Şimdi Ara

Halit Bolkan'ın Öngörüsü; Dizel Motorlar Tarih Olacak! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
1
Favori
3.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yakında dizel benzinli aynı model arasındaki fiyat farkları daralmaya başlayacak. Dizele olan talep gelişmiş ülkelerde azalacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli araç oldukça dizel araç olacak. Sebebi basit: ihtiyacı karşılayacak benzinin üretimi için gereken petrol ile ureteceginiz yan ürünler içinde mazot da var. Bu mazotu iş makinaları, kamyonlar ve otobüsler tüketip bitirebilecekse abinin dediği doğrudur. Bir mazot fazlası yaratacaksa abinin dediği yanlıştır.

    Mantık çok basit özetle. dengeli bir iş lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geleceğin motorları hidrojenle çalışacak burası kesin, sorun ne zaman yaygınlaşacağı .

    ara geçiş dönemlerinde benzinli hibrid , dizel hibrit , elektrikli şarjlı motor ve sonuçta direk hidrojen ile çalışan motor ile sonuçlanacak bir motor tarihi yaşayacağız . Yılını kestirmek oldukça güç biraz da politik olaylara bağlı ama petrol bitmeden veya peak oil denilen fiyat patlaması yaşanmadan alternatiflerinin yer alması sadece reklam amaçlı olacaktır.

    Hidrojen ise bu yüzyılın yakıtıdır belki ikinci ve üçüncü çeyrek yüzyıllarda yaygınlaşır.

    Tabii ki kaynak olarak metan yani doğalgaz CNG sistemleri de bu ara rejimde hidrojenle beraber rekabet içinde olacaktır. Dizel - benzin rekabeti gibi

    bilinmesi gereken şey CNG motorlar dizel çevirimi ile çalışmaya meyillidir, gazın teknik özelliklerinden dolayı , LPG ise OTTO çevirimi benzinli motrlar için uygundur .

    Hidrojen ise yakılarak değil de yakıt hücresi yardımı kanalıyla kullanılması verim için daha uygun olacağı için yakıt elektrik yerine hidrojen olacak ama motorlar elektrik li motor olacaktır .Bundan sonra büyük bir değişim olacak ve her şey değişerek yüzyıl hidrojen yüzyılı olarak tarih sayfalarında yer alacaktır. Daha erken ama bilinmesinde fayda var. bu konuda uzunca seneler önce bolca yazılar yazmıştım ama nereye yazdım hiç hatırlamıyorum. Bulursam link veririm foruma yeni katılımlar olduğu için .




  • Bu Halit Bolkan'ın (tanımıyorum kendisini) ön görüsü değil ki euro 6 normları ile artık dizel deki teknolojinin ek güç ve verimli yanma, karbon ve azot oranları konusunda teknolojik sınıra yaklaştıklarını volkswagen'in emisyon skandalı ve euro 6 normları ve gelecek yıllardaki karbon hedefleri (euro7 ve daha sonraki hedeflenen normlar) konusunda açıklama yapan birçok otomotiv otoritesi açıklamıştı. Konu esasında dünyadaki karbon oranlarını aşağı çekmek için ortak bir tavır ortaya koymaya çalışan Kyoto protokolüne üye ülkelerin dünyanın başına bela olan sera gazlarını azaltmak için egzoz gazı emisyonlarını yarı yarıya azaltma planının bir parçası. Dizel yakıtların egzoz gazındaki nitrojen oranını istenen seviyelere çekecek bir teknoloji şu anda yok. Ama bu değişikliğin devlet tarafından teşvik edilmesi yada yuksek emisyonlu araçların trafikten çekilmesi gibi bir planlama olmazsa dizelin piyasadan çekilmesi gibi bir şeyin gerçekleşmesi mümkün olmaz.
    Petrol ülkedeki kaynaklar var olduğu sürece kullanılacak gibi görünüyor bu petrol türevlerinin tümü için geçerli (benzin, lpg, dizel, cracking işlemleri ile dizel haline getirilebilen fuel-oil ve bio dizel- bio ethanol...) bu dünya içten yanmalı motorların kullanıldığı dev bir sanayi içinde petrol şirketleri, motor üreticileri, araba, gemi uçak üreticileri, lastik ve otomobil yan sanayileri ve daha başka iş kolları var dolayısıyla bir mucize olmadığı sürece bu fütüristik planları yakın gelecekte hayatımıza dahil edemeyeceğiz bunun alternatifi ancak yakıt pili teknolojisinin ucuz bir şeklide pazara girip rekabet yaratması sonucu bir anda elektrik motorunun yaygınlaşması ile olur.
    Lpg ve dizel gibi benzin alternatifi yakıtlarının yanında ülkemizde otomobillerde kullanılmayan ama dünyada çok yaygın olan doğal gaz yani CNG (compressed naturel gas) da düşük karbon hedeflerine uyabilmesi ve kolayca benzinli motorları dönüştürerek uygulanması sebebiyle bizim önümüzdeki yıllarda geçeceğimiz ve lpg ye göre ciddi maliyet avantajı sağlayan bir yakıt türü. Amaç ekonomi olmadığı sürece yani fiyati daha ekonomik bir yakıt olmadığı yada katı bir vergi sistemi olmadığı sürece benzini dizele tercih etmek gibi bir yaklaşım'ın başarı sağlaması mümkün değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zgrp -- 14 Eylül 2016; 20:54:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İnşallah bıktık şu traktör sesinden.
  • HCCI yapabilen babayiğit çıkarsa..

    emisyon normu tutturmak dert değil. normu tuttururken ucuza araç yapabilmek dert egzoz sistemleri motorlardan daha pahalıya gelecek bu gidişle.
  • Ne alakası var ya. Petrol de bitmez dizel de bitmez. Dizel teknolojisinin eli armut toplamıyor. Sıkıntı yok rahat olun dizelciler....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Geleceğin motorları hidrojenle çalışacak burası kesin, sorun ne zaman yaygınlaşacağı .

    ara geçiş dönemlerinde benzinli hibrid , dizel hibrit , elektrikli şarjlı motor ve sonuçta direk hidrojen ile çalışan motor ile sonuçlanacak bir motor tarihi yaşayacağız . Yılını kestirmek oldukça güç biraz da politik olaylara bağlı ama petrol bitmeden veya peak oil denilen fiyat patlaması yaşanmadan alternatiflerinin yer alması sadece reklam amaçlı olacaktır.

    Hidrojen ise bu yüzyılın yakıtıdır belki ikinci ve üçüncü çeyrek yüzyıllarda yaygınlaşır.

    Tabii ki kaynak olarak metan yani doğalgaz CNG sistemleri de bu ara rejimde hidrojenle beraber rekabet içinde olacaktır. Dizel - benzin rekabeti gibi

    bilinmesi gereken şey CNG motorlar dizel çevirimi ile çalışmaya meyillidir, gazın teknik özelliklerinden dolayı , LPG ise OTTO çevirimi benzinli motrlar için uygundur .

    Hidrojen ise yakılarak değil de yakıt hücresi yardımı kanalıyla kullanılması verim için daha uygun olacağı için yakıt elektrik yerine hidrojen olacak ama motorlar elektrik li motor olacaktır .Bundan sonra büyük bir değişim olacak ve her şey değişerek yüzyıl hidrojen yüzyılı olarak tarih sayfalarında yer alacaktır. Daha erken ama bilinmesinde fayda var. bu konuda uzunca seneler önce bolca yazılar yazmıştım ama nereye yazdım hiç hatırlamıyorum. Bulursam link veririm foruma yeni katılımlar olduğu için .



    Neredesiniz yahu yıllardır yazmıyordunuz buraya, bildiğim kadarıyla ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yazıyorum ancak motor yağı başlığına bakıyorum genelde .şöyle bir bakayım dedim neler tartışılıyor diye .10 seneyi geçtik forumda ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mücahit_

    Hocam, ben şunu biliyorum; En dayanıklı içten yanmalı motor tipi yüksek hacimli atmosferik dizeller oluyor. Aslında ikisi de atmosferik ya da eşit turbo basıncında olması kaydıyla dizel daha uzun ömürlü çünkü daha az devir çeviriyor ve silindir bloğu, piston, piston kolu gibi parçalar yüksek püskürtme basıncına dayanabilmesi için daha ağır ve dayanıklı malzemeden yapılıyor, ki bu yüzden eşit hacimdeki dizel motor daha ağır ve maliyetli oluyor buraya kadar yanlışım varsa doğrusunu duymak isterim. Peki üreticilerin dizelde çok daha yüksek turbo basınçları kullanabilmesine sebep olan etmen bu olabilir mi? Dizele uyguladığımız turbo basıncını benzinliye uygulasak elbette çok daha fazla HP verecek ama tork konusu belki daha farklı değişkenlere bağlı olabilir, peki bu durumda benzinli motor dizel kadar dayanıklı olabilir mi? Hep söylüyoruz binek araçlarda dizelin ömrü daha kısa, 150.000'de enjektörler işemeye, kurum tutmaya başlıyor diye. Peki üreticiler neden aynı basıncı benzinli motora uygulamıyor, dizel kadar bile dayanıklı olmayacağı için mi yoksa başka bir sebep mi? Dizel teknolojisinin gelişimi artık üreticiler için mantık sınırlarını zorlayacak derecede maliyetli hale geldi ve belli bir yerden sonra popülaritesini kaybedecek gibi. Emisyon skandallarının kaynağı da bu olsa gerek. Bir de anladığım kadarıyla hacim büyüdükçe dizel daha iyi randıman veriyor ve bu yüzden iş makinelerinde dizel hegamonyası hakim.





    Şimdiden teşekkür ederim.

    Doğrudur dizeller daha ağır ve dayanıklı oluyor. Daha yüksek turbo basınçları kullanmak "zorunda" kalıyorlar yeterli gücü üretmek için. Ya da motoru daha da büyütüyorlar. Dizele uyguladığınız basıncı benzinliye bassanız tork ve hp muazzam değerlere çıkar. Günlük kullanımda ihtiyaç olmadığından verilmiyor. Şimdi 1.4 atmosferik motor yaklaşık 100 hp, 1 bar turbo ile yaklaşık 180-190 hp lere ulaşır rahatlıkla başka bir uygulama yapmaksızın. 180 hp güce gerek yok şehir içinde. Motorsporlarında basıyorlar o değerleri ama.

    Aynı basınçta benzinli motor daha dayanıklı olur mu olmaz mı bu değişkenlik gösterir. Bence daha dayanıklı olmaz. Çünkü 1 bar turbo altında dizele oranla çok daha yüksek ısıl yüke maruz kalıyor. Yani ömür olarak sıralarsak ; atmosferik dizel > atmosferik benzinli > turbo dizel > turbo benzinli(turbo dizel ile aynı basınçta ise, eğer basınç az ise turbo benzinli çok daha uzun ömürlüdür) Tabi istisnalar var. Mesela 1.9 atmosferik dizel doblolar veya partner'ler hemen motor bitiriyor kurum yüzünden.

    Dizel yüksek hacimde verimli. Küçük hacimde problemli epey. Çünkü yük oranı arttıkça yanma kötüleşiyor, termik verim düşüyor. Dizel motorun emisyonu çok kötü, istenen standartların elde edilmesi için çok fazla önlem almak gerekiyor. Hem maliyet, hem de tonla ar-ge gerektiriyor. Dizel motor 2020'den sonra http://www.donanimhaber.com/otomobil-teknolojileri/haberleri/Renault-2020-yilindan-sonra-dizel-satisini-durdurmayi-planliyor.htm

    Hocam, vaktinizi ayırıp değerli yorumlarınızla konumu şereflendirdiğiniz için teşekkür ederim. İyi forumlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Geleceğin motorları hidrojenle çalışacak burası kesin, sorun ne zaman yaygınlaşacağı .

    ara geçiş dönemlerinde benzinli hibrid , dizel hibrit , elektrikli şarjlı motor ve sonuçta direk hidrojen ile çalışan motor ile sonuçlanacak bir motor tarihi yaşayacağız . Yılını kestirmek oldukça güç biraz da politik olaylara bağlı ama petrol bitmeden veya peak oil denilen fiyat patlaması yaşanmadan alternatiflerinin yer alması sadece reklam amaçlı olacaktır.

    Hidrojen ise bu yüzyılın yakıtıdır belki ikinci ve üçüncü çeyrek yüzyıllarda yaygınlaşır.

    Tabii ki kaynak olarak metan yani doğalgaz CNG sistemleri de bu ara rejimde hidrojenle beraber rekabet içinde olacaktır. Dizel - benzin rekabeti gibi

    bilinmesi gereken şey CNG motorlar dizel çevirimi ile çalışmaya meyillidir, gazın teknik özelliklerinden dolayı , LPG ise OTTO çevirimi benzinli motrlar için uygundur .

    Hidrojen ise yakılarak değil de yakıt hücresi yardımı kanalıyla kullanılması verim için daha uygun olacağı için yakıt elektrik yerine hidrojen olacak ama motorlar elektrik li motor olacaktır .Bundan sonra büyük bir değişim olacak ve her şey değişerek yüzyıl hidrojen yüzyılı olarak tarih sayfalarında yer alacaktır. Daha erken ama bilinmesinde fayda var. bu konuda uzunca seneler önce bolca yazılar yazmıştım ama nereye yazdım hiç hatırlamıyorum. Bulursam link veririm foruma yeni katılımlar olduğu için .



    Hocam, Hidrojen ile çalışan motor atık olarak sadece su bırakıyor diye biliyorum doğru mu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • evet hidrojenle çalışan motor sadece su bırakır eğer yakıt hücresi kullanılıyorsa.
    Ancak CNG gibi yanma dört zamanlı motorlu mantığı ile yapılırsa NOx den kurtuluş yok bu gaz havanın içinde bulunan nitrojenden kaynaklanıyor kaçışı mümkün değil , çünkü havanın çok büyük bir yüzdesi nitrojen .

    ama yakıt hücresi çok basit ve neden kullanılmadığı komplo teorisi yapılacak kadar kapsamlı bir mevzudur. O2 ve H2 sisteme giriyor elektrik + H20 çıkıyor ,elektrik ile de aracı götürüyorsunuz bataryaya gerek kalmıyor kalsa da küçük bir kapasite yeterli oluyor çünkü çok güç gerektiğinde daha fazla hidrojen kullnıyorsunuz .

    Hidrojenden kaçış mümkün değil 21 ,22 ve 23 yüzyıllar için kaçınılmaz bir gazdır ve sonsuz değil ama binlerce yıl yetecek kaynak var.İleride sorun bunun hangi sistemlerden üretileceği ve depolanması gibi ileri derecede arge gerektiren sistemler ile şekillenecek .

    Bu konuda yazmıştım tekrarlayayım bizdeki bor minerali kullnılarak bor hidrür olarak sıvı olarak depolanıp kullanılması mümkün.

    evlerde ise sistem kurularak yazın bol olan güneş yardımıyla H2 üretilerek kışa hazırlık yapılacak evler arası linmk sistemi ile borsası olacak uluslar arası alanda en önemli enerji kaynağı olacaktır. Alan sata büyük karteller yeni apple zenginleri gibi sistemi önceden anlayıp da geliştirebilen ve yaygınlaştırabilen ülkeler geleceğin zengin ülkeleri olacaktır .Kısa vadede ise petrolün peak oil sonucu fiyatının artması gerekli yoksa kimse ilgilenmiyor

    yakıt hücreleri detayı ve tipleri ve KW olarak kapasiteleri hakkında bilgi alabileceğiniz link

    https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 15 Eylül 2016; 17:10:27 >




  • konuyla ilgili Ülkemizde de yapılan bazı çalışmalar var ,çok daha fazla olması gerekli .yavaş ilerliyoruz ,Almanlar bizden önce uyanmasalar iyi olacak ama ...

    http://www.dw.com/tr/otomobiller-ve-%C4%B1s%C4%B1t%C4%B1c%C4%B1larda-hidrojen-d%C3%B6nemi-ba%C5%9Fl%C4%B1yor/a-17716055

    hidrojenle çalışan kombiler de çıktı ama kalitesini bilemiyorum. Arge süreci önemlidir
    http://www.lotusisitma.com/Sayfa/56/urunlerimiz/
    http://www.lotusisitma.com/Hakkimizda.html




  • Yukarıda söylemiş hybrid araçları 90 lardan beri üretiliyor diye.

    Peki benim anlamadığım nokta şu neden yaygınlaşmıyor hybrid ?
  • destinati0n kullanıcısına yanıt
    tam vevabını bilmek zor ayrı bir tartışma konusu olabilir ama teorik olarak linkteki bakım maliyetleri konusu ve bilinmeyenlerin riski konusu var gibi geliyor bana

    http://www.conserve-energy-future.com/advantages-and-disadvantages-of-hybrid-cars.php
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    evet hidrojenle çalışan motor sadece su bırakır eğer yakıt hücresi kullanılıyorsa.
    Ancak CNG gibi yanma dört zamanlı motorlu mantığı ile yapılırsa NOx den kurtuluş yok bu gaz havanın içinde bulunan nitrojenden kaynaklanıyor kaçışı mümkün değil , çünkü havanın çok büyük bir yüzdesi nitrojen .

    ama yakıt hücresi çok basit ve neden kullanılmadığı komplo teorisi yapılacak kadar kapsamlı bir mevzudur. O2 ve H2 sisteme giriyor elektrik + H20 çıkıyor ,elektrik ile de aracı götürüyorsunuz bataryaya gerek kalmıyor kalsa da küçük bir kapasite yeterli oluyor çünkü çok güç gerektiğinde daha fazla hidrojen kullnıyorsunuz .

    Hidrojenden kaçış mümkün değil 21 ,22 ve 23 yüzyıllar için kaçınılmaz bir gazdır ve sonsuz değil ama binlerce yıl yetecek kaynak var.İleride sorun bunun hangi sistemlerden üretileceği ve depolanması gibi ileri derecede arge gerektiren sistemler ile şekillenecek .

    Bu konuda yazmıştım tekrarlayayım bizdeki bor minerali kullnılarak bor hidrür olarak sıvı olarak depolanıp kullanılması mümkün.

    evlerde ise sistem kurularak yazın bol olan güneş yardımıyla H2 üretilerek kışa hazırlık yapılacak evler arası linmk sistemi ile borsası olacak uluslar arası alanda en önemli enerji kaynağı olacaktır. Alan sata büyük karteller yeni apple zenginleri gibi sistemi önceden anlayıp da geliştirebilen ve yaygınlaştırabilen ülkeler geleceğin zengin ülkeleri olacaktır .Kısa vadede ise petrolün peak oil sonucu fiyatının artması gerekli yoksa kimse ilgilenmiyor

    yakıt hücreleri detayı ve tipleri ve KW olarak kapasiteleri hakkında bilgi alabileceğiniz link

    https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell

    " Bazı bilimadamları da hidrojen üretmek için elektroliz işleminin arabada yapılmasını öngörüyor. Fakat elektroliz için gerekli olan elektriğin yine arabada bulunan akülerden sağlanması lazım. Bu da araba için ekstra ağırlık demek ve akülerin düzenli olarak şarj edilmesi gerekir. Bununla birlikte maliyet de önemli bir faktör. Yakıt hücrelerinde katalizör olarak kullanılan platinyum çok pahaldır ve tek bir yakıt hücresinin maliyeti $100.000 üzerindedir. Depolama da ayrı bir problemdir. Hidrojen devamlı yayılmak isteyen bir gazdır. Hafif olduğu için devamlı sızmalar yapar. Yüksek basınçlı tüpler içinde iyi yalıtılmış tüpler içinde saklanması gerekir. Hidrojen ile çalışan arabayı birkaç gün park edin, tüm yakıt buhar olup gidecektir. Hidrojen ayrıca güneş altında ısınır ve patlamaya yol açabilir. Bu problemleri aşmak zor ama imkansız değil. Bazı çevreler yakın gelecekte doğa dostu temiz yakıtın hidrojen değil de hybrid elektrik araçlar olduğunu savunuyor "















    ilginchersey.blogcu.com/hidrojen-arabalar-nasil-calisir/8557726

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Petrol ekonomisini bırakıp hidrojen ekonomisine geçmek hiç kolay birşey değil hidrojenin depolanma şekli verimliliği yakıt pillerinin seri olarak üretilmesi konuları bu yüzyıl içinde görebileceğimiz binek araçlarda olabilecek şeyler değil gibi duruyor. Tüm teknolojik imkansızlıklar aşılsa ve araçlara monte edilebilir uzun menzilli bir araç üretilse bile bunu seri olarak ekonomik şekilde üretmek pazar yakalamak için otomobil üretici ve petrol ve doğal gaz kartellerinin ve devletlerin bunu istemesi lâzım. Bunun yolu doğal kaynakların güçlü devletlerin ulaşamayacağı ve ekonomik olarak elde edemeyeceği seviyeye düşmesi ile mümkün olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hidrojenle ilgili yazılanlar bize 19 yüzyıl sonundaki kömürden petrole geçiş tartışmalarını hatırlatıyor .
    Yakıt hücresi tek tip değil ki linklere bakılması konuya yaklaşmak için yeterli 'petrol çıkarmakmve dünyanın bunun n için ödediği bedellin dünya savaşları çıkarmak kadar büyük olduğu unutularak petrolün keyfi bitmesin isteniyor , Bu konuda peak oil übaşlığı altında yüzlerce sayfa yazı yazdık,konnun temel fikrinin anlatılması için.

    Sanırım kısa zaman içinde green house adıyla tüm enerjisini kendi üreten evler yavaş yavaş yayılacak. Bu evlerin kendi elektriklerini üretmeleri dışında ısı olarak da evlerini ısıtmaları ve araçlarının yakıt depolarını elektrik veya hidrojen ile doldurmaları mümkün.Bunun bir maliyeti var ama seri üretimle düşmesi mümkün ve akternatif malzemelr ile verim de yükseltilebilir.

    Konu biraz teknik termodinamik yasaları filan ama özünde ısı alışverişi ile elektrik üretimi ve hidrojen depolanması konuları var.

    Borhidrür konusunu araştırınız

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Bu geçiş kömürden petrole geçiş kadar küçük bir hamle ile izah edilemez, kömür petrole alternatif olabilecek mobil bir enerji kaynağı değildi.
    ülkelerin bu alana ayırdığı bütçe kadar bu işe emek verenlerin dünyanın gidişatı konusunda belirleyici ve söz sahibi olmasının da savaşıdır ve yani petrolün egemenliği dünyadaki egemen güçlerin istikrarını koruma savaşıdır haydi petrolü yerinde bırakalım hidrojen teknolojisi geleceğin teknolojisi olacak kirliliği önleyelim diye bakacak pragmatik bir yaklaşım sergilemesini bekleyemezsiniz. Bor ile yapılacaklar düşünülünce heyecan verici olabilir ama bu deneysel olmaktan çıkıp bir dünya standardı olabilir mi diye düşününce bunu en azından bizim göremeyeceğimiz sonucunu çıkarıyorum.
    Evlerde alternatif enerji kaynaklarının kullanımı ile otomotiv endüstrisi aynı kefeye konulamaz evlerde ana enerji kaynakları elektrik ve doğal gaz fakat petrol motorlu taşıtlar için en önemli enerji kaynağı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zgrp -- 15 Eylül 2016; 22:52:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: drdrizzt

    Türkiye'ye özel sipariş getirilir rahat olun Türk vatandaşını yolmanın en kolay 2 yolu;

    1) DİZEL ARABA

    2) OTOMATİK VİTES

    Aynen.
    Dizel farkı bu, turbo benzinlinin yakıtı bu. Şu kadar bin km de su kadar yılda ancak cikartirsin farkı diyorsun. Yok. Dizelin az daha az yaktığını görecek ondan mutlu olacak.

    Otomatik için de "hanim suremiyor ben de useniyorum "
    Duz vites araba suremeyen kişi zaten araba suremiyordur .sen bir manueli sürmeyi öğren iyice. Duz süren adam zorda kalsa otomatigi havada karada sürer. Ama otomatik sureni manuele koy 1 metre suremez.
    Ve 7,8 bin fark. Üstelik risk. Sadece dsg de degil. Yakın 3 arkadaşım civic, i30 ve skodanin suv ile şanzıman patlattı. Yetkili servislerde 5,6 bin denmiş 2500 e felan sanayide yaptirdilar.

    Hocam doğru demiş otomatikle manuel arasındaki makas çok açıldı birde arıza durumu var.Özellikle dizel otomatik dediğin an fiyat çok kabarıyor C sınıfı arabanın parası D sınıfını modellere yaklaşıyor.Diğer taraftan kadınların bir çoğu manuel araba süremiyor peki nasıl ehliyet alıyorlar orasını da ayrı bir muamma.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.