Şimdi Ara

Hafif Ticarilerin Aile Aracı Olarak Kullanımına İlişkin Görüşleriniz Nelerdir? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
3.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aagir


    quote:

    Orijinalden alıntı: GrandLotus

    herşey yapılabilir tamamda bazı kansızlar var camlı alıyorlar perde takıyorlar sonra koltukları sök ohhh kullan arkayı eee ticari olan modelleri niye var bunu yapanlara sesleniyorum bu düpedüz vergi kaçakcılığı bu yapdıkları

    hocam anlayamadım. camlilar daha pahalı değil mi? camli alinca daha fazla vergi veriliyor.

    camlı daha pahalı fakat camsızın vergisi daha fazla olduğunda camlı alıyorlar camsız gibi kullanıyorlar




  • Aslında ülkemizde bu araçları sınıflandırmada bir yanlışlık yapılıyor.Hafif ticari araç diye bir kategori yok bu araçlar aslında küçük mpv araçlar olarak sınıflandırılmaktadır.Hafif ticari tanımlaması ülkemize özgü bir kavram.Günümüzde bu araçlar binek araç konforunu aratmayan ve üst düzey güvenlik donanımlarına sahip araçlar.Yukarıda bahsedildiği gibi tümü de bağımsız süspansiyona geçtiği vakit normal binek bir araçtan hiç de aşağı kalmayacaklardır. iyi forumlar.
  • Ben geniş ferah büyük araç seviyorum. Şuan sw sahibiyim ama bana küçük geliyor .

    Alabilsem caravella alıp aile aracı olarak kullanacam ama alamıyorum o yüzden yaza doblo premio düşünüyorum.

    Ayrıcada köye kente giden birisi olduğum için getirip götüreceğim malzeme oluyor o yüzden geniş bagaja ihtiyaç duyuyorum.

    Doblonun en ful için 41 bin fiyat aldım 41 bin liraya 2013 hangi mpv yi veriyorlar ?

    Ankarada olduğumdan köprü möprü sıkıntım yok her yıl muayenesi varmış e onada gideriz artık
  • Piyasada dolaşan otomobillerin büyük çoğunluğu zaten güvenlik anlamında iddialı marka-modeller değil. Hafif ticarilerin güncel versiyonlarıda tıpkı binek otomobiller gibi temel güvenlik donanımlarının çoğunu içeriyor. B ve c sınıfı sedan otomobillere sıkışmaktansa hafif ticari, mpv, suv, sw araçların sağladığı geniş iç mekan ve bagajdan yararlanmayı tercih ederim. Hafif ticarilerin kötü şöhretinin en büyük sebebi, sokaklarda gazcılık yapsın diye soytarılara bu araçları teslim eden bazı şirketlerdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Artık farklı alternatifler var lodgy var kim ticariyle ailesini riske atacak...

    Lodgy, doblo nun son kasasından dahamı güvenilirdirki

    Sanmıyorum.
  • Hafif ticariler eski bir connect kullanıcısı olarak geniş aileler için ideal araçlar bana göre. 20-30 bin fazla verip c-max,picasso,scenic tarzı araçları almak yerine zamanında gidip hafif ticari almıştık, gayet te memnunduk. Connectle bekar evi taşıdığım zamanı bilirim ben. Ailenin küçülmesi sebebiyle değiştirmek zorunda kaldık. Hafif ticarilerin + ları; geniş ve ferah olmaları, uzun yolculukların daha zevkli geçmesi, belirli limitler çerçevesinde istediğin kadar yük, eşya, valiz at banamısın demezler. - leri; ruhsatta kamyonet olarak geçmeleri, her yıl muayene sorunu, hız limitinin binek araca oranla düşük olması, arkasının makaslı oluşu(connect), çok yakması(connect) idi.
  • belirtmeyi unuttum birde tabiki ticari olarak kullanıldıkları için,çalışanların kendi araçları olmadıkları için düzgün kullanmıyorlar,hız sınırını takmıyorlar özellikle stajer gençler felan varsa onlar dahada kötü...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Artık farklı alternatifler var lodgy var kim ticariyle ailesini riske atacak...

    Lodgy, doblo nun son kasasından dahamı güvenilirdirki

    Sanmıyorum.

    bu kvnuda bir iddam yok lodgyi henüz tanımıyorum ama sorarsan ikisi arasında lodgy alırım yeni doblo çok yakıyor ayrıca eski modelleri kadar sahibinin cebine hizmet etmiyor
  • Tanidigim birkac kisi aile icin kullandigi ticari aracini satip farkli siniflara gecti. Kantar sorunu, 1.kopruden gecememe, her sene muayene gibi sorunlardan muzdariptiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla ben sevmiyorum bu tip araçları ama çoğu aile B sınıfı boş araç fiyatına daha dolu,dizel geniş araç sahibi oluyorlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • aile için alıp3-5yıl kullanan ötv farkından kazandığının çoğunu
    fazla yakıt ve vergi olarak kaybeder.
    aynı motorlu ticari otomobilden şehirdışı enaz 1lt fazla yakar kanaatindeyim.
    iş için gerek yoksa alınmamalılar ne yoltutuşu nede konforu otomobili yakalayamaz.
  • Ben tamamen bilerek ve isteyerek aldım,hatta yeni kasası daha donanımli ve özellikli çıkıyor diye 1 yıl bekledim.Buradaki herkezin fiziki,maddi durumu,hobileri faklıdır.Boyum biraz fazla uzun,binek bir araca binip,inerken ve sürüş pozisyonu bana göre gerçekten büyük sıkıntı.

    Aracı alırken bütün artı ve eksilerini alabilecegim diger araçlara göre belirledim.Öncelikle otomobilden devşirme bir hafif ticari araç olmasını istemedim,connect-fusion--opel combo,corsa gibi.
    BU araçlara bindiginizde bunu koltuga oturur oturmaz sürüş pozisyonundan ve tasarımından ''kırma'' bir araç oldugunu anlıyorsunuz zaten.
    Hafif ticarilerdeki güvenlik ve donanımlarda oldukça iyi.

    4 hava yastıgı,abs,ebd,asr,esp,hill holder,cruise control,dijital klima,direksiyon kontrollü teyp,stop&start,rayo kontrollü model araclarım ve bisikletim için geniş bir yükleme alanı,7/24 bagajda hazır bekleyen mangal ve semaver takımı.

    Konfor anlamında araç bagımsız süspansiyonlu degil ise konfor sıfır denecek kadar az.Yaprak yaylı bir hafif ticariyi binek amaçlı olarak kesinlikle tavsiye etmiyorum,hatta böyle bir araca binmek zorunda kalırsanız kesinlikle arka tarafa oturmayın.
    Konfor sorunu tam bagımsız süspansiyon ile biraz olsun çözülmüş olan modelleri tavsiye ederim.

    Asıl konu buradaki bazı insanların hafif ticarı araçlar neden zoruna gidiyor anlamış degilim...Vergi,çok yönlü kullanışlılık,apaçiler,bu fiyata ben neden almayı düşünmedim bu aracı vs.. ???? hangisi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nıghtman -- 10 Nisan 2013; 9:50:32 >




  • Ben hafif ticari olayına karşıyım direk. Bir Doblo'nun nesi ticari,neresiyle ticaret yapacaksın. Ona da max 5 kişi biniyor,bagajları da c sınıfı sedan bir arabadan büyük değil. Her sene muayeneye girmesi vergilerinin yüksek olmasını falan çok mantıksız buluyorum. Fiorino'ya bindim içi benim i20'den dar. Arka koltuklar,cam falan olmasa anlarım ama normal bildiğin araba biraz daha yüksek diye insanlara senin araban ticari araba diyerek sömürülmelerini anlayamıyorum.
  • Evvelinde, Mercedes, BMW, Ford gibi araçlardan geliyorsa Ticarilerin yol tutuşunu benimsemek mümkün değil.

    Lakin evvelinde yerli var ve buradan ticariye güncelleme yaptıysa, bu arabalar onlara göre kat be kat daha iyi araçlar.

    O yüzden, kırsaldan göç etmiş ve bunların ikinci nesilleri için ticariler bulunmaz nimet.
  • Benzer fayda sağlayacak binek araçlar makul fiyattan satılsa kimse ticari araç almaz bence.
    İnsanlar gayet haklı olarak, güvenlikten, konfordan vs feragat edip bu araçları alıyor.

    Açıkçası şu Boğaz Köprüsü'den geçiş yasağı olmasa, çarpışma testinde güzel sonuçlar almış, yol tutuşu da makul olanlarından araştırmaya başlardım
  • yıllarca r12 sw toros ve kartal kullanmış yurdum insanının yeni gözdesidir bu araçlar.
    yanlış anlamayın aşağılamak için söylemiyorum ancak bizim yaşam koşullarımız, gerçeğimiz bu
    adam ticaret yapmasa bile 7-8 kişi düğüne gider tarlaya bağa bahçeye gider aracın arkasına yem çuvalı atar kömür atar yağ tenekesi atar atar da atar
  • Hafif ticari diye sınıflandırılan bu araçların hepsini aynı kefeye koymakta bir o kadar haksızlık. arkası makaslı olanlar için ticari amaçlı denilebilir. fakat bağımsız ve tam bağımsız süspansiyon kullanan marka ve modellerin konforu b-c sınıfı ucuz bir sedanı aratmayacak kadar tatminkar durumda. bende aracımı almadan önce C-max, scenic ve picasso modellerini inceledim, cam tavanlı dolu bir aile aracı 70 milyara dayanan fiyatlarla satışa sunuluyor. ben ise berlingoyu alırken en dolusuna ek olarak dvd navigasyon geri görüş kamerasıda ekleyerek 40 bin e aldım. arada 30.bin fark var. esp yokuş kalkış desteği yan hava yastıkları vs.. gibi özelliklerin hepside var. yol tutuş konusunda C sınıfı bir otomobille yarışacak kadar iyi yol tutuyor. önceki aracımda kangoo idi. 40 bin e c-max verdilerde almadık mı yani :) birde sürgülü kapı cidden daha kullanışlı yani.
  • Yahu anlayabilmiş değilim hala kime neden sorun bu hafif ticariler; Hatta birisi şehir içine bile girmesin demiş.uçak sanki havaalanından havaalanına kullanılacak :))

    Arkadaşlar;

    Hafif Ticari Türkiyeye özgü bir kavramdır. Yurtdışında binek modelleri MPV diye geçer. Elimde Doblonun İngiltere kataloğu var. Araç MPV diye tanıtılıyor. Dolayısı ile şu hafif ticari kavramına artık takılmayalım. Zira trafik te artık takılmıyor bu araçlar panelvan diye geçiyor.

    Güvenlik mevzuuna gelirsek; Türkiyedeki hemen tüm panelvanlar, Bazı istisnalar hariç çoğu B segmenti araçtan daha güvenlidir. Şase yapısı daha sağlamdır. Çoğunun güvenlik donanımları B segmenti çoğu araçlarla aynıdır hatta daha fazladır. Bu konudaki sorunları ise : Yüksek yapısından dolayı viraj güvenliği otomobillere göre birazcık daha zayıftır. Ama bu sorun olarak algılanmamalı zira yeni panelvanların hemen hepsi normal kullanım şartlarında yeterli yol tutuş sunuyorlar.

    Çoğu panelvan güvenlik ve konfor donanımı olarak B-C segmenti standartlarındadır. Gülmeyin; benim dobloda dijital otomatik klima-CC-4airbag-ESP-ASR-Hill holder-4 cam ot.-far yıkama-Bluetoth- vs. onlarca donanım ve gerçekten kaliteli bir döşemesi var. Keza berlingosuda Caddy side öyle.

    Her zaman takılınan şu konfor olayına gelince; zihinler hala eski doblolarda-kangoolarda kalmış. Yeni hemen her panelvanın süspansiyonu en az bir B segmenti araç kadar konforludur. Buna bir de ultra geniş ve ferah iç mekanı ekleyin. Herhangi bir B segmenti otomobilin arka koltuğunda 3 kişi sehayati mi konforlu olacaktır yoksa bir panelvanın mı?

    En çok tercih edilmesinin sebebi olan ÖTV avantajı ve dizel motoru da ayrı ve en çok tercih sebebi oluyor. (Ben bu araca ihtiyacım olduğu için aldım, ÖTV-dizel olayına fazla takılmamıştım)

    Hız limitlerinin de ayarlanması ile bana göre kalan tek sorunu yüksek Trafik sigortası. Yoksa her sene muayene filan avantajlarının yanında çok sorun değil bana göre.

    Ha istermiyim bir C-max isterim ama benim işimi görmüyor maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kocatepe -- 11 Nisan 2013; 0:22:53 >









  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sefa Ayrılmaz






    her iki video daki testleri geçen araçlarda var geçemeyenlerde. o yüzden hepsini aynı kefeye koymamak gerekir. ikinci videoda fiorino bipper ve nemo nun fiat ın fabrikalarında üretilen ortak üretim olduğunu bilmeyen yoktur heralde. sanıyorum fiorino da esp var ve bu yüzden takla atmadı.

    ilk videoda kangoo da esp varmış ve devreye girmemiş bu videolar forumda defalarca tartışılmış. ben 6-7 aydır berlingo kullanıyorum henüz esp hiç devreye girmedi ve bu durumda bile harkulade bir yol tutuş sergiliyor araç.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.