Şimdi Ara

HANGİ FREN BALATASI ? ( ANA KONU ) (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: yakuzz Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 1 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
179
Cevap
4
Favori
180.873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR1970

    2019 peugeot 3008 icin ön arka fren balatasi tavsiyesine ihtiyacim var.. hayatimda ilk defa 35000 de balata degistiriyorum bir arabamda.. aracın garantisi yeni bitti.. serviste orjinal mi taktirmaliyim? yoksa baska marka tavsiyeniz varmi? ben trw dusunuyorum ?... acaba pisman olurmuyum?

    Benim 3008 de 30k km de ve ön balata bitti. Ve enteresan ki yolun çoğu uzun yol. Fren basan adamda değilim. Neyse bende bakıyorum.
  • MaTaDoR1970 kullanıcısına yanıt
    Bencede TRW en iyi secenek bosch fason üretim ve cakma çok fazla piyasada ğretim yerine bağlı olarak eğey kalite değişiyor. TRW daha tutarlı bu konuda balata tozu da cidden daha az oluyor
  • Ferodo öneririm arkadaşlar, toz yok, ötme yok, fren zıpkın gibi daha ne olsun?
  • Feredo taktırdım, çok memnunum.
  • Konuyu hortlatıcam ama tecrübemi paylaşmak istedim. 2017 A3 sahibiyim, bu fren konusu bende de takıntı. Aracın orjinal balataları bittiğinde Doğuş fiyatı abartı geldiğinden burda adı geçen markalardan birkaçını denedim daha da çok zarar ettim. TRW ve Bosch. Asla orjinal parça gibi frene dokunduğumda yere çakılma hissi vermedi. Hele TRW bildiğin bacaktan kuvvet istiyor frene. Doğuşun aracımdan söktüğü balatalar da TRW idi üzerindeki zor okunan numaralardan araştırıp bulmuştum ama piyasadaki aftermarket TRW ile servisteki TRW aynı değil sorun burda başlıyor. Otomobil üreticilerinin OEM parça specleri bambaşka misal TRW dünyadaki Audi servislerine 1. kalite balata üretiyorsa piyasaya 3 belki 5. kalite üretiyoe o yüzden serviste aracımın üzerinden şu marka çıktı hemen sanayiden koşup ondan alayım işi ucuza kapatayım olmuyor. Ben de düştüm şahsen bu hataya. Baktım olmuyor Doğuşa verdim tekrar, disk balata hidrolik ne varsa değiştirin bıktım dedim bir dünya da mal aldım çöpe attım olan cebime oldu. Değişimden 500-1000 km sonra yine o özlediğim frenlere kavuştum. Bu anlattıklarımı yaşayalı 1 buçuk sene oldu, geçen ay yine balatalarla vedalaşma zamanı geldi 37.000 km üzerine. Yabancı forumlardan yaptığım uzun araştırmalar sonucu türkiye distributorunden ATE balata aldım ön arka komple. Disklerim aynı muhtemelen yine OEM TRW takmışlardı doğuşta. Yaklaşık 1000 km kullanımdan sonra oturdu balatalarım ve çakı gibi. Ama oldukça pahalı ve Doğuştan balata için fiyat almıştım dışarda taktırıcam kaça satarsınız diye, nerdeyse onunla kafa kafaya geldi ATE'ler. Yine risk aldım aslında. Benim şahsi yorumum şudur, TRW Textar Ferodo vs gibi markaların direk üreticilere OEM kalitesinde ürettiği kalitede piyasaya(aftermarket) mal üreten tek üretici ATE'dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheBCD -- 18 Kasım 2021; 12:59:37 >




  • TheBCD T kullanıcısına yanıt

    Hocam biraz abarti olmus sanki sizin yorumlar,

    En azindan arada daglar kadar fark olmamali. Hissettiginiz Ile gercek fren mesafesi farkli olmasin?

    Genelde bu fark yerli uretim yumusak balatalarda oluyor.

    MGA kale gibi balatalar orjinallere gore daha fazla frene baski istiyor. Malzemeleri yumusak.

    Fakat Bosch icin ayni seyleri soylemem arkalarda 20bin km kadar kullandim ve otmesi bir turlu bitmedi. Diske Ince torna yaptirin yuzeyi sifirladigim halde otmeye devam etti. Gercekten sertti haliyle performansi da orijinalden daha iyi diyebilirim. Fakat ne olursa olsun %90 sehir ici kullanilan bir arac icin onemli olan ses yapmamasi idi. Degistirip kale taktim ve yumusak sessiz bir fren oldu.onlerdeki orjinallerde azalinca biraz erken MGA taktirdim ve en buyuk fark orada oldu. Gercekten iki balata da yumusak marka olunca dip fren icin guc uygulamak gerekiyor :)

    Surekli dip fren abs Ile mi duruyorsunuz acaba bu kadar net degisimler fark ettiniz ?

    Araci yumusak kullanan biri cunku bunlarin cogunu fark etmez





  • batkent B kullanıcısına yanıt

    Yok hocam şunu kastettim ben, Doğuş'un taktığı OEM TRW ve benim yeni taktığım ATE daha frene dokunurken hemen kavrıyor hiç güç uygulamak gerekmiyor. Yazın çıplak ayak sürerken bile başparmakla hafif dokunmak yetiyor öyle diyeyim. Diğer bahsettiklerim biraz daha kuvvet istiyor, ben de aracı ilk aldığımdan beri az basıp hemen durmaya alışık olduğum için bu hissi servisin taktığı haricinde piyasa malı olarak bir tek ATE'de bulduğumdan bahsettim.

  • ate-ferodo ve trw iyidir

  • TheBCD T kullanıcısına yanıt

    Simdi anladim, yazinizdan servis harici balatalarin duzgun tutmadigini anlamistim.

    Ayni seyleri paylasiyoruz o zaman

  • Son zamanlarda ses sorunu olarak geri dönüş yapan kullanıcıları gorsemde forumda ben TRW den Çok memnunum
  • TheBCD T kullanıcısına yanıt

    Peki fren hidroliği dışarıda değişen balatalar ile değişmiş miydi? Değiştiyse makine kullanıldı mı? Hava kalmış olabilir. Ayrıca disklerin sıfırlanması da fark ettirir. Bosch balata var araçta, ötme sorunu da var ama orijinal balatalarıyla fark yok gibi, diskler eski olmasına rağmen.

  • TheBCD T kullanıcısına yanıt

    Ferodo aftermarket ürünleri kalitesiz falan değil, kullanmadıysan yorum yapmanı önermem hocam. Şu ana kadar önerdiğim/aracına taktırdığım herkes çok memnun kaldı. Kendi araçlarımın hepsine de uyumlu orijinal (sahte olmayan anlamında) bulunca ferodo taktırıyorum. ATE ise daha iyidir, hatta VAG servislerinde taktırdığın "orijinal" vw-audi amblemi olan balatalardan daha iyidir.


    Ama bahsettiğin "frene dokunduğumda yere çakılma hissi" istenmeyen kötü bir şeydir. Frenlerin aşırı hassaslaştığını gösterir, ama VAG bunu kullanıcılarına "çok güzel tutuyor frenler bakkk" diye gösteriyor. Sen (dereceleri atıyorum) 5 derece basınca panik fren yapmış gibi çakılıyorsun ama 15 derece olsa günlük kullanımda yumuşak fren kullanımın daha rahat olacak, panik fren anında ise anlık olarak basıp arabayı yere çakacaksın.


    Senin özelinde değil genel olarak: bir marka kullanıp ondan kendince memnun kalmadıktan sonra memnun kaldığı bir marka bulduktan sonra "şu marka hariç gerisi çöp" yorumu Türk kullanıcılarının en sevdiği yorum şekli. O yüzden böyle lastik-balata gibi konularda yabancı forumlar daha doğru sonuçlar veriyor. Bu forumda teneke 301'ine trabzonlunun teki "çok güzel araç dünyanın en iyi binek araçlarından biri" diyor ama yabancı kendi malı da olsa gerçeği söylemekten genelde imtina etmiyor. Veya ustasından duyup gelip forumda "bosch al çok kaliteli balata/filtre, michelin hariç lastik çöp" gibi yorumlar yapanlar da oluyor. Adam petlas pt515 mi ne performans lastiğini öyle bir övmüş ki sanırsın dünyanın en iyi lastiği, herif çıkma aldığı 7 yıllık kabak conti lastiğini söküp takmış "çok iyi, öbür yabancı premium markalardan çok daha iyi" diyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AtesHırsızı -- 19 Kasım 2021; 15:35:4 >




  • AtesHırsızı kullanıcısına yanıt

    Sesli güldüm Yorumunuz o kadar doğru ki içimi dökmüşsünüz

  • AtesHırsızı kullanıcısına yanıt

    Hocam yazdıklarına katılıyorum iyi güzel de ben çöp demedim ki. OEM kalitesinde aftermarket pazarına da aynı kalitede mal üreten bence ATE, diğerleri servislere daha iyi kalite mal veriyor dedim neden kullanmadığım veya kullansam da illa benimkiler kadar iyi olmayan bir mala çöp diyeyim. Şirket bünyesinde ve ailemde başka VW grubu araçlarımız da var onlara da piyasadan başka balatalar diskler denedik ama ben bu saatten sonra yetkili servise değil de sanayide kendim yaptırıcaksam bu fren işini ATE'den şaşmam. Bunu da benim gibi biraz bu işi kafaya takmış olanlar için fikir olması açısından yazdım. Yetkili serviste zaten ne marka gelirse gelsin oldukça iyi sonuçlar veriyor araç üreticilerinin spec'leri yüksek olduğu için, fren üreticileri piyasayı kazıklayabilirler ama ana sanayiyi asla. Yetkili servislere de bu sene TRW gelir seneye Textar gelir her sene değişiyormuş ordaki ustalar bu şekilde aktardı bana.





  • TheBCD T kullanıcısına yanıt

    Tamam ateden şaşma ama ferodo veya textar aftermarket şahsi aracında hiç kullandın mı hocam ondan haber et.

  • AtesHırsızı kullanıcısına yanıt

    Textar aftermarket kullandım hocam yukarda da yazdım ATE yada servisin OEMler kadar memnun etmedi.

  • Ben sero B kullanıcısına yanıt

    Merhaba 3008 kullanan arkadaslar, bende ayni dertteyim su an. Hangi balataya geçtiniz ve memnunmusunuz acaba?

  • legobjk L kullanıcısına yanıt
    Serviste yaptırdım.
  • TheBCD T kullanıcısına yanıt

    Bunun sebebi dışarıda taktırdığınız servisin disklere ince torna atmadan, yüzeyini sıfırlamadan balatayı takması olabilir. Eğer torna atılıp ondan sonra balata takıldıysa o zaman dediğize hak verebilirim.

  • Bi de ben hortlatayım konuyu. Bugün disklerimden birisi ağır çatladığı için değiştirmek durumunda kaldık. Haliyle balatalarda değişti.

    Yaklaşık 10K km önceki bakımlarda balataları da değiştirdim. Hatta ben her 10K da bir bakıma girip balatalarımı değiştirtiyorum. +240hp'lik Golf kullanıyorum ve performanslı kullandığım için balatalar normalden daha hızlı eriyor. Hepsini denedim ama bana göre en iyisi ATE'dir.


    Bugün tornacım disklere ve balatalara bakıp " aslında sana ATE balata al diyeceğim ama kendim tecrübe ettim; Bosch disk alıyorsan Bosch balata takalım" dedi. Sebebini sorduğumda "bu diskler VW orijinale yakındır ama o orijinal değil neticede. Ben bu hatayı yaptım ATE taktım hem randımansız oldu hem de çabuk bitti. Bosch bu disklerde çok iyi çalışıyor" dedi.


    Özetle diskin durumu balatanın kalitesinden daha önemli. Orijinal disklerle uzun süre ATE kullanırsınız ama disk markanız değişiyorsa ona göre bi araştırma yapmanızı tavsiye ederim.





  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.