için 262 TL ödüyorum (6 ay)

    Muazzam bir yaşam alanı sunuyor.

    Diz mesafesi denen terimi unutuyorsun.

    ABS,ESP,ASR,EBC,EDL,BASS,HILL HOLDER gibi güvenlik donanımı var.

    8 adet hoparlörü,hız sabitleyicisi,yol bilgisayarı,yolcu bölümü için ayrı,soför bölümü icin ayrı kliması var.(klimatronik)

    7-DSG şanzıman seçeneği var.

    Performansı ise gayet yeterli.

    Arazide 4x2 kompakt suvlardan geri kalmıyor.

    Sevmediğim yönleri ;

    Otomobillerden daha düşük hız limiti

    İstanbulda yaşayanlar için köprü sorunu

    Her sene muayene.

    Güvenlik için ise,otomobillerden yüksek olduğu için iyi.Zaten 3 harfli donanımların hemen hemen hepsi bulunuyor.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    tam tersine bu araçlarıda kullananlarıda sevmiyorum.

    Genelleme hatalı bence. Bende kullanıyorum bu araçlardan. Önemli olan araç markası değil, sürücüsü...

    +1
  • Çünkü hem hafif hem ticari.Tam kararında
  • Sevmiyorum çünki her sene muayenesi var

    Otomobile ilk 3 yıl tavan fiyattan vergi öderken ticaride 6 yıl ödüyorsun

    Birinci köprüyü kullanamıyorsun.

    Hız sınırı düşük.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Çünkü,

    -1.8 motorlu bir araca biniyorum ve yıllık ödediğim vergi 768TL, bu hacimde motora sahip binek bir aracın vergisi ilk üç yıl 1.352TL, ancak 7. senede 768TL'nin altına iniyor ki, o zaman da ben hafif ticarimle bir alt dilime geçiyorum; 480TL, her şekilde karlı
    -İç hacmi neredeyse bir oda genişliğinde, araç içi çok ferah, inip binerken ikibüklüm olmanıza gerek yok
    -Alırken KDV iadesi alma(5-6 bin TL yararı oldu)
    -Her masrafının vergi iadesi
    -Tatmin edici performans
    -Yol tutuşu çoğu binekten iyi, yüksek hızlarda dahi savrulma yok güven veriyor
    -Altı yüksek, her yere girmenize imkan tanıyor
    -Alırken dizel motor için 5-10 bin TL fark ödemenize gerek olmaması
    -Parça ve servis bakım fiyatlarının binek araçlara nazaran çok daha uygun olması
    -Hiçbir binekte(SW'lar dahil) olmayan bagaj hacmi(tatile giderken tıka basa doluyor)
    -Güvenlik sistemleri bakımından bineklerden eksiği olmaması(ABS, ASR, EBD, ESP, TCS, 4 hava yastığı, ani frende yanan 4'lü flaşörler(gözümün önünde can kurtardı) vs.)
    -Donanım olarak gayet dolu olması (türkçe sesli kontrol sistemi, yağmur sensörü, far sensörü, sis farı, yol bilgisayarı, ön cam resistansı, vebasto, otomatik kararan dikiz aynası, elektrikli-ısıtmalı yan aynalar, direksiyondan kumandalı müzik sistemi ve daha aklıma gelmeyenler)

    İlk anda aklıma gelenler bunlar, dileyen olursa daha yazarım..

    -Yol tutuşu çoğu binekten iyi, yüksek hızlarda dahi savrulma yok güven veriyor

    Bende öyle diyordum zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    tam tersine bu araçlarıda kullananlarıda sevmiyorum.

    kullanıcılarının büyük çoğunluğu apaçi olduğu için bende sevmiyorum.efendice kullananlara sözüm yok.
    yasal hız sınırlarında giderken aracın k..çına yapışıp takip mesafesini katledenmi dersin,makas atanımı dersin,kırmızı ışıklarda durmayanımı.neler neler.

    ha birde,ticari araçları sevmiyorum ama şirket araçlarından ve kullanıcılarından nefret ediyorum.tamamı değilsede %99 apaçi,kadın erkek farketmez.
  • bende elimdeki araçları satıp fiorino tarzı bir araç düşünüyorum .
    ama ticari araç vergiside vermek istemiyorum .
    kafam karışık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Çünkü,

    -1.8 motorlu bir araca biniyorum ve yıllık ödediğim vergi 768TL, bu hacimde motora sahip binek bir aracın vergisi ilk üç yıl 1.352TL, ancak 7. senede 768TL'nin altına iniyor ki, o zaman da ben hafif ticarimle bir alt dilime geçiyorum; 480TL, her şekilde karlı
    -İç hacmi neredeyse bir oda genişliğinde, araç içi çok ferah, inip binerken ikibüklüm olmanıza gerek yok
    -Alırken KDV iadesi alma(5-6 bin TL yararı oldu)
    -Her masrafının vergi iadesi
    -Tatmin edici performans
    -Yol tutuşu çoğu binekten iyi, yüksek hızlarda dahi savrulma yok güven veriyor
    -Altı yüksek, her yere girmenize imkan tanıyor
    -Alırken dizel motor için 5-10 bin TL fark ödemenize gerek olmaması
    -Parça ve servis bakım fiyatlarının binek araçlara nazaran çok daha uygun olması
    -Hiçbir binekte(SW'lar dahil) olmayan bagaj hacmi(tatile giderken tıka basa doluyor)
    -Güvenlik sistemleri bakımından bineklerden eksiği olmaması(ABS, ASR, EBD, ESP, TCS, 4 hava yastığı, ani frende yanan 4'lü flaşörler(gözümün önünde can kurtardı) vs.)
    -Donanım olarak gayet dolu olması (türkçe sesli kontrol sistemi, yağmur sensörü, far sensörü, sis farı, yol bilgisayarı, ön cam resistansı, vebasto, otomatik kararan dikiz aynası, elektrikli-ısıtmalı yan aynalar, direksiyondan kumandalı müzik sistemi ve daha aklıma gelmeyenler)

    İlk anda aklıma gelenler bunlar, dileyen olursa daha yazarım..

    -Yol tutuşu çoğu binekten iyi, yüksek hızlarda dahi savrulma yok güven veriyor

    Bende öyle diyordum zaten

    Amacım fütursuzca hafif ticari araçları övmek değil. Kestirip atmak yerine yapıcı birşeyler yazarsanız, en azından açıklarsanız daha yararlı olur. Gariplik nerede, hepsinden iyi demiyorum ki; amcamda güncelden bir önceki kasa Cerato var. Belli bir hızdan sonra Connect kadar güven vermiyor. Getz de aynı şekilde. Hiç tecrübe ettiniz mi? Makaslı oluşu sebep; esnemiyor. Ama şu da var, yanal rüzgarlar çok etkiliyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yol tutuş olarak yinede facia rüzgara karşı dirençi cok zayıf belli limitleri aşmamak sartıyla güvenliler zamanında kullanmış olduğum kangoo'mla mutlu birlikteliğimiz oldu ama sonra kendisine veda ettim artık isteklerime cevap veremiyordu ama yinede seviyorum keretayı beni üzmedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melihdk

    Yol tutuş olarak yinede facia rüzgara karşı dirençi cok zayıf belli limitleri aşmamak sartıyla güvenliler zamanında kullanmış olduğum kangoo'mla mutlu birlikteliğimiz oldu ama sonra kendisine veda ettim artık isteklerime cevap veremiyordu ama yinede seviyorum keretayı beni üzmedi

    Kangoo'yla Connect de bir değil şimdi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Çünkü,

    -1.8 motorlu bir araca biniyorum ve yıllık ödediğim vergi 768TL, bu hacimde motora sahip binek bir aracın vergisi ilk üç yıl 1.352TL, ancak 7. senede 768TL'nin altına iniyor ki, o zaman da ben hafif ticarimle bir alt dilime geçiyorum; 480TL, her şekilde karlı
    -İç hacmi neredeyse bir oda genişliğinde, araç içi çok ferah, inip binerken ikibüklüm olmanıza gerek yok
    -Alırken KDV iadesi alma(5-6 bin TL yararı oldu)
    -Her masrafının vergi iadesi
    -Tatmin edici performans
    -Yol tutuşu çoğu binekten iyi, yüksek hızlarda dahi savrulma yok güven veriyor
    -Altı yüksek, her yere girmenize imkan tanıyor
    -Alırken dizel motor için 5-10 bin TL fark ödemenize gerek olmaması
    -Parça ve servis bakım fiyatlarının binek araçlara nazaran çok daha uygun olması
    -Hiçbir binekte(SW'lar dahil) olmayan bagaj hacmi(tatile giderken tıka basa doluyor)
    -Güvenlik sistemleri bakımından bineklerden eksiği olmaması(ABS, ASR, EBD, ESP, TCS, 4 hava yastığı, ani frende yanan 4'lü flaşörler(gözümün önünde can kurtardı) vs.)
    -Donanım olarak gayet dolu olması (türkçe sesli kontrol sistemi, yağmur sensörü, far sensörü, sis farı, yol bilgisayarı, ön cam resistansı, vebasto, otomatik kararan dikiz aynası, elektrikli-ısıtmalı yan aynalar, direksiyondan kumandalı müzik sistemi ve daha aklıma gelmeyenler)

    İlk anda aklıma gelenler bunlar, dileyen olursa daha yazarım..

    -Yol tutuşu çoğu binekten iyi, yüksek hızlarda dahi savrulma yok güven veriyor

    Bende öyle diyordum zaten

    Amacım fütursuzca hafif ticari araçları övmek değil. Kestirip atmak yerine yapıcı birşeyler yazarsanız, en azından açıklarsanız daha yararlı olur. Gariplik nerede, hepsinden iyi demiyorum ki; amcamda güncelden bir önceki kasa Cerato var. Belli bir hızdan sonra Connect kadar güven vermiyor. Getz de aynı şekilde. Hiç tecrübe ettiniz mi? Makaslı oluşu sebep; esnemiyor. Ama şu da var, yanal rüzgarlar çok etkiliyor..

    Güven vermesi yol tutuşunun iyi olduğu anlamına gelmez. Aracın makas yaylı olup yana doğru çok yatmaması (ki bunun nedeni makas yaylı olması değir ağir yükleri taşıması için tasarlanmış sert arka süspansiyon sistemidir, makas yay yol tutuşu namına en rezil sistemdir.Bu nedenle hiçbir araçta kullanılmaz bu vasat sistem.) nedeniyle, yumuşak süspansiyonlu araca göre daha az body roll olması size iyi yol tutuyormuş gibi hissettirebilir. Ancak bu sadece bir his tir. Yana doğru çok yatan normal bir araç 0.85g çekiyorken hiç yatmayan ticari araçlarınız belki 0.7 g ye anca ulaşıyordur. ( o 0.15g lik fark rakamsal olarak küçük olsada dağlar kadar farklıdır, zira süper spor araçlarla c sınıfı bir araç arasında da aşagı yukarı okadar fark vardır)

    Ticari araçların tek iyi yönü ucuz olmasıdır. Büyük hacim istiyorsanız gider mpv alırsınız. Ancak mpv ye paranız yetmezse ticari araca yöneliyorsunuz. Bukadar basit. Başka hiçbir açıklaması veya iyi yönü yoktur.

    Ayrıca ticari araç sürücülerinin sevilmemesinin nedeni çok açık, bu araçların geneli şirket aracı olarak kullanılıyor ve kullananların bir bölümüne insan demek bile zor. Tabi gayet düzgün süren kişilerde buna çok kızıyor. Ancak şöyle bir durum var
    herhangi bir b-c-d-e sınıf araçta, özelliklede şirket aracı değilse (gri- beyaz focus lar fluance ler vs gibi ) bu tarz ''kötü'' araç sürenlerin sayısı %5 i bulmaz. Ancak aynı durum ticari araçlarda %30 %40 civarında. 3 ticariden 1 i araçlarını öyle kullanıyor. E bu durumda da sevilmiyorlar. Bukadar basit.




  • Tamam Getz'in Cerato'nun yol tutuşu daha iyi. O yüzden yolda geziniyor değil mi?

    Hissettiklerimi paylaştım, reeli paylaştım, işin rakamsal boyutu nedir ne değildir ayrıntılı bilmiyorum. Benim için önemli olan budur. Aracı şeridinde tutmak için çırpınmak yerine yol tutuşu kötü bir aracı tercih ediyorum, gayet net..

    Neyse işin özü, Connect tü kaka. Oh rahatladım..
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.