Bildirim
hangi durumda daha cok benzin yakar
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
arkadaşım arabayı boşa atmak her zaman çok yaktırır arabaya... hem kontrol açısından hem yakıt açısından zarar... araba herzaman kendini ayarlar vitesteyken... ama bi boşa atıp bi vitese alırsan arabaya çok yaktırırsın
-
Bir sürü konu açıldı bunun hakkında bu arada yol bilgisayarı yalan solmez -
bence arabanı az yaksa bile yokuş aşağı giderken boşa alma -
Orijinalinden alıntı: cinuba
arkadaşım arabayı boşa atmak her zaman çok yaktırır arabaya...
yanlış bir teşhis. araç boştayken motor yükte olmadığıdan yakıt sarfiyatı vitesteki kadar olmaz... -
Orijinalinden alıntı: mustafakilic
Orijinalinden alıntı: cinuba
arkadaşım arabayı boşa atmak her zaman çok yaktırır arabaya...
yanlış bir teşhis. araç boştayken motor yükte olmadığıdan yakıt sarfiyatı vitesteki kadar olmaz...
euhaeaeh -
yeni arabalarda... gaza basmadıgınız sürece yakıt gitmez motora... enjeksiyonlu benzinlilerde...
dolayısıyla vitesi boşa aldıgınızda rölanti yakıtını verir... vitesteyken hiç yakıt gitmez...
ama uzun yolda zaman zaman boşa almak iyidir motor dinlenir ve soğur...
yanlız aklıma takılan şu... cammon rail dizellerde yakıt pompası çok yüksek basınç üretiyor... boşa aldıgında basınç birikmesin diye yine rölanti yakıtını motora gönderiyor mu... yoksa pompa duruyor mu? nasıl bir sistem düzenek var, bilen var mı? muhtemelen cammon rail de de yakıt gitmiyo ama nasıl yapıyolar o basıç işini... gerçi biraz yakıt pompası çalışma sistemi ile alakalı bir soru ama, var mı bilen? -
çok iyi bir soru sormuşsun tebrikler bende merak ediyorum -
yani yol bilgisayarım doğruyu gösteriyormuş fitesteyken gaza basmadan 0 lt boşta rölanti 1,5 lt sarfiyat
quote:
Orijinalinden alıntı: ulasklu
yeni arabalarda... gaza basmadıgınız sürece yakıt gitmez motora... enjeksiyonlu benzinlilerde...
dolayısıyla vitesi boşa aldıgınızda rölanti yakıtını verir... vitesteyken hiç yakıt gitmez...
ama uzun yolda zaman zaman boşa almak iyidir motor dinlenir ve soğur...
-
bi arkadasım idda ediyodu boşta hiç yakmaz diye bende viteste hiç yakmaz diyodum demekki ben haklıymışım -
*COMMON FRANSIZCA BİR KELİME COMÜNDEN GELİR YANİ PAYLAŞIM ,ORTAK DEMEK..RAİL RAMPA DEMEK
YANİ ENJETÖRLER ORTAK RAMPADA (VALLA TÜRKÇE ANLAMI RAMPA AMA DAHA DOĞRU KARŞILIĞI TÜP YADA DEPO GİBİ) BEKLEYEN YÜKSEK BASINÇLI YAKITI KONTROLLÜ OLARAK PÜSKÜRTÜYOR KISACA COMMON RAİL BU.. BOŞA ALDIĞIN ZAMAN..SİSTEM İSTEDİĞİ BASINÇ FAZLASINI BY PAS YAPAR ZATEN..
KISACA AÇARSAK;COMMONLAR 300-1500 BAR ARASI BASINÇLA ÇALIŞIR.SENİN İSTEDİĞİN VERİME GÖRE DÜZENLENİR.ORADA 1500 BAR ÜST LİMİT VARSA HİÇ BİR ZAMAN 1501 BAR I GÖREMEZSİN HEMEN FAZLAYI TAHLİYE YAPAR
*VİTESTE KOMPRESÖR YAPTIRARAK RAMPA İNERKEN YENİ NESİL MOTORLAR (DİZEL BENZİNLİ FARK ETMEZ)
0,01 TÜKETİM OLUR. ASLA SIFIR OLMAZ.
MERAKLISINA SİSTEMİ ÇALIŞMASINI GÖSTEREN ÇİZİM GÖNDEREBİLİRİM
quote:
Orijinalinden alıntı: ulasklu
yeni arabalarda... gaza basmadıgınız sürece yakıt gitmez motora... enjeksiyonlu benzinlilerde...
dolayısıyla vitesi boşa aldıgınızda rölanti yakıtını verir... vitesteyken hiç yakıt gitmez...
ama uzun yolda zaman zaman boşa almak iyidir motor dinlenir ve soğur...
yanlız aklıma takılan şu... cammon rail dizellerde yakıt pompası çok yüksek basınç üretiyor... boşa aldıgında basınç birikmesin diye yine rölanti yakıtını motora gönderiyor mu... yoksa pompa duruyor mu? nasıl bir sistem düzenek var, bilen var mı? muhtemelen cammon rail de de yakıt gitmiyo ama nasıl yapıyolar o basıç işini... gerçi biraz yakıt pompası çalışma sistemi ile alakalı bir soru ama, var mı bilen?
-
quote:
Orijinalinden alıntı: tuning_monster
bi arkadasım idda ediyodu boşta hiç yakmaz diye bende viteste hiç yakmaz diyodum demekki ben haklıymışım
hiç yakmaz diye bi şey olur mu? az da olsa vitesteyken de boştayken de yakar! -
quote:
Orijinalinden alıntı: ototeknik
*COMMON FRANSIZCA BİR KELİME COMÜNDEN GELİR YANİ PAYLAŞIM ,ORTAK DEMEK..RAİL RAMPA DEMEK
YANİ ENJETÖRLER ORTAK RAMPADA (VALLA TÜRKÇE ANLAMI RAMPA AMA DAHA DOĞRU KARŞILIĞI TÜP YADA DEPO GİBİ) BEKLEYEN YÜKSEK BASINÇLI YAKITI KONTROLLÜ OLARAK PÜSKÜRTÜYOR KISACA COMMON RAİL BU.. BOŞA ALDIĞIN ZAMAN..SİSTEM İSTEDİĞİ BASINÇ FAZLASINI BY PAS YAPAR ZATEN..
KISACA AÇARSAK;COMMONLAR 300-1500 BAR ARASI BASINÇLA ÇALIŞIR.SENİN İSTEDİĞİN VERİME GÖRE DÜZENLENİR.ORADA 1500 BAR ÜST LİMİT VARSA HİÇ BİR ZAMAN 1501 BAR I GÖREMEZSİN HEMEN FAZLAYI TAHLİYE YAPAR
*VİTESTE KOMPRESÖR YAPTIRARAK RAMPA İNERKEN YENİ NESİL MOTORLAR (DİZEL BENZİNLİ FARK ETMEZ)
0,01 TÜKETİM OLUR. ASLA SIFIR OLMAZ.
MERAKLISINA SİSTEMİ ÇALIŞMASINI GÖSTEREN ÇİZİM GÖNDEREBİLİRİM
quote:
Orijinalinden alıntı: ulasklu
yeni arabalarda... gaza basmadıgınız sürece yakıt gitmez motora... enjeksiyonlu benzinlilerde...
dolayısıyla vitesi boşa aldıgınızda rölanti yakıtını verir... vitesteyken hiç yakıt gitmez...
ama uzun yolda zaman zaman boşa almak iyidir motor dinlenir ve soğur...
yanlız aklıma takılan şu... cammon rail dizellerde yakıt pompası çok yüksek basınç üretiyor... boşa aldıgında basınç birikmesin diye yine rölanti yakıtını motora gönderiyor mu... yoksa pompa duruyor mu? nasıl bir sistem düzenek var, bilen var mı? muhtemelen cammon rail de de yakıt gitmiyo ama nasıl yapıyolar o basıç işini... gerçi biraz yakıt pompası çalışma sistemi ile alakalı bir soru ama, var mı bilen?
valla senin geldiğin iyi oldu foruma... her istediğimizi sorabilicez :)
yok resime gerek yok da... tahliyeyi nereye yapıyorlar?
depoya geri mi? motor içine mi?
-
uzun Yolda Vitesi bosa alinca motor nasil soguyor ben onu anlamadim Tamam motor Deviri rolanti ye iner ama hiz da kaybedersiniz Ben Mesela bunun yerinebi vites atlatip az devirde hizli gitmeyi tercih ederim...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 18 Ağustos 2005, 2:35:56 > -
sahi teşekkür ederim... onu unuttum... -
quote:
Orijinalinden alıntı: aLLyC
uzun Yolda Vitesi bosa alinca motor nasil soguyor ben onu anlamadim Tamam motor Deviri rolanti ye iner ama hiz da kaybedersiniz Ben Mesela bunun yerinebi vites atlatip az devirde hizli gitmeyi tercih ederim...
hocam soğuyor işte motor... motor diyince bi tek motor blogu anlama... turbo soğuyor... yakıt pompası soğuyor... vs soğuyor... vır vır çalışıyor zavallılar :)
hatta motoru çok yorduysan kapatmadan önce 1-1,5 dk rölantide çalıştırıp sonra kapatın diye uyarı yazısı yazmışlar kitapçığa, turbo zarar görmesin yüksek ısıdan diye...
iyidir boşa almak iyidir! o west bilmem ne tutmayan fren sisteminiz yoksa iyidir :) -
quote:
Orijinalinden alıntı: ulasklu
quote:
Orijinalinden alıntı: aLLyC
uzun Yolda Vitesi bosa alinca motor nasil soguyor ben onu anlamadim Tamam motor Deviri rolanti ye iner ama hiz da kaybedersiniz Ben Mesela bunun yerinebi vites atlatip az devirde hizli gitmeyi tercih ederim...
hocam soğuyor işte motor... motor diyince bi tek motor blogu anlama... turbo soğuyor... yakıt pompası soğuyor... vs soğuyor... vır vır çalışıyor zavallılar :)
hatta motoru çok yorduysan kapatmadan önce 1-1,5 dk rölantide çalıştırıp sonra kapatın diye uyarı yazısı yazmışlar kitapçığa, turbo zarar görmesin yüksek ısıdan diye...
iyidir boşa almak iyidir! o west bilmem ne tutmayan fren sisteminiz yoksa iyidir :)
yokus asagi mi calisiyor yakit pompasi ... ilginc..
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X