Şimdi Ara

Halit Bolkan'ın Öngörüsü; Dizel Motorlar Tarih Olacak! (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
1
Favori
3.013
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hibrit nedir ya. Dünya vazgeçti bundan biz daha yeni tartışıyoruz.
    100% elektrikli araç varken niye hibrit.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C4_1400 C kullanıcısına yanıt
    Batarya teknolojisinin yetersizliği dolum istasyonu eksikliği ve menzil sebebiyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O kim ya sanki üstün yetenekleri var da cinlerle bilgi getiriyor adam. Haberleri çıktı bunun yabancı sitelerde oradan google translate yapmıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Citizen'in Pengueni

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: drdrizzt

    Türkiye'ye özel sipariş getirilir rahat olun Türk vatandaşını yolmanın en kolay 2 yolu;

    1) DİZEL ARABA

    2) OTOMATİK VİTES

    Aynen.
    Dizel farkı bu, turbo benzinlinin yakıtı bu. Şu kadar bin km de su kadar yılda ancak cikartirsin farkı diyorsun. Yok. Dizelin az daha az yaktığını görecek ondan mutlu olacak.

    Otomatik için de "hanim suremiyor ben de useniyorum "
    Duz vites araba suremeyen kişi zaten araba suremiyordur .sen bir manueli sürmeyi öğren iyice. Duz süren adam zorda kalsa otomatigi havada karada sürer. Ama otomatik sureni manuele koy 1 metre suremez.
    Ve 7,8 bin fark. Üstelik risk. Sadece dsg de degil. Yakın 3 arkadaşım civic, i30 ve skodanin suv ile şanzıman patlattı. Yetkili servislerde 5,6 bin denmiş 2500 e felan sanayide yaptirdilar.

    Hocam doğru demiş otomatikle manuel arasındaki makas çok açıldı birde arıza durumu var.Özellikle dizel otomatik dediğin an fiyat çok kabarıyor C sınıfı arabanın parası D sınıfını modellere yaklaşıyor.Diğer taraftan kadınların bir çoğu manuel araba süremiyor peki nasıl ehliyet alıyorlar orasını da ayrı bir muamma.

    Dizel otomatik yapmak zor mu bilmem ama baya geç gelmeye başladı. O yüzden dizel otomatik yapan arabalar aşırı reklamla fahiş rakamlar istedi.
    Kimle konuşup araba onersem "ama onun dizelleri otomatik degil" derdi.
    Ben de tam tersi , manuel ve benzinli araba seviyorum. Severek de kullanıyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tarih olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zgrp Z kullanıcısına yanıt
    anlaşıldı , bu konuları derinlemesine çok tartıştık , konunun basit bir geçiş olmadığını çok iyi biliyorum ama süreç ,zorunlu olarak yapılması gerekenler arasında gidip geliyor ,bizim görüp göremeyeceğiz konusunu bilemem , ama görmek için çabalıyoruz ve bilgilendiriyoruz.

    yani petrol ve kömür fosil kaynaklı yakıtlar ile birincil enerji kaynağı hiçbir zaman olamayacak olduğunu biliyorum bununla ,hidrojeni kıyaslamıyorum zaten.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    değerli bilgilerinizi paylaşmak ve bu konuda çok daha derin bilgilerinizi iletmek için sizi linkteki foruma davet ediyorum.

    Lütfen üstün körü okuyarak hemen yanıt vermeyiniz , ilk sayfadan başlayarak en az 1-2 hafta yazılanları okuduktan sonra yorumlarınızı görürsek memnun olurum.

    Daha önceden ilgili başlığı görmüşseniz ve yazılanları okumuşsanız tabii ki hemen cevap yazılabilir .

    https://forum.donanimhaber.com/m_22635659/tm.htm


    ,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 16 Eylül 2016; 10:42:02 >




  • Almanya/Düseldorf'ta dizel araç yasaklanmış. Forumda konusu var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • VW yenidizel arabalarında küçük bir sidik deposu koyuyor. Şaka yapmıyorum, hayvan sidiği deposu. Bu sidik bidonlarda satılıyor ve emisyonu düşürüyor. İnternetten bakın görürsünüz. Daha ekonomik ve iş makinalarında daha verimli olan Dizel ölmez.
  • merhaba arkadaşlar,o zaman 1.8 atmosferik motorlu hibrit toyotanın (CHR Modeli)motoru uzun ömürlü mü oluyor.yani alınabilir mi?Malum atgözlüğü ile bakmamak lazım,daha verimli komplike bir küçük hacimli turbo dizel motor ilk başlarda yüz güldürecektir,ancak100.00 veya 200.000 km.den sonra verdiklerini fazlasıyla almaya mı ,başlayacak?(parça fiyatlarını da hesaba katalım.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Doğru bir öngörü. Dizel motorun yanma mekanizması problemli. Yakıtı versen is yapıyor, vermesen NOx yapıyor. Gücü, torku desen az. Emisyonları tutsun diye egzozun arkasına arabanın adından daha uzun isimli sistemler takılıyor. Bakınız: EGR, DPF, SCR. Bu çabaların hepsi , dizeli küçük hacime uydurmaya çalışmak için. Fakat tutmuyor. Gemi ve tır motorlarında dizel kaçınılmaz ve aşırı mantıklı, fakat binek araçta değil.

    Dizel motorun küçük hacime getirilip binek araçlarda yaygınlaşma çalışması, avrupalıların bir projesiydi. Çünkü 90-2005 arası günlük binek araçlarda atmosferik benzinli motorlarda gerek güç, gerek dayanıklılık, gerek yakıt tüketimi bileşenlerinin karmasına baktığımızda japonlara kafa tutamıyorlardı. Japonların zayıf karnı olarak gördükleri yerden vurmaya kalktılar. Ellerinde patladı Amerika davasıyla beraber. Gelecek lpg ve cng'de. Hybrid ve elektrikli araçları yeni gibi sunuyorlar pazarlama taktikleriyle. Toyota ve honda , 90 ların başından beri aktif olarak, yılda hatırı sayılır kadar sayıda hybrid araç üretiyor, kiminle aşık attıklarının farkında değiller.

    Yorumunuzu şimdi görüyorum ve artık hayretten de öte durumdayım. Sırf japon fanatizmi yapmak için, kendi başınıza hikayeler de yazıp bunlara kendinizi inandırıyorsunuz.

    Dizelin size benzinden daha verimli olduğunu idda edecek değilim, ancak küçük hacimli dizel motorların gelişme sürecine bakacak olursak şu an mükemmel bir gelişmişlik düzeyinde dizeller var.
    Dizel motorların 90 öncesi gelişim çabasına bakıldığında, 90'ların başında Common Rail mantığı doğdu, Uyarlanabilir küçük turbolar üretildi. Evet avrupa gelişirken honda izledi, ama sadece avrupanın dizelini değil, benzinli motorlarını da izledi. Honda TYPE-R neden çekildi piyasadan? K20 motorlu civic piyasa çıktığında, Renault megane 2'ti turbolamamış mıydı? Honda'nın benzinli motorlarda rakiplerinden ne üstünlüğü bulunuyordu avrupada? Çap/strok oranı ile yüksek devir çevirttirdğini arabasını bizlere çağın ötesinde teknoloji diye anlatan bu cahil zihniyetin, bizlere ne katkısı oldu?

    Avrupalılar common raili, şu an euro 6 normlarındaki güncel dizel motorları sırf japon düşmanlığı için üretti öyle mi? Şu yazınızı bir motor mühendisi okusa ne derdi acaba? Japonların avrupada hiçbir konuda, başarısı yoktur. Avrupada hiçbir zaman söz sahibi olamamışlardır. F1'de 2008 yılında honda neden geri çekildi? Ve f1'den 2008'de geri çekildiğinde son sırada değiller miydi? 2014'ile turbo motorlar üzerinde geliştirme yapmamız bahanesine sığınarak tekrar dönmediler mi? Turbo benzin ve turbo dizel teknollojisinin beşiği avrupadır. Amerika pazarında bu ihtiyaç olmadığı halde. Siz milyarlarca hatta trilyon dolarlarca yatırımları sırf japon karşıtlığı var diye çöpe attınız.. Tekrar alkışlıyorum sizi.

    Ayrıca LPG kitlerinde dünyanın en iyisi İtalyanlardır. Ve bunun için çok güzel projeleri de mevcut. HYBRID gelişimi için de avrupalıların gelişmelerini takip etmenizi öneririm.




  • Ongoru iyi guzel de yarın dizel kalkar obur gun de her yer sarj ist. dolar elektrikle 1500 km gidilir.
    Daha 70 model arabalar kullanılıyor.Gecen de bir liste vardı kardesim gostermisti.
    Emisyon Oranlarını gosteren tablo standarta en yakın olan VW 2 kat, Fiat 14 kat,Opel 10 katı fazlaydı.
    Dizeli nasıl kaldıracaksın?Hadi otodan kaldırdın.Bunun tırı,kamyonu,otobusu,kamyoneti,minibusu,lokomotifi vs ne olacak.
    Bu uretilirken ve diger tasıtlar kullanırken otomobile yasak mı getireceksin?Cevre onemli de petrol onemli degil mi?
    Ulkede petrol fıskırmazken ve Dizel daha az yakarken yasak mı diyeceksin?

    Bazı arkadasların dedigi gibi 2030 a belki olabilir.O zamana kadar da kim ole kim kala...
    2000 de 15GHZ islemciler geliyordu sozde daha 5GHZ gelmedi.OC ile falan cıkıyorsun.Ongoruler genelde ucuk ve utopik oluyor.

    VW konusundaki tezleri de,dogruluk seviyelerini de bilmiyorum.Ama Michigan Detroit battıysa araba uretemedikleri icin battı.Bir GM ayakta tutmaya calısıyorlar.Onu da kurtaran muhtemelen Alman Opel dir.Cogu arabaya Opel Motoru koyup sanıyorum bazı modelleri de Daewoo nun idi emin degilim kurtarmaya calısıyorlar.Odun gibi arabalar,dizayn sıfır,deli benzin tuketimleri her yerde ABD gibi petrol cıkmıyor.Ustune ABD dei tuketiciler de muhtemelen arabaları kaba ve ekonomik bulmadıkları icin Avrupa ve Japonlara kaymaya basladılar.
    VW konusunda cok senaryo olabilir hepsinin haklılık payı da olabilir.Salladılar ama yıkamadılar.VW kim ne derse desin Dunya Devidir.Kaputu actıgında VW Logosu bile guven veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huso -- 18 Ekim 2016; 16:58:20 >




  • Merhaba konular yakın seyrettiği için buraya da göz atabilirsiniz.

    https://forum.donanimhaber.com/m_121108810//tm.htm#121108810
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.