Şimdi Ara

Halit Bolkan'ın Öngörüsü; Dizel Motorlar Tarih Olacak! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
1
Favori
3.013
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Performansı artık nerdeyse benzıne yaklaşan dızelı zor kaldırırlar. Yarı yarıya yakıt üstüne üstlük,lpg dızelın yada benzının randımanınıda vermiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mücahit_


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Merhabalar

    Dizel motorun yanmasının problemli olması demek aslın da şans eseri icat edilen bir motormu olması yoksa fizik ve kimya kurallarına göre çalışma sistemine aykırı/uygun olmaması mı ? Benzinli motora bakıyoruz bir ateşleyiciye ihtiyaç duyuyor fakat dizele bakıyoruz yakıtın kendisi ateşleme görevi görüyor tek ihtiyacı sıkışmak için havaya ihtiyacı var.

    Yani dizel motor neden bu kadar karmaşık ? Fiziki kimyevi kurallara göre benzinli motordan çokmu ayrı olduğu için böyle ?

    Arkadaş " problemli " tabirini muhtemelen çevreyi Nox ile fazla kirleten bir yakıt türü olması dolayısıyla kullanmış olmalı. Bu durum katı emisyon normlarına karşı markaları zora sokuyor, bu da geçtiğimiz yıldan beri ard arda ayyuka çıkan emisyon skandallarına sebebiyet veriyor. Yoksa dizel motorun termal verimi benzinliye göre daha yüksek. Turbo ile birlikte çok daha iyi randıman veriyor. Turbo benzinli motora göre bile daha fazla tork üretiyor.

    Termal veriminin yüksek olması, benzinliye göre daha fazla tork üreteceği anlamına gelmez. Daha az güç üretir ama çok daha az yakıt tüketir. Eşit şartlarda(eşit turbo basıncı vs) benzinlinin torku, aynı hacimde dizel motora göre daha yüksektir.

    Yanması problemli, çünkü yanma mekanizması çok ağır derecede yakıtın özelliklerine bağlı. Yakıtın parametreleri aşırı derecede etkiliyor yanmayı. Ayrıca ısınan havaya yakıtı püskürtüp kendi kendine yanmasını bekliyorsunuz. Yakıt da çok ağır yanıyor. Bu nedenle üst devirlere çıkma kabiliyeti zayıf. Basınç aniden yükseliyor. Vuruntulu çalışıyor sürekli.

    Her daim fakir karışımla çalışan bir motor. Havanın tamamına denk yakıt yollarsanız, yakıtın bir kısmı yanmıyor ve is olarak atılıyor. Zaten dizel motorun gücünü düşüren asıl hadise bu. Motora aldığınız havanın tamamıyla yakıt yakamıyorsunuz. Potansiyeli kullanamıyor. Ayrıca motor yükü arttıkça, (ki dizel motorlarda yük, direkt olarak püskürtülen mazota bağlıdır) termik veriminiz düşüyor. Hatta benzinlinin de altına düşüyor bir yerden sonra. Benzinlide ise sabit verim. Teori tabi bunlar. Pratikte dizel motor yüksek yükten çok kötü etkileniyor.




  • bi ara da elektrikli araclar gelecek piyasayi supurecek deniyordu. ne oldu renonun o araclari?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mücahit_


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Merhabalar

    Dizel motorun yanmasının problemli olması demek aslın da şans eseri icat edilen bir motormu olması yoksa fizik ve kimya kurallarına göre çalışma sistemine aykırı/uygun olmaması mı ? Benzinli motora bakıyoruz bir ateşleyiciye ihtiyaç duyuyor fakat dizele bakıyoruz yakıtın kendisi ateşleme görevi görüyor tek ihtiyacı sıkışmak için havaya ihtiyacı var.

    Yani dizel motor neden bu kadar karmaşık ? Fiziki kimyevi kurallara göre benzinli motordan çokmu ayrı olduğu için böyle ?

    Arkadaş " problemli " tabirini muhtemelen çevreyi Nox ile fazla kirleten bir yakıt türü olması dolayısıyla kullanmış olmalı. Bu durum katı emisyon normlarına karşı markaları zora sokuyor, bu da geçtiğimiz yıldan beri ard arda ayyuka çıkan emisyon skandallarına sebebiyet veriyor. Yoksa dizel motorun termal verimi benzinliye göre daha yüksek. Turbo ile birlikte çok daha iyi randıman veriyor. Turbo benzinli motora göre bile daha fazla tork üretiyor.

    Termal veriminin yüksek olması, benzinliye göre daha fazla tork üreteceği anlamına gelmez. Daha az güç üretir ama çok daha az yakıt tüketir. Eşit şartlarda(eşit turbo basıncı vs) benzinlinin torku, aynı hacimde dizel motora göre daha yüksektir.

    Yanması problemli, çünkü yanma mekanizması çok ağır derecede yakıtın özelliklerine bağlı. Yakıtın parametreleri aşırı derecede etkiliyor yanmayı. Ayrıca ısınan havaya yakıtı püskürtüp kendi kendine yanmasını bekliyorsunuz. Yakıt da çok ağır yanıyor. Bu nedenle üst devirlere çıkma kabiliyeti zayıf. Basınç aniden yükseliyor. Vuruntulu çalışıyor sürekli.

    Her daim fakir karışımla çalışan bir motor. Havanın tamamına denk yakıt yollarsanız, yakıtın bir kısmı yanmıyor ve is olarak atılıyor. Zaten dizel motorun gücünü düşüren asıl hadise bu. Motora aldığınız havanın tamamıyla yakıt yakamıyorsunuz. Potansiyeli kullanamıyor. Ayrıca motor yükü arttıkça, (ki dizel motorlarda yük, direkt olarak püskürtülen mazota bağlıdır) termik veriminiz düşüyor. Hatta benzinlinin de altına düşüyor bir yerden sonra. Benzinlide ise sabit verim. Teori tabi bunlar. Pratikte dizel motor yüksek yükten çok kötü etkileniyor.

    1.4 TSİ 122 HP tork 200 nm. 1.6 TDİ 105 HP tork 250 nm. 1.4 TDİ 90 HP tork 230 nm. İkisi de turbo besleme olduğunda dahi dizel daha fazla tork üretiyor. Hakeza 1.2 Tce 130 Hp tork 200 nm civarı. 1.6 dci 130 Hp tork 320 nm. Eşit güçte dizel daha fazla tork verir, bu her yerde sabit bir gerçek. Eşit hacmi ele alalım; 1.2 TSİ 90 HP tork 160 nm. 1.2 Tdi 75 hp tork 180 nm. 1.4 t 140 Hp Astra 200 nm. 1.3 Cdti 90 Hp Astra 200 nm. Bu durumda "genel olarak" dizel daha fazla tork üretiyor, bu kesin. Isı verimliliği de ortalama %10-%15 daha yüksek. Ama şöyle bir durum da var, güçler eşitlendiğinde dizelin torku daha yüksek olsa bile "genellikle" benzinli motor daha hızlı ivmeleniyor. Sebebi de daha fazla devir çevirebilmesi olsa gerek. Dizel motor içinde bulunduğumuz koşullarda "binek otomobiller" için artık problem. Sebebi de yakıtın içerisindeki yüksek kükürt oranı ve saldığı yoğun zehirli gazlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    bi ara da elektrikli araclar gelecek piyasayi supurecek deniyordu. ne oldu renonun o araclari?

    Renault Avrupa'nın 1 numaralı elektrikli araç üreticisi ama ülkemizde tutmadı. Batarya kirası müşteriye mantıklı gelmedi, zira bu durumda içten yanmalı motora sahip araçlardan maliyet farklı görülmedi ve dolayısıyla cazibesini yitirdi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mücahit_


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mücahit_


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Merhabalar

    Dizel motorun yanmasının problemli olması demek aslın da şans eseri icat edilen bir motormu olması yoksa fizik ve kimya kurallarına göre çalışma sistemine aykırı/uygun olmaması mı ? Benzinli motora bakıyoruz bir ateşleyiciye ihtiyaç duyuyor fakat dizele bakıyoruz yakıtın kendisi ateşleme görevi görüyor tek ihtiyacı sıkışmak için havaya ihtiyacı var.

    Yani dizel motor neden bu kadar karmaşık ? Fiziki kimyevi kurallara göre benzinli motordan çokmu ayrı olduğu için böyle ?

    Arkadaş " problemli " tabirini muhtemelen çevreyi Nox ile fazla kirleten bir yakıt türü olması dolayısıyla kullanmış olmalı. Bu durum katı emisyon normlarına karşı markaları zora sokuyor, bu da geçtiğimiz yıldan beri ard arda ayyuka çıkan emisyon skandallarına sebebiyet veriyor. Yoksa dizel motorun termal verimi benzinliye göre daha yüksek. Turbo ile birlikte çok daha iyi randıman veriyor. Turbo benzinli motora göre bile daha fazla tork üretiyor.

    Termal veriminin yüksek olması, benzinliye göre daha fazla tork üreteceği anlamına gelmez. Daha az güç üretir ama çok daha az yakıt tüketir. Eşit şartlarda(eşit turbo basıncı vs) benzinlinin torku, aynı hacimde dizel motora göre daha yüksektir.

    Yanması problemli, çünkü yanma mekanizması çok ağır derecede yakıtın özelliklerine bağlı. Yakıtın parametreleri aşırı derecede etkiliyor yanmayı. Ayrıca ısınan havaya yakıtı püskürtüp kendi kendine yanmasını bekliyorsunuz. Yakıt da çok ağır yanıyor. Bu nedenle üst devirlere çıkma kabiliyeti zayıf. Basınç aniden yükseliyor. Vuruntulu çalışıyor sürekli.

    Her daim fakir karışımla çalışan bir motor. Havanın tamamına denk yakıt yollarsanız, yakıtın bir kısmı yanmıyor ve is olarak atılıyor. Zaten dizel motorun gücünü düşüren asıl hadise bu. Motora aldığınız havanın tamamıyla yakıt yakamıyorsunuz. Potansiyeli kullanamıyor. Ayrıca motor yükü arttıkça, (ki dizel motorlarda yük, direkt olarak püskürtülen mazota bağlıdır) termik veriminiz düşüyor. Hatta benzinlinin de altına düşüyor bir yerden sonra. Benzinlide ise sabit verim. Teori tabi bunlar. Pratikte dizel motor yüksek yükten çok kötü etkileniyor.

    1.4 TSİ 122 HP tork 200 nm. 1.6 TDİ 105 HP tork 250 nm. 1.4 TDİ 90 HP tork 230 nm. İkisi de turbo besleme olduğunda dahi dizel daha fazla tork üretiyor. Hakeza 1.2 Tce 130 Hp tork 200 nm civarı. 1.6 dci 130 Hp tork 320 nm. Eşit güçte dizel daha fazla tork verir, bu her yerde sabit bir gerçek. Eşit hacmi ele alalım; 1.2 TSİ 90 HP tork 160 nm. 1.2 Tdi 75 hp tork 180 nm. 1.4 t 140 Hp Astra 200 nm. 1.3 Cdti 90 Hp Astra 200 nm. Bu durumda "genel olarak" dizel daha fazla tork üretiyor, bu kesin. Isı verimliliği de ortalama %10-%15 daha yüksek. Ama şöyle bir durum da var, güçler eşitlendiğinde dizelin torku daha yüksek olsa bile "genellikle" benzinli motor daha hızlı ivmeleniyor. Sebebi de daha fazla devir çevirebilmesi olsa gerek. Dizel motor içinde bulunduğumuz koşullarda "binek otomobiller" için artık problem. Sebebi de yakıtın içerisindeki yüksek kükürt oranı ve saldığı yoğun zehirli gazlar.

    Dizeller daha çok tork üretiyor gibi görünüyor, çünkü turboları daha büyük. Bu nedenle daha yüksek devirde turbo doluyor. Motorun marifeti değil, turbonun marifeti. Bunu anlatmakta zorlanıyorum insanlara.

    Dizel motorun gerçek tork kabiliyetini görmek için, atmosferik dizellere bakmak yeterlidir. Bir kaç örnek bırakayım.
    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=10575
    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=10083
    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=5627

    Turbo dizellerin maksimum tork başlangıç devirleri, genel olarak turbo benzinlilerin maksimum tork başlangıç devrinden daha yüksektir. Çünkü turboyu büyütmek, maksimum tork aralığını daraltır, maksimum tork devrini yukarı taşır, günlük kullanımı sekteye uğratır, dengesiz bir motor karakteristiğine neden olur.

    Özellikle yazmışım orada, eşit şartlarda , eşit turbo basıncı ile diye. Tdi'ın turbo basıncının tsi ile aynı olduğunu mu düşünüyorsunuz ? 1.3-1.4 turbo dizeller, 1.2 bar civarı turbo basıncı kullanır. O basıncı benzinli motora bastığınızda elde edeceğiniz tork ve güç , dizele oranla muazzam olur. Şöyle diyeyim yaklaşık olarak, 1.4 benzinli motora başka hiçbir modifiye yapmadan 1.2 bar turbo basarsanız, tork yaklaşık 260 Nm 'lere yaklaşır. (normalde 275 Nm ama kayıpları da hesaba kattım)

    Isı verimliliği yüksek, doğrudur. Orada şöyle bir durum var. Mesela 100 kW güç üreten bir benzinli bir de dizel motor varsa, bu gücü üretirken dizel %10-15 daha az yakar. Özgül yakıt sarfiyatı(specific fuel consumption) daha az yani. Fakat 100 kW gücü üreten benzinli motor, dizel motora göre çok daha az hacime veya çok daha az turbo basıncına ihtiyaç duyar. Keza 1.6 atmosferik benzinliler 125 hp gücü rahatlıkla çıkarırken, 1.6 dizeller 1 bar turbo desteği ile 110 hp civarını ancak alıyorlar. 1 bar turbo basıncı demek, atmosferik motora göre iki kat hava kullanmak demek.

    Benzinli motorlar genel olarak güç için, dizel motorlar ise ekonomi için tasarlanmıştır. Fakat benzinli, atkinson veya miller çevrimi ile dizelin ekonomi seviyelerine inebilirken, dizelin güçte kafa tutması için motorunu ya çok büyütmesi, ya da aşırı turbo basıncıyla zorlaması gerekiyor.




  • Fosil yakıtlı araçların sonu geliyor. 10 yıl içinde 1000-1500 km menzilden fazla elektrikli araçlar ortaya çıkacak ve çok daha uygun şarj ücretleriyle uzun yolculukları mümkün olacak. 1000 km yok için en az 300 lira ödeniyor günümüzde. 50 liraya bataryayı şarj etmek çok daha mantıklı.
  • Atara atar gidere gider dizelciyiz torkumuz yeter


    Diye bir söz vardı aklıma geldi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizelin sonu gelmez, gelsede hibrit yüzünden gelmez.

    hibrit bence çok geleceği olmayan bir teknoloji, teşvikler vs olmasa ucuz falanda değil. Üstelik hem benzinli aracın tüm maliyetlerini taşıyor üstüne bir de elektrik motorunun bataryaların vs maliyetleri ekleniyor hem alırken hem bakımda.

    İleride hibrit değil ama full elektrikli araçlar tüm içten yanmalı motorların sonunu getirebilir. Çok kısa vadede olmaz ama orta vadede elektrikli araçlar piyasayı domine eder bence. Yeterki teşvikler artsın ve şarj istasyonları artsın dünya genelinde. Menzil dertleri zaten kalmadı gibi birşey Tesla ile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Doğru bir öngörü. Dizel motorun yanma mekanizması problemli. Yakıtı versen is yapıyor, vermesen NOx yapıyor. Gücü, torku desen az. Emisyonları tutsun diye egzozun arkasına arabanın adından daha uzun isimli sistemler takılıyor. Bakınız: EGR, DPF, SCR. Bu çabaların hepsi , dizeli küçük hacime uydurmaya çalışmak için. Fakat tutmuyor. Gemi ve tır motorlarında dizel kaçınılmaz ve aşırı mantıklı, fakat binek araçta değil.

    Dizel motorun küçük hacime getirilip binek araçlarda yaygınlaşma çalışması, avrupalıların bir projesiydi. Çünkü 90-2005 arası günlük binek araçlarda atmosferik benzinli motorlarda gerek güç, gerek dayanıklılık, gerek yakıt tüketimi bileşenlerinin karmasına baktığımızda japonlara kafa tutamıyorlardı. Japonların zayıf karnı olarak gördükleri yerden vurmaya kalktılar. Ellerinde patladı Amerika davasıyla beraber. Gelecek lpg ve cng'de. Hybrid ve elektrikli araçları yeni gibi sunuyorlar pazarlama taktikleriyle. Toyota ve honda , 90 ların başından beri aktif olarak, yılda hatırı sayılır kadar sayıda hybrid araç üretiyor, kiminle aşık attıklarının farkında değiller.

    Dizelin torku gücü azmı şaka yapiyosunuz heralde.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mücahit_


    quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    bi ara da elektrikli araclar gelecek piyasayi supurecek deniyordu. ne oldu renonun o araclari?

    Renault Avrupa'nın 1 numaralı elektrikli araç üreticisi ama ülkemizde tutmadı. Batarya kirası müşteriye mantıklı gelmedi, zira bu durumda içten yanmalı motora sahip araçlardan maliyet farklı görülmedi ve dolayısıyla cazibesini yitirdi.

    pil teknolojisinin ve yakit istasyonlarinin gelismesi icin daha bir 20 sene var ne yazik ki.

    bu tarz haberler ile insanlar gaza geliyor ama gercekci olmak lazim sivi yakit alirken 1 dk bekliyorsunuz. kimse yarim saat sarj olmasini beklemek istemiyor. ustune menzil de az olunca tutulmuyor.

    ilerleyen zamanda pil teknolojisi gelisecek (20 yil sonra) ve menzil 1500 km civarina cikacagi dusunuluyor. bu durum fiziksel olarak mumkun. sadece biz yapamiyoruz daha. sarj suresi de 2-3 dkya inerse o zaman yayilir elektrikliler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Binek arabalarda hdi,tdi,karaduzen... 200.000 km devirmis olanlara bakiyorum dyno da hep %60-65 arasi degerler almislar.Benzinlide %80-90 arasi degisiyor.Buradan kasit vuruntulu calisma,yuksek basinc vesileriyle diesel motor daha cabuk asinip,omrunu tamamlar denilebilir mi ?

    Binek arac ilanlarina bakin diesellerin computest raporlarinda stock motorlar hep bu civarda degerler vermis.Turkiye de 200.000 i devirmis diesele sirt donuluyor,ulkede yakit kaliteside belli bahsettiginiz sebeplerden galiba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Çok güzel açıklamışsınız hocam. Yazdıklarınız altın niteliğinde.

    Peki şimdi maserati gibi supersport araç firmaları bile dizel motorlu araç çıkardılar üretiyorlar. Benim gördüğüme göre dizele karşı bi yatırım var gibi üreticiler "bide biz dizel motor üretelim bakalım" gibi yarışa girmeye çalışıyor sanki.

    Şimdi dizel motorun kimliği madem böyle çok basit bi soru sorayım;

    Dizel arabası olan arabasını satıp benzinli veya lpgli araba alıcak kadar mı kötü durum ? Yani ben 320d almayı planlıyordum önümüzdeki yaza. Dediklerinize rağmen gidip cebimi düşünüp dizel almak aptallık olur mu ?

    Bayramınız kutlu olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Doğru bir öngörü. Dizel motorun yanma mekanizması problemli. Yakıtı versen is yapıyor, vermesen NOx yapıyor. Gücü, torku desen az. Emisyonları tutsun diye egzozun arkasına arabanın adından daha uzun isimli sistemler takılıyor. Bakınız: EGR, DPF, SCR. Bu çabaların hepsi , dizeli küçük hacime uydurmaya çalışmak için. Fakat tutmuyor. Gemi ve tır motorlarında dizel kaçınılmaz ve aşırı mantıklı, fakat binek araçta değil.

    Dizel motorun küçük hacime getirilip binek araçlarda yaygınlaşma çalışması, avrupalıların bir projesiydi. Çünkü 90-2005 arası günlük binek araçlarda atmosferik benzinli motorlarda gerek güç, gerek dayanıklılık, gerek yakıt tüketimi bileşenlerinin karmasına baktığımızda japonlara kafa tutamıyorlardı. Japonların zayıf karnı olarak gördükleri yerden vurmaya kalktılar. Ellerinde patladı Amerika davasıyla beraber. Gelecek lpg ve cng'de. Hybrid ve elektrikli araçları yeni gibi sunuyorlar pazarlama taktikleriyle. Toyota ve honda , 90 ların başından beri aktif olarak, yılda hatırı sayılır kadar sayıda hybrid araç üretiyor, kiminle aşık attıklarının farkında değiller.

    Dizelin torku gücü azmı şaka yapiyosunuz heralde.

    Hayır şaka yapmıyorum. Birinin gelip sazanlamasını beklediğimi yazmıştım zaten. Bu başlık altında yazdıklarımı okuyun anlarsınız ne demek istediğimi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Binek arabalarda hdi,tdi,karaduzen... 200.000 km devirmis olanlara bakiyorum dyno da hep %60-65 arasi degerler almislar.Benzinlide %80-90 arasi degisiyor.Buradan kasit vuruntulu calisma,yuksek basinc vesileriyle diesel motor daha cabuk asinip,omrunu tamamlar denilebilir mi ?

    Binek arac ilanlarina bakin diesellerin computest raporlarinda stock motorlar hep bu civarda degerler vermis.Turkiye de 200.000 i devirmis diesele sirt donuluyor,ulkede yakit kaliteside belli bahsettiginiz sebeplerden galiba.

    Yakıt kalitesinden de kaynaklanıyor, bilinçsiz dizel motor kullanımından da. Küçük hacim dizel motorlardan ömür beklemek zaten yanlış olur. 1-1.2 bar turbo basıncıyla çalışıyorlar. Hangi motor dayanır ona ? Dizel vuruntusuyla sürekli titreşimle çalışıyor bir de. İyi bile dayanıyorlar açıkçası. Büyük hacim dizeller genelde motor hacmine göre daha az güçlüdür ve düşük devirlerde çalışırlar, ömürleri buradan geliyor. Fakat binek araçlardaki dizel motorlardan yüksek ömür beklemek yanlış.

    Ayrıca şunu söyleyebilirim, dizelde hacim artarsa genel olarak ömür de artar. 1.2 , 1.3 dizellerin düşük devirde yüksek yük altında çıkardığı seslere bakın. En bariz hali aracı kaldırırken, yarı kavrama esnasında oluyor. Muazzam bir dizel vuruntusu var. Kol yatağı sesi gibi ses geliyor motordan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Çok güzel açıklamışsınız hocam. Yazdıklarınız altın niteliğinde.

    Peki şimdi maserati gibi supersport araç firmaları bile dizel motorlu araç çıkardılar üretiyorlar. Benim gördüğüme göre dizele karşı bi yatırım var gibi üreticiler "bide biz dizel motor üretelim bakalım" gibi yarışa girmeye çalışıyor sanki.

    Şimdi dizel motorun kimliği madem böyle çok basit bi soru sorayım;

    Dizel arabası olan arabasını satıp benzinli veya lpgli araba alıcak kadar mı kötü durum ? Yani ben 320d almayı planlıyordum önümüzdeki yaza. Dediklerinize rağmen gidip cebimi düşünüp dizel almak aptallık olur mu ?

    Bayramınız kutlu olsun

    Genelde ürün gamını arttırmaya çalışıyorlar, bir de yüksek hacim dizeller , binek araçlarda abartılı yakıt tüketmezken, o tarz arabalardaki benzinli motorların tüketimleri muazzam oluyor.

    İkinci soru ise değişkenlik gösterir. Benim 1.4 dizel aracım vardı, motor gücünün azlığından, tork bandının dengesizliğinden şikayet edip 1.33 atmosferik benzinli aldım. Motor daha güçlü, inanın bayırları daha hızlı çıkıyorum artık. Ben dizel motoru güçsüzlüğü sebebiyle terk ettim, 320d gibi bir arabada bu sıkıntıyı yaşayacağınızı sanmıyorum. O performansı verecek benzinli motorlar da çok yakar. Sizin durumunuzda dizel kullanmak daha mantıklı. Dizel motor küçük hacimde handikaplı.

    BMW nin 2 litre dizel motorunu da kullanma fırsatı buldum. Pek dizel motor handikapı yaşatmıyor insana. Özellikle otomatik şanzımanla iyi kombine edilmiş, turbo boşluğu yaşamana bile izin vermeden vites düşürüyor. Tabi bir 2.0 turbo benzinlinin tadını asla vermez fakat turbo benzinlinin tüketeceği benzini görseniz dizele dört elle sarılırsınız




  • Turkiye gibi uretmeyen bir toplumda dizeli bitiremessin. Elde kalmis ne kadar dizel motor varsa bir kaportaya monte eder 50 seneye yayar yinede bize satar rahat olun. 30 yasindayim ortalama bir insan omru 70 diyorlar turkiyede ve ben bu omru yasarsam olurken hala dizel motor var olacagina ve aktif kullanilacagina eminim .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam, ben şunu biliyorum; En dayanıklı içten yanmalı motor tipi yüksek hacimli atmosferik dizeller oluyor. Aslında ikisi de atmosferik ya da eşit turbo basıncında olması kaydıyla dizel daha uzun ömürlü çünkü daha az devir çeviriyor ve silindir bloğu, piston, piston kolu gibi parçalar yüksek püskürtme basıncına dayanabilmesi için daha ağır ve dayanıklı malzemeden yapılıyor, ki bu yüzden eşit hacimdeki dizel motor daha ağır ve maliyetli oluyor buraya kadar yanlışım varsa doğrusunu duymak isterim. Peki üreticilerin dizelde çok daha yüksek turbo basınçları kullanabilmesine sebep olan etmen bu olabilir mi? Dizele uyguladığımız turbo basıncını benzinliye uygulasak elbette çok daha fazla HP verecek ama tork konusu belki daha farklı değişkenlere bağlı olabilir, peki bu durumda benzinli motor dizel kadar dayanıklı olabilir mi? Hep söylüyoruz binek araçlarda dizelin ömrü daha kısa, 150.000'de enjektörler işemeye, kurum tutmaya başlıyor diye. Peki üreticiler neden aynı basıncı benzinli motora uygulamıyor, dizel kadar bile dayanıklı olmayacağı için mi yoksa başka bir sebep mi? Dizel teknolojisinin gelişimi artık üreticiler için mantık sınırlarını zorlayacak derecede maliyetli hale geldi ve belli bir yerden sonra popülaritesini kaybedecek gibi. Emisyon skandallarının kaynağı da bu olsa gerek. Bir de anladığım kadarıyla hacim büyüdükçe dizel daha iyi randıman veriyor ve bu yüzden iş makinelerinde dizel hegamonyası hakim.





    Şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Batman_Begins -- 13 Eylül 2016; 11:28:49 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mücahit_

    Hocam, ben şunu biliyorum; En dayanıklı içten yanmalı motor tipi yüksek hacimli atmosferik dizeller oluyor. Aslında ikisi de atmosferik ya da eşit turbo basıncında olması kaydıyla dizel daha uzun ömürlü çünkü daha az devir çeviriyor ve silindir bloğu, piston, piston kolu gibi parçalar yüksek püskürtme basıncına dayanabilmesi için daha ağır ve dayanıklı malzemeden yapılıyor, ki bu yüzden eşit hacimdeki dizel motor daha ağır ve maliyetli oluyor buraya kadar yanlışım varsa doğrusunu duymak isterim. Peki üreticilerin dizelde çok daha yüksek turbo basınçları kullanabilmesine sebep olan etmen bu olabilir mi? Dizele uyguladığımız turbo basıncını benzinliye uygulasak elbette çok daha fazla HP verecek ama tork konusu belki daha farklı değişkenlere bağlı olabilir, peki bu durumda benzinli motor dizel kadar dayanıklı olabilir mi? Hep söylüyoruz binek araçlarda dizelin ömrü daha kısa, 150.000'de enjektörler işemeye, kurum tutmaya başlıyor diye. Peki üreticiler neden aynı basıncı benzinli motora uygulamıyor, dizel kadar bile dayanıklı olmayacağı için mi yoksa başka bir sebep mi? Dizel teknolojisinin gelişimi artık üreticiler için mantık sınırlarını zorlayacak derecede maliyetli hale geldi ve belli bir yerden sonra popülaritesini kaybedecek gibi. Emisyon skandallarının kaynağı da bu olsa gerek. Bir de anladığım kadarıyla hacim büyüdükçe dizel daha iyi randıman veriyor ve bu yüzden iş makinelerinde dizel hegamonyası hakim.





    Şimdiden teşekkür ederim.

    Doğrudur dizeller daha ağır ve dayanıklı oluyor. Daha yüksek turbo basınçları kullanmak "zorunda" kalıyorlar yeterli gücü üretmek için. Ya da motoru daha da büyütüyorlar. Dizele uyguladığınız basıncı benzinliye bassanız tork ve hp muazzam değerlere çıkar. Günlük kullanımda ihtiyaç olmadığından verilmiyor. Şimdi 1.4 atmosferik motor yaklaşık 100 hp, 1 bar turbo ile yaklaşık 180-190 hp lere ulaşır rahatlıkla başka bir uygulama yapmaksızın. 180 hp güce gerek yok şehir içinde. Motorsporlarında basıyorlar o değerleri ama.

    Aynı basınçta benzinli motor daha dayanıklı olur mu olmaz mı bu değişkenlik gösterir. Bence daha dayanıklı olmaz. Çünkü 1 bar turbo altında dizele oranla çok daha yüksek ısıl yüke maruz kalıyor. Yani ömür olarak sıralarsak ; atmosferik dizel > atmosferik benzinli > turbo dizel > turbo benzinli(turbo dizel ile aynı basınçta ise, eğer basınç az ise turbo benzinli çok daha uzun ömürlüdür) Tabi istisnalar var. Mesela 1.9 atmosferik dizel doblolar veya partner'ler hemen motor bitiriyor kurum yüzünden.

    Dizel yüksek hacimde verimli. Küçük hacimde problemli epey. Çünkü yük oranı arttıkça yanma kötüleşiyor, termik verim düşüyor. Dizel motorun emisyonu çok kötü, istenen standartların elde edilmesi için çok fazla önlem almak gerekiyor. Hem maliyet, hem de tonla ar-ge gerektiriyor. Dizel motor 2020'den sonra http://www.donanimhaber.com/otomobil-teknolojileri/haberleri/Renault-2020-yilindan-sonra-dizel-satisini-durdurmayi-planliyor.htm




  • Volkswagen dieseli ne Zaman bitirirse bizimkilerde o Zaman bitirir. VW'ye bağlıyız.
    Vw 100 yıl tdi üretsin 100 yıl alırız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.