Şimdi Ara

Hangi arabayı bugün alsam, 5 sene sonra en az değer kaybıyla satabilirim?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
2.820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar başlık biraz saçma oldu kusura bakmayın, bu bölümde böyle başlıklara da izin veriliyor mu bilmiyorum ama yardımınıza ihtiyacım var gerçekten. Arabalardan pek anladığımız söylenemez.

    Bir proje ödevimiz var, bu proje ödevi kapsamında büyük ihtimal konumuzun ana maddesi "arabaları kiralayalım mı, yoksa satın mı alalım" olacak. Kiralasakta, satın da alsak arabaları sadece 5 sene boyunca kullanacağız, alınacak arabaları kuracağımız hayali şirketin, hayali yöneticileri kullanacak. Eğer satın alırsak 5 sene sonra arabaları elden çıkaracağız, bu bağlamda acaba hangi marka arabalar en az değer kaybına uğrar?

    Yani bir Mercedes'i 100.000 TL'ye alırsak, 5 sene sonra %40'lık bir değer kaybıyla 60.000 TL'ye satabilir miyiz? (Enflasyon oranlarını ödevde dikkate alacağız ama, şimdilik önemli değil bu) Eminimki arabanın kmsi, bakımı bir sürü şeyi etki eder böyle bir şeye fakat acaba ortalama oranları bilen var mı aranızda? Mesela bir Mercedes, BMW, Volvo, Volkswagen, Renault markalarının arasından hangisi değerini en fazla koruyabilir? Piyasayı iyi bilen arkadaşların yardımcı olacağını ümit ediyorum. :-)

    ---

    Bir sorum daha var arkadaşlar; acaba hangi markaların yedek parçası ülkemizde kolay bulunuyor, hangi markaların ki zor bulunuyor?

    Şimdiden teşekkür ederim yardımcı olacak arkadaşlara.

    Not: Şöyle bir baktım en fazla kişi Renault bölümündeydi o yüzden buraya açıyorum, yanlış yaptıysam lütfen kusura bakmayın.







  • Focus, Fluence, Linea, Passat daha çok kiralanıyor. En azından benim gördüğüm kiralık arabalar genelde bunlardan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap basit. Hangisine sürekli en çok zam gelirse onu. Fiyatı hiç artmıyorsa bir arabanın veya az artıyorsa ona göre de 2. el değeri olur. VW durumu farklı. İnsanlar kuyruğa giriyor o kadar bekliyor. Erken almak için araba 45se 50 veriyor. 2. elde sıfırını sonra zamlı verecekler diye sıfırından pahalı yazıyorlar. Böyle sürüp gidiyor ama bi gün patlayacak bu sistem inşallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseyinoner

    Focus, Fluence, Linea, Passat daha çok kiralanıyor. En azından benim gördüğüm kiralık arabalar genelde bunlardan.

    Evet Fluence, Linea gibi arabalar daha çok kiralanıyormuş. Üst düzey yöneticilere ise daha çok Audi A7 tarzında arabalar alınıyormuş.

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Cevap basit. Hangisine sürekli en çok zam gelirse onu. Fiyatı hiç artmıyorsa bir arabanın veya az artıyorsa ona göre de 2. el değeri olur. VW durumu farklı. İnsanlar kuyruğa giriyor o kadar bekliyor. Erken almak için araba 45se 50 veriyor. 2. elde sıfırını sonra zamlı verecekler diye sıfırından pahalı yazıyorlar. Böyle sürüp gidiyor ama bi gün patlayacak bu sistem inşallah.


    Hocam sizin bahsettiğiniz aslında daha farklı bir şey anladığım kadarıyla, bir pislik dönüyor sanırım sizin değindiğiniz sistemde. Mesela ben bugün bir Audi A7, Audi A6, Mercedes C180 alsam, 4 veya 5 sene sonra ne kadar kayıpla satabilirim? Bunun tahmini olarak bir yüzdesini söyleyebilir misiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alp

    quote:

    Orijinalden alıntı: huseyinoner

    Focus, Fluence, Linea, Passat daha çok kiralanıyor. En azından benim gördüğüm kiralık arabalar genelde bunlardan.

    Evet Fluence, Linea gibi arabalar daha çok kiralanıyormuş. Üst düzey yöneticilere ise daha çok Audi A7 tarzında arabalar alınıyormuş.

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Cevap basit. Hangisine sürekli en çok zam gelirse onu. Fiyatı hiç artmıyorsa bir arabanın veya az artıyorsa ona göre de 2. el değeri olur. VW durumu farklı. İnsanlar kuyruğa giriyor o kadar bekliyor. Erken almak için araba 45se 50 veriyor. 2. elde sıfırını sonra zamlı verecekler diye sıfırından pahalı yazıyorlar. Böyle sürüp gidiyor ama bi gün patlayacak bu sistem inşallah.


    Hocam sizin bahsettiğiniz aslında daha farklı bir şey anladığım kadarıyla, bir pislik dönüyor sanırım sizin değindiğiniz sistemde. Mesela ben bugün bir Audi A7, Audi A6, Mercedes C180 alsam, 4 veya 5 sene sonra ne kadar kayıpla satabilirim? Bunun tahmini olarak bir yüzdesini söyleyebilir misiniz?

    bu bir yol olabilir

    şu an c180 fiyatına bakın

    birde 5 yaşında c180 fiyatlarına bakın sahibinden de ki

    bir de kıyaslama yaparken şunu dikkate alın

    mesela 3 yıl önce bugun megane 3 aldık 44 500 tl ye

    bugun 44 bine satmak istiyoruz piyasası da 42-44 arası

    verdiğimiz para olarak zarar yok ama aynı aracı almak istesek liste fiyatı 56,5 bayide

    arac bazında 12 bin tl zarar..yılbaşına 4 bin tl




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omer14

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alp

    quote:

    Orijinalden alıntı: huseyinoner

    Focus, Fluence, Linea, Passat daha çok kiralanıyor. En azından benim gördüğüm kiralık arabalar genelde bunlardan.

    Evet Fluence, Linea gibi arabalar daha çok kiralanıyormuş. Üst düzey yöneticilere ise daha çok Audi A7 tarzında arabalar alınıyormuş.

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Cevap basit. Hangisine sürekli en çok zam gelirse onu. Fiyatı hiç artmıyorsa bir arabanın veya az artıyorsa ona göre de 2. el değeri olur. VW durumu farklı. İnsanlar kuyruğa giriyor o kadar bekliyor. Erken almak için araba 45se 50 veriyor. 2. elde sıfırını sonra zamlı verecekler diye sıfırından pahalı yazıyorlar. Böyle sürüp gidiyor ama bi gün patlayacak bu sistem inşallah.


    Hocam sizin bahsettiğiniz aslında daha farklı bir şey anladığım kadarıyla, bir pislik dönüyor sanırım sizin değindiğiniz sistemde. Mesela ben bugün bir Audi A7, Audi A6, Mercedes C180 alsam, 4 veya 5 sene sonra ne kadar kayıpla satabilirim? Bunun tahmini olarak bir yüzdesini söyleyebilir misiniz?

    bu bir yol olabilir

    şu an c180 fiyatına bakın

    birde 5 yaşında c180 fiyatlarına bakın sahibinden de ki

    bir de kıyaslama yaparken şunu dikkate alın

    mesela 3 yıl önce bugun megane 3 aldık 44 500 tl ye

    bugun 44 bine satmak istiyoruz piyasası da 42-44 arası

    verdiğimiz para olarak zarar yok ama aynı aracı almak istesek liste fiyatı 56,5 bayide

    arac bazında 12 bin tl zarar..yılbaşına 4 bin tl

    Hocam sağolun, zaten olmazsa öyle değerlendirme yapacağız doğru veya doğruya yakın veri bulamıyorum.

    Şu arabaları 3 sene sonra satmaya kalksam tahmini ne kadar değer kaybıyla satarım arkadaşlar, salvage rateleri ne olur? Önceden de dediğim gibi birçok faktör etki edecektir buna ancak, bu arabaların minimum şekilde etkilendiklerini düşünelim.

    Audi A8 457,980 TL - Audi A8 L 3.0 TDI - Adet: 1
    Audi A7 316,440 TL - Audi A7 Sportback 3.0 TFSI - Adet: 1
    Audi Q7 303,160 TL - Audi Q7 3.0 TDI - Adet: 1
    Audi A6 183,590 TL - Audi A6 2.0 TDI - Adet: 5
    Passat 83,300 TL - Passat 1.4 TSI Highline DSG - Adet: 10
    Fluence 47,950 TL - Fluence 1.5 DCi Business - Adet: 30
    Clio 38,990 TL - Clio Symbol 1.5 DCi Touch - Adet: 14

    Bir siteden çektim fiyatları.

    Bir de arkadaşlar; bu arabaların kira fiyatlarını da inceliyoruz, fakat birçok site "fiyat teklifi" için form doldurun diyor, direkt bu arabalar için fiyat teklifi veren bir site arıyorum, mesela burada birkaç tane araba için var:http://www.celikmotorfilo.com/kampanyalar/celik-motor-filo-kiralama-kampanyalar.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alp -- 17 Aralık 2012; 3:48:23 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.